Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ettäkö tiesit ennestään, että osa ihmisistä on rakentunut noin...?"
En tiennyt, mutta silti pitäydyn tuossa humanistisessa ihmiskäsityksessä...
"Humanismin ydin on sivistyksen ja ihmisen kunnioitus
Jokainen ihminen on arvokas sinällään
Ihmisellä on ehdoton ihmisarvo
Ihminen on henkinen olento, henkisesti kehittyvä ja järjellinen olento
Suvaitsevaisuus on olennaista humanismissa
Ihmisen päämäärä on kehittyä omaksi itsekseen ja sallia ja suvaita myös muiden ihmisten erilaisuutta"
että narsistia ajatellen, hänkin on ihminen ja hänellä on ihmissarvonsa...että tavallaan joutuu hyväksymään senkin, että sellaisiakin ihmisiä on olemassa...ja asian hyväksymiseen auttaa paljon, kun tietää/ymmärtää miksi joistakin ihmisistä tulee sellaisia...
Mitä tuohon tulee...
"en ole ollenkaan varma, etten törmäisi vielä uuteen samantyyppiseen ihmiseen."
Niin kuten toisaalla jo totesin, niin minusta tuntuu että minulla on nyt ne elämäni läheiset ja tärkeät ihmiset...joiden kanssa jaan elämäni ettei narsistille ole sosiaalista tilaisuutta, minun ei tarvitse "etsiä" ihmistä itselleni...läheiseen suhteeseen...
toki voin törmätä joskus johonkin ihmiseen esim. työelämässä joka vaikuttaa narsistilta mutta uskoisin, ettei sen kaltaisesta ihmisestä tule ystävääni, sillä tavoin, että hän liikaa vaikuttaisi minuun ja elämääni...
Toki tuo johtuu siitä, että mulla on jo ikää...ettei tarvitse ns. perustaa perhettä yms. nuoremmilla asia on eri...rakkauden kaipuu ja ns. pesänrakennusviettikin jo "vaatii" etsimään sitä kumppania...ihmistä jonka kanssa haluaa jakaa elämän...
25.09.2013 23:19
"Synkät salaisuudet aukeavat omia aikojaan, jos on tarpeellista."
Niin tiedä sitten mitä kaapeissa oleville luurangoille tapahtuu, onnistuuko koko elämänsä pitämään sen oven visusti kiinni...
mutta itse omassa elämässäni yritän pitäytyä tässä ohjeessa...
"Asiasta voidaan olla eri mieltä, mutta nyt vajaan kolmen vuoden toimintamme näyttää osoittavan, ettei täydellinen toipuminen ole mahdollista ilman asioiden selvittämistä.
Niin tuskallista kuin se onkin, on kaikki luurangot ja mätänevät raadot kaavittava pois elämästämme, tavalla tai toisella. Psykopaatin uhri ei voi sanoa, kuin ehkä vain äärimmäisissä poikkeustapauksissa, että kaiken menneen unohtaminen korjaa kaiken. Luurangon voi unohtaa komeroon, mutta jossakin vaiheessa joku avaa tuon oven, tuottaen hirvittävän pelon kokemuksen.
Eri ammatti-ihmiset ovat tuoneet tämän asian esiin sellaisella tavalla, ettei siitä tarvitse edes kiistellä. Ihmismieli on sellaisella tavalla rakennettu, että se voi unohtaa vasta sen jälkeen, kun se omin silmin on nähnyt nämä luurangot ja raadot ja elämän pilaavat asiat.
Ikäviin asioihin tarttuminen kauhistuttaa sillä hetkellä, mutta samanaikaisesti koettu elpyminen tuottaa sitäkin suurempaa iloa"
http://www.ihminentavattavissa.net/html/eheytyminen2.html
25.09.2013 22:47
"Täällä netissä ei mene mikään ilman tutkasuodatinta läpi, enkä luota kenenkään täällä."
Niin tämä netti on eri asia, kun täällä ny kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa...iskostin tuon jo päähäni silloin kun surffailin treffipalstalla...
Mitä taas tuohon tulee...
"Olen alkanut todellakin käsittämään ihmisyyden toisin kuin ennen"
Niin kaikesta huolimatta minun ihmiskäsitykseni on pysynyt ennallaan...
joka on ollut ja on ensisijaisesti humanistinen...
Että vaikka Ännä suhteessa minulle annettiin ihmisenä pelkästään käyttötavaran arvo, niin ei hän kuitenkaan onnistunut ihmiskäsitystäni muuttamaan...
25.09.2013 22:34
"Ei sittenkään ole niin yksin kuin on luullut olevansa outojen ,omituisten asioiden pyöriteltävänä."
Niin kyllähän minullekkin nuo asiat, jotka Ännä suhteeni myötä ja sen jälkimainingeissa ovat tulleet...ovat outoja ja ennenkokemattomia...vaikka elämässä on tullut koettua yhtä sun toista...mutta ei tuonkaltaista ihmistä...jonka ihmissuhteet perustuu pelkkään hyötyyn, eikä ihmisillä sinällään ole mitään arvoa...
Mutta ns. läheisriippuvainen tiesin olevani olevani jo ennen häntä, mutta tuo ohutnahkaiseen narsistiin tutustuminen avasi silmäni todellisesti liittyen itseeni/omaan problematiikkaani...
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ehkäpä minäkin olen tullut ns. tieni päähän, etten enää tarvitse sellaista ihmistä kokeakseni olevani olemassa...jota minun pitäisi yrittää muuttaa/parantaa/miellyttää tai jolta pitäisi kerjätä hyväksyntää saati rakkautta...
En usko, että ns. kokonaan paranisin, esim. ehkei itsetunto ole niin tapissa kuin joillakin on ja syyllisyyskysymykset ovat minulle vaikeita, haen helposti syyn itsestäni, ja saatan palata liian usein menneisyyteeni, mutta uskoisin osaavani elää kuitenkin vajavuuksieni kanssa kanssa nykyisyydessä suht, täyspainoista elämää...minulle riittää kun olen itseni kanssa sinut, olen itselleni riittävän hyvä tällaisenaan...
25.09.2013 20:08
"Onko teille jäänyt päälle narsismitutka? "
Noh, ajattelisin että minulle ei ole jäänyt...kyllä minä edelleen pyrin suhtautumaan ihmisiin avoimesti ja ennakkoluulottomasti...
Toki tuohon vaikuttaa varmaan sekin, ettei minun tarvitse etsiä sellaista kumppania jonka kanssa perustaisin esim. perheen...tai että minun pitäisi kumppania valitessani ottaa huomioon lapset...
ja ajattelisin ettei näin vanhemmalla ikää edes niin ystävysty helposti...kun oikean ystävyys suhteen solmimiseen tarvitaan suht. paljon kanssakäymistä ensi alkuun, että molemminpuolinen luottamus syntyy...
ei ihan jokaista tuttavaa jonka kanssa esim. lenkillä käy, kuitenkaan ajattele ystävänä vaan puheet on enemmänkin pintapuolisia/arkisia asioita...
Ajattelisin, että narsistikin voisi mennä satunnaisesti siinä muiden tuttavuuksien joukossa jos sellaiseen törmäisin, kun ei enää kovin läheiseksi tuttavaksi tulisi...
onhan noita sen tyylisiä ihmisiä varmaan tullut kohdatuksiskin, mutta ei ole heitä osannut nimetä siten ja uskoisinkin että eniten haittaa narsistista onkin nimenomaan läheisessä ihmissuhteessa...
Mutta joo. tämä mielipide ny täsä elämänvaiheessa...kun ei ole tarvetta löytää sellaista läheistä ihmissuhdetta, minulla on kumppani , aikuiset lapseni, pari hyvää ystävää ja sitten muu maailma vaihtelevine ihmissuhteineen...ja net riittävät ettei ny narsistille ole ny ns. sosiaalista tilaustakaan...
25.09.2013 19:22
"en voi olla varma ollenkaan siitä, että sinä todella tavoitat sen, että miten minä sen koen just, eikä melkein."
Niin tuo tärkeä asia tiedostaa, ettemme ihmiset koe samaakaan asiaa, samassa tilanteessa samoin, kuin se toinen...
Littyy aiheeseen, että ymmärtää toisen olevan erillinen ihminen...joka kokee asian omalla tavallaan, eikä välttämättä samoin kuin minä...
Mitä tuohon tulee...
"Jokaisella on motiivinsa siihen ensimmäiseen vierailuun, se että pysyykö motiivi samana jatkovierailuissa, on eri asia. Toisilla pysyy, toisilla ei."
Niin alkuunhan minun motiivi tänne tuloon, oli se ihminen, jota kutsun Ännäksi...mutta pikkusen ny on ajan saatossa motiivi muuttunut...kun löysin itsenikin tavallaan narsistien joukosta...
Josta muistuu mieleen sellainenkin juttu, että muistan sanoneeni jonkun keskustelun yhteydessä ännälleni jo silloin kun "kaikki oli vielä hyvin", että meissä(hänessä ja minussa) on jotain samaa...vaikka en näistä narsismiin liittyvistä jutuista vielä mitään tiennyt...
Noh, minua ei ole kukaan sanonut narsistiksi, enkä usko että olisin ns. paksunahkainen, jollaista tarkoitamme kun puhumme "siitä narsistista"...mutta ohutnahkainen/käänteisnarsisti minussa kyllä asuu...
Ännästäni enkä hänen nykyisestä elämästään en ole sillä tavoin kiinnostunut, kun hänkin on reality elämässä jättänyt minut tyystin rauhaan etten tiedä hänen ajatuksistaan enää mitään, miten hänellä menee...
Nykyään enemmänkin tämä minun täällä olemiseni yritystä ymmärtää myös toisten tarinoiden kautta "koko tätä juttua" ja sen myötä myös itseänikin...
25.09.2013 18:59
#Kivaa olisi vasta se, ettei kenellekään tulisi elämässä tilannetta, jolloin on turvauduttava etsimään verttaistukea narsistin takia yhtään mistään."
Niin tuosta olen kanssasi samaa mieltä...itsekin elelin vuoden 2011 loppuun ennenkuin tulin edes tietoiseksi 53 ikäisenä että tämmönenkin aihe/palsta on olemassa...
Intohimosta en tiedä, mutta kai minullakin yhä edelleen on joku tarve olla/kirjoittaa täällä vaikka Ännä suhteen päättymisestä on jo parisen vuotta...
voisin ajatella, että minullakin on vielä osin se "väärä minä", joka tuon suhteen myötä tuli...kun en pääse aiheesta eroon...
Vai olisko se sitten vaan pelkkää addiktioita aiheeseen/nettiriippuvuutta...kun pidän itseäni kyllä helposti addiktoituvana juurkin tämänkaltaisiin aiheisiin...miksi ihmisten pitää ilkeillä toisille/kohdella huonosti/mitätöidä toisen ihmisarvoa jne...kai se sitten juontaa juurensa sieltä lapsuudesta...
Reality elämässä harvemmin on mahdollista pohtia niin perinpohjin kenenkään ihmisen kanssa, kun taas kirjoittamalla täällä...ajatukset tulevat itsellekkin paremmin näkyviksi/kuuluviksi...
Mutta joo...itseänkin joskus vaivaa niin runsas täällä oleminen, mutta ehkä ajan kanssa tämäkin asia jää vähemmälle...kuten olen huomannut monelle käyneen...
24.09.2013 22:44
"NPH:n täydellisen ymmärtämisen mahdottomuutta pidän itse ihan normaalina vaihtoehtona. Ihminen, joka ei käyttäydy itse samalla tavalla, samoista syistä kuin narsistiksi katsomansa joku toinen ihminen, on jossain määrin ikuisesti kyvytön ymmärtämään täydellisesti, selitettynäkään, että miksi ja miten ja millä logiikalla toinen toimii."
Niin noinhan se menee...ymmärtää ja ei ymmärrä...
"Ehkä tietynlainen rajaton empaattisuus saattaa hälventää savuverhoa ja antaa kipinän johonkin ymmärryksen tapaiseen, mutta sekin vain mikäli kokija pystyy itse erottamaan välittömän ymmärryksen omista aktiivisista tulkintapyrkimyksistään. "
Niin periaatteessa voin ymmärtää että kyseessä on tosi "sairas" persoona joiltain osin...ja sen syntymekanismitkin ovat tuttuja, että siltä osin voin tuntea hivenen myötätuntoa narsistiakin kohtaan...
että tavallaan hän ei voi itselleen mitään...kun ei kykene katsomaan itseään...eikä asettumaan toisen ihmisen asemaan...kuin pintapuolisesti...tietääkin tekevänsä väärin, mutta ei välitä...kun ne omat tarpeet/oma hyöty ajavat kaiken edelle...
24.09.2013 20:08
"Läheisriippuvuus ja ohutnahkainen narsismi ovat yleensä narsistien uhrien ongelma, jotka hiertävät kuin kivi kengässä, mutta joiden kanssa voi tulla hyvin toimeen, kun tiedostaa itsessään nämä ja tunnustaa, että ei ole kovin voimakas yksilö ottamaan vastuuta omasta elämästään."
Niin taas tekee mieli laittaa läheisriippuvaisen/ohutnahkaisen teemaan liittyen...ettei kuva heistäkään jäisi kovin yksipuoliseksi...
"Tai vahvuuteen sairastunut läheisriip-puvainen, joka on usein vakava, hallitseva, kontrolloiva, muista vastuun kantava ja huolehtiva, jär-kevä, muille elämänsä uhraava ja omat tarpeensa hylkäävä. Läheisriippuvuuden piirteet ovat hyvin yksilöllisiä ja saattavat vaihdella laidasta laitaan. "
http://www.laheisriippuvaiset.com/dokumentit/LAHEISRIIPPUVUUS.pdf
" Ohutnahkaisella narsistilla on yleensä ollut myös hyviä kokemuksia varhaisessa vuorovaikutuksessa. Hänellä on ollut todennäköisesti joku hyvin kärsivällinen henkilö läheisyydessään ja hän on sisäistänyt tämän ominaisuuden itseensä. Ohutnahkainen sietääkin poikkeuksellisen hyvin huonoa kohtelua, vaikka se tuottaa hänelle kärsimystä. Hän ei välttämättä suutu ihmissuhteissaan, vaan elää siinä toivossa, että ne muuttuisivat jonain päivänä paremmiksi. Hän haluaa elämän voimien voittavan ja pyrkii itse omalta osaltaan korjaamaan olosuhteita ja muuttamaan itseään ristiriitaisten tilanteiden raukeamiseksi. "
http://narsismia.wordpress.com/
"Kaikilla ei käy yhtä hyvin, syvät haavat ja traumat joidenkin sisällä eivät parane koskaan, eikä millään vaikka ero narsistiin olisi totaalinen."
Niin kannattaa myös muistaa ettei kaikki itse liittyvä problematiikka johdu esim. siitä narsistista jonka vuoksi tänne on tultu keskustelemaan...
Vaan tavallaan suhde narsistiin voi viimeistään läväyttää henkilölle itselleen ne silmille...jos hetkeksi malttaa hiljentyä sen asian äärelle, että miksi antaa/antoi kohdella itseään huonosti...
ja nimenomaan tuohon ei se narsisti ole yksin syyllinen...
okei hän tekee väärin kun kohtelee ihmisiä huonosti...
mutta siltikin myös uhreilla on oma vastuunsa siitä, että miksi he antavat sen tapahtua/sietävät sitä...ja sanovat vielä rakastavansa kaltoinkohtelijaansa...
24.09.2013 10:18
"minulle voi laittaa viestiä ylläolevaan nimimerkkiin."
Niin sinulle hovinainen, liittyen tuohon pyyntöösi...kopsasin keskustelua tuohon yksityisviestittelyyn liittyen...
"Netti on kyllä viheliäinen paikka ja niin armoton meille uhreille, mutta taivas maan päällä monille häiriintyneille, narsisteille ja kaiken maailman sekopäille."
Mikä olisi miellyttävämpi saalis kuin moninkertainen uhri. Ja mikä olisi makeampi kosto kaunaiselle psykopaatille kuin päästä pettämään narsistipalstalla mieltään purkaneelle uhria. Olisi tuskaa ja dramatiikkaa varmasti yllinkyllin. Psykopaateillehan ei niin väliä ole, kenelle kostetaan ja kenen asioista."
että tuollakin tavalla voi mennä omassa asiassaan ojasta allikkoon...
24.09.2013 09:43
"Minustakaan ajatus yksityisestä viestittelystä ei ole hyvä, koska takana saattaa olla kuka vaan, joka on tekeytynyt narsistin uhriksi, osaa vedättää ja yrittää urkkia ja päästä saamaan tietoja tai jopa saada uuden lähteen tmv..."
Niin olen tuosta kyllä aikas samaa mieltä ja kuten kerroinkin, itsellenikin tulla tupsahti yhtäkisti yksityisviesti tuon hovinaisen palstalle tulon jälkeen..jonka spostiosoite on luettavissa kyseisestä ketjusta...
vastasinkin siihen lyhyesti, koska hän kysyi Ännäni vain ns. "tuntomerkkejä", mutta ilmeisesti hän ei pitänyt vastauksestani, eikä jatkanut enää, mutta siitä huolimatta oli palstalla peräänkuuluttamassa ns. faktoja kehiin...
ja kohta sitten ilmestyikin "nuoruudenrakkaus" komppaamaan miten mukavaa on kun saan vielä kirjoitella Ännäni nyksänkin kanssa...
Että joo...ota noista ny sitten selvää...mikä tai kuka ihminen on millaisenkin nimimerkin takana...että kannustan kyllä myös ihmisiä varovaisuuteen...sen kummemmin ketään nimimerkkiä nimeämättä...
23.09.2013 23:28
"Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla"
Niin kiitosta vaan kannustuksesta, mutta tähän asiaan liittyen...niin minäkin ny ikäänkuin jouduin tuollaisen kalastuksen kohteeksi...
Mikä tietyllä lailla tuntui hyvin kummalliseltakin, kun periaatteessa ny olen kuitenkin suht kattavasti jakanut kokemukseni täällä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön ja avoimesti myös kertonut itsestäni/omista ongelmistani jotka mahdollisesti olivat syynä siihen miksi minusta tuli ns. narsistin uhri...
"Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla."
Mutta joo...uskoisin tuon olevan hyvinkin taustalla, kun uskoisin että meitä kirjoittajia on täällä nykyään suht vähän...
toki tuossakin voi ajatella olevan myös jotain positiivista...ainakin itse ajattelen teitä vanhempia kirjoittajia jotka nykyään vähemmän kirjoittavat täällä...siten että olen saanut itsekin toivoa siihen, että oikeasti näistä asioista voi joskus päästä irti...
kuin myös, että jos ns. uusia uhreja ei tänne niin ilmesty...niin ehkä ihmiset nykyään ovat enemmän valveutuneitakin ja tunnistavat narsistin helpommin, kun tietoa jaetaan mediassa jos toisessa ja ns. suusta suuhunkin...
Kun itseäni ajatellen tosiaan vaikka Ännä narsisti sanan toikin tietoisuuteni kertomalla että monien hänen naistensa miehet olivat narsisteja...
niin en tiennyt mitä se oikeasti pitää sisällään...vaan luulin sen pelkästään tarkoittavan jotain julkisuus/huomion hakuista henkilöä...ja että joku on ns. narsistin uhri oli minulle täysin vieras asia...mitä se voisi pitää sisällään...
Mutta täshän tätä on oppinut kaikenlaista tähän aiheeseen liittyen ja tosiaan itsenikin olen jonkun sortin narsistiksi nimennyt...
Itseeni liittyen voisin vaikka omalla nimelläni julkisesti kertoa samat asiat mitä täällä olen kertonut, ei minulla ole mitään salattavaa, eikä sillä lailla hävettävääkään...en ole tehnyt mitään väärää...
Mutta itsekukin ny varmaan tietää ettei se kuitenkaan ole täällä netin keskustelupalstoilla tuntemattomien kesken järkevää...kun joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä...
Ja taas liittyen siihen tarinani toiseen osapuoleen...niin hänen kanssaan ny en viitsi alkaa reality elämässä sen kummemmin kärhämöimään...kun fyysisesti olen eroon päässyt...ettei hän konkreettisesti ole minulle mikään uhka...
ja uskoisin että hänen intressinsä ovat saman suuntaiset...tuskin haluaisi suhdettamme ja siihen liittyneitä asioita saattaa esim. perheensä tietoon...
23.09.2013 21:20
"Ehkä ajatuksessa on senverran säihkettä ja romantiikanhavinaa, että Ännäsi narsistinen mieli on lainannut tarinansa narsistiseen tapaan joltakin toiselta"
Niin käsittääkseni kaiketi tuollainen lainailu lie tyypillistä narsistille...
mutta minun tarinaani liittyen että mukamas Ännäni nyksäkin yhtäkkiä ikäänkuin piipahti täällä narsistipalstalla haluten keskustella nimenomaan minun kanssani...
Siihen en ny sentäs usko...
23.09.2013 12:58
"Jotenkin minä olen helpottunut, että olet ilmeisesti kohdannut nyxän täällä... Toivon sydämestäni myös teille rakentavia keskusteluja, jos haluatte jatkaa keskustelua"
tsih, tämä tästä ny vielä puuttuikin, ns. narsismi palstan "nuoruudenrakastettu" komppaamassa...että olen mukamas kohdannut Ännäni nyksän...joka myös ikäänkuin viittasi häneen...
Ny kyllä naurattaa...
Todellisuudessa kun tunnen ihmisenä vain Ännäni, jonka tuntemisen perusteella ny mieluusti laitan niin sinut, ännän kuin tämän hovinaisenkin kaikki samaan pakettiin...on minun mutu tuntumani...tästä tässä ketjussa esiin tulleesta uudesta juonen käänteestä...
22.09.2013 23:02
Niin, mutta mietis ny itsekkin, avautuisitko täysin tuntemattomalle ihmiselle, josta et välttämättä tietäisi mitään...
jos periaatteessa niin haluat tehdä, niin mikset avaudu tuntemuksistasi sitten täällä palstalla ...jossa on paljon ns. valvovia silmiä...kuten ny tulit huomaamaan...
22.09.2013 21:55
"Älkää hyvät ihmiset vain menkö tähän halpaan."
Niin mietinkin jo pitäisikö minun vastata tähän, mutta kiitos sinulle kun vastasit puolestani juuri niinkuin itsekin ajattelin...
22.09.2013 21:50
"Alkaa tuntua kylmältä niskssa ja siltä, että haluan faktaa. "
Niin tässä sinulle vielä sitä faktaa...
https://www.youtube.com/watch?v=iOiSfiKo6Fk
22.09.2013 21:36
"Taitaa se psykoosi ennemmin tai myöhemmin vaivata enemmänkin niitä uhreja ku narsistia."
Niin tietyllä lailla ehkä noinkin...
F24 Indusoitunut harhaluuloisuus (jaettu harhaluuloisuus)
Indusoitunut paranoidinen häiriö
Indusoitunut psykoottinen häiriö
Kahden tai useamman toisilleen läheisen henkilön jakama harhaluuloisuushäiriö. Vain yksi henkilöistä kärsii aidosta psykoottisesta häiriöstä, mutta harhaluulot leviävät toiseen tai toisiin ja tavallisesti katoavat, kun henkilöt eroavat. "
http://www.ahjos.net/luokitus/F20.htm#F24
Mutta joo...ilmeisesti ihan oikeasti nuo narsistien jutut saattavat saada kyllä sellaiset mittasuhteet, että uhri joutuu useinkin ikäänkuin ravistelemaan päätään...kun ihan kaikkea ei mieli pysty oitis ottamaan vastaan saati käsittelemään...
että lopulta lie viisain vain ottaa asiat sellaisenaan...narsistin juttuina ja ihmetellä mitä kaikkea se narsisti keksiikin...
Sitä en tiedä ihan varmasti tietääkö narsisti valehtelevansa vai uskooko narsisti itse juttuihinsa...jos uskoo/pitää niitä itse itselleen totena niin sitten voi jo puhua psyykoottisesta häiriöstä....
"Psykoottinen häiriö ei välttämättä vaikuta kaikkeen psyykkiseen toimintaan, joten joillakin elämän alueilla henkilö voi suoriutua normaalilla tavalla"
Mikä toki on hieman eri asia kuin hoitoa vaativa psykoosi, jossa henkilön todellisuudentaju on lähes kokonaan kadonnut, eikä hän kykene huolehtimaan itsestään...
Mutta aloittajan kysymykseen liittyen, uskoisin että narsistin psyykosia hoidetaan samalla tavalla kuin kenen tahansa ihmisen psykoosia...lääkkeillä ja keskusteluilla terapeutin kanssa...
22.09.2013 19:42
"että oikeestiko, vielä tällaistakin."
Niin, vielä tekee mieli sanoa, että jos ny jotain voisin vielä toivoa Ännääni liittyen, niin toivoisin, että Ännä nyksä ei todellisuudessa koskaan kokisi tarvetta tulla kirjoittamaan tällaiselle palstalle ns. narsistin uhrina...
22.09.2013 15:56
"Olisiko sen paikan alkunimi K- alkunen"
Niin vielä tekee mieli vastata, että joo, uskoisin että tiedät varsin hyvin kysymättäkin että paikka oli K-alkuinen ja Ännäni nimi H-alkuinen...
Mutta muuten, en ny tiedä miten näihin uusiin juonen käänteisiin suhtautuisin...tuntuvat ny niin koomisiltakin, että on tosi vaikea uskoa todeksi, vaikka narsistien mielenmaisemaan olenkin lukemalla perehtynyt, mutta siltikin...että oikeestiko, vielä tällaistakin...
22.09.2013 11:16
220 / 223