Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
autoilija
profiilit
autoilija
autoilija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
125
Kommenttia
1352
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt Iltalehdessä Esko Riihelä vastaa:
Jos et vaihda kaistaa voit ohittaa oikealta Ts. Jos menet vasemmalla menevän perään vasemmlle kaistalle ja vikutat sille valoja et voi siirtyä oikealle kaistlle ja ohittaa. Että kannattaa tehdä jos näkee moisen urpon mennä hyvissä ajoin oikelle ja ohittaa oikealta eikä tehdä mitään sen kummenpaa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014091818673153_ae.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki
Oikealta ohittaminen on kuitenkin moottoritielläkin sallittu ajokaistaa ohitusta varten vaihtamatta silloin, kun ajoneuvot ajavat jonossa, ajoneuvot käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja tai ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa (TLL 7:3).
18.09.2014 15:14
Nyt Iltalehdessä Esko Riihelä vastaa:
Jos et vaihda kaistaa voit ohittaa oikealta Ts. Jos menet vasemmalla menevän perään vasemmlle kaistalle ja vikutat sille valoja et voi siirtyä oikealle kaistlle ja ohittaa. Että kannattaa tehdä jos näkee moisen urpon mennä hyvissä ajoin oikelle ja ohittaa oikealta eikä tehdä mitään sen kummenpaa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014091818673153_ae.shtml?utm_source=etblokki&utm_campaign=etblokki
Oikealta ohittaminen on kuitenkin moottoritielläkin sallittu ajokaistaa ohitusta varten vaihtamatta silloin, kun ajoneuvot ajavat jonossa, ajoneuvot käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja tai ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa (TLL 7:3).
18.09.2014 15:11
Apukouluun menevä plastovolla leikkivä pelle
Voi tehdä myös näin
http://goo.gl/sdTZwV
18.09.2014 15:06
HEKO HEKO HEKO!!!!
Asfalttifirmat ovat maksaneet testin. Joakisen pitäisi itse kokeilla kitkoja ja puhua sitten vasta
18.09.2014 15:03
Onko äidilläsi vapaita aikoja viikonloppuna ei taida kun antaa halvalla, jos olisi minä tuon silloin sinulle uuden plastovolvon millä voit leikkiä sillä välin hiekkalaatikolla kun äitisi tekee töitä
18.09.2014 01:01
Onko äidilläsi vapaita aikoja viikonloppuna ei taida kun antaa halvalla, jos olisi minä tuon silloin sinulle uuden plastovolvon millä voit leikkiä sillä välin hiekkalaatikolla kun äitisi tekee töitä
18.09.2014 01:00
Ei olekkaan, mutta jos on tarve ohittaa kuinka menetellä. Siihen ei tunnu löytyvän sinulta ratkaisua!!! Tai oletko itse noita vasemmalla ajavia urpoja? Muista me emme ole poliiseja, joten emme saa estää toista menemästä vaikka menee ylinopeutta!!!
18.09.2014 00:55
Isot marketit kaupungin keskustan ulkopuolelle mistä saa akiken saman katon alta näi nautoilu vähenee kesksutassa
17.09.2014 14:41
Ei missään tapauksessa. Kyllä autot kuuluu keskustaan. Ja nopeuksia ei tarvitse alentaa koska jo nyt moni ajaa esim. mannerheiminkadulla ja aleksanterinkadulla n. 20km/h
17.09.2014 14:40
Kyllä minulla ainakin automaatti toimii ja vaihtaa hienosti ajovaloille ja päinvastoin, esim. kun ajan parkkihalliin ajovalot syttyvät ja menevät ulostullessa huomiovaloille kun pitää automaatti asennossa
17.09.2014 14:33
Kaiki on kuljettajasta kiinni. Monelle on automaatti nopeampi kun ei osata käyttää kytkintä ja kepittää ja toisille myös automaatti säästää polttoainetta ja toisille lisää.
Itselläni on nyt automaatti ja se kyllä on hitampi kuin vastaava manuaali ja vie polttoainetta n. litran enemmän
17.09.2014 14:31
Tässä on menty jo liian pitkälle että punaiset palaa kaikkiin suuntiin yhtäaikaa ja pitkään, että varmuuden maksimoiti on mennyt överiksi
17.09.2014 14:27
Mutta kuinka toimit sinä kun toinen ajaa vain vasenta kaistaa?????
Olisi mukava saada joltakulta neuvo tai kommentti asiaan. Minä en keksi muuta kuin ohittaa oikealta vaikka on lain vastaista. Onko parempia ehdotuksia????
17.09.2014 14:24
Onko sinun äidilläsi vapaita aikoja viikonloppuna tai pitääkö mennä muulle huoriin. Minä voin tuoda sulle uuden plastovolvon millä voit leikkiä sillä välin kun olen äitisi asiakkaana
17.09.2014 14:21
Ainakin on jalankulkijan vika on joku pääle ajaa mitäs kävelee päin punaisia. Minä en ainakaan pysähdy jos vihreät palaa vaan annan hanaa
17.09.2014 14:18
Iltalehdessä joku urpo kysyi liikenteen härikökkö riihelältä että pitääkö pysähtyä jos vihreät palaa ja toinen on pysähtynyt suojatien eteen. Kuinka noin tyhmää joku voi kysyä ja miksi riihelä julkaisee noin typeriä kysymyksiä varmasti koska ei kykene fiksumpiin vastaamaan. Jokaisen autokoulun käyneen luulisi tietävän tuon vastauksen
16.09.2014 23:48
Kuinka noin? Miten sinä menettelet jos joku urpo ajaa vasenta eikä siirry oikealle kuinka ohitat? Kerro ensin ennenkuin haukut muita
16.09.2014 23:44
Ymmärtäisitkö itse? Kun noille urpoille ei mene mikään jakeluun tuolla moottoritiellä!!!
16.09.2014 23:42
Voi lähteä myös kilvet jos on kalju renkas
16.09.2014 13:09
Tämä o nikuisuus keskustelu. Kyllä pitää vaihtaa lähivaloille vastaantulijoiden lähestyessä ei moottoritie ole mikään poikkeus tavalliseen nähden ei ole eri sääntöä
14.09.2014 22:35
42 / 68