Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Kurssi+käsittelee+useissa+yhteyksissä+tasoista+ja+varoittaa+niiden+sekoittamisesta.Jumalan+tasolla+maailmaa+ei+ole+olemassa.+Maailma+on+Pojan+uni.Minun+tasollani+maailma+on+monin+tavoin+todellinen,+koska+anteksiantoni+on+kesken.+Jos+kaverini+kyselee+tunteiden+puhdistamisesta+sellainen+kysymys+on+Jumalan+tasolla+olematon+(järjetön+käsittämätön)+koska+kaikki+Jumalan+tasolla+on+ikuisesti+täydellistä.+Jumala+ei+ole+mukana+minun+(Pojan)+unessaKuitenkin+kaikki+missä+on+Rakkaus+sinä+on+Jumala+mukana+-+myös+tässä+mielentilassa++-+koska+Jumala+on+RakkausHarjoitus+9++En+näe+mitään+sellaisena+kuin+se+nyt+on.Harjoitukset+on+tarkoitus+tehdä+järjestyksessä+jotta+niistä+saisi+parhaan+hyödyn.Opettajan+käsikirjassa+on+luku+11+Miten+rauha+olisi+mahdollista+tässä+maailmassa.
  2. Kenneth+Wapnick:+https://www.youtube.com/watch?v=ehGwCwjja6A+-videon+suomenkielinen+teksti.Ihmeiden+Oppikurssissa+Jeesus+tekee+selväksi,+että+Kurssin+mukaan+ei+ole+niinkään+tärkeää+se,+mitä+me+teemme+maailmassa,+vaan+tärkeää+on+se,+miten+teemme+asioita,+tai+vieläkin+paremmin:+kenen+kanssa+niitä+teemme,+teemmekö+niitä+yhdessä+egon+vai+Pyhän+Hengen+kanssa.+Koska+me+kuitenkin+uskomme+olevamme+kehoja+–+muutoinhan+me+emme+täällä+olisikaan+-+kokemuksemme+liittyvät+täällä+maailmassa+ilmeisestikin+toisiin+kehoihin+ja+koska+meillä+kaikilla+on+kehollisia+tarpeita+-+sekä+fyysisiä,+että+psykologisia+–+ja+koska+me+kaikki+olemme+olemassa+täällä+maailmassa,+meidän+kaikkien+tulee+myös+tehdä+asioita+täällä+maailmassa.+Meidän+tehtävänämme+Kurssin+kanssa+työskenneltäessä,+ei+ole+tarkoitus+ilmaista+asioita,+joita+teemme,+vaan+ennemminkin+tuoda+esiin+sitä,+minkä+päätöksen+teemme,+kun+valitsemme,+kummanko+opettajan+valitsemme+ja+kummanko+ajattelujärjestelmän+kanssa+haluamme+samaistua.+Se+kummanko+ajattelujärjestelmän+valitsemme,+laajenee+meidän+kauttamme+ja+tämä+valinta+saa+ilmaisunsa+maailmassa.Kurssin+tekstissä+on+luku+”Minun+ei+tarvitse+tehdä+mitään”+(T-18.VII,+s.+439-441),+joka+oli+alun+perin+osa+Helenille+tarkoitettua+henkilökohtaista+viestiä+tilanteessa,+jossa+hän+joutui+tekemään+valinnan.+Viestin+ydinkohta+oli,+että+meidän+ei+tarvitse+tehdä+mitään,+nimittäin+ei+tarvitse+itse+yrittää+määritellä+maailmassa+esiintyviä+ongelmia,+eikä+tarvitse+määritellä+mitä+niille+pitäisi+tehdä.+Meidän+tulee+tajuta,+että+todelliset+ongelmat+ovat+mielissämme+ja+että+se+mitä+meidän+tulee+tehdä+ongelmille,+on+uudelleen+valitseminen.+”Minun+ei+tarvitse+tehdä+mitään”+tekstin+voidaan+sanoa+myös+tarkoittavan,+että+minun+ei+tarvitse+tehdä+mitään+ITSE.+Toisin+sanoen,+se+mitä+teen+ei+tule+tehdä+yhdessä+egon+kanssa,+vaan+meidän+tulee+ottaa+Jeesus+opettajaksi.+Hän+opastaa+meitä+antamaan+anteeksi+ja+hän+auttaa+näkemään,+että+jokaisen+meistä+on+pohjimmiltaan+samaa+ja+että+jokaisella+meillä+on+pikemminkin+yhteiset+edut+ja+mielenkiinnon+kohteet,+kuin+meidät+erottavia+etuja.+Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+kun+meidän+joka+tapauksessa+tulee+tehdä+asioita+maailmassa,+niin+haluamme+tehdä+ne+erilaisen+opettajan+ohjauksessa.+Tämä+auttaa+meitä+omaksumaan+asenteen,+jonka+mukaan+toisaalta+toimimme+maailmassa+niin+kuin+tavallisesti+toimitaan,+nimittäin+niin+että+näemme+jokaisen+siten+kuin+tehtävän+155+alussa+sanotaan,+että+pukeudumme+niin+kuin+muutkin,+puhumme+niin+kuin+muutkin,+syömme+ruokaa+niin+kuin+muutkin,+harrastamme+seksiä+niin+kuin+muutkin,+koitamme+hankkia+rahaa+niin+kuin+muutkin.+Näissä+asioissa+ei+kuitenkaan+ole+lähtökohtaisesti+sen+enempää+hyvää+kuin+pahaakaan.+Se+mikä+on+tärkeää+-+toistan+vielä+–+on,+niin+kuin+tehtävässä+155+sanotaan,+että+meidän+otsamme+on+levollinen+ja+että+hymyilemme+useammin.+Siis+kaiken+mitä+teemme,+teemme+rauhallisesti.+Se+ei+tarkoita+sitä,+että+käännämme+selkämme+maailmalle,+se+ei+tarkoita+sitä,+että+eroamme+työpaikastamme+tai+jätämme+perheemme,+siksi+että+kaikki+on+kuitenkin+pelkkää+illuusiota,+eikä+sitä,+että+lankeaisimme+erityisiin+ihmissuhteisiin.+Tällöin+emme+ole+ymmärtäneet+mistä+on+kysymys.Ongelma+ei+ole+siinä,+mitä+me+teemme+maailmassa.+Kysymys+ei+ole+siitä,+mikä+meidän+ihmissuhteissamme+on+vialla+–+ei+henkilökohtaisella+tasolla,+eikä+kehojen+välisellä+tasolla.+Ongelma+on,+toistan+vielä,+siinä+teemmekö+asioita+syyllisyydestä+lähtien,+vai+teemmekö+asioita+anteeksianto+päämääränä.+Kurssin+painopiste+ei+siis+koskaan+ole+siinä,+mitä+me+teemme,+vaan+siinä+-+toistan+vielä+-+kenen+ohjauksessa+teemme+asioita.+Voimme+siis+elää+elämäämme+niin+kuin+kaikki+muutkin+elävät:+eli+tavanomaisesti.+Teemme+sitä,+mitä+kaikki+muutkin+maailmassa+tekevät,+mutta+teemme+sen+eri+tavalla.+Kuten+sanoin:+hymyilemme+useammin+ja+meidän+otsamme+ovat+seesteisiä.+Opimme+parhaiten+mitä+Kurssissa+sanotaan,+kun+kohdistamme+mielenkiintomme+kehon+sijasta+mieleemme.+Samalla+opimme+myös+opettamaan,+koska+sillä+että+olemmme+oikea-mielisiä,+sanomme+kaikille+joiden+kanssa+olemme+tekemisissä:+sinä+voit+tehdä+saman+oikeamielisen+valinnan+kuin+minäkin+olen+tehnyt,+koska+olemme+yhtä.+Voimme+tämän+sijaan+valita+rauhan+tilan.+Voimme+valita+ihmeen+valittamisen+sijasta.+Voimme+valita+hyökkäämisestä+pidättäytymisen,+voimme+välttää+erojen+korostamista,+emme+lankea+meitä+erottavan+erityisyyden+ansaan,+vaan+sen+sijaan+voimme+valita+näkevämme+kaikki+ihmiset+pohjimmiltaan+samanlaisina.Korostan+vielä+sitä,+että+Kurssin+opiskelijoina+emme+lakkaa+olemasta+siten+kuin+tavallisesti+olemme.+Se+ei+kuitenkaan+tarkoita+sitä,+että+koska+olemme+jättäneet,+kuten+tehtävässä+194+sanotaan,+tulevaisuuden+Jumalan+käsiin,+että+sanoisimme+irti+kaikki+vakuutuksemme.+Siinä+ei+ole+mitään+järkeä+silloin,+kun+elämme+maailmassa,+missä+tarvitaan+tietynlaista+varmuutta.+Se+ei+tarkoita+sitä,+että+emme+lukitse+automme+ovia+ja+pysäköimme+sen+kadun+varrelle+varkaita+houkuttelemaan.+Siitä+ei+ole+hyötyä+meille,+eikä+myöskään+sille,+joka+varastaa+automme.+Se+merkitsee+sitä,+että+teemme+niin+kuin+kaikki+muutkin
  3. "Uskovien+kanssa+on+aivan+turha+yrittää+keskustella+siitä+mitä+tarkoittavat+sanat+tieto,+totuus,+todiste,+todellisuus+tai+fakta."Kun+näinollen+tiedät+mitä+on+vastaamatta+jättäminen+onko+sinusa+"miestä"+vastata+kysymykseen+mitä+sanalla+jumala+sinä+tarkoitat.Hyväksyn+täysin+vastaukseksi+ettei+suomi24palsta+ole+asiallisen+keskustelun+alustana+mitenkään+mahdollinen