niin ne ainakin vähenee.- "Joka pilkkaajaa ojentaa saa itsellensä häpeän" SNL. 9:7
Jos kukaan ei vastaa ateistisiin vastaväitöksiin.
95
<50
Vastaukset
- Juuriniinonasiat
Kiitos.
- HerraNäkee
Westsider-
Kiitos asiallisesta neuvosta. - sinettisormus1
Näin minäkin näen tämän asian, Siunausta sinulle Westsider veliseni, Herra olkoon kanssasi, mitä teetkin, missä oletkin. Herran Rauhaa!
- Minäsamoin
sinettisormus1 kirjoitti:
Näin minäkin näen tämän asian, Siunausta sinulle Westsider veliseni, Herra olkoon kanssasi, mitä teetkin, missä oletkin. Herran Rauhaa!
Amen,amen.
- sinettisormus1
Meillä on sama Henki, ja ymmärrämme jo "puolesta sanasta" toisiamme.
- Minäsamoin
Eikös olekin ihana asia sekin ja Herran armosta.
- Minämyös
Eikös olekin ihana asia sekin. Herran armosta.
- sinettisormus1
Aamen!
- Aamenmies
Aamen aamen aamen ja arvatkaa mitä vielä ? Se alkaa aalla. .. noo nyt ollaan sentään profetia palstalla eikö kukaan arvaa ? Aivan , aamen vielä kerran !
- sinettisormus1
Aamen
Aamen on hepreaa ja tarkoittaa varma, luotettava, varmasti, totisesti, tapahtukoon niin. Lausutulla tai lauletulla aamenella seurakunta yhtyy rukouksiin esimerkiksi messussa, rukoushetkissä ja kirkollisissa toimituksissa. Kirkkoisä Augustinuksen mukaan aamen on kuin allekirjoitus.
Jeesus aloitti arameankielisen puheensa usein tällä juhlallisella heprean sanalla. Useimmiten sana aamen on tällöin käännetty ilmaisulla totisesti (esim. Mark. 3:28, Joh. 1:51). Paavalin kirjeissä esiintyvissä ylistyksissä (doksologioissa) aamen on ylistyksen päätössana (esim. Room. 9:5, 11:36; ks. myös Ilm. 22:20). Samassa merkityksessä aamenta käytetään myös esimerkiksi Isä meidän -rukouksen ja Pienen kunnian (Kunnia Isälle ja Pojalle – –) lopussa.
Ilmestyskirjan mukaan Jeesus itse on Aamen (Ilm. 3:14), Jumalan lupausten vahvistaja. Aamen on myös Raamatun viimenen sana. Kiitos Sinetti:)
"Totisesti..."
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=totisesti, totisesti&kirjat=kr
Vaalikaamme sukupolvien välisiä suhteitamme.
Biblia (1776) Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: kuin sinä olit nuori, niin sinä vyötit itses ja menit, kuhunkas tahdoit; mutta kuin vanhenet, niin sinä ojennat kätes, ja toinen vyöttää sinun, ja vie, kuhunka et sinä tahdo.- aamen
Totisesti
- fdsdfssdf
Aamen!
fdsfds
- wurtrioyut
rutw
- InhottavaRealisti
Minä olen alkanut ihmetellä sitä, MISTÄ tänne oikeasti tulevatkin kaikki nämä ihmiset, joiden keskustelukyky on täysin nolla. Kuvastaako tämä keskustelu jollakin tavalla maamme uskovaisia?
- KäsiHerrankun
psalmi 91, Korkeimman suojelus - esittäjänä Pekka Salminen
Joka korkeimman suojassa istuu.
https://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXk Kyllä se lahkouskovaisia taitaa kuvastaa.
Ei lahkouskovaisuus olekaan mitään keskustelua, vaan saarnaamista, julistamista ja tuomitsemista. Kun hallussa on ikiaikainen totuus, ei ole tarvettakaan keskustella. Mistä silloin edes keskustelisi, kun toinen osapuoli on aina väärässä?- a---a
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kyllä se lahkouskovaisia taitaa kuvastaa.
Ei lahkouskovaisuus olekaan mitään keskustelua, vaan saarnaamista, julistamista ja tuomitsemista. Kun hallussa on ikiaikainen totuus, ei ole tarvettakaan keskustella. Mistä silloin edes keskustelisi, kun toinen osapuoli on aina väärässä?Tästä jo kirjoittelinkin toisessa ketjussa täällä (enkä varmaankaan ole ainoa). Tällaiset avoimet keskustelupalstat käyvät lahkouskovalle täysin yli hilseen. He kun eivät suostu käsittämään että täällä kaikki eivät olekaan samaa mieltä kanssaan ja saavat myös kenenkään estämättä ilmaista mielipiteensä. Jossain mielessähän tuo on ihan ymmärrettävää, ei tällaisia foorumeita ole ollut kuin hätnäppää toistakymmentä vuotta. Seuroissa kun kukaan ei väitä vastaan, vaadi perusteluja, esitä niitä tai yleensä mitenkään kyseenalaista millään tasolla mitään vaikka saarnaaja sanoisi mitä. Sitten tulee internet ja siellähän lymyääkin itse pääperkele. Ei se ole ihme että ollaan kovasti tuohtuneita.
a---a kirjoitti:
Tästä jo kirjoittelinkin toisessa ketjussa täällä (enkä varmaankaan ole ainoa). Tällaiset avoimet keskustelupalstat käyvät lahkouskovalle täysin yli hilseen. He kun eivät suostu käsittämään että täällä kaikki eivät olekaan samaa mieltä kanssaan ja saavat myös kenenkään estämättä ilmaista mielipiteensä. Jossain mielessähän tuo on ihan ymmärrettävää, ei tällaisia foorumeita ole ollut kuin hätnäppää toistakymmentä vuotta. Seuroissa kun kukaan ei väitä vastaan, vaadi perusteluja, esitä niitä tai yleensä mitenkään kyseenalaista millään tasolla mitään vaikka saarnaaja sanoisi mitä. Sitten tulee internet ja siellähän lymyääkin itse pääperkele. Ei se ole ihme että ollaan kovasti tuohtuneita.
Suomi24 putkahti langoille vuonna 2000, ja aluksi sen täky olivat ilmaiset tekstarit. Muutamassa kuukaudessa tekstaajia oli kertynyt sen verran paljon että etu lopetettiin ja jäljelle jäivät nämä keskustelut. Muistan hyvin sen ankaran pettymyksen! Kesti tietysti vielä jonkin vuoden ennen kuin keskusteluista tuli nykyisen kaltainen kansanhuvi.
- iytur
KäsiHerrankun kirjoitti:
psalmi 91, Korkeimman suojelus - esittäjänä Pekka Salminen
Joka korkeimman suojassa istuu.
https://www.youtube.com/watch?v=2P6y4LH7uXkirtyu
- sinettisormus1
Kirjanoppineet saattoivat kehottaa kansaa ottamaan kannettavakseen taivaan valtakunnan eli Jumalan ikeen, toisin sanoen käskyjen noudattamisen. Jeesuksen sanat Hänen ikeensä ottamisesta liittyvät tähän. "Tulkaa Minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin Minä annan teille levon. 29. Ottakaa Minun ikeeni päällenne ja oppikaa Minusta, sillä Minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 30. Sillä Minun ikeeni on sovelias, ja Minun kuormani on keveä." (Matt. 11:28-30) Kirjanoppineiden ies oli ihmisen oma lain täyttäminen; Jeesuksen ies on se, että Herra itse täyttää lain meidän puolestamme.
- sinettisormus1
38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. 39. Mutta Minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; 40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin; 41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. 44. Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, 45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. 46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? 47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? 48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." (Matt. 5:33-48) - sinettisormus1
"Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. 2. Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. 3. Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. 4. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. 6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa. 7. Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä. 8. Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat. 9. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että Hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
10. Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 11. Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin Minä elän, sanoo Herra, Minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa". 12. Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
13. Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. 14. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää. 15. Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut. 16. Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi; 17. sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. 18. Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen. 19. Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme." (Room. 14:1-19)
Meidän kristittyjen tehtävänä ei ole tuomita niitä toisia kristittyjä, jotka ymmärtävät sapattikäskyn eri tavalla kuin me. Jos joku on nyt lain alla suhteessa sapattikäskyyn, niin meidän tehtävämme on kärsivällisesti kulkea hänen rinnallaan, olla häntä (ainakaan tarkoituksellisesti) loukkaamatta ja rukoillen ohjata häntä evankeliumin vapauteen.
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, 17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen." (Kol. 2:16-17) Jos joku kuitenkin tuomitsee sellaisen toisen kristityn, joka ei pidä esim. vanhan liiton mallista sapattia, on tällainen myös itse lain rikkoja. Sapattikäskyn syvin tarkoitus on olla profetiaa eli tulevaisen varjoa ja esikuvaa Kristuksesta ja Hänen lepäämistään kalliohaudassa. - MihinKenelläkinVaraa
Ritu Ylipahkalan sanoin: Kyllä sitä saa rakastaa kauempaakin, ei tarvitse rakastaa läheltä, jos ei tahdo.
- sinettisormus1
Kristuksen rakkauden voi kokea läheltäkin, vaikkei olisi varaa, sillä häneen uskovan sydämessä hänen Hengensä asustaa....
- Värikästäsrk
Ritun seurapiiri oli kirjavaa, että ymmärrettävä on sekin asia.
On ministereitä ja kanistereita ja jos jotakin.
Herran palvelija kun on. - sinettisormus1
Rita on hyvä esimerkki ihmisestä jolla on nöyrä sydän ja ylpeä sydän on karissut taivaan tuuliin. Jumala ei katso ihmiseen. Tällaista ihmistä Herra voi käyttää, ei Hän tahdo kirjanoppineita jotka ylpeilevät oppimäärillään, arvoillaan ja ÄÖ osamäärillään, tälläistä ihmistä Hän ei voi käyttää sillä hänen sydämensä on ylpeä ja ylpeys on synti.
- Eijääsanattomaksitäti
Kokemuksissa riittää Ritulla ja osaa elävästi kertoa asioita.
- InhottavaRealisti
Rita on hyvä esimerkki ihmisestä jolla on nöyrä sydän ja ylpeä sydän on karissut taivaan tuuliin. Jumala ei katso ihmiseen. Tällaista ihmistä Herra voi käyttää, ei Hän tahdo kirjanoppineita jotka ylpeilevät oppimäärillään, arvoillaan ja ÄÖ osamäärillään, tälläistä ihmistä Hän ei voi käyttää sillä hänen sydämensä on ylpeä ja ylpeys on synti.
Niin... Voi kuinka onnellista olikaan elämä Suomessa esim. 1800-luvulla, kun yleissivistys oli matala ja lukutaito vähäistä! Kyllä silloin olikin kansa hurskasta ja meno toisenlaista kuin nykypäivänä!
Ja kyllä Jumala kansan sitten palkitsikin mm. Nälkävuosilla ja jatkuvilla sodilla. Mutta olennaistahan tietysti oli se, että synti saarnattiin synniksi, vai mitä? Siinä sivussa on lapsikuolleisuus ihan pikku juttu, kunhan abortteja vain ei hyväksytä! InhottavaRealisti kirjoitti:
Niin... Voi kuinka onnellista olikaan elämä Suomessa esim. 1800-luvulla, kun yleissivistys oli matala ja lukutaito vähäistä! Kyllä silloin olikin kansa hurskasta ja meno toisenlaista kuin nykypäivänä!
Ja kyllä Jumala kansan sitten palkitsikin mm. Nälkävuosilla ja jatkuvilla sodilla. Mutta olennaistahan tietysti oli se, että synti saarnattiin synniksi, vai mitä? Siinä sivussa on lapsikuolleisuus ihan pikku juttu, kunhan abortteja vain ei hyväksytä!Aamen.
Kiitos Sinetti oivasta videosta. Jumala jakaa auliisti huumorintajuaan omilleen. Häiriintyneestä tuli hullu.
https://www.youtube.com/watch?v=MW07TV5JfMc&feature=youtu.be&t=3m28sSinetti: "Sapattikäskyn syvin tarkoitus on olla profetiaa eli tulevaisen varjoa ja esikuvaa Kristuksesta ja Hänen lepäämistään kalliohaudassa."
Room 8:22-25 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
- sinettisormus1
Kiitos Jumala, että olet sama eilen, tänään ja huomenna! Kiitos ja Kunnia sinulle Jeesus Kristus, Jumalani ja Herrani!
- sinettisormus1
Oli hyvä ohjelma ja puhetta juuri tuosta mitä edellä kirjoitin, tämä ohjelma tuli kuin Herran vastauksena ja sen voi katsoa uudestaan arkistosta:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=34666 - Aammeen
Katsoa kannattaa todellakin asiallista puhetta Jumalan tahdosta.
- serafiiiina
katsojaanyt kirjoitti:
ti 20.00 Herra, opeta minua Kutsu Herran työhön
http://www.tv7.fi/Ralfin ja Maariti ohjelma onkin melkein ainoa jota viitsii katsoa tv7:lta. Muistakaa nyt uskovat niitäkin ohjelmia koetella sillä kanavalla, ei ne kaikki ole siellä Jumalasta, vaikka ovatkin kristillisellä kanavalla.
Minä peräänkuulutan uskoville enemmän maalaisjärkeä ja toki sydämen uskoakin, mutta KAIKKI pitää koetella, eikä sokeasti vaan kaikkeen mennä mukaan, kuten täällä usein näkee.
Eikä kyllä ole sekään Jumalan tahto, että uskovat vaan keskenään hengailee täällä. Ei tietenkään saa ateistien pilkkaan suostua, mutta kyllä sitä keskustella voi kuitenkin. Kiitos Serafiina. Valvokaamme.
Matt 18:1-7 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
> "Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda? <
http://bibelfokus.se/node/77
"Väärä känni"
http://bibelfokus.se/node/236- a---a
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Serafiina. Valvokaamme.
Matt 18:1-7 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
> "Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda? <
http://bibelfokus.se/node/77
"Väärä känni"
http://bibelfokus.se/node/236Jyrki on kehitellyt ihan oman versionsa kristinuskosta. Se on osiltaan ihan perinteistä fundamentalistis-mustavalkoista raamatuntulkintaa, mutta on lisäksi ympännyt siihen suunnilleen joka ikisen netistä löytämänsä salaliittoteorian.
- InhottavaRealisti
Jyrki on oikeastaan lähinnä hupaisa hahmo. En kykene uskomaan, että hän oikeasti uskoisi kaikkea sitä roskaa mitä tänne syöttää.
Edelleenkin epäilen, että Jyrki saattaa olla myös palstakeisari.
- nimesisuurion
Näinhän se menee,..ja lisäten niin älkää istuko pilkkaajien kanssa samassa pöydässä. Vaan,..kiittäkää Herraa, ylistäkää Hänen nimeänsä,...Jeesus Kristus nimi suuri, ....ylistys ja kunnia ,...kiitos Jeesus.
- InhottavaRealisti
Yes! Raja-aidat ja barrikaadit kehiin ja nopeasti! Uskovaisille omat koulut, kaupat ja terveydenhuolto, jotteivät vaaralliset vaikutteet vähäisessäkään määrin pääse Oikeaa Uskoa turmelemaan!
Korviin kuulokkeet, joista soivat koko ajan oikeat saarnat ja musiikki! Televisiosta pois kaikki muut kanavat paitsi Se Yksi! Aaaaamen!! - JotainRajojaSullekin
InhottavaRealisti kirjoitti:
Yes! Raja-aidat ja barrikaadit kehiin ja nopeasti! Uskovaisille omat koulut, kaupat ja terveydenhuolto, jotteivät vaaralliset vaikutteet vähäisessäkään määrin pääse Oikeaa Uskoa turmelemaan!
Korviin kuulokkeet, joista soivat koko ajan oikeat saarnat ja musiikki! Televisiosta pois kaikki muut kanavat paitsi Se Yksi! Aaaaamen!!Miksi puhut toisten puolesta?
Miksi tuputat uskoville jotakin, mitä nämä eivät ole sanoneet tai toivoneet?
Oletko niin epätoivoinen? InhottavaRealisti kirjoitti:
Korviin kuulokkeet, joista soivat koko ajan oikeat saarnat ja musiikki! Televisiosta pois kaikki muut kanavat paitsi Se Yksi! Aaaaamen!!IR, eivät uskovat mitään terveydenhuoltoa tarvitse, koska parit rukoukset riittävät parantamaan minkä tahansa vaivan. Koulunkäyntikin on turhaa kunhan osaa lukea Raamattu. No joku voi sentään lukea Tapio Puolimatkaa. Tuo uskovaisten kauppa onkin jo sitten vähän monimutkaisempi juttu: suolaa nyt ainakin pitää olla myynnissä.
- adam-and-eve
Kaikille ateisteille yhdessä ja erikseen: "Tekin olette lahkouskovaisia." Miksi? Koska te ette ole Kristuksen uskossa. Miksi on tärkeää luottaa Kristukseen? Koska Hän on tie, totuus ja elämä. Miten voi alkaa luottaa Kristukseen? Vastaamalla Hänen kutsuunsa.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmTaas esität todentamattomia ja selvästi epätosia väitteitä tosina. Sitä sanotaan valehteluksi ja se on moraalitonta. Moraalisi paranee heti kun luovut uskostasi. Tee se siis heti!
Kas Nettimies. Long time no see:)
Rauhaa (shalom) sinunkin iltaasi.
https://www.youtube.com/watch?v=ncRnv310wNY
- assburger
jeesuksen verinen perse, aamen.
- Westsider-
Adamin perheelle kiitokset oikein hyvästä, kehoittavasta kirjoituksesta.
siunausta teille.- InhottavaRealisti
Mitä RAKENTAVAA tuossa tekstissä oli?
- dekjedjjtff
niin jos kukaan ei vastaa vastaväitöksiin ei synny keskustelua..ei synny muutosta..ei synny mitään..aika huolestuttavaa huomata näin kristinuskon kannalta miten heikosti uskovilla on vuorovaikutus taidot hallussa..toivottavasti ei kaikilla..
- MitäJumalasanoo
2Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja
- InhottavaRealisti
No... Siinä tapauksessa uskovaisten pitäisi keskustella taitavasti! Esim. loputon ketjupostaus ja copypastetus eivät taida olla erityisen fiksua toimintaa?
A---a: "Jyrki on kehitellyt ihan oman versionsa kristinuskosta. Se on osiltaan ihan perinteistä fundamentalistis-mustavalkoista raamatuntulkintaa, mutta on lisäksi ympännyt siihen suunnilleen joka ikisen netistä löytämänsä salaliittoteorian."
Mitä ihmettä! Pyrin siteeraamaan Raamattua sellaisenaan.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Mitä salaliittoihin tulee, niitä on aina ollut. Eliitti on aina pitänyt alamaisiaan riistonsa kohteena. Onneksemme juuri nyt "viimeisinä päivinä" voimme käyttää nettiä salaliittojen paljastukseen. Kiittäkäämme Luojaamme netistä ja ahkerista julkaisijoista:)- JotainRajaa
InhottavaRealisti kirjoitti:
No... Siinä tapauksessa uskovaisten pitäisi keskustella taitavasti! Esim. loputon ketjupostaus ja copypastetus eivät taida olla erityisen fiksua toimintaa?
Uskovien oma asia on kuinka toimivat.
Ateistien oma asia on palstalla ateismi. http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP10.htm
Kuten tunnettua, ateismi ei perustu evoluutioon. Ai miksei? Koska evoluutiota ei ole. Ateismin taustalla on paratiisin lankeemus. Ateismi on yksi monista uskonnollisuuden ilmentymistä. Henkimaailman juttu.
https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutioyurki1000js kirjoitti:
http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP10.htm
Kuten tunnettua, ateismi ei perustu evoluutioon. Ai miksei? Koska evoluutiota ei ole. Ateismin taustalla on paratiisin lankeemus. Ateismi on yksi monista uskonnollisuuden ilmentymistä. Henkimaailman juttu.
https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutioJyrki,
Evoluutio on hyvin dokumentoitu ja verifioitu prosessi. Evoluutio on fakta. Täten ateismi ei perustu evoluution. Ateismi taas tarkoittaa sitä, että ateisti ei usko yhteenkään jumalaolentoon. Mitään muuta ateismiin ei liity.
Lankeemuskaan ei ole historiallinen fakta. Aatami ja Eeva eivät olleet historialisia henkilöitä. Täten paratiisi ja lankeemus ovat myyttejä. Henkimaailmasta ei ole mitään todennettavaa näyttöä.
Olet vuosikaudet esittänyt samoja todentamattomia ja selvästi epätosia tosina. Se on valehtelua ja se on moraalitonta. Jumalasikin (jos sellainen olisi olemassa) on moraaliton salliessaan sinun valehtelusi.
Voit saman tien luopua uskostasi, niin moraalisikin paranee heti.JotainRajaa kirjoitti:
Ateistien oma asia on palstalla ateismi.Julkisissa keskusteluissa ei ole "omia asioita". Kun asian tuo tänne, se on saman tien kaikkien puitavissa. Jos ei sellaista halua, ei sitten pidä tuoda asiaa julkiseen keskusteluun.
- JotainRajaa
Että silleen.
Rikollisilla ei tunnetusti ole raja-aitoja, toisten kunnioitusta, S24 antamia aihe-alueita, vaan kaikkihan on julkista KESKUSTELUA.
Joka ahkerammin huutaa ilman rajoja niin se paras KESKUSTELIJA, julkisesti.
Vastakkaisuuksien välttämiseksi on Suomi24 ollut asialla.
Mitä muuta tarkoitusta luulet olevan vas. valikolla ja sen keskustelun aihealueiden nimeämisellä?
Tee aloitus Suomi24 valituspalstalle heidän virhestään, että kaikki turhaa, sillä yksi palsta kaikille riittää.
Mielipidemittauksella sitten uudet säännöt voimaan ja se on siinä. JotainRajaa kirjoitti:
Että silleen.
Rikollisilla ei tunnetusti ole raja-aitoja, toisten kunnioitusta, S24 antamia aihe-alueita, vaan kaikkihan on julkista KESKUSTELUA.
Joka ahkerammin huutaa ilman rajoja niin se paras KESKUSTELIJA, julkisesti.
Vastakkaisuuksien välttämiseksi on Suomi24 ollut asialla.
Mitä muuta tarkoitusta luulet olevan vas. valikolla ja sen keskustelun aihealueiden nimeämisellä?
Tee aloitus Suomi24 valituspalstalle heidän virhestään, että kaikki turhaa, sillä yksi palsta kaikille riittää.
Mielipidemittauksella sitten uudet säännöt voimaan ja se on siinä.Täällä on usein kyselty, että voitteko todistaa jonkin profetian toteutuneen. Jos tämä mielestänne ei ole profetioista keskustelua, niin mikä sitten on? On aivan oma vikanne, jos ette osaa vastata tuollaisiin kysymyksiin muulla kuin "ateisti ei kuitenkaan ymmärrä!" tai copypastespammaamalla jotain sekoilua.
Silloin on ihan turhaa yrittää vääntää tästä asiasta jotain aihealuekeskustelua kun on jo käynyt ilmeiseksi, että ette osaa itse edes keskustella omasta aiheestanne! Lisäksi on aika pöyristyttävää yrittää sanella muille jotakin toisten kunnioittamisesta, kun samalla vihjailee toisia rikollisiksi. Että miettikää nyt edes vähän jo vihdoin.- Käräjätupa
Kaoottinen kirjoitti:
Täällä on usein kyselty, että voitteko todistaa jonkin profetian toteutuneen. Jos tämä mielestänne ei ole profetioista keskustelua, niin mikä sitten on? On aivan oma vikanne, jos ette osaa vastata tuollaisiin kysymyksiin muulla kuin "ateisti ei kuitenkaan ymmärrä!" tai copypastespammaamalla jotain sekoilua.
Silloin on ihan turhaa yrittää vääntää tästä asiasta jotain aihealuekeskustelua kun on jo käynyt ilmeiseksi, että ette osaa itse edes keskustella omasta aiheestanne! Lisäksi on aika pöyristyttävää yrittää sanella muille jotakin toisten kunnioittamisesta, kun samalla vihjailee toisia rikollisiksi. Että miettikää nyt edes vähän jo vihdoin.Jumalan kieltäjätkö ne päättääkin, että mikä on oikeaa uskovien keskustelua?
''Täällä on usein kyselty, että voitteko todistaa jonkin profetian toteutuneen. Jos tämä mielestänne ei ole profetioista keskustelua, niin mikä sitten on? On aivan oma vikanne, jos ette osaa vastata tuollaisiin kysymyksiin muulla kuin "ateisti ei kuitenkaan ymmärrä!" tai copypastespammaamalla jotain sekoilua. ''
-----
samaa voisi uskovat sanoa ateistien hörhöilystä, mutta mitä se auttaa jos heiltä ymmärrys puuttuu ja olettavat olevansa uskovien aivopesuun tarkoitettuja ihan ''profetaallisesti.'' Käräjätupa kirjoitti:
Jumalan kieltäjätkö ne päättääkin, että mikä on oikeaa uskovien keskustelua?
''Täällä on usein kyselty, että voitteko todistaa jonkin profetian toteutuneen. Jos tämä mielestänne ei ole profetioista keskustelua, niin mikä sitten on? On aivan oma vikanne, jos ette osaa vastata tuollaisiin kysymyksiin muulla kuin "ateisti ei kuitenkaan ymmärrä!" tai copypastespammaamalla jotain sekoilua. ''
-----
samaa voisi uskovat sanoa ateistien hörhöilystä, mutta mitä se auttaa jos heiltä ymmärrys puuttuu ja olettavat olevansa uskovien aivopesuun tarkoitettuja ihan ''profetaallisesti.''»Jumalan kieltäjätkö ne päättääkin, että mikä on oikeaa uskovien keskustelua?»
Älä viitsi jauhaa paskaa kyselemällä typeriä. Teille on lukemattomia kertoja selitetty, että kyse nimenomaan ei ole siitä, että kukaan päättäisi miten kukin saa keskustella. Tosin tuskin te sitä ymmärrätte, koska nimenomaan pyritte sanelemaan miten täällä saa keskustella. On kuitenkin FAKTA, että tällä palstalle on ehdotettu aihe - ei ole esitetty, että ketkä tästä aiheesta saavat keskustella ja mihin sävyyn.
»samaa voisi uskovat sanoa ateistien hörhöilystä, mutta mitä se auttaa jos heiltä ymmärrys puuttuu ja olettavat olevansa uskovien aivopesuun tarkoitettuja ihan ''profetaallisesti.''»
Ainiin. Unohdin tämän, että kun teikäläiset eivät juuri muuhun pysty kuin suoltamaan tuollaista älyvapaata sanahelinää, niin tuskin teiltä mitään keskustelua kannattaa odottaa. Tuskin tiedätte edes, että mitä kyseinen käsite tarkoittaa.»Profetiat osiota ei ole tarkoitettu siihen, että uskovat TODISTAA profetioiden toteutumista ateisteille, mutta kun sitä haluat niin saamasi pitää.»
Kukaan ei ole nähdäkseni väittänytkään, että palsta olisi siihen tarkoitettu, joten sellaista sinun on aivan turhaa vihjata. Mitä yleisesti tulee tähän "palstan aihe sitä ja tätä" -keskusteluun, niin mikä ihmeen pakkomielle teillä on sanella tätä asiaa? Ettekö te tolvanat tajua sitä, että toteutuneiden profetioiden perään kysely on keskustelua profetioista (mikä on palstan aihe) oli kyselijä ateisti tai teisti?
Koska ylläpito ei ole erikseen ilmoittanut mitään uskomusrajoituksia aiheesta keskusteluun, niin ette vissiin tekään niitä rajoituksia täällä rupea määrittelemään. Yrittää tietysti saa, mutta uskonnon- ja sananvapauden rajaamiseen jossain julkisessa mediassa vaadittaisiin teikäläisiltä (siis median käyttäjiltä, ei omistajilta) aikamoisia perusteluita. Ja mitä perusteluita on saatu? Pelkkää hihhulointia!- EtsiRauhaaSielullesi
Koska uskovien asiat pystyvät vain >>> suoltamaan tuollaista älyvapaata sanahelinää<<< niin mikä on tehtäväsi palstalla, jossa raamatullinen aihe?
Mikä funktio?
Ymmärtävinen ihminen ei ala riitelemään palstan aiheista, eikä tekemään omia sääntöjä myöskään.
Ymmärtäväinen ihminen ei ala KESKUSTELLA, eikä VÄITELLÄ asioista, joista ei mitään ymmärrä. Esim. ateisti- uskonasiat.
Puhumattakaan solvaamsesta ja törkeyksistä. Ne eivät todellakaan ole palstan aihetta, mutta ainoa asia minkä atte osaa hyvin uskovien KESKUSTELUSSA.
Sama toisinpäinkin. Kaikki perustelut ovat turhia, sillä raamattu profetoi:
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" - OPETAASIAA
>>>>Koska ylläpito ei ole erikseen ilmoittanut mitään uskomusrajoituksia aiheesta keskusteluun, niin ette vissiin tekään niitä rajoituksia täällä rupea määrittelemään. Yrittää tietysti saa, mutta uskonnon- ja sananvapauden rajaamiseen jossain julkisessa mediassa vaadittaisiin teikäläisiltä (siis median käyttäjiltä, ei omistajilta) aikamoisia perusteluita. Ja mitä perusteluita on saatu? Pelkkää hihhulointia!<<<<<
Ylläpito on erikseen rajannut rajat kirjoittamiselle.
Rikollisilla ei ole ole rajoja.
Minä teen mitä haluan, ymmärrän miten haluan, riitelen, väittelen, solvaan ja mitätöin uskovia.
Siispä. Koska mitään rajoja, aiheiden ymmärtämisestä puhumattakaan ei ole olemassa palstoilla, vaan kaikesta saa kaikilla palstoilla vapaasti solvata muita kirjoittajia niin olisi yksi pyyntö atelle.
KERRO HEVOSENHOITO-OHJEET MEILLE!
Samanlaista profetiaahan se on kuin ateismikin uskovien palstalla. EtsiRauhaaSielullesi kirjoitti:
Koska uskovien asiat pystyvät vain >>> suoltamaan tuollaista älyvapaata sanahelinää<<< niin mikä on tehtäväsi palstalla, jossa raamatullinen aihe?
Mikä funktio?
Ymmärtävinen ihminen ei ala riitelemään palstan aiheista, eikä tekemään omia sääntöjä myöskään.
Ymmärtäväinen ihminen ei ala KESKUSTELLA, eikä VÄITELLÄ asioista, joista ei mitään ymmärrä. Esim. ateisti- uskonasiat.
Puhumattakaan solvaamsesta ja törkeyksistä. Ne eivät todellakaan ole palstan aihetta, mutta ainoa asia minkä atte osaa hyvin uskovien KESKUSTELUSSA.
Sama toisinpäinkin. Kaikki perustelut ovat turhia, sillä raamattu profetoi:
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"»Koska uskovien asiat pystyvät vain >>> suoltamaan tuollaista älyvapaata sanahelinää<<< niin mikä on tehtäväsi palstalla, jossa raamatullinen aihe?»
Älä viitsi yrittää vääristellä, koska kaikki pystyvät lukemaan mitä täällä on kirjoitettu. Tämän takia on siis tarkastettavissa esim. se, että esim. minä en ole missään vaiheessa väittänyt tuollaista mitä näytät vihjaavan. Mikä on oma tehtäväsi palstalla? Valehtelu ja vääristelykö? Tämä on se mihin olen viitannut, kun olen tehnyt huomioita keskustelukyvystänne.
»Ymmärtävinen ihminen ei ala riitelemään palstan aiheista, eikä tekemään omia sääntöjä myöskään.»
»Ymmärtäväinen ihminen ei ala KESKUSTELLA, eikä VÄITELLÄ asioista, joista ei mitään ymmärrä. Esim. ateisti- uskonasiat.»
Sinä puhut ymmärtäväisistä ihmisistä, mutta kuitenkin juuri tuossa yllä kahdessa eri lainauksessa ironisesti osoitat, että et ainakaan itse ole ymmärtäväinen. Nimittäin sinähän keksit tuossa juuri sääntöjä, kun kerrot kuka muka tekee mitäkin. Lisäksi oletat röyhkeästi, että sinulla on joku ylivalta määritellä se mitä kukakin voi mistäkin ymmärtää, ja kaiken lisäksi vielä kuvittelet voivasi sillä perusteella sanella kuka saa mitäkin mistäkin keskustella.
»Puhumattakaan solvaamsesta ja törkeyksistä. Ne eivät todellakaan ole palstan aihetta, mutta ainoa asia minkä atte osaa hyvin uskovien KESKUSTELUSSA.»
No aikamoista solvausta sekin on, että täällä aletaan pelkkien uskomuksiin liittyvien epäilyjen perusteella leimaamaan ihmisiä esim. rikollisiksi. Lisäksi se on tekopyhää. Ja edelleen tämä sama vanha juttu: tämä ei ole mikään "uskovien keskustelu", vaan tämä on yksinkertaisesti keskustelu.OPETAASIAA kirjoitti:
>>>>Koska ylläpito ei ole erikseen ilmoittanut mitään uskomusrajoituksia aiheesta keskusteluun, niin ette vissiin tekään niitä rajoituksia täällä rupea määrittelemään. Yrittää tietysti saa, mutta uskonnon- ja sananvapauden rajaamiseen jossain julkisessa mediassa vaadittaisiin teikäläisiltä (siis median käyttäjiltä, ei omistajilta) aikamoisia perusteluita. Ja mitä perusteluita on saatu? Pelkkää hihhulointia!<<<<<
Ylläpito on erikseen rajannut rajat kirjoittamiselle.
Rikollisilla ei ole ole rajoja.
Minä teen mitä haluan, ymmärrän miten haluan, riitelen, väittelen, solvaan ja mitätöin uskovia.
Siispä. Koska mitään rajoja, aiheiden ymmärtämisestä puhumattakaan ei ole olemassa palstoilla, vaan kaikesta saa kaikilla palstoilla vapaasti solvata muita kirjoittajia niin olisi yksi pyyntö atelle.
KERRO HEVOSENHOITO-OHJEET MEILLE!
Samanlaista profetiaahan se on kuin ateismikin uskovien palstalla.»Ylläpito on erikseen rajannut rajat kirjoittamiselle.»
Ylläpito on asettanut aihealueet. Tämä ei tarkoita sitä, että pitää olla profeetta keskustellakseen profetioista. Vai luuletko sinä, että esim. autot-palstalla saa keskustella vain jos omistaa auton? Saavatko mielestäsi fysiikkapalstalla keskustella vain fyysikot? Saavatko historiasta keskustella vain ne, jotka ovat eläneet koko historian?
»Rikollisilla ei ole ole rajoja.»
Niinhän he luulevat, mutta tuolla asialla ei kyllä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
»Minä teen mitä haluan, ymmärrän miten haluan, riitelen, väittelen, solvaan ja mitätöin uskovia.»
Tiedetään, mutta ainakin minulle on samantekevää mitä teet - kunhan et sanele muille mitä heidän tulee tehdä.
»KERRO HEVOSENHOITO-OHJEET MEILLE!»
Ole hyvä:
http://www.hippos.fi/rekisterointi_ja_omistaminen/hevosen_hyvinvointi/hevosen_hoito
»Samanlaista profetiaahan se on kuin ateismikin uskovien palstalla.»
No minulle ainakin sinun käsityksesi profetioista on samantekevä asia. En kuitenkaan alkaisi sanelemaan sinulle mitä mieltä sinä niistä saat olla.Kiitos eläinvinkistä Kaoottinen. Luojamme loi upean ja monin tavoin hyödyllisen hevosen. Arvostakaamme hevosiamme:)
Suomenhevonen sodassa
https://www.youtube.com/watch?v=gV6W-mcTyxg
Kiintoisa ohjelma. Suosittelen lämpimästi:)
https://www.youtube.com/watch?v=PKNOZJKaf2kyurki1000js kirjoitti:
Kiitos eläinvinkistä Kaoottinen. Luojamme loi upean ja monin tavoin hyödyllisen hevosen. Arvostakaamme hevosiamme:)
Suomenhevonen sodassa
https://www.youtube.com/watch?v=gV6W-mcTyxg
Kiintoisa ohjelma. Suosittelen lämpimästi:)
https://www.youtube.com/watch?v=PKNOZJKaf2kMitäs hevosdiggarina olet mieltä tästä?
https://www.youtube.com/watch?v=J7yPrcKKPXANo onneks vanhat hevosvoimat korvattiin uusilla:)
Ennen
http://www.roadswerenotbuiltforcars.com/wp-content/uploads/2011/12/heathinset.jpg
> The tagline on Steam Horse Velocity says “No slopage on the road.” This is a reference to the copious amounts of horse manure that smothered the roads of Britain at the time. And this sloppy, slippy disease-ridden road surface wasn’t just a Georgian problem (as seen in the above extract from another Heath illustration and which shows that inattentive driving isn’t a new phenomenon), it was a problem throughout the 19th Century, with cities drowning in the stuff. The Highwheelers of the 1880s started the campaign to rid the streets of horse shit, and make the rutted rural roads into smooth highways. Love asphalt? Thank cyclists. <
http://www.roadswerenotbuiltforcars.com/horse-shit-steam-power-and-crap-cycling/
Nyt
https://www.youtube.com/watch?v=7lUFPYevUFY&feature=youtu.be&t=7s- a---a
JotainRajaa kirjoitti:
Ateistien oma asia on palstalla ateismi.Multinikkihörhö voisi sitten sanoa Jyrkillekin että lopettaa linkkimassapostituksensa Ateismi-palstalle, jos kerran haluat että paltoilla kirjoittelevat ainoastaan tietyllä tapaa ajattelevat ihmiset.
Kiitos A---a. Olkaamme toisillemme armolliset:)
Mitä muhun tulee, on selvää, että pyrin kertomaan ateisteille, ettei heidän kande palvoa olematonta evoluutiota.
1Kor 3:18-23 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi." Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.
Room 1:22-27 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.- a---a
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos A---a. Olkaamme toisillemme armolliset:)
Mitä muhun tulee, on selvää, että pyrin kertomaan ateisteille, ettei heidän kande palvoa olematonta evoluutiota.
1Kor 3:18-23 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi." Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän, teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.
Room 1:22-27 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.Copypastemultihörhön keksimien sääntöjen rikkominen on siis sinulle sallittua, mutta multihörhön kanssa jostain eri mieltä oleville ei ole?
A---a. Ellet halua kuulla Hyvää Sanomaa, sinun lienee parasta pysyä poissa maisemista. Tai voithan toki opetella olemaan valittamatta. Valituksesta puheenollen. Ellet ole tyytyväinen uskomaasi evoluutioon, sinun kandee valittaa suoraan evoluutiolle.
- a---a
yurki1000js kirjoitti:
A---a. Ellet halua kuulla Hyvää Sanomaa, sinun lienee parasta pysyä poissa maisemista. Tai voithan toki opetella olemaan valittamatta. Valituksesta puheenollen. Ellet ole tyytyväinen uskomaasi evoluutioon, sinun kandee valittaa suoraan evoluutiolle.
Hyvä sanoma ja sinun salaliittosekoilusi eivät korreloi mitenkään.
- asdfgsdfgdfg
yurki1000js kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Tuon ns. "hyvän sanoman" varjolla uskonnollinen fanaatikko saa olla mm. noudattamatta Suomi24:n sääntöjä, mutta voi samasta syystä vaatia muita noudattamaan niitä tai oikeammin omaa jokseenkin mielisairasta tulkintaansa niistä.
Not going to happen. JotainRajaa kirjoitti:
Ateistien oma asia on palstalla ateismi.Juu mutta uskovat eivät omista tätä palstaa.
Tosi on. Emme omista palstaa. Kop kop :D
https://www.youtube.com/watch?v=mKKrz6bwIEg&feature=youtu.be&t=52Vakavaa
Jos uskoo/luottaa evoluutioon, ei voi muuta kuin valittaa evoluutiolle siitä, että se evoluutio toimitti uskiksia ateistien harmiksi. Kop kop!- Järjestystäkehiin
Kaoottinen kirjoitti:
Juu mutta uskovat eivät omista tätä palstaa.
Palstan aihelueesta tosin ei voi kirjoittaa asiallisesti muut kuin uskovat.
Erikoinen palsta sikäli.
Ei uskoville on palstoja pilvin pimein. S24 ylläpito on huolehtinut heille omat palstansa.
Vain psykopaatti ja idiootti alkaa riidellä yhdestä uskovien aihealueen palstasta, vaikka heille on omat keskustelunsa varattuna. - Sitäprofetiaa
asdfgsdfgdfg kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Tuon ns. "hyvän sanoman" varjolla uskonnollinen fanaatikko saa olla mm. noudattamatta Suomi24:n sääntöjä, mutta voi samasta syystä vaatia muita noudattamaan niitä tai oikeammin omaa jokseenkin mielisairasta tulkintaansa niistä.
Not going to happen.Suomi24 säännöt on juurti järjestystä ja asiallista kirjoittelua varten laadittu.
Uskovat noudattaa niitä, mutta solvaajat ei uskovat tuovat palstalle sinne kuulumatonta riitelyä ja omia sääntöjään kun eivät ymmärrä profetaallisuudesta mitään.
Äly ei myöskään riitä sääntöjenmukaiseen toimintaan palstoilla.
Ainoa mitä osaavat on toimia trollina ja uskovien syyttäjinä. Järjestystäkehiin kirjoitti:
Palstan aihelueesta tosin ei voi kirjoittaa asiallisesti muut kuin uskovat.
Erikoinen palsta sikäli.
Ei uskoville on palstoja pilvin pimein. S24 ylläpito on huolehtinut heille omat palstansa.
Vain psykopaatti ja idiootti alkaa riidellä yhdestä uskovien aihealueen palstasta, vaikka heille on omat keskustelunsa varattuna.Älä valehtele. Täällä on nähty asiallisia kommentteja uskomuksista riippumatta, mutta joka ikinen kerta alkaa tuollainen vittuilu ja kohta copypastespammaus vain siksi, että osa teikäläisistä ei osaa tai halua keskustella asiallisesti. Te pelkäätte sitä, että väitteenne osoitetaan järkiperäisesti argumentoiden naurunalaisiksi, ja sen takia te yritätte vain vierittää syyn asiattomasta keskustelusta "vastapuolelle". Näette vihollisia kulttinne ulkopuolella, ja suhtaudutte kaikkeen vieraaseen ksenofobisesti.
Osa teistä ei ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa kuin sitä, että palstan aihe ei määrittele keskustelijoiden identiteettiä. Eihän sellaista lue missään säännöissä, joten miksi sellaista pitäisi olettaa täysin julkisella foorumilla? Vain siksi, että se on ainoa keinonne yrittää edistää propagandanne näkyvyyttä; yrittää kieltää puuttuminen asiaan muutoin kuin teidän hyväksymine keinoine. Jos et pysty tätä argumentoimaan kumoon muulla kuin toistamalla tuota samaa roskaasi, niin sitten voitkin peilin edessä vähän aikaa uudelleen sitä, että kuka onkaan se idiootti.
PS. Palstakeisari: olet ilman vaatteita, ja olet itse ainoa, joka tätä ei tajua.- Vaidanikkiävieläkin
Oikean nikin olet valinnutkin kaaosteoriallesi, jota toteutat paholaisen kaikella voimalla profetaallisella palstalla.
Sikäli oikein, että kyllä pahasta on profetiaa raamatussa yllin kyllin. Eikä sen teot elo uskoville tuntemattomia.
Mitä keisarista, sillä nyt saat hallitsijaksesi Kunnian Kuninkaan.
IR teoria tiedetään ja anattapa tulla vaan sitä raamatun profetiaa, jonka henki tutkii, sillä ihmisen lihalliset asiat ovat lihallisten tutkittavana.
Ei auta kaaokset, ei uskomukset, ei mikaään muuta profetiaa. Se on sitä, mitä uskomaton ei ymmärrä, joten sivistynyt ihminen tajuaa, että on asioita, joita ei voi hän itsekään ymmärtää.
Ei auta nikin vaihtaminen ja väittelyn jatkaminen, sekä kaaosta toivominen palstalle. - Nohuhuhuhu
Kaoottinen kirjoitti:
Älä valehtele. Täällä on nähty asiallisia kommentteja uskomuksista riippumatta, mutta joka ikinen kerta alkaa tuollainen vittuilu ja kohta copypastespammaus vain siksi, että osa teikäläisistä ei osaa tai halua keskustella asiallisesti. Te pelkäätte sitä, että väitteenne osoitetaan järkiperäisesti argumentoiden naurunalaisiksi, ja sen takia te yritätte vain vierittää syyn asiattomasta keskustelusta "vastapuolelle". Näette vihollisia kulttinne ulkopuolella, ja suhtaudutte kaikkeen vieraaseen ksenofobisesti.
Osa teistä ei ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa kuin sitä, että palstan aihe ei määrittele keskustelijoiden identiteettiä. Eihän sellaista lue missään säännöissä, joten miksi sellaista pitäisi olettaa täysin julkisella foorumilla? Vain siksi, että se on ainoa keinonne yrittää edistää propagandanne näkyvyyttä; yrittää kieltää puuttuminen asiaan muutoin kuin teidän hyväksymine keinoine. Jos et pysty tätä argumentoimaan kumoon muulla kuin toistamalla tuota samaa roskaasi, niin sitten voitkin peilin edessä vähän aikaa uudelleen sitä, että kuka onkaan se idiootti.
PS. Palstakeisari: olet ilman vaatteita, ja olet itse ainoa, joka tätä ei tajua.''Osa teistä ei ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa kuin sitä, että palstan aihe ei määrittele keskustelijoiden identiteettiä.''
Ikään kuin viisas menisi palstalle riitelemään aiheesta, josta ei ole harmaata hajua. Nohuhuhuhu kirjoitti:
''Osa teistä ei ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa kuin sitä, että palstan aihe ei määrittele keskustelijoiden identiteettiä.''
Ikään kuin viisas menisi palstalle riitelemään aiheesta, josta ei ole harmaata hajua.Ikään kuin viisaaksi vain synnyttäisiin, eikä keskustelemalla viisastuttaisi. Ikään kuin viisauden puutteesta vihjaileminen muuttaisi tosiasioita, kuten foorumin säännöt. Ikään kuin sinun ei olisi tarvetta pysyä siellä peilin edessä miettimässä.
Vaidanikkiävieläkin kirjoitti:
Oikean nikin olet valinnutkin kaaosteoriallesi, jota toteutat paholaisen kaikella voimalla profetaallisella palstalla.
Sikäli oikein, että kyllä pahasta on profetiaa raamatussa yllin kyllin. Eikä sen teot elo uskoville tuntemattomia.
IR teoria tiedetään ja anattapa tulla vaan sitä raamatun profetiaa, jonka henki tutkii, sillä ihmisen lihalliset asiat ovat lihallisten tutkittavana.
Ei auta kaaokset, ei uskomukset, ei mikaään muuta profetiaa. Se on sitä, mitä uskomaton ei ymmärrä, joten sivistynyt ihminen tajuaa, että on asioita, joita ei voi hän itsekään ymmärtää.
Ei auta nikin vaihtaminen ja väittelyn jatkaminen, sekä kaaosta toivominen palstalle.»Ei auta nikin vaihtaminen ja väittelyn jatkaminen, sekä kaaosta toivominen palstalle.»
Nyt sinä vain ulotat oman multini(l)kkeilytaipumuksesi muihin, ja yrität tehdä siitä asiaa, kun et itse aiheesta pysty puhumaan. Enkös minä juuri tuossa ennakoinut, että paskanjauhantaa teiltä kyllä tulee. Seuraavaksi varmaan alkaa tulemaan sitä copypastea, ja voi kuinka sitä sitten tuleekaan.Vaidanikkiävieläkin kirjoitti:
Ei auta nikin vaihtaminen ja väittelyn jatkaminen, sekä kaaosta toivominen palstalle.»Se on sitä, mitä uskomaton ei ymmärrä, joten sivistynyt ihminen tajuaa, että on asioita, joita ei voi hän itsekään ymmärtää.»
No autapa minua ymmärtämään, että miten esim. nämä profetiat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Unfulfilled_Christian_religious_predictions
...saataisiin tukemaan käsitystä siitä, että profetioihin olisi jokin uskominen? Vastauksenhan minä jo tiedänkin - tai oikeammin sen mitä tulee vastauksen sijaan. Sinä toteat, että minulle olisi turhaa selittää mitään koska en ymmärrä kuitenkaan tai halua ymmärtää tms.
Käytännössä esität jotakin sellaista, että profetioihin tulisi uskoa, että niihin voisi uskoa tai jotain muuta ympäripyöreää sanahelinää. Pystyt vain haukkumaan viestintuojaa. Ja väittämällä tälle tämän olevan väärällä palstalla osoitat vain miten haluat rauhassa muhia omassa kuplassasi, jota ei tosiasioihin saisi häiritä. Mutta voithan tietysti yrittää yllättää minut vastaamalla tähän jotenkin asiallisesti.Kaoottinen. Sinulla taitaa olla yllättävän paljon vaikkua korvissasi, kun et millään tahdo kuulla:)
Fakta: Raamattu on yliluonnollinen 66 kirjan kokoelma. Se ei ole uskontoteos. Se on elävän uskon lähde. Se on Kristuksen sana. Kristus on tie ja totuus ja elämä.
Joh:
4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
Elämästä ei voi kiinnostua ellei Jumala kutsu.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17:24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmyurki1000js kirjoitti:
Kaoottinen. Sinulla taitaa olla yllättävän paljon vaikkua korvissasi, kun et millään tahdo kuulla:)
Fakta: Raamattu on yliluonnollinen 66 kirjan kokoelma. Se ei ole uskontoteos. Se on elävän uskon lähde. Se on Kristuksen sana. Kristus on tie ja totuus ja elämä.
Joh:
4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
Elämästä ei voi kiinnostua ellei Jumala kutsu.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17:24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmKuules nyt yurki. Sen verran pitäisi olla metatason käsitystä asioista, ettei tarvitsisi tätä selittää, mutta:
Kysymys ei ole yleensä lainkaan siitä, että kuka uskoo mihinkäkin. Kysymys on siitä, että miten kukin esittelee uskomustensa syyt ja kytkökset muihin näkemyksiinsä. Sinulle esim. jokainen keskustelu (sikäli kun niitä harvoin voi keskusteluiksi edes kutsua) on joku spammausareena. Oli aihe "evoluutio vs. luominen" tai jokin muu mustavalkoinen ja vieläpä väärä dikotomia, niin se on kanava linkkitulvallesi ja muille jo miljoona kertaa nähdyille tokaisuille. Et edes vastaa ikinä mitään siihen, miten tokaisusi noteerataan, vaan lätkit niitä vain lisää niin, että samat jo nähdyt alkavat lyhyelläkin aikavälillä toistua esim. jossain toisessa ketjussa.
Vastaahan nyt mieluusti ihan omin sanoin, että oletko sinä rehellisesti sitä mieltä, että teikäläisten jutut linkkitulvine ja raamatunlainauksineen tulisi vain vaieten niellä sellaisenaan, kun taas teikäläisillä on erityisoikeus puolueellisten ja ylitulkittujen palstanaihetulkintojenne voimin sivuuttaa kaikki se mitä teille esitetään? Teikäläisille kaikki on vain uskovien solvausta ja uskonnonvapauden riistoa uskiksilta, vaikka teikäläiset itse saatte sitten tykittää tänne tänne mielestänne omalle palstallenne (kuten myös kaikille muille foorumin palstoille!) ihan mitä tahansa. Onko se reilua ja täyttääkö se keskustelun tuntomerkit?Kaoottinen. Kiitän, pokkaan ja jätän sinut rauhaan (Herran huomaan).
Aloittaja:
- Jos kukaan ei vastaa ateistisiin vastaväitöksiin, niin ne ainakin vähenee.- "Joka pilkkaajaa ojentaa saa itsellensä häpeän" SNL. 9:7
Puolestani sanoisin, että toimin sillä asenteella, että atte antaa mulle aihetta siteerata Raamattua ja/tai hakea muuta infoa netistä. Voila!
Ps. Muistetaan siunata Jumalan silmäterää.
Biblia (1776) Hän pani maata niinkuin tarkka jalopeura, ja niinkuin syömäri jalopeura: kuka tohtii herättää häntä? Siunattu olkoon se, joka sinua siunaa, kirottu olkoon se, joka sinua kiroo.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=4mo 24&kirjat=kr
Isien maa
https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
- Westsider-
Raamattua pn hyvä ja oikein siteerata ja halea netistä muuta infoa, ilman että liittää niitä aten vastaväitoksiin.
- Westsider-
Korjaan: Raamatua on hyvä ja oikein siteerata ja hakea nrtistä muutakin infoa, tarvitsematta liittää sitä koskemaan Aten väitöksiin.
- Westsider-
Korjan: Raamtua on hyvö ja oikeissiteerata ja hkea nrtistä muutakn ifoa, tarvits
matta liittää sityä koskuemaan At8n väitökshiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747694Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583203- 372496
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152126Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352064- 221998
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611621
- 181599