Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luultavasti sinä et niitä rahoja saa vaan ne menee velkajärjestelyn mukaiseen maksuohjelmaan... hyvä näin.
23.03.2014 19:32
Voisitko odottaa sen 2 kk ja viedä uudet tiliotteet joissa EI sitten ole pelirahasiirtoja ja muita repsahduksia? Voi olla että et saa uutta mahdollisuutta jos nyt huomaavat nuo ikävät jutut. Onko sulla vapaaehtoinen luottokielto nyt?
22.03.2014 11:54
Pystyy tietenkin. Luuri kätee ja soittamaan.
21.03.2014 16:38
Ei vie. Älä kuitenkaan säilytä rahoja tililläsi, sieltä ne saattaa kadota. Rahat sukanvarteen ja kun summa koossa marssit ostamaan sen prätkän. Kyllä ihminen saa elää ja harrastaa vaikka ulosotossa onkin.
21.03.2014 12:43
Ehkä kannattaisi hoitaa ensin tuo oma peliriippuvaisuutesi sitten vasta ihmetellä lainafirman sopimuksen juridisuutta.. käännä ihmeessä mutta omaa hautaa kaivat.
20.03.2014 21:17
Edellisten kanssa samaa mieltä!
19.03.2014 17:27
UO:n kanssa voit tehdä sopimuksen että maksat itse palkastasi UO:oon. Näin välttyisit suoranaisesti siltä että työnantajasi saisi vihiä asiasta. En tosin tiedä missä ammatissa työskentelet ja miten mahdolliset häiriöt sitten työnantajallesi ilmoitetaan. Onko realisoitavaa omaisuutta.. asunto, auto halvempaan? Itse ainakin tekisin paljon jos vaarana menettää työpaikka, sehän olis kaiken loppu.
18.03.2014 20:28
Tilaa itsellesi luottotieto-ote, siellä saattaa vielä olla jotain.
Kannattaisiko ehkä nyt koittaa elää ilman osareita sun muita,
kohta olisit taas samassa jamassa merkintöinesi. Elä varojesi mukaisesti.
18.03.2014 16:56
Häiriön takia et saa lainaa paitsi jos saisit yksityisen takaajan(ehkä). Itse tosin en lähtisi kenenkään takaajaksi kovinkaan helpolla, varmaan tiedät miksi. Yksi vaihtoehto on maksella velkoja alle 34k€ asti ja sitten hakea T-S takausta.
Millaisista velkasummista on kyse? Pienimpiä voisi maksella kokonaan pois ja sitten niistä vapautuvilla varoilla hoitaisit taas muita velkoja lisää. UO ei kannata tilanteessasi pelätä, sinne voit päästää isommat velat. Ehkä maksusopimukset voisi auttaa joissakin tapauksissa. Vaikee näin neuvoo kun ei tiedä koko totuutta.
18.03.2014 16:54
Ennenkuin omalla kohdallani alkoi ulosotto niin ennakoin sen verran tilannetta että laitoin kaikki kulut minimiin. Vuokraan en pystynyt vaikuttamaan mutta esim auton myynti toi valtavan säästön eli hommasin arvokortin bussiin. Vaihdoin myös n. 50€ laajakaistan pois ja otin tilalle prepaid-datan. Myös puhelinliittymä vaihtui kaikista halvimpaan. Kaikki lehtitilaukset lakkautin yms yms. Nyt vuokran lisäksi sähkölasku 3kk välein ja 15€ puhelinlasku kuukausittain. Kotivakuutus, halvin sellainen, kerran vuodessa.
Ulosotto ei kauaa kestänyt mutta näin sain tuona aikana aika hyvin maksettua "muut laskut" ja rahaa jäi ruoan lisäksi myös hieman muuhunkin.
16.03.2014 23:03
Hohhoijakkaa.. ilmoja pirelly....
16.03.2014 22:48
Kyllä, ilmoitat perintäfirman asiakaspalveluun soittamalla tai spostilla/molemmilla tavoilla että haluat saatavan siirrettävän ulosottoon. Itsellä tosin ei ole kokemusta moisesta.
Hieno homma tuo pelikierteesi selätys. Apua kannattaa pyytää vaikka kuinka häpeäisi tilannetta.
16.03.2014 22:45
Säilytä laskun maksutositteet yms lainaan liittyvät dokumentit. Jos menee käräjille riitauta.
13.03.2014 19:10
Erittäin suurella todennäköisyydellä aloittaja ei tule saamaan esim takausta järjestelylainaan säätiöltä koska näyttää tuo tulopuoli olevan sen verran heikko, eli pitäisi olla vakituiset tulot(riittävät). Mutta säätiön Velkalinjalta saa varmasti hyviä neuvoja, itse kyllä suosittelisin suoraan kunnan velkaneuvojalle menoa vaikka vain juttelemaan tilanteestasi. Jos ulosottoon on menossa paljon ja eri suuruisia velkoja niin suosittelisin maksamaan velkoja pois pienimmästä päästä. Säästät loppupeleissä ulosotosta johtuvista kustannuksista suuren summan rahaa. Isommat velat suosiolla ulosottoon. Perintäfirmat varmaan hukuttaa sut muikkareilla mutta pää kylmänä äläkä suostu maksusuunnitelmiin koska et kuitenkaan pysty niitä hoitamaan sovitusti. Voisit vaikka nyt alkaa säästämään pientä vararahastoa tulevaa varten. Itse makselin aikoinani ehkä liiankin tunnollisesti velkoja vaikka tiesin että kaikista en kykene suoriutumaan, aina ei oikeen jäänyt edes ruokarahaa maksujen jälkeen. Älä tee samaa virhettä.
13.03.2014 16:51
Siulla on oikeus siun omiin tunteisiis... ei muutakuin onnea valitsemallasi tiellä.
13.03.2014 14:05
Olet äiti ja ajattelet itsemurhaa?... mietipä lapsiasi ennenku tuollaisia höpiset.
Tässä maassa samanlaisia tai samassa suossa kuin sinä kymmeniä tuhansia...
Itsekin olin aikoinani ja apua hain ja sain velkaneuvonnasta. Luultavasti kun kerran olet opiskelija ja ei vakituloja niin ainoa mahdollisuus on antaa velkojen mennä ulosottoon. Ja se on ihan hyvä juttu. UO:ta ei kannata pelätä. Paljonko on sinne lopulta menevä velkasumma? Toki lisäkuluja tulee mutta siitä viis. Alat sitten niitä maksella kun siihen kykenet, eli saat töitä yms. Luottotiedot menee mutta hanki sitä ennen esim kotivakuutus yms joita et enää saa kun luotot palaneet. Sitten on vain opittava tulemaan sillä toimeen mitä käteen jää. Nyt oma tilanteeni parempi kuin koskaan vaikka vielä yli vuosi sitten en olisi todellakaan uskonut näin käyvän. Aina kannattaa kysyä neuvoa, ajat ja mahdollisuudet muuttuvat... tsemppiä jatkoon.
13.03.2014 14:02
Hauska veikko tuo edellinen vastaaja nim. 18+12, kerro tarinasi meille muillekin...
Nimi. velkaaa ja ei haittaa toivotan aurinkoista kevättä, kyllä se niin on että se joka
haluaa niin selviää ikävistäkin paikoista.
08.03.2014 15:05
En nyt sanois että olisit sairas mutta ehkä kannattaisi miettiä syitä miksi yhä uudelleen ajautuu velkakierteeseen. Jotain "tyhjiötä" elämässäsi taidat täyttää
tuolla velkaantumisella... ilmeisesti enää et voi velkaantua enää mutta hyvä idea antaa vaikka puolison hoitaa raha-asioitasi, vaikka vain jonkin määräajan.
Tsemppiä!
05.03.2014 22:16
Anna mennä ulosottoon kun kerran et voi maksaa summaa kerralla pois. Voit aina maksaa vapaaehtoisesti vaikka pikkusummia UO:oon, kyllä se 600€ piankin varmaan tulee maksettua. Eri asia on jos muitakin velkoja menossa UO:oon asti....
05.03.2014 22:03
Onko jotai paperia josta näkee että ei mitään ulosotossa, eli uo-velat hoidettu? Luulen että ei vaikuta mitenkään. Eri asia voisi olla jos joskus ulosotot olisivat koskeneet vuokrarästejä...
05.03.2014 21:53
32 / 34