Mitkä kaikki kortin ja palvelut lähtivät kun luottotiedot meni?
Joko kaikki lainat ovat ulosotossa?
Teitkö maksusopimuksen UO:n kanssa?
Mitä pankkikorttia käytät nyt?
Entä miten verkkopankkipalveluiden kävi?
Miten tämä asia yleisesti vaikutti elämääsi ennen ja jälkeen merkintää?
Ja tärkein: oletko jo menettänyt toivosi vai aiotko vielä nousta ja olla joskus maksukykyinen jälleen?
Myös muutkin saavat vastata.
EX_Vippaajalle
13
269
Vastaukset
- kohtapulassa
Kun pankkikortit suljetaan, meneekö siihen kauan aikaa ensimmäisestä merkinnästä? Pitääkö kortti viedä henkilökohtaisesti pankkiin vai voiko sen tuhota kotona?
No vastaillaan:
Tuli kirje A-tiedosta 7/2012 että merkintä tullut. Kaksi päivää tämän jälkeen Luottokunnasta kirje että Visa-kortti tulisi leikata kahtia ja palauttaa oheisessa kuoressa. Näin tein. Jatkoin Visa-kortin luoton maksamista normaalisti.
Nordea pankin debit-kortin annoin pankin tiskille 2/2013 kun pankki myönsi järjestelylainan, tuli myös vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä lainasta. Sain tilalle saman pankin electronin(oli jo ennestään).
Ei lainoja ulosotossa, uo kesti n. 4 kk 2012-13 vaihteessa.
En tehnyt mitään soppareita vaan sanoin että ottavat palkasta kun kävin uo-miestä moikkaamassa.
Nordea Electron ja S-Pankin debit...
Verkkopankkitunnukset säilyi. Sanoivat pankissa että niitä ei voi ottaa pois koska ne on niin oleelliset tätä nykyä.
No eihän velkakierteessä oleminen kivaa ole, posti kantaa muikkareita kassikaupalla. Mullahan jäi vippien takia myös normaalit laskut pahasti jälkeen, yritin siis kaikin keinoin selvitä ilman merkintää. Eka merkintä oli helpotus, avasi silmät ja hain apua, vaikkakin ihan liian myöhään.
Merkinnät luottotiedoissa ei ole haitanneet yhtään elämää. Mulla oli vakuutukset ja puhelinliittymä jo ennestään. Autoonkin sain liikennevakuutksen viime kesänä. Tärkein varmaan se että velkaantuminen loppui 06/2012 kun ekan kerran kävin velkaneuvojalla ja laitettiin asiat rullaamaan.
Itse asiassa mun tilanne nyt parempi kuin milloinkaan. Maksan yhtä lainaa n. 2% korolla vielä reilun kahden vuoden ajan. Laskut mitä nyt posti kantaa sillointällöin on sähkölasku 3kk välein ja puhelinlasku kerran kuussa. Autovakuutus ja kotivakuutus menee kerran vuodessa könttänä. Nyt jää myös kuukausittain rahaa säästöön n. 100-600€. En ole menettänyt toivoani,paitsi ehkä keväällä 2012 kun kaikki romahti. Maksukykyinen olen jo tovin ollut mutta luottotiedot palautuu 2017... toisaalta mitä välii noista on.- Ssmies2
Paljon oli velkaa yhteensä? Pelasitko rahat?
Pikavipeistä joita en enää lopulta saanut maksuun oli n. 2000€. Sain täysmääräisen takauksen T-S:ltä jolla maksettiin kaikki velat sis. lainat, luotot ja vipit pois, eli 34k€.
En pelannu, en mä sentään hullu oo.- 15+2
Luottotietojen menetyshän ei haittaa yhtään jos aikoo elää jatkossakin ns. luuserina. Normaalit ihmiset perustavat perhettä ja ottavat omaa asuntoaan varten asuntolainaa joka ei tietenkään maksuhäiriöiseltä onnistu. Lisäksi ei saa esim. autolainaa mutta toisaalta varsinkin kesällä pysyy hyvin kuosissa kun polkee sivukylältä kaupunkiin päivittäin sen 70 suuntaansa.
Miksi lainata esim autoa varten kun sen voisi ostaa käteisellä? Tietysti jos haluaa sen neliveto audin niin taitaa olla eri juttu. Muutaman tonnin pommillakin pärjää kivasti.. Ja se että olisi pirusti velkaa joskus tulevaisuudessa ei oikein kiihota enää...
- velkaaaa
Minulla uo-velkaa noin 50 000 €. Uo alkoi 6/13 ja suoraan palkasta pidätetään. Visa electron on ja tietysti pankkitunnukset. Asuntolainakin on ja se hoituu/on koko ajan hoitunut sovitusti. Toistaiseksi uo:sta ei 'haittaa' ole ollut. Puhelin, vakuutukset oli hankittu ennen ulosottoa. Luottokortti meni,mutta kun joskus rahaa jää vähän yli niin hankin prepay-luottokortin lähinnä ulkomaan reissuja varten. Tosin nyt haluan mahdollisimman nopeasti ulosotosta eroon (realistinen tavoite 5 v) ja maksan ylimääräisiä suorituksia, joten matkustelu on jäissä. Työmatka 2,5 km hoituu pyörällä tai kävellen. Vakituinen työ on. En kyllä koe olevani luuseri vaan selviytyjä, vaikka luottotiedoton olenkin. Sitäpaitsi jo viisi ns pienlainaa on jo maksettu kokonaan pois ulosoton aikana ja muitakin lyhennetty. Ei tämä nyt niin kamalaa ole, kamalampaa olisi,jos ei pystyisi itse enää mihinkään vaikuttamaan.
- ei haittaa
Itselläni lähti kortit pois niiden uusimisen yhteydessä. Monissa paikoissa edelleen tili ja pelaavat normaalisti kunhan niiden laskut hoidan ja vanhana asiakkaana saan uusia luotto-ostoja kuten ennenkin.
Kaikki lainat eivät läheskään ole vielä menneet ulosottoon kahdeksan vuoden aikana.
Maksusopimusta en ole tehnyt kun ei ole tuloja.
Pankkikorttina visa electron ja verkkopankkitunnukset säilyivät.
Mitenkään ei ole haitannut elämääni, päinvastoin, ennen yritin vuosikaudet maksaa ja maksaa laskuja, ei jäänyt elämiseen millään tarpeeksi, mutta nyt jää.
Toivoa en ole menettänyt, vanhenevathan viimeistään ulosotossa 15 vuoden jälkeen. Joitain pieniä laskuja olen kyennyt sillointällöin jopa maksamaan ulosotostakin pois mutta isommat jäävät maksamatta jos ihmettä ei tapahdu ja työkyky palaudu.
Raha on lopulta vain rahaa, tarkoituksenani ei ole ollut koskaan ketään vahingoittaa, näin sanoi minulle ulosottomies.- 18+12
" ja vanhana asiakkaana saan uusia luotto-ostoja kuten ennenkin"
Hölmöjä ovat, jos eivät tarkista aina luottotietoja. Viime kädessä me muut maksamme luottotappiot. Kirjoituksestasi käy nimittäin ilmi, että olet ilmeisen maksukyvytön. - ei haittaa
18+12 kirjoitti:
Hölmöjä ovat, jos eivät tarkista aina luottotietoja. Viime kädessä me muut maksamme luottotappiot. Kirjoituksestasi käy nimittäin ilmi, että olet ilmeisen maksukyvytön.Kyllä, olen tällä hetkellä maksukyvytön, lähes. Nollatuloisena en pysty kuin pieniä velkoja makselemaan pois. Elää kuitenkin täytyy ja välillä uusia kotiin tavaroitakin. Nyt kuitenkin osaan elää pienillä tulonsiirroilla enkä ota velkaa liiaksi. Kun sairastuu ja ei enää kykene tekemään töitä ei myöskään kyennyt maksamaan vanhoja velkoja pois mitkä tuli otettua kun vielä sai palkkatuloja. En ollut silloin tarpeeksi viisas ja osannut ajatella että näinkin voi käydä.
- lisäystä vielä
18+12 kirjoitti:
Hölmöjä ovat, jos eivät tarkista aina luottotietoja. Viime kädessä me muut maksamme luottotappiot. Kirjoituksestasi käy nimittäin ilmi, että olet ilmeisen maksukyvytön.Vielä lisäisin että kyllä luottotietoja tarkistetaankin mutta esimerkiksi soittivat soneralta ja kauppasivat nettiliittymää, kerroin olevani luottokelvoton mutta sanoivat ettei se haittaa kunhan heille ei ole maksamattomia laskuja. En kuitenkaan ottanut uutta liittymää ja uutta laskua itselleni.
Mutta kyllä monesta paikkaa saa luotolla ja varsinkin jos olet vanha asiakas joka maksanut heille laskunsa niin ei haittaa. Minulla on muutamaan paikkaan vielä olemassa tilikin jos jotain isompaa tarvii ostaa. Esimerkiksi nyt mikro ja pesukone molemmat pitävät ylimääräisiä ääniä, tiedän että uusiminen voi olla pian edessä. En kuitenkaan säästä niitä varten vaan maksan heti vanhoja lainoja pois kun vaan kykenen. Voihan olla että ne vielä kestävät tovin.
Kun kykenee edes pienekin velan maksamaan pois silllointällöin tuo se itselle hyvää mieltä. Vähenee se karhukirjeidenkin määrä.
Hauska veikko tuo edellinen vastaaja nim. 18 12, kerro tarinasi meille muillekin...
Nimi. velkaaa ja ei haittaa toivotan aurinkoista kevättä, kyllä se niin on että se joka
haluaa niin selviää ikävistäkin paikoista.- 18+12
Kaksi ensimmäistä virkettäni eivät selityksiä kaipaa. Sanoin "ei haittaa" -nimimerkin olevan ilmeisen maksukyvytön, koska hän kirjoitti "Maksusopimusta en ole tehnyt kun ei ole tuloja." Tosin hän lisäsi: "Joitain pieniä laskuja olen kyennyt sillointällöin jopa maksamaan ulosotostakin pois".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896