Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ainut+pelättävä+asia+on+pelko.+Siis+mitään+pelättävää+ei+ole.+Hyvä+avaus!
07.03.2018 21:54
Jumala+on+vajakkienkin+herra.
Vain+se+sinulla+on+mitä+näet+olevaksi+joten+ole+kiitollinen+olemisestasi,+varsinkin+sitä+mikä+sinussa+on+totta.
Vaihtuva,+muuttuva,++ei+ole+totta.+Totuus+on+pysyvää+ollakseen+totuus.
07.03.2018 21:49
Usko+jo+käsitteenä+sulkee+tiedon,+totuuden+ja+aidon+ymmärryksen+pois.
Toki+voihan+sitä+näinkin+artikuloida:
Nokian+puhelimet+kehitettiin+valtavan+innostuksen+ja+yhteistyön+huumassa.+Kun+alettiin+USKOA+että+tässähän+sitä+paistatellaan+maailman+ainoana+viisaana+puhelimentekijänä+niin+persiilleen+meni.+Tässäkin+voidaan+sanoa+että+USKO+pilasi+hyvän+pisneksen.+Asia+on+siten+kuin+sinä+(kuka+ikinä)+sen+haluat+nähdä.
Usko+pilasi+Jeesuksen+opetukset??
Jeesus+opetti+miten+on+hyvä+elää+itsensä+ja+lähimmäisten+kanssa
Ihmiset+ymmärsivät+sen+tarkoittavan+miten+pitää+USKOA+
Onhan+siinä+tietty+ero??+vai!
07.03.2018 21:42
12____13
5.3.2018+23:43
Sinun+viestisi+voi+kokea+myös+rakkaudettomuudeksi.+Rakkaus+ei+luokittele
Sinun+viestisi+voi+kokea+myös+rakkauden+tunnustamiseksi.
Minun+aseneteeni+on+myös+luokittelua+joten+se+siitä.+Jokainen+on+tullut+valitsemaan+Rakaudenko+vai+jotain+muuta.+Valinta+on+valitsijassa+ei+sanomassa.
Savolainen+totuus.+Se+on+kuulijan+korvassa.
06.03.2018 15:04
Kyllä,+juuri+näin
Kärjistäen+on+varsin+ymmärrettävää+että+on+koettava+jokin+tarkoitus+elämälleen,+unelma,+päämäärä,+usko+(ja+taas+kerran+sana+usko+muussakin+kuin+jumalusko+merkityksessä)+rakkaus+(ja+sekin+muussa+kuin+ainoastaan+seksi+merkityksessä)
Se+on+niin+itsestään+selvä+asia+että+vastakohta+tuntuisi+oudolta+esim.++nousenko+sängystä+aamulla+-+mitä+väliä-+syönkö+aamupalan+ei+tarvitse+-+mitä+väliä+jne.
Koska+kuitenkin+toimin+välttääkseni+fyysistä+kipua+nousen,+puen+syön.+Saadakseni+kaiken+tuon+myyn+voimani+ja+taitoni+jollekin+joka+maksaa+siitä+jollain+minua+hyödyttävällä+tavalla+ja+näin+olen+oravanpyörässä+kokemassa+merkityksiä+eli+uskoa+tulevaisuuteni.
Tästä+ei+välty+sekään+joka+kieltää+tai+vannoo+ateismin+tai+jumalan+puolesta+tai+vastaan.
Aloittajalle+vastasin+:+Olet+kokemassa+elämää+ja+siihen+väistämättömänä+osana+on+valintojen+teko.+Elämä+on+valinta.
Joku+valitsee+monista+eri+syistä+mitä+milloinkin+ja+usein+pääsee/joutuu+tarkistamaan+mitä+tuli+valinneeksi+siksikin+koska+vasta+nähtyään+valintansa+tuloksen+tulee+tietoiseksi+mitä+onkaan+valinnut.
Tänään+valitsin+näin+ja+myöhemmin+luen+miten+on+valintoihini+reagoitu.+Aivan+vapaasi+sallin+että+vastaukset+vaikuttavan+myös+uskooni+korkeimpaan
06.03.2018 09:32
Minusta+näyttää+siltä+että+jokaisella+on+elämänkatsomus+ja+sitä+voi+kysyä+miksi+sellainen+pitää+olla.
Jotkut+uskovat+jumalaan+jotkut+kommunismiin,+jotkut+yleisesti+tieteeseen.+Se+yhdistä+jokaisen+ihmisen.++Viktor+E+Frankl+tutki+ja+sai+tuloksia+siihen+suuntaan+että+keskitysleirillä+selviytyi+paremmin+sellainen+joka+ei+katkeroitunut+vaan+keskittyi+omaan+vakaumukseensa.
Ihmisen+on+hyvä+kokea+elämänsä+merkitykselliseksi,+jotkut+hakevat+merkityksiä+ammuskelemalla++toisia+ihmisiä.++Se+jos+mikä+vaatii+vahvaa+uskoa+enkä+nyt+käytä+sanaa+usko+yksi+jumaluskon+merkityksessä,+myös+jumalaan+uskomattomat+uskovat+kaverin+tappamisen+autuuteen.+Yhteinen+asia+on+vankka+usko
Usko+eli+elämänkatsomus+pitää+olla+eikä+se+vaadi+välttämättä+Jumalaa,+vähintään+yhtä+kova+usko+on+sillä+joka+kieltää+kaverin+uskon??
05.03.2018 22:06
Itselleni+vaikeina+on+Raamatun+yksityiskohtaiset+määräyskokoelmat+ja+Jumalan+aiheuttamat+sodat.
Minulle+oli+jo+ennen+IOK.a+itsestään+selvää+että+Jumalan+luomana+minun+olemassaolostani+on+vastuussa+ainoastaan+Jumala+ja+kaikki+muu+on+humpuukia+ja+kamalia+toiveunia.
Jos+minulta+joku+kysyy+raamatusta+ehdotan+vakavasti+että+älä+ala+vanhantestamentin+puolelta...Aika+vaikeaa+on+sieltä+ilosanomaa+löytää.
Jos+luet+Ihmeiden+Oppikurssia+aloita+sieltä+loppupuolelta+osasta+Opettajan+käsikirja.+Siellä+on+selvennyksiä+myös+kirjan+käyttämistä+käsitteistä.
Mitään+noituutta+siellä+ei+ole.+Se+ei+käske+luopumaan+raamatusta.
Raamatun+kirjoittajat+ovat+hekin+tehneet+parhaansa+sen+tiedon+ja+ymmärryksen+mukaan+mikä+heillä+on+silloin+ollut.+Sanoihan+Jeesuskin+"ette+vielä+ymmärrä+mutta+tulee+aika+jolloin+ymmärrätte"+ja+hän+kuitenkin+oli+opetanut+henkilökohtaisesti+noita+kuulijoita+usean+vuoden.
Ajattele+ihmistä+joka+kirjoittaisi+asiasta+jota+ei+itse+ymmärrä.+Miten+siinä+sanansa+asettaisi+ja+juonta+kuljettaisi??
02.03.2018 21:43
Hyväksyn+ajatuksesi+että+sinä+olit+paikalla+ja+raportoit+silminnäkijän+totuudella.+
Sitä+tarkoitan+kun+sanon+"Sallitko+ajatella....."+Varmaa+on+että+toisenlaisiakin+ajatuksia+on
01.03.2018 18:20
Aivan+niin+hyvä+5666+Sinä+olet+nyt+se+joka+TIETÄÄ+että+Jeesus+tai+saatana+ei+kertonut+kelleen+mitä+Jeesuksen+mielessä+tapahtui+noina+yksinäisyyden+hetkinä?
Siksi+aloitin+"Olisiko+mahdollista+ajatella.."+Sinä+ilmaisit+mahdollisuutesi,+joku+toinen+saattaa+ajatella+toisin.
Yksinäisyytesi+erämaassa+sinä+koet+ajatuksesi,+kiitos+siitä+että+asetuit+esimerkiksi.+Aivan+kuten+Jeesus+jätti+kertomuksen+ohjeeksi++jälkeentuleville.++Jokaisella+on+erehtymisen+mahdollisuus,+mutta+kun+ottaa+puheeksi+avoimesti+syntyy+uusia+näkökulmia+ja+voi+ajatella+uudessa+tilanteessa+toisin.
27.02.2018 19:59
Olisiko+mahdollista+ajatella+kuinka+kyseisen++tarinan+sisältö+opettaa:+Jokaisen+on+tehtävä+itse+mielessään+(yksinäisyydessään)+selväksi+suhteensa+maalliseen+ja+"taivaalliseen"+mitä+se+sitten+lieneekin+kullakin.
Erotetaan+taivaalliset+höpinät+ja+puhutaan+asiaa.+Onko+todella+paras+ratkaisu+
+Minulle+kaikki+heti+ja+ainakin+enemmän+kun+naapurille+vai+olisiko+kaikille++parempi+yhteinen+"hyvä"
Siinä+on+mielestäni+kiusauksen+tarinan+sisältö.
Tosi+on+että+jokainen+lukija+tekee+omat+johtopäätöksensä+näistäkin+lauseista.
24.02.2018 17:02
En+ole+oikea+ihminen+keskustelemaan+sinun+kysymyksilläsi.+Sinä+kysyt+ja+koet+vastauksen+sinulle.
Minulla+on+omat+kysymykset+koska+minulla+on+minun+uskomukseni,+sinulla+sinun.
24.02.2018 16:49
Kukaan+ei+ole+kertonut++olisiko+jossain+herätetty+sitä+ensimmäisestä+unesta.+Se+ensimmäisen+unen+sisältö+oli+kuviteltu+ero+Luojasta+(Hän+meni+piiloon).+Sitä+piileskelyä+olen+tässä+opetellut+tosrjumaan
24.02.2018 10:07
Kiitos+arvostuksesta.
Minulla+tosiaan+menee+toisenlainen+ajatus+anteeksiannosta.+Minun+käsitykseni+mukaan+Luoja+antoi+kaikille+kaikkea+tasapuolisesti+joten+keltään+ei+puutu+mitään+todellista.+Minä+en+pysty+lisäämään+eli+antamaan+siihen+mitään+lisää+antamalla+jotain+anteeksi.+Minusta+se+tarkoittaisi+että+minä+olisin+vastuussa+ja+velvollinen+mittamaan+miten+sinä+tai+joku+kaverini+toimii+ja+siten+antaisin+hänelle+jotain?+lisää?+Korjaisin+Jumalan+Luomusta??
Anteeksi+voin+antaa+vain+itselleni++omat+virheelliset+uskomukset.+Siinä+on+sovituksen+sisältö+ja+tarkoitus.+Minun+tehtäväkseni+jää+hyväksyä+se,+myös+minussa+on+se+minkä+Jumala+on+luonut
Kaikki+tämä+on+mielen+sisältö+ei+aineellinen+eli+materia.
Luterilainen+en+ole+sikäli+että+minun+käsitykseni+mukaan+Jumala+=+Rakkaus+ei+mitään+muuta+ei+pienintäkään+syytöstä+ei+arvostelua+ei+pelkoa.
Kaikki+kielteisyys+alkoi+sitä+että+Aatami++valitsi+mennä+piiloon+kuvitellessaan+tehneensä+jotain+rangaistavaa+"syödessään+omenaa"+eli+syyllisti+itsensä+omasta+tahdostaan.
Niinhän+He+olivat+sen+tuumanneet.+Siksi+muistutetaan+Raamatussa+että+kaksinaisuus+(Eeva)+luotiin+unessa.+Aatami+nukutettiin+ensin+ja+sitten+hänelle+tehtiin+kumppani.
On+valtava+intohimo+ottaa+kirjaimellisesti++Raamatun+monia+lauseita.+Tätä+en+kuitenkaan+ole+kovin+usein+huomannut+niissä+kommenteissa.
Yrjö+Kallisen+ajatuksia
Me+nukumme,+ihmiset+ympärillämme+kulkevat+unessa+
Ja+monet+muut+kertovat+samasta+asiasta.
Välttelen+eniten+käskemästä+ketään+mihinkään.+Vanhantestamentin+uudelleenkirjoittamista+välttelen+kaikin+voimin.+Siellä+kerrotut+kansanmurhat+on+minulle+käsittämättömiä+asioita.+Niitä+kuitenkin+tapahtuu+joka+hetki.+Kouluampumiset+ja+breivikit.+Juuri+nuo+onnettomat+ihmiset+jotka+noita+tekevät+ovat+juuri+niitä+jotka+eniten+kaipaavat+apua+ja+armoa+ja+ei+ne+teot+vaan+ne+mielet.+Tekoja+ei+voi+hyväksyä+mutta+ihmiset+-+tekijät+-+tarvitsevat+apua.
24.02.2018 10:01
Aloittaja+näkee+lopputuloksesta+mihin+on+pyrkinyt,+mihin+on+uskonut,+se+ei+ole+ismistä+aatteesta+uskonnollisista+rituaaleista+kiinni.+Kun+näkee+kenen+syytä+sairaudet+tai+ongelmat+on,+olkoon+tyytyväinen+tai+syyttäköön+itseään+ja+tehköön+voitavansa.
Sen+saa+mitä+tilaa.+Oma+asenne+on+omaa+keksintöä+olipa+se+mitä+tahansa.
Minun+ei+ole+tarpeen+eikä+kovin+järkevää+yrittää+muuttaa+kenenkään+ajattelua.+Oman+asenteeni+voin+valita,+sen+mitä+en+voi+valita+jätän+viisaammalle.
23.02.2018 15:57
Paras+rukousvastaus++tällä+hetkellä+on+että+jokainen+voi+sanoa+sanan+"+sattumaa+kaikki"+ja+sen+voi+sanoa+jokaiseen+havaintoon+tai+kokemukseen.
Seuraavaksi+tietenkin+joudun+selittämän+että+tuo+ajatus+on+sattumalta+minun+omaa+keksintöäni+jne...loputtomiin:
En+kuvittele+pystyväni+muuttamaan+kenenkään+ajattelua+koska+Jumala++on+antanut++jokaiselle+vapauden+puhua+ja+ajatella+aivan+itse.+Ateisti+ajattelee+että++materia+on+antanut++tms+.....
Pehmennän,+tarkoitukseni+ei+ole+ärsyttää.+Koska+sinun+uskosi+omaan+ajatteluusi+on+totta+aivan+kuten+usko+rukousvastaukseen+on+totta+(sekin+on+samanarvoista+ajattelua)+ei+ole+tarpeen+kenenkään+ajatuksen+hylkäämisestä.
23.02.2018 15:33
Olisiko+mahdollista+että+hyväksyisit+sen+mihin+uskot
Kun+uskot+rukouksen+toimimattomuuteen+silloin+se+toimii+juuri+sinun+rukouksesi+mukaisesti
Moniko+olympiaurheilja+sanoo+"ei+tästä+mitään+tule+perseelleen+menee"
Ajatteleeko+lapsi+kävelemän+opetellessaan+perseelleen+menin+ei+kannata,+en+usko+ikinä+oppivani.+
Sinulle+kuten+jokaiselle+tapahtuu+asioita+sinun+uskosi+mukaisesti.+Sitten+on+ihmisiä+jotka+haluavat+liittää+ajatteluunsa+jonkinlaisen+Jumala/Ateismi+käsityksen+se+ei+mitenkään+muuta+että+se+mitä+uskoo+saavansa+se+myös+tapahtuu.+Sen+mihin+uskoo+sen+myös+näkee,+sen+huoma,+se+jää+mieleen.
Tietenkin+on+ero+toivooko+vaiko+tietää+tapahtuvaksi.
Minä+tiedän+ja+uskon+että+minulle+tapahtuu+juuri+se+mikä+minulle+pitää+ja+on+hyväsi+toteutuu.+Näin+on+ainakin+viimeiset+useat+kymmenet+vuodet+toteutunut
Jokainen+luo+itse+oman+näkemyksensä,+ja+näkee+sen+toteutuvaksi.
23.02.2018 12:44
Kuten+huomaat+jokaisen+ajatuksen+voi+nähdä++kielteisenä+tai+myönteisenä.+En+kuvittele+pystyväni+vastaamaan+siten+että+sinä+olisit+tyytyväinen,+sen+hyvän+teen+itselleni+ja+rahalla+ostamallani+tiekkarilla+tuon+tämän+tiedon+sinulle.+Viestin+hinta+on+sisällytetty+sopimukseeni+dna.n++kanssa.+
Luojan+valtuudet+minulla+on+koska+olen.+Se+sama+valtuutus+on+sinulla+ja+se+ilmenee+sinun+oikeudessa+olla+mitä+mieltä+haluat
22.02.2018 21:22
Tokihan+voit+selitellä+itsellesi+että+minä+olen+kaiken+tuon+takana+ja+alotteellinen+järjetömillekin+asioille.
Myötätunnosta+sinuun+annan+anteeksi+itselleni+että+olet+saanut+minusta+tuollaisen+käsityksen.
Tämän+suurempaan+hyväntekoon+en+pysty
21.02.2018 21:32
Huomasitko:+
+enkelipallo++
16.2.2018+22:05
Myös+materialle+voi+antaa+hyvän+tai+pahan+merkityksen.+
Pyydätkö+minua+muuttamaan+lausumaasi:
+"Sinähän+olet+se+joka+tykkää+käyttää+materialisuutta+olevinaan+hyvässä"
Kun+kuitenkin++kysyt:
"Eli+kuka+siis+olet+?+Tai+mikä?"
:)
21.02.2018 09:16
Tässä+meillä+ei+ole+erimielisyyttä..+ehkä+viestit+on+mennyt+jotenkin+ristiin,+siis+jonkun+toisen+vastaus+on+ollut+tässä++,kenties
Pelko+ja+ahneus+ovat+samaa+asia.+Pelko+on+puutteen+pelkoa+eli+ahneutta,+pelätä+voi+mitä+tahansa+kuten+puutetta+voi+tuntea+mistä+ikinä.
Aivan+kuten+itsensä+rakastaminenkin+on+mahdollista+nähdä+kahdella+tavalla,+joko+totuudessa+tai+ylpeydellä
20.02.2018 17:16
72 / 121