Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+riittävän+paljon+kokemuksia+että+ihminen+on+muutakin+kuin+keho+eli+ruumis.+Keho+ei+keksi+kirjoittaa+tänne+avausta+-++Kuoleman+jälkeen+hautaan.
23.03.2019 12:11
Mitä+tahansa+voi+kysyä.+Eikö+silloin+hiljaisuus+ole+paras+vastaus+
Tarjoan+vastaukseksi:++Jumala+sytyy+hiljaisudessa.
Melko+ylesesti+hyväksytään+ajatus.+Sydämeeni+joulun+teen+ja+mieleen+hiljaiseen+taas+Jeesuslapsi+syntyy+uudelleen.
23.03.2019 10:39
"+etsivä+löytää+juuri+sitä+mitä+haluaakin+löytää.+"
Kun+mitään+muuta+ei+löydäkään,+pitää+sisällään+sen+tosiasian+että+oivallus+tulee+vasta+kun+mieli+on+riittävän+tietämätön+siitä+mikä+on+mahdollista+oivaltaa.
Vain+usko+menneisiin+kokemuksiin+sulkee+pois+toisenlaisen+menneisyydestä+poikkeavan+ajatuksen.+Menneisyys+ei+jatku,+sen+myöntää+jokainen,+mutta+kun+esitetään+uskomuksista+ja+menneistä+kokemuksista+poikkeava+ajatus+silloin+äskeinen+ajatus+usein+kielletään??
Tämä+on+laki+joka+ei+ole+uskonnoista+tai+niiden+poissaolosta+riippuvainen.
23.03.2019 10:25
Kun+kukaan+ei+voi+antaa+muuta+kuin+sen+minkä+kokee+saaneensa.
Oman+uskomuksensa+jakaa+jokainen+
Kun+ylävirralta+tulee+lastu+teroita+kirves
Ihan+oikeesti+kyllä+näissä+on+niitä+jotka+ovat+koulukiusattu+ja+ja+kiusaajia,++siksipä+juuri+sinun+kaltaisia+tarvitaan+jotta+nämä+tuntisivat+että+joku+sentään+kuuntelee
22.03.2019 17:49
Muinaisista+kirjoituksista+vielä
Antteeksi+voi+antaa+vain+itselleen,+vain+itse+tietää+miten+on+ajatellut+motivoitunut+päätellyt.+Kirjoitukset+jokainen+lukee+ja+käsittää+itse,+en+väitä+etteikö+niissä+olisi+myös+viisaus+ja+elämäntaito.
Totuus+ei+ole+se+sormi+joka+osoittaa+totuuteen,+siksi+ainut+"pelastus"+on+anteeksianto+omille+virheellisille+päätelmille+-+toiminnoille+on+syytä+antaa+anteeksi,
Taaskan+en+kiellä+lausumasta+anteksi+kun+törmään+johonkin+kaupan+käytävällä
22.03.2019 14:17
Ensisijaisena+pidän+anteeksiantoa.
Ihmiselle+annetaan+anteeksi,+ihminen+ei+ole+se+mitä+hän+tekee,+tai+miltä+hän+näyttää
Ihmisellä+tässä+tarkoitan+sitä+osaa+joka+on+Jumalan+Luoma+jokaisessa.
Namaste+tervehdyksessä+se+ilmenee.+Käsitän+tuon+tervedyksen+-+Tervehdin+sinun+Jumaluuttasi.
Jeesuksen+opetuksesta+pidän+tärkeimpänä+(anteeksiannon+lisäksi):+Puhuessani+tai+kohdatessani+ihmisen+kohtaan+Jumalan,+näin+olen+muutamallekin+todistajalle+kertonut+kun+tulevat+kotiovelle+keskustelemaan.
Suomalainen+tervehdys++Terve!+tarkoittaa+-+olet+terve+Eli+sinussa+on+myös+terve+osa+se+jonka+Jumala+loi+ikuisesti+terveeksi.
Siitä+ylösnousemuksesta+ajattelen+että+tietoisus,+henki+on+ikuinen,+ja+ilmaisee+itsensä+silloin+kun++on+tarpeellista.++Keho+ei+ole+välttämätön+jotta+henki+ilmenisi.
22.03.2019 14:04
Kyllä+kyllä,+Jeesuksen+kuolema+ei+ollut+se+pointti+vaan+ylösnousemus.
Muuten+missämäärin+ajattelet+omantunnon+olevan+vanhempien+ja+kulttuurin+opettama.+Itse+koen+oivallukseni+olevan+enemmän+kuin+omatunnon+viesti.+Siis+arvostan+oivallustani+ensisijaisesti,+toki+"hyvä"++ja+"paha"+ovat+ne+omantunon+asiat,+ei+mitenkään+väärin.
ihminen+luo+kirjoituksia,+musiikkia+jne.+jotka+opettavat+valtavan+paljon+todella+"hyvää"+Kaikella+tällä+pohjustan+ajatusta+että+ihmisen+tietoisuus+on+enemmän+kuin+omatunnon+ja+kulttuurin+-saavutus.+Kiemurtelen+tässä+siksi+kun+en+halua+sinua+ärsyttää+käyttämällä+ilmaisua++-+Pyä+Henki+on+Jumalan+ääni+minulle+minussa.+Kokemukseni+on+että+tuollainen+ilmaisun+on+punainen+vaate+sinulle.+
Tarkoitukseni+ei+ole+loukata.
22.03.2019 13:44
Pakollinen+se+on+vain+siksi+että+ensin+on+syötävä+kaikista+mahdollisista+omenapuista,+eli+jokaisen+on+ensin+koettava+virheensä,+miten+kukaan+voisi+oppia+ellei+ensin+erehtyisi.
Ei+Matti+Nykänen+ENSIN+hypännyt+200+metriä++ja+sitten+opetteli+mäenlaskun,+kokeile+niin+koet.
22.03.2019 13:10
Vieläkö+joku+väittää+että+kirjoitettua+tekstiä+voisi+käsittää+yhdenmukaisesti
Mihin+perustuu+ajatus+siitä,+että+evankeliumit+olisivat+luotettavia?
Tässä+on+hyvä+syy+ettei+Jeesus+kirjoittanut+itse+mitään,+totuus+ei+ole+siinä+kirjoituksessa+se+on+siinä+MIELESSÄ+joka+lukee,+näkee+ja+lopulta+kokee.
Yhteinen+uskonto+on+mahdottomuus,+yhteinen+kokemus+on+mahdollinen+ja+lopulta+pakollinen.....
22.03.2019 13:05
Se+on+vähän+siinä+miten+sitä+katsoo
Ihminen+on+energiaa+ja+siirtelee++sitä+vähän+minne+milloinkin
Lopulta+kaikki+on+kokijan+mielessä
Ihminen+luo+näkemänsä+maailman
22.03.2019 11:02
Aloituksesta
"Jumaluudesta+syntyneellä+uudella+sielulla+ei+ole+takanaan+edellisiä+elämiä.+Sen+karma+on+jo+valmiiksi+täydellinen."
Jumala+Loi+täydellisen+ihmisen.+Aadam+=+ihminen+joillain+kielilä
Hän+kuitenkin+jostain+syystä+halusi+kokeilla+omaa+erillistä+muotoa+yksilöllistä+erillistä+"toimeentuloa"
Niinpä+Jumala+nukutti+hänet+ja+muodosti+hänestä+kumppanin+Eevan.+Siinä+unessa+koemme+sitä+sama+erilisyyttä,+tuskaa+ja+pelko,+maallista+elämää,+
Siis+kumppani+ei+ole+uusi+ihminen+Jumaluuden+tasolla,+vaan+siitä+muodostettu+kumppani.
Mooses+2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+täytti+sen+paikan+lihalla.
Paljon+myöhemmin+tapahtui+seuraavasti
3:20+Ja+mies+antoi+vaimolleen+nimen+Eeva,+sillä+hänestä+tuli+kaiken+elävän+äiti.
3:21+Ja+Herra+Jumala+teki+Aadamille+ja+hänen+vaimollensa+puvut+nahasta+ja+puki+ne+heidän+yllensä.++
Siiten+he+lisääntyivät+evät+Luoneet+mitää+uutta+ihmistä+tässä+mielessä.+Aivan+kuten+solu+jakautuu,+siinä+ei+muodostu+uutta+elämää,+elämää+vain+toistaa+itseään.
Koettakaa+pysyä+nahoissanne+ja+voinette+katsoa+raamatusta
21.03.2019 21:55
Ihminen+syntyy+jälleen+jokaisessa+lapsessa.
Sitten+puhutaan+vakavassa+tieteessä+perinnöllisyydestä,+perintötekijöistä.
Kukaan+vastasyntynyt+ei+kuitenkaan+ole+pilkulleen+vanhempansa,+jo+siksikin+kun+vanhempia++on+kaksi.
Mistä+siis+tulee+se+yksilöllinen+yksilö+joka+ei+ole+kumpikaan+vanhempansa.+Yksilöllisys+on+havaittavissa+jo+aivan+synytymänhetkestä+alkaen.
Osittain+tai+kokonaan+pesonallisuus+syntyy+"jostakin"+Varmaan+psykologiassa+on+koulukuntia+jotka+määrittelevät+tähänkin+kysymykseen+vastauksen.+
Itse+käytän+käsitettä+persoona+merkitsemään+menneiden+muistikuvien+mustivarastoa.+Persoona+muodostuu+yksilön+menneistä+muistikuvista.+Ihmelapset+ovat+tästä+paras+esimerkki.+Pesoona+kantaa+mukanaan++tietoista+sekä+tiedostamatonta+"elämänkokemusta"
Jokaisella+on+mukanaan+"taipumuksensa"+toki+siihen+vaikuttaa+jo+kohdussa+koetut+elämykset.+
Siis+lapseen+vaikuttaa+jo+isän+ja+äidin+kokemuset+heidän+kohdussa+viettämältä+ajalta,+heki+ovat+olleet+jo+"ennen+syntymäänsä"+eikö.
Päästään+asiaan??+Mikä+on+se+hetki+"ennen+syntymäää"+joka+ei+vaikuttanut+tähän+yksilöön.+Oliko+se+tietoisuus+joka+hänessä+kehittyy,+isän,+äidin,+vai+"jonkun+muun"+tietoisuus+-+sielu?+Yksilöllinen+tietoisuus+hänessä+jokatapauksessa+esiintyy,+sekä+joskus+käittämättömiä+taitoja
21.03.2019 21:37
Todisteita+on+mutta+on+sinun+asiasi+nähdä+kuulla+ja+havaita+niitä
Melkoisella+varmuudella+on+muutama+keksintö+...+oivallus+++"pyörä"+vielä+keksimättä
Sinulla+on+kaikki+samat+lähteet+kuin+minulla+tai+kellä+ikinä+käytettävissä.
Minulle+uutta+on+tuo+skenaario+että+havaitsemamme+maailma+on+hologrammi
Ei+kyllä+ole+minun+keksintö,++mielenkiintoinen+kyllä.
21.03.2019 17:10
Miksi+kuitenkin+odotat+vastausta+kun+tiedät+mielipiteesi+joka+on+totuus+sinulle.+++Uskot+jopa+tietäväsi+minun+ajatukseni+joten+10+pistettä+siitä.
Siitä+on+hyvin+lyhyt+matka+jopa+kuoleman+jälkeiseen+totuuteen
Eikö+juuri+siinä+ole+todistus+yliaistilliseen+yhteyteen
Voitko+hyväksyä+että+minä+en+epäile+sinun+varmuuttasi+sinun+päätelmiisi.++Mitä+muuta+vielä+sen+lisäksi+pitää+todistaa
21.03.2019 15:02
Ei+voi+olla+pyramidia+ennen+mielikuvituksellisia+mieltä.+Et+voi+käyttää+jotakin+käsitettä++ennenkuin+se+on+mielessäsi+
Mielikuvien+arvojärjestys+on+taas+toinen+juttu.
Hymyillään+kun+tavataan
Joku+on+aina+Jules+Verne+joka+vähät+välittää+mielikuvituksettomuudesta
21.03.2019 14:43
Vilpitön+mielipiteesi.+Siksi+toinen+vihreä+peukku
21.03.2019 00:09
Kun+filosofia+on+käyty+loppuun+jää+jäljelle+se+joka+tutkii.+Ymmärrys+-+mieli+-+itse
Monille+tuntuu+riittävän+Jumala+tai+sen+kieltäminen.+Ilman+Jumalaa+kumpikin+olisi+ilmeisen+yksimielinen.
Olisiko+silloin+helpompi+opetella+tutkimaan+jopa+ymmärtää+sitä+joka+tutkii.
Aikoinaan+pidin+filosofiaa+upeana+ja+tiedettä+arvokkaampana+kun+sen+avulla+on+mahdollisuus+tutkia+kokemuksiaan+ilman+kalliita+laboratioita.
Ihminen+ja+ihmisen+tietoisuus+on+likimain+tutkimatonta,+se+siinä+kiehtoo+ja+vastauksia+saa+aivan+yhtä+helposti+tai+vaikeasti+kuin+"tietellinenkin"+tiedetukimus.
Jotain+perustavan+laatuista+tietoisuuden+tutkiminen+koskettaa,+kun+joku+hiukankin+poikkeaa+tietyistä+1900+luvun+"yleisestä"+ihmiskäsityksestä+pilkan+ja+irvistelyn+into+on+mittaamatonta.
Näin+kuuluu+olla+koska+niin+näyttää+olevan.+Siinä+on+hyvä+lähtökohta+tutkia+sitä+joka+tutkii.
Kyllä+se+totuus+sieltä+ilmasee+itsensä
21.03.2019 00:04
Pyramiidistakin+täytyi+olla+ensin+kuvitelma.
20.03.2019 23:44
En+koe+olevani+katteeton+lupaus.+Von+myös+kuvitella+että+kehoni+kuoltua+mikään+ei+ole+sen+helpompaa+eikä+vaikeampaa+kuin+nytkään.
Kuolema+ei+lupaa+mitään+eikä+ole+uhka+minulle.
20.03.2019 16:09
Kun+on+paljon+muitakin+kuin+"uskovien"+todisteita.
Itse+asiassa+siirtämällä+keskustelu+kertojan+ominaisuksiin+paljastaa+puhujan+uskonnon+mutta+ei+kerro+aloituksen+kysymyksestä+mitään.
20.03.2019 15:57
26 / 121