Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
130mm+tykit+taitaa+olla+vielä+palveluskäytössäkin,+mutta+ei+enää+kauaa.+Bulbulille+tiedoksi,+että+veneilyyn+tämä+liittyy+siten,+että+Gyltön+linnakkeella+Korppoossa+oli+ennen+linnakkeen+alasajoa+länsireunan+satamassa+pieni+koppi,+jossa+istui+koko+ajan+varusmies,+joka+kirjoitti+aina+ylös,+kun+vene+ajoi+jotakin+kolmea+näkyvää+väylää+pitkin+saaren+ohi.+"vene+ajoi+ulkoväylää+oikealta+vasemmalle."+Kerran+olin+siellä+14h+putkeen+kirjoittamassa+näitä+tärkeitä+muistiinpanoja.+Mieluummin+olisin+ollut+siellä+veneessä+nauttimassa+olutta.
07.08.2018 22:56
Saaristomeren+rannikkotykeillä+on+tullut+ammuskeltua.+Kyllähän+ne+tarkkoja+on,+etenkin+kun+90-luvulla+oli+jo+tietokoneet+ohjaamassa.+Ensin+tulee+pamaus,+sitten+odotellaan+40+sekuntia+kunnesa+horisontissa+nousee+vesipatsas.+70-luvulla+oli+varmaankin+käytössä+mekaaniset+vehkeet,+kuten+6000-pykälinen+joku+suunnanosoitin,+"keskiökannel",+heitteen+mallierot+huomioon+ottavat+laskutikkusysteemit+jne.+Yleensä+tärkeä+elementti+ammunnoissa+on+maalin+liike,+joten+olisiko+tuollainen+kiinteä+maali+ollut+kätevä?
06.08.2018 17:01
Lazy+jacksit+auttaa+jo+sen+verran,+että+satamaan+tullessa+riittää,+kun+vapauttaa+ison+nostimen.+10+sekuntia+menee+siihen,+kun+käy+kiskaisemassa+ylimmät+3+metriä+purjeesta+alas.+Toisaalta+ei+tarvitse+vedellä+naruista,+joten+on+yhtä+nopeaa.+Kaverin+rullaisoa+olen+käyttänyt,+enkä+pidä+sitä+kovinkaan+merkittävänä+apuna.+En+itse+siitä+ekstraa+maksaisi,+mutta+ei+se+toisaalta+olisi+este,+jos+olisin+hankkimassa+käytettyä+venettä+rullaisolla.
06.08.2018 07:30
Minä+sain+pikkuvikaisen+4-metrisen+jollan+ilmaiseksi+facebook-kirpputorilta+viime+syksynä.+Veneessä+on+airot,+hyväkuntoinen+purje+ja+muut+vermeet.+Pohjasta+täytyy+paikata+reikä,+mikä+ei+tietysti+kaikilta+onnistu.+Kerran+tein+myös+veikkosia+vastaavan+kölisysteemin+ja+peräsimen+vanerista.+Hintaa+systeemille+tuli+muutama+kymppi.+Surffilaudan+maston+ja+purjeen+sain+50+eurolla.+Eli+hiukan+kun+etsiskelee+tai+näkee+itse+vaivaa,+saa+tuollaisen+systeemin+melkein+ilmaiseksi.
03.08.2018 12:10
Entäpä+se,+kun+kippari+humalapäissään+pimeässä+tulee+veneeseen+ja+kompastuu+pinnaan.+Siinäkin+tulee+pahimmillaan+100+kilon+vääntö.
03.08.2018 08:47
Nykyisin+on+tällaisia+kovettuvia+teippejä+pikafiksauksiin.+
http://fiberfix.fi/?gclid=CjwKCAjwtIXbBRBhEiwAWV-5no2rKKj3b3_8_oESLCjl1sj26BVDdSbdcbVGxP9_nZAVEExpqkhWihoCbF0QAvD_BwE
02.08.2018 08:09
Kaipa+sellaisen+saa+joka+puuseppä+aikaiseksi,+jos+ei+itsellä+ole+aikaa+tai+sopivia+tiloja+askarteluun.
01.08.2018 15:15
Kaliforniassakin+oltaisiin+todella+kusessa,+jos+laittomat+meksikolaiset+häipyisivät+maasta.+Näiden+pilkkahintaan+ja+ilman+terveys-+tai+koulutusmaksuja+tekemät+työt+jouduttaisiin+teettämään+paljon+kalliimmalla,+jos+aitoamerikkalaisten+pitäisi+itse+tehdä+ns.+paskatyöt..
01.08.2018 14:33
Siivous+on+helppo+siirtää+ulkomaille.+Tehdään+sopimus+Tallinna-lähtöisen+Kallen++Siivous-+ja+betonivalu+OY:n+kanssa.+Se+lähettää+Tallinnasta+virolaista+palkkaa+saavan+siivoojan+Helsinkiin+siivoamaan.+Menestyvät+yritykset+maksavat+paljon+yli+alan+minimipalkan+meneviä+palkkioja+vaikkapa+Piilaaksossa.+Ne+kilpailevat+hyvistä,+ei+halvoista+työntekijöistä.
https://yle.fi/uutiset/3-9622271
01.08.2018 14:31
Itsekin+laitoin+omasta+veneestäni+ilmoituksen+Blocketiin+jotain+4+vuotta+sitten.+Ei+tullut+yhtään+yhteydenottoa+sitä+kautta.+Lupasin+sentään+purjehtia+veneen+tarvittaessa+Ruotsiinkin+500+eurolla.
01.08.2018 11:44
Pinta-ala+on+kenties+tärkeämpi+kuin+pituus.+Siihen+kenties+löytyy+jotain+ohjeita.+Mitä+enemmän+purjeita,+sitä+isompi+köli.
01.08.2018 10:30
Kannattaa+yrittää+vaihtoa+johonkin+isompaan+veneeseen.+Monet+muutkaan+ei+saa+venettään+kaupaksi,+joten+jos+joku+sattuu+kaipailemaan+pienempää+ja+halvempaa+venettä,+niin+se+tulee+sinulle+edulliseksi.+Lähetä+kysely+kaikille+kiinnostavien+veneiden+omistajille.+Jos+laitat+välirahaa,+niin+kyllä+se+jo+montaa+voi+kiinnostaa.
31.07.2018 18:10
Ruotsissa+ja+Suomessa+on+EUn+korkeimmat+seksuaalirikosluvut,+kun+kysytään+naisilta+näiden+kokemuksista+samoilla+kysymyksillä.+Vaikkapa+Espanjassa+on+vain+puolet+tästä,+vaikka+siellä+on+muslimimaahanmuuttajia+suhteessa+jotain+7+kertaa+enemmän+kuin+Suomessa.+Seksuaalisen+väkivallan+ongelma+johtuu+Suomessa+varmaankin+ennen+kaikkea+alkoholista.+Joukkopuskaraiskaukset+on+tietysti+erittäin+epämiellyttävä+ilmiö,+mutta+eihän+siihen+Suomessa+ole+syyllistynyt+kuin+muutama+ihminen,+Ruotsissa+ehkä+luokkaa+50-100.+Minun+puolestani+nämä+tyypit+saa+lähettää+kotimaihinsa.+Murhiakin+Suomessa+tehdään+enemmän+kuin+Ruotsissa,+muttei+tietysti+yhtä+näyttäviä.
31.07.2018 10:48
Jos+vaikka+ryhdyttäisiin+kasvissyöjiksi+ja+ajettaisiin+yhteiskäytössä+olevilla+automaattisilla+sähköautoilla,+niin+moni+ympäristöongelma+ratkeaisi.+Miksei+Linkola+ehdota+tätä?
31.07.2018 08:11
Suomessa+on+rikollisuutta+enemmän+kuin+Ruotsissa.+Vielä+ainakin+viime+jouluna+valtaosa+ruotsalaisista+katsoi+maahanmuuton+vaikuttaneen+Ruotsiin+positiivisesti.+Kyllä+se+vain+ankeata+on,+kun+miljoonia+kiinteistöjä+pitkin+maata+jätetään+lahoamaan+paikoilleen.+Ihan+hyvä+tietysti,+jos+tällaisesta+yhteiskunnan+alasajosta+tykkää,+mutta+veikkaanpa,+että+väestön+kyvykkäin+osa+nostaa+kytkintä.++Kyllä+investoinnit+jäävät+vähiin,+jos+väestö+pienenee+ja+vanhenee.+Nytkin+jo+vähenisi,+jos+ei+olisi+maahanmuuttoa.
30.07.2018 23:25
Kylkikiinnityksessä+yksin+kannattaa+olla+melko+pitkät+narut+keulassa+ja+perässä.+Molemmat+tuodaan+samaan+kohtaan+laidalle,+josta+hypätään+maihin.+Otetaan+molemmat+narut+mukaan,+laitetaan+nopeasti+peränaru+kiinni+ja+keulanaru+onkin+sitten+valmiina+kädessä+ja+sitä+voi+koko+ajan+pitää+kireänä.+Poijuun+sivutuulella+tulo+yksin+on+vaikeaa,+jos+ei+pysty+nojaamaan+toiseen+veneeseen+tai+menemään+toisen+ison+veneen+taakse+suojaan.+Tässä+onnistuin+viime+perjantaina.+Hyödyllistä+on,+jos+voi+ajaa+keulan+kiinni+laituriin.+Itse+en+voi,+kun+on+puksprööti+tuettu+alhaalta+kettingillä.
30.07.2018 23:04
Puhuinkin+työllisyysasteesta,+en+työttömyydestä.+Ruotsin+talous+kasvaa+koko+ajan,+jos+sen+väestö+kasvaa,+kuten+esitin.+Suomen+talous+sen+sijaan+supistuu+pikku+hiljaa.+Miksi+ihmeessä+suomalaiset+osaajat+jäisivät+tänne+tuossa+tilanteessa?+Infrastruktuuri+rapistuu,+kaupunginosia+autioituu+kuten+Detroitissa+nykyisin.+Korkeimman+koulutyksen+omaavat+muuttavat+Ruotsiin,+Saksaan+tms.+joissa+on+dynaaminen+kulttuuri+ja+rakennetaan+koko+ajan+uutta.
30.07.2018 20:23
Oikeastiko+todettiin+moottoriveneen+ajaneen+väärä+laitaa?+Erikoista.+Vaaditaankohan+tätä+sitten+myös+purjeveneiltä?
30.07.2018 13:06
Eipä+nämä+nykyisetkään+ole+tulossa+elämään+sosiaaliturvalla.+Kyllä+nekin+haluavat+rikastua+omalla+työllä,+kuten+kuka+tahansa.+Itse+kukin+voi+pohtia+sitä,+että+jos+Suomessa+on+40+vuoden+päästä+4+miljoonaa+asukasta,+joista+nuoria,+eli+alle+40-vuotiaita+on+nykyistä+paljon+pienempi+osa,+ja+ruotsalaisia+on+17+miljoonaa,+joilla+on+samannäköinen+väestöpyramidi+kuin+nykyisin,+niin+kummalla+maalla+menee+paremmin+taloudellisesti?+Ihmeellisen+hyvin+Ruotsi+on+ajan+kanssa+saanut+kouluttamattomatkin+maahanmuuttajat+töihin,+kun+maahanmuuttajien+työllisyysaste+on+samaa+luokkaa+kuin+suomalaisten.+2.+ja+3.+sukupolven+tyypit+puhuvat+jo+hyvää+ruotsiakin.+Veneilyä+ne+ei+varmaan+ala+harrastaa,+tuskin+mökkeilyäkään.+Kenties+jopa+surströmming+sas+jäädä+rauhaan.
29.07.2018 23:46
Saaristomerellä+esim.+Stenskärissä+on+poijuja.+Noin+yleisesti+kehottaisin+hankkimaan+paremman+ankkurin,+jos+et+luota+nykyiseen.+Itse+vietän+usein+öitä+ankkurissa.+Hyvän+ankkurin+pettäminen+on+harvinaista,+vetoahan+voi+testata+peruuttamalla+moottorilla.+Tällöin+näkee,+tarttuuko+ankkuri.
29.07.2018 07:32
55 / 177