Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Keksii mitä uskomattomampia juttuja toisesta ihmisestä, näitä juttuja usein lukiessa miettii, että miten syvällä omassa mielenmaailmassaan tuo ihminen oikein mahtaakaan olla. Niin täyttä skeidaa ja niin keksittyä juttua tulee narsistin näppäimistöltä."
Niin jostain tuollaisesta on esimerkkejä on minunkin spostissani...
Eikä tosiaan aina tiedä miten niihin suhtautuisi, ei voi käsittää että ihan oikeastiko tämmöstäkin, ei tiedä itkiskö vai nauraisi...
20.11.2013 12:03
"Niin tuo minun mielestäni todistaa sen, että suhteesi narsistiin on oma valintasi.."
Niin, jos ei suhteesi narsistiin ole oma valintasi niin mikä se sitten on...pakkomielle?
"Kun pakkomielle ottaa vallan ihmisestä, hän ei ole enää kiinnostunut ihmisestä persoonana vaan
kohteena. Ihmisistä muodostuu välineitä, jotka ajatellaan poistavan oman sisäisen tyhjyyden tunteen.
On vaikea lopettaa takaa-ajoa, kun on pitkään jahdannut jotain asiaa. Asiaa helpottaa, kun alkaa ymmärtämään elämän paradoksaalisuutta. Vasta kun luopuu siitä, miten eniten haluaa, saa tavoittelemansa asian."
https://www.nyyti.fi/Kaipaus-artikkeli.pdf
Voisin ajatella, että joskus on helppo "rakastaa" saavuttamatonta...ei tarvitse laittaa itseään likoon, "testata" rakastaako toinen...kun tietää jo valmiiksi ettei se toinen rakasta...niin ei joudu pettymäänkään...
20.11.2013 09:50
"Olemme niin koukussa siihen narsistin hyvään puoleen, että kestämme niitä huonojakin vain siksi, että saisimme sen palkinnon - sen, mistä narsistinen minämme nauttii. Jos näin ei olisi, narsistilla ei olisi meihin valtaa."
Niin alun imartelu puree kyllä...
"Ehkä juurikin tästä omasta narsistisuudestamme johtuen häpeämme tilannetta ja uhriudumme vielä enemmän. "
Niin sitten kun sitä mitätöimistä yms. alkaa tulla, ensin sitä on vaikea käsittää...ensin ollaan niin ihhania ja sitten ei merkitä mitään ja sitten taas ollaan mukamas ihhania ja sitä rataa...yhtenä hetkenä yhtä ja toisena toista...sen toisen kulloisten tarpeiden mukaan...
Hyvä näkökulma sinulla...
Eroon pääsee kun imartelu ei enää pure...
Mutta en usko, että uhrista niin narsistia tulee, kuin hänestä joka on sitä jo entuudestaan, häiriö on persoonallisuudessa..
"Sinun pitäisi erottaa toisistaan huolellisesti oma itsesi ja tämä sisälläsi oleva narsistinen kylvö, tämä vieras kasvu, tämä hengellinen syöpä, joka on seurausta narsistin kanssa elämisestä. Sinun pitäisi osata erottaa todellinen itsesi ja narsistin sinulle antama osa. Jotta selviäisit narsistin kanssa, hän pakottaa sinut "kävelemään munankuorilla" ja kehittämään oman Väärän Minäsi. Se ei ole läheskään yhtä monimutkainen kuin hänen Väärä Itsensä - mutta siellä se on, sinussa, sen trauman ja väärinkohtelun seurauksena, jota narsisti sinulle aiheutti
"Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
19.11.2013 18:10
"Tosille on niin helppoa vain vaihtaa kumppania, toisille on tullut sisäänrakennettu uskollisuus eikä siihen auta, että on joutunut jonkinlaisen helppoheikin leikkikaluksi. "
Niin uskollisuus on hyve parisuhteessa ja itsekin pitäydyn siinä kunnoituksesta kumppania/suhdetta kohtaan, jos tuntuu siltä että joku muu houkuttaa enemmän, on viisain erota...
mutta uskollisuuden taustalla voi olla muutakin...
" On olemassa monia asioita joita me heittäisimme pois ellemme pelkäisi että muut ottaisivat ne."
http://www.suomisanakirja.fi/uskollisuus
Mitä taas tuohon tulee...
"mutta jotenkin tuntuu, että rakastavalla rakkaus on vakio, vaikka sen vastaanottaja olisi minkälainen..."
Niin tuo minun mielestäni todistaa sen, että suhteesi narsistiin on oma valintasi...
19.11.2013 15:39
"Rakkaus lähtee minusta, mutta ei vaadi sinulta mitään - ollakseen aitoa ja totta. "
Niin, ei minulla kirjoitukseesi ole mitään lisättävää, kunhan ny tyydyn toteamaan, että pidin siitä...
19.11.2013 12:30
"Että voisi valita, pitäisi olla vähintään kaksi vaihtoehtoa:
Toinen vaihtoehto, eli jättää hänet valitsematta, on myöhäistä.
Mikä on toinen vaihtoehto? "
Niin tiedä sitten, jos on tehnyt valinnan joka ajan saatossa paljastuu huonoksi niin onko siinä sitten pysyttyvä iän kaiken...
Käsittääkseni aina voi valita uudelleen...ja aina on vähintäänkin kaksi vaihtoehtoa kyllä tai ei...ollakko suhteessa vaiko ei...
Tiedän kyllä omasta kokemuksestani avioliittooni liittyen ettei asiat ole niin yksinkertaisia...
mutta näin jälkiviisaana luulen tietäväni ettei kyse enää ole rakkaudesta...vaan jostain muusta, riippuvuudesta, yksinäisyyden pelosta, vastuun pelosta, ei ole enää ketään ketä syyttäisi siitä ettei saanut mitä halusi jne...
19.11.2013 09:12
"Ajattele jos Jumala(t) on tehnyt pienen jipon; antanut ihmiselle kyvyn ajatella ja aivot ja sydämen käsitellä tunteitaan"
Niin tuostakin löytyy tarina isosta kirjasta, ihminen sai lahjaksi vapaan tahdon/valinnan vapauden...ja ristikseen/vaivakseen tiedon hyvästä ja pahasta...
Joskus miettinyt sitä paratiisi ajatustakin, jossa kaikki oli hyvin, mutta en tiedä tiesivätkö/tunsivatko ihmiset että niin oli...
niin vain oli, eikä ollut tietoa muusta/ei mitään mihin verrata...sitä toista puolta, kunnes käärme(Luojan luoma sekin) luikerteli paratiisiin...
18.11.2013 18:30
"Mua viehättää se millaisia suuremmoisia filosofeja ihmiset olivat jo tuohon aikaan, ja ennen sitäkin."
Niin, tullaan siihen, että asiat/historia/tapahtumat/ihmiset toistavat itseään...
"ei ole mitään uutta auringon alla"...
Mutta joo...ihmiset ihan suotta kavahtavat raamatun tarinoita, sieltä hyvin löytyy tarinaa/viisautta/elämänohjeita tilanteeseen jos toiseen...jotka pätevät tähänkin päivään...
18.11.2013 18:15
"Mitä tarkoitat? En ole "suostunut" näihin järjestelyihin."
Noh, käsittääkseni tiedät millainen mies on, tiedät muitakin naisia olevan...silti rakastat/haluat tapailla miestä...
Että käytettäköön sitten sanontaa...oma on valintasi...
18.11.2013 18:08
"Haloo Helsinki! on tehnyt monia todella totuuden sisältäviä sanoituksia."
Kyllä, olen kanssasi samaa mieltä...mitä tuohon tulee...
"jos se ei tapa se todellakin hajottaa..."
Niin toisaalla jo otin esille, että täällä usein heitetty lauseen, ettei narsistin uhri koskaan toivu entiselleen...siihen millainen oli ennen narsistia...
voi ajatella myös positiivisesti, kokemuksen läpikäytyään/itseensä tutustumisen jälkeen onkin hieman toisenlainen ihminen, mikä vältämättä ei ole huono asia...
18.11.2013 18:02
"Kysyn kuitenkin mitä muille tulee mieleen jos tutkinnassa olevat asiat ovat totta?"
Se että rikoksiin/pahuuteen syyllistyvät useinkin hyvin tavallisen oloiset ihmiset ns. kunnon kansalaiset, kuin myös se, että monesti suurin "pahuus" ilmenee ns. hyvän kaapuun pukeutuneena...
18.11.2013 17:48
"perjantaiperkele:"
Niin voihan narsistia perkeleeksi nimittää, mutta itse en halua demonisoida tuntemaani...
että kun ollaan pyhäpäivässäkin niin vastapanoksi heitän enkeleitä...
http://www.youtube.com/watch?v=fTJrVVDVfqA
17.11.2013 22:04
"Että edelleenkään en ole "suostunut" häntä jakamaan kenenkään kanssa, vaan menee ihan omin päin..."
Noh, mielestäni olet suostunut, koska tiedät että muita naisia on/ joudut jakamaan hänet ja silti tapailet/haluat muiden naisten lailla osasi hänestä...
17.11.2013 21:56
"Se, mitä olet tehnyt väärin, mielestäni on siinä, mitä olet tehnyt nimenomaan itseäsi kohtaan, koska varmaan nyt olisit ansainnut ihan kokonaisenkin miehen... Koskaan ei kannattaisi "hinnoitella" itseään niin, että jaettu sija kelpaa."
Niin käsittääkseni tuo koskee sinua itseäsikin...
17.11.2013 21:29
"Riittää että omaa kyvyn ja tiedostaa ne myönteisinä."
Niin, en pidä ollenkaan pahana asiana tietää, että minussa on sekä hyvää että pahaa ja paljon välimuotoja noiden ääripäiden välillä, koska elämä tuo usein eteen tilanteita joissa joutuu valitsemaan kahdesta huonosta vaihtoehdosta sen vähemmän huonon, joka ei ole hyvä sekään...
Mutta se mikä minussa on muuttunut niin olen ennen ajatellut, että uskoisin omaavani kyvyn noihin kaikkiin...
nyt voin/uskallan sanoa että tiedän omavaani kyvyn niin rakastaa, olla kiitollinen ja onnellinenkin...kuin myös noiden vastakohtiin...
"Tiedostamisen kautta syntyy se oma moraali, jolloin voimme päättää kuinka toimimme eri tilanteissa. "
Niin tuo on ideaali tilanne, joka ei siltikään toteudu joka tilanteessa, reagoimme joskus tiedostamattomasti/tarpeistamme käsin ja valitsemme/toimimme sen mukaan...
Mutta noh, virheistään ja mokistaan ihminen oppii jos jaksaa pohtia niitä taustalla vaikuttavia tekijöitä, mutta aina ei jaksa...
mielestäni aikuisen on lupa myös kiukutella vaikka tietäisikin käyttäytyvänsä typerästi...kunhan ei tahallaan yritä loukata toista, vierittää vastuuta omista tunteista/typeryydestään toisen kannettavaksi...
Sekin on merkki inhimillisyydestä...
sellaisia me vaan ollaan, sekä/että ja paljon siltä väliltä...
17.11.2013 21:24
"Kyky rakastaa - kiitollisuus - ja onnellisuus. "
Niin tiedä sitten kykeneekö kukaan tuohon joka tilanteessa/hetkessä, kun ollaan vaan ihmisiä...
Tiedän omaavani kyvyn noihin kaikkiin, mutta myös niiden vastakohtiin...
15.11.2013 10:22
Ja taas on perjantai ja perjantai biisin vuoro,
tässäkin aiheeseen sopivaa sanomaa...
http://www.youtube.com/watch?v=eVmpNZ31CXw
15.11.2013 10:14
"Tänään oli maikkarin netissä artikkeli hymyn stressiä vähentävästä vaikutuksesta. Jos sattuu, hymyilijät paranee nopeammin kuin tosikot, tutkitusti"
Niin hymyily vaikuttaa itse hymyilijään, mutta samalla se vaikuttaa ympärillä oleviin ihmisiinkin...vähän sama efekti kun heittää kiven veteen...
Laulaahan vanhan naisen ikisuosikki Patekin biisissään ajan päivin, ajan öin tuosta hymyn vaikutuksesta...
"Meistä kukin vuorollaan herttaisimman hymyn saa ja se taipaleella auttaa jaksamaan"
Ja huom. kukin vuorollaan...
hymyillä voi hieman tuntemattomillekkin jos tuntuu että on aihetta hymyilyyn, juurikin siellä kaupan kassajonossakin...
15.11.2013 10:07
"niin en voi missään tilanteessa mitenkään kuvitella, että nauraisin tälle seksiseikkailulle."
Niin hyvin ristiriitaisesti itsekin suhtaudun tuohon reilu parivuotiseen ajanjaksoon elämässäni jossa minusta yritettiin ikäänkuin tehdä "sellainen" nainen...
Tietyllä tavalla kyllä yritettiin, mutta en toki väistä vastuuta siitä, että olin itse vapaaehtoisesti siinä suhteessa mukana...ja raja tuli vastaan...
Noh, suhteen päättymisestäkin on parisen vuotta aikaa, että itseni olen kyllä armahtanut omasta väärästä valinnastani...
Ihan nauramaan en vielä kykene, vaikka joskus humoristisesti suhtaudunkin ajatuksella, että kaikkea se ns. viidenkympin villityskin teettää...jolla tosiaan voi olla ennalta arvaamattomat seuraukset...
Mitä muuten tuleen kaikkeen mitä tuo suhde on tuonut tullessaan...vielä päättymisen jälkeenkin...niin jos ajattelen vaikka taannoista yritystä syöttää minulle ajatusta että joo, ännäni nyksäkin on tullut palstalle ja siihen liittyvää saamaani spostia niin en tiedä, itkiskö vai nauraisko...välillä oikein miettii että aivan oikeastiko...tämmöstäkin...
mitä se sitten on, surullistako vaiko huvittavaa...
14.11.2013 15:46
"...ja kohtaaminen juuri siinä minussa itsessä... "
Jahas ehdit ennen minua...
Tuossa joku aika sitten kun järjestelin vanhoja papereitani liittyen opiskeluaikoihini, törmäsin myös etiikan tenttini, jossa käsittelin pahaa liittyen juurkin ns. näennäisesti hyvän tekemiseen... sain loistavat arvosanan ja kommentit...siitä miten monipuolisesti osaan aihetta käsitellä...
Tulimpa siinä sitten miettineeksi sitäkin, että samoihin aikoihin minulla itselläni oli tietyllä lailla moraalisesti hyvin kyseenalainen suhde...olin tietoisesti ns. toinen nainen...todellisuudessa sitten meitä "toisia" naisia oli muitakin, mikä selvisi toki vasta suhteen loppuvaiheissa...
Mutta oli kuinka oli, se ei muuta sitä tosiasiaa, että tiedän kyllä, että vaimensin sen tietyn äänen joka kertoi kyllä että nyt olen ryhtynyt johonkin sellaiseen joka on väärin...miksikö vaimensin, siksi että se tuntui siinä kohtaa hyvältä...
Noh en kyllä aavistanut sitten mihin kaikkeen se lopulta minut vei...
Että tietyllä lailla kun asian(moraalittomuuden) tunnistaa itsessään niin ei kykene/ei ole oikea henkilö tuomitsemaan sitä toistakaan...oli ny kyse pienemmistä tai isommista asioista...
että jälleen palataan siihen kolikon toiseen puoleen...
14.11.2013 13:54
211 / 223