Mitä jos yhdessä tuumin koottaisiin tähän muutamia käännöksiä naisten puheista? Naisten kielestä Suomen kielelle.
Minä aloitan:
- pitää olla kemiaa
-> pitää olla pelimiestaitoja
- pitää olla kipinää
-> pitää olla pelimiestaitoja
- en harrasta yhden yön juttuja
-> paitsi jos ne vain tapahtuvat
- en lankea pelimiehiin
-> lankean vain taitaviin pelimiehiin
- pidän hellyydestä ja romantiikasta
-> pidän dominoivasta, aggressiivisesta miehestä joka vie eikä vikise
- pidän siitä kun mies puhuu älykkäästi
-> pidän siitä kun pitkä, komea, hyvässä ammatissa oleva mies puhuu matalalla äänellä alykkäästi
- pukeudun itseäni varten
-> pukeudun miehiä varten
- en halua että miehet tuijottavat tissejäni
-> en halua että alemman tason miehet tuijottavat tissejäni
- rakastuin siihen kun mies oli mukava
-> rakastuin siihen kun korkean statuksen itsevarma ja suosittu alfamies oli mukava
- tavallisen näköinen mies
-> top 20% mies
- ruma mies
-> bottom 80% mies
- olisit unelmamies jollekin
-> mutta et minulle tai kavereilleni
- voisin seurustella ätmin kanssa
-> sellaisen ätmin kanssa joka on pitkä, komea, itsevarma, hyvätuloinen ja kokenut naisten kanssa
- en usko tasoteoriaan
-> mutta noudatan sitä silti
Jatkakaa!
Naisten puheiden kääntäminen
57
313
Vastaukset
- ätmi
- olen femisti
-> miehen pitää olla mies, mutta naisen ei tarvitse olla nainen- ätmi
femisti = feministi
- säälin :(
Ei feminismi liity siihen, millaiseksi muokkaa oman sukupuoliroolinsa, tai millaisen miehen haluaa. Tän palstan vajukit ei sitä tietenkään ymmärrä.
- ätmi
säälin :( kirjoitti:
Ei feminismi liity siihen, millaiseksi muokkaa oman sukupuoliroolinsa, tai millaisen miehen haluaa. Tän palstan vajukit ei sitä tietenkään ymmärrä.
Feminismin käsite muuttuu joka hetki aina sen mukaan, mikä määritelmä kulloinkin säästää feministin kritiikiltä.
- Määritelmä
Olen feministi = Olen ihmissuhteisiin pettynyt ja katkera, ruma sisältä ja päältä, vihaan kaikkia mukaanlukien itseni, syytän miehiä omassa elämässä epäonnistumisestani, etsin vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta naisilta.
- ...
Määritelmä kirjoitti:
Olen feministi = Olen ihmissuhteisiin pettynyt ja katkera, ruma sisältä ja päältä, vihaan kaikkia mukaanlukien itseni, syytän miehiä omassa elämässä epäonnistumisestani, etsin vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta naisilta.
...sanoo katkera sovinistiätmi.
- ...
ätmi kirjoitti:
Feminismin käsite muuttuu joka hetki aina sen mukaan, mikä määritelmä kulloinkin säästää feministin kritiikiltä.
Se voi vaikuttaa tuolta, jos ymmärtää feminismin väärin, niin kuin niin moni jo tekeekin.
- 6+11
-mies ei ollut minun tyyppiäni
- > mies ei ollut komea
-välillämme ei ollut kemiaa
-> mies ei ollut komea ja itsevarma
-miehellä pitää olla pilkettä silmäkulmassa
-> miehen pitää saada minut nauramaan
-miehen tulee olla kunnianhimoinen
-> miehellä pitää olla korkeat tulot tai opiskella hyväpalkkaiseen ammattiin - nainen888
Jos nainen kysyy "mitä kuuluu", se toivoo että häneltä kysyisit mitä kuuluu niin hän voisi kertoa jotain. Naisen kommunikointi on epäsuoraaaaa!!!!
- nainenitse
Minulla ei ole nyt aikaa tavata/minun pitää tehdö jotakin tapaamisemme sijaan
-> Voi kunpa tajuaisit jättää minut rauhaan, en halua tavata mutten osaa sanoa sitä suoraan
Voin kyllä maksaa kahvini/drinkkini
-> Jos et tajua maksaa kahviani/drinkkiäni, turha kuvitella jatkoa!
Olet ihan mukava, mutta...
-> olet kuolettavan tylsää seuraa, et ikinä keksi mitään puhenaiheita, myötäilet vain minua kaikessa...
Hups, tiputin laukkuni
-> jos et nosta sitä ylös puolestani, teen tulkinnan että olisit kauhea poikaystävä/isäkandidaatti, next!- sain pakit
"Olet ihan mukava, mutta...
-> olet kuolettavan tylsää seuraa, et ikinä keksi mitään puhenaiheita, myötäilet vain minua kaikessa..."
auts, itsellä varmaan kävi juuri näin :( - 45+45
sain pakit kirjoitti:
-> olet kuolettavan tylsää seuraa, et ikinä keksi mitään puhenaiheita, myötäilet vain minua kaikessa..."
auts, itsellä varmaan kävi juuri näin :(Tästä on myös seuraava variantti:
Olet tosi ihana ja joku saa sinusta varmasti tosi hyvän poikaystävän ja ....
-> Olet tosi pelottava hyypiö ja yritän päästä sinusta eroon ilman että suutut. - semantics
-hups, tiputin laukkuni/savukeaskin/X:n
-> älä nyt s**tana ole vässykkä ja nosta sitä minun puolestani - 1+10
sain pakit kirjoitti:
auts, itsellä varmaan kävi juuri näin :(Mullakin kävi noin, mutta vähän lohduttaa etten ollut kiinnostunut siitä naisesta yhtään itsekään joten ihan sama.
- ht ...
sain pakit kirjoitti:
auts, itsellä varmaan kävi juuri näin :(Tätähän ne kaikki naiset yleensä deiteillä sanoo. Omasta kokemuksesta. Mutta se johtuneekin siitä että olen sitä kuolettavan tylsää seuraa. En todellakaan ole se "jännämies" millään tavalla.
- Tosgana
semantics kirjoitti:
-hups, tiputin laukkuni/savukeaskin/X:n
-> älä nyt s**tana ole vässykkä ja nosta sitä minun puolestaniJuuri näin :-)
Pelimiesoppaissa neuvotaan että ensimmäisten minuuttien aikana mies ei saa nostaa. Mutta jos on tunnettu sen verran 20min tai jotain ja ilmassa on jo molemmin puolista kiinnostusta, kannattaa nostaa. - symbolism
Tosgana kirjoitti:
Juuri näin :-)
Pelimiesoppaissa neuvotaan että ensimmäisten minuuttien aikana mies ei saa nostaa. Mutta jos on tunnettu sen verran 20min tai jotain ja ilmassa on jo molemmin puolista kiinnostusta, kannattaa nostaa.Ei. Jos mies nöyryyttää minua niin että joudun kumartumaan edessään, ja tonkia lattialta itse laukkuni, se on JOKA TILANTEESSA red flag- NO!
Ne on niitä pikku testejä, joilla nainen haluaa testata onko kyseessä ritarillinen ja suojelevainen mies kyseessä, ja niemenomaan se automaatio kertoo siitä miehestä, tuleeko ele automaattisesti, vai ei.
Millaienn isä/poiakystävä olisi mies, joka ei ole yhtään huolehtrivainen? Uskoisin, että tosinaiset primitiivisesti etsivät huolehtivaista miestä.
Nainen on evoluution saatossa joutunut kärsimään KORKEAN hinnan siitä, jos on haksahtanut äijän kanssa joka ei osaa huolehtia naisesta ( myöhemmin naisesta), ja nainen ja vauvansa on voinut jopa kuolla.
Kaikki miehet toiminta on symboleja täynnä naiselle, muistakaa se! - micehellele
ht ... kirjoitti:
Tätähän ne kaikki naiset yleensä deiteillä sanoo. Omasta kokemuksesta. Mutta se johtuneekin siitä että olen sitä kuolettavan tylsää seuraa. En todellakaan ole se "jännämies" millään tavalla.
Ei sun tarvitse olla mikään hemmetin jännämies ollakseni hyvää seuraa!
Keksi mielenkiintoisia puheenaiheita, kysy ja puhu elämän intohimoista, tee nainen nauramaan, käytä paljon huumoria, keksi jokin jännä juttu treffeille jne.
Miehet turhaan laiskuuttaan keksineet ton typerän jännämies sanan, kyllä sitä on muitakin keinoja saada deitti nauttimana treffeistä, ole mielenkiintoinen ja mukana hommassa, älä ole vätys! - naisten testit
symbolism kirjoitti:
Ei. Jos mies nöyryyttää minua niin että joudun kumartumaan edessään, ja tonkia lattialta itse laukkuni, se on JOKA TILANTEESSA red flag- NO!
Ne on niitä pikku testejä, joilla nainen haluaa testata onko kyseessä ritarillinen ja suojelevainen mies kyseessä, ja niemenomaan se automaatio kertoo siitä miehestä, tuleeko ele automaattisesti, vai ei.
Millaienn isä/poiakystävä olisi mies, joka ei ole yhtään huolehtrivainen? Uskoisin, että tosinaiset primitiivisesti etsivät huolehtivaista miestä.
Nainen on evoluution saatossa joutunut kärsimään KORKEAN hinnan siitä, jos on haksahtanut äijän kanssa joka ei osaa huolehtia naisesta ( myöhemmin naisesta), ja nainen ja vauvansa on voinut jopa kuolla.
Kaikki miehet toiminta on symboleja täynnä naiselle, muistakaa se!Tässä sulle esimerkki ritarillisesta miehestä.
http://sitaatteja.wordpress.com/tag/paskatesti/ - Euag
symbolism kirjoitti:
Ei. Jos mies nöyryyttää minua niin että joudun kumartumaan edessään, ja tonkia lattialta itse laukkuni, se on JOKA TILANTEESSA red flag- NO!
Kaikki miehet toiminta on symboleja täynnä naiselle, muistakaa se!Millainen poikaystävä olisi mies joka mielistelee naisia joita ei edes tunne. Yrittää liikaa -ansaan on miehen helppo pudota.
- Voiksäjäädä vahtiin mun laukkuu kun mä lähden tanssimaan ton miehen kanssa.
- no okei.
- sä oot niin mukava. Joku nainen saa susta vielä hyvän miehen. - ht ...
micehellele kirjoitti:
Ei sun tarvitse olla mikään hemmetin jännämies ollakseni hyvää seuraa!
Keksi mielenkiintoisia puheenaiheita, kysy ja puhu elämän intohimoista, tee nainen nauramaan, käytä paljon huumoria, keksi jokin jännä juttu treffeille jne.
Miehet turhaan laiskuuttaan keksineet ton typerän jännämies sanan, kyllä sitä on muitakin keinoja saada deitti nauttimana treffeistä, ole mielenkiintoinen ja mukana hommassa, älä ole vätys!Mutta jospa vaan olen se vätys. :D
Enkä ole mielenkiintoinen, enkä jaksa panostaa järjestämällä mitään suurta showta sinne treffeille. Ja olen niin huumorintajuton / erikoisen sarkastinen huumorintaju että se taitaa toimia vain tietynlaisten persoonien kanssa. - 9+5
symbolism kirjoitti:
Kaikki miehet toiminta on symboleja täynnä naiselle, muistakaa se!Ei näin.
Olen itse ollut tilanteessa, jossa poikaystävä on poiminunut naisensa pudottaman savukeaskin. Ei tarvinnut muuta kuin kuittailla tästä ja parista muusta asiasta miehelle, niin nainen oli valmis vaihtamaan miestään.
Miksi muuten olisi nöyryyttävää, että nostat itse pudottamasi asian?
- ...jjjj
Kyllä se kemia on ihan aitoa kemiaa ja karismaa. Kerran joku pelimies huijas minut treffeille ja sänkyyn ja voitte uskoa ettei siitä tullut mitään kestävää. Pidän sitä ällötyksenä ja vaikka kuinka vinkunut perään niin ei enää näe mua. Eli opetellut pelimiestaidot on kamalinta eikä ne ikinä johda parisuhteeseen koska se at paljastuu ennen parisuhdetta.
- Tosgana
Kaikki pelimiestaidot ovat opeteltuja. Osa opettelee huomaamattaan yläasteikäisenä hauskanpidon lomassa - osa myöhemmin.
Jälleen kerran: taito itsessään ei ole hyvä tai paha. Lentäjä voi käyttää taitojaan lääkkeiden kuljettamiseen tai pommien pudottamiseen.
- 1+3
No ovat vaan kohteliaita eivätkä halua pahoittaa teidän mieltä. Tuskin miehenäkään ilkeät sanoa suoraan naiselle, jos annat vaikka pakit sen takia että nainen on ruma, tuskin kellään ois pokkaa sanoa naiselle, että sori nyt vaan että et oo tarpeeks hyvän näköinen.
Harva nainenkaan ilkee sanoa suoraan miehelle mitään syytä minkä takia ne pakit tulee. - .............
Suomalainen juntti ei kelpaa
-> ulkomaalainen juntti kelpaa - mies..
Mulla on tallennettuna yksi todella hyvä lista juuri tästä aihepiiristä jonka linkkasin palstalle viimeksi juhannuksen aikoihin.
voin laittaa sen uudestaan illalla kun kotiudun töistä. - lisää
- ei vika ole sinussa, vaan minussa
> vika on sinussa, eikä minussa
- et ole minun tyyppiäni
> et ole itsevarma jännämies, joka saa pöksyni kosteiksi
- en etsi juuri nyt suhdetta
> en etsi suhdetta kaltaisesi tylsän miehen kanssa, mutta jos jännämies tulee vastaan, niin olen valmis vaikka heti naimisiin
- minä haluan romanttisen miehen
> minä haluan itsevarman jännän statusmiehen, joka on lisäksi romanttinen ja valitsee minut vaikka saisi sata muutakin naista
- en mene baariin etsimään miestä, vaan pitämään hauskaa kavereiden kanssa
> menen baariin etsimään miestä, mutta jätän iskemisen miehen vastuulle, jotta voin myöhemmin sanoa, että "se vain tapahtui"
- se vain tapahtui
> annoin pillua jännämiehelle, mutta teeskentelin etten ollut vastuussa siitä
- ehkä
> ei
- kyllä
> ei
- ei
> ehkä myöhemmin- Tosgana
Alun jutut oikein!
Ei = Ei
Kyllä = Kyllä
We should stop = (ei mitään)
Stop! = Stop! - PlayTheGame
Tosgana kirjoitti:
Alun jutut oikein!
Ei = Ei
Kyllä = Kyllä
We should stop = (ei mitään)
Stop! = Stop!"We should stop = (ei mitään)"
Ja oikea vastaus: "yes, we should stop" (jatkuu)... ;-) - Super ATM
PlayTheGame kirjoitti:
"We should stop = (ei mitään)"
Ja oikea vastaus: "yes, we should stop" (jatkuu)... ;-)Siis toimiiko pelimies noin koska jos perustelee miksi jatkaa, se tuntuu liian suunnitelmalliselta. Jos taas sanoo että pitäisi lopettaa mutta jatkaa kuitenkin, nainen on helpompi saada uskomaan että mieskään ei suunnittele naisen viemistä sänkään mutta "kaikki vain tapahtuu"?
- 19+7
Naisen logiikan selvennys
Ei = ei
Ei = ehkä
Ei = kyllä
Kyllä = ei
Kyllä = ehkä
Kyllä = kyllä
Epäsuoraa kommunikaatiota siis - Ikisinkku M
Mä en oo mikään h..ra!
-> Annan kaikille tapaamilleni ulkkiksille ja jännämiehille - semantics
-olen itsenäinen ja itsellinen nainen
-> teen mitä pomo käskee- semantics
-olen itsenäinen ja itsellinen nainen
- > nautin sen tekemisestä mitä pomo käskee
- jatkoa...
- en tarvitse miestä
> olen yksinäinen ja tarvitsen miehen, mutta olen liian ylpeä myöntääkseni sitä
- miehet on sikoja
> sorruin taas pettävään jännämieheen, mutta on helpompi syyttää puolta ihmiskunnasta kuin omia huonoja valintoja
- olen muodokas
> olen lihava
- olen normaalipainoinen
> olen ylipainoinen
- olen kaunis
> joku sanoi minua joskus kauniiksi vai olikohan se ihan nätiksi
- olen älykäs
> tykkään täyttää sanaristikoita
- koira ja dildo riittää
> oikeastaan en tarvitse tuota dildoa, sillä musti kyllä hoitaa nuolemisen - Hmmm....
Treffien päätteeksi useammalta kuin yhdeltä naiselta kuultua ja niistä tehtyjä suomennoksia (nyt näitä on hauska muistella mutta aikoinaan ei ollut niin kiva miettiä näitä "käännöksiä"):
En oikeastaan edes tiedä, mitä miehellä tekisin = en tee mitään miehellä joka ei ole komea ja nosta arvoani kavereideni silmissä
Minulla on rima korkealla = et ole ollenkaan tarpeeksi komea
Palaillaan = hyvästi
ei = EI
ehkä = ei
kyllä = ehkäpä - Naisasasialooseri.
Älkää uskoko noita naisten valeita vaan tivatkaa naiselta se oikea syy. Sitten saatte oikeuden vihata kyseistä naista.
Näin itsekin teen. - dgsdadasdas
Oikeesti luuserit :DD sain taas hyvät naurut, entäs jos hankisitte elämän? Jo näistä kirjoituksista näkee miksi ette ole naista saaneet, katkeraa ja epätoivoista tekstiä jolla ei mitään tekemistä oikeasti naisten kommunikaation ja sosiaalistentaitojen kanssa.
- Hmmm....
Olenhan minä naista saanut ja saan. Muistelin vain hymyssä suin nuoruuden kokemuksiani.
- käännös
Oikeesti luuserit
> aloitetaan nimittelyllä, sillä kirjoitus osui arkaan paikkaan
sain taas hyvät naurut
> osui kiusallisen oikeaan
entäs jos hankisitte elämän?
> en halua, että minua analysoidaan noin tarkasti
Jo näistä kirjoituksista näkee miksi ette ole naista saaneet
> olen tottunut kiristämään miehiä seksillä - jos et ole kanssani samaa mieltä, niin olet niitä miehiä jotka "ei saa"
katkeraa ja epätoivoista tekstiä jolla ei mitään tekemistä oikeasti naisten kommunikaation ja sosiaalistentaitojen kanssa.
> kirjoitukset tässä ketjussa osui kiusallisen oikeaan, joten en kykene suhtautumaan niihin edes huumorilla
- Lyhyet jäljet
En hakua kokematonta miestä = en halua, että mies muistuttaa olemassaolollaan kaikesta siitä, mikä tekee minusta lorton ja huoran. Haluan elää edelleen valheessa ja itsepetoksessa.
- Hjumor
Olen huumorintajuinen = Olen henkisesti lahnan kaltainen ja miehen velvollisuus on hauskuuttaa minua.
- xariss
Ok = Ehkä
Kyllä = Kyllä
Ei = Ei
Ehkä= Ei
Eli nää kiertelevät ja kaartelevat ehkät jne tarkoittaa sitä, ettei kehdata sanoa ei... Mahdollisesti myös pelaamista vaikeasti tavoiteltavasta.
Ehkä on kuitenkin aina ei. Kyllä nainen tietää haluaako vai ei tavata miestä tms. Ei se ole mikään ehkä, nainen vain haluaaa pelastaa kasvosi.
Mutta, koska osa pelaa vaikeasti tavoiteltavaa, tai on ihan oikeastikin vähän kiikun kaakun asian suhteen (naiset eivät oikeasti aina osaa päätää mitä haluaisivat!), annan seuraavan ohjeen kaikille miehille:
Jos saat yhden kerran ehkän, tai jopa ei.n, on ok yrittää kerran uudelleen. Eli jos nainen vaikka kieltäytyy tapaamisesta kerran, niin voit jonkun ajan päästä yrittää uudelleen, jos nainen silloinkin kieltäytyy, anna olla.
Yritä aina kaksi kertaa, mutta kolmanteen kertaan älä mene. naiset testaavat jsokus miestä, ja tykkäävät siitä että mies tavoittelee häntä, mutta raja menee siinä,m että mies EI ota kolmatta torjumista vastaan. Kolme kertaa tarkoittaa totaalista EItä. Silloin miehet kuuluu jättää nainen ja edetä muualle.
- bumlebum
Ei ihme että sinkkuja olette :) keksitte itsellenne monimutkaisia ongelmia muka naisten taholta jotta omaa surkeutta voi unohtaa
- 6+6
Näähän jutut tulee vasta sitten kun on jo muutenkin ollut sinkku tosi pitkään, ei sillä sinäällään ole enää mitään merkitystä mitä sitä tekee, kun on jo muutenkin ikisinkku.
- Siiderikunto
Olen hyväkuntoinen = Jaksan kävellä yhtämittaa yhden kilometrin matkan sidukalle tyttöporukoiden seuraan.
- Rintalätkä
Miehet ja naiset kehuvat rintojeni muotoa = Kärpaslätkää muistuttavat rintani saavat uutta ryhdikkyyttää käyttäessäni push up -rintaliivejä.
- beauties
Olen aito kaunotar=
Minulla on hiuslisäkkeet, tekoripset, geelitäytteet push-up-rintaliiveissä, tukisukkahousut, täytettä huulissa, tekokynnet ja suihku/purkkirusketus. - kiltti atm
Et ole minun makuuni = Olet hel.vetin ruma
- 2+5
:D kaikki mitä miehen suusta tulee = haluan pillua
- ,.,.,.,.
Naisten suusta ei pitäisi tulla mitään muuta kuin spermaa.
- ...
,.,.,.,. kirjoitti:
Naisten suusta ei pitäisi tulla mitään muuta kuin spermaa.
Hmm...
- ...
No kyllä mä puen ihan itseäni varten, kun ei paree mennä julkiselle paikalle alasti tai voi joutua suljetulle.
Kaikki muukin oli ihan höpöhöpöä. Miksi on niin vaikea uskoa, että jotkut eivät ihan oikeasti harrasta yhden illan juttuja? Autanpa minäkin palstapoikia tässä ymmärrysongelmassa, ja nämä jutut liittyy erityisesti nettideitteihin, kun en kauheasti muita ole tässä viime aikoina harrastanut:
Olet minulle kyllä vähän turhan nuori.
-> Uiddu, mikä finninaamainen murkku. Mistä se on saanut päähänsä että minä jotain toyboyta olen tässä vailla?
Olet kyllä vähän vanha, kun mahdollisesti aattelin niitä lapsiakin joskus vielä hankkia.
-> Vanha kääpä, jolla on jo pennut tehtynä. Eikö se hitto vie osaa lukea profiilitekstiäni?
Minusta tuntuu, että olemme hiukan liian erilaisia ihmisiä.
-> Eih, miks mää vedän puoleeni aina näitä kehitysvammaisia?- Super ATM
Älä stellaria aina ole noin kiukkuinen. Miehet uskaltaa lähestyä jos olet kiltimpi ja hymyilet vähäsen.
- Meidän ylhäisyytemme
Olen kauniiksikin kehuttu
-> äitini kutsui minua kerran ala-asteella kauniiksi
Juoksut on juostu, en enää jaksa innostua baareista
-> olen ollut sängyssä 20 miehen kanssa
Ulkonäöllä ei ole niin väliä
-> täytyy vähintään olla lihaksikas, komea ja tyylikäs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709