Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sähkövärkeissä rakenteellinen nopeus tehdään nimen omaan rajoittamalla. Jokaisessa niistä rajoitusta voi säätää, joissain helpommin, toisissa vaativammin. Mutta ohjelmallisesta rajoittimesta on kyse. Minä säädän rajoitinta, eli säädän rakenteellista huippunopeutta.
11.07.2024 10:22
Minä säädänkin rakenteellista nopeutta lennossa. Kun se rakenteellinen on 5, niin voin mielestäni hyvin ajaa jalkakäytävällä. Olisi se 15 km/h pikavalinnoissa sekin, mutta sitä en viitsi jalkakäytävällä käyttää, menee liian kovaa, jos on jalankulkijoita.
11.07.2024 09:42
Liikenneturhaa nyt ei kannata lainata. Sen tulkinnat ovat aivan mitä sattuu aika usein.
11.07.2024 09:41
Ei minulla ole ongelmaa. Ainakaan vielä.
Jos menee siihen, että pyörällä tai skootilla tulee yhtä kovat seuraamukset kännissä ajelusta kuin autolla, sitten pitää miettiä mitä teen. Autolla on mukavampi, varsinkin jos sataa...
En kyllä pääsääntöisesti kannata kännissä ajelua, mutta en myöskään pidä ideasta, että hallitus yrittäisi tekosyillä estää minua tekemästä jotain, mistä ei ole muille haittaa.
10.07.2024 12:53
Ihan sama minulle, mistä te väittelette. Joskin tein virheen, ajan 80 km/h alueella karvan alle 90 km/h, niin ei tarvitse jarrutella tolppien kohdalla. Sama tapa on iskostunut moottoriteillekin (yleensä, jos on kiireempi niin sitten mennään vähän lujempaa).
10.07.2024 12:09
Kuten jo aiemmin totesin, jossain päin Suomea bussit ja taksit ovat hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi itsellä useimmiten eivät. Skootilla tai fillarilla pääsee baarista neljältä kotiinkin. Taksia olen joskus kokeillut ja luovuttanut kahden tunnin odottamisen jälkeen.
Mutta mikäs siinä, jos on vaihtoehtoja.
10.07.2024 12:08
En usko sanoneeni ajavani aina jalkakäytävällä. Mutta tarvittaessa teen sen. Laillisesti, ja suhteellisen turvallisesti rajoittaen rakenteellisen nopeuden 5 km/h lukemaan.
Yleensä suosin pyöräteitä ja ajoväyliä.
10.07.2024 10:58
Väistän, hieman yli 90 km/h. Todennäköisyys että poliisi moiseen puuttuisi on aika marginaalinen.
Ja löytyy. Ykköstie Kehien 1 ja 3 välillä. Ruuhkassa.
Voi olla muitakin.
10.07.2024 10:56
Että tuo on aika epärealistista. Minusta on hyvä olla kulkuvälineitä, joilla saa ajella kännissäkin. Ei sitten tarvitse ajaa niillä oikeasti vaarallisilla.
09.07.2024 14:42
Minä vastustan kännissä autolla ajamista. Fillarilla tappaa lähinnä itsensä, joten se on paljon pienempi paha. Ei siis trollausta, vaan toivomus pitää humalaiset jatkossakin poissa auton ratista.
09.07.2024 10:28
Kävely voi olla vähän haastavaa, jos pitää siirtyä useampia kilometrejä. Pyörällä joku kymmenen kilsaa menee vielä kivuttomasti, kävellen kännissä kolmatta tuntia...
Julkiset toimivat joissain paikoissa. Taksi samoin...
Itse en aja pyörällä kännissä. Sitä varten minulla on sähköpotkulauta. Mutta on hyvä että on ihmisillä vaihtoehtoja. Muitakin kuin se oma auto.
08.07.2024 16:12
Onhan se toki parempi, että ajaa kännissä autolla kotiin, kuin pyörällä...
08.07.2024 11:31
Yksi ärsyttävä tekijä, joka tuohon vaikuttaa, on kaistakohtaiset (muuttuvat) nopeusrajoitukset. Toki häiritsevät useimmiten vain ruuhka-aikoina, mutta kun vasemmalla kaistalla saa ajaa 80 km/h ja muilla 60 km/h, niin siinä pitää sitten miettiä rikkooko lakia ajamalla vasenta kaistaa (vaikka tilaa olisi muillakin), ajaako jotain muuta kaistaa ylinopeutta, vai jurnuttaako turhaan 20 km/h hitaammin kuin pitäisi.
Onneksi aika-avaruus. Nopeammin ajamalla pääsee teknisesti eri kohtaan aika-avaruutta, joten olen kylmästi tulkinnut nopeusrajoituksen tarkoittavan, että kaistat on ohjattu eri suuntiin. :)
Tietysti jos tuollaisessa tilanteessa joku tulee taakse ja haluaa mennä ohi, väistän. Mutta harvoin tulee.
08.07.2024 11:26
Juu. Eilenkin ajoin nopeusrajoitusten mukaan ajavan perässä ja kyllä alkoi tällaisella rauhallisellakin kaverilla vähän pinna lämpenemään. Mikäs siinä, että 50 km/h alueella ajetaan 40 km/h. Eihän se ole kuin 20% alle rajoituksen... Mutta kun sama jatkuu ensin 60 km/h alueella ja sitten liitytään isommalle tielle samalla nopeudella kun rajoitus olisi 80 km/h, niin alkaa olemaan tuo rajoitusten mukaan ajaminen jo vähän vaarallista.
Ei siinä mitään, ensimmäisen tilaisuuden tullen meinasin lähteä ohi, mutta tämpä käänsi turvallisen hitaasti eteen (ilman vilkkua tietysti).
Onneksi oli ilta-aika, eikä muuta liikennettä. Oletan ettei tämä nuorehko herrasmies paljoa katsonut siinä liittymässäkään, kun ei kaistaa vaihtaessaankaan taakseen vilkaissut...
05.07.2024 09:32
Mielipiteet ovat kuin persreikiä. Jokaisella on omansa. Sinun olisi ehkä syytä pestä se, tuoksahtaa...
02.07.2024 15:27
Ei toki. Yleisesti ottaen noilla kahdella kokemuksella ei ole hirveästi korrelaatiota. Joskin itsellä osa lämmittämisen kokemuksesta muodostuu saunaan pääsyn odottamisesta.
Hyvää kiuasta on ilo lämmittää. Sytäriä ei varmaan olisi. Vaikuttaa sen verran onnettomalta peliltä.
02.07.2024 15:26
Mikä siitä lämmittämisestä niin miellyttävää tekee? Testien valossa saunomiskokemus on aika... surkea.
01.07.2024 13:03
Kiitos, muistan. Siksi en persuja tai kokkareita äänestäkään.
01.07.2024 12:36
Eivät nuo ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Meillä on jo ihan hyvät lait rajaturvallisuutta varten, turvapaikanhakuprosesseja voisi parantaa ja varautua kapasiteetin merkittävään ja nopeaan kasvattamiseen.
01.07.2024 12:02
Suosittelen että jätät käymättä. Seksiä saunassa saa Virosta paremmin, eikä tarvitse pilata hyvää saunakokemusta muilta.
27.06.2024 14:02
49 / 914