Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Juuri+näin."+Mikä+on+sellainen+ei-erehdystieto,+joka+ei+erota+Jumalasta?+"Tieto+sana+on+hankala+ja+monitulkintainen+kuten+sanat+aina.Tieto+käytettynä+itsekkäästi+oman+edun+tavoitteluun+toisen+henkilön/kansan+kustannuksella+on+väärin.Päinvastoin+kun+tieto+totuudesta+eli+kaikenkattavasta+ykseydestä+on+oikein.+Mielen+tasolla+olemme+yhtä.+Puhtaan+mielen+ts.+hengen+tasolla+olemme+yhtä.++Tällatavoin+ymmärrän+Jeesuksen+lauseen+Isä+ja+minä+olemme+yhtä.+Annan+itselleni+vapauden+ajatella+että+Jeesus+ei+sanonut+-+tarkoittanut+että+vain+Isä+ja+Jeesus+ovat+yhtä.+Toki+hekin+ovat,+mutta+sanoisin+että+Isä+ja+Jeesuksen+henki+ovat+yhtä.Sillä+tasolla+jokainen+ihminen+-+nainen,+-+mies+ovat++Jumalan+Poikia+eli+yhtä.+Jokaisessa+on+Taivasten+valtakunta+samanveroisenaKun+tämän+elän+todeksi+olen+ymmärtänyt+anteeksiannon+idean.
  2. Pelästyisit
  3. Viestintä+on+manipulointia+Hyvän+ja+pahan+TIETO+ei+ole+minkään+arvoista.Kysymys+on:+Miten+sitä+tietoa+käyttää,+onko+tärkein+saavutus+matkakumppanin+tuomitseminen?+Vain+täydellisen+rakkauden+kautta+virtaama+tieto+on+tietämisen+arvoista.Ehtoollisesta.Oma+visioni+esim.+viimeisestä+yhteisestä+ateriasta+on+täysin+poikkeava+raamatusta+ja+silti+minun+mielestäni+aivan+yhtäpitävä+kerrotun+kanssa.++Jätetään+sivuun+ne+päivällisen+asetussanatTähän+tapaan:+Jeesuksen+läheisimmät+olivat+saaneet+kutsun+tulla+yhteiselle+iltapalalle+joka+on+ollut+perheen+"pyhä"+kokoontuminen,+jota+se+vieläkin+niissä+kulttuureissa+on.+Jokainen+Välimeren+maiden+tai+Keski-Euroopan+kävijä+tietää+kuinka+suuri+tapahtuma+nykyinen+päivällinen+on+sikäläisittäin.+Varsinkin+Juutalaisuudessa.+Niinpä+olivat+siinä+aterialla+ja+Jeesus+sanoi+tämän+olevan+heidän+viimeinen+yhteinen+kohtaaminen+pitempään+aikaan.Ihmettelyyn+hän+antoi+vähemmän+selkeitä+vastauksia+mikä+tietenkin+oli+omiaan+vielä+lisäämään+tilanteen+"mystiikkaa"Kuitenkin+muutamalla+sanalla+hän+antoi+ymmärtää+että+aina+kun+kokoonnutte+tällä+tavoin+yhteen+yhteiselle+aterialle+teidän+on+mukava+muistella+minua,+kuinka+olin+aivan+kuin+te.+Hyvästä+seurasta,+ruoasta+ja+viinistä+nauttiva+ihminen,+kuin+kuka+tahansa+teistä.Näin+minä+tuon+"Ehtoollisen"+näen,+tietenkin+sillä+pyhyydellä+kuin+jokainen+haluaa,+mutta+ilman+sitä+muinaisuskontojen+lihan+ja+veren+pyhittämistä.+Veren+ja+lihan+vertauskuvallista+syöntiä.+Näin+ajatellessani+korostan+yhteisen+aterian,+eli+yhdessä+koetun+ilon+voimaa.