Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä keitetään vedet sellaisessa kattilassa, jossa on lukittava kansi. Muutama kesä sitten kattila kaatui kaverin paljaille reisille. Höyryrei'istä pääsi puoli desiä vettä ulos, mutta ei sitä kolmea litraa, mitä kattilassa oli. Hän oli juuri laittanut aurinkorasvaa jalkoihin ja rasva muuttui valkoiseksi suojatessaan jalkoja kuumalta vedeltä.
26.01.2016 08:35
Jos olet tuota mieltä, niin osta itsellesi mieluummin nopea kuin hidas vene, ettei jää harmittamaan. Minulla on aina ollut niin hitaat veneet ja olen niin laiska trimmaamaan, ettei muiden ohitukset paljon haittaa. Joskus veneen nopeudella on väliä, nimittäin jos pelkää kohdesataman olevan täysi. Itse kyllä vältän ruuhkaisia satamia, tai menen niihin syyskuussa, joten harvoin tulee sitäkään ongelmaa. Purjeveneen nopeus ei vain merkitse mulle kovinkaan paljoa.
25.01.2016 22:21
Mulla veneilykausi jatkui tänä vuonna uudenvuodenaattoon, joten mulla toi toinen on loppuviimeksi tärkeämpi, mutta täytyy laittaa harkintaan valintamahdollisuuden lisäys purjeveneeseen. Jos laittaa pelkän puhalluksen päälle ja ilman otto ulkoa, voisi se olla aika tehokas ilmanvaihtosysteemi.
25.01.2016 22:12
Veikkaanpa, että Hanskifix saa vielä 1800Bn huollettua. Sai ainakin viime talvena.
25.01.2016 14:53
Eberissä vissiin molemmat asennukset on mahdollisia, tai voi laittaa Y-venttiilin valitsemaan kummasta otetaan, niin kuin itse asiassa ainakin uudemmissa Wallaksissakin. Jos otetaan ulkoa, niin silloin tietysti työnnetään saman verran melkein yhtä lämmintä ilmaa ulos, eli tehonhukka on kova. Mutta kosteus häipyy jonkun verran paremmin pois veneestä.
24.01.2016 22:46
Itse rakentelin sellaiset ja pari sataa maksoi. Mastoksi käy purjelaudan masto.
24.01.2016 22:36
Viime kesänä jäin kuin seisomaan, kun sellainen soleil joku 42 luovi ohi. Myös bava 42 jäi samoin kuin Jeanneaut yms.
24.01.2016 15:52
Oletko kuullut ilmanvaihdosta? Sen pitäisi toimia ilman lämppäriäkin...
24.01.2016 00:00
Mulla on tuollainen, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Lataa max. 25A, eli riittää isollekin patterille yön yli lataamiseen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akkutyokalut-ja--tarvikkeet/Akkulaturi-1224-V-25-A125-A-2000031299/
22.01.2016 13:46
Oletko varma ettei saa huollettua? Itse viime talvena kunnostutin ainakin 10 vuotta käyttämättömänä olleen 1800B:n. Huolto maksoi 180 euroa ja sisälsi mm. uuden polttoainepumpun. Joulun alla vielä piti hytin lämpöisenä.
22.01.2016 13:23
Ottaako Eberit ja Webastot sisään puhallettavan ilman ulkoa? Eikö ainakin Wallas ota ulkoa vain sen ilman, mitä poltossa käytetään ja se sitten poistuu pakokaasuina ulos. Puhaltimen veneeseen työntämä ilma ei siis lisää veneessä olevaa ilmaa vaan vain lämmittää ja kierrättää sen.
Ilmanvaihdosta on juttua tässä. Katso ainakin havainnollinen kuva.
http://www.jamestowndistributors.com/userportal/document.do?docId=400
22.01.2016 13:18
Aggregaatti on varmaan huuli, mutta näin jos veneilyä ajatellaan, niin viime aikoina starttiboosterit on kehittyneet. Tulin hankkineeksi sellaisen eräästä autoilun teemoihin liittyvästä halpakaupasta hintaan 79 euroa. Niissä on siis pieni, 15-20 Ah akku, jonka ympärillä on sitten elektroniikkaa. Ostamani laite lupaa 900 ampeerin starttivirran. Lisäksi siinä on USB-liitin (0,5 A), 12V (15A) tupakansytytinliittimiä kaksi kappaletta, työvalo ja kompressori. Varsinaisesti sillä on tarkoitus auttaa traktoreiden pakkasessa hankaloituvaa käynnistystä, mutta myös pitää veneessä mukana. Ennen pidin mukana vara-akkua, mutta se painaa 20 kiloa, kun taas tämä vehje painaa vain jotain 8 kiloa. Sillä saa veneessä kännyköihin, plottereihin yms. virtaa, kun on akut tyhjät. Koneen saa startattua. Saa jopa täytettyä kumiveneet, polkupyöränrenkaat jne. kompressorilla. Laitteen akun saa ladattua verkkosähköllä tai tupakansytytinliittimestä.
20.01.2016 12:45
Näinkin on jossain käynyt, mutta Ruotsin suhteen ei varmaan ole kyse verottomuudesta.
http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/592675/Oikeus+takavarikoi+exhuippukiekkoilijan+omaisuutta
19.01.2016 13:45
Eikö ollut myös niin, että jos kotipaikka on muualla, saa venettä käyttää "tilapäisesti" Suomessa. Eli perustat pöytälaatikkofirman Ruotsiin, rekisteröit veneesi sen nimissä ja odotat, että merivartiosto haluaa määritellä kohdallasi tilapäisyyden todellisen pituuden.
19.01.2016 09:43
Swan 46 nostokölillä. Siis uudempi malli 10 vuoden takaa. Sellainen voisi löytyä puolella miljoonalla.
18.01.2016 09:38
Kyllä ainakin mun autowebasto pitää huomattavasti kovempaa ääntä kuin veneen Wallas. Ääni olisi tyynessä satamassa naapureita häiritsevä.
17.01.2016 22:27
Ainakin on aika heikoilla, jos ei kehitä erätaitojaan vaan valitsee strategiakseen kopterin tilaamisen paikalle sitten kun ei enää ole kivaa.
17.01.2016 13:24
Vaimon kanssa käytiin aikoinaan vaeltamassa Aakenustunturin joku polku. Matkaa oli 20 km, joten sen piti mennä yhdessä päivässä kevyin varustein. Mukana oli suunnistuskompassi ja maastokartta Aakenuksesta, jossa oli vaelluspolut ja muuta tietoa. GPS:ää ei silloin kannettu mukana. Illalla kävi ilmi, että reitin alava osuus 5 km ennen loppua oli veden vallassa, joten me jouduttiin suunnistamaan kompassin kanssa hankala 10-15 km kiertotie ennen kuin löydettiin takaisin polulle ja meni paljon yli puolen yön, mutta onneksi kesäyössä riitti valoa. GPS olisi auttanut, koska oltaisiin nähty kartalta suoraan mihin mentiin. Toisaalta paperikartasta oli korvaamaton hyöty, koska sen avulla me löydettiin takaisin polulle kierron jälkeen. Ei sitä joka karttaan ole merkitty. Molemmat ovat siis tarpeellisia ja nykyisin on riski lähteä ilman kumpaakin. Karttaa osasin käyttää pitkälti merenkulussa opitun perusteella, joten siitäkin taidosta oli hyötyä.
16.01.2016 00:40
Saaristossa kun ajelee mutkittelevia reittejä tulee usein esiin tilanne, että kartalla huomaa, että jossain kohtaa tulee pätkä, jolloin ei voi ajaa spinnulla eikä toisaalta voi myötäisen pätkillä etsiä tuulikulmia saarten vuoksi ja välillä joutuu ajamaan jiipin rajoilla. Perhepurjehtija helposti jättää silloin spinnun pois ja etenee genualla. Spiira on nopeampi virittää kuin spinnu, joten sille on käyttöä myös saaristossa kelissä kuin kelissä.
15.01.2016 12:40
Noihin löytynee manuaalit ja esitteet volvon www-sivuilta. Niissä on piirrokset, joissa näkyy pulttien paikat suhteessa vetolaitteeseen.
13.01.2016 21:53
158 / 177