Vapaa kuvaus

Aloituksia

35

Kommenttia

18164

1. Sen voin varmana tietona kertoa, että euron alamäki ja deflatoorinen suunta eivät voi jatkua yhtä aikaa. Itse asiassa, niitä ei oikein voi olla edes olemassa yhtä aikaa. Koko maailman talouden deflatoorinen suunta, esimerkiksi johtuen öljyn hinnan romahtamisesta voi toki hetkellisesti heilauttaa meitäkin deflaation puolelle, vaikka euro alamäessä olisikin.

Onneksi euro muuten saatiin pieneen alamäkeen. Alkoi olla jo liian vahva dollaria vastaan. Sääli tietysti niille, jotka aikovat ostaa kiinalaista elektroniikkaa tai matkustella ulkomaille, mutta ehkä sitä pitää vähän kärsiä itse suuremman hyvän puolesta. :)
  2. Haluaisitko lainata sen kohdan, joka tieliikennelaissa kieltää jalkakäytävälle ajamisen?

Pykälässä kahdeksan kun se sallitaan:
    > Kun erityiset syyt siihen pakottavat, ajoneuvoa saa tilapäisesti kuljettaa
    > muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jollei siitä aiheudu vaaraa
    > eikä huomattavaa haittaa.

Sinun mainitsemassasi pykälässä ei kielletty jalkakäytävällä ajamista.

Jalkakäytävälle saa auton jopa pysäyttää (erikseen sallittu). Se olisi kovin vaikeaa, jos sinne ei saisi ajaa. Onneksi laki sen sallii.

Taitaa sinulla olla nuo perusasiat aika paljon pahemmin hukassa kuin minulla.