Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Julkinen+tila+ei+ole+koskaan+arvoneutraali.+"+(JJ)
Julkinen+tila+on+aina+sen+ihmisen+arvottama+joka+siellä+on.
Sanoma+on+kuulijan+korvassa,+sanat+sinänsä+ovat+ääniaaltoja+ilmassa+tai+mustetahroja+paperilla.
Ihminen+itse+mielssään+LUO+oman+totuutensa,+se+on+ihmsen+osa+eli+kuva+jumaluudesta,+se+ei+kysele+tahdotko+vai+kiellätkö,+toimimattomuuskin+on+tukeva+ote+tilanteessa.
Olisi+niin+kiva+syyttää+Eevaa+tai+Käärmettä,+elämästäsi+et+kuitenkaan+voi+astua+ulkopuolelle
Rauhan+siunausta+kullekin+sielulle....
25.12.2018 10:13
Osaatko+sanoa+mistä+syyllisyytesi+kumpuaa?
Kyllä,+syyllisyyteni+kumpuaa+epäilyksestä++#olen+eossa+Luojastani#
kuitenkaan++mitään+todellista+ei+voi+uhata,+eikä+mitään+epätodellista+ole+olemaassa,+siinä+on+Jumalan+rauha.+Se+mikä+mielikuvissani+on+heikkolaatuista+on+itsekkyyteni+ja+ylpeyteni+luulottelua+jota+todellisuudessa+eli+Rakkaudessa+ei+ole+olemassa
24.12.2018 16:29
Juuri+siksi+kaikenekattava+rakaus+on++ainut+mahdollinen+tottuus+koska+sitä+ei+pysty+mitenkään+syyllistämään+ei+syyttämään.+Rakkaus+ei+tee+mitään+se+ON.
Rakastan+sinua+sellaisena+kuin+olet,+ja+sinä+olet+ajatus+Jumalan+mielessä.
Loppuujen+lopuksi+kukaan+ei+lopulta+pyydä+muuta+kuin+tulla+hyväksytyksi+ja+rakastetuksi.
1.Korinttolaiskirje:
13:1+Vaikka+minä+puhuisin+ihmisten+ja+enkelien+kielillä,+mutta+minulla+ei+olisi+rakkautta,+olisin+minä+vain+helisevä+vaski+tai+kilisevä+kulkunen.
Linkki:+https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=1ko+13:1
Alla+olevan+pitäisin+alkulauseena+myös+siinä+nykyaikaisessa+elämänkatsomus+opissa.+Olemme+unessa,+enemmälti+ei+minkäänlaista+heräämistä+ole+havaittu+tuon+nukuttamisen+jälkeen.
Tätä+me+olemme:+
Mooses+21+Silloin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+syvään+uneen+ja+otti+hänen+nukkuessaan+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+täytti+kohdan+lihalla.+
22+Herra+Jumala+teki+tästä+kylkiluusta+naisen+ja+toi+hänet+miehen+luo.
23.12.2018 18:24
Nuoruudessani+täysin+vailla+"normaalia?"+itsetuntoa+mieltäni+suuresti+ilahdutti+kun+sisäistin+että+taivasten+valtakunta+on+minussa+eli+rakkaus+on+sisäisesti+minussa+Luojani+tahdosta.
Seuraava+oivallus+oli+että+polkiessani+itseäni+"minä+kurja+mato+matkamies+maan,+syntisäkki+perisynnin+runtelema...."+poljen+sitä+joka+minussa+on+PYHÄÄ+Luojani+tahdosta,+heittäydyn+Luojaani+viisaammaksi+ja+mitätöin+sitä+minkä+Hän+on+minulle+antanut+/+Luonut.+Jumalan+pilkkaa+pahimmillaan.
Siitä+alkaen+olen+antanut+anteeksi+ajatukseni+niistä+kirjoituksista+joissa+olen+kokenut+tappamista,+syyttämistä,+syyllistämistä.+Sellaiset+kirjoitukset+ovat+sen+kirjoittajan+vilpittömiä+näkemyksiä,+minulle+riittä+että+en+niissä+tavoita+Rakkauden+ääntä,+joku+toinen+kenties+hyvinkin...
Näillä+opeilla+Hyvää+Joulua.+Joulun+lapsi+syntyköön+jokaiseen+sydämeen
22.12.2018 20:42
Aivan+hyvä+huomio.+Jumala+on+jokaisessa+kohtaamisessa+kanssani,+kun+vain+muistan+antaa+Hänelle+tilaa,+en+voi+tietää+vastaantulijan+uskontokuntaa
1Ko+13:5
13:4+Rakkaus+on+pitkämielinen,+rakkaus+on+lempeä;+rakkaus+ei+kadehdi,+ei+kerskaa,+ei+pöyhkeile+jne...
22.12.2018 20:25
Siitä+pöydästä+on+saatu+myös+oikea+ravintoa,
22.12.2018 11:33
Kristinuskoa+ei+liene+mahdollista+uudistaa,+helpompaa+on+lähteä+aivan+uudelle+ilosanomalle.
Esimerkiksi+tähän+tapaan:
Sovitus+joka+on+Jumalan+lasten+luonnollinen+kutsumus,+on+päämäärä.+"Taivas+ja+maa+katoavat"+tarkoittaa+että+ne+eivät+tule+pysymään+erillisinä+tiloina.+
Sinä+olet+Jumalan+aikaansaannos++ja+hänen+työnsä+on+täysin+rakastavaa+ja+täysin+rakastettavaa.+Näin+ihmisen+on+ajateltava+sydämessään+koska+sellainen+hän+on.
Pallo+on+yksilöllä+koska+vain+yksilö+voi+sydämessään+tehdä+mitä+tehtävissä+on.
Yksinkertainen+lähtökohta:+Tee+hänelle+se+mitä+toivoisit+itsellesi+tehtävän.
Syvällisemmin:+Jumala+on+halunnut+minun+olevan+olemassa,+syyllistänkö+itseni+koska+näin+on.+Hän+ei+luonut+kirkkoa+tai+uskontokuntia.
Mitä+merkitystä+on+kirkolla+kun+jokainen+rakastaa+jokaista,+kuten+Jumala
22.12.2018 11:24
En+halua+vaikuttaa+saivartelijalta
Huomaatko+että+kiitollisuus+ja+kiitollisuuden+velka+ovat+eri+asioita.+Se+mitä+tunnetta+seuraa++sillä+on+taipumus+voimistua.++Kun+elämässä+kuitenkin+on+vastoinkäymisiä+muistanko+olla+syyllistämättä+itsenäni+"velkani"+vuoksi??
Yhdenvertaisuus+olisi+mielestäni+tärkeä+pitää+ensisijalla+ihmissuhteissa+eli+elämänkatsomuksessa.
Siksi+Jeesus+pesi+opetuslasten+jalat+iltapalalla+joka+oli+juutalaisuudessa+perheen+pyhä+hetki,+siksi+hän+söi+ja+joi+kuten+jokainen+heistä+osoittaakseen+olevansa+yhdenvertainen+Isänsä+perheessä.+Hän+oli+Vanhempi+Veli+jos+haluaa+jonkin+selityksen+hänen+jakamalleen+ilosanomalle
22.12.2018 10:42
Minulle+on+tärkeintä+että+Jumala+on+rakkaus.+Siinä+missä+en+näe+enkä+koe+rakkautta+siinä+ei+ole+jumaluutta.
En+piiskaa+lastani+siksi+että+rakastan+häntä,+opetan,+tuen+ja+keskustelen.+Samoin+minun+taivaallinen+Isäni+ei+vaadi+minulta+yliopistotutkintoa+tai+pappiseminaarin+suoritusta+jotta+olisin+oikein+uudistanut+ja+käsittänyt+Hänen+mielensä.
Uhri+ajattelu+synnyttää+kiitollisuuden+velkaa.+Jeesus+näytti+ylösnousemuksen+ihmeen,+ja+rakkauden+voiman.+Hän+ei+ollut+eikä+ole+uhri,+hän+on+esimerkki+anteeksiannosta+ja+rakkaudesta
21.12.2018 23:08
Jeesuksen+ilosanoma+oli+ja+on+anteeksianto+ja+rakkaus
Se+on+kuitenkin+kirjanoppineille+liian+yksinkertainen,+joten+tehdään+vähän+lisää....
viestin+loppuosan+poistin+Pyhän+Hengen+opastamana+koska+se+on+mahdollista+ymmärtää+rakkauden+vastaisena
21.12.2018 13:43
Tarkemmin+ajatellen+tässä+on+avain+uskontojen+syntyyn.+Aloittaja+ei+tätä+kysy,+vastaan+kuitenkin.
Kuvitellkaamme+että+tiukan+paikan+tullen+muinais+ihminen+liittyi+yhten+ysimielisesti+luopuen+itsekkyyden+erityisyydestä+ja+kas+kummaa,+tapahtumat+kääntyivät+kaikille+sopuisaan+ja+kelvolliseen+suuntaan.+
(nykysin+kansanedustaja+toteaa+saman+-+kukaan+ei+voi+yksin+mitään)
Muinaisuudessa+kuten+nykyisinkin+on+niin+kiva+kun+joku+hoitaa+hommat+minun+puolesatani+joten+tehkäämme+pappi+tai+shamaani,+kuningas,+jumala+joka+hoitaa+jutut.
Se+nyt+vain+ei+mene+niin,+jokainen+joutuu-+pääsee+elämään+omien+uskomustensa+kanssa.
+Rakaisunkin+tyrkytän+vaikkei+kysytä.++Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi+jotta+voisti+laulaa+yhdessä
21.12.2018 10:50
Tyypillistä+suomalaista+on+jättää+kalevala+pois,+eihän+me+nyt+mitään+olla.+mitä+ne+muut+meistä+sanovatkaan+jos+meillä+on+ikuinen+kertomus+maailman+synnystä.
Kuitenkin+Jeesus+siteerasi+kalevalaa+lausuessaan+"missä+teitä+on+kaksi+tai+useampi+minun+nimessäni+siellä+olen+minä"
vertaa+sisältöä:+
Lyökäämme+käsi+kätehen+lähteäksi+laulamahan+saahani+sanelemahan,
päsemme+miehen+tietoon.
Selitän+varmuden+vuoksi;++Kalevala+opettaa+pyytämään+yhdessä,+yhteisellä+mielellä,+tuloksena+ylemmän+tason+oivallukset+aivan+kuten+Jeesus
21.12.2018 10:32
Kumpi+mieli+toimii+jos+autolija+ajaa+jalankulkijan+kuoliaaksi
a)+se+joka+autoilee
b)+se+joka+kulkee+jalan
c)+tuomioistuin+joka+tutkii+ja+tekee+päätöksen,++jalankulkijan+/+autoilijan+mieli+on+toiminut?
Sopiiko+katsoa+hiukan+syvemmin:
Maailma+tulee+todeksi+eli+kokemus+maailmasta+on+maailmassa+koetut+tapahtumat,+syntymä,+elämä,+sairastumiset,+parantumiset,+tapahtumat+=+maailma.
Maailma+on+holgrammi+ihmisen+mielessä
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=20&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi6yfS8vbDfAhUBFSwKHZFMAD8QFjATegQIDhAB&url=https://tekniikanmaailma.fi/onko-maailmankaikkeus-pelkka-jattimainen-hologrammi-tiedemiehet-loysivat-uusia-todisteita/&usg=AOvVaw1GkzcRqzJ9cRCd5wk54i_O
21.12.2018 10:16
#+Jumalan+silmissä+homo+on+kauhistus+ja+papit,+jotka+vihkii+eivät+ole+uskovia.+#++Kirjoitetaanko+tämä+siihen+puhtaaseen+ja+oikean+Raamattuun
Tuhlaajapoika+kertomukseesa+ei+pojan+sukupuolielämää+eritelty.+
Onko+rakkautta+se+että+piiskaa+mahdollisiman+kovasti
20.12.2018 17:58
Sinun+on+ratkaistava+miten+suhtaudut+omiin+käsityksiisi+"kirkon"+päätöksistä.
Syyllistäminen+ja+syyllisyys+ei+ole+Jumalasta
Me+olemme+aina+se+joka+asettaa+ansat.
Me+piirrämme+aina+nämä+kuvitteelliset+rajaviivat+hiekkaan,
pelkästään+odottamaan,+että+vihollinen+ylittää+nämä+rajat.
Me+kyllä+tiedämme,+että+vihollinen+haluaa+ylittää+nämä+rajat,
koska+me+itse+kirjoitimme+käsikirjoituksen+sillä+tavalla,
mutta+unohdamme,+että+me+olimme+se,+joka+kirjoitti+käsikirjoituksen.
Niinpä+sitten+kun+rajan+ylittäminen+tapahtuu,+olemme+oikeutettuja
vihaan+ja+loukkaantumiseen.
20.12.2018 11:43
En+hetkeäkään+epäile+etteikö+näin+olisi.
Juuri+tuo+että+mielesi+avulla+pystyt+käskyttämän+ja+tuhoamaan+kehon+tai+sen+osia,+todistat+että+ensin+on+sinä+=+henki,+toiseksi+on+mieli+ja+sitten+on+keho+joka+toimii+fyysisenä+toimijana.+Ensin+olet+kuitenkin+sinä+=+henki+-+hengissä?+ja+sinun+mielesi+sitten+on+toiminta.
Aivoissa+oleva+tietty+kohta+on+ensin+sinun+mielessäsi.
19.12.2018 10:09
Lopulta+kaikissa+tunnetuissa+opetuksissa+päädytään+sovintoon+rauhaan+iloon.+
Monenlaisia+seremonioita+kyllä+opetetaan+jopa+vaaditaan+mutta+päämäärä+on+sama.
18.12.2018 21:35
On+paljon+myös+eriäviä+mielipiteitä+jopa+kokemuksia.++Kaikella+kunnioituksella.
Silloin+joudun+miettimään+onko+kokemuksella+mitään+merkitystä.
Toistaiseksi+olen+sitä+mieltä+että+jokainen+antaa+itse+merkityksen+kokemuksilleen.+
Se+on+sitä+aivojen+sähkökemiallista+toimintaa.
Kiinnostavan+siitä+toiminasta+tekee+se++into+millä+kaverin+sähkökemiallisen+toiminnan+tulos+pitää+mitätöidä.
Kuka+tai+mikä+on+se+voima+ja+lähde+-+tieto++tai+totuus+että+kaveri+on+älytön+ja+autettava
Ehkäpä+juuri+sieltä+löytyy+avaimet+Jumala+käsitteeseen.
Jumala+on+voittamaton+voima+käsitteenä
Kaverin+esittämä+totuus+on+voittamaton+voima+hänen+mielessään++hänelle?
Yhteinen+uskonto+on+mahdottomuus+-+yhteinen+kokemus+on+mahdollinen+jopa+välttämätön+-
18.12.2018 10:50
Ei+kukaan+voi+olla+minua+heikompi😊
17.12.2018 21:32
Sinulle+on+syötetty+pajunköyttä😊
17.12.2018 21:05
44 / 121