Vapaa kuvaus

Aloituksia

93

Kommenttia

1437

1. Minun+tulkintani+mukaan+perustuslaissa+ei+tarkoiteta+mielipiteenvapaudella+vapautta+yrittää+häiritä+toisia,+kun+he+ilmaisevat+mielipiteensä.Rikoslain+14+luvun+5+§:ssä+säädetään+enimmillään+kahden+vuoden+vankeudella+rangaistavaksi+sellainen+teko,+jossa+estetään+tai+yritetään+estää+toista+esittämästä+poliittisia+mielipiteitään+sitä+varten+järjestetyssä+kokouksessa,+mielenosoituksessa+tai+muussa+yhteydessä.
  2. Joko+Holappa+itse+tai+Iltalehti+yksinkertaistaa+asioita+melkoisesti.Tarkkaa+kuvausta+tapahtumista+ei+ole+vielä+esitetty+luotettavasti,+mutta+nykyisten+tietojen+mukaan+Karttunen+on+vihannut+kaikkia+kanssaan+eri+mieltä+olevia+ja+on+yrittänyt+estää+muiden+kuin+itselleen+sopivien+ajatusten+esittämisen.Hänen+koulukaverikseen+esittäytynyt+kertoi+Iltalehdelle+Karttusen+uhonneen,+ettei+pelkää+ketään.+”Jimi+tiesi,+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin,+eikä+hän+pelännyt+puuttua+asioihin.+Hän+ei+pelännyt+ketään”http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016091822336730_uu.shtmlKarttusella+oli+siis+aivan+vastaava+ääriajattelutapa+kuin+noilla+SVL:n+ihmisillä.+Kummatkin+luulivat+tietävänsä+täysin+varmasti,+mikä+on+oikein+ja+mikä+väärin.Vaikuttaa+siltä,+että+Karttunen+yritti+nytkin+tapansa+mukaan+häiritä+laillista+mielenilmausta,+mutta+tällä+kerralla+vastapuoli+olikin+vahvempi+ja+Karttunen+joutui+itse+aloittamassaan+tappelussa+alakynteen.Tuoreessa+STT:n+uutisessa+on+löytynyt+Karttusen+puolustelija,+joka+kertoo:+”Jimi+teki+sylkemiseleen+muttei+sylkenyt.+Seuraavaksi+puskista+tuli+lentopotku,+joka+osui+häntä+rintaan.+Hän+ei+kerinnyt+reagoida+ollenkaan”.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016091922342594_uu.shtmlTuo+uusi+tarina+ei+täsmää+ollenkaan+poliisin+kertoman+mukaan.+Ei+kukaan+voi+potkaista+kadulla+toista+rintaan+niin,+ettei+kohteena+oleva+osaa+mitenkään+varautua.Pidetään+mielessä,+että+Suomen+perustuslain+12+§+ja+13+§+takaavat+jokaiselle+oikeuden+esittää+mielipiteitään+ja+järjestää+lupaa+hankkimatta+mielenosoituksia.+Se+oikeus+on+myös+niillä+ihmisillä,+joiden+kanssa+me+emme+ole+samaa+mieltä.