Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+tarkoittanut,+että+minulla+on+nuo+kaikki.+Tarkoutin,+ettei+hätärakettien+merkitystä+kannata+ylikorostaa,+koska+ne+ei+auta+juurikaan,+jos+vaikka+joku+tippuu+yli+laidan.
31.12.2016 16:10
Kyypakkausta+ei+nykyisin+suositella.+Turvavehkeitä+on+vaikka+minkälaisia,+mutta+harva+viitsii+niitä+kaikkia+hankkia.+Hätäraketti+ei+ainakaan+mulla+ole+preferenssilistalla+kärjessä+muuten+kuin+katsastussääntöjen+takia.+VHF,+pelastuslautta,+hätäraketit,+epir-b,+satelliittipuhelim,+kännykkä,+plotteri,+"grab-bag",+pelastusliivikohtaiset+paikantimet,+tehokkaat+hakuvalot,+ylitehokkaat+pilssipumput,+vuotomatot,+puukartiot+vain+muutamia+mainitakseni
31.12.2016 15:50
Piti+sanoa+yksityistää...
31.12.2016 10:31
Hiukan+hämmästyttää,+miksi+tällainen+erittäin+epäsuosittu+sveitsiläismiljonääri+saa+kansallistaa+Suomen+kansallisomaisuuden.+Bernerhän+sai+Suomen+kansalaisuudenkin+vasta+viime+vuonna.
31.12.2016 10:22
Eipä+ne+kovin+tarpeellisia+ole,+joku+epir-b+on+parempi,+mutta+sillä+ei+taida+säästöä+tulla.
31.12.2016 04:59
Onpa+hyvä,+ettei+Hjallis+ole+eduskunnassa.+Saadaan+Suomi+nousuun.+Nyt+äkkiä+epäluottamuslausetta+hallitukselle!
30.12.2016 22:07
Vielä+voisi+lisätä,+että+minulla+on+3+venettä,+joilla+ajelen,+ja+joissa+tarvitsen+navigointivälineitä.+Yhdellä+500+euron+vedenpitävällä+tabletilla+pärjään+niissä+kaikissa.+Plotteri+jokaisessa+maksaisi+jotain+3000+euroa+ja+joutuisin+ylläpitämään+kolmea+laitetta.+Nyt+mun+on+tarvinnut+vain+asentaa+yleismalliset+tablettitelineet+joka+veneeseen.
30.12.2016 13:02
Miten+tämän+veneen+ohjaajaan+päästään+käsiksi,+jos+hänellä+ei+ole+veneen+omistajuutta+tai+haltijuutta?+Vaikka+hän+olisi+jossain+yhteydessä+siihen+firmaan,+joka+omistaa+veneen?++Jos+siitä+joku+satasen+sakko+tulee,+niin+kai+se+tulee+veneen+omistajalle,+eli+firmalle,+joka+maksaa+sakon+jos+jaksaa.+Tästähän+on+tulossa+uusi+laki,+joka+vissiin+selkiyttää+juuri+näitä+asioita.
29.12.2016 20:21
Jos+omistaja+on+virolainen+firma,+niin+miten+sen+ruorin+pitelijän+kansallisuus+mitään+ratkaisee?
29.12.2016 18:26
Bernerin+homma+on+kyllä+koomista.+Ensin+hän+määrää+yhteysaluksille+maksut,+jotta+ihmiset+käyttäisivät+venetakseja+ja+sitten+venetakseille+lyödään+verot+päälle.
28.12.2016 21:03
No,+ei+se+onneksi+ihan+noin+mene.+http://yle.fi/uutiset/3-7920697
Todellisuudessa+virkamiesten+määrä+on+ihan+alarajalla.+Esim.+AVIssa+on+niin+vähän+porukkaa+töissä,+että+yksityisten+työt+seisoo,+kun+lupa-asioiden+käsittely+kestää+ja+kestää.
28.12.2016 21:01
Kiinteä+asennus+on+mun+mielestä+huono,+koska+istun+eri+paikoissa+istuinkaukalossa+tilanteesta+riippuen.+Tabletti+mulla+on+kääntyvässä+ja+taittuvassa+telineessä.+Tällöin+sen+voi+myös+aina+kääntää+niin,+ettei+aurinko+haittaa.+Lisäksi+tabletissa+mulla+on+3+eri+navigointisoftaa+eri+kartta-aineistolla+ja+saan+siihen+tarvuttaessa+myös+ilmakuvat.+Plotterissa+on+toki+hyviä+puolia,+mutta+toistaiseksi+mun+veneilyssä+hinta-hyöty-suhde+pn+vähän+huono.
28.12.2016 16:49
Ennen+sotkua+yhteysalusten+valtavien+maksukorotusten+kanssa+mulla+oli+joku+luotto+liikenneministeriöön,+mutta+silloin+valkeni,+että+ne+voi+tehdä+suuriakin+päätöksiä+ilman+mitään+käsitystä+muutosten+vaikutuksista.+Olisi+siis+parempi,+ettei+mitään+suuria+muutoksia+tehdä+ennen+kuin+siellä+joku+on+vähemmän+ideologinen+ja+enemmän+käytännöllinen+ministeri+kuin+Berner.
28.12.2016 08:19
Eipä+ne+sieltä+laivastakaan+nähneet+veneen+trikoloria.+Se+olikin+muuten+yhdysvaltain+rannikolla.+Suomalainen+oli+lähdössä+Portugaliin.
26.12.2016 22:56
Englannissa+suomalainen+Avance+36+jäi+takaa+tulevan+laivan+alle+70-luvulla.+Törmäyssyyllisyys+pistettiin+puoliksi,+laiva+oli+väistämisvelvollinen,+mutta+suomalainen+yksinpurjehtiva+kippari+laiminlöi+tähystyksen,+taisi+olla+nukkumassa.
26.12.2016 21:04
Nykyisin+taitaa+olla+iOhjelmien+etumatka+veneilyohjelmissa+enää+hiuksenhieno.+Joitakin+ohjelmia+saa+vielä+pelkästään+iPhoneOS:lle,+mutta+joitain+ohjelmia+myös+vain+Androidille.+Takavuosina+oli+toisin.+Kaipa+Windowsillekin+jotain+saa,+mutta+takamatka+on+mobiililaitteissa+kova.
26.12.2016 20:57
Kyllähän+nuo+arktiset+veneet+on+usein+alumiinisia+tai+teräksisiä,+joten+ilmeisesti+lämpöeristys+osataan+tehdä+kunnolla.+Alubatin+veneet+pohjoismaihin+on+lämpöeristettyjä+polyuretaanivaahdolla,+etelään+tarkoitetut+ei.+Eikö+Skip+Novakin+antarktis-veneetkin+ole+alumiinisia?
26.12.2016 16:00
Ne+suojakuoret+on+eilisen+tekniikkaa,+osta+halvemmalla+suoraan+vedenkestävä+tabletti.
26.12.2016 13:52
No+ei+ne+ainakaan+verollisilla+vehkeillä+veneile.+Pieni+vene+ja+vanha+perätuuppari+tuovat+omistajalleen+voittoa,+jos+osaa+kalastaa.+Silloin+kun+itsellä+oli+aikaa+kalastaa+verkoilla,+pääsin+siinä+hommassa+ihan+hyville+tuntiansioille+verrattuna+siihen,+että+olisin+ostanut+kalat+kaupasta.+Tiedän+useita+työttömiä,+köyhiä+ihmisiä,+jotka+hyödyntävät+tätä.+Verottaminen+on+sinänsä+oikein,+mutta+tämän+veronkannon+tehokkuus+on+surkean+olematonta+verrattuna+vaikka+perintöveron+nostoon+17+miljoonan+verran+korkeammissa+luokissa.+Venevero+on+siis+koko+yhteiskunnan+varojen+hukkaamista.
25.12.2016 23:29
Sampo+Terho+joulutervehdyksessään+kertoi,+että+persut+toi+hallitusohjelmaan+veneveron+ja+joku+muu+mp-veron.
24.12.2016 13:45
117 / 177