Vapaa kuvaus

Aloituksia

16

Kommenttia

1285

1. Olipa hassu kommentti Jyrkiltä. Ihminen on joko elossa tai sitten kuollut. Mitään henkiä ei ole todennettu, joten Jyrkin kommentti on vain yksi monimerkityksinen sanaleikki.
  2. Jarmo kirjoitti:
    "Mutta sen sanon silti että ihme on jos joku ateisteista avautuu kertomaan salaisuuden, mikä heitä viehättää uskovien palstalla."
    Jarmo, ei tuo mitään ihmettä vaadi. Tässä sinulle vastaus:
    En ole pelkästään ateisti vaan myös anti-teisti. Vastustan sitä, että teistit (täysin suuntauksesta riippumatta) esittävät todentamattomia ja selvästi epätosia väitteitä tosina. Se on moraalitonta ja yhteisekunnan kannalta haitallista.
    Edelleen teidän teistien pyrkimyksenä on teistien teesien saattamaninen yleiseksi laiksi ja se johtaa teokratiaan.
    Julkisen vallan kaikkien tekijöiden tulee olla neutraaleja kaikkien uskontojen ja uskonollisten väittämien suhteen, jotta voidaan edes puhua oikeudenmukaisesta yhteiskunnassa. Oikeudenmukaisuusperiaatteen julkisen vallan ei tule edistää mutta ei myöskään haitata minkään uskonnon harjoitusta. Silloin usko ja uskonto on privatisoitu ja sellaisena sen tulee pysyä.
    Tämäkin palsta on monelle teistille yksi evankeloimisen kanava ja myös evankeloiminen perustuu selvästi epätosiin premisseihin.
    Yksi palsta-aktivisti (et sinä Jarmo) on myöntänyt minulle useassa keskustelussa, että hän käyttää palstaa mielipiteen muokkaukseen, jonka päämääränä on "kristillinen Suomi"
    Olen pasltalla estämässä omalta osaltani teidän teistisitä teokratiaan tähtäävää toimintaa.
    Edelleen korjaan teidän "totuusväittämiä". Juuri mikään väite millä teistit puolustavat pyrkimyksiään ei ole totta, vaikka he sitä sellaisena propagoivat.
  3. Petri, halusi esiintyä varteenotettavana raamatunopettaja ei ole oikein uskottava. Tulkintasi uskosta on niin ahdas, että tuskin itse mahdut sisälle. Ketään muuta et halua päästää hiekklaatikkolesi.
    Petri kirjoitti:
    "Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera."
    Kun näin tekee tulos on kyllä ja ei - tämä vielä samanaikaisesti. Peset kätesi ja vältät vastuusi sanomisistasi vetoamalla lukijaan (kuulijaan) "kieron savolaisen" tapaan.
    Petri, sinulla (eikä kenelläkään muulla) ei ole oikeaa tulkintaa heprealaiskirjeestä; ei ole, eikä tule. Samasta tekstistä kirjaimellisellakin lukutavalla on yhtä monta tulkintaa kuin on lukijaakin.
    Paljon olet kirjoituksissasi (ja puheissasi) puhunut armosta, mutta olet itse legalistisempi kuin yksikään Raamatun teksteistä antaa aihetta.
    Jos pidät omaa tulkintaasi relevanttina, niin siinä tapauksessa on parempi, että juuri sinun tulkintasi häviää. Legalistien jumala on kuollut ja sellaiseksi teet jumalasi, vaikka ehkä jotain muuta kuvittelit saavuttavasi.
    Huomaatko itse ristiriidan legalistisen tulkintasi ja propagoimasi armon välillä? Verbaaliakrobatiakaan ei auta asiaasi.