Tuli nyt vaihteeksi mieleen tuosta pimppalooran vaihtopenkki-ketjusta, että miten moni täällä on ihan vakavissaan hakemassa parisuhdetta ja onko monillakin jonkinlaisia "esteitä" kumppanin haussa tai löytämisessä? Tai asioita, jotka haluaa hoitaa kuntoon ensin? Vaikuttaako joku asia niin, ettet tällä hetkellä edes jaksa etsiä mitään tai olla aktiivinen? Entä miten aktiivisesti täällä yleensäkin porukka hakee seuraa?
Itse en oo nuorempana liiemmin jaksanut stressata asiasta, mutta nyttemmin on alkanut tuntua, että asialle vois tehdä jotain. Mulla tuo menee ihme aaltoliikkeenä, välillä jaksaa panostaa enemmän ja välillä vähemmän. Pidän kuitenkin aina silmät auki uusille tuttavuuksille. Välillä on myös tyytyväisempi tähän nykytilanteeseen, välillä tyytymättömämpi. Mutta oon aika kokematon miesasioissa enkä oo mikään kokenut treffailijakaan niin lähinnä kai tulee mietittyä miten se vastapuoli noihin asioihin suhtautuu, monet miehet kun tuntuu olevan melkoisia hätähousuja. Oon myös siinä mielessä haastava tapaus, että muhun tutustuminen vie aikaa. En oo heti vuolaasti kertomassa puolitutuille omasta elämästäni, ainakaan kovin syvällisiä juttuja.. Ehkä myös liikaa etukäteen stressaan noita tilanteita ja mietin kelpaanko niille tyypeille, joista olen itse kiinnostunut.
Seurustelun ja kumppanin löytämisen esteet
50
613
Vastaukset
- kyllikki on este
minulla esteenä nyrkki kyllikki heti aamusti vetelen muutamia kertoja ja ennen kuin lähden ulos niin ennen sitä taas muutaman kerran ja sitten ulkona kun näkee naisen niin ei kiinnosta iskeminen kun pussit on tyhjät juuri silloin ja halut tyydytetty mutta illalla taas sama juttu kyllikin kanssa kotona aina on tyydytetty olo
- 4+9
Pitäisi käydä koulu loppuun ja vaihtaa työpaikkaa ennen kuin olisi aikaa millekään parisuhteen rakentamiselle
- bumlebum
Ei ole varsinaisia esteitä, mutta ei kovin suurta haluakaan suhteeseen. Tai välillä on ja välillä ei vähempää vois kiinnosta. Keskityn nyt enemmän työuraan, niin saa ajatukset pois yksinäisyydestä ja hellyyden kaipuusta. Miksi en hanki mies.... tuntuu että ajatusmaailmani ja on kaukana siitä mitä nykyään ihmiset haluavat ja hakevat.
- ätmin iso kulli
Esteenä on että olen liian ätmi ja minulla on 24 cm kulli.
- mies..
Ei mulla ole mitään esteitä mutta naisilla tuntuu olevan kun eivät halua seurustella..
- SekaSikiö
Ei minulla koskaan ole ollut sellaista elämäntilannetta ettenkö voisi elämänkumppania siihen mukaan ottaa.
Olisin voinut ottaa kouluaikoina, voisin ottaa uraputken aikana jne...
Voisin ottaa hänet mukaan milloin tahansa. Se vain vaatii sen että toinen haluaa olla siinä myös mukana ja sopeutuu myös tilanteeseen.- neiti ruiskukka
Mun mielestä noiden eri elämäntilanteiden ei pitäisikään antaa liikaa vaikuttaa.. On helppo ajatella, että nyt ei oo aikaa pitää keskittyä muihin asioihin opiskeluun, uraan tms., mutta onko sitä aikaa sen paremmin tulevaisuudessakaan. Jos välillä aikaa olisikin vaikka työttömänä ollessa niin ajatellaan että työttömänä ei sitten kelpaakaan. Joka tarkoittaa, että on pakko hankkia työ, ennen kuin voi edes miettiä kumppanin saantia. Aina pitäisi löytyä aikaa itselleen tärkeille asioille ja jos sen parisuhteen löytämisen kokee itselleen tärkeäksi niin sille ja sen löytämiselle pitäisi löytyä myös aikaa. Jännä miten esim. työhön saatetaan panostaa ihan hirveästi, (parisuhteen löytämisen, oman terveyden/loppuunpalamisen uhallakin) mutta sopivanlaisen kumppanin löytyminen jätetään melkein sattuman varaan.
- Jii007
Esteenä seurustelukumppanin löytymiselle ovat omalla kohdallani mm. työttömyys, köyhyys, rumuus, sosiaalisten taitojen puute ja kokemattomuus. Pahin noista on ehdottomasti tuo kokemuksen puute, koska täälläpäin on kaikki ikäluokkani naiset seurustelleet vähintään yhden pidemmän suhteen ajan tai sitten ovat nussituttaneet itseään eri kusipäillä viikonloppuisin. Naisethan ajattelevat kokemattomasta nuoresta miehestä vain negatiivista ja ihan syystäkin. Naiset ajattelevat sen niin, että jos mies ei ole seurustellut kertaakaan niin siinä on oltava jotain vikaa, ja tottahan sekin on.
Välillä toki tulee sellaisia ajatuksia, että olisi "pakko" hankkia jonkinlainen suhde, mutta heti tulee mieleen ne pelkät huonot kokemukset naisista eikä sen jälkeen enää tee mieli seurustellakaan. Enkä minä pystyisi edes naiselle tarjoamaan mitään sellaista mitä kukaan muu mies ei pystyisi. Ainoa mitä voisin antaa naiselle on läheisyys, mutta sitä he saavat keneltä tahansa mieheltä. - 65555444444444433333
Ainoa todellinen estehän, kaikkien pariutumista haluavien sinkkujen suhteen, on se ettei tee asian eteen tarpeeksi.
Tuo on myöskin oma syy, ei todellakaan kiinnosta käydä tapailemassa naisia jollain satunnaisilla treffeillä ja arvailla kiinnostaako. Tosin itse tiedän ettei treffailua tarvita suhteen saamiseksi. Exän kanssa juteltiin netissä reilusti, heti ekalla tapaamisella muutti meikän luo ja lyötiin hynttyyt yhteen pariksi vuodeksi. - I Am A Rock
Jollain tapaa haavani vain ovat liian syviä. Jäljellä on enää vain täydellinen kelpaamattomuuden tunne. Yli 20-vuotta kaverittomuutta, armeijakin oli lähinnä simputusta ja eristämistä, että varmasti ymmärsin etten tule juttuun ihmisten kanssa, teininä koulukiusattu, vanhempien nujertamalla ja väkivallalla kasvattama ilman omaa tahtoa. Siihen päälle vielä pitkäaikaistyöttömyyttä, että elämäni on varmasti täysin merkityksetöntä ilman minkäänlaista tulevaisuutta. En minä vain osaa.
En kertakaikkiaan kuulu mihinkään. Jos ihminen vain voi syntyä väärälle planeetalle, niin minun tuskin pitäisi olla täällä. Tytöt ja naiset taas opettivat jo silloin teininä, etten ole millään muotoa kiinnostava. Olin niin kammottava, etten saanut kirjoittaa nimeäni edes eläintenoikeusaddresseihin saati että olisin saanut kirjoittaa tyttöjen ystävävihkoihin toisten poikien tapaan.
Kerran kahteen vuoteen saan kyllä nyt aikuisena katseita naisilta, jopa selkeitä silmäpelin yrityksiä. Mutta liian harvoin ja liian myöhään, että saisin harjoitusta. En ole koskaan pystynyt vastaamaan naisen silmäpelin yritykseen 5s kauempaa, kun olen jo väistänyt katsetta. Se häpeän tunne väistämisestä on niin musertava, että naisen katse tuottaa minulle pelkkää tuskaa. Vaikka nyt vasta onnistuinkin välttämään tällaisen tilanteen ilman että katseet olisivat edes kohdanneet ja pysyin jopa coolin rauhallisena naisen pyöriessä paikallaan väkkärään, kun ei saanut haluamaansa kontaktia.
Minulla ei ole oikeastaan jäljellä muuta kuin vahinkojen minimoiminen, sillä ehjää minusta tuskin enää tulee. Minun on ennenkaikkea löydettävä sisäinen dominanssini riippumatta naisten tai kenenkään hyväksynnästä, mikä minulta lapsena tuhottiin, kun olin vielä puolustuskyvytön ja riippuvainen niistä ihmisistä, jotka onnistuivat minut tuhoamaan. Jos kehitän itseäni, sen on tapahduttava täysin omilla ehdoillani, sillä minä olen yksin. Omalta kannaltani nykymuotoisen yhteiskunnan on myös tuhouduttava, sillä minä en voi koskaan olla sen tuottava jäsen.
Avunanto näet tässä maailmassa tähtää aina valtaan ja ihmisen nujertamiseen esimerkkinä vaikkapa työttömien kuntoutustyöt... sinua autetaan ikuiseksi orjaksi ilman muuta tulevaisuutta. Pyramidissa kaikki tähtää aina ihmisen nurjertamiseen, että ne jotka ovat huipulla pysyvät siellä ikuisesti ja kaikki muut jäävät alas ilman toivoa paremmasta. Valheista suurimpia ovatkin sellaiset asiat kuten toivo ja romanttinen rakkaus, joita tarkoituksella viljellään populaarikulttuuriin. Niiden avulla ihmiset pidetään kurissa, epätoivoisten etsien loputonta hyväksyntää itselleen pudotakseen aina vain uudestaan pohjalle. Todellisuudessa maailma kaipaa enemmän oikeudenmukaisuutta kuin rakkautta, vaikka rakkaus onkin nostettu elämäntarkoitukseksi kaiken yläpuolelle. Varsinkin romanttinen rakkaus on pelkkää häikäilemätöntä materialismia ilman mitään henkisiä arvoja.
Kaikkien muiden onneksi olen kuitenkin riittävän täysipäinen ulkopuoliseksi, etten halua myllynkivenä toisen nilkassa pilata kenenkään elämää. En ole koskaan tehnyt aloitetta.
http://www.lyricsfreak.com/s/simon and garfunkel/i am a rock_20124809.html- xczvbcxvbvc
Nice.
- ifwecarelikewesay
outsider1 kirjoitti:
Tekstisi tuntuu aika depressiiviseltä. Oletko käynyt kysymässä hoitoa masennukseen?
Sun pitäisi hakeutua hoitoon, jos et tajua mitä kaveri selittää. Olet vieraantunut todellisuudesta.
ifwecarelikewesay kirjoitti:
Sun pitäisi hakeutua hoitoon, jos et tajua mitä kaveri selittää. Olet vieraantunut todellisuudesta.
Joo, hänen mielestään "avunanto näet tässä maailmassa tähtää aina valtaan ja ihmisen nujertamiseen". Mutta jos hänelle tulee hammassärky, kai hän hakeutuu hammaslääkäriin? On hölmö kärsiä säryistä, jotka voi helposti ja ilmaisesti hoidattaa pois. Vastaavasti on turha kärsiä henkisistä tuskista kun kerran apua on saatavilla. Ei yhteiskunnasta kokonaisuutena tarvitse pitää jotta sen resursseja voisi käyttää.
- ...........
En etsi kumppania, koska tiedän realiteetit. Haluaisin kyllä kumppanin, mutta kun olen 33-vuotias, en ole ollut koskaan oikeissa töissä, olen täysin kunnianhimoton laiskimus, minulla ei ole mitään omaisuutta, tilillä on 400 euroa, asun vuokralla yksiössä jne. Tältä pohjalta pitää vain hiljaa sietää sitä, että naista ei tule olemaan.
Olen kyllä ruvennut pohtimaan vakituisen seksikumppanin etsimistä. Sellaisellehan ei luulisi olevan muita vaatimuksia kuin hyvännäköinen, fiksu ja naisen nautinnosta kiinnostunut, mitä kaikkia olen. - 20+9
Ei ole esteittä, mutta ei löydy mies jolla olisi yhtä korkeamoraalinen ajatusmaailma.
Saa tulla jos on tullakseen, mutta en jaksa etsimällä etsiä. Kuten olen moneen kertaan todennut: eronneet (eroavat) 40 fiksut, koulutetut, työssäkäyvät pääkaupunkiseudun miehet viedään käsistä. Korkea koulutuskaan ei ole sinänsä mikään pakollinen ominaisuus, mutta usein huonommin koulutettujen miesten itsensä mielenkiinto loppuu siinä vaiheessa kun keskustelu siirtyy työhön ja koulutukseen.
- totuuden torvi
Vai että "huonommin koulutettujen"...sinä se osaat olla hölmö ja ärsyttävä nainen, anteeksi vain. Ei ihme että ne kunnolliset miehet viedään käsistäsi.
- ätmi
Parin vuoden päästä mut siis viedään käsistä. Ainiin mutta enhän mä ole eronnut.
- upsistaaaa
ätmi kirjoitti:
Parin vuoden päästä mut siis viedään käsistä. Ainiin mutta enhän mä ole eronnut.
Ätmiä ei vie kukaan, edes kuoleman uhalla.
totuuden torvi kirjoitti:
Vai että "huonommin koulutettujen"...sinä se osaat olla hölmö ja ärsyttävä nainen, anteeksi vain. Ei ihme että ne kunnolliset miehet viedään käsistäsi.
Mitä siis oikein tällä kommentillasi tarkoitat? Olen kyllä itsekin kokenut monet kerrat sellaista, että esim. pelkän amiksen käynyt mies perääntyy, kun saa kuulla minun olevan aika korkeasti koulutettu, vaikka minun itseni mielestä koulutus ei todellakaan kerro ihmisen älykkyydestä tai sopivuudesta minun kumppanikseni yhtään mitään. Moni ihan mielenkiintoinenkin mies on minut hylännyt oletettavastikin juuri tuon koulutusasian takia, tai ainakin heti sen jälkeen kun kyseinen asia on tullut ilmi. Mutta toisaalta, enpä nyt tiedä onko sellainen mies kuitenkaan lopulta kovin älykäs, joka uskoo vakaasti että yliopistossa naisille opetetaan pelkästään yleistä v-mäisyyttä, eikä tämän takia viitsi edes tutustua akateemiseen naiseen.
- totuuden torvi
stellaria81 kirjoitti:
Mitä siis oikein tällä kommentillasi tarkoitat? Olen kyllä itsekin kokenut monet kerrat sellaista, että esim. pelkän amiksen käynyt mies perääntyy, kun saa kuulla minun olevan aika korkeasti koulutettu, vaikka minun itseni mielestä koulutus ei todellakaan kerro ihmisen älykkyydestä tai sopivuudesta minun kumppanikseni yhtään mitään. Moni ihan mielenkiintoinenkin mies on minut hylännyt oletettavastikin juuri tuon koulutusasian takia, tai ainakin heti sen jälkeen kun kyseinen asia on tullut ilmi. Mutta toisaalta, enpä nyt tiedä onko sellainen mies kuitenkaan lopulta kovin älykäs, joka uskoo vakaasti että yliopistossa naisille opetetaan pelkästään yleistä v-mäisyyttä, eikä tämän takia viitsi edes tutustua akateemiseen naiseen.
Kuvitellaan että olette lähdössä tärkeälle business-matkalle vaikkapa helkan kanssa, mutta autonne hajoaa. Korjaamolla ystävällinen mekaanikko suostuu kiireistään huolimatta laittamaan hienon autonne pikaisesti kuntoon. Kummasti hänestä oli apua vaikka oli "pelkän amiksen" käynyt ja teitä "huonommin koulutettu" mies.
Kuvitellaan että olette lähdössä tärkeälle business-matkalle vaikkapa helkan kanssa, mutta autonne hajoaa. Korjaamolla ystävällinen mekaanikko suostuu kiireistään huolimatta laittamaan hienon autonne pikaisesti kuntoon. Kummasti hänestä oli apua vaikka oli "pelkän amiksen" käynyt ja teitä "huonommin koulutettu" mies.
En kyllä edelleenkään tajua, mitä oikein höpiset. Eihän tässä olla kyseenalaistettu matalasti koulutettujen miesten tarpeellisuutta tai hyvyyttä myös korkeasti koulutetun naisen kumppanina, vaan ihmetelty, että miksi matalasti koulutetuilla miehillä tuntuu olevan niin suuri kammo korkeammin koulutettuja naisia kohtaan, että jokainen muuten onnistuneen tuntuinen suhteen alku torpataan heti siihen koulutusasiaan.
Hmm, ehkäpä siellä amiksessa ei tosiaan kiinnitetä siihen luetun ymmärtämisen hallitsemiseen niin paljoa huomiota…- Ikisinkku M
stellaria81 kirjoitti:
On siinä stella paljon muutakin ja väitän että sitä muuta on enemmän kuin luuloa veemäisyydestä. Parikymppisenä tutustuin/ihastuin/rakastuin yhteen ikäiseeni naiseen joka lienee oli sielunkumppani, sen verran lujaa kolahti molemmilla mutta minä olin silloin pelkkä amis duunariperheestä pikkukylältä, hän kaupungista, ilmeisen varakkaasta suvusta, opiskeli yliopistossa ja seurusteli jo jonkun varakkaan suvun pojan kanssa, arvaa pystyinkö ajattelemaan itseäni riittäväksi ja v..tiko kun luokkaero oli niin selkeä? Tuosta osittain myös johtuu ikisinkkuus kun kuitenkin sitten kaikkia muita olen verrannut häneen jota en voinut saada tai ainakin silloin ajattelin niin.
Korjaan ihan mielelläni huonommin koulutetun ilmaisuun 'vähemmän koulutettu', mutta se ei muuta tuota, mihin ihana stellariakin jo kommentoi eli että koulutusero on usein miehille turn off.
- Ikisinkku M
Heh, helka siis vaihtaa lennosta ulkomailla asuvan panokaverimiehen paikalliseen sulhaseen jos se tulee, siis tuollainen 40 . fiksu, koulutettu ja työssäkäyvä pääkaupunkiseudun könsikäs. Olette te naiset vaan aika epeleitä, saaako ullkispanomies edes selitystä suhteen katkeamiselle vai jätätkä sitten vaan viesteihin vastaamatta?
- totuuden torvi
stellaria81 kirjoitti:
En kyllä edelleenkään tajua, mitä oikein höpiset. Eihän tässä olla kyseenalaistettu matalasti koulutettujen miesten tarpeellisuutta tai hyvyyttä myös korkeasti koulutetun naisen kumppanina, vaan ihmetelty, että miksi matalasti koulutetuilla miehillä tuntuu olevan niin suuri kammo korkeammin koulutettuja naisia kohtaan, että jokainen muuten onnistuneen tuntuinen suhteen alku torpataan heti siihen koulutusasiaan.
Hmm, ehkäpä siellä amiksessa ei tosiaan kiinnitetä siihen luetun ymmärtämisen hallitsemiseen niin paljoa huomiota…Jos sanapari "huonommin koulutettu" ei yhtään särähdä korvaasi niin eipä sinullekaan paljon hienotunteisuudesta ole luennoitu...
Ikisinkku M kirjoitti:
Heh, helka siis vaihtaa lennosta ulkomailla asuvan panokaverimiehen paikalliseen sulhaseen jos se tulee, siis tuollainen 40 . fiksu, koulutettu ja työssäkäyvä pääkaupunkiseudun könsikäs. Olette te naiset vaan aika epeleitä, saaako ullkispanomies edes selitystä suhteen katkeamiselle vai jätätkä sitten vaan viesteihin vastaamatta?
Emme ole suhteessa ulkkismiehen kanssa. Tapaamme jälleen syksyllä, jos siltä tuntuu ja molempien tilanteeseen edelleen sopii. Jos ei niin ei. Pystyn ottamaan seuraavan kerran lomaa vasta loka-marraskuussa, ja sinne on vielä aikaa.
Ikisinkku M kirjoitti:
On siinä stella paljon muutakin ja väitän että sitä muuta on enemmän kuin luuloa veemäisyydestä. Parikymppisenä tutustuin/ihastuin/rakastuin yhteen ikäiseeni naiseen joka lienee oli sielunkumppani, sen verran lujaa kolahti molemmilla mutta minä olin silloin pelkkä amis duunariperheestä pikkukylältä, hän kaupungista, ilmeisen varakkaasta suvusta, opiskeli yliopistossa ja seurusteli jo jonkun varakkaan suvun pojan kanssa, arvaa pystyinkö ajattelemaan itseäni riittäväksi ja v..tiko kun luokkaero oli niin selkeä? Tuosta osittain myös johtuu ikisinkkuus kun kuitenkin sitten kaikkia muita olen verrannut häneen jota en voinut saada tai ainakin silloin ajattelin niin.
No noinhan siinä voi käydä, että miehelle iskee alemmuuskompleksi, jonka nainen sitten ymmärtää torjunnaksi, ja lopulta kumpikin on onneton. En haluaisi kääntää veistä haavassa, mutta uskon, että naisen tunteisiin voi vaikuttaa aika paljon näyttämällä hänelle ne omat todelliset tunteensa, ja jos olisit ollut vähän itsevarmempi ja rohkeampi, niin siinä olisi hyvinkin voinut se varakkaan suvun poika jäädä kakkoseksi.
Ottakaamme tästä opiksemme, ja olkaamme vähemmän ennakkoluuloisia noiden luokkaerojen kanssa.- Ikisinkku M
stellaria81 kirjoitti:
No noinhan siinä voi käydä, että miehelle iskee alemmuuskompleksi, jonka nainen sitten ymmärtää torjunnaksi, ja lopulta kumpikin on onneton. En haluaisi kääntää veistä haavassa, mutta uskon, että naisen tunteisiin voi vaikuttaa aika paljon näyttämällä hänelle ne omat todelliset tunteensa, ja jos olisit ollut vähän itsevarmempi ja rohkeampi, niin siinä olisi hyvinkin voinut se varakkaan suvun poika jäädä kakkoseksi.
Ottakaamme tästä opiksemme, ja olkaamme vähemmän ennakkoluuloisia noiden luokkaerojen kanssa.Joopa ja hyvinkin olisi voinut mutta vaikka olisin ollut "rohkeampi" ja saanut hänet ei se silti poista sitä seikkaa että olisin sitten aina ehkä ajatellut että riistin häneltä paremman tulevaisuuden kun sidoin itseeni ja siinä juuri on se juttu. Nykyään toki omakin asema on jo parempi ettei ehkä enää tarvitsisi noin ajatella mutta silloinen pätkätyö/työttömyystilanne teki sen että tunsi että olisi tulevaisuudessa ehkä vain taakaksi.
- Ikisinkku M
helka kirjoitti:
Emme ole suhteessa ulkkismiehen kanssa. Tapaamme jälleen syksyllä, jos siltä tuntuu ja molempien tilanteeseen edelleen sopii. Jos ei niin ei. Pystyn ottamaan seuraavan kerran lomaa vasta loka-marraskuussa, ja sinne on vielä aikaa.
On kai se nyt jonkinlainen suhde jos kerran hänen luokseen varta vasten menet, et minusta voi esittää uusille sulhasille täysin sinkkua jos käyt panoreissuilla loma-aikoina.
- 12+5
Ikisinkku M kirjoitti:
On kai se nyt jonkinlainen suhde jos kerran hänen luokseen varta vasten menet, et minusta voi esittää uusille sulhasille täysin sinkkua jos käyt panoreissuilla loma-aikoina.
Näin siinä käy kun yrittää syödä ja säästää kakun samaan aikaan.
Nainen on oikeasti panosuhteessa ulkkismieheen ja esittää suomalaisille miehille vapaata, siveää ja säädyllistä sinkkunaista? - Ikisinkku M
12+5 kirjoitti:
Näin siinä käy kun yrittää syödä ja säästää kakun samaan aikaan.
Nainen on oikeasti panosuhteessa ulkkismieheen ja esittää suomalaisille miehille vapaata, siveää ja säädyllistä sinkkunaista?niinpä, tuollaisia ne naiset on eikä helkaa(kaan) varmaan paljon häiritsisi vaikka se mies olisi naapurikaupungissa ja panovälit tiheämpiä, silti voisi esittää siveää sinkkua muille miehille kun ei ole varsinaisesti juuri tuon miehen kanssa yhteistä tulevaisuutta suunnittelemassa.
Ikisinkku M kirjoitti:
niinpä, tuollaisia ne naiset on eikä helkaa(kaan) varmaan paljon häiritsisi vaikka se mies olisi naapurikaupungissa ja panovälit tiheämpiä, silti voisi esittää siveää sinkkua muille miehille kun ei ole varsinaisesti juuri tuon miehen kanssa yhteistä tulevaisuutta suunnittelemassa.
Miksi pitäisi esittää siveää? Usko tai älä niin on ihmisiä, joille on ihan ok, että myös sinkkuna saa seksiä. Tuskin tuleva miehenikään istuu kotona tumputtamassa ;)
- Ei aina niin fiksu
40 mies haluaa kommentoida.
Pitkästä aikaa mielenkiintoinen keskustelu. Tuntuu hullulta että koulutusasiat painavat niin vahvasti parisuhdeasioissa. Mielestäni on ihan ok jos joku on minua koulutetumpi, useimmat ovat. Se mikä ärsyttää oli sitten kyseessä mies tai nainen, että tuodaan ensimmäisten lauseiden aikana esille että on akateemisesti kouluttautunut. Sori vaan, ei tee vaikutusta. Kun ihmistä oppii paremmin tuntemaan arvostan ennenkaikkea luonnetta. Empaattinen, auttavainen luotettava ja hauskahko on mittarina parempi.
Toisaalta ymmärrän että kun nuorempi ihminen hakee kumppania ns. loppuelämäksi niin halutaan että kaikki osaalueet mätsää.
Ei muuten viedä eronneita 40 miehiä käsistä pääkaupunkiseudulla :) -ai niin, se korkeampi koulutus puuttuu.
Omat "vaatimukseni" vastakkaiselta sukupuolelta olen pyrkinyt minimoimaan kahteen asiaan: pitää olla minun mielestäni viehettävä ja ei itsekeskeinen.
No myönnetään että viherpiiperryksestä ja puiden halaamisesta ei tule kauniimmalle sukupuolelle lisäpisteitä.
- kiltti atm
Ei ole mitään estettä oikeastaan mutta en vaan jaksa etsiä. En aio mennä baareihin ennen ensi kesää tai ehkä uutena vuotena seuraavaksi. En usko että muualta kun baarista vois ketään löytää ja baaristakin aika heikosti. Netistä en aio etsiä kun täällä kaikki naiset on pinnallisia jotka nus.sii vain väkivaltaisten miesten kanssa.
- Nöff Nöff
Kyllä sitä elämäs pitää montakertaa ottaa ero ja pettyy kumppaniin ennenko tietää mitä haluu, tai vain elämisen ilost eroo.
En kyllä millään nykyisellään jaksa seurusteluun liittyvää hulabaloota ja elämäntapamuutosta, joten jyrkkä ei seurustelulle tällä hetkellä. Koskaan ei tietenkään kannata sanoa "ei koskaan".
Viime aikoina kyllä olen kovasti toivonut löytäväni sen naisen. Ongelma on vain se, että en tiedä mistä ja miten voisin heitä etsiä. Baareissa en käy. Omaan kristillisen vakaumuksen ja pitkällisen harkinnan jälkeen päätin liittyä takaisin kirkkoonkin. Olen tieteellisen koulutuksen saanut (kemisti FM), kokopäivätyössä laboranttina, ulkoisesti olen ruma naisien mielestä, 192/96, eli lievää ylipainoa keskikropassa muuten hoikan kropan omaan. Pienet kämmenet ja narukädet. Ei kiinnosta naisia.
Yksinäisyys on aina ollut elämässäni läsnä. Ikinä en ole asunut kenenkään kanssa. Yksi lyhyt 3kk:n parisuhde on 8 vuoden takaa (kun olin 29v). Sitä ennen ja sen jälkeen ei mitään. Yksin on eletty ja tähän tietoon yksin tulen elämäänkin.
Haluan toki vaimon, mutta noilla spekseillä en kelpaa kenelllekkään. Uskovaisuus, rumuus, parisuhdekokemattomuus, ei niin hyvä itsevarmuus. Peli on menetetty. Seurakunnista ei kumppania voi löytää. Siellä on pääosin samat pariutumisen säännöt kuin muualla....komeimmat vievät kaikki naiset ja loput jäävät yksin.
No elämä jatkuu. Ehkäpä Venäjältä voisi löytyä kiva vaimo. Pitää katsella. Ulkomaiset naiset kuitenkin ovat paljon mukavampia ja kohtelevat paremmin rumempiakin miehiä.
Herran haltuun ja harasoo. Venäjän kielen alkeiskurssi 2 alkaa nyt syksyllä. Pitää jatkaa opintoja, jos joskus vaikka kävis Pietarissa.
Tsemppiä kaikille sinkuille ja yksinäisille!- A.T. Eisti
Eikö seurakunnissa ole enemmistönä naisia, eli jokaiselle miehelle suunnilleen viisi daamiehdokasta?
- 3+15
A.T. Eisti kirjoitti:
Eikö seurakunnissa ole enemmistönä naisia, eli jokaiselle miehelle suunnilleen viisi daamiehdokasta?
Ei oo, kristityilekin naisille on miehiä paljon enemmän tarjolla kuin naisia miehille ja kaiken lisäksi haluavat avioliittoa rikkaiden miesten kanssa.
- nainen citystä
Jos muuten asut periferiassa ja sulla ei ole autoa ja odotat että nainen matkustaa periferiaan, niin se ei ihan niin taida mennä. Yleensä treffaillaan isommissa kaupungeissa ja jos itse asuu pienellä paikalla jossa ei paljoa kumppaniehdokkaita, tulee itse vaivautua matkustamaan sinne isompaan cityyn kun siellä niitä ehdokkaita asuu :) Autottomuus on naiselle iso turn off. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Ongelma ei varmaan ole rumuus, olet kuitenkin erittäin hyvän raamikkaan kuuloinen, naiset rakastavat pitkiä miehiä! Sulla on jotain mitä monet kadehtii. Vaatteilla ja urheilulla voi ulkonäköön vaikuttaa, usein hyvinkin radikaalisti. Ei kannata ajatella että "tosirakkaus" hyväksyy sut millaisena renttuna vaan. Näin tietty kuuluukin olla, mutta rakkauden löytymistä auttaa ulkonäköön panostus aluksi.
Seurustelemattomuus... noh, siitä voi helposti tulla sellainen fiilis että ei ole kiinnostanut naiset ja naiselle sellainen fiilis että sua kiinnostaa nyt vain koska tahdot perustaa perheen/et enää jaksa olla yksin eli voi olla niin että kiinnostut vähän kenestä vaan ettet olisi yksin/sulla hinku perustaa perhe johon tarvitset naista.
Uskonnollisissa piireissä voi olla hyväkin juttu että ei ole kokenut! Luulen että siellä on mahdollisuuksia löytää kumppani ja että siellä ihmiset ovat avarakatseisempia ja ymmärtäväisempiä toisia ihmisiä kohtaan :) Musta ois romanttista jos mies kertoisi vaikka seurustelemattomuudestaan että oli nuorempana hyvin ujo, vaikka 25-30 vuotiaaksi ja sen jälkeen reipastui, mutta on vaan deittaillut koska ei ole löytänyt "sitä oikeaa". Eikös toi nyt ole hyvä ja normaali selitys? Mulle ainakin menisi läpi.
Tosin seksuaalisena ihmisenä on pakko se tunnustaa että ihmettelisin kyllä jos mies ei ole ollut seksin perään ja on viihtynyt yksin... ts. jos mies on myös seksuaalisesti hyvin kokematon, se on myös pieni turn off, mutta voidaan kompensoida sillä että mies on hyvin innokas oppimaan ja ryhtyy heti tuumasta toimeen jos nainen jotain toivoo jne. Silloin on väärä paikkaa enää ujostella. Tarkoitan siis pidemmässä suhteessa, siinä naisen tyydyttäminen on hyvin tärkeää ja jos teet sen kuten nainen toivoo, niin ei naista enää kiinnosta onko sulla ollut niitä kumppaneita vai ei. Oleellista on se että sun pitää näyttää naiselle että haluat sitä ja olet positiivisella tavalla vähän päällekäyvä, siitä se lähtee... - nainen citystä
Jos muuten asut periferiassa ja sulla ei ole autoa ja odotat että nainen matkustaa periferiaan, niin se ei ihan niin taida mennä. Yleensä treffaillaan isommissa kaupungeissa ja jos itse asuu pienellä paikalla jossa ei paljoa kumppaniehdokkaita, tulee itse vaivautua matkustamaan sinne isompaan cityyn kun siellä niitä ehdokkaita asuu :) Autottomuus on naiselle iso turn off. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Ongelma ei varmaan ole rumuus, olet kuitenkin erittäin hyvän raamikkaan kuuloinen, naiset rakastavat pitkiä miehiä! Sulla on jotain mitä monet kadehtii. Vaatteilla ja urheilulla voi ulkonäköön vaikuttaa, usein hyvinkin radikaalisti. Ei kannata ajatella että "tosirakkaus" hyväksyy sut millaisena renttuna vaan. Näin tietty kuuluukin olla, mutta rakkauden löytymistä auttaa ulkonäköön panostus aluksi.
Seurustelemattomuus... noh, siitä voi helposti tulla sellainen fiilis että ei ole kiinnostanut naiset ja naiselle sellainen fiilis että sua kiinnostaa nyt vain koska tahdot perustaa perheen/et enää jaksa olla yksin eli voi olla niin että kiinnostut vähän kenestä vaan ettet olisi yksin/sulla hinku perustaa perhe johon tarvitset naista.
Uskonnollisissa piireissä voi olla hyväkin juttu että ei ole kokenut! Luulen että siellä on mahdollisuuksia löytää kumppani ja että siellä ihmiset ovat avarakatseisempia ja ymmärtäväisempiä toisia ihmisiä kohtaan :) Musta ois romanttista jos mies kertoisi vaikka seurustelemattomuudestaan että oli nuorempana hyvin ujo, vaikka 25-30 vuotiaaksi ja sen jälkeen reipastui, mutta on vaan deittaillut koska ei ole löytänyt "sitä oikeaa". Eikös toi nyt ole hyvä ja normaali selitys? Mulle ainakin menisi läpi.
Tosin seksuaalisena ihmisenä on pakko se tunnustaa että ihmettelisin kyllä jos mies ei ole ollut seksin perään ja on viihtynyt yksin... ts. jos mies on myös seksuaalisesti hyvin kokematon, se on myös pieni turn off, mutta voidaan kompensoida sillä että mies on hyvin innokas oppimaan ja ryhtyy heti tuumasta toimeen jos nainen jotain toivoo jne. Silloin on väärä paikka enää ujostella. Tarkoitan siis pidemmässä suhteessa, siinä naisen tyydyttäminen on hyvin tärkeää ja jos teet sen kuten nainen toivoo, niin ei naista enää kiinnosta onko sulla ollut niitä kumppaneita vai ei. Oleellista on se että sun pitää näyttää naiselle että haluat sitä ja olet positiivisella tavalla vähän päällekäyvä, siitä se lähtee...
- 7+1
Ei kai mulla muuta estettä kuin naisten liian korkeat vaatimukset miehille. Eipä asialle valitettavasti mitään mahda, olen jo liian vanha hommaamaan mitään hyvää kolutusta ja työpaikkaa.
Noh, en nyt varsinaisesti koe työttömänä olevani mikään huippusaalis, mutta en silti koe sen mitenkään mahdottomasti vaikeuttavan parinetsintää. Kerron asian deittikumppanilleni mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, enkä ole oikeastaan koskaan aistinut, että juuri se olisi se kiinnostuksen lopettava tekijä. Eivät miehet taida tosiaan niin hirmu tarkkoja olla sen työssäkäynnin suhteen, tai ehkäpä ne jotka ovat, pistävät sitten nettideitissä hakukriteereiksikin sen kokopäivätyön, eivätkä edes käy profiilissani, mikä on tietysti kaikista kätevintä.
Enempi sitä parinhakua taitaa hankaloittaa tämä nykyinen elämäntilanne, jossa on aika vaikea edes tavata sopivia kumppaniehdokkaita, kun päivät kuluvat opiskelussa useimpien tämänikäisten ollessa töissä. Baareissa en edelleenkään käy, koska en niissä viihdy, ja vapaa-ajalleni on parempaakin käyttöä. Kansalaisopiston kursseille kyllä tekisi kovasti mieli, mutta tiedän kokemuksesta, ettei aikani riittäisi semmoiseen opiskelun ja harrastusten lisäksi. Oikeastaan ainoa vaihtoehto siis on tuo nettideittailu, mikä onkin osoittautunut toimivaksi vaihtoehdoksi siihen nähden, että mitään muuta kautta en ole treffeille ikinä päässytkään.
Sitten vielä tuo aloittajankin mainitsema juttu, että olen pirun hankala tutustuttava, ja monen miehen kärsivällisyys loppuukin, kun ei edistyminen ole heidän mielestään riittävän nopeaa.- ????
Kirjoitit, ettet ole käynyt treffeillä muuta kuin netin kautta. Ymmärsinköhän oikein... Siis eikö kukaan mies opiskelu-, työ-, harrastus- yms. ympyröistä ole pyytänyt treffeille vai oletko kieltäytynyt kaikista treffikutsuista?
???? kirjoitti:
Kirjoitit, ettet ole käynyt treffeillä muuta kuin netin kautta. Ymmärsinköhän oikein... Siis eikö kukaan mies opiskelu-, työ-, harrastus- yms. ympyröistä ole pyytänyt treffeille vai oletko kieltäytynyt kaikista treffikutsuista?
No jaa, kun nyt tarkemmin mietin, niin kyllähän minä taisin yhdestä treffikutsuksi tulkittavissa olevasta kieltäytyä opiskeluaikoinani, jokseenkin kymmenisen vuotta sitten, kun tuo pyyntö tuli aivan puun takaa ja mieheltä jota en kokenut millään tavoin kiinnostavaksi. Mutta ei minua kyllä muuten miehet ole koskaan livessä treffeille pyytäneet. eli tuo 10 v takainen juttu tosiaankin on koko elämäni ainoa livenä saatu treffikutsu.
- Kaikkea hyvää
Hyvä solitary_man. Jätä tämä maa hyvän sään aikana. Lortto- ja jännämieskulttuuri tullee iskemään läpi koko tämän yhteiskunnan. Innovaatiot tulevat olemaan lähinnä tasoa "päristin hieromasauvaan", josta keksinnöstä pitää kaikkien ulista onnesta. Ei tuu mittää - kaik on ment. Toivottavasti venäläisen naisen hakumatka onnistuu, mutta älä viivyttele. Siiry mielummin kokonaan ulkomaille, mitä nopeammin sitä parempi. Se on parempi urakehityksellesi, mahdolliselle ja todennäköselle perheellesi sekä jos sinulla on ambitioita luoda jotain uutta. Nimittäin tämä maa ei tule tuottamaan nykykehityksen valossa enää uusia Nobel-voittajia, niin sairas tämä maa on. Kukkahattutädit lorttoihanteineen ja jännämiehet omalla toiminnallaan tuhoavat pikkuhiljaa maan perustukset eristyneiden uskonnollisten ryhmittymien ja "kiiltokuvauskovien" havaitsematta koko tuhon laajuutta. Toisaalta nämä "kiiltokuvauskovaiset" ovat osaltaan rakentamassa tätä lortto/jännämies-suomea. En tiedä, mihin ryhmään kuulut, mutta toivottovasti harkitset vakavasti perheen perustamista ulkomaille.
- nvccfhkliuyrghkbcchj
Ei se mesta ulkomaat, joka on aikas laaja käsite eikä mikään yksi mesta, todellakaan ole mikään helpotus niin työ- kuin muillakaan markkinoilla. Leipä vielä tiukemmassa ja pahempi kilpailu.
Joo jossain päin voi hetkellistä etua olla omasta eksoottisuudesta ja/tai suomalaisuudesta, mutta usein suomiluonne kusee sen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1093233Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2482046Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois631974- 1361869
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641382- 961285
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931247- 611205
- 591177
- 701063