Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juuri+näin.
"+Mikä+on+sellainen+ei-erehdystieto,+joka+ei+erota+Jumalasta?+"
Tieto+sana+on+hankala+ja+monitulkintainen+kuten+sanat+aina.
Tieto+käytettynä+itsekkäästi+oman+edun+tavoitteluun+toisen+henkilön/kansan+kustannuksella+on+väärin.
Päinvastoin+kun+tieto+totuudesta+eli+kaikenkattavasta+ykseydestä+on+oikein.+Mielen+tasolla+olemme+yhtä.+Puhtaan+mielen+ts.+hengen+tasolla+olemme+yhtä.++Tällatavoin+ymmärrän+Jeesuksen+lauseen+Isä+ja+minä+olemme+yhtä.+Annan+itselleni+vapauden+ajatella+että+Jeesus+ei+sanonut+-+tarkoittanut+että+vain+Isä+ja+Jeesus+ovat+yhtä.+Toki+hekin+ovat,+mutta+sanoisin+että+Isä+ja+Jeesuksen+henki+ovat+yhtä.
Sillä+tasolla+jokainen+ihminen+-+nainen,+-+mies+ovat++Jumalan+Poikia+eli+yhtä.+Jokaisessa+on+Taivasten+valtakunta+samanveroisena
Kun+tämän+elän+todeksi+olen+ymmärtänyt+anteeksiannon+idean.
13.03.2019 14:38
Se+selittää+muutosvastarintasi.
Tosiasiassa+menneisyyttä+ei+ole,+ei+myöskään+tulevaisuutta+koska+silloinkin+se+on+nyt.
Menneisyys+on+mielikuvissasi+-+meillä+jokaisella
Voitko+muuttaa+menneisyyttä?+Tulevaisuudesta+voin+tehdä+"paremman"+tiedostamalla+että+tulevaisuus+on+täydellinen+paras+mitä+voi+minulle+olla+ikinä.
Jonain+päivänä+saatat+ajatella+että+sielu+on+menneiden+asioiden+muistikuva,+joten+sitä+muistikuvaa+voi+kehittää.+Antaa+itselleen+anteeksi+väärinkäsityksiään+ja+voi+hyvinkin+antaa+kuolla.
Ihmismieli+on+haavoittuvainen+sikäli+että+se+pitää+erehdystään+totena,+vika+tila+aivan+oikein.
13.03.2019 11:14
Pelästyisit
13.03.2019 10:48
kestäkää+noi+näpäilyvirheeet+kiitos
13.03.2019 10:13
ensimäinen+erehdys+on+usko+ykseys+eroon,+kuvitelma+tulla+toimeen+oman+tiedon+varassa
Saman+sisältö:+On+erehys+uskoa+Jumala+eroon
Tässä+tarjoan+selvennystä+yös+lauseeseen:
Markus+10:31+Mutta+monet+ensimmäiset+tulevat+viimeisiksi+ja+viimeiset+ensimmäisiksi.
Tämä+asiayhteydestään+irrallisen+tuntuinen+lause+soveltuu+hyvin+ajatukseen+että+viimeisimmät+erehdykseni+käsitellään+ensin+ja+ensimäinen+erehdykseni,+usko+Jumala+eroon+käsitellään+viimeiseksi.
Vimeisimpiä+erehdyksiään+tässä+nyt+voi+jokainen+ajatella+itse+tykönään.+Perustavan+laatuinen+erehdys+että+jokainen+on+oma+itsensä+erillään+muista,+mihin+tarvitaan+sotilaita+jos+ymmärrettäisiin+käytännössä+että+maapallo+on+materian+tasolla+yhteinen.
13.03.2019 10:11
Aika+on+siksi+että+voidaan+antaa+anteeksi+kaiki+tuo+usko+materiaan,+siis+usko+materiaan+on+syytä+antaa+anteksi
"Kuten+Platon,+hän+sijoitti+luomisen+teon+ja+kaiken+luovan+toiminnan+ajan+ulkopuolelle,+perustuen+Platonin+ajatukseen+siitä,+että+aika+alkaa+vasta+maailman+mukana."
Maailma+tuhoutu,+nykytieteen+valossa+aurinko+sammuu+jne...+Maailma+ei+ole+totuus,+totuus+on+ikuinen+pysyvä+ajan+ulottumattomissa.
Maailma+on+hologrammi,+kun+katsoja+poistuu+hologrammiakaan+ei+ole.+Kun+erehdys+annetaan+anteeksi,+jäljelle+jää+totuus.
12.03.2019 22:00
Minulle+nämä+sanat+Jeesus,+Jumala,+Rakkaus+ilmaisevat+sisällöltään,+tunnetta.+Tässä+tapauksessa+juuri+nuo+ova+sisällöltään+synonyymeja.+Jeesus+on+lisäksi+nykyisinkin+käytetty+erisnimi+monille+ja+siinä+tarkoituksessa+tietenkin+sen+yksilön+nimi+kuten+mikä+tahansa+Matti+tai+Maija
Lisäksi+käyttäisin+sanaa+kristustietoisus++=+agape
11.03.2019 13:50
Kiitos+hyvästä+kommentista.
Rakkaus+ei+ole+osapuoli,+se+ei+ole+osa+ekä+puoli+se+on+täydellisyys,+yhteishenki,+sopu+yhteen+hiileen+puhaltaminen,+-+ykseys,+-+erillisyys+ajatuksesta+luopuminen.
Missä+teitä+on+kaksi+tai+ueampi+yhdessä+minun+nimessäni+(Rakkaudessa)+siellä+olen+minä
11.03.2019 10:26
Jumala+on+senvuoksi+Jumala+kun+hänellä+on+valta+antaa+ihmisen+myös+hölmöillä.
Jos+rakkaus+rajoittaisi+tai+kieltäisi+se+olisi+rajoitus+tai+kielto+ei+rakkaus.+Rakkaus+ei+ole+osa+eikä+puoli+se+on+täydellisyys.+Rakkaus+ei+ole+osapuoli+se+on+yksi
Kokemuksensa+vuoksi+ihminen+löytää+Rakauden,+kun+riittävästi+hölmöilee+vain+siten+oppii.
Juuri+se+tarina+Aatamista+joka+opetuksesta+huolimatta+meni+ja+teki+minkä+teki+avaa+käsityksen+Jumalan+Tahdosta,+Jumala+ei+estä+typeryyksistä,+ihmisen+on+itse+rakastettava+itseään+niin+paljon+että+luopuu+typeryyksistä.+Jumala+salli+mahdollisuuden+valintaan.
Valta+on+epäjumala++-++Rakkaus+on+Jumaluus
Ketä+sinä+vallitsisit+tai+mitä+sinun+valtaasi+pitäisi+kuulua+muita+itsesi+lisäksi,
11.03.2019 09:39
Se+on+täysin+selviö+että+Jeesus+ei+tapattanut+itseään+ruumiinsa+tai+verensä+vuoksi+vaan+hengen+ylösnousemuksen+merkiksi.
Sitten+vahat+kertomukset+etsittiin+ja+hänestä+tehtiin+jumalan+poika.+On+kristinusko+selvinnyt+noitavainoistakin+kyllä+se+oikaisee+tämänkin+harhan+seuraavan+2000+vuoden+aikana
10.03.2019 16:23
Juuri+näin+ja+siksi+itse+mietiskelen+mikä+on+SIÄLTÖ+siinä+mitä+milloinkin+satun+lukemaan.
Ei+ole+yhtäkään+ajatusta+mikä+ei+olisi+jo+sanottu.+Hyvä+lukia+kerro+jos+jotain+tulee+mieleesi+aiemmin+sanomatonta.
Ikuinen+esimerkki+Lootin+perhettä+varoitettin+katsomasta+taakseen+vaarana+on+jähmettyminen+suolapatsaaksi.
Pääministerinä+Juha+Kataisen+mielilauseita+oli+"Pitää+katsoa+eteenpäin",+Tässä+on+sanotu+sama+SISÄLTÖ.
Lopputulos+on+kummassakin+sama.
Samalla+tavoin+on+Raamtun+sisältö+katsottavissa+muiltakin+osin.+Muinoin+puhuttiin+esoterisesta+tiedosta.+Sisällön+katsominen+on+LUKIJAN+mielessä+ei+niissä+kirjaimissa.+Sitä+on+esoterinen+minun+mielestäni
10.03.2019 12:16
Jos+puhutaan+ilosanomasta+ja+etsitään+ne+lauseet+Raamatusta+jotka+tuottavat+ILOA,+voidaan+(ehkä?)+jatkaa.
Kuitenkin+näille+sivuille+saman+tien+ilmesty+vakavia+kirjoittajia+jotka+"näkevät+suuren+ilon"+vaikkapa+jonkun+kansan+tuhoamisesta+VT.n+puolelta+luettuna.
Edelleen+myös+Raamatusta+ja+monesta+muusta+ikivanhasta+lähteestä+löytyy+niitä+ajatuksia+joita+ei+voi+äänestyspäätöksellä+muuttaa.
Ilosnoma:+Sitä+saa+mitä+tilaa+=+sinut+tuomitaan+sen+mukaan+miten+itse+tuomitset.
09.03.2019 11:59
1.Johanneksen+kirje:
4:8+Joka+ei+rakasta,+se+ei+tunne+Jumalaa,+sillä+Jumala+on+rakkaus.
4:16+Ja+me+olemme+oppineet+tuntemaan+ja+me+uskomme+sen+rakkauden,+mikä+Jumalalla+on+meihin.+Jumala+on+rakkaus,+ja+joka+pysyy+rakkaudessa,+se+pysyy+Jumalassa,+ja+Jumala+pysyy+hänessä.+
Olen+pahoillani+niiden+raamatun+kirjoittajien+puolesta+jotka+ovat+käsittäneet+kivun+ja+kärsimyksen+Jumalan+aiheuttamaksi
08.03.2019 16:09
Toki+juuri+näin🤗+.+Hengen+Luojan+tasolla+-+kaikenkattavassaa+rakkaudessa+olmme+yhtä.++
Aivan+kuten+vesipisarat+valtameressä,+jokainen+lopulta+permmäisltä+olemukseltaan+samaa+😊😊
08.03.2019 12:13
Kun+on+vain+se+yksi+mikä+on+totuus,+muita+ei+ole+joten+miksi+puhut+muiden+minuudesta,+etkö+silloin+sinä+ole+se+joka+LUO+muiden+minuuden+Sinä+luot+muut+mielessäsi+ja+mahdollisesti+näet+muut+erillisenä+vaikka++muita+ei+ole.
Rakkaudella+:)+Hengen+tasolla+on+yksi+joka+on+rakkaus+meissä+kaikissa+sama.+Jumala+on+Rakkaus,+tässä+materian+tasolla+meitä+on+jokunen+miljardi.+Rakkaus+eli+MINÄ+on+kuolematon+ajatus+Luojan+mielessä.
Jos+on+ongelma+se+on+minulla+minun++mielessäni+:)+Siinäkin+olen+yksin+vain+minä,+kunnes+hyväksyn+pelastukseni+eli+aina+olen+kumppani+Rakkaudelle
08.03.2019 10:23
En+muista+milloin+aloin+ymmärtää.+Kohta+opittuani+lukemaan+luin+kalevalasta+kehoituksen+laulamaan+yhdessä+"lyökäämme+käsi+kätehen+lähteäksi+laulamahan..."++yhteisellä+laululla+saadaan+suurempi+viisaus,+parempi+oivallus.+Kun+sitten+pyhäkoulussa+sama+vahvistettiin+Jeesuksen+sanomana.+Pyytäkää+yhdessä+pyhyyden+nimessä,+yhteiseksi+hyväksi,+ja+edelleen+Ihmeiden+Oppikurssi.+Vain+ykseys+on+totta...+olen+ymmärtänyt.+Erillisyys+on+uskoa+Jumala+eroon,+perimmältään.
Olen+myös+hyvin+läheltä+sanut+kokea+etiäiset+joka+avaa+minun+ymmärrystäni+että+mieli+on+yhteinen+(muinoin+puhuttiin+eetteristä)+joten+se+selittää+miksi+useita+keksintöjä+on+tehty+eri+puolilla+maailmaa+lähes+samalla+hetkellä
Lainaamasi+esimerkit+sopii+mielestäni+sen+yhteisen+"laulun"+vastaukseksi,+niillle+ihmisille+heidän+pyyntöönsä.+Aina+on+ollut+oivaltaneita+jota+ovat+yhdistäneet+"laulunsa"+yhteiseksi+hyväksi
Pelastun+ERILLISYYSUSKOLTA.+Jopa+nykyinen+tiede+alkaa+kallistua+ajatukseen+että+mapallo+on+yhteinen+ja+varovasti+myönnetään,+kaikki+mitä+siihen+littyy+vaikuttaa+kaikkeen+siihen+mitä+väitetään+erilliseksi.
On+hyvä+että+on+oikeanpuoleinen+liikeene,+sopimus+rahan+arvosta,+laki+vanhusten+hoidosta+jne...
Hengen+tasolla+ei+ole+erllisiä+liikennesääntöjä+ei+rahaa+ei+verotusta.+Rakkaudessa+ei+ole+erillisyyttä
08.03.2019 09:49
Minun+"pelastumiseni"++kannalta+on+toisarvoista+miten+ennustuksiin+tulee+suhtautua,+mielenkiintoista+niiden+tulkinnat+ovat+sikäli+että+ennustaja+kertoo+tulkinalla+itsestään.
Jälkikäteen+on+helppo+arvostaa+niitä+jotka+jo+1970++luvulla+näkivät+neuvostoliiton+luhistumisen
Aivan+hyvin+minulle+kelpaa++Maija+kalenterin+ilmoitus+maailmanajan+murroksesta+-+vaihtumisesta+2000+vuosisadan+vaihteesta.
Nyt+meillä+on+kolmas+maailmansota+joka+on+aloituksen+aiheena.+Nyt+käydään+manipuloinnin+sotaa,+valetiedon+sotaa,+sotaa+jossa+todellisesti+ensimmäisenä+hukataan+totuus.
Tuore+esimerkki+Brexit,+uskooko+joku+todella+että+erillisyys+vie+voiton?+Kenestä+erillinen,+kenen+erillisyys,+valehtelijan?
07.03.2019 20:51
Viestintä+on+manipulointia
+Hyvän+ja+pahan+TIETO+ei+ole+minkään+arvoista.
Kysymys+on:+Miten+sitä+tietoa+käyttää,+onko+tärkein+saavutus+matkakumppanin+tuomitseminen?+Vain+täydellisen+rakkauden+kautta+virtaama+tieto+on+tietämisen+arvoista.
Ehtoollisesta.
Oma+visioni+esim.+viimeisestä+yhteisestä+ateriasta+on+täysin+poikkeava+raamatusta+ja+silti+minun+mielestäni+aivan+yhtäpitävä+kerrotun+kanssa.++Jätetään+sivuun+ne+päivällisen+asetussanat
Tähän+tapaan:+Jeesuksen+läheisimmät+olivat+saaneet+kutsun+tulla+yhteiselle+iltapalalle+joka+on+ollut+perheen+"pyhä"+kokoontuminen,+jota+se+vieläkin+niissä+kulttuureissa+on.+Jokainen+Välimeren+maiden+tai+Keski-Euroopan+kävijä+tietää+kuinka+suuri+tapahtuma+nykyinen+päivällinen+on+sikäläisittäin.+Varsinkin+Juutalaisuudessa.+
Niinpä+olivat+siinä+aterialla+ja+Jeesus+sanoi+tämän+olevan+heidän+viimeinen+yhteinen+kohtaaminen+pitempään+aikaan.
Ihmettelyyn+hän+antoi+vähemmän+selkeitä+vastauksia+mikä+tietenkin+oli+omiaan+vielä+lisäämään+tilanteen+"mystiikkaa"
Kuitenkin+muutamalla+sanalla+hän+antoi+ymmärtää+että+aina+kun+kokoonnutte+tällä+tavoin+yhteen+yhteiselle+aterialle+teidän+on+mukava+muistella+minua,+kuinka+olin+aivan+kuin+te.+Hyvästä+seurasta,+ruoasta+ja+viinistä+nauttiva+ihminen,+kuin+kuka+tahansa+teistä.
Näin+minä+tuon+"Ehtoollisen"+näen,+tietenkin+sillä+pyhyydellä+kuin+jokainen+haluaa,+mutta+ilman+sitä+muinaisuskontojen+lihan+ja+veren+pyhittämistä.+Veren+ja+lihan+vertauskuvallista+syöntiä.+Näin+ajatellessani+korostan+yhteisen+aterian,+eli+yhdessä+koetun+ilon+voimaa.
07.03.2019 20:27
Kiitos+kiittämästä.+Rohkenen+laajentamaan:
Jos+olisi+todellinen+erillisyys,+silloin+Jumala+olisi+LUONUT+Eevan+aivan+kuten+Adamin,+silloin+meitä+olisi+todellisuudessa+kahta+erilaista+ihmistä,+silloin+Jumalalla+olisi+KAKSI+poikaa.+Jumala+ei+LUO+erillisyyttä+Hän+ei+ole+erillinen+,+erillään+pojastaan
Edelleen+siitä+seuraa+että+on+vain+ykseys,+yksi+mieli,+yksi+totuus.+Siis+Rakkauden+eli+Jumalan+tasolla
+Jumala+laajensi+oman+mielensä+poikaansa,+Poika+ei+tehnyt+syntiä,+Jumala+salli+pojalleen+oman+seikkailun+unen,+täydellä+varmuudella+että+herääminen+tapahtuu+kun+Poika+huomaa+parhaaksi+kääntyä+kotiin.+Herätä+luopua+erillisyysuskosta!
Siksikin+Tuhlaajapojan+paluu+huomioidaan+suurena+juhlana.
Onnettomia+väärinkäsityksiä+että+kaikki+ovat+kutsutut+mutta+harvat+valitut,+kun+pitää+olla:+Kaikki+ovat+kutsuttu,+mutta+harvat+ovat+vielä+VASTANEET+kutsuun.
Miten+voi+kuvitella+että+Jumala+joka+on+Rakkaus+olisi+luonut+massoittain+olentoja+jotka+sitten+hylätään,+tuhotaan,+jopa+kidutetaan.
Unessa+oleva+mieli+pystyy+näkemään+painajaisia,+siitä+olemme+varmaan+yksimielisiä.
07.03.2019 19:31
On+myös+olemassa+todellinen+todellisus.+Tila+joka+ei+muutu+kokeilujen+ei+mielipiteiden+ei+kulttuurin+ei+äänestypäätösten+mukaan.
Vaikka+taivas+ja+maa+katoaa+tämä+todellisuus+ei+muutu+ei+katoa.
Tieteellinen+todistus+on+että+aurinkokin+sammuu+aikanaan+Totuus+ei+sammu+eikä+se+tarvitse+todistelua,+epäilys+tarvitsee+todistelua.
Alakoulun+fysiikkaa.+Voima+tarvitse+vastavoiman+ollakseen+olemassa,+tullakseen+mitattavaksi,+havaittvaksi.+Totuus+on+täydellisyys+itsessään+sellaisenaan.
07.03.2019 11:34
29 / 122