Onko teille jäänyt päälle narsismitutka? Tarkoitan sitä, että kun tapaatte uusia ihmisiä, kuinka avoimesti pystytte suhtautumaan heihin? Oletteko itse avoimia ja ennakkoluulottomia tutustuessanne uusiin ihmisiin, vaikka teillä onkin vaikea ihmissuhde takana?
Palstojen ulkopuolella......
63
260
Vastaukset
- Oikeastaan entistä
"Onko teille jäänyt päälle narsismitutka? "
Oikeastaan entistä avoimemmin... : ). Tarkoitan että olen sisäistänyt sen uuden näkemyksen ihmiskuvaani, jonka narsismiin tutustuminen suhteeni ja keskustelujen kautta on siihen tuonut.
Otan huomioon entisestä poikkeavalla tavalla, että me kaikki emme ole samasta puusta veistettyjä. Joukossamme on narsisteja, psykopaatteja tai muuten poikkeavalla tavalla ympäristöään tulkitsevia ja havainnoivia ihmisiä.
Sitten huomioin myös sen, että joukossamme on ihmisiä, joiden kokemusmaailmassa saattaa olla uriutta, poikkeavan rajuja petetyksitulemisia, kodista lähtöisin olevaa poikkeavan kovaa julmuutta...
Eli ihmiskuvani on laajentunut huomattavasti. On olemassa se entinen minä, joka ei tiennyt sitä, mitä nyt tietää ja sitten on olemassa myös uudistunut minä, joka oli pakoitettu näkemään syvemmälle ihmisen sisimpään, kuin aiemmin. Oli pakotettu näkemään sen, että joidenkin sisimmässä on pohja toisella tavalla vastassa silloin, kun hän ei kykene siihen mihin yleensä kuvittelemme toisemme kykenevän.
Olen alkanut kokea narsismiasian realiteettina, joka nyt vain on. Uskon että parin vuoden päästä en koe sitä enää mitenkään kummallisena, vaan ihan normaalina asiana.
Se mikä huolestuttaa siinä minua, on tämä maailman suhtautuminen yleensä, että narsismin ja persoonallisuushäiriöiden ei oleteta kuuluvan ihmisen ominaisuuksiin riittävästi. Että toimivat johtavissa asemissa ja tehtävissä, joissa voivat aiheuttaa vahinkoa toisille ihmisille ja sitä kautta myös esim. ihmisille joiden esimiehinä toimivat ja yrityksille suoraan.
Samoin lasten ja nuorten asia, kun kouluissa ja oppilaitoksissa ei välttämättä tunneta asiaa riittävästi, niin siihen ei osata reagoidakaan. - tutkan kalibrointi
Tunnistan nykyään narsistin 5 minuutin haastattelun perusteella.
99% tapaamistani ihmisistä ovat narsisteja."Onko teille jäänyt päälle narsismitutka? "
Noh, ajattelisin että minulle ei ole jäänyt...kyllä minä edelleen pyrin suhtautumaan ihmisiin avoimesti ja ennakkoluulottomasti...
Toki tuohon vaikuttaa varmaan sekin, ettei minun tarvitse etsiä sellaista kumppania jonka kanssa perustaisin esim. perheen...tai että minun pitäisi kumppania valitessani ottaa huomioon lapset...
ja ajattelisin ettei näin vanhemmalla ikää edes niin ystävysty helposti...kun oikean ystävyys suhteen solmimiseen tarvitaan suht. paljon kanssakäymistä ensi alkuun, että molemminpuolinen luottamus syntyy...
ei ihan jokaista tuttavaa jonka kanssa esim. lenkillä käy, kuitenkaan ajattele ystävänä vaan puheet on enemmänkin pintapuolisia/arkisia asioita...
Ajattelisin, että narsistikin voisi mennä satunnaisesti siinä muiden tuttavuuksien joukossa jos sellaiseen törmäisin, kun ei enää kovin läheiseksi tuttavaksi tulisi...
onhan noita sen tyylisiä ihmisiä varmaan tullut kohdatuksiskin, mutta ei ole heitä osannut nimetä siten ja uskoisinkin että eniten haittaa narsistista onkin nimenomaan läheisessä ihmissuhteessa...
Mutta joo. tämä mielipide ny täsä elämänvaiheessa...kun ei ole tarvetta löytää sellaista läheistä ihmissuhdetta, minulla on kumppani , aikuiset lapseni, pari hyvää ystävää ja sitten muu maailma vaihtelevine ihmissuhteineen...ja net riittävät ettei ny narsistille ole ny ns. sosiaalista tilaustakaan...- Haha++++++++++++++++
Haha
- Varmistelen ihmisiä
Varmistelen ihmisiä ihan uuteen tapaan. Olen ystävällinen, mutta luottavaisuus ja siihen liittyvä välittömyys on tipotiessään. Olen alkanut todellakin käsittämään ihmisyyden toisin kuin ennen. Toivon vain hyvää onnea kaikille niille, jotka eivät ole tällaista katastrofia kokeneet ja purjehtivat ilman narsismitutkaa elämän valtamerta.
- lottamari<3
Livessä on helppo, kun näkee ja kokee ihmisen ihan konkreettisesti. Siellä ei ongelmia synny, enkä pidä tutkaa päällä. Täällä netissä ei mene mikään ilman tutkasuodatinta läpi, enkä luota kenenkään täällä.
"Täällä netissä ei mene mikään ilman tutkasuodatinta läpi, enkä luota kenenkään täällä."
Niin tämä netti on eri asia, kun täällä ny kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa...iskostin tuon jo päähäni silloin kun surffailin treffipalstalla...
Mitä taas tuohon tulee...
"Olen alkanut todellakin käsittämään ihmisyyden toisin kuin ennen"
Niin kaikesta huolimatta minun ihmiskäsitykseni on pysynyt ennallaan...
joka on ollut ja on ensisijaisesti humanistinen...
Että vaikka Ännä suhteessa minulle annettiin ihmisenä pelkästään käyttötavaran arvo, niin ei hän kuitenkaan onnistunut ihmiskäsitystäni muuttamaan...- Luotat siis näk.
"Livessä on helppo, kun näkee ja kokee ihmisen ihan konkreettisesti."
Luotat siis näkemääsi? Minä en taida enää ihan täysin luottaa. Mitä tulee tulevaan elämääni ilman tätä nykyistä n/p:a, en ole ollenkaan varma, etten törmäisi vielä uuteen samantyyppiseen ihmiseen. Koska en hänessä huomannut tuollaista asiaa, pidän ihan mahdollisena, että tulee joku toinenkin, enkä huomaa.
Toki ajattelen, että olen nyt pakosta viisaampi tämän koettuani, mutta ehkä seuraava saalistaa jotenkin toisin ja on muutenkin toisenlainen ja siinä sitä sitten taas ollaan. - lottamari<3
Luotat siis näk. kirjoitti:
"Livessä on helppo, kun näkee ja kokee ihmisen ihan konkreettisesti."
Luotat siis näkemääsi? Minä en taida enää ihan täysin luottaa. Mitä tulee tulevaan elämääni ilman tätä nykyistä n/p:a, en ole ollenkaan varma, etten törmäisi vielä uuteen samantyyppiseen ihmiseen. Koska en hänessä huomannut tuollaista asiaa, pidän ihan mahdollisena, että tulee joku toinenkin, enkä huomaa.
Toki ajattelen, että olen nyt pakosta viisaampi tämän koettuani, mutta ehkä seuraava saalistaa jotenkin toisin ja on muutenkin toisenlainen ja siinä sitä sitten taas ollaan.Niin, livessä en kulje jatkuvasti narsistitutka päällä, koska jokainen ihminen ei ole sillä tavalla merkityksellinen kohtaaminen, että tutkaa päällä kannattaisi aina pitää. Jos livessä kohtaamani ihminen on erityisen mielenkiintoa herättävä, niin silloin herkistyn eri korvalla kuuntelemaan ja silmällä katsomaan ja tutkimaan häntä.
Ajattelisin niin, kaikki kohtaamiset eivät vaadi sitä tutkainta, koska eivät ole niin merkityksellisiä. Ainoastaan itselle tärkeäksi katsomiaan ihmisiä haluaa tutkailla vähän kriittisemmin, jos aikoo heidät päästää itseään lähelle...
- Ettäkö tiesit enn.
" niin ei hän kuitenkaan onnistunut ihmiskäsitystäni muuttamaan..."
Ettäkö tiesit ennestään, että osa ihmisistä on rakentunut noin...?"Ettäkö tiesit ennestään, että osa ihmisistä on rakentunut noin...?"
En tiennyt, mutta silti pitäydyn tuossa humanistisessa ihmiskäsityksessä...
"Humanismin ydin on sivistyksen ja ihmisen kunnioitus
Jokainen ihminen on arvokas sinällään
Ihmisellä on ehdoton ihmisarvo
Ihminen on henkinen olento, henkisesti kehittyvä ja järjellinen olento
Suvaitsevaisuus on olennaista humanismissa
Ihmisen päämäärä on kehittyä omaksi itsekseen ja sallia ja suvaita myös muiden ihmisten erilaisuutta"
että narsistia ajatellen, hänkin on ihminen ja hänellä on ihmissarvonsa...että tavallaan joutuu hyväksymään senkin, että sellaisiakin ihmisiä on olemassa...ja asian hyväksymiseen auttaa paljon, kun tietää/ymmärtää miksi joistakin ihmisistä tulee sellaisia...
Mitä tuohon tulee...
"en ole ollenkaan varma, etten törmäisi vielä uuteen samantyyppiseen ihmiseen."
Niin kuten toisaalla jo totesin, niin minusta tuntuu että minulla on nyt ne elämäni läheiset ja tärkeät ihmiset...joiden kanssa jaan elämäni ettei narsistille ole sosiaalista tilaisuutta, minun ei tarvitse "etsiä" ihmistä itselleni...läheiseen suhteeseen...
toki voin törmätä joskus johonkin ihmiseen esim. työelämässä joka vaikuttaa narsistilta mutta uskoisin, ettei sen kaltaisesta ihmisestä tule ystävääni, sillä tavoin, että hän liikaa vaikuttaisi minuun ja elämääni...
Toki tuo johtuu siitä, että mulla on jo ikää...ettei tarvitse ns. perustaa perhettä yms. nuoremmilla asia on eri...rakkauden kaipuu ja ns. pesänrakennusviettikin jo "vaatii" etsimään sitä kumppania...ihmistä jonka kanssa haluaa jakaa elämän...
- Tämä ei nyt ole
Tämä nyt ei ole varisinaisella harrastusalueellani, mutta löysin tällaisen. Eli minun on korostettava naturalistista ihmiskäsitystä kun ajattelen, mikä mahdollisuus narsistilla on ollut vaikuttaa kohtaloonsa... : ). Aiemmin tuo ei ole ollut minulle kovin merkityksellinen.
"Naturalistisen ihmiskäsityksen mukaan ihminen on ennen kaikkea osa luontoa, luonnonolento. Naturalistit usein katsovatkin, että modernin luonnontieteen lähestymistapoja ja metodeja voidaan käyttää myös ihmisen ja hänen käyttäytymisensä tutkimisessa. Naturalistisen ihmiskäsityksen ongelmana on kuitenkin, että se periaatteessa alentaa ihmisen yhdeksi eläinlajiksi muiden joukkoon. Tällöin esimerkiksi ajatus ihmisen tahdonvapaudesta ja mahdollisuudesta tehdä moraalisia valintoja tulee kyseenalaiseksi, ja tämä taas on yleisenä näkökantana ja elämänasenteena selvästikin ongelmallinen. "
http://www.peda.net/veraja/projekti/centraali/jao/ryhma3/hnikul - narsisteja on vähän
Ensimmäisen narsistikokemuksen jälkeen, alkaa yleensä erottamaan ja havainnoimaan kaikista ihmisistä narsistiset piirteet. Aikaisemmin epämiellyttäviä piirteitä ei luokittele, mutta narsistin jälkeen tulee tunnistettua epämiellyttävät piirteet narsistisiksi piirteiksi.
Erään hämmentävän ihmissuhteen jälkeen olikin vaikeuksia luottaa ihmisiin ja heidän tarkoitusperänsä aiheuttivat ennakkoasenteita ja -luuloja. Tavallaan pelkäsi kohtaavansa mahdollisia kaltoinkohtelijoita ja hyväksikäyttäjiä, sekä herkästi pohti kenenkin motiiveja suhteessa itseen.
Kaltoinkohtelukokemuksia oli ollut aiemminkin, mutta tietoinen ajattelu mahdollistavista tekijöistä muodostui vasta tämän ööh.. "hämmentävän kokemuksen" jälkeen.
Aikaa kuluneena en kuitenkaan enää kuljeskele tutka sillä tavoin päällä, että juurikaan pohtisin kuka on mahdollinen mikäkin. Päivittäin tapaan laajan joukon ihmisiä ja tiedostan että jokainen on kuitenkin omine persoonallisine piirteineen omanlaisensa ja kunakin eri hetkenä - yksi kohtaaminen ei sanele koko ihmisen totuutta.
Mutta mitä tulee narsismitutkaan - niin pidän kuitenkin tärkeänä, etten ajattele tai koe näitä kohtaamisia itseni kautta. Eli käsitellään vain sitä asiaa, ongelmaa tai käsillä olevaa seikkaa, joka on tarpeellista, mitään tilanteesen liittyvää minun ei tarvitse kokea itseni kautta - eikä omien tunteideni kautta sillä osin että kyseessä olisin minä vaan ainoastaan se ydinasia, joka on tärkeä.
Läheisempien kanssa kohtaamiset ovat tietysti toinen asia. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan ajattele kenenkään "hyötyvän" tai "käyttävän tilaisuutta hyväkseen". Sen ymmärtäminen, että jokainenhan on narsisti omalla tavallaan - kaikki tuleva on hyödynnettävissä yleensä itsen kautta - auttaa sopeutumaan sosiaalisesti hyvinkin erilaisten henkilöiden kanssakäymisessä. Jokaisessa on myös omat pimeät kuin valoisatkin puolensa. Jos tulee kokemus, että rajaa pyritään hieman liikaa siirtämään sille omalle reviirille, on vain sitten otettava haltuun se oma ego ja sen kautta torjuttava mahdollisesti ylinarsistisiksi kokemat loukkausyritykset.MInulla ei varsinaisesti ole tutkaa - vaikka onkin.
Eli tarkoitan sitä, että en koe tarkastelevani ihmistä tai hänen käyttäytymistään mistään tietystä piirteestä lähtien, vaan pikemminkin ehkä kokonaisuutena.
Minulla on monta narsku suhdetta takana ja olen alkanut pikkuhiljaa ymmärtämään ja tajuamaan että vika on minussa. Minä hakeudun niihin suhteisiin, vaikka ne ovat rikkovia ja jään palasiksi maahan haukkomaan henkeäni ja toivoen kuolemaa. Silti minä hakeudun niihin suhteisiin, minussa on jotakin vialla.
Jotakin sellaista joka saa minut miltei pakonomaisesti ripustautumaan narsisteihin ja roikkumaan heissä kuin viimeisessä oljenkorressa.
Minä tiedän, miksi sitä kutsutaan mikä minussa on vialla, mutta se on sanana kuitenkin niin epäselvä ja niin hmm.. vääriä mielikuvia antava että olen lopettanut sen käytön.- mielummin kerron jos joku minulta kysyy.
Mutta kyllä minulla on tutka, sisäänrakennettu tiedostamaton tutka, jota en aktiivisesti itse kontrolloi. Minä "paikallistan" narsistit ja hakeudun heidän seuraansa. Ns. terveeseen mieheen menetän kiinnostukseni alta aikayksikön, enkä jaksa panostaa enkä antaa itsestäni mitään. Terveissä en myöskään koe tarvetta roikkua vaan osaan päästä irti ehkä liiankin helpolla koska olen jättänyt itse heille arvet. Luojan kiitos en yhtä syviä kuin narskut ja edelleen tulen juttuun molempien heidän kanssaan ( siis terveitä suhteita minulla on ollut kaksi).
Olen myös tullut sanotuksi narsistiseksi, jopa sadistiseksi yhdessä suhteessani, mutta koen se lähinnä suuttumuksen aiheuttamaksi reaktioksi koska menin itse suuttuneena sanomaan häntä narsistiksi. No, kukaan ei varmaan halua olla narsisti, - viimeisenä narstisti jossa ei ole mitään vikaa.
Se onkin ehkä paras testi jos epäilette kumppaninne olevan narsisti tai uuden tuttavuuden. Heittäkää hänelle päin naamaa että hän on narsisti (tämä siis vain jos oikeasti epäilette niin, ei aleta tekemään näin ihan vain koska toinen nyt hieman ärsyttää.. Vaan jos oikeasti epäilette) ja laittakaa vielä jokin linkki josta hän saa itse kaivaa tietoa.
Terve ihminen pohtii asiaa ja pohtii käytöstään sekä sitä mikä toi toisen ajattelemaan niin, oikeasti punnitsee vaihtoehtoja ja käy läpi itsensä kanssa asiat rauhallisena ja juttelee sitten kumppanilleen siitä, miksi on käyttäytynyt kuin on käyttäytynyt ja pyytää anteeksi.( Muistakaa tässä kohtaa, että anteeksi pyyntö tarkoittaa katumusta- jos hän toistaa "virheensä" useasti, anteeksipyyntö on häneltä vain sanahelinää eikä oikeasti tarkoita mitään. )
Narsistinen ihminen loukkaantuu syvästi. Hän ei kykene käsittämään millään tavoin miten sinä voit sanoa hänelle niin.- Hän kokee että olet pettänyt hänen luottamuksensa ja vihaat häntä koska menet sanomaan hänelle noin. Hän ei kykene ymmärtämään oman käytöksensä syy ja seuraus suhdetta eikä kykene näin ollen ymmärtämään miksi sinä sanoit noin kauhean asian hänelle.
Pian loukkaantumisen jälkeen hän kokoaa raivonsa ja hyökkää, sinä olet narsisti, ei hän! Sinä kidutat ja satutat häntä ja olet henkisesti sairas, eikä hän voi millään ymmärtää mitä niin pahaa hän on sinulle tehnyt jotta menet sanomaan tuollaista.
Hän ei koskaan tule unohtamaan tuota suurta vääryyttä ja lopulta se on asia joka ajaa hänet pois.
Hän ei kestä sitä ja vaikka ei itse ymmärräkkään syy ja seuraus suhdetta, jossakin sisimmässään hän tietää sinun olevan oikeassa, mutta kieltää sen itseltään niin raivoisasti että lopulta hän vihaa sinua enemmän kuin mitään muuta .
Sam Vaknin kirjoittaa asiasta hyvin paljon ja olen opiskellut hänen tekstejään paljon. Sieltä myös saa hyviä vinkkiä ja katsantokantoja omiin epäilyksiinsä.
Toistan vielä, että älkää lähtekö kevyin perustein tai yhden riidan takia syyttämään toista narsistiksi. Sitä tapahtuu aivan liikaa ja lopulta kukaan ei enää tiedä minkälainen on narsisti. Vaan jos oikeasti epäilette törmänneenne narsistiin niin tuo "testi" on pettämätön. Sillä yksikään narsisti, ei kestä tulla sanotuksi narsistiksi.- lottamari<3
Tuohon sainoisin, että tuo testi ei ole varma, eikä vankkumaton. Naristi ei kestä yleensä arvostelua oli se mitä tahansa hänestä. Ei hän sen kummemmin reakoi tuohon narsistiksi epäilemiseen kuin esim. valehtelejiaksi epäilemiseen tms. Hän ottaa kaiken loukkauksena ja syytöksenä ja kriittisenä hylkäämiskokemuksena omaa minäänsä kohtaan.
Mitä vanhemmaksi tulet sen paremmin alat myöskin kaipaamaan ihan tervettä suhdetta ja ei-naristi miestä. Nuorena ajatusmaailma on niin kultivoitunut ja ihmistä ihaileva sekä pinnallisuutta enemmän arvostava kuin se mitä vanhempana alat haluamaan ja vaatimaan.
Nuorena ne virheet yleensä tehdään ja niistä pääsee aika hyvin ottamaan oppia ja tajuamaan miten arvokasta aika on ja kuinka sitä ei kannata haaskata turhiin ihmisiin, jotka loppupeleissä eivät ole muuta kuin tuon pinnallisuusarvon arvoisia.
Narsistia ei välttämättä tunnista mistään ja jos tunnistaa, niin siihen yleensä menee aikaa ainakin kokemattoman tunnistaa ja tietää mistä on kysymys. Paras tapa välttyä naristin pauloihin joutumasta on juuri tuo tiedon hankkiminen. Mitä kokeneempi olet ja tietoa kerännyt sen paremmin heti alussa jo herätyskellosi ja narsistitutkasi alkaa toimimaan, eikä jutun tarvitse mennä sen tähden pidemmälle.
Yleensä paljon narsismia tutkineet ja sen kanssa kosketuksiin joutuneet eivät kovin herkästi kulje enää silmät ummessa uskoen kaiken sellaisenaan mitä eteen tulee. Kokenutta narsisti ei kovin hevillä sumuta, mutta kokemattomiin yleensä narsistin puheet uppoavat kuin veitsi voihin.
TIETO...siitä kaikki lähtee. Sam Vaknin on minusta erinomainen opettaja tässä, hänen tietonsa on minustakin kaikkein luotettavinta luettavaa. Hän tietää asian tarkalleen miten se on sekä narsistin että uhrin kannalta. Hän tosiaan on paras alan asiantuntija. Kuunnelkaa ja lukekaa hänen juttujaan. - Teemu125
No eipä tuota kestäis tavallinenkään ihminen , tai varsinkaan tavallinen ihminen, lol
- Kauhukakarat3
lottamari<3 kirjoitti:
Tuohon sainoisin, että tuo testi ei ole varma, eikä vankkumaton. Naristi ei kestä yleensä arvostelua oli se mitä tahansa hänestä. Ei hän sen kummemmin reakoi tuohon narsistiksi epäilemiseen kuin esim. valehtelejiaksi epäilemiseen tms. Hän ottaa kaiken loukkauksena ja syytöksenä ja kriittisenä hylkäämiskokemuksena omaa minäänsä kohtaan.
Mitä vanhemmaksi tulet sen paremmin alat myöskin kaipaamaan ihan tervettä suhdetta ja ei-naristi miestä. Nuorena ajatusmaailma on niin kultivoitunut ja ihmistä ihaileva sekä pinnallisuutta enemmän arvostava kuin se mitä vanhempana alat haluamaan ja vaatimaan.
Nuorena ne virheet yleensä tehdään ja niistä pääsee aika hyvin ottamaan oppia ja tajuamaan miten arvokasta aika on ja kuinka sitä ei kannata haaskata turhiin ihmisiin, jotka loppupeleissä eivät ole muuta kuin tuon pinnallisuusarvon arvoisia.
Narsistia ei välttämättä tunnista mistään ja jos tunnistaa, niin siihen yleensä menee aikaa ainakin kokemattoman tunnistaa ja tietää mistä on kysymys. Paras tapa välttyä naristin pauloihin joutumasta on juuri tuo tiedon hankkiminen. Mitä kokeneempi olet ja tietoa kerännyt sen paremmin heti alussa jo herätyskellosi ja narsistitutkasi alkaa toimimaan, eikä jutun tarvitse mennä sen tähden pidemmälle.
Yleensä paljon narsismia tutkineet ja sen kanssa kosketuksiin joutuneet eivät kovin herkästi kulje enää silmät ummessa uskoen kaiken sellaisenaan mitä eteen tulee. Kokenutta narsisti ei kovin hevillä sumuta, mutta kokemattomiin yleensä narsistin puheet uppoavat kuin veitsi voihin.
TIETO...siitä kaikki lähtee. Sam Vaknin on minusta erinomainen opettaja tässä, hänen tietonsa on minustakin kaikkein luotettavinta luettavaa. Hän tietää asian tarkalleen miten se on sekä narsistin että uhrin kannalta. Hän tosiaan on paras alan asiantuntija. Kuunnelkaa ja lukekaa hänen juttujaan.Teidän tieto on todistettavissa vääräksi. Naiset ovat omistta henkilökohtaisistta lähtökohdistaan kosto- ja kidutusretkillä. Löytyy aika raakaa äänitettäkin.
On aivan totta että narsisti reagoi kaikkiin arvosteluihin hyvin agressiivisesti ja kokee ne hyökkäyksinä.
Mutta edelleen narsistiksi sanominen on pahinta varsinkin jos hänelle itselleen avaa millainen on narsisti.
Siihen kuitenkin kiteytyy aika pitkälle kaikki se, mitä hän koittaa välttää muiden näkemästä. Toki sen raivon tuo esiin ihan pelkkä arvostelu, mutta sitä hän kammoksuu että sinä näet hänet sellaisena kuin hän on, eikä sellaisena illuusiona kuin hän haluiais. ja siksi hän vihaa sinua ja lopulta pakenee.
Ulospäinhän ja ei niin läheisessä suhteessa häneen olevat, näkevät usein empaattisen, välitävän ja hyvässä asemassa olevan yksilön joka pitää itsestään huolta ja auttaa muita pyytämättä mitään takaisin - ainakaan heti.
Läheisessä suhteessa olevat saavat sen toisenlaisen ihmisen, sen joka hän on oikeasti, vaikka itse sitä ei myönnäkkään.
"Mitä vanhemmaksi tulet sen paremmin alat myöskin kaipaamaan ihan tervettä suhdetta ja ei-naristi miestä. Nuorena ajatusmaailma on niin kultivoitunut ja ihmistä ihaileva sekä pinnallisuutta enemmän arvostava kuin se mitä vanhempana alat haluamaan ja vaatimaan."
Kiitos, mutta olen oppinut tuntemaan itseäni ja olen saanut myös apua itseni tuntemiseen. Tiedän minkälainen olen ja Sam Vaknin kirjoittaa myös minunlaisista ihmistä.
Itseeni matkaa tehden, puhun syvällä kokemuksen äänellä, en nuoruuden naiviudella.
Minua ei vedä narsisteissa pinta tai se mitä he edustavat yhteiskunnassa. Minua vetää heissä se, että minä peilaan itseni heistä. En koe tarvitsevani tai ansaitsevani parempaa. - vika on siis minussa.
Tunnen jo teorian ja tiedän miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn ja sen miksi haen juuri tälläisiä ihmisiä, mutta en vielä uskalla kohdata itseäni, en uskalla "tuntea" itseäni sellaisena kuin olen siis. pelottava ja ahdistava ajatus itsessään.
Ehkä joku päivä. Tai kuten hyvä ystäväni usein sanoo . sam sani dei =)Kysyn uteliaisuudesta, sopiiko "draama queen" tai jatkuva ärsykkeiden hakeminen sinuun miten hyvin?
elisakettu kirjoitti:
Kysyn uteliaisuudesta, sopiiko "draama queen" tai jatkuva ärsykkeiden hakeminen sinuun miten hyvin?
jatkuva ärsykkeiden hakeminen sopii kyllä. Drama Queen:iä en ehkä tunnista itsessäni, tai riippunee paljolti mitä kukin sillä ymmärtää.
helljustaintthesame kirjoitti:
jatkuva ärsykkeiden hakeminen sopii kyllä. Drama Queen:iä en ehkä tunnista itsessäni, tai riippunee paljolti mitä kukin sillä ymmärtää.
Addiktoidutko herkästi? Vai taisteletko vastaan?
elisakettu kirjoitti:
Addiktoidutko herkästi? Vai taisteletko vastaan?
Addiktoidun.
En osaa vielä taistella vastaan.helljustaintthesame kirjoitti:
Addiktoidun.
En osaa vielä taistella vastaan.Jäin miettimään mitä sanoi ylempänä: en uskalla kohdata itseäni. Ja että haluat peilata itseäsi narsistista.
Onko ydinongelma itsen kohtaamisessa? Oletko tuntenut itsevihaa (masennusta)?elisakettu kirjoitti:
Jäin miettimään mitä sanoi ylempänä: en uskalla kohdata itseäni. Ja että haluat peilata itseäsi narsistista.
Onko ydinongelma itsen kohtaamisessa? Oletko tuntenut itsevihaa (masennusta)?Kyllä, hyvin useinkin. Ja luulen, että se on ydinongelma, mutta en ole aivan varma..
helljustaintthesame kirjoitti:
Kyllä, hyvin useinkin. Ja luulen, että se on ydinongelma, mutta en ole aivan varma..
Pala kerrallaan se selvinnee. Itsetuntemisessa se edellyttää sitä naamion raottelemista pikkuhijaa- kerralla repäisyä kun ei oikein kestetä ja se saattaa myös sokeuttaa.
Olla rehellinen itselle - on vaikea juttu kun naamio on tiukasti kiinni. Peiliin katsominen tekee kipeää, mutta en ole vielä kenenkään sille tielle lähteneen satuttaneen itseään - päinvastoin. Meitä on monia, jotka kulkevat sitä polkua. Tervetuloa vaeltamaan :)elisakettu kirjoitti:
Pala kerrallaan se selvinnee. Itsetuntemisessa se edellyttää sitä naamion raottelemista pikkuhijaa- kerralla repäisyä kun ei oikein kestetä ja se saattaa myös sokeuttaa.
Olla rehellinen itselle - on vaikea juttu kun naamio on tiukasti kiinni. Peiliin katsominen tekee kipeää, mutta en ole vielä kenenkään sille tielle lähteneen satuttaneen itseään - päinvastoin. Meitä on monia, jotka kulkevat sitä polkua. Tervetuloa vaeltamaan :)Kiitos :)
Ja kyllä, olet oikeassa, se tekee kipeää. Yksi suullinen kerrallaan alas, kunnolla pureskeltuna. Muutoin se nousee takaisin ylös.
Joskus tuntuu että se pieni suullinenkin aiheuttaan niin valtavan kaaoksen ja niin valtavan pyörteen, että epätoivon vimmalla koitan etsiä vastakappaletta jotta voin unohtaa koskaan maistaneeni.
Mutta nyt olen onneksi oppinut sen minkäkokoisia palasia pystyn pureskelemaan. Ja tiedän että tie on oikea.elisakettu kirjoitti:
Olla rehellinen itselle - on vaikea juttu kun naamio on tiukasti kiinni. Peiliin katsominen tekee kipeää, mutta en ole vielä kenenkään sille tielle lähteneen satuttaneen itseään - päinvastoin. Meitä on monia, jotka kulkevat sitä polkua. Tervetuloa vaeltamaan :)"Peiliin katsominen tekee kipeää, mutta en ole vielä kenenkään sille tielle lähteneen satuttaneen itseään - päinvastoin."
Niin tuosta peiliin katsomisesta tulee mieleen parikin juttua liittyen avioliittoni päätösvaiheisiin...että jotenkin sitä pitäisi tosiaan osata itseään ikäänkuin kauempaa ulkopuolisin/toisen ihmisen silmin...
Ensimmäisen kerran tosiaan peilikuvani hyppäsi silmilleni kun tilanteesta tietoinen naapurini keskustelun lomassa heitti minulle kysymyksen..."oletko koskaan ajatellut että voit päästä hengestäsi tuossa leikissä?" mainiten myös että muutkin naapurit ovat huolissaan...
toinen juttu liittyy yhteen tilanteeseen jossa olin valvonut koko yön humalaisen puolisoni vuoksi ja hän aamun pikkutunneilla keksi kaataa päälleni kannullisen kylmää vettä ja otti vielä minusta valokuvan...
Noh, silloin vielä valokuvat lähettettiin kehitettäväksi ja kuvat saapui joskus viikkojen perästä, olin ikäänkuin jo unohtanut asian, kun tuo kuva itsestäni tuli muiden kuvien joukossa...
minun oli tosi vaikea katsoa sitä, olisin halunnut että kuvassa olisi ollut joku muu ihminen kuin minä...kuva on vieläkin jossain, en ole sitä vuosiin katsonut, mutta eroni jälkeen katselin sitä useinkin ja päätin ettei koskaan enää...
Että kokemukseni mukaan sitä pitäisi osata katsoa itseään ikäänkuin ulkopuolisen silmin...itseen liittyen voi olla hyvinkin sokea...
Mitä ännä suhteeseeni tulee...
niin se taas oli jotenkin sen tyyppistä, että minusta tuntui että minua yritettiin muuttaa sanoin ja teoin joksi muuksi kuin mitä olin ja saada minut itsenikin uskomaan että olen "sellainen" nainen...- lottamari<3
Ei narsisti kammoksu mitään narsistiksi haukkumista, ihan soopaa puhut. Narsisti ei välttämättä edes tiedä mitä tuolla sanalla tarkoitetaan ja mitä se pitää sisällään siksi hän ei myöskään siihen osaa reakoida mitenkään sen kummemmin kuin epäluotettavaksi tai valehtelijaski tai varastajaksi tai pettäjäksi epäileminen ja nimitteleminen.
- Teemu125
elisakettu kirjoitti:
Kysyn uteliaisuudesta, sopiiko "draama queen" tai jatkuva ärsykkeiden hakeminen sinuun miten hyvin?
HAHAHA TOSI HYVÄ! :_D LMAO
- ,.01
lottamari<3 kirjoitti:
Ei narsisti kammoksu mitään narsistiksi haukkumista, ihan soopaa puhut. Narsisti ei välttämättä edes tiedä mitä tuolla sanalla tarkoitetaan ja mitä se pitää sisällään siksi hän ei myöskään siihen osaa reakoida mitenkään sen kummemmin kuin epäluotettavaksi tai valehtelijaski tai varastajaksi tai pettäjäksi epäileminen ja nimitteleminen.
Olen samaa mieltä. On täysin poissuljettu mahdollisuus, että hänessä olisi mitään vikaa. Toisaalta voihan kyse olla ns. herkkähipiäisestä narskusta, joka kärsii jostakin muusta persoonallisuuden häiriöstä.
Minusta ko. nimimerkillä kirjoittanut on myös tavallaan itse ollut syypää tilanteeseen, syyttähän hän provosoiden toisen heikkona pitämäänsä kohtaa ovelasti koukaten. Narsismia sekin. Ihmiset ymmärtävät jä näkevät maailman eri tavalla. - tirspe
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Peiliin katsominen tekee kipeää, mutta en ole vielä kenenkään sille tielle lähteneen satuttaneen itseään - päinvastoin."
Niin tuosta peiliin katsomisesta tulee mieleen parikin juttua liittyen avioliittoni päätösvaiheisiin...että jotenkin sitä pitäisi tosiaan osata itseään ikäänkuin kauempaa ulkopuolisin/toisen ihmisen silmin...
Ensimmäisen kerran tosiaan peilikuvani hyppäsi silmilleni kun tilanteesta tietoinen naapurini keskustelun lomassa heitti minulle kysymyksen..."oletko koskaan ajatellut että voit päästä hengestäsi tuossa leikissä?" mainiten myös että muutkin naapurit ovat huolissaan...
toinen juttu liittyy yhteen tilanteeseen jossa olin valvonut koko yön humalaisen puolisoni vuoksi ja hän aamun pikkutunneilla keksi kaataa päälleni kannullisen kylmää vettä ja otti vielä minusta valokuvan...
Noh, silloin vielä valokuvat lähettettiin kehitettäväksi ja kuvat saapui joskus viikkojen perästä, olin ikäänkuin jo unohtanut asian, kun tuo kuva itsestäni tuli muiden kuvien joukossa...
minun oli tosi vaikea katsoa sitä, olisin halunnut että kuvassa olisi ollut joku muu ihminen kuin minä...kuva on vieläkin jossain, en ole sitä vuosiin katsonut, mutta eroni jälkeen katselin sitä useinkin ja päätin ettei koskaan enää...
Että kokemukseni mukaan sitä pitäisi osata katsoa itseään ikäänkuin ulkopuolisen silmin...itseen liittyen voi olla hyvinkin sokea...
Mitä ännä suhteeseeni tulee...
niin se taas oli jotenkin sen tyyppistä, että minusta tuntui että minua yritettiin muuttaa sanoin ja teoin joksi muuksi kuin mitä olin ja saada minut itsenikin uskomaan että olen "sellainen" nainen...Ihan puppua! Vahingoitat montaa ihmistä varmasti vielä
- narsututkija
Luotan oppimaani ja haistan p***kiaisen jo kaukaa. Jos ihminen vaikuttaa lipevältä ja suureelliselta, havaitsen valehtelua tai epäilyttävän värikästä tarinointia, ym. narsupiirteitä tihkuu esiin, suhtaudun suurella varauksella. Kun tietää keneen ei voi luottaa, erottaa jyvät akanoista.
- run to the hills
Totta, noin se on vaan pakko tehdä, antaa ihmisten paljastaa itse itsensä. Yksi merkki on myös se, että venkoilee asian kuin asian joksikin aivan ihmeelliseksi niiden kohdalla, jotka haluaa saattaa huonoon valoon.
Sekä paksu- että ohutnahkainen narsu jättää jälkensä myös siten, että uhri osaa nähdä maailmaa ja eteentulevia ihmisiä myös sen tietyn narsun silmin, vaikka on eri mieltä. Tuota hän inhoaisi, tuota hän halveksisi, tuolle (ja tuolle ja tuolle ja tuolle) hän olisi piilokateellinen ja aggressiivinen ja arvostelisi heitä siitä ja tästä. Vaikkei olisi aina oikeassakaan, niin tiedätte mitä tarkoitan; niitä ajatusmalleja on pari sataa tuhatta kertaa kuitenkin tullut kuultua. - Yep!
run to the hills kirjoitti:
Totta, noin se on vaan pakko tehdä, antaa ihmisten paljastaa itse itsensä. Yksi merkki on myös se, että venkoilee asian kuin asian joksikin aivan ihmeelliseksi niiden kohdalla, jotka haluaa saattaa huonoon valoon.
Sekä paksu- että ohutnahkainen narsu jättää jälkensä myös siten, että uhri osaa nähdä maailmaa ja eteentulevia ihmisiä myös sen tietyn narsun silmin, vaikka on eri mieltä. Tuota hän inhoaisi, tuota hän halveksisi, tuolle (ja tuolle ja tuolle ja tuolle) hän olisi piilokateellinen ja aggressiivinen ja arvostelisi heitä siitä ja tästä. Vaikkei olisi aina oikeassakaan, niin tiedätte mitä tarkoitan; niitä ajatusmalleja on pari sataa tuhatta kertaa kuitenkin tullut kuultua.Yep!
Noniin, Täällä on nyt käännetty hyvin asioita :)
Haluaisin saada sen tietolähteen, joka yietää asiasta tarkemmin ja enemmän kuin Sam Vaknin. Tutustuisin mielläni siihen.
Sam Vaknin :
"Narsisti on usein hoidon ulottumattomissa. Hän tietää parhaiten. Hän kokee olevansa terapeuttinsa ja psykologian yläpuolella. Hän hakeutuu hoitoon vain sellaisen suuren elämänkriisin jälkeen, joka uhkaa suoraan hänen käsitystä itsestään. Narsistin "ylpeyden" täytyy murtua todella vakavasti, jotta hän motivoituisi myöntymään tarvitsevansa apua.
Mutta silloinkin terapiaistunnot muistuttavat taistelukenttää. Narsisti on kylmäkiskoinen ja etäinen, osoittaa suuruuttaan tuhansin eri tavoin, ja vastustaa sitä, minkä hän kokee tunkeutumisena hänen sisimpään pyhättöönsä
. Hän loukkaantuu jokaisesta vihjeestäkin siitä, että hänen persoonallisuudessaan tai käyttäytymisessään olisi virheitä tai vahingollisia ominaisuuksia. Narsisti on narsisti on narsisti - silloinkin, kun hän maailmansa ja maailmankuvansa hajottua pyytää apua"
Kun narsisti kerran loukkaantuu jo pienestäkin vihjeestä, että hänen persoonassaan olisi jotain virhettä, Hän raivostuu, kun se sanotaan suoraan. Kyse nyt ei olekkaan siitä, että narsistille sanan "narsismi" tarvitsisi mit'ään sen kertomis hetkellä sanoakkaan.
Kyllä sen voi avata.
Jos jollakulla on antaa minulle parempaa ja kattavampaa tietoa kuin mitä Sam Vaknin asioista kertoo, otan mielelläni vastaan. :)
Sivusto: http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html
SUosittelen lukemaan ajan kanssa ja ihan kokonaan. Jos ei omaa kokemusta narsistista ole, tämä avaa hyvin paljon heidän maailmaansa. Minulla on omakohtainen kokemus olen lukenut Sam Vakninia jotta saisin jotakin järkeä tapahtuneisiin asioihin.
7 vuotta sitten kun erosin narsistista, en itse olisi koskaan kuvitellut kirjoittavana foorumille nänkin avoimesti asioista.
Ps. En koskaan sanonut ettei minussa ole vikaa, päinvastoin, kannattanee lukea myös ylemät kirjoitukset joa aikoo kommentoida ;)"kannattanee lukea myös ylemät kirjoitukset joa aikoo kommentoida ;)"
Noh, en ny kommentoi sen kummemmin tuota narsistin sielua jonka olen lukenut useampaankin kertaan ymmärtääkseni lukemani, mutta jostain ny kumpusi joskus lukemani/olisko Hellstenin mietelause mieleen...liittyen juurkin noihin ylempiin kirjoituksiisi...
-Et voi koskaan tulla siksi mikä sisimmässäsi olet, ellet uskalla kolmea asiaa: olla väärässä, eksyä ja tulla hylätyksi.-yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"kannattanee lukea myös ylemät kirjoitukset joa aikoo kommentoida ;)"
Noh, en ny kommentoi sen kummemmin tuota narsistin sielua jonka olen lukenut useampaankin kertaan ymmärtääkseni lukemani, mutta jostain ny kumpusi joskus lukemani/olisko Hellstenin mietelause mieleen...liittyen juurkin noihin ylempiin kirjoituksiisi...
-Et voi koskaan tulla siksi mikä sisimmässäsi olet, ellet uskalla kolmea asiaa: olla väärässä, eksyä ja tulla hylätyksi.-Näin se on ja allekirjoitan.
Tuo minun edellinen viestini oli lähinnä noihin muihin melkeinpä anonyymeihin vastauksiin.
Sinun kanssa on ollut todella hyvä jutella ja olet aina ollut hyvin kartalla siitä mitä aikaisemmin olen kirjoittanut ja mitä en .helljustaintthesame kirjoitti:
Näin se on ja allekirjoitan.
Tuo minun edellinen viestini oli lähinnä noihin muihin melkeinpä anonyymeihin vastauksiin.
Sinun kanssa on ollut todella hyvä jutella ja olet aina ollut hyvin kartalla siitä mitä aikaisemmin olen kirjoittanut ja mitä en .-Et voi koskaan tulla siksi mikä sisimmässäsi olet, ellet uskalla kolmea asiaa: olla väärässä, eksyä ja tulla hylätyksi.-
Edelliseen lisäten...
http://www.youtube.com/watch?v=1N9kacZ1pjw- Rentalman
-Et voi koskaan tulla siksi mikä sisimmässäsi olet, ellet uskalla kolmea asiaa: olla väärässä, eksyä ja tulla hylätyksi.-
Edelliseen lisäten...
http://www.youtube.com/watch?v=1N9kacZ1pjwBingo!
- Rentalman
Minä olen virhetethdas, jos tosta lähetään. Tässä on kyseessä lapset, kiiihtymystä ei voi oikein välttää sen perusteellä mitä on jo eron jälkeen tullut. Jos krirjoittaisin minulle lähtetetyn txt-viestin ja kopsaisin tuollta tekstistä sen toisen rinnalle, ette ihmettelisi. Eilenhän täällä roikkuvien taito tunnistaa narsisti. En väitä tätä toista välttämättä narsisitiksi, se vaan jostain syystä on ikään kuin sinnepäin ilmistu. Kaikki kohdat teidän taulukosta ei todellakaan sovi.Ja minulle kyllä jo pari vuotta ennen eroa näytettiin tämän sivuston tekstejä, päälle tuli kommentti siitä mikä odottaa jos otan eron. Lopultahan se en ollut minä kuka eron otti.
- Rentalman
En voi todeta kuin että siitä Vatkinista varmaan puuttuu muuta päivitys, vai miten se oli muuten mahdollista? Narsistin ihannepaikka olisi lymytä täällä keskipisteessä.
- ++++++++++++++++++++
- kauhukakarat3
Ännällä ei ole ollut minkäänlaistta suhdetta hovinaisen kanssa. Ännällä ja hänelllä on vuokrasuhde, jota hovineinen ei kunnioittanut vaan vaati sen kirjallisena mutta siihen oli lisätty 150. Ännä ei suostunut tähän ja hovinainen antoi kuusi päivää aikaa muuttaa talosta. No, eihän se niin mennyt vaan ännnä on siinä kuukausia.Hovinaiinen
on suurissa talousvaikueuksissa ja suuttui kun ännä ei suostu lähteen talosta noin vaan. Hovinainen niin kuin minun exäni ovat narsisteja oikeasti. Tuohon riitaantumispäivään hovinainen suhtautui exääni todella vihensekaisesti kun kerroin mitä kaikkea todistettavasti joka paikkaan valehdellutä, mutta otti siteen asiakseen mustamaalata ännää exälleni., poliisit löysivät yhtenä iltana hovinaisen lukitusta yläkerrast tämän minulat varastaman antiikkisen puuarkun, jonka hovinaiinen palautti. Rikosilmoitusta en vedä takaisn ja kunnialoukkauksia näyttäisi olevan ainakin vino pino. Saatate itsenne naurunalaiseksi jos hovinaisen satujen pohjalta aiheutatte minulle haittaa ja henkistä kärsimystä. Minä pystyn koska tahansa todistamaan hovineisen jutut valheiksi." Minä pystyn koska tahansa todistamaan hovineisen jutut valheiksi."
Niin toisaalla jo otit minutkin /yhteenlaskututoimituksen mukaan tuohon hovinaiseen liittyen...
Tässä puhut ännästä...nimitys jota minä olen käyttänyt tarinoissani yhdestä ihmisestä, jonka tuntemisen perusteella olen tänne palstalle tullut...eihän tuo Ännä nimitys ny toki ole mikään minun yksityisoikeuteni, että saa sitä muutkin käyttää...
Mutta tähän liittyen...tähdennän vielä tässäkin kohtaa...että tuossa sinun tarinassasi olevan ännän, hovinaisen kuin sinunkaan, joka ilmeisesti olet tässä kertomassasi ännäsi eksänä...
niin mainittuihin henkilöhin ja kuvamiisi tapahtumiin liittyen ei minulla/yhteenlaskuna kirjoittavalla ihmisellä ole mitään osaa ei arpaa, en tiedä/tunne noita henkilöitä...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
" Minä pystyn koska tahansa todistamaan hovineisen jutut valheiksi."
Niin toisaalla jo otit minutkin /yhteenlaskututoimituksen mukaan tuohon hovinaiseen liittyen...
Tässä puhut ännästä...nimitys jota minä olen käyttänyt tarinoissani yhdestä ihmisestä, jonka tuntemisen perusteella olen tänne palstalle tullut...eihän tuo Ännä nimitys ny toki ole mikään minun yksityisoikeuteni, että saa sitä muutkin käyttää...
Mutta tähän liittyen...tähdennän vielä tässäkin kohtaa...että tuossa sinun tarinassasi olevan ännän, hovinaisen kuin sinunkaan, joka ilmeisesti olet tässä kertomassasi ännäsi eksänä...
niin mainittuihin henkilöhin ja kuvamiisi tapahtumiin liittyen ei minulla/yhteenlaskuna kirjoittavalla ihmisellä ole mitään osaa ei arpaa, en tiedä/tunne noita henkilöitä..."Ännällä ja hänelllä on vuokrasuhde, jota hovineinen ei kunnioittanut vaan vaati sen kirjallisena mutta siihen oli lisätty 150. Ännä ei suostunut tähän ja hovinainen antoi kuusi päivää aikaa muuttaa talosta. No, eihän se niin mennyt vaan ännnä on siinä kuukausia."
Niin vielä tekee mieli lisätä tuohon liittyen, kuin myös usein täällä esitettyyn tietoon, että narsisti nimenomaan pyrkii hyötymään naisista...liittyen asumiseen, etsii itselleen majapaikkaa...
Että minun Ännäksi nimeämä henkilö asuu omassa 70-80 luvulla silloisen perheensä tarpeisiin rakennetussa omakotitalossaan, asui myös silloin kun meillä oli suhde...ja kävi normaalisti töissä ja elätti itsensä työllään...
Että ko. henkilöllä jota Ännäksi olen täällä nimittänyt ei siten ole minkäänlaista tarvetta huijata naisia asumistarkoituksissa/havitella kenenkään asuntoja...
Että tuskin kyseessä ny on sama henkilö, josta minä olen puhunut...minusta ny vaan tuntuu, että joku on virheellisesti luullut, että ännä josta olen täällä puhunut olisi myös jonkun hänen tuntema narsistiksi nimeämä henkilö...
Ja siitä syystä ny olen tahtomattani tullut sotketuksi jonkun toisen tarinaan...siltä osin, että kyseessä olisi sama mies...- 1+12=13
"Ännällä ja hänelllä on vuokrasuhde, jota hovineinen ei kunnioittanut vaan vaati sen kirjallisena mutta siihen oli lisätty 150. Ännä ei suostunut tähän ja hovinainen antoi kuusi päivää aikaa muuttaa talosta. No, eihän se niin mennyt vaan ännnä on siinä kuukausia."
Niin vielä tekee mieli lisätä tuohon liittyen, kuin myös usein täällä esitettyyn tietoon, että narsisti nimenomaan pyrkii hyötymään naisista...liittyen asumiseen, etsii itselleen majapaikkaa...
Että minun Ännäksi nimeämä henkilö asuu omassa 70-80 luvulla silloisen perheensä tarpeisiin rakennetussa omakotitalossaan, asui myös silloin kun meillä oli suhde...ja kävi normaalisti töissä ja elätti itsensä työllään...
Että ko. henkilöllä jota Ännäksi olen täällä nimittänyt ei siten ole minkäänlaista tarvetta huijata naisia asumistarkoituksissa/havitella kenenkään asuntoja...
Että tuskin kyseessä ny on sama henkilö, josta minä olen puhunut...minusta ny vaan tuntuu, että joku on virheellisesti luullut, että ännä josta olen täällä puhunut olisi myös jonkun hänen tuntema narsistiksi nimeämä henkilö...
Ja siitä syystä ny olen tahtomattani tullut sotketuksi jonkun toisen tarinaan...siltä osin, että kyseessä olisi sama mies...Ännä on fiktiivinen henkilö.
1+12=13 kirjoitti:
Ännä on fiktiivinen henkilö.
"Ännä on fiktiivinen henkilö."
Noh, minun tarinaani liittyen Ännäksi täällä nimeämälläni henkilöllä on kyllä vastine ihan todellisessakin elämässä...
Mutta en usko, että tuo minun tuntemani henkilö liittyy mitenkään tuon kauhukakarat3:n tarinaan...- PasTi1
"Ännä on fiktiivinen henkilö."
Noh, minun tarinaani liittyen Ännäksi täällä nimeämälläni henkilöllä on kyllä vastine ihan todellisessakin elämässä...
Mutta en usko, että tuo minun tuntemani henkilö liittyy mitenkään tuon kauhukakarat3:n tarinaan...Jos täällä teidän; miksi teitä nyt sanotaankin, keskuudessa on naispuoleinen jonka nimikirjaimet ovat !.A . Hänen kirjoitukset saa vaikka pliisi käydä läpi. Hän on jo kaksi vuotta pitänyt minua ja lapsiamme lopullisen eristämisen/huoltokiusaamisen piinassa. Yksi hänen nimim Yhä Vieläkin, Aloitusketju"kannattaako narsistille kostaa?"
Hän on jo kahden vuoden ajan, heti erosta alkaen, ollut omalla kirdutusretkellään jonka minulle luupasi. Uskoakaa pois, sieltä löytyy todella häiriintynyt persoona - Kuule... Otan kopin
PasTi1 kirjoitti:
Jos täällä teidän; miksi teitä nyt sanotaankin, keskuudessa on naispuoleinen jonka nimikirjaimet ovat !.A . Hänen kirjoitukset saa vaikka pliisi käydä läpi. Hän on jo kaksi vuotta pitänyt minua ja lapsiamme lopullisen eristämisen/huoltokiusaamisen piinassa. Yksi hänen nimim Yhä Vieläkin, Aloitusketju"kannattaako narsistille kostaa?"
Hän on jo kahden vuoden ajan, heti erosta alkaen, ollut omalla kirdutusretkellään jonka minulle luupasi. Uskoakaa pois, sieltä löytyy todella häiriintynyt persoona" Yksi hänen nimim Yhä Vieläkin, Aloitusketju"kannattaako narsistille kostaa?"
Kuule... Otan kopin nyt tuosta, syystä että tuo "Yhä vieläkin" olen minä... Käytän siis nimimerkkinä kaikualoitusta. En ole entinen vaimosi, eikä meillä ole yhteisiä lapsia, enkä käy minkäänlaista kamppanjaa ketään vastaan...
Joten... Joku kirjoitti täällä jollekin, että jäitä hattuun. Niitä jäitä hattuun nyt sinulle.
Nämä tarinat ovat uskomattoman paljon toistensa kaltaisia, koska narsistit ovat melkoisesti toistensa kaltaisia ja tekevät samantyyppistä jälkeä uhreissaan.
Tuohon, kuinka häiriintynyt persoona olen, en ota kantaa. Maybe, maybe not... :D.
Olen pahoillani, jos sinulla on vaikeaa ja epäilet vaimosi tekevän jotain myyräntyötä... PasTi1 kirjoitti:
Jos täällä teidän; miksi teitä nyt sanotaankin, keskuudessa on naispuoleinen jonka nimikirjaimet ovat !.A . Hänen kirjoitukset saa vaikka pliisi käydä läpi. Hän on jo kaksi vuotta pitänyt minua ja lapsiamme lopullisen eristämisen/huoltokiusaamisen piinassa. Yksi hänen nimim Yhä Vieläkin, Aloitusketju"kannattaako narsistille kostaa?"
Hän on jo kahden vuoden ajan, heti erosta alkaen, ollut omalla kirdutusretkellään jonka minulle luupasi. Uskoakaa pois, sieltä löytyy todella häiriintynyt persoonaTarkoitat varmaan nyt palstan rekisteröityneitä käyttäjiä, eli ns rekkejä? Vastaan omasta puolestani, että en ole tuo mainitsemasi nikki. Olen ek:na kirjoittanut vakituisesti kolmatta vuotta. En myöskään "tunnista" mainitsemaasi kirjoittajaa, mutta kuten olen sanonut, henkilöittäminen puskamerten takaa on vaikeaa, ihminen "hukkuu" sinne joukkoon. Meillä (oletukseni siis) on käsittääkseni sellainen linja, että palstakuria käytetään tarvittaessa selkeissä väärinkäyttötilanteissa; kenenkään todellisia taustoja tai motiiveja emme voi tietää emmekä edes yleensä halua, eikä se keskustelupalstan idealogia ole koskaan ollutkaan. Toinen on se, ettei palstalaisten asioita vuodeta ulkopuolisille, koska anonyymiteettiin on oikeus jokaisella. Lähtökohdan täytyy olla tasa-arvoinen kohtelu. Olipa mentaalipuolen ongelmia tai ei.
- PasTi1
Kuule... Otan kopin kirjoitti:
" Yksi hänen nimim Yhä Vieläkin, Aloitusketju"kannattaako narsistille kostaa?"
Kuule... Otan kopin nyt tuosta, syystä että tuo "Yhä vieläkin" olen minä... Käytän siis nimimerkkinä kaikualoitusta. En ole entinen vaimosi, eikä meillä ole yhteisiä lapsia, enkä käy minkäänlaista kamppanjaa ketään vastaan...
Joten... Joku kirjoitti täällä jollekin, että jäitä hattuun. Niitä jäitä hattuun nyt sinulle.
Nämä tarinat ovat uskomattoman paljon toistensa kaltaisia, koska narsistit ovat melkoisesti toistensa kaltaisia ja tekevät samantyyppistä jälkeä uhreissaan.
Tuohon, kuinka häiriintynyt persoona olen, en ota kantaa. Maybe, maybe not... :D.
Olen pahoillani, jos sinulla on vaikeaa ja epäilet vaimosi tekevän jotain myyräntyötä...Meillä on siis vain hyvin samanlainen tausta? Se on mahdollista,mutta muitalim vaihtoehtoja jää. Katos ku mul on melkein sama txtviestinä js sisältö on keksittyä tarinaa,motiivili löytyy sivuilya
- Onko mahdollista,
PasTi1 kirjoitti:
Meillä on siis vain hyvin samanlainen tausta? Se on mahdollista,mutta muitalim vaihtoehtoja jää. Katos ku mul on melkein sama txtviestinä js sisältö on keksittyä tarinaa,motiivili löytyy sivuilya
"Katos ku mul on melkein sama txtviestinä js sisältö on keksittyä tarinaa,motiivili löytyy sivuilya "
Onko mahdollista, että vaimosi olisi lainannut tekstejä täältä? Mitä ihmeen mieltä on lähettää niitä sinulle? Mistä olet päätellyt, että kirjoittelee täällä yleensä ollenkaan? Tai mistä tiedät?
Minä olen siis aito uhri ja nainen. Ja kirjoitan vain selviytymistarinaani... Tosiaan anonyymina.
Ja vaikka olisit kuinka vihainen, älä laita tänne edes oikeita nimikirjaimia. Se on sellainen periaate tosiaan. - PasTi1
Onko mahdollista, kirjoitti:
"Katos ku mul on melkein sama txtviestinä js sisältö on keksittyä tarinaa,motiivili löytyy sivuilya "
Onko mahdollista, että vaimosi olisi lainannut tekstejä täältä? Mitä ihmeen mieltä on lähettää niitä sinulle? Mistä olet päätellyt, että kirjoittelee täällä yleensä ollenkaan? Tai mistä tiedät?
Minä olen siis aito uhri ja nainen. Ja kirjoitan vain selviytymistarinaani... Tosiaan anonyymina.
Ja vaikka olisit kuinka vihainen, älä laita tänne edes oikeita nimikirjaimia. Se on sellainen periaate tosiaan.OK, en laita nimikirjaimia. Hyvin usein on siten että esim. viestien ja tänne kirjoitetun viestin sisältö on erittäinkin samanlainen, ja tarina itsessään taas niin merkillinen, tai tapahtumarikas; että ei sattumalle jää sijaa kun huomio tosiaan aikajänteenkin.
En mä ole vihainen, vaan peloissani. Minä joudun katsomaan etenkin pojan kohdalla kuinka hän kärsii kun ei saa olla luonani enmpää. Nicolas sanoi lastenvalvojallekin haluavansa asua luonani.Niksun kotona on kielletty mun ikävöinti, joka on äärimmäisen julmaa henkistä pahoinpitelyä. Täällä olevat kirjoitukset esim. edellilsen asuinkunnan ajalta ovat pääosin täysin rakennettuja lauseita tiettyä tarkoitusta varten. PasTi1 kirjoitti:
OK, en laita nimikirjaimia. Hyvin usein on siten että esim. viestien ja tänne kirjoitetun viestin sisältö on erittäinkin samanlainen, ja tarina itsessään taas niin merkillinen, tai tapahtumarikas; että ei sattumalle jää sijaa kun huomio tosiaan aikajänteenkin.
En mä ole vihainen, vaan peloissani. Minä joudun katsomaan etenkin pojan kohdalla kuinka hän kärsii kun ei saa olla luonani enmpää. Nicolas sanoi lastenvalvojallekin haluavansa asua luonani.Niksun kotona on kielletty mun ikävöinti, joka on äärimmäisen julmaa henkistä pahoinpitelyä. Täällä olevat kirjoitukset esim. edellilsen asuinkunnan ajalta ovat pääosin täysin rakennettuja lauseita tiettyä tarkoitusta varten.Monet kokemukset ovat erittäin samanlaisia ja yhtäläisyyksiä löytyy. Ja silloin kun ihminen peloissaan, vainoharhat (ovat erittäin tavallisia tälläkin paltalla ja toisinaan myös ymmärrettäviä) ovat tavallisia: yhtäläisyyksiä omaan elämään löytyy liiankin paljon.
Minulla olisi sinulle ehdotus - jos sopii. Kerro näistä omista asioistasi ja pura tuntemuksiasi. Ehkä saat jonkinlaista vertaustukeakin. Palstalla on ainakin ollut sankaltaisia kokeneita aiemminkin ja kirjoittajia on niin naisia kuin miehiäkin. Kirjoittaminen avaa joskus omia silmiä sille tilanteelle, vaikka emme osaisi varsinaisesti auttaakaan toisiamme.
Kaksi asiaa: älä tuo mitään identeettitietoja esille, älä ole tunnistettava nimistä, paikkakunnista ynnä sellaisista. Jos hommaat rekin, sinulla on myös mahdolisuus poistaa kommenttejasi (jos olet puhunut ohi suusi tai tulet katumapäälle). Palstalaiset yleensä antavat olla kirjoittajien rauhassa, mutta kuten tiedämme, kaikenlaista harmia ajoittain yritetään aiheuttaa joiltain taholta.- Alan hahmottaa, mis.
PasTi1 kirjoitti:
OK, en laita nimikirjaimia. Hyvin usein on siten että esim. viestien ja tänne kirjoitetun viestin sisältö on erittäinkin samanlainen, ja tarina itsessään taas niin merkillinen, tai tapahtumarikas; että ei sattumalle jää sijaa kun huomio tosiaan aikajänteenkin.
En mä ole vihainen, vaan peloissani. Minä joudun katsomaan etenkin pojan kohdalla kuinka hän kärsii kun ei saa olla luonani enmpää. Nicolas sanoi lastenvalvojallekin haluavansa asua luonani.Niksun kotona on kielletty mun ikävöinti, joka on äärimmäisen julmaa henkistä pahoinpitelyä. Täällä olevat kirjoitukset esim. edellilsen asuinkunnan ajalta ovat pääosin täysin rakennettuja lauseita tiettyä tarkoitusta varten."Hyvin usein on siten että esim. viestien ja tänne kirjoitetun viestin sisältö on erittäinkin samanlainen,"
Alan hahmottaa, mistä on kyse. Taidan tietää kirjoittajankin. Olen myös noteerannut lainailun muilta kirjoittajilta...
Tosiaan. Kirjoita vain tänne, niin voit saada vastauksia. Tämä on tosiaan niin avoin palsta, että täällä voi tulla provosoiviakin vastauksia, mutta ne kannattaa vain ohittaa, jos ei halua vastata.
Jos on kyse siitä kun ajattelen, en ole tainnut hänen kirjoituksiinsa juuri vastata. Olen ohittanut ne juuri sellaisina härdelleinä, mistä ei oikein saa asiasta kiinni... Ja olen ajatellut myös, että joku ihan kuin tehtailee niitä...
- PasTi1
Onko mahdollista että käytte/käydään viesteistä läpi sellaiset jotka oli tarkoitettu todistamaan minua vastaan tarkoituksena eristää lapset isästään?
Irenelle ilmoitin asian ja lupasin häntä tukea jos sitoutuu muutokseen. Hän on muuten ollut hyvä äiti, persoonallisuushäiriö vain alkoi vallata ajatusmaailmaa eron jälkeen.- Jos löydän sellaisia
"Onko mahdollista että käytte/käydään viesteistä läpi sellaiset jotka oli tarkoitettu todistamaan minua vastaan tarkoituksena eristää lapset isästään?"
Jos löydät sellaisia. Käytä tuota samaa nimimerkkiä. Ei voi keskustella, jos vaihtaa nimimerkkiä kokoajan. Minulla tämä ns. kaikualoitus.
Älä myöskään laita vaimosi nimeä, vaan käytä hänestä nimimerkkiä.
Sitten. Narsistinen persoonallisuushäiriö ei putkahda yhtäkkiä, vaan se on sieltä varhaisesta lapsuudesta. Mutta ehkä ex vaimosi on jostain syystä muuttunut. Onko alkoholilla osuutta asiaan? - Ja. Täällä ei pysty
Jos löydän sellaisia kirjoitti:
"Onko mahdollista että käytte/käydään viesteistä läpi sellaiset jotka oli tarkoitettu todistamaan minua vastaan tarkoituksena eristää lapset isästään?"
Jos löydät sellaisia. Käytä tuota samaa nimimerkkiä. Ei voi keskustella, jos vaihtaa nimimerkkiä kokoajan. Minulla tämä ns. kaikualoitus.
Sitten. Narsistinen persoonallisuushäiriö ei putkahda yhtäkkiä, vaan se on sieltä varhaisesta lapsuudesta. Mutta ehkä ex vaimosi on jostain syystä muuttunut. Onko alkoholilla osuutta asiaan?Ja. Täällä ei pysty eristämään ketään kenestäkään, mutta sparrata ehkä voi.
- Ja. Sanon todellakin
Jos löydän sellaisia kirjoitti:
Sitten. Narsistinen persoonallisuushäiriö ei putkahda yhtäkkiä, vaan se on sieltä varhaisesta lapsuudesta. Mutta ehkä ex vaimosi on jostain syystä muuttunut. Onko alkoholilla osuutta asiaan?Ja. Sanon todellakin EHKÄ.
Itse esim. en juurikaan vastaan sellaisiin kirjoituksiin, joissa on kovasti sepustamisen makua. Joskus tulee sellainen tunne, että joku kirjoittaja on todella narsistin uhri... Se on vain sellainen tunne, jonka tuntee...
Täällä kirjoiteltiin yhdessä ketjussa sellaisesta suodattamisesta, että lukijat suodattavat näitä tekstejä syystä, että koskaan ei voi tietää, minkälainen ihminen kirjoittelee. Ja. Sanon todellakin kirjoitti:
Ja. Sanon todellakin EHKÄ.
Itse esim. en juurikaan vastaan sellaisiin kirjoituksiin, joissa on kovasti sepustamisen makua. Joskus tulee sellainen tunne, että joku kirjoittaja on todella narsistin uhri... Se on vain sellainen tunne, jonka tuntee...
Täällä kirjoiteltiin yhdessä ketjussa sellaisesta suodattamisesta, että lukijat suodattavat näitä tekstejä syystä, että koskaan ei voi tietää, minkälainen ihminen kirjoittelee.Ei voikaan tietää, minkälainen ihminen kirjoittaa. Ihmisen käyttäytymisestä voi joskus jotain päätellä, mutta muutaman kirjoituksen perusteella on hyvin vaikea sanoa, onko kirjoituksen takana lintu, kala vai se ihminen.
Mutta onko sillä lopulta niin suurta väliä, millainen ihminen?- PasTi1
Ja. Sanon todellakin kirjoitti:
Ja. Sanon todellakin EHKÄ.
Täällä kirjoiteltiin yhdessä ketjussa sellaisesta suodattamisesta, että lukijat suodattavat näitä tekstejä syystä, että koskaan ei voi tietää, minkälainen ihminen kirjoittelee.Minä en tiedä teidän teorioistanne, vaikka ne kiehtovia ovatkin. MInä tiedän mikä mnun ja hänen välilä on totta. Näitä valheisiin perustuvia pikku ylläreitä on matkan varrella riittänyt. Sieltä löytyy sellaisia viestipareja, joisa esitetään ihan enkeliä ja todetaan että ei ole exää vastaan mitään kostoaikeita ja sille löytyy sitten juuri esim. se viesti, jossa IA kirjoittaa valvotuista tapaamisista. Minulle ihan normaali ja ennustettava kuvio, seuraava askell on pakkohoito(katsopa onko jo kirjoitetllut sellaisesta?) IA oli sen mun vuokraemännän kanssa puhelinyteyksissä ja sen jäkleen alkoi tulla vihjauksia valvotuista tapaamisista. Mnnulla on tässä suullinen vuokrasopimus, jonka emäntä on poliisille myösntänyt. En kai enää tässä asuisi. Vuokrasuhde, ei muuta. Tämä emäntä varmaan on jättänyt kertomatta ja siihen paikalle lisännyt keksittyä kuten jo poliisin kuullen tuli kunnianloukkauksia.
Näistä kaikista viesteistä ihan oikeasti näkee kuinka hän luo rinnakkaista maailmaa omista tarkoitusperistään lähtien.
MInulla on nippu tällaisia mm. oikeudenkäynneistä. Minäkin haluan että I Iheytyy, meillä on yhteiset lapset ja heillä onneksi vanhemmat jotka aidosti niitä rakastavat, Tuollainen käytös on todella pelottavaa, todella hyvässä muistissa montakin pelkotilaa kuten hänen insestiväitteistä.
- Varmasti. Teillä on
" Tuollainen käytös on todella pelottavaa"
Varmasti. Teillä on nyt aika syvällä tuo kamppailu huoltajuudesta ja asumisesta ja muusta. Sinulle olisi nyt minun mielestäni kaikkein tärkeintä huolehtia itsestäsi. Omasta terveydestäsi, koska se on ainoa, mihin sinä voit vaikuttaa. Uskon, että sinun vahvuutesi ja voimasti tulee koitumaan lopulta myös lastesi eduksi.
Kysyn kuitenkin, tiedätkö syytä, miksi vaimosi syyttää sinua jostain...? Mitä hän esim. pelkää? Ehkä lasten huoltajuuden menettämistä? Onko hänellä taloudellisia pyyteitä sinun suhteesi? Entä kesken jäänyttä tunneprobleemaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165313
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212751- 352163
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella392045Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332006Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme91358- 1641282
- 381270
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257