Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+kysymys+aloittajalta.
Miksi+blasebo+toimii+50/50+kuten+lääke+tai+jopa+paremmin
Miksi+urheilijan+pitää+oppia+voittamaan+voittaakseen
Miksi+ihmsen+pitää+uskoa+tekemiseensä+-+omaan+peliinsä+-+kuten+jääkiekoilijan+uskontunnustusta+nykyisin+toistetaan+yhtämittaisesti+joka+pelissä.
Jääkeiekko+on+uskonto+siinä+kuin+mikä+hyvänsä+pakkomielle?
Jeesuksen+kerotaan+sanoneen;+"Sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaisesti"+Siksikö+se+toteutuu+koska+tiedetään+että+niin+on+sanottu+vai+sikiskö+että+siitä+on+omaa+kokemusta?
Omasta+kokemuksestani+vastaan+että+mielen+voima+on+suunnaton+jopa+mittaamaton,+keho+toimi+sen+mukaan+minkä+mieli+kokee+välttämättömäksi.+On+tuhansia+kertomuksia+joissa+ihminen+on+pystynyt+käsittämätömiin+suorituksiin+keskittyesään+auttamaan.+Silloin+on+täysin+jäänyt+tai+jopa+lakannut+epäilys,+on+ryhdytty+auttamaan+pohdiskelun+sijasta.+Sitä+minä+sanoisin+sokeaksi+uskoksi.
Usko+muuttuu+tiedoksi+ei+sokeaksi+mielen+voimalla.
21.03.2018 10:03
Kuten+sanoin+minä+tiedän+sen+mikä+on+jokaiselle+aina+lopulta+yhteistä+ja+samaa
Hyvään+alkuun+pääsee+https://fi.wikipedia.org/wiki/Barry_Long
17.03.2018 17:49
Viimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen+koska+mitään+muuta+ei+ole
17.03.2018 16:59
Näinkö+Jeesus+esittäisi+ilosanomaansa+taivasten+valtakunnasta,+ehkäpä+hyvinkin.+Varmaan+Hän+valitsisi+tyylin+kuulijoiden+mukaan.
Tällätavoin+monistamalla+samaa+tekstiä+jatkuvasti+vaikutus+alkaa+pikemminkin+tökkiä.
Ehkäpä+tässä+on+yksi+hyvä+perustelu+sille+ettei+Jeesus+itse+kirjoitanut+mitään.+Sitä+tekstiä+olisi+papukaijan+tavoin+toistettu+(haukionkalahaukionkala....)+jolloin+sanoman+sisältö+olisi+tyystin+menetetty.
Samion+tapahtuu+sinun+rakas+"Herätys"+testisi+kanssa.+Varmaan+on+lukijoita+jotka+ihailevat+...+monet+kuitenkin+kokevat+TYYLISI+oudoksi+joten+sisältöönkään+ei+ritä+kiinnostusta.
Jokaisen+on+saatava+maljansa+täytenä.+Valoa+ja+voimaa+sinulle+Herätys
17.03.2018 10:00
Sen+näkee+sitten+-+mitä+elämää+se+sellainen+on+jonka+jo+nyt+tietäisi.+Oikeaan+elämään+kuuluu+ilo+ja+rauha.+Kuka+sen+mistäkin+saa+eli+löytää,+mene+ja+tiedä.
Jeesuksen+kerrotaan+sanoneen:+Sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaan.
+Joten+siitä+on+hyvä+jatkaa....?
16.03.2018 15:46
Täydellisiä+todisteita+jokaiselta
Koska+tietää+että+on+harha+se+tarkoittaa+että+on+myös+totuus,+vastakohta,+loppu=+alku.+Juuri+se+todistaa+totuuden+olemassaolon.+Ei+ole+valoa+ilman+varjoa+tässä+olomuodossa.
Nimityksistä+ei+tule+puutetta
16.03.2018 15:36
Mikä+olisi+sinulle+kelvollinen+todiste.+Oletko+tosissaan+sitä+mieltä+että+sinun+hyväksymä+todiste+kelpaisi+kenellekään.+Voisiko+tuosta+vaan+kieltää+kenenkään+epäilyn.+Loppusiko+epäily+käskemällä?
Silloinhan+sinä+liittyisit+niihin+pilkattuihin+jotka+ilmoittavat+tietävänsä+ainoan+oikean+totuuden,+kuvitteletko+pystyväsi.+Voihan+olla+että+olet+jo+tietoinen.....
Tervetuloa+joukkoon.++Minulla+on+todisteet+jotka+kelpaavat+minulle.+Sinun+pitää+löytää+omasi,+sikäli+jos+todella+niin+haluat
15.03.2018 18:09
Elämä+on+yksi+ikuisesti+pysyvä+loputon+ajaton.+Poikkean+joskus+kehoon+ja+olen+Elämän+virrassa+aina.
14.03.2018 08:57
Satuit+sitten+kirjoittamaaan++juuri+noin,+sattumalta?
Tosi+on+että+asiat+joita+minä+havaitsen+eivät+ole+sinun+havaintojasi
11.03.2018 21:45
Kun+ainoastaan+toista+EI+voi+olla
Alkesta+alkaen+jos+on+käsite+2+täytyy+olla+myös1+jos+on+hyvä+on+oltava+joku+mihin+vertaa=paha+eli+vastakohta
Yksi+eli+ykseys,+kokonaisuus,+kaikkeus,+sisältää+KAIKEN+ollakseen+kaikkeus.
Oma+valinta+on+oma+elämä,+ilman+valintaa+ei+ole+elämää,+Valitse+oleminen,+jätä+mittaaminen.+jätä+märittely
Muutama+päivä+sitten+oli+hesarissa+artikkeli+alkeishiukasen+kaksoisrakokokeesta:+Kun+tukija+määriteli+mittaustavan+kokeen+tulos+oli+toisenlainen,+jos+tetiin+koe+ilman+ennakkoasennetta.
Elä+ilman+ennakkasennetta+näet+erilaisen+maailman+kuin+jos+aamusta+alkaen+kiroilet+Jumalan+maailman+pahuuta.
Kannataa+kokeilla,+eikö+++"pahuutta"++ole+jo+kokeiltu,+jos+se+olisi+ratkaisu+olisimme+jo+kivikaudella++selättäneet+sen
Tästä+on+kirjakin
http://www.miraclestudies.net/Finnish.html
11.03.2018 17:09
Jää+hieman+avoimeksi+-+seuraus+vai+syy?+Aivot+vai+henki?+Vai+kemia?
Mielestäni+sinun+on+kuljettava+sinun+polkuasi,+vain+sinun+kysymyksesi+avautuvat+sinulle+siten+kuin+sinä+tunnet+-++tilasi.
Olen+tässä+tietystä+syystä+joka+on+seuraus+jostakin.+Kun+joku+kokee+että+tähän+on+vaikuttanut+Pyhä+Henki+samoin+tähän+on+vaikuttanut+aloittaja+dopamiiniryöppy+eikä+lainkaan+tarvita+epäillä+syy+seuraus+järjestystä+ei+tunnetilaa.
dopamiiniryöppy+on+tiettyy+henkilö+hengissä+=+eleossa+(tuunetilassa+jos+käytän+hänen+ajatustaan)
Pyhä+Henki+on+henki
11.03.2018 10:01
Uskosta+ihmeeseen+kertoo+eniten+tämä+tapa+väittää+että+sinun+XX++kokemuksesi+jostakin+ei+voi+olla+totta,+vaan+ainoastaan+minun++YY+kokemukseni+jostakin+on+totta.
Voiko+suurempaa+ihmettä+olla
10.03.2018 09:34
"Mitä+helvetin+lapsellista+on+kirjoittaa+taikauskoisista+ilmiöistä,+jotka+ovat+tosiasia?+Kristinuskoon+kuuluu+oleellisena+osana+usko+demoneihin,+riivaajiin+ja+niiden+manaamiseen.+Se+on+taikauskoa.+PISTE."
Koska+en+tiedä+mitkä+tarkoitusperät+kullakin+kirjoitajalla+on.+Enimmin+kallistun+sen+puoleen+että+on+nimenomaan+kirjoitettu+"Raamatuntuntijan"+ominaisuudessa+jotta+madollisimman+ilkeä+ja+pilkallinen+vaikutelma+osuisi+niitä+kohtaan+jota+vaikuttavat+vilpittömiltä+etsjöiltä.
Kirjoitukset+ovat+totta+mutta+mikä+on+sisältö,+sanoma+ja+pyrkimys.
Sitten+saadaan+sen+mukainen+vastus+kuin+on+haluttu,+eli+täysi+rähinä+henkilöstä,+sisällöstä+viis.
"varsinkin+sen+tiukassa+tulkinnassa,+kaikenlaisia+älyttömiä+tabuja,+kieltoja+ja+taikauskoisia+luuloja,+jotka+eivät+kuulu+nykyaikaan"
Tiukkaa+tulkintaa+kirjoittavat+nimenomaan+ne+jotka+haluavat+näytellä+asiantuntijaa+jotta+aatteen+kapea-alaisuus+varmasti+tulee+selväksi.
Vieläkin+jatkan.+Kun+muutama+tuhatta+vuotta+sitten+vaivoja,+sairauksia,+vastoinkäymisiä+NIMITETTIIN+rivaaajiksi,+taikuudeksi,+manaamiseksi+jne.
Nyt+puhutaan+viruksista,+tulehduksista+ja+VALMENTAJISTA,+mitä+valmentaja+on+muuta+kuin+manaaja.
Nyt+on+hyvä+pilkata+muinaista+sanastoa+kun+sisältöä+ei+yritetäkkään+ymmärtää.+Ne+jotka+ymmärtävät+hiukankin+eivät+näille+sivuille+vaivaudu+kun+seuraava+vastaus+käsittelee+kirjoittajan+typeryyttä.+Sanomasta+ei+välitetä+kun+se+ei+ole+riittävän+repivää,+se+on+lliian+sovinnolista+je+sehän+taas+on+täyttä+typeryyttä
08.03.2018 16:08
Tarvitseeko+Raamattua+kehittää.+Minä+kehitän+käsitystäni+Raamtusta+olisiko+siinä+mitään??
08.03.2018 10:07
Ainut+pelättävä+asia+on+pelko.+Siis+mitään+pelättävää+ei+ole.+Hyvä+avaus!
07.03.2018 21:54
Jumala+on+vajakkienkin+herra.
Vain+se+sinulla+on+mitä+näet+olevaksi+joten+ole+kiitollinen+olemisestasi,+varsinkin+sitä+mikä+sinussa+on+totta.
Vaihtuva,+muuttuva,++ei+ole+totta.+Totuus+on+pysyvää+ollakseen+totuus.
07.03.2018 21:49
Usko+jo+käsitteenä+sulkee+tiedon,+totuuden+ja+aidon+ymmärryksen+pois.
Toki+voihan+sitä+näinkin+artikuloida:
Nokian+puhelimet+kehitettiin+valtavan+innostuksen+ja+yhteistyön+huumassa.+Kun+alettiin+USKOA+että+tässähän+sitä+paistatellaan+maailman+ainoana+viisaana+puhelimentekijänä+niin+persiilleen+meni.+Tässäkin+voidaan+sanoa+että+USKO+pilasi+hyvän+pisneksen.+Asia+on+siten+kuin+sinä+(kuka+ikinä)+sen+haluat+nähdä.
Usko+pilasi+Jeesuksen+opetukset??
Jeesus+opetti+miten+on+hyvä+elää+itsensä+ja+lähimmäisten+kanssa
Ihmiset+ymmärsivät+sen+tarkoittavan+miten+pitää+USKOA+
Onhan+siinä+tietty+ero??+vai!
07.03.2018 21:42
12____13
5.3.2018+23:43
Sinun+viestisi+voi+kokea+myös+rakkaudettomuudeksi.+Rakkaus+ei+luokittele
Sinun+viestisi+voi+kokea+myös+rakkauden+tunnustamiseksi.
Minun+aseneteeni+on+myös+luokittelua+joten+se+siitä.+Jokainen+on+tullut+valitsemaan+Rakaudenko+vai+jotain+muuta.+Valinta+on+valitsijassa+ei+sanomassa.
Savolainen+totuus.+Se+on+kuulijan+korvassa.
06.03.2018 15:04
Kyllä,+juuri+näin
Kärjistäen+on+varsin+ymmärrettävää+että+on+koettava+jokin+tarkoitus+elämälleen,+unelma,+päämäärä,+usko+(ja+taas+kerran+sana+usko+muussakin+kuin+jumalusko+merkityksessä)+rakkaus+(ja+sekin+muussa+kuin+ainoastaan+seksi+merkityksessä)
Se+on+niin+itsestään+selvä+asia+että+vastakohta+tuntuisi+oudolta+esim.++nousenko+sängystä+aamulla+-+mitä+väliä-+syönkö+aamupalan+ei+tarvitse+-+mitä+väliä+jne.
Koska+kuitenkin+toimin+välttääkseni+fyysistä+kipua+nousen,+puen+syön.+Saadakseni+kaiken+tuon+myyn+voimani+ja+taitoni+jollekin+joka+maksaa+siitä+jollain+minua+hyödyttävällä+tavalla+ja+näin+olen+oravanpyörässä+kokemassa+merkityksiä+eli+uskoa+tulevaisuuteni.
Tästä+ei+välty+sekään+joka+kieltää+tai+vannoo+ateismin+tai+jumalan+puolesta+tai+vastaan.
Aloittajalle+vastasin+:+Olet+kokemassa+elämää+ja+siihen+väistämättömänä+osana+on+valintojen+teko.+Elämä+on+valinta.
Joku+valitsee+monista+eri+syistä+mitä+milloinkin+ja+usein+pääsee/joutuu+tarkistamaan+mitä+tuli+valinneeksi+siksikin+koska+vasta+nähtyään+valintansa+tuloksen+tulee+tietoiseksi+mitä+onkaan+valinnut.
Tänään+valitsin+näin+ja+myöhemmin+luen+miten+on+valintoihini+reagoitu.+Aivan+vapaasi+sallin+että+vastaukset+vaikuttavan+myös+uskooni+korkeimpaan
06.03.2018 09:32
Minusta+näyttää+siltä+että+jokaisella+on+elämänkatsomus+ja+sitä+voi+kysyä+miksi+sellainen+pitää+olla.
Jotkut+uskovat+jumalaan+jotkut+kommunismiin,+jotkut+yleisesti+tieteeseen.+Se+yhdistä+jokaisen+ihmisen.++Viktor+E+Frankl+tutki+ja+sai+tuloksia+siihen+suuntaan+että+keskitysleirillä+selviytyi+paremmin+sellainen+joka+ei+katkeroitunut+vaan+keskittyi+omaan+vakaumukseensa.
Ihmisen+on+hyvä+kokea+elämänsä+merkitykselliseksi,+jotkut+hakevat+merkityksiä+ammuskelemalla++toisia+ihmisiä.++Se+jos+mikä+vaatii+vahvaa+uskoa+enkä+nyt+käytä+sanaa+usko+yksi+jumaluskon+merkityksessä,+myös+jumalaan+uskomattomat+uskovat+kaverin+tappamisen+autuuteen.+Yhteinen+asia+on+vankka+usko
Usko+eli+elämänkatsomus+pitää+olla+eikä+se+vaadi+välttämättä+Jumalaa,+vähintään+yhtä+kova+usko+on+sillä+joka+kieltää+kaverin+uskon??
05.03.2018 22:06
72 / 122