Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos mittaat et Rakasta silloin mittaat. Kysy mieluimmin rakastanko tarpeeksi. Tiedät rakastavasi tutiessasi tulevasi rakastetuksi. Se on ainoa mittari. Vain senverran voit "saada" rakkautta minkä verran pystyt itse rakastamaan. Siis vai antamalla voi saada. Vai luottamalla voi saada luottamusta. Mittaamalla voi saada vain mittaustuloksia.
Olet syntynyt tähän elämään löytääksesi itse vastaukset kysymyksiisi. Saat jokaiseen kysymykseen sen vastauksen keltä (minkä opin) opettajalta kysyt.
14.10.2015 10:12
Joskus on ymmärretty että on oltava jokin oikeus ja kohtuus, sitten nuo ajatukset opittiin merkitsemän muistiin kirjoitusmerkein. Eräänä päivänä niitä kirjoituksia ruvettiin kutsumaan Raamatuksi. Monissa kielissä raamattu=kirja/kirjoitukset.
Ajatuksen pyhyys taas johtunee siitäkin että on ajatuksia joiden sanomaa ei voi äänestämällä eikä ihmisiä tappamalla muuttaa.
Raamatun "painoarvo" ei ole siinä nimessä eikä kirjasa vaan sisällössä. Sisällön taas jokainen pääseee itse arvioimaan. Aivan kuten Katainen ja Stubb sanovat että on katsottava tulevaisuuteen. Enkä ole kuullut että kukaan olisi kysellyt ilmansuuntaa.
Itse voi jokainen tuostakin sisällöstä päätellä ilmansuunnan katsoo katsoessaan tulevaisuuteen. Missä on tulevaisuus. Kuvitelmissasi, siellä on myös kaikki mitä olet menneisyydestä opetellut. Genessis Nooa Herodes.... mielikuviasi kaikki
Elämä on sinänsä mielenkiintoista kun missään ei ole sinun ajattelusi mukaista vastausta muualla kuin sinun mielessäsi. Nauti ja käytä iloksesi. lista on todelakin loputon, elämä ei lopu kehon kuolemaan....
Joku sanoi saman sisällön seuraavasti - Taivasten valtakunta on sisälisesti teissä- Ei siis missään ilmansuunnassa, Raamatussa, tulevaisuudessa vaan mielessäsi.
14.10.2015 09:58
jumala ei ole yliluonnollinen, kaikkea muuta kyllä
Se selittä näkemättömyytesi, et voi nähdä Jumalaa yliluonnollisuudessa vaan luonnossa. Luonnon voit määritellä itse samoin kuin määrittelet kaiken muunkin "näkemäsi" Jopa Tukholman näit itse sinun silmilläsi.
Pitäisikö minun kertoa todisteet siitä että näit Tukholman onko todistustaakka siitäkin jollain sinun ulkopuolella
11.10.2015 14:22
Konkreettinen se oli silloin kun se oli sidottu konkreettisesti esim. kultaan
Nykyisin riittää muutaman pankinjohtajan lausunto että tietyn valuutan arvo on heikko niin ko.valutan korko nousee eli arvo laskee. Minusta tässä on kysymyksessä usko. Tietenkin sellainen valuutta sitten heikkene, seurauksena lopulta väkivalta ja sodat.
Vertaa vaikka Syyria. Jos siellä olisi rikas kansa olisikohan sotia?
uskon varassa mennään jokainen valitsee uskonsa/jumalansa
11.10.2015 14:11
Kiitollisuus on ilmainen luonnonvara.
Joka ei hyväksy kiitollisuuden voimaa uskoo tietävänsä totuuden ja tarkoituksen. Sitten on vain tultava toimeen oman ymmärryksensä kanssa, kuten jokaisen?
Kumman siis valitsen. Jokainen on samalla viivalla eli valitsee joka hetki.
Valintani on -Luotan-
Minun ei tarvitse ymmärtää mutta myöskään ei tarvitse riidellä mielikuvieni kanssa miten "Jumalan" pitäisi hoitaa asiat jota ne olisivat minun kannaltani tällä hetkellä siten kuin itse haluaisin
Täydellistä! Aloittajalle kiitos.
08.10.2015 10:13
Toki tarvitaan tilaa myös niille jotka haluavat parantaa maailmaa. Olen taipuvainen ajattelemaan että itselleni hyödyllisempää on muuttaa ajatukseni maailmasta. Silloin ainakin pystyn luomaan oman tulevaisuuteni, oman maailmani.
Toisin sanoen katson tarkoitusta en syytä - syyllisyyttä.
03.10.2015 18:25
Malliksi voisin kertoa että rakkaus on yksi niistä käsitteistä jotka ovat olemassa:
.
Määritelmä mitä rakkaus ei ole: Rakkaus joka etsii syytä tai motiivia on etsimistä, ei rakkautta
03.10.2015 18:11
Tällä sivulla on tarkoitus puhua siitä voimasta tai niistä voimista joita ei voi äänestämällä eikä tiedeyhteisöjen tai eri uskontojen päätöksellä muuttaa.
Usko on yleistermi ja jokainen uskoo, olevansa olemassa vaikka ei olemassaololle ole yksiselitteistä määritelmää https://fi.wikipedia.org/wiki/Olemassaolo
olemassaolo on olennainen kysymys puhuttaessa jumaluudesta.
Sopiiko että puhutaan Jumaluudesta ei eri uskontojen jumalista.
03.10.2015 18:06
"Ihminen lankeaa. Jumala ei tehnyt virhettä. Hän loi ihmiselle vapaan tahdon ja valinnan mahdollisuuden. Ihminen teki väärän valinnan, ei Jumala."
Spekulaatiota kaikki kunnes tavoittaa oman kokemuksen - mistään- myös "Jumalasta"
Jumala ei tehnyt virhettä. Hän halusi jakaa kokemuksen täydellisestä ykseydestä Luomalla Pojan eli ihmiskunnan. (näennäisen erillisyyden)
Mitään ei voi kokea joka ei erotu. Kokemus on havainto poikkeavuudesta. Ei ole mahdollista kokea varjoa ilman valoa. Vaivuttamalla Poika uneen, pojan on mahdollista uneksia erillisyydestä joka saavuttaa lopulta kokemuksen ykseydestä, Jumalasta, Itsestä.
Poika ei tehnyt virhettä hän toimii Jumalan täydellisessä rakkaudessa ja herää jonain "päivänä"
Jokainen luo oman spekulaationsa, maailmansa. Se on alkuperäinen tarkoitus. Jokainen herää itse. Toisen puolesta ei voi herätä. Vain sinä voit herätä omasta luomuksestasi
29.09.2015 10:45
"Koska IOK:n mukaan meidän on päästävä pois täältä maan päällisestä helvetistä ja maksettava suuri hinta siitä, eli oma yksilöllisyys... Niin..-"
Kurssin mukaan pääsen pois tästä "maailmasta" kun muutan ajatukseni siitä.
Koenko se tarjouksena vaiko vaatimuksena, pelastumisena vaiko valaistumisena, sen taas voin itse sanaleikkinä itse märitellä, kuten kaiken sanoilla ilmaistun. Kaiken lisäksi olen joka hetki, kuten jokainen on, tuon yhden ainoan valinnan edessä ja ratkaisen itse vastaukseni siihen.
Tuliko tuosta mieleesi ensimmäiseksi kielteinen vai myönteinen ajatus, se oli sinun valintasi. Siis sinun Jumalan sinuun sijoittama mahdollisuus josta ei pääse irti, kuolemassa eikä elämässä - joka hetki valitsen
Miksi siis valitsisin kielteisesti joudunhan kuitenkin ikuisesti olemaan itseni kanssa??
24.09.2015 11:12
Siksihän täällä kysellään kun ei osata. Jatkat vain vilpittömästi. Jokainen reagoi kuitenkin itselleen tärkeisiin asioihin. Ne ei tietenkään ole samoja joita itse kyselet, kuten jo näistä muutamista vastauksista huomaat.
22.09.2015 19:21
Voit miettiä mitä kysymykselläsi - jumalallasi ajattelet ja panna toimeksi. Ei kukaan voi tietää saati määrätä mitä sanat tekeminen tai jumala sinulle tarkoittavat.
22.09.2015 10:18
Jokainen pesee omat aivonsa. Lähde on
18.09.2015 09:58
Lähde on
Jonkun kielitieteilijän mukaan sanat alku ja jumala kirjoitettiin samoilla kirjainmerkeillä. Jossain muinaisessa kielessä
Kuvataanko alkuräjähdystä tai luomistyötä kumpikin sisältää Lähteen. Olet jo lähtenyt koska mielessäsi on kuva alkulähteestä - Jumalasta alkuräjähdyksestä
Lähde ei ole kuvitteellinen heppu. Et pysty vastaamaan ellet Lähde toimimaan vaikka vain mielessäsi. Mielesi toimii joka tapauksessa koska olet LÄHTEESTÄ.
Nyt voit kaikki lähde sanat korvata oman mielesi mukaisella (jumala)kirjainyhdistelmällä. Mielesi on sen jo tehnyt.
Tätä tosiasiaan sanotaan Jumalan kuvaksi koska Lähde/Jumala on luoja joten ihminenkin on jumalan kuva koska kukaan ei pysty olemaan Luomatta mielikuvaa tästä tilanteesta .. tai mistään...
Tietenkin jokainen tekee oman mielikuvansa, jumalansa, ei ole muuta vaihtoehtoa koska lähde, jumala on. Et voi astua Lähteesi - Mielesi ulkopuolelle
14.09.2015 13:51
Älä sekoita kirkkoja tai uskontoja olemassaoloosi. Ne ovat ihmisten tekemiä ei paholaisen eikä jumalan. Ne eivät tehneet sinua eikä sinun tietoisuuttasi.
29.08.2015 17:49
Minä on se joka minä olen.
tai
Rakkaudessa olen se joka minä olen
Kuinka kukin sanoja käyttää ja ymmärtää kun sanat ovat symbolien symboleja joilla voi parhaimmillaan vain viitata totuuteen
Viisasti sanottu ThePlainTruth ja niko-tiina
( kehotin yhteiseen rukoukseen enkelipallo 3.4.2015 16:43 rukouksemme on kuultu )
kun keskusteluun tuli näin upea yhteisymmärrys jopa ykseys jos sallitte pienen irrottelun
28.08.2015 22:31
Jokainen meistä etsii. Sinun vieressäsi kulkeva vain osoittaa että se minkä hän on löytänyt riittää hänelle.
Mietipä mitä pitää vielä olla lisäksi jotta sinä kokisit että tämä on tarpeeksi - riittävästi sinulle. Missä yleensäkään on se raja että nyt tässä on kaikki mitä voi olla jos mieli on epäilyksessä ja kuvitelmassa että joku toinen kokee jotain enemmän.
Tie on pitkä mutta se voi olla myös lähellä päätepistettä, sitä emme voi tietää.
Mitään et ole tehnyt värin. Kannattaa katsoa niitä omia odotuksiaan. Onhan jokainen uusi päivä aina uusi ihme, uusi mahdollisuus, uusi oman mielesi luoma kuva siitä missä täällä hetkellä kuljet. Olisiko mahdollista kokea että tämä hetki on ihme ja olla siitä kiitollinen. (varmaa on että monet kokisivat sinun elinympäristösi täydellisenä Jumalan Paratiisina)
Tulevaisuudessakin on vain oma päätös siitä minkä kannan otan siihen päivään, siihen hetkeen. Onko silloin puute ja odotus vai olenko kiitollinen että olen... kaikkien sen hetken mahdollisuuksien kanssa. Vaikkapa hetken hiljaisuudessa kuten Brina kauniisti opettaa.
28.08.2015 11:27
Usko tai uskomattomuus
Elämä on Jumaluus. Koen olevani olemassa, kokemukseni on jumaluudessa, miten sen sanoisi. Mitään ei ole elämän "ulkopuolella". Minusta se ei ole uskon asia. En voi astua olemiseni ulkopuolelle.
Jumala puhuu minulle silloin kun oivallan ja ilmennän sitä ikiaikaista totuta joka ei ole äänestyspäätösten ja itsekkäiden eturistiriitojen tuottamaa voiton tavoittelua.
27.08.2015 10:52
Palstan alkusivulla ei sitä näy mainitun, mutta sisältönsä puolesta tämä jumaluus palsta on melko yksimielisesti ajateltu alueeksi jumaluudesta laajemmin. Siis hyvin paljon muuta kuin kristinuskon jumala ja aivan muuta kuin Raamatun jumala.
VT.n ja myöhemmin Paavalin kuvaama Jumala rakastaa monen tasoisia hierarkioita. Kuitenkin jokaisen on siinä uskonnossa luotava jonkinlainen takinkääntö, milloin sitä Jumalaa pitää pelätä milloin rakastaa joten keskustelu jopa väittely on loputonta. Kun vielä lisätään että jokaisen Kristityn pitää levittää omaa uskoaan jokaiselle joka hetki, on minulle itsestään selvää että ainoa tehtäväni on antaa anteeksi jokaiselle ja varsinkin kaikki ajatukseni jokaisesta.
Omakohtainen kilvoittelu (takinkäntö) tapahtui silloin kun kukaan kristinuskon opettaja ei pysty ymmärtämään miten on mahdollista että kun yksi erityinen tapetaan niin kaikki pelastuvat ja kuitenkaan kaikki kutsutut eivät kelpaa, ainoastaan valitut.
Muutama lause kuitenkin UT.sta
Isä anna anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät
Jumala on ainoastaan Rakkaus
25.08.2015 21:37
Vain rakkaudessa olen se joka minä olen
herää kysymys mitä on rakkaus tai mikä on minä
Kurssin mukaan on kysymys samasta asiasta Minä on Rakkaus. Tämä ei paljoa auta. Ei vierasta kieltä opi lukemalla kielioppi se on kokeilemalla ja ottamalla käyttöön sisäistettävä. Samaa voi sanoa tästä kurssista.
21.08.2015 10:43
106 / 121