Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin,+jotkut+eivät+välitä/noudata+lähestymiskieltoa,+mutta+kyllä+se+osaan+vaikuttaa+ja+ne+sakot+ja+vankeus+joitain+taltuttaa.++
Monet+narsistit+ei+kuitenkaan+halua+oman+maineensa+tärveltyvän+ja+hyvinkin+monella+on+jo+uusi+kumppani+odottamassa,+ettei+ny+mokoman+eksänsä+takia+elämäänsä+halua+pilata.+
Toisaalta+taas+uhrien+suojelemiseksi+on+monenlaisia+keinoja,+tosiaan+ne+läheiset+voivat+auttaa+ja+tukea,+turvakodeissa+ja+ns.+valvotuissa+tukiasuinnoissa+voi+asua+pidempäänkin+ja+vaikeimmissa+tapauksissa+harkitaan+paikkakunnan+jopa+nimen+muutosta,+ettei+uhri+olisi+niin+helposti+löydettävissä.+
Lehtien+palstoille/julkisuuteen+päätyvät+ne+rankimmat+tapaukset,+mutta+se,+että+jonkun+sanotaan+olevan+narsisti,+ei+tarkoita+sitä,+että+kaikki+narsistit+olisivat+sellaisia.+
Sellaisen+tapauksenkin+kyllä+muistan+lukeeneeni+hiljattain,+jossa+uhrin+vanhempi+käytti+ns.+oman+käden+oikeutta
Mitä+tulee+lässytykseeni,+niin+ei+kantsi+lukea+mun+postauksia,+ne+kun+on+helposti+löydettäissä.+
Jonkin+verran+omaakin+kokemusta+on+sillain,+et+olen+joutunut+useinkin+aikoinaan+turvautumaan+naapuriapuun,++hakeutumaan+turvakotiin+lasten+kanssa.+Toisaalta+olen+itsekin+tarjonnut+yösijan+usemmankin+kerran++väkivaltaisen+kumppanin+puolisolle.+
Erotessani+tosiaan+sain+myös+henkeen+ja+terveyteeni+kohdistetun+uhan,+mutta+se+asia+jäi++puheen+tasolle,+vaikka+oven+takanakin+käytiin,+mutta+puhumalla+selvittiin.+Toki+se+uhka+ja+pelko+vaikutti+hyvin+pitkään+ja+keskustelinkin+siittä+ammattiauttajan+kanssa.++
Hän+kommentoi+asiaa+jotenkin+siihen+tapaan,+että+välttämättä+ei+ne+kauhuskenaariot++kuitenkaan+toteudu.+Hän+kehoitti+enemmänkin+pysymään+niissä+asioissa+jotka+ovat+todellisia+eikä+liikoja+alkaa+jossittelemaan,+kun+kukaan+ei+tiedä+etukäteen,+mitä+tapahtuu.+
No+kovin+helppoa+sekään+toki+aina+ole,+mutta+ajan+kanssa+alkaa+huomata,+et+useimmiten+kyse+on+pelkästään+omasta+pelosta,+joka+syntyy+kuvitelmista,+jotka+alkavat+ajatuksella,+mitä+jos
10.06.2019 14:01
"Ihan+en+hoksaa+millä+tulemalla+se+jotenkin+"ihan+parasta"+on..."
Niin+viittasit+ilm.+tuohon+minun,+"mikä+parasta+niissä+katse+kohdistettiin+enemmänkin+itseen+ja+omaan+toimintaan,+kuin+siihen+väkivallan+tekijään.+"
Sinulla+jäi+ehkä+huomamatta,+että+ne+parhaat+neuvot+oli+tarkoitettu+/suunnattu+nimenomaan+uhrille.+Eikä+missään+kohtaa+kehoitettu/kannustettu++mihinkään+tällaiseen+"Uhri+joutuu+pitämään+silmällä+sekä+narsistia+että+sitä+mihin+se+reagoi+ja+miten."+
Mutta+joo,+kukin+tyylillään+tai+sinun+sanojasi+lainatakseni+"Mutta+kuka+nyt+tykkää+mistäkin"+Ehkä+joillekkin+kokemus+ja+se+henkilö/+on+ollut+niin+vaikuttava++et+haluaa+pitää++sen+mielessään++ja+seurata+sen+narsistinsa+elämää.
10.06.2019 09:22
Niin+kyllähän+niitä+vainoajia+ja+lähestymiskiellon+rikkojia+on+ollut+ja+on+kautta+aikain,+mutta+kaikissa+tapauksissa+ei+ole+kyse+sellaisesta.+
Niissäkin+tapauksissa+kyllä+on+mahdollista+saada+apua,+niin+omalta+lähipiiritään+kuin+viranomaisiltakin.+
Jos+jollakulla+esim.+on+lähipiirissään+joku+sellainen+joka+elää+jatkuvan+pelon+alla,+niin+tarjoa+seuraa+ja+tukea.+Yksin+ollessa+ne+pelot+ja+möröt+kasvavat+suhteettoman+suuriksi.
10.06.2019 09:03
Niin+olit+kopioinut+alkuun+ne+reaktioit+mitkä+eivät+toimi,+
mut+jutussa++oli++hyviä+neuvoja++ja+mikä+parasta+niissä+katse+kohdistettiin+enemmänkin+itseen+ja+omaan+toimintaan,+kuin+siihen+väkivallan+tekijään.+
Kunnei+pelkästään+se+loputon+puhe+narsistista+tai+muuten+väkivaltaisesta+ihmisestä,+ja+sen+tekemisistä+johda+ainakaan+mihinkään+parempaan,+tarvitaan+sitä+omaa+itseen+kohdistuvaa+muutosta/toimintaa+millä+ja+miten+parantaa+omaa+elämäänsä.
09.06.2019 22:23
Niin+täs+kun+lueskelin+tätä+ketja+niin+mietin+tuota+persoona+sanaa+mitä+sillä+tarkoitellaan,+surullinen+persoona,+iloinen+persoona,+masentunut+persoona+jne.+
Määritetänkö+itseni+millainen+ihminen++minä+olen+sen+hetkisten+tunteideni+perusteella,+vai+määrittävätkö+minut+jotkut+sellaiset+suht+pysyvät+ominaisuudet+minussa,+jotka+eivät+muutu+olosuhteiden+mukaan.+
Tästäkin+on+ollut+viime+aikoina+puhetta,+muuttuuko+ihmisen+persoona+ja+miten+paljon.+
Sanotaan,+ettei+toista+muuttaa+ja+itsenkin+muuttaminen+on+usein+kovan+työn+takana,+kun+ensin+pitää+muuttaa+ajatuksensa+ja+sen+myötä+se+elämäkin+muuttuu,+mutta+muuttuuko+persoona+kokonaan+toisenlaiseksi,+on+sitten+taas+toinen+juttu,+kun+sanotaan+et+jotkut+persoonallisuuden+piirteet+on+suht+pysyviä.+
Mutta+joo,+tapani+mukaan+lueskelin+kaikenlaista+muuta+muilta+sivuistoilta+ja+silmiin+sattui+tämmönen
"Jokainen+särkevä+tapahtuma,+jokainen+eteemme+tullut+vastentahtoinenkin+muutos+on+myös+mahdollisuus.+Muutos+tuo+eteemme+pakon+päästää+irti+ja+mahdollisuuden+ottaa+vastaan.+Emme+voi+tietää,+mitä+muutos+tuo+mukanaan.+Meidän+täytyy+vain+antaa+sille+mahdollisuus.+Sokeasti+luottaa+siihen.+Sillä+vanhaa+ei+enää+ole."
https://hidastaelamaa.fi/2016/08/sarkymisen-siunaus/?utm_content=bufferaca1c&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR2w6JRrC-rdYD9-SD7eirgc_FhFIbaLzHk93pbI7l3_zd3id54BNYyT8_U
Tämmösiä+ajatuksia+tuli+tähän+iltaan.
09.06.2019 21:48
Siis+puhutaanko+tässä+nyt+tuosta+sota+ajan+lapsesta.+Jos+hän+on+nyt+75+vuotias,+niin+hän+on+sitten+syntynyt+-44,+jolloin+sota+päättyi.+
Jos+hänellä+on+omakohtaisia+sotamuistoja+niin+hänen+täytyy+olla+kolme,+neljä+,+viisi+vuotta+vanhempi,+koska+vasta+tuolloin+lapselle+saattaa+jäädä+pysyviä+muistoja,+kun+hänellä+on+jo+sanoja+sille+asioille.
Toki+voi+ollla+niinkin,+että+hänen+vanhempnsa+on+niinikään+kerrannut+tuota+tapahtumaa,+että+muistijälki+on+tullut+toisen+kertomana.+
Mutta+joo,+ilmeiseti+tässä+ny+ei+oikein+ymmärretä+vanhenemista+ollenkaan+jos+tuon+ikäiseltä+vaaditaan+samaa+tasoa+kuin+nuoremmilta.+
Vanhuksissa+toki+on+monenlaista,+toiset+on+huonokuntoisempia+kuin+toiset+ja+joillakin+muisti+saattaa+alkaa+prakata+jo+nuoremmalla+iälläkin.+
Nykyisessä++työpaikassanikin+on+vain+vuoden+minua+vanhempi+dementikko,+liikuntakyky+on+tallella+mutta+sanat+on+jo+unohtuneet,+eikä+enää+muista+mitä+lusikalla+tehdään.+++Jopa+kuuskymppisiä+dementikkoja+olen++tavannut+edellisessä+työpaikassani.+
Tuossa+kun+luin+noita,+ahdistuu,+kun+ei+osaa,+asiat+jää+tekemättä,+matkii+muita+jne.+niin+viittaa+sen+verran+vahvasti+dementiaan,+että+lääkäriin+minäkin+veisiin+muistitesteihin.+
Mitä+tulee+kirjoittajaan+itseensä,+niin+jotenkin+nyt+tuntuu,+että+hänkin+alkaa+traumatisoitua,+kun+ei+ymmärrä/hyväksy+toisen+tilaa+vaan+luulee,+että+toinen+kiusallaan+höpöttää+samoja+juttuja+ja+ikäänkuin+vaatii,+että+toisen+pitäisi+olla+skarpimpi+ja+ottaa+huomioon+hänen+kärsimyksensä.+
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/mieli/naista-12-oireesta-tunnistat-muistisairauden
Kannattaa+tosiaan+ottaa+asiaksi,+niin+voi+itse+saada+apua+ja+tukea+omaan+jaksamiseensa
07.06.2019 14:58
"Se+on+oma+tunne+jota+ei+pidä+yleistää."
No+aika+monella+tuntemallani+ihan+normi+ihmisellä+on+ajoittain+samanlaisia+tuntemuksia.
05.06.2019 20:16
"Miten+sotatraumat+evakoilla+ovat+vaikuttaneet+heidän+psyykeensä?+"
No+luettavaa+löytyy+kyllä+jos+aihe+kiinnostaa.+Itse+googlettelin+sanoilla+siviiliväestön+sotatraumat+ja+tosiaan+löytyy+paljonkin++tutkimuksia
En+nyt+tähän+viitsi+sen+kummemmin+linkkejä+laittaa,+mutta+tuos+kun+vilkaisin+eka+sivulta+niin+pisti+silmään+lause+
"Lapsena+saatu+sotatrauma+säilyy+läpi+elämän"
jonka+toinkin+esiin+yhden+tuntemani+mummon+kohdalla,+et+pelkää+kovia+yhtäkkisiä+pamahduksia.+
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/18173/muistois.pdf?sequence=2&isAllowed=y
05.06.2019 20:09
"En+ymmärrä+tuota+tunnelatausta+joka+tulee+edelleen+ja+uudelleen+säännöllisesti"
Niin+hyvinkin+monen+ikäihmisen+sotatraumoja+on+tullut+kuunneltua+ja+kertojalla+tosiaan+usein+on+kyynel+silmäkulmassa.++Lisänä+öisiä+painajaisia,++kiire+on+junalle/rintamalle+tai+pakoon+on+päästävä,+mieli+sekoittuu+ettei+täysin+valveillakaan+aina+tiedä+mitä+aikaa+eletään.+
Jollain+toisella+taas+äkkinäiset+pamahdukset+aiheuttavat+pelkoreaktion,+kauhun+jonka+synty+on+hyvinkin+kaukana+monien+vuosikymmenien+takana,+silloin+kun+oli+vielä+pieni+tyttö.+Itse+hän+ei+kykene+niistä+kertomaan,+mutta+papereissa+se+lukee,+sotatrauma+pommituksista+syntynyt,+jonka+pohjalta+sitten+ymmärrämme.+
Tiedä+sitten+miten+vaikea+on+itsekunkin+ymmärtää,+kun+ei+omalle+kohdalle+ole+sattunut,+tuskin+osaa+kuvitellakkaan+.+Mutta+kyllä+hyvin+monetkin++vanhukset+elävät+"niitä+aikoja"+ikäänkuin+ne+olisivat+tätä+päivää,+varsinkin+öiseen+aikaan.+
On+olemassa+sellainekin+sanonta,+että+vanhana+tulee+lapseksi+jälleen,+puhutaan+elämänkaaresta,+lopussa+palataan+sinnne+mistä+lähdettiin.+Niin+käy+lähestulkon+meille+kaikille+jos+kyllin+kauan+täällä+eletään.+
Ehkä+se+ymmärrys+tulee+sitte+iän+myötä+tai+sitten+puuttuu+se+kyky+asettua+toisen+asemaan.
05.06.2019 18:11
"Onko+muilla+samoja+ongelmia+ja+miten+olette+ongelman+ratkaisseet?"
No+itse+ny+olen+täs+vanhemmalla+iällä+vaihtanut+paikkakuntaa,+että+sitä+sitten+on+jollain+tavalla+joutunut+luomaan+uudet+sosiaaliset+kuviot.+
Toki+muutamaan+vanhaa+ystävään+pidetään+säännöllisesti+yhteyttä,+vaikka+tapaamiset+on+harventuneet,+kun+on+vielä+työelämässä+ja+lapset+tai+paremminkin+lapsenlapset+vievät+osan+vapaa+ajasta.+
Mutta+tosiaan+sieltä+kotoa+pitäisi+lähteä+ihmisten+pariin+ja+uskaltautua+juttelemaan+vieraampien+ihmisten+kanssa,+esim.+luonnossa+liikkuessa,+kahviloissa,+kirjastossa+yms.+
Monillakin+paikkakunnilla+on+myös+kaikenlaista+toimintaa,+ilmaisiakin++tapahtumia,+luentoja,+harrastepiirejä,++yms.+missä+voi+tavata+ihmisiä.+Järjestöillä+on+myös+paikkoja+joihin+voi+mennä+suht+edullisesti+syömään+ja+istuutua+jonkun+ihmisen+kanssa+samaan+pöytään.+Myös+kansalaiopistolla+on+monenlaista+tarjontaa+jossa+kiinnostuksen+mukaan+tapaa+ihmisiä+ja+yht.+tekeminen+yhdistää.+
Itse+olen+saanut+enemmän+tai+vähemmän+ystäviä,+kun+tykkään+käydä+pubissa,+joissa+on+karaokea+ja+nykyään+monessa+baarissa+on+kerran+viikossa+ns.+pubivisoja,+joissa+voi+testata+tietämystään+milloin+mistäkin+aiheesta.+Että+hyvinkin+tutuiksi+on+tultu+ajan+kanssa,+että+ihan+pyöreitä+vuosia+täyttäneiden+synttäreillekkin+on+kutsuttu.
Myös+vapaaehtotyö+on+yks+juttu.+Monien+järjestöjen+kirpparit+yms.+toimii+vapaaehtoisvoimin,+samoin+ruuan+jakaminen.+
Myös+naapureiden+kanssa+kannattaa+jutella+postilaatikolla+käydessä+ja+roskia+viedessä,+mikä+saattaa+poikia+jopa+kahvittelukutsun+ja+saada+lenkkelyseuraa.
04.06.2019 09:23
"mutta+voihan+sitä+aloittaa+jostain+pienemmästäkin+asiasta+ja+edetä+sitten+suurempiin+ja+enemmän+opettelua+vaativiin"
Niin+juurikin+pitää+tehdä,+ensin+aloitetaan+pienemmästä+ja+kun+tarvitsee+lisää+haastetta+niin+siirtyy+suurempiin.+Eikä+tässä+tapauksessa+ny+tarvitse+olla+kyse+mistään+erityisen++"hienostakaan",+kunhan+on+jotain+tekemistä+,+mikä+vie+ajatukset+muualle.+
Esim,+kirjoneuleet+tai+ristipistotyökin+voi+olla+sellainen,+kun+joutuu+laskemaan+silmukoita+ja+värejä.+Myös+palapelien+kokoamisessa+saattaa+hurahtaa+tunti+jos+toinenkin.++Aikuisten+värityskirjat+ovat+myös+yksi+vaihtoehto.+Kirjastosta+voi+lainata+kirjoja+joiden+tarinoihin+saattaa+uppoutua,+ettei+huomaakkaan+ajankulua.+
Netissäkin+toki+on+kaikenlaista+lukemista+ja+vinkkejä+niin+ajatusten+kuin+tunteidenkin++hallintaan+kuin+omaan+hyvinvointiin+liittyen.++Niitäkin+kun+lukee,+alkaa+ajatella+enemmän+itseään.
04.06.2019 08:52
"Mikä+siis+avuksi?+"
No+mulla+on+työ+ollu+aina+parasta+terapiaa,+se+vie+niin+mukanaan,+et+ulkomaailman+asiat++unohtuu.++
Mut+äkkiseltään+ajattelisin,+et+kaikki+tekeminen,+mihin+pitää+keskittyä+on+hyväksi.+Esim.+jonkin+uuden+asian+opetteleminen,+ristikot,+käsityöt,+monimutkaiset+leipomiset+tuli+näin+äkkiseltään+mieleen.+Lenkkeilläkin+kannattais+ehkä+ei+niin+tutussa+paikassa.
03.06.2019 19:58
"Normaali+ihmisellä+ei+rattaat+viipoittele+eivätkä+ruuvit+ole+löysässä+tai+muumit+laaksossa+tai+miten+se+sanotaan"
No+jaa,+en+tiedä,+enkä+juurikaan+tunne+sellaisia.+Ehkä+on+olemassa+ihmisiä,+jotka+eivät+koskaan+panikoi,+joita+ei+mikään+ahdista,+masenna+jne.+Hoksottimetkin++on+aina+kohdillaan+ja+osaavat+olla+aina+skarppina,+eivät+erehdy,+eivätkä+tee+typeryyksiä.+
Kyllä+ainakin+itsellä+joskus+on+päiviä+jolloin+tuntuu+siltä,+et+joku+ratas+vipottaa,+mutta+siittä+huolimatta+lasken+itseni+ns.+normaalien+ihmisten+joukkoon.
03.06.2019 08:19
"Hänen+tulisi+käydä+luonani+saadakseen+tarvittava+tieto+omasta+tilanteestaan+voidakseen+huolehtia+itsestään+tilanteenmukaisesti."
Nyt+alkaa+olla+liian+omituista,+jopa+sairastakin.+
Eiköhän+jokainen+vanhempi+joka+on+huolissaan+lapsestaan+ota+yhteyttä+siellä+reaali+maailmassa,+puhelimen,+postin,+spostin,+käymällä+itse++lapsensa+luona+tai+mahdollisesti+pyytää+viranomaisilta+apua+jos+oikeasti+tietää+lapsensa+olevan+vaarassa.+
Suomi24+palstat+ei+ole+oikea+paikka
01.06.2019 10:12
"Taitaa+olla+oma+lehmä+ojassa+kun+asia+noin+kovin+kiinnostaa.+"
No+eiköhän+se+kiinnostus+vanhojenkin+kaiveluun+ole+siellä+päin+ja+muistissakin+tuntuu+säilyneen.+
Mutta+joo,+seepra+on+seepra,+vaikea+piiloutua,+esittää+jotain+muuta+kuin+on,+kun+taas+tässä+tapauksessa+vastapuolesta+ei+ole+tietoa.
Tuoreeseen+lainaukseeni+viitaten,+niin+näyttää+olevan+tarkemmin+luettuna+sanamuodoltaan+hieman+omituinenkin,+mutta+ehkä+siittä+asia+kuitenkin+selvinnee.+Tarkoittaa++etten+ole+kovin+kauheasti,+ei+lue+etten+koskaan.+
Hyeena+ja+haahka+vertaukset+ny+meni+vähän+ohi,+hyeenan+tiedän+toki+hymyilevän+ja+haahkan+tiedän+olevn+sorsalintu.+Lintumaailman+tapaan+urospuolinen+on+näyttävämpi+kuin+naaras.+
No+joo,+ehkä+tääkin+episodi+liittyy+johonkin+sellaiseen,+et+kun+palstalla+on+ny+hetki+rauhallisempaa,+niin+pitäis+yrittää+saada+edes+jotain+hässäkkää+aikaan.
01.06.2019 09:49
Niin+hieman+jonkinlaista+logiikkavirhettä+olisinkin+itsekin+näkevinäni+tuon+projektion+selittämisessä,+mikä+selitys+oli+lainattu+jonkun+henkilön+blogista,+on+jonkun+henkilön+käsitys+asiasta.+
Näytti+siellä+narsisti+sanakin+mainitun+ja+lopussa+sitten+jotain+astrologia,+energiajuttuja,+lähdeluetteloa,+mistä+ns.+tieto+on+peräisin+ei+löytynyt.+
Mutta+no,+tartuin+tuohon+alkoholisti+juttuun,+kun+tosiaan+takavuosina+sitä++alkoholistin+viittaa+heitettiin+useinkin+mun+päälle.+++Kyllä+sitä++jossain+kohtaa+ajatteli,+et+olisko+hänellä+itsellään+sitä+ongelmaa.+Toinen+vaihtoehto+toki+oli,+et+haluavat+vaan+ns.+mustamaalata+minua,+ettei+tuon++Yltin+kirjoituksista+kannata+välittää,+se+on+alkkis.+
Toi+kateellisuus+sitten+kyllä+liitetään+narsisteihin,+on+yksi+kohta+niissä+kriteereissäkin,+on+joko+kateellinen+tai+luulee+olevansa+kateuden+kohde+(häntä+kadehditaan).+
En+tiedä+missä+määrin+ihmiset+puhuvat+kateudesta,+joskus+joku+voi+sanoa+"vähän+mä+oon+kade",+kun+joku+on+voittanut,+onnistunut+tai++saanut+jotain.+
Mutta+hyvin+harvoin+reality+elämässä+kuulee+puhetta+kateudesta,+harvemmin+koko+asia+edes+käy+mielessä,+mutta+näihin+narsistijuttuihin+liittyen+sillä+on+suuri+osa.+Mutta+tiedä+sitten+kumpiko+on+kumpi,+hänkö+joka+luulee+toisen+kadehtivan+vaiko+hän+joka+sanoo+kadehtivansa.+
Mutta+joo,+niin+kiinnostavaa+kuin+onkin+pohtia+toisen+ihmisen+mielenmaisemaa+niin+ehkä+eniten+oikeaan+osuvat+tunnetilat+ja+defenssit+löytäyvä+itsestä+jos+uskaltaa+niitä+tuntojansa+tunnustella.+
Ei+tää++projektiokaan+niin+helppo+asia+ole+ymmärtää,+eikä+se+pelkästään+ole+joidenkin+tiettyjen+ihmisten+ongelma,+vaan+kuuluu+ihan+jokaisen+ihmisen++perusvalikoimaan,+joko+ns.+työkaluna+tai+puolustusmekanismina.+
Toivoa+sopii+ettei+projektiota+ajatella+vaan+toisen+ihmisen/narsistin++ongelmana+eikä++pelkästään+kateuden+kautta.+Jonkinlainen+totuus+löytyy+tuostakin+lauseesta+"Projektiona+näkeminen+on+vain+taas+uusi+keino+vältellä+kohtaamasta+jotain+asiaa+itsessään"
En+minä+projisoi+,+mutta+ne+muut
31.05.2019 10:53
Ahas,+no+kukas+sinä+sitten+mahdat+olla.+
Ilmeisesti+kuitenkin+joku+joka+olet+ollut+täällä+vuosikausia+kuten+minäkin,+kun+tuo+"himolissukin"+kulkee+mukanasi.++Asiaa+toki+selventäisi,+jos+kertoisit+mitä+nimmaria+itse+käytit+silloin+aikoinasi,+kun+tosiaan+joku+himolissu+nimmariakin+käytti
Ihan+tarkkkaan+en+nyt+muista+tuota+aikaa,+mutta+on+paljon+mahdollista,+että+olen+ns.+spekuloinut+kuka+silloisista+kirjoittajista+mahtaisi+olla+ko.+himolissu+hahmon++taustalla.+
Mutta+tekeekö+tuo+spekuloiminen+sitte+minusta+kameoleontin+on+taas+toinen+juttu,+kun+itse+uskoisin+että+olen+hyvinkin+tunnistettava+hahmo+ollut+koko+palstahistoriani+jo+ennen+tuota+nimmarin+rekisteröimistäkin+
Toki+silloin+aikoinaan+joku+yritti+esiintyä+minunakin,+mutta+se+juttu+ny+oli+niin+typerä+ja+läpinäkyvä,+et+tuskin+kukaan+siihen+uskoi.+
Kun+nyt+näihin+ns.+eläinhahmoihin+mentiin,+niin+mielestäni+olen+enemmänkin+ns.+sosiaalinen+seepra.++
Mikä+sitten+aiheuttaa+sen,+että+olen+helposti+tunnistettava,+"mihinkäs+seepra+raidoistaan+pääsee",++että+olen+tuolla+täpälläni+ns.+helppo+maalitaulu+ja+sitä+negaa+sitten+on+tullut+ja+tulee+edelleen,+kun+nähdään+punaista+milloin+mistäkin+syystä.+
Mutta+joo,+elämä+menee+eteenpäin,+maailma+muuttuu+ja+me+ihmiset+siinä+mukana.++Tiedä+sitten+jos+ihmisen+ajatukset+muuttuvat/mielipidekin+saattaa+ajan+saatossa+muuttua+jostain+asiasta,+kun+on+saanut+tietoa/kokemusta++enemmän+yms.+Niin+tekeekö+se+ihmisestä+takinkääntäjän+ja+kameleontin.+
No+joo,+niin+tai+näin+ollaan+mitä+ollaan,+tärkeintä+kaiketi+on+,+että+itse+on+kuusalla+mitä+ja+millaisia+ollaan+todellisessa+elämässä.+Netti+ihmisten+arvostelut,+myös+minun+voi+jättää+omaan+arvoonsa,+koska+net+perustuvat+pelkkiin+luulohin,+kun+ei+oikeasti+tiedä/tunne+ihmistä.
30.05.2019 14:39
Vielä+parisen+sanaa+tuosta.+
"Minut+voi+yleensä+arvata+minuksi+(paitsi+jos+trolli+esittää+minua,+jota+on+toisinaan+tapahtunut).+"
No+kovin+kauheasti+olen+ennenkään+lähtenyt+arvailemaan+kuka/millainen+ihminen++minkäkin+kommenin+takana+lymyilee.++Nykyään+vielä+vähemmän,+kun+kaikki+ovat+anonyymeja.
Niin+se+vaan+on+tän+uudistuksen+myötä,+kaikki+samaa+massaa.
Jossain+kohtaa+muistan+nähneeni+jonkun+kommentin+jossa+toivottiin,+et+joku+käyttäis+jotain+tunnistettavaa+merkkiä+kuitenkin+kommenttinsa+alussa+tai+lopussa.++
Sinullakin+näytti+olevan,+kun+uudestaan+luin,+että+jäi+huomaatta+ensilukemalla.++Mutta+ei+se+ny+varsinaisesti+kommenntiani+miksikään+muuta,+oli+ny+kyseessä+anonyymi+tai+hieman+tutumpi+anonyymi.
29.05.2019 17:01
"Niinkuin+mitä?+Siis+tuo+minun+laittama+koko+kommentti+siis+lapsellinen?"
No+ny+et+huomannut,+et+puhuin+yleisellä+tasolla+ja+kommentoin+esille+tuomaasi+asiaa,+liittyen+lukemaasi,+"ketkä+käyttätyvät+somessa+paremmin"+mikä+ny+on+ihan+asiallista,+kuten+myös+se,+että+nuoret+haastavat
Siis+kommentoin+yleisellä+tasolla+tähän+tapaan,+"kyllä+mielessäni+toisinaan+ajattelen,+et+ompas+lapsellinen+kommentti.+",+tuo+kommentti+ei+nyt+liittynyt+nimenomaan+tähän+keskustelupätkään,+vaikka+ajatuksia/mielipiteitä+ny+tässä+kanssasi+vaihdankin.+
Kuten+jo+totesinkin,+ettei+välttämättä+kommentin+perusteella+voi+tietää+ikää,+kun++ns.+ikä+ihmisetkin+saattavat+olla+somessa+hyvin+lapsellisia+ja+tosiaan+narsistiset+saattavat+kuulua+tähän+ryhmään+koska+se+tunne+elämä+saattaa+olla+lapsen+tasolla.
29.05.2019 13:13
"niin+mikä+ihme+se+on+jos+somessa+joku+nuorikin+vähän+haastaa...+"
Niin,+en+tiedä+kuka,+minkäkin+ikäinen+tämmösillä+anonyymeillä+palstoilla+on,+jos+ihminen+ei+minun+laillani++ikätasoaan+ilmaise,++mut+kyllä+mielessäni+toisinaan+ajattelen,+et+ompas+lapsellinen+kommentti.+
Mikä+sekään+ei+vättämättä+tarkoita,+et+kyseessä+olisi+iältään+nuoren+kommentti,+vaan+varsinkin+tämmösellä+palstalla+kannattaa+huomoida+sekin,+et+erityisesti+narsistit+saattava+olla+tunne+elämältään+lapsen+tasolla/tunteet+kuohahtaa+helposti++ja+kommentointi+sit+sen+mukaan.+
Haastaminen+asiasta+on+ihan+hyvästä,+mut+joskäydään+kiinni+henkilöön/+aletaan+herjaamaan+kirjoittajaa,+niin+silloin+on+tavallaan+hävinnyt,+osoittanut+oman+typeryytensä/lapsellisuutensa
29.05.2019 12:12
15 / 223