Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Jumala+on+vajakkienkin+herra.Vain+se+sinulla+on+mitä+näet+olevaksi+joten+ole+kiitollinen+olemisestasi,+varsinkin+sitä+mikä+sinussa+on+totta.Vaihtuva,+muuttuva,++ei+ole+totta.+Totuus+on+pysyvää+ollakseen+totuus.
  2. Kiitos+arvostuksesta.Minulla+tosiaan+menee+toisenlainen+ajatus+anteeksiannosta.+Minun+käsitykseni+mukaan+Luoja+antoi+kaikille+kaikkea+tasapuolisesti+joten+keltään+ei+puutu+mitään+todellista.+Minä+en+pysty+lisäämään+eli+antamaan+siihen+mitään+lisää+antamalla+jotain+anteeksi.+Minusta+se+tarkoittaisi+että+minä+olisin+vastuussa+ja+velvollinen+mittamaan+miten+sinä+tai+joku+kaverini+toimii+ja+siten+antaisin+hänelle+jotain?+lisää?+Korjaisin+Jumalan+Luomusta??Anteeksi+voin+antaa+vain+itselleni++omat+virheelliset+uskomukset.+Siinä+on+sovituksen+sisältö+ja+tarkoitus.+Minun+tehtäväkseni+jää+hyväksyä+se,+myös+minussa+on+se+minkä+Jumala+on+luonutKaikki+tämä+on+mielen+sisältö+ei+aineellinen+eli+materia.Luterilainen+en+ole+sikäli+että+minun+käsitykseni+mukaan+Jumala+=+Rakkaus+ei+mitään+muuta+ei+pienintäkään+syytöstä+ei+arvostelua+ei+pelkoa.Kaikki+kielteisyys+alkoi+sitä+että+Aatami++valitsi+mennä+piiloon+kuvitellessaan+tehneensä+jotain+rangaistavaa+"syödessään+omenaa"+eli+syyllisti+itsensä+omasta+tahdostaan.Niinhän+He+olivat+sen+tuumanneet.+Siksi+muistutetaan+Raamatussa+että+kaksinaisuus+(Eeva)+luotiin+unessa.+Aatami+nukutettiin+ensin+ja+sitten+hänelle+tehtiin+kumppani.On+valtava+intohimo+ottaa+kirjaimellisesti++Raamatun+monia+lauseita.+Tätä+en+kuitenkaan+ole+kovin+usein+huomannut+niissä+kommenteissa.Yrjö+Kallisen+ajatuksiaMe+nukumme,+ihmiset+ympärillämme+kulkevat+unessa+Ja+monet+muut+kertovat+samasta+asiasta.Välttelen+eniten+käskemästä+ketään+mihinkään.+Vanhantestamentin+uudelleenkirjoittamista+välttelen+kaikin+voimin.+Siellä+kerrotut+kansanmurhat+on+minulle+käsittämättömiä+asioita.+Niitä+kuitenkin+tapahtuu+joka+hetki.+Kouluampumiset+ja+breivikit.+Juuri+nuo+onnettomat+ihmiset+jotka+noita+tekevät+ovat+juuri+niitä+jotka+eniten+kaipaavat+apua+ja+armoa+ja+ei+ne+teot+vaan+ne+mielet.+Tekoja+ei+voi+hyväksyä+mutta+ihmiset+-+tekijät+-+tarvitsevat+apua.
  3. Olisiko+mahdollista+että+hyväksyisit+sen+mihin+uskotKun+uskot+rukouksen+toimimattomuuteen+silloin+se+toimii+juuri+sinun+rukouksesi+mukaisestiMoniko+olympiaurheilja+sanoo+"ei+tästä+mitään+tule+perseelleen+menee"Ajatteleeko+lapsi+kävelemän+opetellessaan+perseelleen+menin+ei+kannata,+en+usko+ikinä+oppivani.+Sinulle+kuten+jokaiselle+tapahtuu+asioita+sinun+uskosi+mukaisesti.+Sitten+on+ihmisiä+jotka+haluavat+liittää+ajatteluunsa+jonkinlaisen+Jumala/Ateismi+käsityksen+se+ei+mitenkään+muuta+että+se+mitä+uskoo+saavansa+se+myös+tapahtuu.+Sen+mihin+uskoo+sen+myös+näkee,+sen+huoma,+se+jää+mieleen.Tietenkin+on+ero+toivooko+vaiko+tietää+tapahtuvaksi.Minä+tiedän+ja+uskon+että+minulle+tapahtuu+juuri+se+mikä+minulle+pitää+ja+on+hyväsi+toteutuu.+Näin+on+ainakin+viimeiset+useat+kymmenet+vuodet+toteutunutJokainen+luo+itse+oman+näkemyksensä,+ja+näkee+sen+toteutuvaksi.