Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotenkin en usko, että yksi turvapaikanhakija pystyy noin paljoa tuottamaan. 400 tonnia on aika paljon, kun yleensä nuo eivät edes työllisty.
Mutta tutkimuksen sekoiluista huolimatta, on hyvä huomata että tuo ei puhunut maahanmuutosta sinänsä, vaan turvapaikanhakijoista. Aivan eri asioista on siis kyse.
Mutta tämä oli hauska: "maahanmuuttajan perheenjäsenten nettovaikutus talouteen on negatiivinen."
Tuohan on se perussuomalainen, joka on tilannut postimyyntimorsiamen Thaikuista, kun ei oikein omalla persoonalla naista saa. Ei sinänsä yllätä. Paitsi että kehtaat tuon tunnustaa. :)
10.11.2025 14:52
Nopeastihan tuo historia alkoi selviämään.
Hallituksessa on kaksi jäsentä, molempien sukunimi Humalajoki. Voi olla sen verran pieni firma, ettei mitään toimaria edes tarvita.
Ja Humalajoesta päästäänkin edelliseen firmaan: Hirsituote Humalajoki.
Ei ihan hirveän hyviä arvosteluja löydy, kun netistä selaa.
10.11.2025 14:42
On olemassa tapauksia, joissa samat henkilöt pyörittävät tietyn alan firmoja ja aina kun homma kaatuu mahdottomuuteensa, perustetaan uusi firma ja asiakkaat jäävät liriin edellisen toimijan ongelmien kanssa. Ei pelkästään hirsipuolella.
Usein sama henkilö pyörii toimarina tällaisissa firmoissa. Eivät mokaa niin pahasti, että tulisi kieltoa...
10.11.2025 14:39
Itse asiassa ei kovin ikävää, koska tuossa on poimittu juurikin lähihistorian pahimman pakolaiskriisin jälkeinen tilanne, jossa mm. Tanskassa tehtiin ydessä vuodessa yli 150 000 turvapaikkahakemusta (ja täällä meuhkattiin murto-osasta tuosta määrästä).
Ja huolimatta siitä, että Tanskassa on maahanmuuttajia kaksinkertaisesti Suomeen verrattuna ja siitä että heillä oli juuri tullut pakolaisina moninkertainen määrä meihin nähden, ovat kulut todella pieniä.
Jotenkin ei yllätä, että Kanninen on vähän poiminut rusinoita pullasta päästäkseen mahdollisimman maahanmuuttovastaisiin tuloksiin.
10.11.2025 14:31
Useat tutkimukset ovat myös todenneet maahanmuuton olevan taloudellisesti nettokannattavaa, viimeksi huomattavasti kirjan julkaisun jälkeen Suomessa tehty tilastollinen tutkimus (sitä nyt ei ainakaan voi puolueellisuudesta syyttää).
Yksilöimättä tutkimuksia ja analysoimatta miksi päinvastaisiin tuloksiin päätyneet tutkimukset ovat virheellisiä, ei tuolla väitteellä ole oikein virkaa. Ja kun se tulee tunnetulta äärioikeistotrollilta, niin eipä sillä hirveästi virkaa ole muutenkaan.
10.11.2025 14:28
Kirjoituksestasi huomaa sinunkin äidinkielesi olevan jotain ihan muuta kuin suomi. Ja silti uskallat täällä puhua ihmisille (vaikka tämä on yksi rasistisimmista lokakaivoista netissä).
Ja hyvä niin.
Kyllä meille suomalaisille voi puhua, ja kyllä me takaisin juttelemme. Enemmän varmaan idässä ja pohjoisessa ja vähemmän lännessä. Isoissa kaupungeissa on keskimäärin enemmän kiire ja pikkukylillä enemmän aikaa jäädä juttelemaan.
10.11.2025 14:26
Jos se tuntuu sinusta pahalta, niin kannattaa hankkia afrikkalaisia ystäviä. Afrikkalaisia ei hirveästi Suomesta löydy, mutta kyllä niitä muutamia on. Omaan kaveripiiriin taitaa kuulua vain yksi, ja vaikka ihan mukava ihminen onkin, niin kyllä minä varmaan keksisin tärkeämpiäkin asioita, joita elämästä voisi puuttua...
10.11.2025 14:24
Katsos, jäänyt muutama vuosi sitten tämä huomaamatta.
> Vai kuinka moni hakee turvaa muslimimaista?
Kirkkaasti suurin osa pakolaisista on joko maan sisäisiä tai naapurimaista turvaa hakevia. Esimerkiksi näistä pelätyistä muslimimaista Eurooppaan tulee naurettavan vähän pakolaisia verrattuna muslimimaihin, joita ympäröivät valtiot useimmiten ovat.
Sama koskee Afrikkalaisia pakolaisia. Eurooppaan tulee korkeintaan prosentin luokkaa siitä, mitä Afrikkaan jää.
10.11.2025 13:51
Joo, noinhan se kotimainen älämölystö aika pitkälti ajattelee.
07.11.2025 16:48
Ja taas randomvideopaskaa.
Eikö äärioikeisto osaa lukea, vai onko kirjoitetusta tekstistä liian helppoa bongata asiavirheet ja siksi pitää tehdä näitä roskavideoita?
07.11.2025 15:04
Itse ajelen jonkin verran Itä-Suomessa, enkä ole vielä satasen rajoitusaluetta kohdannut, jossa ei olisi satasta voinut ajaa. Toki pikkuteillä tulee ajeltua harvemmin, mutta niillä onkin 80 km/h rajoitus yleensä.
07.11.2025 14:25
Länsimaisessa sivistysvaltiossa, sosiaalidemokratiassa, me kaikki hyödymme. Jossain jenkkilässä väitteesi olisi osuvampi.
07.11.2025 13:27
Koska tuo ideologinen pamfletti sattuu osumaan sinun maailmankuvaasi.
Mutta ei tuo tilastollista faktaa mihinkään poista.
07.11.2025 13:27
Ai, tarkoitatko sitä, mikä jakaa täällä random nettividoita ja uskoo kaiken mitä niissä sanotaan?
Huhhuh, mitä dunning krugeria...
07.11.2025 11:27
Kiuas on aika keskinkertainen viritys, mutta yritys on vakaa, jos on tarvetta vaihtaa osia tai tulee ongelmia takuuaikana.
Ei toki missään IKI tai Narvi -kategoriassa mene kiukaiden kanssa.
07.11.2025 10:24
Miksi pitäisi julkaista äärioikeiston roskaa? Vaikka äärioikeisto ihan itse sen tilaisikin?
07.11.2025 09:57
Ja joku reppana ei taaskaan tajua maahanmuuttajan ja ulkomaalaisen eroa...
Kyllä, ruotsalaiset ovat kovin pahoja huumetyyppejä. Perinteiseti ollut pitkälti moottoripyörjengien hallussa tuo kauppa, en tiedä onko enää..
06.11.2025 15:29
Eipä tuossa muuten hirveästi vikaa ole kuin postimerkin kokoinen tontti.
06.11.2025 12:37
Tuo laskelma on suomalaisten tekemä, joka perustuu numeroihin ja faktoihin. Se, ettei sitä tahdota tällä palstalla hyväksyä johtuu siitä, että palsta on hivenen (heh) vinoutunut äärioikealle.
06.11.2025 09:46
Miksi pitäisi kansalaisuuksia luokitella, jos ei tarkoituksena ole tukea rasistista narratiivia? Tässä tutkittiin maahanmuuton taloudellisia vaikutuksia.
05.11.2025 15:29
9 / 914