- Oikaisu:Jostain syystä kirjoitin "tankkauskone" jostain syystä vaikka pitää olla "vakoilukone"
- Nyt julkisuuteen päästettyjen arkistojen joukossa löytyy myös aikaisemmin Rendleshamiin liittyvä salainen ollut muistio jossa todetaan mm." ...että näyttää varmalta että jotakin hyvin merkillistä tapahtui". (Puolustusministeriön muistio 1995, "Salainen vain UK silmille A,kappale 12".
(. ... There seems no doubt that something very strange occurred... " (Ministry of Defence "Secret UK Eyes A" memo from 1995, para 12). ) - Meinasin melkein unohtaa että onhan tuo oma havaintoni mukana myös SUTin Havaintotietokannassa numerolla 773.
- Olen aina ollut erittäin kiinnostunut kaikenlaisista laitteista ja koneista ja kulkuneuvoista.
Tähän liittyen harrastin nuorempana aktiivisesti lentokoneita ja osasin tietyssä vaiheessa enemmän tai vähemmän ulkoa kaikki Observer's Book of Aircraft-nimisessä teoksessa listatut lentokoneet ja helikopterit. Tuttavan kanssa pyörittiin taivaalla Cessna-koneessa lukuisia kertoja ja pääsinpä Finnairin ensimmäiseen DC-8-koneeseen tutustumislennolle kun se saapui Suomeen ensimmäisen kerran.
Myöhemmin olen lentänyt paljonkin sekä Suomessa että ulkomailla ja edelleen tarkkailen rutiininomaisesti taivasta.
Silti en ole tähän päiväänkään pystynyt tunnistamaan sitä mustaa palloa jonka näin Helsingin Hakaniemessä 7.6.2005.
Sattumalta tästä havainnostani on taas juttua Uforaportti 22-23-kirjassa sivuilla 58-63.
Tätä havaintoani on yritetty selittää ties millä selityksellä joista ei yksikään ole vielä kelvannut ainakaan minulle.
Joku vuosi sitten Helsingin Ufopiiriin tuli minulle vieras mies joka kertoi nähneensä vaimonsa kanssa mustan pallon Hakaniemen yllä Vuosaaresta käsin ja tajusin että he olivat ilmeisesti nähneet saman kuin minä.
Sovittiin että mies lähettää minulle tarkan havaintoilmoituksen jota hän ei milloinkaan kuitenkaan tehnyt.
Koska mies oli luvannut ottaa minuun yhteyttä niin minä en ollut ottanut hänen yhteystietonsa joten en löytänyt myöhemmin tätä miestä uudelleen vaikka aktiivisesti yritin. - Tuosta viimeisestä viestistä saa helposti sen käsityksen että tuo Leirin haastattelu on tehty tänä vuonna, eli 2017.
Kuitenkin Leir kuoli jo 14.3.2014 eli yli 3 vuotta sitten. - En nyt keksi tähän hätään mitä minun nyt pitäisi sanoa. Juuri tuo juttu on se jota peräänkuulutin. Mistä se nyt sukeltaa esille on mysteeri minulle.
- No, en minä viitsi yrittää kuudetta kertaa.
Täytyy vaan sanoa että tämän foorumin lukijat eivät saa tietää ainakaan tätä kautta mitä mieltä Richard Haines ja Thomas Bullard nykyisin ovat ufoilmiöstä.
Harmi. - Onnittelut nimimerkille "NeOvatJoukossamme" siitä että hän löysi tämän tuoreen Bigelowin haastattelun.
Minun oli itse katsottava tuo haastattelu kokonaisuudessaan ennekuin uskoin että se oli todellinen.
Asia on nimittäin sillä tavalla että Skinwalker-karjatilan tiimoilta lähtien on yritetty saada Bigelowia kertomaan mitä hän tietää ufoista, eikä kukaan ole onnistunut siinä ennenkuin nyt.
Mm. Jesse Ventura yritti turhaan ohjelmassaan saada Bigelowia kertomaan Skinwalkerin tapauksista..
Itsekin olen jo vuosia tarkkaan kuunnellut ja yrittänyt analysoida kaikki mitä Bigelow sanoo yrittäessäni keksiä mitä mieltä hän on asioista.
Olenhan kirjoittanut kokonaisen kirjasen tuosta Skinwalkerin karjatilasta.
Kun Bigelow nyt sanoo mitä sanoo tässä 60 haastattelussa niin se edustaa erästä merkkipaalua ufologian historiassa.
Tässä on tuo varsinainen haastattelu:
http://www.cbsnews.com/videos/life-in-outer-space/ - 1.Vaikka Lovekin puhuu haastattelussa Blue Bookista niin ei edes hän itse väitä että olisi ollut mukana millään tavalla Blue Bookissa.
Haastattelussa näytetyt tilastot löytyy myös esim. omista kirjoistani.
2.Amerikkalainen tutkija Kevin Randle on tutkinut oliko Lovekin USA:n armeijassa palvellut prikaatikenraali tai ei.
Randlelle selviää ettei Lovekin ole milloinkaan ollut kenraali armeijassa tai edes kansalliskaartissa vaan on ollut jäsenenä North Carolina State Guard Associationissa joka oli(on) eräänlainen vapaaehtoinen pelastusorganisaatio joka
toimi hätätilanteissa.:
http://kevinrandle.blogspot.fi/2006/02/lovekin-is-general-but.html
Haastattelussa mainittuun Eisenhowerin aikaan Lovekin oli nuori juuri opiskelunsa päättänyt nuori mies. - Joku vuosi sitten SUTin hallituksessa oli henkilö jolla oli kiikarissa uusi työpaikka. Työnantaja kuitenkin googlasi ja löysi ko. henkilön SUTin nettisivuilta.
Tulos:Työpaikka meni sivu suun ja ko. henkilö pyysi nimensä poistamista SUTin nettisivuilta joka tapahtuikin.
Tämä tapaus ei liittynyt ollenkaan tieteelliseen neuvonantajaan. - Merkillistä mutta nuo linkit ovat taas näkyvillä.Voisin vaikka vannoa että äsken niitä ei enää ollut....Kummallista.
- Laitoin aikaisemmin tänään tähän ketjuun lisää linkkejä ulkomaiseen lehdistöön jossa kommentoitiin tätä uutta vaihetta Hessdalen-ilmiössä.
Suomi24-foorumin täysin älytön robotti on nyt ilmeisesti poistanut tämän
viestin jossa nämä norjalaiset ja italialaiset kommentit.
Joka silti haluaa tutustua niihin voi bongata ne Skepsiksen foorumilta koska laitoin ne myös sinne. - Lisää kirjoituksia tuosta uudesta Hessdalenin valokuvasta:
http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2017/04/26/Dette-bildet-kan-bevise-fenomenet-i-Hessdalen-14641999.ece
http://www.dagbladet.no/nyheter/har-ventet-i-nesten-to-ar-med-a-offentligjore-dette-bildet-av-det-mystiske-lysfenomenet-i-hessdalen/67520348
http://it.blastingnews.com/cronaca/2017/04/ufo-sfera-incandescente-fotografata-a-hessdalen-001653205.html - Norjalaiset tutkijat ovat nyt näyttäneet Wienin kongressissa uuden valokuvan Hessdalenin ilmiöstä.
Erikoista tämän kuvan kanssa on se että teltassa olleet tutkijat näkivät näytöiltään ulkopuolella olevan valopallon joka oli alle 100 metrin etäisyydellä teltasta.
Tutkijat ryntäsivät ulos teltasta mutta tuolloin ilmiö olikin jo kadonnut.
Saadusta kuvasta näkyy kuitenkin että valopallo valaisee alapuolellaan olevan maan ja että valopallo on vain noin 30 metrin korkeudessa.
Täsmälleen samalla paikalla on myösd aikaisemmin nähty valopalloja ja tästä syystä tutkijat miettivät että ovatko löytäneet näiden valopallojen syntypaikan.:
https://www.nrk.no/trondelag/presenterte-nytt-hessdalsfenomen-pa-forskningskongress-1.13487794 - Lisättäköön vielä että tietojeni mukaan SUT ry:ssä on tällä hetkellä kolme tohtorintason jäsentä.
Kahden väitöstilaisuuksissa olen ollut läsnä.
Edellämainituista yksi on tekniikan tri. - Teoksessani " Tiedemiehet ja ufot" olen luetellut kaikki suomalaiset tohtorit ja professorit jotka ovat lausuneet jotakin ufoista, puolesta tai vastaan.
- Kuten tunnettua niin olen jo vuosia kerännyt suomalaisia ufokuvia teokseeni
" Outoja kohteita Suomen taivaalla".
Olen myös analysoinut ja kommentoinut noita kuvia.
Tällä hetkellä tuosta teoksesta löytyy 228 kuvaa ja vanhin niistä on vuodelta 1952.
Kaikkia heijastuskuvia en ole kuitenkaan jaksanut ottaa mukaan teokseen.
Tekijänoikeussyistä noita kuvia ei voi julkaista missä huvittaa, mutta tuo teos on jo vuosia ollut SUT ry:n tutkijoiden käytettävissä. - Tullessani SUT ry:n puheenjohtajaksi vuoden 2009 alussa ja käydessäni SUT ry:n toimistossa Hervannassa ensimmäisen kerran niin silloiset SUT ry:n toimihenkilöt näyttivät minulle paksun kirjepinon. Kirjeet oli lähetetty eräs "tutkija".
Toimihenkilöt kysyivät minulta mitä tehdä noille kirjeille?
Luin läpi noita kirjeitä.
Ne olivat tavattoman lapsellisia, naiiveja, ja " liittyivät " usein jotenkin Suomen ilmavoimiin. Ne olivat täynnä "salaista " tietoa,ja sisälsivät runsaasti uhkauksia jotka kohdistuivat SUT ry:hyn ja/tai SUT ry:n toimihenkilöihin,varsinkin erääseen henkilöön.
Niissä oli paljon juttuja lähettäjän salaisista ja uusista "tutkimuksista" jotka olivat niin salaisia ettei lähettäjä voinut kertoa tarkemmin niistä.
Kirjeet olivat sen tasoisia että käskin heittää ne kaikki roskiin mikä tapahtuikin ja annoin samalla ohjeet että jos niitä tulee lisää niin laittakoot ne suoraan roskiin nekin.
Täysin ala-arvoista tekstiä ilman päätä tai häntää.
Kyseinen "ufotutkija " perusti muistaakseni myöhemmin jossain vaiheessa oman "tutkimusjärjestön" jolla oli komea nimi,mutta tutkimuksissaan jostain kumman syystä harrasti vain sukellustoimintaa.
Kyseisellä "tutkijalla" oli myös monta ammattia.Välillä hän oli ollut lentäjä ja välillä rekkakuski ja välillä sukeltaja,välillä hinaajan kapteeni, ja ties mitä.
Tämä henkilö oli se jonka piti esiintyä tuossa peruutetussa tilaisuudessa ja tuoda esille " uusia todisteita " Porin tapauksesta.
Skepsis kuitenkin huomasi sitten jossain vaiheessa missä mentiin ja peruutti tilaisuuden.
Luulen kyllä ettei kukaan menettänyt mitään sen takia että tuo tilaisuus peruutettiin.
Kirjeiden tulo SUT ry:lle niin sekin loppui kun niistä ei enää välitetty ollenkaan. - Unohdin kertoa että se dokumenttisarja josta puhuin oli National Geographicin sarja " UFO Europe. Untold Stories" jota on näytetty monellakin kanavalla.
- Kerrottakoon tässä taas että vuonna 2012 National Geographicin filmiryhmä oli tulossa Lontoosta Suomeen tekemään juttua tuosta Porin tapauksesta.
Olisivat tahtoneet käyttää tuota Tukevan haastattelua Grannin filmistä omassa dokumentissaan. Neuvottelin varmasti kymmenen kertaa Grannin ja Nationalin kanssa asiasta mutta Grann vaatimalla vaati kaikenmaailman selvityksiä ja todistuksia ja muistaakseni jopa lontoolaisen filmiyhtiön tilinpäätöksiä ja jotain EU:n todistuksia ennenkuin olisi sallinut tuon haastattelun ottamista mukaan Nationalin dokumenttiin. Kyllästyin lopuksi näihin ikuisiin neuvotteluihin ja pyysin heitä neuvottelemaan suoraan keskenään jota sitten ilmeisesti ei tapahtunutkaan, vaan filmiyhtiö lähti sen sijaan Portugaliin filmaamaan portugalilaista vähän vastaavanlaista tapausta.
Siina samalla sitten olin yhteydessä Kuroseen ja tiedustelin että tahtooko hän sen sijaan tulla mukaan Nationalin dokumenttiin?
Kysyin Kurosen mielipidettä tuosta ESS:n lehtijutusta johon Kuronen totesi ettei hänellä enää ole mitään lisättävää asiaan.
Tällä tavalla sitten menetettiin mainio tilaisuus päästä mukaan Porin tapauksella tuohon NG:n dokumenttiin.