Että näin tällä kertaa...

InhottavaRealisti

Onneksi olkoon vain, jos aiotte muuttaa tämän koko keskustelun pelkäksi julistukseksi ja toistenne kiittelemispaikaksi. Eipä paljon minua liikuta. Oikea elämähän on kuitenkin jossakin ihan muualla.

Mitäpä sitä nyt turhia aikaa hukkaamaan siihen, että turhaan keskustelisi erilaisen maailmankatsomuksen omaavien ihmisten kanssa! Siinähän voisi vielä joutua pohtimaan omiakin näkemyksiä! Apua! Se olisi ihan hirveää! Raja-aidat vain maksinikorkeuteen ihmisten välille ja hyvä tulee! Pois kaikki turha yhteistyö erilaisten ihmisten väliltä ja tilalle suvaitsemattomuus ja erilaisuuksien korostaminen, vai mitä?

Enää reilu viikko ja pääsen taas työhön. Luokassani onkin useita poikkeuksellisen lahjakkaita yksilöitä ja pakko myöntää, että heidänkin kanssaan keskustelu sujuu paremmin kuin täällä, vaikka he vasta alakouluikäisiä ovatkin. Siihen lapsellisuuden asteeseen, mitä täällä kohtaa, en ole missään muualla ikinä törmännyt. Se on se kaikkein uskomattomin juttu täällä, eikä mikään keskusteluissa esille noussut asia.

Ikävä asia on sekin, että te uskovaiset keskustelukumppanini muokkaatte myös tahtoen tai tahtomattanne sitä kuvaa, mikä minulla uskovaisista on. Viittaatte puheissanne Jeesukseen, mutta en minä ainakaan löydä teistä hitustakaan samaa kuin mitä se tarinoiden älykäs ja suvaitsevainen hahmo on. Sen sijaan löydän vain kyräilyä, vihoittelua, toisten väheksymistä ja raivoa. Siinä missä Jeesus toimi esimerkkinä muille, te olette lähinnä karikatyyrejä fariseuksista. Jeeus kykeni perustelemaan näkemyksensä, te ette.

Se, mikä minua eniten ärsyttää, on se että teidän mielestänne ilmeisesti ihan oikeasti tarkoitus pyhittää keinot. Uskovainen voi siis päivät pitkät trollata, nimitellä, haukkua, vähätellä, kiukkuilla ja jättää piittaamatta kaikista sellaisista näkemyksistä, jotka eivät omiin näkemyksiin sovi. "Omia" ei mitenkään ojenneta, tekivätpä ja sanoivatpa tietyt uskovaiset mitä vain. Syyllinen on aina hän, joka on epäilevä. Ei ikinä uskova.

Kun siis täällä yksi ja sama ihminen käytännössä olettaa omistavansa keskustelun, te vaikenette. Jos jollekin pitää kritiikkiä antaa, se ei ole hän. Päivät pitkät tänne tulee uutta avausta ja videolinkkiä.

Oikeaa keskustelua te ette halua. Olkoon sitten niin. Kun aloitan työt, tämä keskustelun irvikuva saa luultavasti minun osaltani olla. Se varmastikin on teistä vain hyvä ja sallin teille tyydytyksenne. Aamen sille.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InhottavaRealisti

Unohdin vielä sanoa sen, miten äärettömän lapsellista on toiminta, joka tähtää vain epämieluisien avausten ja tekstien häviämiseen etusivulta. Sitäkin te uskovaiset taidatte pitää täysin suotavana ja jopa tavoiteltavana.

Käytännössä tuo operaatio toteutetaan syöttämällä jatkuvasti niitä omia avauksia lisää ja nostelemalla omia vanhoja tekstejä. Kiitokset vain Hyvälle Ystävälleni siitä ja kiitokset myös teille, jotka tuette tuota toimintaa. Aamenet taas.

• serafiiiina

Et ole inhottava realisti ainut joka ihmettelee tätä toimintaa täällä. Itse olen uskossa, mutta en kans ymmärrä. Viitsi paljon käydäkään enää, kuin nopeaan kurkata josko jotain uutta länsirintamalla. Eilen ihan tyrmistynyt niistä aloituksista joita koko etusivu täysi, tosin ei ollut eka kerta kun oli tuollaista. Ekan kerran kun oli tuollasia aloituksia etusivulla joskus aikoinaan, luulin että joku ateisti tekee kiusaa tekemällä tuollaisia aloituksia, mutta että oli tosiaan uskovat. Lapsellista touhua.

Muutamalla uskovaisten keskustelufoorumilla myös käyn harmaana lukemassa, eikä edes siellä ole näin hurmoksellista julistusta, vaan ihan normaalia keskustelua. Uskaltaakohan tähän kirjoittaa, mutta suosittelen sinulle uskonaskel foorumia, voisit tykätä. Siellä ainakin järkevää keskustelua.

• InhottavaRealisti

Sepä se. Hyvän Ystäväni tavoite lienee karkoittaa täältä pois kaikki. Kun hänen juttujaan lukee, tulee irrationaalinen olo: voiko tuo olla totta? Voiko joku toimia noin?

• serafiiiina
        serafiiiina kirjoitti:

Et ole inhottava realisti ainut joka ihmettelee tätä toimintaa täällä. Itse olen uskossa, mutta en kans ymmärrä. Viitsi paljon käydäkään enää, kuin nopeaan kurkata josko jotain uutta länsirintamalla. Eilen ihan tyrmistynyt niistä aloituksista joita koko etusivu täysi, tosin ei ollut eka kerta kun oli tuollaista. Ekan kerran kun oli tuollasia aloituksia etusivulla joskus aikoinaan, luulin että joku ateisti tekee kiusaa tekemällä tuollaisia aloituksia, mutta että oli tosiaan uskovat. Lapsellista touhua.

Muutamalla uskovaisten keskustelufoorumilla myös käyn harmaana lukemassa, eikä edes siellä ole näin hurmoksellista julistusta, vaan ihan normaalia keskustelua. Uskaltaakohan tähän kirjoittaa, mutta suosittelen sinulle uskonaskel foorumia, voisit tykätä. Siellä ainakin järkevää keskustelua.

Vielä lisään, että jotkut videot olleet ihan harhaoppia täällä, kuten Amightywind ja muitakin new age videoita ihan vanhatkin uskovat laittaneet, eikä kukaan ns. vanhoista uskovista edes ymmärrä että ne on väärää oppia. Liikutaan kyllä vaarallisilla vesillä kun niitä sitten nekin katsovat jotka ehkä juuri tulleet uskoon tai etsikkoaika menossa.

Ja vielä pakko tässä tämä ylimääräinen (salainen) tempausoppikin ottaa esille, että sitä pakkosyötetään porukalle täällä. Kai se kuitenkin aika pieni osa maailman ihmisistä on, jotka tähän uskovat tai yleensäkään ovat siitä ikinä kuulleet edes kristityistä. Sitäkään ei voi kyseenalaistaa, kun leimataan vääräoppiseksi kaikki jotka sen uskaltavat kyseenalaistaa.

Ugh, olen puhunut.

• InhottavaRealisti

Minusta ihmeellistä on myös se, että uskovaisista yksikään ei ole suostunut sanomaan, millaista keskustelun täällä pitäisi olla. Olen kysynyt aikanaan asiaa avauksella ja yhtäkään järkevää vastausta ei tullut. Samoin, siihenkään ei suoraa vastausta tullut, kun kysyin ketjä täällä ylipäätään ottaen saavat keskustella. Ihmeellistä.

• serafiiiina
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Minusta ihmeellistä on myös se, että uskovaisista yksikään ei ole suostunut sanomaan, millaista keskustelun täällä pitäisi olla. Olen kysynyt aikanaan asiaa avauksella ja yhtäkään järkevää vastausta ei tullut. Samoin, siihenkään ei suoraa vastausta tullut, kun kysyin ketjä täällä ylipäätään ottaen saavat keskustella. Ihmeellistä.

No tiedät kyllä kysymättäkin ja sanomattakin ketkä täällä saavat keskustella. Piiri pieni pyörii...

• InhottavaRealisti

Tämän palstan todellisuuden näkee taas hyvin selvästi. Hyvä Ystäväni syöttää uusia avauksia kehiin kovalla tahdilla ja keskustelee itsensä kanssa. Kukaan, jota avaukseni koskee ei vahingossakaan suostu avoimesti keskustelemaan ongelmista saati miettimään sitä, miten tilanne voisi korjautua.

• serafiiiina

Tämän palstan todellisuuden näkee taas hyvin selvästi. Hyvä Ystäväni syöttää uusia avauksia kehiin kovalla tahdilla ja keskustelee itsensä kanssa. Kukaan, jota avaukseni koskee ei vahingossakaan suostu avoimesti keskustelemaan ongelmista saati miettimään sitä, miten tilanne voisi korjautua.

Sehän se on, kun eivät osaa nähdä toiminnassaan mitään väärää. Tai yleensäkään ikinä kyseenalaistaa oppejaankaan.

Taivaaseen varmaan menevät, mutta kyllä sinne vähemmälläkin vouhkaamisella pääsee. Överiksi menee palstalla aika usein. Profetioista voi keskustella monella tapaa, nimenomaan keskustella, eikä laukoa omasta mielestään totuuksia suoltamalla.

Eihän tällainen aloitus tänne kuulu, mutta joskus on pakko avautua kun ei toiminta ole muuttunut, kiihtynyt vaan meno tässä viime aikoina.

Se kyllä totta, että eihän täällä ole pakko käydä, mutta ei sekään ole oikein että ihmiset joutuvat lähtemään pois paikan ahdistavuuden takia, kun aihe muuten kiinnostaisi.

• Tässähän oli hyvää settiä. Pojot molemmille.

• Suusoukalla

Järkevin ketju tällä erää.

• a---a

Olen tästä samasta asiasta vauhkonnut jo toista vuotta. Palsta on käytännössä yhden ihmisen henkilökohtainen Patmos- yms. mainosblogi. Tai ei edes blogi, koska bloggaajat yleensä kirjoittavat itse tekstinsä. Minua on uhkailtu jopa fyysisellä väkivallalla (myös yksityispostitse, silloin kun se vielä on ns. vanhan Suomi24:n aikana mahdollista, kirjoitellessani rekisteröimälläni nimimerkillä, jota en enää em. syystä käytä) useammankin kerran, kun olen tilanteesta maininnut, eikä pelkästään tämän copypastekeisarin toimesta. Viikottain saan kuulla olevani psykopaatti tai muu vastaava.

Tosin ei tuollainen mieltä vaivaa. Lähinnä huvittaa, vaikka kertookin paljon ihmisistä, jotka ovat em. tavalla asiaan reagoineet. Tästä syystähän erilaiset pyramidihuijauksetkin (mm. WinCapita) tutkitusti sikiävät voimakkaimmin erinäisissä uskonlahkoissa. Lahkouskova ei kertakaikkiaan VOI uskoa että omat olisivat jollain tasolla väärässä tai jopa huijaisivat. Jos joku ulkopuolinen sen toteaa, on tuomio nopea. Ihan sama ilmiö täälläkin.

• InhottavaRealisti

Eipä täällä näytä olevan muillakaan uskovaisilla pokkaa sanoa suoria sanoja palstahäirikölle. Itse uskon tai ainakin toivon, että palsta siistiytyisi, jos kaikki Hyvän Ystäväni joutavat tekstit aina vain ilmoitettaisiin asiattomiksi. Jostakin syystä uskovaiset vain eivät niin tee.

• a---a

Eipä täällä näytä olevan muillakaan uskovaisilla pokkaa sanoa suoria sanoja palstahäirikölle. Itse uskon tai ainakin toivon, että palsta siistiytyisi, jos kaikki Hyvän Ystäväni joutavat tekstit aina vain ilmoitettaisiin asiattomiksi. Jostakin syystä uskovaiset vain eivät niin tee.

Suomi24:n nykyisen moderoititason tietäen en laskisi sen varaan juurikaan mitään. Vaikuttaa siltä ettei siellä jakseta oikein välittää. Ja kun tietää omistajansa, Allerin (Seiskan yms "laatulehtien" kustantaja) linjan, voi kai olettaa että heille palstojen taso on yhdentekevää. Viestimäärä ratkaisee, sillä myydään mainoksia. Sinänsä ironista... Jokainen keisarin copypastesotku tuo rahaa Tanskalaiselle juorulehtifirmalle.

• InhottavaRealisti

Se on kyllä totta. Moderointia ei käytännössä enää ole.

• Kritik-

Hyvä näin. Nämä tällä palstalla kirjoittajat viihtyvät hyvin toistensa seurassa. Joten eläköön tämä kauan. Kun tämän sisällön tietää, niin se on hyvä kaikille, ei häiritse ketään-

• InhottavaRealisti

Eipä tuo harmonia kirjoittajien kesken kyllä aina ole täydellinen, vaikka täältä kaikki skeptikot olisivat poissa..

Eikä ole surullista, jos ihmiset täältä lähtevät laajalti pois yhden häirikön takia? Sekä on ihan ok? Tämäkö ei ole avoin keskustelupaikka?

• Stef.---

Ei kukaan normaali ja järkevä täällä viihdy. Sairasta uskonnollista hömppää, joka-aamuisia sekavia unia, joihin toiset sanoo amen.amen,amen. Normaalit kristityt välttävät tällaista sairasta puljua.

• Stef.---

Piiri pieni pyörii... mutta Fiisaat ja Fiksut ovat löytäneet aivan toisia foorumeita!!!

• InhottavaRealisti

Tiedätkös, Jyrki... Ajoittain epäilen, että Sinä olet palstakeisari. Ettet vain itse olisi osa Suurta Salaliittoa?

• Jyrki, taas esität todentamattomia ja epätosia väitteitä tosina. Se on valehtelua ja valehtelu on moraalitonta. Luovu uskostasi niin moraalisikin paranee. Tee se heti!

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Tiedätkös, Jyrki... Ajoittain epäilen, että Sinä olet palstakeisari. Ettet vain itse olisi osa Suurta Salaliittoa?

Jyrki ja Jarmo ainakin tuntevat toisensa, sillä Jyrki oli Jampen viiskymppisillä. Onko tämä dynaamisen duon hörhöily salaliitto? No tuskin sentään.

• Arvaapaskuka

Älä arvaile, sillä sellaista ei ole olemassa.
        On kylläkin erilaisia rajojanvetoja ja määritelmiä asioille.
        Yleisiä määritelmiä asioille, joita vastaan taistelet. Aivan turhaan.
        Haet riitaa, etsit kannattajia riitelylle, vastakkaisille mielipiteille. Tiedät kyllä miksi on palstoilla eri aihealueensa.
        Et hyväksy sitä vaan haluat ateismia profetit palstalle.
        Lisäksi haluat Jumalan ja Raamatun irti profetioista, jolloin sääntelisit palstaa mieleiseksesi.
        Ikävä kyllä toiveesi ei toteudu, sillä raamattu ja profetiat ovat yhtä, riippumatta uskonsuuntauksesta. Adventisteilla, hellareilla, ev.lut. vaparit jne. tarkastavat profetiat raamatulla. Ellei ole samaa henkeä, se ei ole Jumalan puhetta eli profetiaa.
        2Piet. 1:21
        sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

• InhottavaRealisti

Puhut epätosia. Minä en mitenkään erikoisesti halua ateismia profetiapalstalle. Kuten ennenkin, eniten käyttää ateismi-sanaa teikäläinen itse.

Minä haluaisin avointa keskustelua profetioista ja vaikkapa yleisemminkin kristinuskosta siinä sivussa. Asioista voitaisiin keskustella niiden oikeilla nimillä ja rehellisesti. Jostakin syystä Sinulla ainakaan ei siihen ole valmiuksia eikä halukkuutta, mutta eipä juuri muillakaan uskovaisilla.

Ilmeisesti kyse oikeasti on siitä, minkä muut ovat todenneet: te uskovaiset ette oikeasti ole valmiita keskustelemaan, jos toinen osapuoli rohkenee epäillä väitteitänne. Kaikki jutut piää ilmeisesti vain sokeasti uskoa? No, minä en siihen kykene. Sinä julistat sitten melkoisen yksioikoisesti kaikki eroävät näkemykset ateismiksi. No, se on Sinun ongelmasi.

• Arvaapaskuka kirjoitti:

Älä arvaile, sillä sellaista ei ole olemassa.
        On kylläkin erilaisia rajojanvetoja ja määritelmiä asioille.
        Yleisiä määritelmiä asioille, joita vastaan taistelet. Aivan turhaan.
        Haet riitaa, etsit kannattajia riitelylle, vastakkaisille mielipiteille. Tiedät kyllä miksi on palstoilla eri aihealueensa.
        Et hyväksy sitä vaan haluat ateismia profetit palstalle.
        Lisäksi haluat Jumalan ja Raamatun irti profetioista, jolloin sääntelisit palstaa mieleiseksesi.
        Ikävä kyllä toiveesi ei toteudu, sillä raamattu ja profetiat ovat yhtä, riippumatta uskonsuuntauksesta. Adventisteilla, hellareilla, ev.lut. vaparit jne. tarkastavat profetiat raamatulla. Ellei ole samaa henkeä, se ei ole Jumalan puhetta eli profetiaa.
        2Piet. 1:21
        sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

Menikö herne nenään?
        Tämä sinun pyhä henkesi ei ole reaalimaailman ilmiö. Sinun tulisi todentaa pyhän hengen olemassolo. Täten tuo meuhkaamisesi kristittyjen hegemoniasta koskien profetioita on turhaa suun soittoa. Profetiat eivät ole sinun eikä kenenkään muunkaan monopoli.
        Sitä paitsi tuon 2. Pietarin kirje ei ole edes Pietari kirjoittama. Todennäköisesti se on paljon myöhäisempi tuotos. Sitä paitsi se hyväksyttiin varauksetta Raamatun kaanoniin vasta 372 Laodikean kirkolliskokouksessa. Jos siteerat jotain Raamatun tekstiä, niin voisit samalla mainita sitaatin taustat. Ai niin, sinä et vaan voi olla rehellinen, sillä muuten saattaa usko horjua. Epärehellisyyteen perustuva uskosi joutaakin mennä.

• Apinamiehille
        Juutalaisten, muidenkin, historia on dokumentoitu. Heidän sukupuussaan ei ole apinoita eikä muitakaan eläimiä:)
        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg
        Verkosta
        https://www.google.fi/#q=from adam to christ
        Videoita
        https://www.google.fi/#q=from adam to christ&tbm=vid

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Aloittaja. Sinullakin on valistusvastuu. Toki ymmärrän, että saat ohjeesi opetusministeriöstä, joka puolestaan saa ohjeensa eliitiltä, joka puolestaan eksyttää ja pimittää. Ai miksi eksyttää? Koska se palvoo lohikäärmettä, sitä vanhaa matoa.

https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

Peruskoulu (public school) on eliitin hallitsema aivopesukone (mind control machine).

https://www.google.fi/#q=dumbing down america

• yurki1000js kirjoitti:

Apinamiehille
        Juutalaisten, muidenkin, historia on dokumentoitu. Heidän sukupuussaan ei ole apinoita eikä muitakaan eläimiä:)
        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg
        Verkosta
        https://www.google.fi/#q=from adam to christ
        Videoita
        https://www.google.fi/#q=from adam to christ&tbm=vid

Jyrki, kukaan ei ole väittänyt, että juutalaiset polveutuvat apinoista. Ihmisillä ja apinoilla oli yhteinen kantamuoto.
        Edelleenkään Aatami ja Eeva eivät olleet historialllisia todellisia henkilöitä, joten Jeesuksen sukupuu on sekin myytti, pala muinaista mytologiaa. Reaalimaailman relevanssia sillä ei ole.
        Koska Jyrki opit puhumaan totta?

• ImhottavaRealisti

• ImhottavaRealisti kirjoitti:

Unohdit laittaa lähteeksi Aku Ankan taskukirjan numero 41. Sekin olisi ollut luotettavampi lähde kuin luettelemasi.

Lähdekritiikki ei taida olla palstan profeettojen hyve.
        Aku Ankan taskukirja nro 41 (Aku taikaviitta) ilmestyi vuonna 1978. Tämä voidaan todentaa toisin kuin Jyrkin väitteet.

• adam-and-eve

• Saa.tulla.maan.pinnalle

Mitä sinä itse teet koko ajan kirjoituksessasi kuin vain mollaat uskovia. Sekö on keskustelua?
      Minä en edes odota mitään yhteistä näkemystä, koska sellaista ei oikeasti ole. On vain erilaisia näkemyksiä jokaisen älyllisen ja psyyken kautta suodattuneita.
      Ihminen pysyy aina syntisenä ihmisenä. En ole tavannut ketään uskovaista, joka olisi sanonut olevansa lähestulkoonkaan yhtä hyvä kuin Jeesus. Onko sinulla itsellä epärealistinen käsitys uskovaisista ihmisistä?

• HalooHaloo

Stop tykkänään ateistien valituksille. Ei mitään aihetta arvostella uskovia.
        Jumalansana on se profetian lähde. Se löytyy raamatusta, eikä ihmisiltä.
        Eri henkivalta ohjaa uskovaa ja ateistia, Jumalan kieltäjää ja siksi heillä on myös palstatkin eriytettyinä keskusteluille.
        Arvopohja ja lähteet ovat vastakkaisia, joten turha inistä yhteistä keskusteluista.
        Nim. väittelyt ovat erikseen, eikä palstoja ole varattu moiseen tarkoitukseen.
        Uskovien on turha lähteä väittelyihin uskomattomien kanssa. Raamattukin kieltää moisen. samoin turha on uskomattomien inistä uskovista yhtään mitään, puhumattakaan että syytöksiä heittäisivät heille.
        Eri maailmassa ja eri säännöillä, eri herraansa palvelevat molemmat.
        Ei ihan täydessä ruumiin ja sielun voimissa kukaan lähde väittelemään, saati sitten omia sääntöjä ja syytöksiä esittämään palstalle, jonka aihealueesta ei ymmärrä itse mitään.

• serafiiiina

Saa.tulla.maan.pinnalle.sanoi:

"Minä en edes odota mitään yhteistä näkemystä, koska sellaista ei oikeasti ole. On vain erilaisia näkemyksiä jokaisen älyllisen ja psyyken kautta suodattuneita."

Siis sitähän te aina (pieni piiri) juuri tuotte esille, että Teillä on Sama Henki ja ajattelette samoin! Sitten kun esim. minä koitan sanoa asioista eriävää mielipidettä, koko mun uskoni jopa kyseenalaistetaan että olen liittoutunut ateistien kanssa?? Eli ne vain on oikeita uskovia jotka aattelee samalla tavoin kuin te, esim. näistä tempauksista ja muista jutuista.

Minä en ole kenenkään kanssa liittoutunut kuin Taivaan Isän kanssa, mutta kauan on tämä meno täällä ottanut päähän ja sopiva avaus sattui eilen olemaan tässä purkautumiseen. ;)

Ja joo, minä oon koko elämäni uskonyt Jeesukseen, ihan pienenä kokenut jo yliluonnollisia asioita, joten ikinä ei ole tarvinnut kyseenalaistaa onko Jeesus olemassa. Ja Hänen johdatuksessaan koen edelleen olevani. Ns. uskossa olen ollut vuoden verran. Että ihan koen olevani Jumalan lapsi, vaikka en kuulukaan tähän Piiriin täällä, enkä taida haluta kuuluakaan.

• helevetinomituinen

Evoluutiopellet! Kertokaa miksi evoluutio teki vaikkapa kirahvin? Eikös ollutkin evoluutiolta typerin idea sitten kameleontin keksimisen? Sen päässä on mm. paineenalennusventtiili kun se syö ruohoa, jottei sen veri hajottais aivoja. Tällaisen evoluution ymmärtää lapsikin ettei se voi olla ainakaan evoluution mietintöjä, vaan laji olisi kuollut jho ajat sitten omaan hulluuteensa. Ja muutenkin, jos evoluutio on selviytymistä miljardeissa vuosissa, niin eikös se evoluutio ole lajien karsimista yhteen ainoaan kestävään, eikä haarautumista moneksi? Älytöntä että meillä on miljoonia rotuja ja miljoonia lajeja. Ei evoluutio tee sellaista, vaan evoluutio ei tunne moraalisia sääntöjä, eikä se kunnioita lajiuskollisuutta, vaan parhaat säästyy, heikot kuolee. Miksi siis heikkoja on ylipäätään enää olemassa, vai onko evoluutiojumala pettänyt evoluutiokunnan?

• Herätyystä

Uskovat. Nyt ymmärrystä. Väittelyille stop.
        Ei ole asiallista keskustelua kun ateistit vedättää uskovia profetaallisella palstalla.
        Uskovat. Nyt asiaan. Tehkää omia aloituksia Jeesuksen Kristuksen kunniaksi ja ateisteillekin elämksi.
        Näettekö kuinka teitä vedetään nenästä? Ateistit vedättää pois Herramme antamasta armosta ja uskosta.

• merkillinenväittämä
        Herätyystä kirjoitti:

Ei ole asiallista keskustelua kun ateistit vedättää uskovia profetaallisella palstalla.
        Uskovat. Nyt asiaan. Tehkää omia aloituksia Jeesuksen Kristuksen kunniaksi ja ateisteillekin elämksi.
        Näettekö kuinka teitä vedetään nenästä? Ateistit vedättää pois Herramme antamasta armosta ja uskosta.

Kerroppas kun olet noin viisas, että miten ateisti saa minut pois uskosta?

• Herätystäsinullekin
        Herätyystä kirjoitti:

Sinä estät evankelioimistyötä!!!!

• KaduJaPelastu
        Herätyystä kirjoitti:

Sinä et ole missään asemassa sanomaan minulle mitä ja miten olen täällä keskustelemassa. En ota minkäänlaisia käskyjä, kehotuksia tai muutakaan vastaan ihmiseltä, joka ei osaa muuta kuin rähissä ja häiriköidä. En itse asiassa edes usko että olet uskova.

• InhottavaRealisti
        Herätyystä kirjoitti:

Miten kummassa jonkun usko siitä vaarantuu, jos jotakuta huomauttaa hänen törppöilystään?

• helvetinomituinen

Saatanan omat vesitti taas kysymyksen ja muka uskova aloitti vesityksen. Varsinaiseen aiheeseen ei siis kukaan takertunut, koska juttu todistaa evoluution huuhaaksi.

• a---a
        helvetinomituinen kirjoitti:

Saatanan omat vesitti taas kysymyksen ja muka uskova aloitti vesityksen. Varsinaiseen aiheeseen ei siis kukaan takertunut, koska juttu todistaa evoluution huuhaaksi.

Siitä vain Nobelia hakemaan.

• helvetinomituinen kirjoitti:

No mutta yleensähän täällä ei saisi vastata mihinkään jos ei ole palstakeisarin hyväksymä profetiauskis. Nyt sitten ihmetellään kuin toivomaasi vastausta ei kuulu? No vastaan sitten, mutta älkää ruvetko samantien valittamaan vastauksesta ja käskemään toisaalle.

»Evoluutiopellet! Kertokaa miksi evoluutio teki vaikkapa kirahvin? Eikös ollutkin evoluutiolta typerin idea sitten kameleontin keksimisen?«

Kysymys "miksi?" on epämääräinen, koska emme saa selvää puhutko tarkoituksella jostain päämäärähakuisesta toiminnasta, jossa vieläpä lauseesi mukaan jokin subjekti tekee jotain objekt(e)ille. Tämä heijastanee vain omaa käsitystäsi siitä, miksi olioita on. Evoluutio on kuitenkin ilmiö, jossa erilaiset prosessit aiheuttavat perimämuutoksia ja valikoivat näitä muutoksia kantavista yksilöistä parhaiten kulloiseenkin ympäristöönsä sopeutuvia eli siten todennäköisimmin lisääntymään kykeneviä yksilöitä tai yhteisöjä. Kirahvin tapauksessa kaulan piteneminen on ollut valintaetu savanniympäristössä.

»Sen päässä on mm. paineenalennusventtiili kun se syö ruohoa, jottei sen veri hajottais aivoja. Tällaisen evoluution ymmärtää lapsikin ettei se voi olla ainakaan evoluution mietintöjä, vaan laji olisi kuollut jho ajat sitten omaan hulluuteensa.«

Tapasi käsitellä asiaa paljastaa suoraan, että vetoat tunnettuun evoluutiodenialistiseen olkiukkon ("miksi evoluutio suunnitteli kirahvin") asiasta sen sijaan, että vetoaisit omaan aitoon luonnontieteelliseen yleissivistykseen perustuvaan ajatteluun tästä aiheesta.

»Ja muutenkin, jos evoluutio on selviytymistä miljardeissa vuosissa, niin eikös se evoluutio ole lajien karsimista yhteen ainoaan kestävään, eikä haarautumista moneksi?«

Evoluutio on se ilmiö, joka aiheuttaa eliömaailman monimuotoisuuden perimämuutosten ja niihin liittyvän luonnonvalinnan sekä esim. maantieteellisen populaatioeristäytymisen kautta. Sillä ei ole mitään tavoitteita tai ominaisuuksia pyrkiä "karsimaan" elämää johonkin yhteen tiettyyn muotoon. Kaiken tämän sinä tietäisit jo, mikäli vaivautuisit perehtymään aiheeseen tuollaisen koppavan ja ignorantin kuittailun sijaan. Osaat jo näköjään käyttää internetiä, joten käärihän hihasi ja ala näpyttämään itseäsi asiatiedon pariin.

»Älytöntä että meillä on miljoonia rotuja ja miljoonia lajeja. Ei evoluutio tee sellaista, vaan evoluutio ei tunne moraalisia sääntöjä, eikä se kunnioita lajiuskollisuutta, vaan parhaat säästyy, heikot kuolee.«

Eliömaailman monimuotoistuminen yllä jo mainitsemistani syistä ei kysele mitään moraaliasioita, vaan kysymys on yksinkertaisesti kausaliteetistä. "Parhaat säästyy, heikot kuolee" on niin populistinen ja epämääräinen ilmaisu, että sen sivuuttamisen mielessäsi tullet taitamaan vasta sitten, kun olet ensin selvittänyt mistä evoluutiossa todellisuudessa on kyse.

»Miksi siis heikkoja on ylipäätään enää olemassa, vai onko evoluutiojumala pettänyt evoluutiokunnan?«

Heikkoja (tarkoitettiin sillä sitten fyysisen lihasvoiman tilaa tai jotakin muuta elinvoimaisuutta tai sopeutuvuutta ilmaisevaa) on olemassa tasan niin kauan, kun niiden elämä yksilöinä niiden perimän ja ympäristön vuorovaikutteisista syistä on mahdollista. Kysymys siis on kausaliteetista, kuten olen jo esittänyt. Mitään evoluutiojumalaa ei ole havaittu, vaan kysymys on - kuten olen jo esittänyt - ihan vain perimän ja ympäristön muutoksista ajan funktiona.

• omituinensaivarteljia
        Kaoottinen kirjoitti:

No mutta yleensähän täällä ei saisi vastata mihinkään jos ei ole palstakeisarin hyväksymä profetiauskis. Nyt sitten ihmetellään kuin toivomaasi vastausta ei kuulu? No vastaan sitten, mutta älkää ruvetko samantien valittamaan vastauksesta ja käskemään toisaalle.

»Evoluutiopellet! Kertokaa miksi evoluutio teki vaikkapa kirahvin? Eikös ollutkin evoluutiolta typerin idea sitten kameleontin keksimisen?«

Kysymys "miksi?" on epämääräinen, koska emme saa selvää puhutko tarkoituksella jostain päämäärähakuisesta toiminnasta, jossa vieläpä lauseesi mukaan jokin subjekti tekee jotain objekt(e)ille. Tämä heijastanee vain omaa käsitystäsi siitä, miksi olioita on. Evoluutio on kuitenkin ilmiö, jossa erilaiset prosessit aiheuttavat perimämuutoksia ja valikoivat näitä muutoksia kantavista yksilöistä parhaiten kulloiseenkin ympäristöönsä sopeutuvia eli siten todennäköisimmin lisääntymään kykeneviä yksilöitä tai yhteisöjä. Kirahvin tapauksessa kaulan piteneminen on ollut valintaetu savanniympäristössä.

»Sen päässä on mm. paineenalennusventtiili kun se syö ruohoa, jottei sen veri hajottais aivoja. Tällaisen evoluution ymmärtää lapsikin ettei se voi olla ainakaan evoluution mietintöjä, vaan laji olisi kuollut jho ajat sitten omaan hulluuteensa.«

Tapasi käsitellä asiaa paljastaa suoraan, että vetoat tunnettuun evoluutiodenialistiseen olkiukkon ("miksi evoluutio suunnitteli kirahvin") asiasta sen sijaan, että vetoaisit omaan aitoon luonnontieteelliseen yleissivistykseen perustuvaan ajatteluun tästä aiheesta.

»Ja muutenkin, jos evoluutio on selviytymistä miljardeissa vuosissa, niin eikös se evoluutio ole lajien karsimista yhteen ainoaan kestävään, eikä haarautumista moneksi?«

Evoluutio on se ilmiö, joka aiheuttaa eliömaailman monimuotoisuuden perimämuutosten ja niihin liittyvän luonnonvalinnan sekä esim. maantieteellisen populaatioeristäytymisen kautta. Sillä ei ole mitään tavoitteita tai ominaisuuksia pyrkiä "karsimaan" elämää johonkin yhteen tiettyyn muotoon. Kaiken tämän sinä tietäisit jo, mikäli vaivautuisit perehtymään aiheeseen tuollaisen koppavan ja ignorantin kuittailun sijaan. Osaat jo näköjään käyttää internetiä, joten käärihän hihasi ja ala näpyttämään itseäsi asiatiedon pariin.

»Älytöntä että meillä on miljoonia rotuja ja miljoonia lajeja. Ei evoluutio tee sellaista, vaan evoluutio ei tunne moraalisia sääntöjä, eikä se kunnioita lajiuskollisuutta, vaan parhaat säästyy, heikot kuolee.«

Eliömaailman monimuotoistuminen yllä jo mainitsemistani syistä ei kysele mitään moraaliasioita, vaan kysymys on yksinkertaisesti kausaliteetistä. "Parhaat säästyy, heikot kuolee" on niin populistinen ja epämääräinen ilmaisu, että sen sivuuttamisen mielessäsi tullet taitamaan vasta sitten, kun olet ensin selvittänyt mistä evoluutiossa todellisuudessa on kyse.

»Miksi siis heikkoja on ylipäätään enää olemassa, vai onko evoluutiojumala pettänyt evoluutiokunnan?«

Heikkoja (tarkoitettiin sillä sitten fyysisen lihasvoiman tilaa tai jotakin muuta elinvoimaisuutta tai sopeutuvuutta ilmaisevaa) on olemassa tasan niin kauan, kun niiden elämä yksilöinä niiden perimän ja ympäristön vuorovaikutteisista syistä on mahdollista. Kysymys siis on kausaliteetista, kuten olen jo esittänyt. Mitään evoluutiojumalaa ei ole havaittu, vaan kysymys on - kuten olen jo esittänyt - ihan vain perimän ja ympäristön muutoksista ajan funktiona.

Kauheesti selitystä ja sanoja, vaan ei lihaa ympärillä. Pelkkiä olettamuspohjaisia arvailuja.

• omituinensaivarteljia kirjoitti:

Kauheesti selitystä ja sanoja, vaan ei lihaa ympärillä. Pelkkiä olettamuspohjaisia arvailuja.

Osoitapa nuo väitteesi todeksi käymällä asiallisesti kritisoiden läpi se mitä olen esittänyt. Muutoin nimittäin allekirjoitat sen mitä jo epäilen, että olet pelkkä loanheittäjä vailla minkäänlaista asiantuntemusta ja argumentaatiokykyä.

• Kritik-

EIKÖHÄN TÄSSÄ LINKISSÄ OLE JO TÖRPPÖILTY PUOLIN JA TOISIN IHAN TARPEEKSI, ETTÄ LOPETTAKAA.

• Kritik- kirjoitti:

EIKÖHÄN TÄSSÄ LINKISSÄ OLE JO TÖRPPÖILTY PUOLIN JA TOISIN IHAN TARPEEKSI, ETTÄ LOPETTAKAA.

Taannoin vielä tuumasit, että:

»Nämä tällä palstalla kirjoittajat viihtyvät hyvin toistensa seurassa. Joten eläköön tämä kauan. Kun tämän sisällön tietää, niin se on hyvä kaikille, ei häiritse ketään-«

...ja nyt sitten olet HUUTAEN vaatimassa kirjoittajia lopettamaan touhunsa. Mitäs jos antaisit meidän kirjoittajien vain viihtyä keskenämme, kun olet sen pystynyt hyväksi toteamaan aiemminkin? Eiks je?

• InhottavaRealisti
        Kritik- kirjoitti:

Kyllä tässä ketjussa on töpeksinyt lähinnä uskovaiseksi itsensä esittelevä joukko. Jatkuva kykenemättömyys keskustella avoimesti siitä, miten tätä keskustelua voisi edes jossakin määrin toimivasti käydä on omituista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7774
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3213
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2516
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2136
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2074
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      2008
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1683
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      59
      1629
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18