Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
biscaya
profiilit
biscaya
biscaya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
26
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kerran lāhettänyt veneen Helsingistā Englantiin. Otin yheyttä huolintaliikkeeseen ja sovittiin hinnasta, jota en nyt muista, ja satamasta joihin heillä oli liikennettä. Sovittuna päivānā autokujetus vei veneenTurkuun, jossa se laivattiin ja toimitettiin Englantiin. Ota yheyttä huolintaliikkeeseen ja homma hoituu. Helppo homma, jos vaan kukkarosi kestāä. Todennäköisesti et tarvitse edes kuljetuspukkia, koska he hitsaavat tarvittavat tuet laivan kanteen.
02.10.2015 20:36
Interdeck- kansimaalilla homma hoituu. Pinnasta rulee tosi pitävä. Maalikaupat
sävyttävät sen haluamasi väriseksi. Homma on helppo. Olen maalannut interdeckillä
muutamia kansia ja lopputulos on ollut vallan mainio.
p.s. jos sävytät niin ota värikoodi muistiin, niin mahdolliset korjaukset on myöhemmin helposti tehtävissä.
31.12.2014 17:58
En tiedä ko aineista mitään, mutta mielenkiintoni heräsi, josta suuret kiitokset.
18.11.2014 09:25
Itämeren ulkopuolella ei kohdalleni ole sattunut yhtāän poijua, jossa olisi ollut kettinki.
14.11.2014 14:54
Komppaan seppomarttia. Minun kokemukseni vaaratilanteista ovat juuri satamaan menoista. KOVEMMILLA keleillā edustalla voi olla keljuja murtuvia / vaarallisia aaltoja, jolloin ainakin minä olen muutamia öitā jäänyt piihin odottamaan aikaa parempaa eli aamua.
09.11.2014 19:52
En tiedä muovin kestävyydestä, mutta minulla rosteritakki, jolla on ikää 34 v.
Tankki / vene on ollut vuosia Itämeren ulkopuolella ja ongelmia ei ole esiintynyt.
09.11.2014 19:44
Aja se Suomeen. Vajaa vuorokausi Kielin kanavalle, jonka jälkeen puksuttelet
kotisatamaan. Hollantilaiset terāsveneet ovat hienoja pelejä, joten ei muuta kuin
menestystä veneen etsimiseen.
09.11.2014 15:41
Valitettavasti minulla ei ole henkilökontakteja, mutta jos sinulla on mahdollisuutta viettāä siellä muutamia pāiviä ja selvitellā asioita naamakkain, niin hommat hoituvat
ja ymmärrys kasvaa, tsemppiä.
21.10.2014 10:24
Ei huolen häivää, sillä Terceiralla on kelpo telakka,joka hommaa kaiken mitä tarvitset. Mielestäni Terceira on parempi paikka, kuin Horta, joka jostakin syystä
on must mesta. Onneksi olkoon ostit veneen kivasta paikasta, siellä on tosi mukava :
laitella venetta ja kaupunkikin on viehättävä.
20.10.2014 23:27
Swan 371
14.10.2014 17:46
Voi, voi tuli ihan nostalgiset fiilikset. Pysähdyin muistelemaan entisiä 22 veneen
purjehduksia. 22:n oli puuta, mutta Flamingo 40 on kuin viritetty 22 eli taatusti
hienoa vene purjehtia kauniilla kelillä.
11.04.2014 12:55
Tiikkikansi on purkuineen kittauksineen ja asennuksineen n. 20.000 - 22.000 e.
Hyvät Dacron purjeet + spinnu tai genaakkeri n 10.000 - 12.000 e.
Rungon täyshuolto !!?? Kysy tarjousta esim Lingreeniltä, LeeVeneeltä tai Selboatilta.
03.04.2014 17:31
Minulla on sama kompassi. Siihen ilmestyi iso ilmakupla ja kävin Suunnon huollossa. Sielläkään ei tiedetty tyyppiä, mutta löytyi mitoiltaan vastaava.
Mene käymään Suunnolla Vantaalla,niin homma selviää. Kompasseilla 10 v takuu.
02.04.2014 12:01
Otex on hyvä ratkaisu ja sitä voi sävyttää,
28.03.2014 11:07
Minulla ollut n. 15 v Biltemasta hankitut työkalut. Ovat kestäneet hyvin myös Tanskan salmien ulkopuolella (7 v Välimerellä ja 2 v Atlantilla). Muista myös yleismittari ja apikopihdit sekä vantinkatkaisupihdit.
27.11.2013 18:04
Moi ! Palolaitos ei ota vastaan hätäraketteja. Ainakin Helsingissä ainoa paikka on poliisilaitos. Vein toissapäivänä "säkillisen" vanhoja raketteja ja soihtuja Pasilan poliisiasemalle. Homma oli tosi joustava, ojensin säkin tiskin yli ja poliisi kysyi nimeni ja
puhelinnumeroni, sillä selvä.
26.09.2013 19:14
Eipä taida olla mitään aihetta vielä säätää. Säätäminen on ihan pieni homma, siinä ei tarvitse edes venttiilikopan tiivistettä vaihtaa eli sama "kuminauha" voidaan käyttää.
Huolto 600 €??? Mitä oikein meinaat huoltaa, venttiilien säätöön menee aikaa max 10 min. Jos olet Helsinkiläinen, niin tilaa aika TopBoatista (Jollas) tai Venehuolto (Lauttasaari) ja mene veneesi kanssa käymään, niin homma hoituu kätevästi.
p,s, oman koneeni venttiilit säädin ENSIMMÄISEN kerran, kun käyttötunteja oli 2600.
Yksi venttiili poikkesi tosi vähän tehtaan säädöistä, muut olivat ok.
15.09.2013 23:33
Sen verran toteaisin kommentista "pitkähkö köli yhdistettynä ulkoperämoottoriin on ahtaissa satamissa hankala yhdistelmä", ettei pidä paikkaansa, nimittäin perämoottorilla peli kuin peli kääntyy ketterästi. No veneen ominaisuuksista; pari kaveria purjehti sillä Atlantin yli ja tulivat myös takaisin. Veneessä on hyvät meripunkat. Selkänojat voidaan siirtää punkkien myrskylaidoiksi.
Hyvä vene, osta pois, jos ei mitään näkyvää vauriota ole.
10.09.2013 20:03
Onnistuu.
23.04.2013 18:27
" V-P ohkjeet lukua !"
Kaikella ystävyydellä toteaisin, että kaveri kysyi pitääkö potkuri huoltaa joka vuosi. Vastasit mitä ohjekirjassa lukee. Minä vastaan ettei pidä. Itselläni oli potkuri suolavedessä (kolmilapainen taittuva) 6 vuotta, jonka jälkeen purkasin ja huolsin sen.
Kaikki oli ja on ok. Toki välillä kun vedin uudet myrkyt, niin laitoin rasvaa hammastukseen, mutta en irroittanut potkuria akselista. Akselissa oli hyvät rasvat vielä kuuden vuoden jälkeen...
20.03.2013 18:13
1 / 2