Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Että+ei+niinkuin+yhtään+sinulla+tule+mieleen+että+kyseessä+vertauskuva...?+Ei+yhtään+siis+tule+mieleen?+"
Niin+pidin+tuos+vähän+taukoa,+ja+kattelin+tuos+välis+töllöä,+jotain+ruattalaista+rikossarjaa.+Tulin+sit+laittaan+tätä+masiinaa+kiinni+ja+tosiaan+nukkumaan+minäkin.+
Mut+tosiaan+tuohon+liittyen,+heitämpä+vastakysymyksen.+
Voisiko+olla+myös+mahdollista+etten+minä+aina+niin+tosissani+näitä+juttuja+täällä+ota,+joskus+on+mukava+vaikkapa+vaan+vähän+"huudattaa"++ja+katsoa+miten++tarinat+sen+kun+jatkuu+ja+paisuu+monen+nimmarin++voimin.+
Mutta+joo,+hyvää+yötä+sinnekkin
28.01.2019 23:49
Niin+nainen+kadehtii+kun+jollain+naisella+on+hyvä+mies+ja+haluaa+saada+miehen+omakseen.+
Sellainen+juoni+mun+käsittääkseni+oli+siinä+ammoisess+tarinassa+täällä.+
Ystävä+sai+manipuloitua+naisen+uskomaan+että+miehensä+on+narsisti.+No+nainen+erosi+ja+ystävä+menikin+sen+miehen+kanssa+naimisiin+ja+entisestä+vaimosta+leivottiin+narsisti.+
Ikävä+tarina+ja+jäänyt+mieleen,+mut+eiköhän+tää+hulabaloo+ny+mun+osalta+taas+piisaa+tänä+päivänä.+Keskustelua+syntyi,+et+jatkakaa+te+jos+vielä+innostusta+riittää,+kun+harvoin+palstalla+viime+aikoina+näin+monta+keskustelijaa+on+samanaikaisesti
28.01.2019 21:46
"Mistä+luit+että+se+mies+siellä+lorttojen+luona+kävi."
No+mun+maailmankuvani+mukaan+lortto+on+joko+ns.+maksullinen+nainen+tai+muuten+sukupuolisesti+holtiton.+Tuossa+tapauksessa+kun+vielä+puhetta+oli+monikossa,+ojaan+tyrkkimisestä+ja+sen+sellaisesta.+
Niin+aattelin+et+mies+kävi+jossain+paikaassa+jossa+noita+lorttoja+oli+ja+tuo+vaimo+sitten+kävi+sieltä+hakemas+miestään+pois.
Outoa+kyllä+jos+muut+kuultturitapahtumas+olleet+ihmiset+eivät+puuttuneet+esim.+niihin+ojiin+tyrkkäämisiin.
28.01.2019 21:38
"Minä+näen+sieluni+silmin+hänen+tapahtumansa+eikä+niissä+ole+minusta+mitään+sellaista+mitä+sinä+kuvailet.+Ihan+normi+narsistista+menoa."
Niin+kuka+on+narsisti,+tuo+naisen+mieskö+joka+flirttaile+naisten+kanssa+vaiko+nuo+naiset.+Mikähän+kulttuurin+laji+mahtaa+olla+kyseessä+jos+siellä+ilotytötkin+käy+?
28.01.2019 21:28
"Miksi+muuten+näet+heti+itse+jossakin+kuvatussa+juttelutilanteessa+lähtökohdan+kiinnostukseen+suhteesta?"
En+nähnyt+kiinnostusta+suhteseen+vaan+kirjoitin+että+"Ilmeisesti+sinäkin+kiinnostuit+kuitenkin+hänestä+kun+lähdit+taustoja+selvittelemään."+
Mitä+tulee+tuohon+
"se+käsikädessä+ei+kuulu+tuohon+mieheen,+joka+nyt+sinua+näyttää+kiinnostavan",
Minä+pääsin+lukemani+perusteella+et+puhuit+tuosta+kuoleman+sairaan+vaimon+miehestä.+
Ilmeisesti+tosiaan+ajattelet+jotain+muuta+miestä+tässä,+vaikka+kerroitkin+tapaamisesta+tuon+miehen+kanssa.+
Kiinnostunut+toki+olen+tarinastasi,+vaikka+vaikea+on+sitä+seurata+kun+puhut+yhdestä+ja+tarkoitatkin+ilmeisesti+toista.+
Mitä+tulee+viittaukseesi+kytiksellä+olemiseen+sun+muusta+vastaavasta+,+niin+tyhmäkö+olet.+
Ei+kai+kukaan+täysjärkinen+ihminen+ny+sen+kummemmin+ole+kiinnostunut+ihmisistä+jotka+elävät+vain+täällä+narsistipalstan+tarinoissa,+ovat+täysin+kuvitteelisia+lukijoilleen,+kun+ei+tiedä,+eikä+tunne,+eikä+tiedä+edes+onko+heitä+oikeasti+olemassakaan
28.01.2019 21:24
Ai++olen+sit+luullu+väärin+tuosta+
"Ensimmäisen+10+vuotta+minä+olin+usein+todistamassa+tuota+sirkusta,+kun+se+huvitteli+näillä+lortoilla."
Kun+mun+käsittääkseni+lortto+tarkoittaa+lähinnä+lumppua,+ilotyttöä,+huoraa,+maksullista+naista.+luulin+et+miehes+panskelee+niiden+kans+ja+sä+meet+paikalle+kattomaan/hakemaan+miehes+pois.+
Ny+ajattelen,+että+onkokaan+ne+naiset+oikeesti+lorttoja+vai+haluatko+sinä+ny+vaan+halventaa+itse+niitä+naisia.+
En+ny+sympatiseeraa+sen+kummemmin+kun+on+tiedä/tunne+tapauksia.+
Mut+oudolta+se+kuullostaa+jos+samas+pöydäs+istuminen,+hymyily+tai+juttelu+tekee+jostain+naisesta+lorton+varsinkin+jos+miehes+itse+osallistuu+"leikkiin"
28.01.2019 21:12
Niin++enimmäinen+10+vuotta+muuten+ookoo,+paitsi,+että+että+kävi+siellä+lorttojen+luona+ja+sinä+sitten+menit+myös+sinne/kävit+hakemassa+pois?
Mainitset+et+seuraavat+10+sitten+ei?+mitä+ei?+ei+ollut+ookoo+vai+eikö+käynyt+enää+niiden+lorttojen+luona?
Mutta+joo+kysyin+miksi?
miksi+siedit+sellaista+elämää?
28.01.2019 20:30
Niin+tai+nainen+voi+viedä+naiselta+kadehtimansa+miehen,+väittämällä+että+mies+on+narsisti.+On+täällä+aikoinaan+ollut+semmonenkin+tarina.+
Mene+ja+tiedä+tosiaan+kateushan+kuuluu+olleelisena+osana+narsisteihin
28.01.2019 20:14
Niin,+en+ole+täällä+tuomitsemassa+mutta+yritän+ymmärtää,+että+miksi+?
Kommentoit+tuolla+aiemmin+,+että+
"Sinä+missasit+yhden+oleellisen+lauseen:
"narskun+aseman+vuoksi+".
Se+asemako+painoi+myös+sinun+vaakakupissasi
28.01.2019 19:55
Miksi?
28.01.2019 19:46
Siis+ymmärsinkö+oikein+?+
Olit/olet+tuon+tyypin+vaimo
28.01.2019 19:35
Niin+kovasti+ny+on+sekavaa
Ensin+kirjoitit+että+
"Todellinen+maalitaulu+saattaa+nimittäin+olla+narsistin+kumppani/kumppanit,+nyksä+tai+exä."
Sitten+tuli+että+tarkoititkin+näin+
"Siis+tarkoitin+tietysti+että+todellinen+maalitaulu+saattaa+olla+narsistin+uhrin/uhrien+kumppanit,+nyxä+tai+exä."
Mikä+minua+vähän+huvittkin,+kun+miehen+eksä+ny+kuitenkin+vielä+useimmiten+on+nainen+ja++naisen+uusi+kumppani/nyksä++on+mies.++ja+sama+toisinpäin+naisen+eksä+on+mies+ja+uusi+kumppanikin/nyksäkin++on+mies.+
No+nyt+olet+muokannut+aloituksei+asian+tähän+malliin.+
"Ei+kyse+nyt+tuollaisesta.+Vaan+siitä+että+narsistin+potkuhousut+tutisee+tuulessa+kun+pääsee+pistämään+keppinsä+jonkun+kadehtimansa+miehen+omaan..."
Ettei+kyse+olekkaan+eksistä+tai+nyksistä+vaan+ihmisistä+joita+narsisti+kadehtii.+Tiedä+sitten+tuota,+mutta+totta+sekin+varmaan+on,+että+narsistit+saattavat+olla+myös+joidenkin+pariskuntien+erojen+taustapiruna.+
Mieleen+tuli+se+taannoinen+tarina+täältä+jossa+ystävätär+laittoi+naisen+päähän+ajatuksen,+että+hänen+miehensä+on+narsisti,+toi+luettavaa+yms..++No+erohan+siitä+tuli+lopulta,+mutta+sitten+siinä+kävikin+niin,+että+ystävätär+menikin+naimisiin+sen+smaisen+"narsistin"+kanssa+ja+tästä+ent.+vaimosta+leivottiin+se+narsisti.+
Toki+myös+niiden+eksien+uusia/nyk.+kumppaneitakin+kohtaan+voidaan+tuntea+vihaa,++joku+pahoinpidellä+eksänsä+uuden+kumppaninkin+kostoksi,+kun+on+vienyt+hänen+naisensa.+Vastaavanlaisesti+jätetty+nainen+voi+alkaa+mustamaalaamaan+miehensä+uutta+kumppania.+
Että+kaikenlaistahan+sitä+on
28.01.2019 19:32
Mikä+oli+sinun+suhteesi+tuohon+mieheen?
28.01.2019 19:07
Niin+kirjoitit+että+
"Sitä+tässä+yritän+parhaan+taitoni+ja+ymmärtämykseni+mukaan+selvittää,+että+oikea+narsisti+vai+vain+veemäinen+ihminen."
Niin+lähdin+kommentoimaan+tuon+perusteella
Mutta+ilm.+sinulla+on+sitten+ajatuksissasi+joku+muu+tuntemasi+henkilö+jota+pohdit+että+kumpaako+lajia+mahdollisesti+hän+on.+Kommenteissasi+nyt+vaan+se+ei+tullut+esille,+puhuit+vaan+tuosta+miehestä+jonka+vaimo+on+kuolemansairas.+
Mikä+sitten+on+luottamuksen+rikkomista+on+sekin+itsekunkin+henk.+koht+asia.+
Toiset+ei+ole+niin+omistavia+ja+kanssakäyminen,+juttelu+on+sallittua+vastakkaisenkin+sukupuolen+kanssa.+Toisille+sitten+pitää+tehdä+tiliä+jokaisesta+asiasta/tekemisestä/tapaamisesta.+
Muutenkin+ymmärsin+alustasi+ettei+tuo+suhde+ny+edennyt+sen+pidemmälle,+sisälsi+vain+keskustelua+ja+jonkin+sortin+flirttailu+yritystä+miehen+puolelta.+
Ilmeisesti+sinäkin+kiinnostuit+kuitenkin+hänestä+kun+lähdit+taustoja+selvittelemään.++Mutta+hieman+jutussasi+on+kyllä+ristiriitaisuuttakin+kun+kerrot+että+"kun+ei+aiemminkaan+ole+ollut+tapana+edes+kävellä+käsikädessä."
Ikäänkuin+tuntistkin+tuon+pariskunnan+entuudestaan+vai+kertoiko+mies+tai+tietotoimistosi+tuon+asian,+ettei+heillä/ko.+pariskunlaa+ollut+tapana+kävellä+käsikädessä.+
Jos+mies+kertoi+itse,++ettei+ole+ollut+tapana+"kävellä+käsikädessä"niin+samallahan+siinä+sitten+tuli+tiettäväksi,+että+hänellä+ainakin+oli++ollut+parisuhde+jossain+vaiheessa+elämää.
28.01.2019 19:05
"Ensimmäisen+10+vuotta+minä+olin+usein+todistamassa+tuota+sirkusta,+kun+se+huvitteli+näillä+lortoilla."
Kerroit+että+olit+vihainen+mutta+kuitenkin+samalla+olit+itsekin+mukana.+hyii
Puheesi+ovat+outoja.+"homma+ei+johtanut+mihinkään"+Mihin+sen+olisi+pitänyt+johtaa?+
Kerrot+myös+että+"+vasta+kotioloissa",+että+ilm.+puhut+henkilöstä+joka+asui+kanssasi
28.01.2019 18:44
"Siis+tarkoitin+tietysti+että+todellinen+maalitaulu+saattaa+olla+narsistin+uhrin/uhrien+kumppanit,+nyxä+tai+exä."
Niin+pienestä+asiasta+tosiaan+se+juttu+voi+muuttua+vallan+toiseksi,+pikkusen+jo+aloituksesi+jälkeen+mietinkin,+et+mitään+mahdoit+tarkoittaa,+taisin+kysäkkin.+
Mutta+joo,+sarjamurhaajista+ja+sen+sellaisista+on+kyllä+tullu+aikoinaan+luettua,+et+tiedän+kyllä+että+heitäkin+on,+mut+en+ny+tosiaan+osaa+sovittaa+heitä+omaan+elämänpiiriini/ihmissuhteisiini.
Etten+tiedä+miten+yleistä+se+on,+et+esim+narsisti+alkaisi+vainota+sen+oman+eksänsä+uutta+kumppania+tai+nykyisen+kumppaninsa+entistä+puolisoa
28.01.2019 18:34
Ööh,+hieman+sitte+tunnelmasta+toiseen.+
"narsku+itse+kertoi,+että+nämä+"saaliit"+oli+naisia+tai+tätejä,+jotka+narskun+aseman+vuoksi+oli+(narskun+perheestä+huolimatta)+yhdestä+katsekontaktista+reikä+ojossa.+"
Joo+noi+kaks+viimeistä+sanaa+kyllä+viittaa+hyvinkin+ihmiseen,+joka+vihaa,+halveksii+naista,+pitää+pelkkänä+reikänä.++Toki+myös+naispuoliset+saattavat+käyttää+tuollaisia+ilmaisuja+puhuessaan+muista+naisista.+
Eri+asia+sitten+taas+on+tapahtuuko+niin+oikeasti,+ovatko+naiset+reikä+ojossa+ja+itkevät+ja+ruinaavat+perään.+Nää+on+just+näitä+puheita+joiden+todenperäisyydestä+ei+voi+tietää+jos+ei+itse+ole+ollut+esim.+ns.+jalkaa+pitämässä.
Vähän+tämäntyyppistä+jutthan+sitä+oli+sillä+muinaisellakin.+Naisen+halveksuntahan+tässä+on+kyseessä
28.01.2019 18:24
"Sitä+tässä+yritän+parhaan+taitoni+ja+ymmärtämykseni+mukaan+selvittää,+että+oikea+narsisti+vai+vain+veemäinen+ihminen."
Niin+tarkoitatko+tuolla+nyt+tuota+tapaamaasi+miestä,+jonka+vaimo+teki/tekee+kuolemaa+?+
Kyllähän+sitä+toki+voi+niinkin+ajatella,+että+puolison++pitäisi+olla+koko+ajan+kuolevan+vierellä,+mutta+asia+on+jonkin+verran+eri+jos+ko.+prosessi+pitkittyy.+
Elävien+täytyy+elääkin,+hoitaa+arkiset+velvoitteensa+ja+huolehtia+myös+omasta+jaksamisestaan.++Kuolema+kun+on+sellainen+majesteetti,+ettei+kukaan+osaa+arvoida+tarkkaa+päivää+ja+hetkeä+milloin+se+tulee,+kun+kyseessä+on+kuolemaan+johtava+sairaus.+Joissain+tapauksissa+se+voi+tapahtua+äkkiäkin,+joskus+siihen+voi+mennä+viikkoja,+kuukausia+jopa+vuosiakin.+
Myös+kuoleman+sairaat+itsekin+oivat+olla+vielä+työelämässä+voimiensa+mukaan,+riippuen+sairauden+luonteesta.+Itse+tunsin+myös+kuoleman+sairaan+henkilön+joka+kävi+vaan+lähes+viikottain+tankkaamassa+punasoluja+ja+jatkoi+töitä,+eli+elämäänsä+lähestulkoon+loppuun+saakka,+kunnes+tuli++tavallinen+infektio+joka+sitten+lopulta+vei+muutamassa+päivässä,+kun++sairaus+siellä+taustalla+sitä+edesauttoi.+
+Mutta+joo,+tosiaan+tuo+tapaamasi+mies++oli+tullut+harrastuksensa+pariin+jolloin+te+tapasitte+ja+aloitte+juttelemaan.+Hän+ei++kuitenkaan+halunnut+kertoa+koti+tilanteestaan,+kuka+tietää+miksi+ei,+ehkä+hän+halusi++olla+niinkuin+muutkin+ihmiset,+ns.+"vapaa+huolista"+sen+pienen+hetken+verran+sinun+seurassasi.+
Kuoleman+läheisyys/kuolema+on+monille+vaikea+asia.+Myös+se+odotusaika+saattaa+olla+pitkä+ja+raskas.+Joissain+tapauksissa+läheiset+ja+omaiset+vuorottelevat+omien+aikarajoitteidensa+mukaan,+pyrkivät+siihen,+että+aina+joku+on+paikalla
Itse+ainakaan+lähtisi+ihan+tuon+perusteella+ketään+narsistiksi+diagnosoimaan,+kun+heihin+liittyen+on+olemassa+jonkinlaiset+kriteerit+ettei+ihan+pelkästään+tämänkaltaisen++tilanteen+perusteella+voi+ehkä+sitä+oikean+narsistin/persoonallisuushäiriön++diagnoosia+antaa.+
Näinhän+se+menee,+emme+välttämättä+tiedä+mitä+kaikkea+sen+toisen+elämässä+on+varsinkaan+jos+hän+itse+ei+kerro.+Ymmärsin,+et+sinun+tapauksesi+ei+edennyt+sen+kummemmin,+ettei+sitä+tiedä+vaikka+hän+olisi+kertonut+jonkin+ajan+kuluttua.+
No+tämä+oli+sinun+tarinasi,+otit+selvää+miehen+taustoista+ja+sait+tietoosi,+että+siellä+kotona+oli+kuolemansairas+vaimo.+Mutta+tosiaan+pelkästään+tieto,+että+joku+on+kuolemasairas++ei+vielä+tarkoita+sitä,+että+hänellä+olisi+akuutti+avun+ja+läsnäolon+tarve.+
Näihinkin+asioihin+pätee+se+joku+mietelmä,+että+"tuomitse+vasta++olet+kävellyt+mailin+kengissäni"+tai+jotain+sinne+päin.++
Mutta+voihan+se+toki+olla+niinkin,+että+tapasit+sen+oikean+narsistin,+kuka+tietää
28.01.2019 18:14
"Olisi+aivan+pakko+ryhtyä+selvittelemään+taustoja,+joka+kyllä+2000-luvulla+on+ollut+ihan+helppoa,+omaa+laiskuutta,+jos+selittelee+muuta.+"
Sinä+ehket+lukenut+kovin+tarkasti+tai+oletit+jotain+muuta+kun+kirjoitin,+että+"sen+tuntemani+tyypin+kertoman+mukaan,+hänen+useillakin+naisilla/tällä+nykyiselläkin+ent.+puoliso+oli/on+narsisti,+jonka+kanssa+nyksä+vielä+asui+yhdessä+kun+heidän+suhteensa+alkoi."
Siis+ne+oli+sen+tyypin+puheita,+enhän+minä+tuntenut+noita+naisia,+en+tiennyt+nimiä,+asuinpaikkaa,+en+mitään,+en+edes+sitäkään,+olivatko+ne+naiset+edes+oikeasti+olemassakaan.+Hän+vain+kertoili+semmosia.
Sitä+taustaa+vasten+olishan+se+pähkähullua+mukamas+alkaa+selvittelemään+niitä,+miksi+ihmeessä?+Mitä+minä+sillä+tiedolla+edes+tekisin,+et+jonkun+täysin+tuntemattoman+naisen+puoliso+narsisti.++
Toin+vain+tuon+asian+esille,+kun+aloituksesta+päättelin,+et+aloittaja+antoi+ymmärtää,+et+narsisti+ikäänkuin+haksi+nimenmaan+narsistien+uhreja,+että+ent.+uhri+/tai+narsistin+kanssa+elävä+olisi+ikäänkuin+maalitaulu.
Että+se+muinaisen+puheet+viittasivat+johonkin+sellaiseen,+mutta+kuten+jo+ed.+totesin,+en+edes+tiedä+olivatko+hänen+puheensa+noista+naisista+ja+heidän+puolisoistaan+totta,+että+suhtaduin+varauksellisesti+jo+silloin+ja+vielä+enemmän+nykyään,+kun+tiedän+että+narsistit+ovat+myös+usein+patologisia+valehtelijoita,+keksivät+juttuja.+
Mitä+tulee+tuohon
"Itseäni+nyt+vain+kiinnostaa+narsistin+nupin+sisältö,+siis+oikean+ei+leikki/valenarsistin.+"
Niin+kuka+sitten+on+oikea+narsisti.+
Onko+hän+sellainen+jolla+on+virallinen+diagnoosi?+tunnetko+sinä+sellaisen?
Onko+sinun+tarinassasi+oikea+narsisti+?
28.01.2019 15:03
"Todellinen+maalitaulu+saattaa+nimittäin+olla+narsistin+kumppani/kumppanit,+nyksä+tai+exä."
Niin+tarkoitatko+tuolla+lauseella+/"todellisella+maalitaululla"+että+narsisti+havittelee+tarkoituksellisesti+jo+ennestään+narsistin+kumppaneina+olleita+nyksiä+ja+eksiä+?
Vai+mitä+tarkoitit+?+Käsitinkö+väärin?
Niin+mene+ja+tiedä+onko+noin,+mut+sen+tuntemani+tyypin+kertoman+mukaan,+hänen+useillakin+naisilla/tällä+nykyiselläkin+ent.+puoliso+oli/on+narsisti,+jonka+kanssa+nyksä+vielä+asui+yhdessä+kun+heidän+suhteensa+alkoi.
Pikkusen+varauksellisesti+toki+suhtudun+nykyään+noihin+hänen+silloisiin+puheisiinsa+kun+olen+ymmärtänyt,+ettei+ne+välttämättä+ole+totta
Mitä+tulee+tuohon
"Voi+olla+pitkälle+ajanhaaskausta+josku+pohtia+uhrin+asemaa+ja+henkistä+tilaa."
Niin+mitähän+tarkoitat+tuolla,+kun+tuskin+uhrin+asema+ja+henkinen+tila+on+kovin+vakaa,+jos+ja+kun+on+jo+ennestäänkin+ollut+narsistin+uhri+ja+ajautuu+uudelleen+narsistin+uhriksi
Eikö+sitä+pitäisi+nimenomaan+itse+kunkin+pohtia,+jos+ja+kun++joku+joutuu/ajautuu+narsistin+uhriksi+toistuvasti.
28.01.2019 10:14
30 / 223