Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
biscaya
profiilit
biscaya
biscaya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
26
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En ole koskaan tavannut kädetöntä purjehtijaa. Kerran tapasin yksikätisen yksinpurjehtijan ja keskusteltuani hänen kansaan jonkin aikaa rohken udella kuinka mastoonmeno sujuu (olen itsekin yksinpurjehtija) yhdellä kädellä kun minulla on joskus
vaikeata kahdellakin kädellä. No kaveri näytti, laittoi puosuntuolin ison falliin. Tuolissa oli vinssi ja pappa (72 v) vinssasi itsensä mastoon ja alas tultuaan otettiin ginit.
16.03.2013 17:28
Lähtösi on syksyllä, siis idästä länteen. Matka on lähes "tylsistyttävää" avotuuliajoa,
joten ota mukaan lukemista ja otsalamppu. Yöllä on leppoissaa maata sitloodassa ja lukea hyvää kirjaa ainakin itse olen kuluttanut 2 - 4 ooppusta ko
legillä. Lännestä itään eli takaisin eurooppaan seilaaminen on eri juttu, silloin pitkät
kalsarit ja kumisaappaat yms. ovat tärkeämpiä kuin hyvät kirjat.
04.03.2013 12:45
Kompaan Kuunoa. Hio pohja ja vedä kunnon primerit eli 3 - 5 kerrosta. Kertomasi
perustella arvioisin, että pohjassasi ei ole ruttoa. Rutto on itseasiassa aika harvinainen
ilmiö suomalaisten veneiden pohjissa. Kaikki siitä puhuu, mutta harva sitä on nähnyt.
Huoletonta kevättä. t. Biscaya
26.02.2013 18:21
Endurance on todellinen avomerivene. Mitä tulee betoniin, niin se lienee huoletto-
min ja kestävin venemateriaali. Betoni ei sovi pieniin veneisiin, koska niistä tulisi suh-
teettoman painavia. Endurance on sen kokoluokan vene, jossa voisi olettaa ettei te-
räsrunkoisen ja betonisen konstruktion paino juurikaan eroa.
Vielä Enduracista, Cap Hornissa on ollut vuosia yks fransmanni, joka on vienyt turis-
teja kärjen ympäri ko veneellä. Hieno peli.
21.02.2013 18:04
Kysyppä Lauttasaaren ProSailorista. Ostin sieltä latoilla varustetun sade / aurinko-
katoksen n 10 vuotta sitten. Hyvin on kestänyt.
20.02.2013 18:44
Hinnoista en tiedä, mutta kysyit kuinka pitkä puomin pitäisi olla, pituus yhtä kuin
j-mitta. Laita myös ylä - ja alakaija, jolloin pääset nautiskelemaan virsariajosta kovemmillakin keleillä.
30.01.2013 14:20
2 / 2