Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+sellasesta+tiedä,+josko+joku+viisampi+osais+vastata
Itsellä+ollu+aikoinaan+Polar+aktiivi+ranneke+käytös+ja+tulokset+sit+siirtää+nettiin+jos+haluaa.+Mut+tuolla+sekin+lojuu+looran+pohjalla+nykyään
Mut+tiiän+et+puhelimeskin+on+semmosia+sovelluksia,+laskee+askeleet,+mittaa+sykkeen,+matkan+pituuden+ja+piirtää+jopa+reitin+kartalle.+Sitä+en+tiedä+meneekö+ne+automaattisesti+johkin+nettisivuille+muiden+katseltavaksi
27.01.2019 13:24
Niin+edellisessä+jo+piti+mainita+kaikenkarvaiset+testit,+joita+ihmiset+innolla+tekevät+ja+jakavat+ja+tulevat+samalla+kertoneeksi+itsestään+yhtä+sun+toista.+
Mutta+joo,+liian+iso+aihe+ymmärtää+ja+käsitellä+tätä+kaikkea,+et+miksi+tämmöstä+"tekoälyä"+on+kehitetty+ja+kehitetään,+miksi+se+on+tärkeää+?
Sitä+sitten+vaan+joutuu+itse+päättämään+minkä+verran+olemme+menossa+mukana.+Toki+hankala+on+vastaankaan+pyristellä.+
Pitkin+hampain+minäkin+älypuhelimen+hommasin,+enkä+oikein+ees+tiedä+miksi,+kun+ny+en+tarvi+puhelinta+muuta+kuin+soittamiseen+ja+tekstiviestien+kirjoittamiseen+tai+onhan+mulla+watsuppikin,+lähinnä+lasten+kans+tässä+ja+nyt+tiedon+välittämiseen.
27.01.2019 09:53
"Kirjoituksiamme+täällä+siis+kyttää+muutkin+kuin+Ylt"
Jaahas,+näköjään+jos+päivän/pari+on+kommentoimatta+mitään,+niin+kohta+pitää+mainita
Mutta+eiköhän+jokainen+joka+täällä+käy+näitä+lueskemassa+omalla+laillaan+näitä+kirjoituksia+"kyttää"+jos+aikoo+vastata+johonkin+itseään+kiinnostavaan+aiheeseen+/+tiettyyn+kommenttiin.+
Hyvin+pitkiä+ketjuja+tai+ei+kiinnostavia+aiheita++ei+ny+niin+tarkasti+tule+lueskeltua,+et+jotkut+välihuomautukset+saattaa+mennä+ohi,+mistä+joku+on+loukkaantunutkin+,+kun+en+ole+vastannut+hänen+kommenttiinsa
Mutta+joo+tottakai+meitä+seurataan+internetissä,+eikä+se+seuraaja+ole+yksinomaan+tää+suomi+24+vaan+seurantaa+on+ihan+kaikkialla.+Pääsääntöisesti+tosiaan+tietoa+meistä+käytetään+mainontaan,+meihin+kohdennetaan+kiinnostuksiemme+mukaista+mainontaa,+et+on+ihan+loogista+et+nimimerkki+autokaupaa+saa+automainoksia.+
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/identiteetista-tuli-kauppatavaraa-kaikkialla-imuroidaan-meista-tietoa/224f7735-a8b7-39cd-96a1-c94c1a5e549c
Toki+itseäkin+joskus+hämmästytti+miten+nopeaa+toimintaa+se+on,+kun++tytär+laittoi+messingerissä+kuvan+jostain+huonekalusta+jonka+aikoi+ostaa.+Niin+samantien++jo+sieltä+sivuilta+sitten+alkoi+mullekkin+tulla+mainoksia.+
Et+tämmöseksi+tää+maailma+on+mennyt,+eikä+sille+mitään+voi,+kun+kaikenlaiset+älylaitteet+on+keksitty+joilla+meitä+voidaan+seurata,+saada+suoraa+dataa+siitäkin+missä+ja+kuinka+pitkän+lenkin+olemme+kulloinkin+tehneet+ja+millaisessa+fyysisessä+kunnossa+olemme.+
Mutta+ilmeisesti+me+ihmiset+itse+olemme+tämmösen+maailman+halunneet,+ei+se+itsestään+tänne+ole+tullut.
27.01.2019 09:22
joo+niin+näyttää,+välillä+sitä+sekoilee+täällä,+mut+ny+nukkuun
24.01.2019 23:00
Kyllähän+noita+nuorempana+tuli+luettua,+niitä+vanhoja,+mitä+ny+äkkiä+muistelen+Kailasta,+Harmajaa,+Anhavaa,+vamaan+muitakin,+silloin+oli+niiden+aika.+
Nykyään+enää+runoja+tulee+luettua+vähemmän,+jonkin+verran+Tabermannia+ja+Anne-Mari+Kaskista.+Vähemmän+tulee+luettua+kirjojakin,+se+on+tää+netti,+joka+varastaa+aikaa.+Saa+osallistumaan++kaikenmaailman+hölynpölyyn.+Pitäis+yrittää+skarpata.
Mutta+vaikka+runoja+ei+tuu+luettua,+niin+vastapainona+nykyään+myös+monien+laulujen+lyriikat+puhuttelevat
Nuorena+tuli+itsenkin+kirjoiteltua+runoja,+keskikoulun+äikän+ope+oli+kirjailija+ja+kannusti+kirjoittamaan,+jossain+ainevihossa+lukikin+n,+et+"taidat+olla+pieni+runotyttö,+jatka+vaan+edelleen",+johonkin+nuorten+lehteen+niitä+joskus+lähetinkin.+
Mutta+taas+tuo+kello+on+jo+niin+paljon,+että+eikun+hammaspesulle+ja+nukkumaan
24.01.2019 22:55
No+eiköhän+se+ny+ole+tullut+jo+esille,+pitkät+selitykset+laittanut+mitä+tarkoitan+sanalla+outo
24.01.2019 21:51
No+en+vastannut+edellisessä+kenellekkään+kunhan+kommentoin.+
Vastauksien+edessä+on+viivat,+kun+taas+yksittäiset+kommentit+ovat+erikseen
24.01.2019 21:48
Niin,+olen+jo+aiemminkin+sanonut+että+"joka+kerran+keksitään,+niin+sitä+aina+epäillään",+millä+viittaan+siihen,+kun+yritit+aikoinaan+jopa+esiintyä+minuna.
24.01.2019 21:44
Ollaampas+sitä+ny+hyökkääviä+tänään.
Mikä+ny+saattaa+johtaa+siihen,+et+samalla+tulee+karkottaneeksi+ihmisiä+palstalta+tai+ehkä+se+sit+on+tarkoituskin,+mut+en+taas+oikein+ymmärrä+tätäkään
24.01.2019 21:38
No+oletan+että+kyseessä+on+kaiku,+hän+useinkin+mainitsee+tuon+neuvomisen+minuun+liittyen++ja+on+käyttänyt+sanaa+veikeä+mm.+puhuessaan+narsistipsykopaatistaan.
Myös+hän+jatkaa+keskustelua+aiheesta+ännän+vaimo
24.01.2019 21:30
Noi+noi+työpaikkakiusaamiset+ei+ny+sillain+oo+mun+juttu.+
Toki+sellaista+aina+jossain+määrin+esiintyä,+mut+ainakin+nyk.+työpaikassakin+jos+sellaista+huomataan+esiintyvän+niin+aikas+napakastikin+se+tuodaan+esille+että+huomattu+on+ja+nyt+suuta+soukemmalle,+kun+sääntönä+on+et+kakkien+kans+pitää+tulla+toimeen+vaik+ei+niin+tykkäisikään.+
Pikkusen+mua+alko+huvittaakin,+kun+hiljattain+täytin+tosiaan+pyöreitä+ja+saamani+lahjan+saatteena+oli+kuvakavalkadi+minusta+töissä+ja+teksissä+mainittu+"kaikella+rakkaudella"+kaikki+mun+outoudet+ja+viat.+
Että+ollaanhan+me+itsekukin+outoja+ja+uniikkeja,+mutta+ajan+kanssa+toisen+omituisuuksiin+sopeutuu,+et+ai+se+on+oikeesti+tommonen.+Yhtäkaikki+jotkut+meistäkin+tykkää+ja+osaa+ohittaa+ne+outoudet+ottamatta+sen+kummemmin+pulttia.
24.01.2019 21:17
Jahas,+luki+kyllä,+että+Lapin+luonto+tuo+outoa+taikaa+ja+keskustelua+käytiin+outo+sanasta,+josta+kaiku+näyttää+loukkaantuneen+sydän+juurineen+myöten.
Mutta+näköjään+sit+taas+halutaan+kääntää+tääkin+keskustelu+johonkin+vanhoihin+juttuihin.+
Mikäs+siinä,++kun+mainitsit+nyt+tuon+kepin+tuossa,+ja+hiljattainkin+tällä+palstalla+se+muuan+himolissu+esiintyi,+niin+jos+minäkin+ny+sitte+vanhoja+kaivelisin.+
himolissu
30.3.2014+16:41
Viides+kerta.Onhan+hän+täysi+heittiö+mutta+hänellä+on+sellainen+ihmepatukka+ja+osaa+tosiaankin+käyttää+sitä+että+en+voi+olla+ilman.
himolissu
30.3.2014+19:45
Kuulepas+puumanen,jos+sinä+saitit+miun+Ekin+ihmepatukkaa+2-3+tuntia+yhteenmenoon+ja+siinä+sivussa+5+iiisoooaaa+O:ta+niin+olisit+valmis+unohtamaan+lievät+luonnehäiriöt.Ja+tämä+useasti+päivässä+jos+mieli+tekee.Ei+tule+enää+eroa!
Koko+ketjun+ja+omat+kommenttini+voi+lukea+tästä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12143466/kuinka-monta-kertaa-olet-palannut-takaisin
Että+joo,+eiköhän+ny+ollu+kyse+jostain+muusta+kuin+minusta+tai+sen+kyseenalaisen+suhteeni+toisen+osapuolesta,+mutta+tosiaan+tää+nykyinen+kaikukin+toki+osallistui+keskusteluun++ja+oli+sitä+mieltä,+että+himolissu+puhui+ihan+asiaa.
Tiedä+sitten+oliko+tuo+himolissu+oma+persoonansa+vaiko+esim.+sinä+joka+siellä+nimmarin+takana+piileskelet+kun+haluat+johdatella+keskustelua+siihen+menneeseen+ja+vääritellä+niitäkin+juttuja+omaan+malliisi.+++Mutta+tosiaan+muistin+virkistämiseksi+ny+kaivoin+nuo,+et+miten+seny+sit+menikään.+
No+joo,+oikeesti+joskus+ku+noita+vanhoja+lukee+ja+miksei+nykyisiäkin+niin+toki+ihmetyttää+et+keitä+ja+millaisia+nää+ihmiset+oikeesti+ovat+
Tuos+kun+noita+sulle+muistisi+tueksi+haeskelin+niin+löytyi+vielä+toinenkin+ketju,+jossa+toi+himolissu+esiintyy+ja+siinä+näköjään+kaiku+sitte+maalailee+et+jospa+himolissu+oliskin+ännän+vaimo.+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11762617/perjantai-biisi
24.01.2019 20:55
Niin,+ajattelisin,+että+saamastaan+avusta+pitäisi+olla+kiitollinen,+oli+antaja+ny+sit+mitä+lajia+tahansa.+
Omille+lapsille+tuli+aikoinaan+sanottua+niinkin,+et+18+vuotiaaksi+saakka+kaikki+mitä+saavat+tulee+itsestäänselvänä+asiana,+mutta+sen+jälkeen+saamastaan+kuuluu+kiittää.++Toki+toi+18+vuotta+ei+ollut+se+ehdoton+raja+vaan+enemmin+se+raja+oli+siinä+kun+alettiin+ansaitsemaan+omaa+rahaa+ja+muutettiin+omilleen.+
Millä+tarkoitin+jotain+sellaista,+että+tottakai+autetaan+ja+annetaan+rahaakin,+mutta+periaatteessa+aikuisen+ihmisen+pitäisi+tulla+omillaan+toimeen+ja+jos+vanhempi+jotain+antaa,+niin+siitä+kuuluu+kiittää.+Meillä+se+on+menny+niin,+et+ovat+pyytäneet+rahaa+lainaksi+ja+sit+makselleet+takaisin,+kun+ymmärtävät+etten+minä+mikään+rikas+ole.+
Jonkinlainen+kunniakas+ratkaisu+voisi+olla+tässä+tapauksessa+se,+et+aloittaja+maksaa+isälleen+rahat+takasin++ajan+kanssa+jos+ny+kerran++saatu+apu+ahdistaa,+kun+jää+ikäänkuin+kiitollisuuden+velkaan+ja+epäilee+että+lahjan+päässä+on+naru.+
Sittenhän+kun+velat+on+maksettu+niin,+sitä+voi+olla+ikäänkuin+sujut,+kaksi+tasavertaista+aikuista+paiskaa+kättä.+Isä+auttoi+vaikeassa+tilanteessa+ja+aikuinen+lapsi+kiitti+avusta+vaikeassa+tilanteessa+ja+maksoi+takaisin+saamansa.
Vielä+hieman+toki+voi+pohtia+isän+motiiviakin,+niin+ehkä+hän+auttoi+aikuista+lastaan,+ettei+hänen+tarvinnut+sitten+hävetä,+kun+ei+se+lapsi+sitten+aikuisena+osannut+raha+asioitaan+hoitaa.
Toisaalta+toki+taustalla+voi+olla+syyllisyyttäkin,+et+on+ikäänkuin+opettanut+lapsensa+siihen+hulppeaan+elämään,+holtittomaan+rahan+käyttöön.+
Monitahoinen+asia,+saattaa+olla+et+isä+teki+väärinkin+auttessaan+jos+lapsi+on+sitä+lajia+et+tuudittautuu+jatkoskin+siihen,+et+pappa+betalar
Pikkusen+omituinenkin+juttu+tosiaan,+kun+jos+oikein+ymmärsin,+niin+tää+aloittaja+itse+otti+isäänsä+ja+pyysi+apua.+Isä+auttoi+ja+lapsi+voi+henkäistä+helpotuksesta,+mutta+kiitolliselta+hän+ei+vaikuta.
24.01.2019 20:18
No+sinun+mielestäsi+outo+on+haukkumasana,+kun+taas+minun+mielestäni+se+on+vain+sana+sanojen+joukossa.+
On+outoja+ihmisiä,+outoja+tuntemuksia,+outoja+tapahtumia,+outoja+oloja,+outoja+asioita+ja+ilmiöitä+jotka+tuntuvat+vierailta+tai+jollain+lailla+niissä+on+jotain+jota+ei+voi+selittää,+laulusskin+lauletaan+et+Lapin+luonto+luo+outoa+taikaa,+samaa+sanotaan+olevan+juhannusyössä.+
Täs+kun+sanaa+makustelin+niin+muistui+mieleen,++kun+nuorempana+tuli+luettua+paljonkin+Eino+Leinoa+että++hän+käytti+runoissaan+useikin+outo+sanaa.+
Käytin+tässä+ny+googleakin+hieman+ja+poimin+muutamia+esimerkkejä
"Tää+onneni+on+niin+outo+ja+uus,+sen+että+mä+vapisen+eessä.+Kun+sydän+on+auki,+on+kiinni+suu,+mun+syömeni+hehkuu+ja+halaa.+"
"Maantietä+matkaa+kirjaton,+karjaton+mies.+Kruununkin+kyyti+liika+ois+hälle+kenties,+outoja+hälle+kun+on+isänmaa,+kotipaikka+ja+lies,
Sun+onnesko+outo+se+säihkyi+niin,.+kun+kukkana+syntyä+sait,.+kun+tulta+sa+heittelit+tunteisiin.+ja+vallat+on+eessä+vait?"
"Tuost'+on+tullut+outo+oppi:+Turhaan+nousi+Turjan+Lappi.+Ken+on+luotu+tietäjäksi,+jääköön+yksin-jäytäjäksi.+Ihmisille+ihmistavat,+jumalille+tuulentuvat"
Mitä+tulee+ihmisiin,+niin+jos+pidän+jotain+ihmistä+outona,+niin+se+tarkoittaa+jotain+sellaista+kuin+"ei+niin+tavallinen"
Mutta+no,+tosiaan+sanat+on+sanoja+ja+ihminen+itse+antaa+niille+merkityksn,+sinulle+sanalla+outo+on+negatiivinen+merkitys,+kun+taas+itse+jollain+tasolla+pidän+outoutta+kiinnostavanakin.+
Mitä+tulee+aloitukseesi,+niin+kyllä+kummastelin+että+miksi+pitää+alkaa+keskustelemaan+as-+ihmisestä+hetikohta+perään+kun+justiin+on+saatu+hetki+hengähtää+siitä+aiheesta.+Ja+jos+tosiaan+tuttusi+on+as-ihminen,+niin+se+selittää+osaksi+hänen+käytöstään.+
Pitää+ymmärtää,+et+poikkeavat+toimivat+poikkeavalla+tavalla+oman+ominaislaatunsa+johdosta.+Eikö+se+ny+tullu+selväksi+jo+tuos+pitkäs+juoksus+sen+yhden+ihmisen+toimesta.
24.01.2019 19:08
Niin+tästä+tulee+mieleen+joskus+vuosia+sitten+täältä+lukemani+tarina+jossa+tosiaan+jonkun+naisen+naispuolinen+ystävä+alkoi+puhumaan,+että+miehes+on+narsisti,+toi+jotain+artikkeleita+yms+.+luettavaksi.
Kaiketi+siinä+avioliitossa/puolisossa+sitten+oli+jotain+vikaa,+kun+nainen+alkoi+uskoa+miehensä+olevan+narsisti.+Erohan+siitä+sitten+tuli,+mutta+tarina+sai+jatko+osan.+
Ystävä+alkoikin+seurustella+"sen+narsistin"+kanssa,+en+muista+menivätkö+ihan+naimisiinkin+ja+eronneesta+sitten+leivottiinkin+narsisti.
Että+tuo+huomatuksesi+"Eli+kannattaa+luottaa+sellaiseen+ihmiseen+jonka+kanssa+on+ollut+usein+tekemisissä+ja+tuntee+hyvin"+kannattaa+myös+pitää+mielessä.
24.01.2019 09:31
"Erittäin+loukkaava+sana."
No+itse+ny+en+pidä+outo+sanaa+erityisen+loukkaavana,+eihän+se+ny+tarkoita+mitään+sen+kummempaa,+kuin+tuntematonta,+vierasta,+jotain+sellaista,+ettei+ymmärrä+esim.+toisen+puheita/aivoituksia.+
Sitä+sitten+pitää+ihmistä+outona+kun+sama+ihminen++hetki+sitten+on+yrittänyt+häätää+as-ihmistä+pois+palstalta+ja+itse+kuitenkin+aloittaa+keskustelun+as-ihmisestä+haluaa+keskustella+ja+pohtia+heidän+käytöstään.+
Lisäksi+sinulla+on+ollut+aiemminkin+tarvetta+keskustella+noista+as-ihmisistä,+että+ihan+sitä+taustaa+vasten+ny+heitin+tuon+kysymyksenkin.
24.01.2019 09:17
No+kunhan+kysyin+ja+sinä+loukkaannuit+kysymyksestäsi,+jätit+vastaamatta++ja+käänsit+asian+niinpäin,+että+minulla+olisi+asperger,+vaikka+jollain+tavalla+toinkin+esiin+miksi+yleensä+kysyin+ja+olisit+voinut+vastata+ettet+ole+ilman+vastahyökkäystäkin.+Nyt+jäin+miettimään+sananlaskua+"se+koira+älähtää,+johon+kalikka+kalahtaa"
Tosiaan+jopa+perustelin+kysymystäni+sillä,+että+olet+usein+tuonut+tänne+palstalle+noita+as-tuttujasi,+että+jonkinlainen+kumppanuus+sinulla+tuntuu+olevan+heidän+suhteensa.+
Mitä+tulee+sanaan+ilmestys,+niin+sekin+on+vain+sana,+joka+toki+liittyy+uskontoonkin,+mutta+sanaa+käytetään+myös+kuvaamaan+vaikuttava,+erikoinen+yms.
Kun+ny+tosiaankaan,+en+sinun+kaltaistaiseesi+ihmiseen+ole+koskaan+reality+elämässä+törmännyt
Mitä+taas+tulee+asseihin,+niin+tosiaan+joitain+kokemuksia+on+ihan+reality+elämästä,+joista+osa+liittyy+työelämään.+Osa+sitten+tuttavien+kautta+tullut+tutuksi,+sitten+joitain+epäilyjä,+et+oliskohan+mahdollisesti+ollu+kyse+siitä,+kun+kiinnostuksen+kohteet+oli+outoja+ja+puhetta+piisasi.+
Ahkerasti+olen+myös+aiheesta+lueskellut,+kun+aihe+niin+tapeetilla+tuntuu+täällä+olevan,+mutta+en+tosiaankaan+väitä+olevani+asiantuntija,+mutta+uskon+kyllä,+että+minulla+jonkinlaista+tietämystä+aiheesta+on.+
Nokkaani+ny+tuskin+suljen+sinun+käskystäsi,+mutta+tältä+illalta+kyllä.++Laitan+koneen+kiinni+ja+meen+saunaan,+ja+tuleehan+se+nukkumaan+menokin+kohta+taas+ajankohtaiseksi.
23.01.2019 21:29
Jaa+ei+ny+tarkoitus+diagnosoida+sen+kummemmin+ketään,+mielestäni+en+diagnosoinut+vaan+heitin+kysymyksen.+Eihän++täällä+ny+kenenkään+tuttavia,+läheisiä,+saati+vihamiehiä+ees+tunneta,+kun+ei+tunneta+ko.+kirjoitajaakaan.+Eikä+täällä+ole+neurologeja+eikä+psykiatrejakaan.
Kunhan+kysyin+syystä,+että+ko.+kirjoittaja+on+aiemminkin+kertonut+tällä+palstalla+asperger-tuttavistaan+ja+häneen+on+joku+kirjoittaja+aikoinaan++myös+liittänyt+tuon+as-ominaisuuden,+että+jokin+yhteys+hänellä+ny+tuntuu+olevan+aiheeseen.+
Toki+mua+kummastuttaa+sekin,+et+hetikohta+perään+aletaan+taas+puida+jonkun+as-ihmisen+tekemisiä+ja+käytöstä,++kun+se+edellinen+assi(itse+kertonut+olevansa)+on+hetkeksi+hiljennyt.+
Jotenkin+loogisempaa+olis+käydä+keskustelua+tuolla+neurologia/neurologiset+sairaudet/autismi+osiossa+jossa+varmaan+olis+enemmänkin+aspergerista++tietäviä/kiinnostuneita+kuin+tällä+palstalla.
Mut+nää+ny+vain+näitä+mun+aatoksia,+ei+sen+kummempaa
23.01.2019 19:39
No+tosta,+jutustas+on+vuosia+aikaa,+enkä+yksityikohtia+muista+tarkalleen,+mut+toi+"nyrkilläpäähän"+juttu+vaan+on+jääny+mieleen,+kun+kuullosti+niin+kummalta.+
Muutenkin+puhuit+niihin+aikoihin+paljon+asseista+ja+muistikuvani+mukaan+palstalla+pidettin+sinuakin+as-ihmisenä.+Silmän+verkkokalvolle+on+piirtynyt+huutelu,+aspergeriii,+aspergernainen,+aprgernainen
Olethan+sinä+minun+mielestäni+hivenen+outo+ilmestys,+et+täs+kohtaa+tekee+mieli+kysyä,+et+oletko+sinäkin+as-ihminen.+Mikä+selittäisi+sen,+miksi+olet+kaveerannut+usemmankin+assin+kanssa
23.01.2019 17:40
"Itse+as+ihmisenä+kyseinen+henkilö+olisi+ylpeä+tittelistään+jos+sanoisin+pelkästään+kavala,+kun+hänen+hommailunsa+kuitenkin+ihan+läpinäkyvää+ja+älytöntäkin.."
Niin+mutta+voiko+yleensä+as-ihmiseltä+vaatia+ihan+käyttyvän+aina+ihan+normaalin+ihmisen+tavoin,++kun+heillä+kuitenkin+on+niitä+rajoitteita,+eivät+osaa+ottaa+muita+huomioon+ja+eivätkä+aina+esim.+ymmärrä+milloin+liika+on+liikaa.
Lisäksi+iän+lisääntyessä+kyseseen+saattaa+tulla+myös+alkava+dementia,+jolloin+puheet/käytös+saattaa+hyvinkin+muuttua+estottomaan+suuntaan.
Vielä+tuli+mieleen,+että+sulla+kun+on+noita+useitakin+as-tuttuja+ollut+vuosien+mittaan,+ihan+seurustelukumppaninakin,+olet+aikoinaan+kertonut+yhdestäkin+joka+aina+perjantaisin+hänen+luokseen+mennessäsi,löi+sinua+nyrkillä+päähän+yms.+
Niin+tekee+mieli+kysyä,+mikä+on+saanut+sinut+hakeutumaan+heidän+seuraansa?
23.01.2019 14:05
31 / 223