Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinkö+ootte+päättäneet?
13.09.2017 15:29
Älä+tee+Terhiin+yhtään+reikää+etenkään+vesilinjan+alle.+Siinä+on+sisä-+ja+ulkokuori+ja+niiden+välissä+on+polyuretaanivaahtoa.+Jos+reiästä+valuu+vettä+uretaanin+joukkoon,+tuhoavat+vesi+ja+pakkanen+veneen+joidenkin+vuosien+kuluessa.+Pohja+pullistuu+ja+paino+lisääntyy.+ja+vene+on+entinen+Tee+sivukölit+(Google),+jotka+kiinnitetään+hankaimenreikiin+tai+jotenkin+laitaan.+Surffilaudan+purje+ja+masto+voisi+käydä+Terhiin,+kun+se+on+niin+kevyt.+Se+on+myös+uppoamaton,+joten+lisäkellukkeita+ei+tarvita.
13.09.2017 13:37
Joutuuko+noita+isoja+vanerilevyjä+siis+pitämään+matkassa+mukana,+jos+tekee+pidempää+matkaa?+Jeanneaulla+oli+sama+ajatus+jossain+reilu+40-jalkaisessa+veneessä,+jossa+voi+makuuhyttien+määrä+vaihdella+kahdesta+neljään+väliseiniä+lisäämällä+ja+poistamalla.
13.09.2017 08:19
Raskas+köli+hidastaa+venettä,+kun+vene+ui+syvemmällä.+Raskaan+kölin+vastapainoksi+purjealan+täytyy+olla+isompi.+Toisin+päin,+isoa+purjealaa+ei+voi+olla+ilman+hyvää+vakautta,+koska+vene+kallistuisi+liikaa.+
Raskaan+kölin+ohella+leveä+runkomuoto+voi+tuoda+vakautta.+Muoti+on+tässä+hiukan+muuttunut.+Kevyemmät+nykyveneet+ovat+erityisen+hyviä+avotuulella,+kun+niiden+nykymuodin+mukainen+leveä+perä+mahdollistaa+plaanaamisen.+Ennen+vanhaan+suorituskykyiset+veneet+olivat+kapeampiperäisiä+ja+raskaskölisempiä.
12.09.2017 22:50
Mulla+on+kiinteäfokuskiikareissa+tarkempi+kuva+kuin+tavallisissa+tarkennettavissa,+jotka+myös+maksoivat+enemmän.+Oletko+oikeasti+käytössä+kokeillut+noita+kiinteäfokuksisia?+En+väitä,+että+ne+kaikkialle+sopivat,+mutta+en+ole+merikäytössä+huomannut+ongelmia.+Yksi+ongelmahan+on+käyttäjävirhe+tarkennuksessa,+mikä+jää+pois+kun+ei+ole+tarkennusta.
12.09.2017 15:59
Tässäpä+vähän+lähdettä+aiheesta.+Minunkin+kokemukseni+mukaan+ne+on+aivan+hyviä+kiikareita,+joilla+näkee+riittävän+kauas+ja+lähelle+veneessä.+Omat+kiikarini+maksoivat+75+euroa+vuonna+2006+ja+ovat+vieläkin+mainiossa+kunnossa.+Ostin+pari+vuotta+sitten++kalliimmat+tavalliset+kiikarit,+mutta+ne+ovat+jääneet+lopulta+vähemmälle+käytölle+kuin+nämä+"automaatit".
http://www.bestbinocularsreviews.com/self_focusing_binoculars.php
12.09.2017 15:39
Minulla+on+tuollainen+ja+olen+siihen+tyytyväinen.+Umpikoppi+olisi+minulle+hiukan+liikaa+Suomen+olosuhteisiin.+Tärkeintä+on,+että+ikkunat+on+lasisia+eikä+pressuikkunoita.+Suomessa+noita+on+ajateltu+moottoripursimaisina+ratkaisuina,+mutta+jos+katsot+vaikka+hollantilaisia+avomerelle+tehtyjä+kustomoituja+ja+suorituskykyisiä+pursia,+niin+aika+monessa+on+tuollainen+koirankoppi.+Ei+se+itsessään+tee+veneestä+moottoripurtta,+etenkään+jos+vene+on+40-jalkainen+tai+isompi.+Purjehdukseen+ei+väistämättä+liity+kärsimystä.
http://www.kmy.nl/yacht/brokerage-berckemeyer-41-clipper-magic.html
12.09.2017 15:32
Juuri+pari+viikkoa+sitten+yksi+mun+hullu+kaveri+kryssi+Bavariallaan+Hangon+aaltopoijun+lähistöllä,+kun+aaltopoijun+lukema+oli+4+metriä.+Jatkuva+tuuli+oli+20+m/s+ja+suunta+itä.+Eli+ei+se+niin+mahdotonta+ole.
12.09.2017 10:14
Mekin+ajattelin+ennen,+että+kopit+on+huonoja,+mutta+nyt+kun+mulla+on+5+vuotta+ollut+kopillinen+vene,+taitaisin+sen+laittaa+uuteen+veneeseenkin.+Se+hieman+huonontaa+näkyvyyttä+kopin+rakenteesta+riippuen+hyvällä+kelillä,+mutta+kun+keli+on+huono,+se+hieman+parantaa,+kun+ei+tartte+kärsiä+sateesta+ja+kovasta+tuulesta+silmissä.+Paljon+enemmän+huonontaa+muovi-ikkunaiset+sprayhoodit,+joita+on+joka+toisessa+veneessä.++Kyllä+se+syksyllä+ja+sateessa+on+kullan+arvoinen,+vaikka+puristit+ei+siitä+tykkääkään.
11.09.2017 16:41
Hinta.
11.09.2017 04:50
Tullin+tilastojen+mukaan+Maltalle+on+toimitettu+50+miljoonan+arvoinen+purjevene.
07.09.2017 12:58
Vaikka+se+ei+sinua+kiinnosta,+et+silti+voi+muuttaa+veneilyharrastuksen+määritelmää.+Useimmille+ihmisille+kyse+on+samasta+asiasta.+Sinua+ei+vain+satu+kiinnostamaan,+ja+se+on+OK.
06.09.2017 12:52
Hetairos+on+katu-uskottavampi.+Ja+pääsee+Panaman+kanavasta+läpi.+Mahtaako+Pinkki+päästä?
06.09.2017 09:08
Ei+täällä+Airiston+tuntumassa+niin+kovat+tuulet+olleet.+Jotain+10-12+m/s.+Maston+voi+toki+silti+menettää.+Syksy+on+kaunista+aikaa.+Yleensä+tulee+vielä+marraskuussa+veneiltyä+joka+vuosi,+joulukuussa+kahtena+vuonna+kolmesta,+tammikuussa+kerran+kuudessa+vuodessa+samoin+kuin+helmikuussa,+maaliskuussa+joka+kolmas+vuosi,+huhtikuussa+joka+vuosi.+Purjevene+on+ylhäällä+lokakuu-huhtikuu.+Veneilyksi+lasken+muun+kuin+soutelun.
05.09.2017 17:59
Riippuu+enemmän+kelistä.+Tyynessä+sateessa+lilluminen+voi+käydä+tylsäksi+monelle.+Sopiva+sivutuuli+8+m/s+aurinkoinen+keli+ei+käy+tylsäksi.+Yön+yli+purjehtiminen+on+hauskaa,+kunhan+univelkaa+ei+kerry+montaa+päivää.+Joskus+on+hauskaa+vetäistä+pidempi+siivu+avomerellä,+joskus+on+mukava+katsella+saaria+ja+pysähtyä+vaikka+johonkin+laituriin+lounaalle+ja+jatkaa+sitten+matkaa.
05.09.2017 17:50
Ei+aina.+Eräs+myyjä,+joka+myi+kaverilleni+veneen,+piti+hänelle+veneenkäsittelykokeen+ennen+myyntiä.+Syynä+oli+se,+että+hänen+lähipiirissään+oli+vauva+tippunut+veneestä+veteen,+ja+hän+koki+olevansa+vastuussa+siitä,+ettei+luovuta+venettä+osaamattomalle+kipparille,+vielä+kun+sillä+mun+kaverilla+oli+pieniä+lapsia.+No,+meitä+on+moneksi.
05.09.2017 13:19
Ahaa,+näkyy+varmaan+vain+työpöytäversiossa.+Nehän+kysyy+myös+toteutunutta+hintaa,+kun+ilmoittaa+kohteen+myydyksi.
05.09.2017 11:28
Itsellä+27+vuotias+tiikkikansi,+hyvässä+kunnossa.+Kerran+hiottu+ja+varaa+on+vielä+toiseen+hiomiseen.++Jos+vettä+pääsee+tiikin+alle,+se+valuu+sitten+tod.+näk.+jostain+sisälle.+Seurakaveri+taisteli+vuosikausia+jatkuvia+vuotoja+vastaan,+kunnes+poisti+tiikin.+Vene+oli+kesän+kuivilla+ja+työtä+oli+paljon,+kun+kaikki+helat+piti+irrottaa+ja+kiinnittää.+Minulla+on+kannen+väliaineena+jotain+vaahtolevyä.+Kenties+se+ei+mätäne+samalla+tavalla+kuin+balsa.+Tiikki+on+kyllä+nätti+materiaali+ja+miellyttävä+paljaan+jalan+alla.+Olen+melkein+aina+paljain+jaloin+purjehtiessa.
04.09.2017 15:09
Mistä+päättelet,+ettei+niitä+saada+nopeasti+myytyä?+30-jalkaisia+Bavarioita+on+aikoinaan+myyty+paljon+uusina,+joten+niitä+on+myös+käytettyinä+paljon+myynnissä+koko+ajan.+Pitäisi+seurata+veneyksilöiden+myyntiaikaa,+jotta+saisi+tilanteesta+jotain+kuvaa.+Myös+jos+nettiveneen+ilmoitukset+maksaisivat+vaikkapa+20+euroa+kuussa,+näyttäisi+tilanne+ihan+erilaiselta,+jos+katsoisi+pelkästään+juuri+tietyllä+hetkellä+myynnissä+olevia+veneitä.+Nettivene+pitää+kirjaa+kaupoista+ja+myyntihinnoista,+muttei+taida+niitä+näyttää+missään.+Ehkä+niitä+saisi+rahalla+ostettua.
04.09.2017 14:35
Kun+uusia+ei+osteta,+kohdistuu+kaikki+kysyntä+vanhoihin.+Tai+sitten+voi+ajatella,+että+kysyntää+ei+vain+ole.+Vanhojen+veneiden+kauppiaat+on+vielä+elossa,+joten+he+saavat+liikevaihtoa+aikaiseksi.+Epäilen+siis,+että+markkinoilla+on+kysyntää+vanhoille+veneille.++Suomessa+ei+vain+uusien+veneiden+kauppa+ole+laman+jälkeen+päässyt+jaloilleen.+Noihin+elämäntapamuutoksiin+mä+en+usko+kuin+osittain.+Satamat+on+heinäkuussa+aika+täynnä.+Vesillä+liikkuu+niin+vanhoja+kuin+uusia+veneitä.+Kannattaa+myös+muistaa,+että+kysyntäkäyrän+lisäksi+on+myös+tarjontakäyrä.+Tarjontaa+on+vähemmän+alhaisilla+hinnoilla.
03.09.2017 17:32
87 / 177