Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+olen+nähnyt+kommentin+ja+vastannutkin+siihen,+ettei+ole+enää+tarvis+löytää.
07.07.2019 17:17
Ahas,+tästäkin+on+näköjään+poistettu+viesti,+johon+vastasin.+Mutta+tosiaan+luettu+on+ja+vastattu+kuten+siihen+toiseenkin.
07.07.2019 17:15
Saat+puolestani+uskoa+mitä+haluat,+mutta+uskomuksesi+ei+ole+yhtä+kuin+totuus.
En+yleensä+poistele+kenenkään+viestejä,+muuta+kuin+tosiaan+niitä+massapostituksia.
Aikoinaan/vuosia+sitten++ilmiannoin+kommentin+kun+joku+yritti+esiintyä+täällä+minua,+samoin+ne+joissa+ihan+selkeästi+viitattiin+minuun+ja+pyydettiin+muitakin+osallistumaan+ruotimaan+"ikävää+yhteenlaskutoimitusta"
Mitä+tulee+kommenttiisi,+jos+tarkoitat+sitä+poistettua,+niin+siihenkin+olen+jo+vastannut
07.07.2019 17:13
Ei+tarvitse+olla,+koitas+vaikka+kokeilla,+joutuu+vaan+tekee+jotain+kuvajuttuja.+
Itsekin+joskus+ilmiantanut+ihan+anonyymina+jotain+massapostituksia,+joiss+on+linkki+joihinkin+epäämääräisille+sivuille,+kun+ei+semmosten+takia+viitsi+kirjautua
Yleensä+ku+tuun+tänne,+lueskelen+ensin+ja+kirjaudun+vasta+sitten+jos+tekee+mieli+jotain+kommentoida.
07.07.2019 16:16
Palautteesi+tässä+on+ihan+niinku+tuuleen+puhaltaisi,+ei+siellä+ylläpidossa+kukaan+sitä+tästä+lue.+
Palautetta+ylläpidolle+voit+lähettää+tällä+lomakkeella.+
https://www.suomi24.fi/palaute
Toinen+mahdollinen+kanava+kertoa+huolenaiheesi+palstoihin+liittyen+löytyy+täältä
https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24-blogi-
Aikuisten+oikeasti+ei+siellä+ylläpidossa+ole+ihmistä+lukemaan+tuhansia+ja+tuhansia+kommentteja.++Osa+poistoista+perustuu+ilmiantoihin,+osan+siivoaa+mun+käsittääkseni+"robotit"
"ilmoita-asiattomasta-viestistä+-systeemi,"+on+myös+tällä+palstalla
07.07.2019 16:03
No+erilaisuudesta+en+tiedä,+mutta+ihmisten+pitäisi+ymmärtää+ettei+tämänkaltaiset+palstat+ole+avuksi,+vaan+käy+juurkin+noin,+että+pahoittaa+vain+mielensä
07.07.2019 15:35
No+näköjään+kommenttisi+oli+edelleen+poistettu+tästäkin,+mutta+tosiaan+nyt+ehdin+lukea+sen+ja+tosiaan+vastatakkin
07.07.2019 15:25
Niin,+tämä+sitten+ilmeisesti+on+se++"viimeinen+kommentti"+jonka+kehoitit+lukemaan,+mutta+oli+jo+poistettu,+että+laitoit+sitten+uudelleen.+
Se+mihin+ny+ensin+kiinniin+huomiota+on+tuo,+että+ilmeisesti+sinä+loukaannut+näistä+keskusteluista+täällä.+
Jotenkin+ny+ajattelisin,+että+kun+tilanteesi+on+noin+paha,+parisuhteessasi+on+väkivallan+uhkaa+ja+väkivaltaa+niin+kehoittaisin+sinua+hakemaan+apua+muualta.
Silloin+kun+tilanne+on+paha+ja+itsellä+kovin+huono,+on+väsynyt+niin+tämmösille+palstoille+ei+kannattaisi+tulla+mieltään+pahoittamaan+
Kerrot+myös+että+teillä+on+lapsia,+jo+lasten+tähdenkin+sinun+pitäisi+hakea+apua.+Olen+itsekin+elänyt+väkivaltaisessa+suhteessa,+vaikka+ihan+puukot+ei+heiluneetkaan+ja+yleensä+pyrin+ennakoimaan+ja+pakenin+paikalta.+
Onneksi+kuitenkin+ymmärsin+lopulta+lähteä,+kun+naapuri+lausui+ne+sanat,+että+olenko+ajatellut,+et+sun+voi+lopulta+käydä+huonosti,+toinen+pannaan+lautoihin+ja+toinen+rautoihin.+Toki+asiaan+vaikutti+myös+silloinen+13+v+tyttäreni+lohduton+itku+,+että+miksi+meillä+on+aina+tämmöstä.+Jolloin+päätin,+että+enää+koskaan+meillä+ei+ole+tämmöstä+ja+se+päätös+on+pitänyt.+
Tää+nyt+vaan+tähän,+että+kun+se+toinen+ei+muutu,+niin+sinun+on+muutututtava,+tehtävä+se+ratkaisu.+Apua+kyllä+saa
Laitan+tähän+ny+yhden+linkin,+josta+saat+tuhannesti+parempaa+keskusteluseuraa+omaan+asiaasi+liittyen+kuin+täältä+
https://www.nollalinja.fiNollalinja+on+ilmainen+auttava+puhelin,+jonne+voit+soittaa+mihin+kellonaikaan+tahansa,+vuoden+jokaisena+päivänä.
Nollalinja+auttaa:
+kaikkia,+jotka+ovat+kokeneet+henkistä,+fyysistä+tai+seksuaalista+väkivaltaa+tai+väkivallan+uhkaa+läheisessä+ihmissuhteessaan
+naisia,+jotka+ovat+kokeneet+henkistä,+fyysistä+tai+seksuaalista+väkivaltaa+tai+väkivallan+uhkaa
++väkivaltaa+kokeneiden+läheisiä
++ammattilaisia+ja+viranomaisia,+jotka+tarvitsevat+neuvoja+asiakastyöhönsä
Nollalinjalle+soittaminen+on+ilmaista.+
Kun+soitat+Nollalinjalle,+saat+keskustella+tilanteestasi,+kokemuksistasi+ja+peloistasi+puhelinpäivystäjän+kanssa.+Päivystäjämme+ovat+ammattilaisia,+jotka+kuuntelevat,+tukevat+ja+neuvovat+sinua+vaikeassatilanteessasi
https://www.nollalinja.fi
07.07.2019 15:22
"Minusta+aihetta+voisi+käsitellä+paljon+enemmänkin+siltä+kannalta+että+voisiko+narsisteja+todella+saattaa+pakkohoitoon."
No+siinähän+keskustelette+ajankuluksenne+,+mutta+ne+asiat/pakkohoito+päätökset+ny+onneksi+on+ammattilaisten+heiniä
07.07.2019 13:41
"Mitä+tarkoitat+täsmällisemmin+ilmaistuna+tuolla+"loputon+tarve"+ilmauksellasi?+"
No+tarkoitan+sillä,+että+halutaan+tuoda+esiin,+keskustella+vain+siittä+yhdenlaisesta+narsistista.+Esimerkkinä+ny+vaikka+toi+"narsistit+pakkohoitoon+tyyppi"
Kun+oikeasti+narsistikaan+eivät+ole+kaikki+samanlaisia+ja+narsimin+käsite+on+paljon+laajempi.+Sisältää+myös+sen+ns.+terveen+narsismin
Mitä+tulee+wikipediaan,+etkö+ole+tiennyt+että+sinne+saa+kuka+tahansa+lisäillä+omia+"tietojaan"+jopa+virhellistäkin+tietoa,++ettei+ole+ns.+luotettava+tiedon+lähde
07.07.2019 13:09
"Toipuminen+on+äärimmäisen+hidasta.+"
Niin+toipuminen+on+jotain+sellaista+että+palataan+siihen+tilaan+missä+oltiin+ennen+"sairautta"
Tiedä+sitten+jos+on+jo+lapsena+vaurioitunut,+vauriot+on+peroonassa,+näkyvät+tiettyinä+piirteinä+niin+voiko+niistä+toipua.
Itse+ajattelen+jotenkin+niin,+että+minä+olen+tämmöinen,+minussa+on+jotain+mikä+saa+aikaiseksi+esim.+että+huolehdin+ja+murehdin+liikaa+myös+toistenkin+asioita.+Toisaalta+taas+vaadin+itseltäni+lähestulkoon+virheettömyyttä.+
Itse+olen+pähkäillyt+näitä+asioita+sillain,+että+suurin+syy+on+se+perusluottamuksen+puute.+Tosiaan+tiedostan+omat+"vammani"+ja+ne+syyt+mikä+niihin+on+johtanut.+
Mutta+kun+tiedostan+ja+ymmärrän,+että+nää+on+"niitä+juttuja"+niin+kykenen+päästämään+irti+niistä+ajatuksista.+
Olen+antanut+itselleni+anteeksi,+etten+ole/kykene+olemaan++niin+hyvä+ihminen+kuin+haluaisin+olla,+mutta+riitän+itselleni+tällaisena+kuin+olen
Voisiko+sitä+sitten+sanoa+toipumiseksi,+kun+hyväksyy+itsensä+sellaisena+kuin+on,+vikoinen+päivineen.
07.07.2019 12:33
"Ei+tarvitse+edes+olla+erimieltä+tylysti+vaan+asiallisesti+ilmaisee+sen+ja+pistää+linkit+lähteisiin+joista+näkyy+että+vastapuoli+on+väärässä."
Niin,+palaan+vielä+tuohon+"väärässä+olemiseen"
Tätäkin+aihetta+narsismia+voi+lähestyä+monelta+taholta+ja+käsitellä+monelta+kantilta.+
Se,+että+toinen+nimittää+narsismia+vammaksi,+ei+nyt+välttämättä+tarkoita,+että+ko.+henkilö+on+väärässä
Terve+narsismi+sitten+on+taas+toinen+juttu,+josta+vois+tehdä+sen+oman+aloituksen+jos+haluaa+käsitellä+narsismia+siltä+kannalta.+
Kaksi+erilaista+näkemystä/lähestymistapaa+samastakaan+asiasta+ei+tarkoita+toinen+olisi+väärässä+vaaan+kyseessä+on+eri+näkökulmat
07.07.2019 11:49
En+tiedä+miksi+vastauksia+poistetaan+ja+kenen+toimesta+niitä+poistetaan
Mutta+kun+viittaat+tuohon+minun+mielestäni+tosi+hyvään+aloituksen+aiheeseen,+niin+minun+mielestäni+aloitus+oli+tarkoitettu+jotenkin+niin,+että+keskustelua+syntyisi+laajemmin+narsismista+ja+niistä+asioista+jotka+altistavat+persoonallisuushäiriön+syntymiselle
Toisaalta++aloituksessa+myös+heräteltiin+kuuntelemaan+omaa+sisintään.+Moni+täällä+elää+ja+suorittaa++tätä+elämää.+Kaikki+on+hyvin,+mutta+silti+sieltä+sisältä+saattaa+kuulua+pieni+ääni,++kuka+huomaisi+minut
Ymmärrän+kyllä,+että+joillakin+saattaa+olla+loputon+tarve+puhua+pelkästään+siittä+NARSISTISTA,+joka+yleisemmin+tunnetaan.+Mutta+jos+pitäydytään+vaan+siinä+niin+se+näkemys+narsismista/narsistista+on+kovin+typistetty+ja+yksoikoinen.
Mutta+no,+katoin+et+sekin+keskustelu+sit+lähti+muille+teille,+toisilla++oli+tarve+puhua+omista++terapiakokemuksistaan,+toisella+taas+niistä+luureista+ja+tuttu+on+toi+"narsistit+pakkohoitoon"+tyyppikin
07.07.2019 11:08
Niin,+entäs+jos+suhteessa+onkin+kaksi+narsistia,+tutkimusten+mukaan+usein+saattaa+ollakkin.
"Salomaa+kuvaa+kirjassaan+julki-+ja+piilonarsismia+ikään+narsismin+kääntöpuolina+ja+ääripäinä.+Julkinarsisti+(Hyrckin+mukaan+paksunahkainen+narsisti)+on+ehtymättömän+uljaan+ja+erehtymättömän+oloinen,+jota+eivät+samat+säännöt+koske+ja+jonka+ei+tarvitse+kantaa+vastuuta+virheistään.+Syy+on+aina+toisissa,+kun+omaa+kyvyttömyyttä+ja+erehtyvyyttä+ei+kykene+katsomaan.+Paksunahkainen+narsisti+voi+olla+hurmaavakin+aluksi,+mutta+pyrkii+käyttämään+valtaa+toisiin+hajottamalla+ja+hallitsemalla,+ei+rinnalle+vastavuoroiseen+ja+inhimilliseen+ihmissuhteeseen+asettumalla.
Toisessa+ääripäässä+puhutaan+ohutnahkaisesta+narsimista,+eli+ns.+piilonarsistista.+Piilonarsistilla+Salomaa+kuvaa+ihmistä,+joka+ei+pysty+kunnioittamaan+itseään+ja+rajojaan,+vaan+alistuu+aina+toisten+tahdolle+ja+miellyttämiselle.+Siinä+missä+julkinarsisti+odottaa+muiden+aina+miellyttävän+häntä,+piilonarsisti+ei+osaa+vaalia+rajojaan+tai+ilmaista+omia+tarpeitaan.+Valitettavan+usein+nämä+kaksi+ääripäätä+näkyvät+myös+parina,+sillä+julkinarsisti+kaipaa+ylisopeutuvaa+kumppania+rinnalleen+ja+omat+rajansa+kadottava+piilonarsisti+taas+kokee+usein+aluksi+turvaa+kovasta+ja+palvottavasta+julkinarsistista."
https://maaretkallio.com/2019/07/04/mielitekoja-27-52-tunnista-terve-narsismi/
Kuten+jo+aloittajakin+totesi
"Jokaisella+meistä+on+narsistisia+vammoja.+Kaikista+ei+kuitenkaan+kehity+"inhottavaa+narsistia".+Toisesta+kehittyy+ylikiltti,+toisesta+jotakin+muuta."
04.07.2019 20:32
Hyvä+aloitus,++lisää+lukemista+aloittajan+aiheesta
"Tärkeintä+on+kuitenkin+hahmottaa+narsismia+piirteenä,+joka+voi+saada+kummassakin+ääripäässä+epäterveitä+muotoja:+liiallisena+se+murtaa+muita+ja+liian+vähäisenä+se+murtaa+itseä."
https://maaretkallio.com/2019/07/04/mielitekoja-27-52-tunnista-terve-narsismi/
04.07.2019 17:11
"En+vaan+valitettavasti+enää+jaksaisi+näitä+näin+voimakkaita+tunteita.+Ne+vievät+kaiken+energian+ja+ilon.+"
Niin+pitäisi+opetella+hallitsemaan+ajatuksiaan,+sieltä+ne+tunteet+tulevat.+Suunnata+ajatuksensa+johonkin+muuhun,+kuin+siihen+narsistiin+ja+kaikkii+kurjiin+asioihin.
Muuta+ajatuksesi+muutat+elämäsi,+on+Louise+L.+Hay,+n+kirjoittama+kirja+,+jonka+esittely+tekstissä+lukee+mm.+
"Oletko+tullut+ajatelleeksi,+että+jokainen+ajatuksesi+ja+asenteesi+muovaa+elämäsi+kokemukset+ja+että+se+mitä+tällä+hetkellä+haudot+mielessäsi,+luo+tulevaisuutesi.
Entä+oletko+tullut+ajatelleeksi+sitä,+että+voit+itse+valita+vain+sellaisia+ajatuksia,+jotka+muuttavat+elämääsi+eheämpään+suuntaan?"
https://www.eranova.fi/product/1411/muuta-ajatuksesi-muutat-elamasi
Tää+voi+vaikuttaa+vähän+kliseseltä,+en+itsekään+pidä+liiallisesta+ajattele+positiivisesti++hömpötyksestä,+mutta+totta+se+,+että+ajatuksemme+luovat+tunteemme+ja+voimme+hallita+ajatuksiamme+ja+sitä+kautta+tunteitamme.+
Itsellä+aina+työ+on+ollut+parasta+terapiaa,+se+vie+niin+mennessään,+että+muut+huolet+hetkeksi+unohtuu.
03.07.2019 19:57
Niin+voiskohan+sitä+joskus+ajatella+niinkin,+ettei+ny+ketään+olla+syyttämässä+vaan+voi+todeta+että+sellaistakin+vaan+tapahtuu.+
Voiskohan+joskus+myös+olla+niinkin,+että+olllaan+sellaisia+kuin+ollaan+ilman+että+pitää+verrata+itseään+kehenkään+toiseen.+
Sekin+on+eri+asia,+pyritäänkö+alentamaan+ihmistä+vai+arvostellaanko+häntä+hänen+tekojensa+mukaan
Oli+ny+lähinnä+mun+pointtina+tässä,+kun+puhe+oli++kilpailusta+ja+voittamisesta.+Miksi+pitäisi+yritttää+voittaa+narsisti+tai+kilpailla+hänen+kanssaan.+
Enempihän+se+kilpailu+ja+voittamisjutut+liittyy+narsisteihin+ja+tosiaan+kun++ei+aina+voi+voittaa+tai+olla+paras,+niin+moni+sitten+yrittää+toista+alentamalla+tuntea+olevansa+parempi.
30.06.2019 18:32
"Tiedä+sitten+kun+tällä+palstallakin+usein+ainakin+joku+entinen+urhi+(joka+ei+nyt+halua+enää+olla+uhri+että+ei+vaikuttaisia+uhriutuneelta)+tahtoo+kääntää+syyttävän+sormensa+jota+kuta+kohti+"
Niin+kirjoitin,+vastineeksi+tuohon+kilpailu+teemaan+liittyen,+että+"Tiedä+sitten+kun+tällä+palstallakin+usein+uhritkin+tuntuvan+käyttävän+tuota+samaa+keinoa.+Vastapuolta,+sitä+narsistia+pyritään+alentamaan+kaikin+keinon,+se+on+tyhmä,+ei+osaa+mitään,+kykene+mihinkään+jne."
Näinhän+se+narsistikin+toimii,+pyrkii+toista+alentamalla+ylentämään+itseään.+Ihan+samaa+keinoa+käyttävät+uhritkin+tunteakseen+olevansa++parempia+kuin+vastapuoli.+
Mutta+joo+mielestäni+kommenttini+ei+ollut+osoitettu+kenellekkään+erityisesti.+On+vain+toteamus,+että+sellaistakin+on+tullut+vuosen+mittaan+havaittua+näissä+kirjoituksissa+täällä.
Mitä+tulee+uhriutumiseen,+niin+alun+alkaenkin+olen+vierastanut+ko.+sanaa.+On+totta+etten+itse+halua+liittää+uhri+sanaa+osaksi+identiteettiäni,+vaan+pidän+itse+itseäni+selviytyjänä.
Toki+joskus+olen++tilapäisesti+"uhriutunut",+kyyneleet+ja+räkä+on+virranneet,+kun+on+ollut+niiden+aika.+Mutta+kun+on+tarpeeksi+rääkynyt+ja+säälinyt+itseään,+niin+aina+jäljellä+on+ajatus,+kyllä+mä+tästä+nousen+tavalla+tai+toisella.
29.06.2019 20:41
Niin+vaikeahan+sitä+on+käsittää+,+saati+ymmärtää+jos+ei+ole+kykyä+edes+yrittää+asettaa+itseään+toisen+asemaan.
Ihan+täysin+siihen+ei+kykene+kukaan,+mutta+ne+jotka+ovat+kokeneet+jotain+samankaltaista+ymmärtävät+tosiaan+parhaiten.+
Lukemalla+saa+toki+tietoa,+mutta+empatia+tosiaan+on+sitten+toinen+juttu
Sitä+terapiaa+ei+tosiaan+aikoinaan+ollut+saatavissa,+rintamallakin+palvelleistakin+monet+pelkäsivät,+useat+näkivät+painajaisia+vielä+vanhainkodeissakin.+
Monet+lapset+myös+joutuivat+pelkäämään+pommituksissa,+en+ymmärrä+miksi+lapsen+pelko+olisi+jotenkin+vähemmän+huomionarvoista,+kun+nyt+kuitenkin+tiedetään+lapsuuden+olosuhteilla+on+suuri+merkitys+sille+millaiseksi+aikuiseksi+hän+kasvaa.+
Toisten+suru/traumat+on+näkyvämpiä+ja+toiset+taas+pyrkivät+aktiivisesti+unohtamaan/sulkemaan+pois+mielestään.+
Mikä+sitten+taas+tarkoittaa,+että+ne+tulevat+esiin+jollain+muulla+tavalla,+mielenteyden+häriöinä,+monet+lääkitsivät+itseään+alkoholilla.+
Minusta+monetkin+kommentit+tästä+aiheesta+ovat+surullisia+ja+sodasta+kärsineitä+ihmisiä+vähätteleviä.
23.06.2019 23:04
"koen+sen+vähän+kuin+kilpailuksi+koen+nytkin+koko+elämän+vaan+pelkäksi+kilpailuksi+pitäisi+oppia+siitä+pois+mutta+onneksi+on+hyvät+hoitokontaktit+"
Niin+sanotaan,+että+narsistin+koko+elämä+on+kilpailemista,+kun+elämässä+ny+aina+kuitenkin+joku+on+parempi+jossain+tai+hänellä+on+jotain+enemmän+jne...+
Mikä+johtaa+sitten+siihen,+että+kun+aina+ei+voi+olla+paras,+eikä+ns."voittaa"+niin+keinoksi+valikoituu+sitten+yritys+alentaa/mitätöidä++toisen+arvoa.+
Tiedä+sitten+kun+tällä+palstallakin+usein+uhritkin+tuntuvan+käyttävän+tuota+samaa+keinoa.+Vastapuolta,+sitä+narsistia+pyritään+alentamaan+kaikin+keinon,+se+on+tyhmä,+ei+osaa+mitään,+kykene+mihinkään+jne.
20.06.2019 10:32
13 / 223