Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Niin,+se+on+sinun+mielipiteesi,+mutta+kun+ollaan+narsismipalstalla,+kuinka+monen+uskovan+tuota?+Yleensäkään+koko+juttua?Aattele+ny+itsekin,+kyllä+siinä+uskottavuus+kärsii+kun+pitää+päivästä+toiseen+samaa+asiaa+jankuttaa+tämmösellä+palstalla.
  2. Aaa,+en+lukenut+kyllin+tarkkaan,+joo+ollut+hoidossa+-98,+itse+katoin+vaan,+et+2010+oli+käyty+keskustelua,+jossa+tuo+psykoosi+juttu,+sarvineen+kerrottiin.+Liekö+sitten+vanhempaakin+tietoa+tuosta+suomi+24+palstalla,+niin+sitä+en+tiedä.+Itse+ny+en+sinällään+ole+kiinnostunut+ko.+hemmosta,+enkä+mihinkään+sarvijuttuihin+usko.+Joulutarina+on+min+mielestäni+sairaan+mielen+tuotosta.++Se+miten+hyvä+soittaja+hän+on+ollut/on+,+ei+sekään+liikuta++minua+mitenkään.Lähinnä+minua+kummastuttaa+miksi+noista+noinkin+vanhoja+juttuja+pitää+noin+massiivisesti+jankata+tällä+palstalla.+Ymmärtäisin+et+keskustelua+käytäis+musiikkipiireissä,+joissa+on+muitakin+alan+asiantuntijoita+kuin+täällä+jossa+suurin+osa+tuskin+osaa+arvoida++ko.+henkilön+taitavuutta+sen+kummemmin+puoleen+tai+toiseen.+Senpä+vuoksi+ajattelenkin,+et+tämän+asian++tänne+tuonti+ja+päiväkausia+jatkuva+typerä+jankkaaminen+on+tarkoituksellista+kiusantekoa,+nimittäisin+sitä+trollaamiseksi,+jolla+pyritään+elimoimaan+kaikki+muu+keskustelu.+Lasken+kuuluvaksi+ihan+samaan+sarjaan+kuin+edellinen+hölöttäjäkin+ja+muistikuvani+mukaan+aikoinaan+mm.+kuvataidepalstallakin+oli+saman+tyylistä.+Tiedä+sitten+onko+se+jonkinlaista+vallanhalua+tyyliin+"ette+mahda+minulle+mitään"Että+joo,+tosiaan+toi+ko.+tyyppi+ei+kiinnosta,+eikä+hänen+rumpujen+soittamisensa,+eikä+hänen+kuvitteelliset+sarvensa,+mutta+se+hieman+kiinnostaa+millainen+ihminen+siellä+jankkaamisen+taustalla+vaikuttaa+ja+se+kuuluisa+motiivi+miksi+ihmeessä.
  3. Minä+ny+en+ihan+yks+yhteen+rinnastasi+näitä+asioita,+natseilla+ja+terrosisteilla+on+omat+ideologiansa,+ihan+en+tiedä+missä+määrin+he+ovat+tekemissä+esim.++eläinkokeiden+parissa.+Mutta+uskon+kyllä,+että++ihmiset+vilpittömästi+uskovat,+että+lääkeaineiden+kehittäminen/tutkiminenja++testaaminen+etukäteen+esim+hiirillä+ja+rotilla+on+ihmiskunnan+parhaaksi+tehtävää+tutkimustyötä.+Sen+jälkeenhän+tutkimuksia+tehdään+ja+lääkkeitä+testataan++myös+ihmisillä.Lääketeollisuus+sinällään+taas+on+asia+erikseen,+voitontavoittelusta+ja+rahastahan+siinä+on+paljon+kyse,+ja+alati++nimetään+uusia+sairauksia,+että+saadaan+lääkkeitä+myydyksi.+Toisaalta+myös+ihmiset+itse+haluavat/vaativat++lääkkeitä,+mikä+on+ongelma+esim.+antibioottien+suhteen.+Mitä+tulee+moraaliin,+niin+on+joukko+käsityksiä+ja+käyttäytymissääntöjä+ihmisten+kesken,+mikä+oikeaa+ja+väärää,+hyvää+tai+pahaa.+Kuten+huomataan+tässäkin+asiassa+on+monenlaista+käsitystä.+Sinulla+luki+tuossa+myös+että+"Samoin+jos+eläimelle+aiheutetaan+kipua+ja+tuskaa+se+ei+ole+moraalitonta+koska+tekijä+uskoo+asiaansa?"Niin+tiedä+sitten+missä+määrin+tuolta+voi+välttyä,+kun+nyt+tosiaan+ihmiset+käyttävät+eläimiä+ravinnokseen,+ts.+eläimiä+metsästetään+ja+ammutaan.+Eläimiä++myös+tapetaan/myrkytetään++syystä+että+jotkut+eläimet+(esim.+hyönteiset,+jyrsijät)+levittävät+tauteja+tai+tuhoavat+satoja.+Aiemmin+jo+mainitsin,+etten+niin+tarkaan+ole+tutkinut+tätä+aihetta,+että+olen+paljolti+muualta+luetun+pintapuolisen+tiedon+varassa.+Ilmeisesti+sinulla+sitten+olisi+ehkä+tutkittua+tietoa+enemmänkin,+noista+eläinkokeista.+Mutta+jostain+syystä+ny+tunnut+enemmänkin+keskittyvän+muiden+ihmisten+arvostelemiseen+ja+nimittelyyn,+kuin+että+asiallisesti+toisit+esille+omaa+tärkeää+asiaasi+ja+vaihtoehtoisia+keinoja+esim.+miten+sairauksia+voisi+hoitaa+ja+miten+korvata+eläinperäisest+ainesosat+esim.+rokotteissa.+Lopputulemana+olen+kuitenkin+sitä+mieltä,+että+on+hyvä,+että+on+löydetty+keinoja,+osattu+kehittää+lääkkeitä+joiden+avulla+sairauksia+voidaan+hoitaa+ja+ihmisten+kärsimyksiä+lieventää.
  4. "Kyse+on+siitä+että+eläinkokeiden+suorittajat+eivät+ajattele+omilla+aivoillaan+vaan+he+toimivat+kuten+systeemi+vaatii+heitä+toimimaan."No+kyllä+minä+uskon,+että+ajattelevat+omilla+aivoillaan+ja+uskovat+varmaan+vakaasti+tekevänsä+palveluksen+ihmiskunnalle+ts.+uskovat+tähän+"Eläinkokeiden+keskeisin+tarkoitus+on+vähentää+ihmisten+ja+eläinten+kärsimyksiä+ja+sairauksia+lisäämällä+ymmärrystä+sairauksista,+kehittämällä+lääkkeitä+tai+hoitomenetelmiä+ja+tutkimalla+lisäaineiden+ja+ympäristökemikaalien+haittoja."Se+että+he+uskovat+johonkin+ja+uskovat+tekevänsä+oikein+ei+tee+heistä+moraalimattomia,+vaan+he+toimivat+oman+ajattelutapansa+mukaisesti+minkä+katsovat+olevan+hyväksi.+Se,+että+väität,+että+he+tekisivät+saman+ihmisille+on+pelkästään+sinun+pääsi+sisältöä.++Ymmärrän+kantasi+eläinkokeisiin+liittyen,+mutta+en+ymmärrä,+että+ikäänkuin+etukäteen+tuomitset+ihmisiä,+joita+et+edes+tunne,+ikäänkuin+tietäisit+miten+kukin+yksilö+valitsee+missäkin+tilanteessa.+Hyvin+viisaasti+mielestäni+ilmaisi+asian+tuo+joku+toinen+anonyymi+?+joka+kommentoi+tähän+tapaan+"Kumpa+me+ihmiset+kykenisimme+noissa+kaikkein+vaikeimmissa+asioissa+ajattelemaan+ME,+niin+ihmiskunnalla+olisi+toivoa.+"Niinhän+se+on,+että+kun+yksi+sormi+osoittaa+toista,+niin+vähintäänkin+kolme+sormea+osoittaa+itseäMitä+tulee+elokuviin,+niin+aika+vähän+tulee+katsottua,+mutta+tosiaan+mainitsin+ny+tuon+vihreän+mailin,+joka+on+fiktiivinen+tarina.++Pidin+elokuvasta+ja+tiedän,+että+inhimillisyyttä+,+auttamishalukkuutta+on+todellisessakin+elämässä
  5. "Kiteytin+tähän+otsakkeeseen+esiin+puskevan+kateudentunteeni+mikä+liittyy+elämän+kokonaisuuteen+ja+ehkä+eniten+siihen+että+en+työssäni+aikoinaan+ole+osunut+nosteeseen+joka+olisi+kestänyt+vaan+katkesi+yhdekänkymmentäluvun+laman+syövereihin.+"Niin+90-luvun+lama+kosketti+minuakin+ja+olin+silloin+pitkään+työttömänä,+jolloin+sain+se+aikaisen+tavan+mukaan+puolen+vuoden+tukityöllistysmispestin,+jonka+johdosta+sitten+jäin+alalle,+kouluttauduin+jne.+Tuon+vuosikymmenen+loppuu+sijoittuu+myös+avioeroni.+Etten+minäkään+varmaan+millään+mittapuulla+ole+ns.+menestyjä.Mitä+tulee+toimeentuloon,+niin+sossun+luukullakin+on+tullu+aikoinaan+käytyä,+mutten+siittä+huonoa+omatuntoa+kanna,+koska+olen+maksanut+ja+maksan++veroja.En+tiedä,+vaikeita+asioita+ja+riippuu+paljon+ihmisestä+itsestään,+miltä+mikin+asia+tuntuu.+Uskon+kyllä,+että+onnea+ja+rakkautta+on+olemassa+myös+sossutyyppien+elämässä.+Tästä+tuli+taas+mieleen+yksi+vuosien+takainen+keskustelu+"peroonallisuushäiriöiset+paisuhteessa",+jossa+joku+rajatila+nimmarilla+kirjoittanut+kertoi+suhteestaan+tähän+tapaan,+josta+kopion+muutamia+kohtia+Rajatila..27.9.2012+0:47Mulla+on+rajatila,+tunne-elämältään+epävakaa+persoonallisuus.+Luulen,+että+mieheni+on+jotenkin+estynyt+ehkä,+vaikkei+ole+misään+hoidoissa+ollut.+Ollaan+oltu+vuosia+jo+yhdessä.+Meillä+on+auttanut+ehkä+huumori+ja+tietty+kunnioitus+toisen+erilaisuutta+kohtaan.+Jotain+turvaa+toisistamme+saadaan,+kun+kummallakin+on+aika+raskas+lapsuus+mielisairaan+vanhemman+takia+kummassakin+tapauksessa.+Ei+huudeta+eikä+riehuta+ja+sovitaan+kiistat+aika+nopeasti.+Ja+kumpikin+pystyy+tekemään+aloitteen+sopia.+Mutta+sanoisin,+että+olen+onnellinen+nyt.+Lapsia+ei+tietenkään+hankita+kyllä,+huonot+geenit+ja+miten+tässä+ite+risoina+pystyttäs+kasvattamaan+pärjääviä,+terveitsetuntoisia+lapsia?+"Kommentoin+hänen+kirjoitustaan+johon+hän+vastasi+vielä+tähän+tapaan+Rajatila..27.9.2012+11:52"Jokaisen+on+maalattava+sateenkaarensa+käytettävissä+olevilla+väreillä.+Jos+joku+väri+paletista+puuttuu,+sutii+sitten+muita+enemmän.Olen+nyt+viime+vuodet+elänyt+elämäni+parasta+aikaa.+Varmaan+suhteet+ei+niin+onnistu,+jos+kyseessä+on+empatiakyvyttömät+ja+kovin+itsekeskeiset+persoonallisuushäiriöiset.+Rikkinäisilläkin+ihmisillä+on+parempi+mahdollisuus+onnistua,+jos+kykenee+asettumaan+toisen+asemaan+edes+jotenkin,+kokemaan+myötätuntoa,+kun+"viat"+kuitenkin+väistämättä+heijastuu+oloon,+elämään,+kommunikaatioon+jne."https://keskustelu.suomi24.fi/t/10925491/persoonallisuushairioiset-parisuhteessaVielä+tekee+mieli+sanoa,+että+kun+lukee+maailman+rikkaiden+elämästä,+niin+kyllä+joo+mammonaa+on,+mutta+kylkiäisinä+on+päihde+ja+mielenterveysongelmia,+ettei+aina+se+rahakaan+tee+onnelliseksi