Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
salopuu
profiilit
salopuu
salopuu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
56
Kommenttia
769
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaikalin+akoitus+on+raamatullinen.
20.05.2019 11:04
On+Luoja+naiselle+tissit+suonut+niin+ei+niitä+voi+voi+kirkon+eteisessä+naulaankaan+laittaa+ja+vartalon+muodot+näkyvät+jos+ei+ihan+paksuun+säkkiin+verhoudu.+Olen+kesäihmien+ja+en+kyllä+paksuja+tummia+sarkavörkkeleitä+kesällä+päälleni+pakkaa.+Kyllä+Jumalan+luoman+ihminen+saa+elää.+Ei+sille+voi+mitään+jos+on+seksuaaalisesti+sairaita+tai+himoonsa+kääriintyneitä.++Yksi+seksihullu+mies+sanoi+että+jos+hän+näkee+potukelkkaa+potkivan+naisen+ja+naisen+ei+tarvitse+nuorikaan+olla++niin+kalikka+alkaa+elämään.++Ei+ole+helppo+olla+mieskään.
19.05.2019 16:02
Jos+huorintekijä+todella+katuu+ja+palaa+ja+osapuolet+sopivat,+niin+kyllä+jatko+mahdollista.+On+vaihtoehto+sopia+tai+erota.++Jos+ymmärtää+luonteensa+heikoksi+ja+on+mustasukkaisuuteen+taipuvainen,+on+paras+ero.+Ei+ole+helppo+elää+jos+ei+luottaa+ja+kunnuoitus+toista+kohtaan+on+mennyt.
19.05.2019 13:35
Pitkään+uskossa+olleena+on+kokenut+kaikkea+ja+intohimoni+on+lukea+elämäkertoja.++Ja+on+se+vain+niin+että+ei+ole+koettelematonta+uskoa.+Jokaiselle+sallitaan++vaikeuksia+omaksi+tarpeeksi.++Ja++varsinkin+he,+joilla+on+edessä+haastava+ja+pitkä+tehtävä+koetellaan+kovasti.++Samaa+luemme+Raamatun+lehdiltä.+Job+sai+pitää+vain+vaimonsa,+mutta+kaiken+muun+hän+menetti.++Hän+pyysi+miestään+siunaamaan+ja+vaikka+kuolemaan.+Usein+on+käännetty+vaimon+sanat+väärin.++Evankelistat+joutuvat+usein+perheen+hylkäämiksi,+heitä+++vainotaan.+Kun+on+elämä+itsellä+helppoa+on+hienoa+kuunnella+raamattutunteja+uskonsankareista+mutta+entäs+kun+koetukset+tulevat+omalle+kohdalle.++Onneksi+Jumala+ei+hylkää+hetkellä+kun+ihminen+ei+jaksa.+On+aika+käydä+pettymyksen+ja+vihan+tunteet.+Ja+eiköhän+mustasukkaisuus+ole+voimakkain++vihan+tunne,+mitä+ihminen+kokee.++Olen+minäkin+ollut+joskus+tilanteessa+että+tavaratalon+portaikossa+olisi+tehnyt+mieli+läjäyttää+kolmatta+pyörää+maiharilla+takalistoon.++Kyllä+se+raivo+on+sitä+luokkaa+kun+lukee+toisen+kasvoilla+vielä+muka+voittajan+ilmeen.++Onneksi+tunteet+voi+kokea,+käsitellä+ja+asioissa+edetä+järkevämmälläkin+tasolla.+Ja+kyllä+Jumala+auttaa,+antaa+voiman.++Hän+on+oikeudenmukainen+ja+uskon+että+hoitelee+palkanmaksut+ja+kostotkin+ajallaan.++Ei+siitä+siunausta+tule+jos+ryöstää+toisen+puolison.+Ja+onko+sitten+siunaus+elää+petturin+kanssa.+Jos+on+ollut+kerran+uskoton+on+helppo+olla+sitä+toisenkin+kertaa.
19.05.2019 13:30
Kannattaa+ajatella+ja+toimia+myös+järjen+kanssa.+Avioero,+se+että+rakkain+ja+läheisin+pettää+ja+jättää+ja+sotkee+vielä+lasten+elämän+on++kovimpia+koetuksia.+Ei+taloudellinen++petos+ole+mitään+sen+rinnalla.+Kyllä+kokee+vihaa,+raivoa,+avuttomuutta+ja+että+elämä+on+tuhottu.+Sitten+meinaa+tulla+uupumus+ja+masennus.++Itseäni+siinä+vaiheessa+rohkaistiin+että+uutta+älä+nyt+vain+ala+katselemaan+ja+kun+ei+olisi+voinut+edes+vähemmän+kiinnostaa.+Minulla+meni+työpaikkakin+yrityksen+jäädessä.+Olin+koditon+ja+tyhjän+päällä.++Tunnen+muutaman+elämässään+katkeroituneen+niin+uskovaisen+kuin+uskomattoman.++He+jauhavat+menneisyyttään+itsesäälissä+pysyen+paikallaan.++Kylkiäisenä+on+kaikki+sairaudet,+ylipaino,+masennus+ja+jopa+päihteet.+Halu+kostaa+on+yhä+päällä.++Ja+jos+pystyisi+vaikka+pahoinpitelemään+esän+ja+sen+uuden+niin+ei+se+enää+entistä+takaisin+tuo.+Kun+olen+valinnut+Jumalan+sanan+neuvon+niin+olen+saanut+elää+ja+jopa+nauttia+siitä+terveenä+ainakin+15+vuotta.++En+vaihda+osaani+katkeroituneiden+kanssa.+Jo+itsenä+hyvinvoinnin+kannalta+sovinto+menneen+kanssa+kannattaa.
19.05.2019 10:44
Minun+mies+ei+ollut+uskossa+eikä+se+nainenkaan.+Olen+vapautunut+täysin+ja+uskon+että+Jumala+on+oikeudenmukainen.+Olen+jättänyt+heidät+Korkeimman+tuomion+varaan.++Usko+avioliittoon+on+kyllä+kohdallani+mennyt.++Ei+oikein+jaksa+uskoa+ikuiseen+uskollisuuteen+kun+uskovaton+helposti+eroavat.
18.05.2019 21:06
Olen+menettänyt+miehen,+omaisuuden,+kodin+toiselle+naiselle.+Teki+jopa+lapsen+mieheni+kanssa.++Ei+Jumala+ole+syyllinen+jos+ihmiset+teevät+huorin.+Koin+minäkin+vihaa+ja++pettymystä+kun+Jumala+ei+pakottanut+miestäni+muuttamaan+mieltä.++Jumalakin+on+murheellinen+kun+perhe+hajoaa+ja+tulee+syntiä.++Minulla+ei+ole+ollut+muuta+vaihtoehtoa+kuin+antaa+vihani+Jumalalle.+En+halua+helvettiin+katkeruuden+vuoksi.+Ja+jos+teet+pahaa,+joudut+lusimaan+vankilassa.+Onko++sekään+elämää.+Hyvä+että+tunnustat+vihasi.
18.05.2019 21:00
Ei+ole+asiallista+pilkata+yksittäisiä+henköitä+.
17.05.2019 21:55
Rahab+on+alkukielessä+portto+tai+majatalonpitäjä.++Hän+saattoi+olla+portto+ja+majataloyrittäjä++tai+sitten+portto+tai+vain+majatalonpitäjä.
17.05.2019 09:36
Ja+jos+on+miespuolinen+riivattu+niin++joka+toinen+sana+on+kirosana+ja+++seksuaaliset+irstaat+puheet.+++Ja+raivo+ja+murha-+,+kidustus+fantasiat.
16.05.2019 21:49
Eikö+sinun+olisi+pitänyt+ajaa+se+riivaaja+ulos+siitä+ihmisestä".++Mikäli++henkilö+ei+halua+tulla+uskoon+ja+seurata+Jeesusta,+ei+ulosajamisella+olisi+merkitystä.
16.05.2019 18:04
Ei+aina+tunnista+riivattua+ilman+henkien+erottamisen+lahjaa.+Ja+psyykkinen+sairaus+voi+oireilla+monella+tapaa.+Lähistöllä+asui+nainen+joka+luullakseni+oli+ajoittain+riivattu+.+Ei+sietänyt+puhetta+Jeeskuksesta+ja+uskonasioista.+Kerran+kaupan+kassalla+katse+oli+lasittuneen+pohjattoman+hirveä+että+en+voinut+katsoa.+Kaksi+kertaa+on+riivattu+yrittänyt+tulla+päälle+mutta+olen+ehtinyt+torjua+Jeesuksen+nimessä.
16.05.2019 15:31
Mies+joutuu+viimeistään+vastuuseen+viimeisellä+tuomiolla+ja+sitä+ennen+tuonelan+vaivoihin.
15.05.2019 17:44
Mikä+on+teidän+pilkkaajien+osa+jos+ette+tee+parrannusta+.+Joudutte+kerran+Jumalan+tuomioistuimen+eteen!
15.05.2019 17:41
Vanha+testamentti+kertoo+ajasta+ennen+Jeesusta+ja+Jumala+oli+antanut+käskyt+ja+vähinmäisvaatimukset+kuinka+elää.+Kaikki+uhrirituaalitkin+oli+työläs+ruljanssi.+Ei+missään+kohti+Jumala+kannusta+ottamaan+useampaa+vaimoa.+Naisten+sosiaalinen+ja+taloudellinen++tilanne+oli+heikko.+Naisen+toimeentulo+oli+siinä+että+pääsi+palvelijaksi+tai+avioliittoon.+Jos+mies+kuoli+niin+juutalaisilla+oli+sääntö+että+veljellä+oli+velvollisuus+ottaa++leski+vaimoksi.+++Se+oli+juutalaisten+oma+käytäntö.+En+löydä+missään+Uuden+testamentin+paikassa+esimerkkiä+että+kristityllä+olisi+ollut+useata+vaimoja.+Kun+oli+eletty+pakanuudessa+ja+ennen+alkuseurakuntaa+niin+varmaan+alussa+oli+moniavioisia+miehiä.++Jatkossa+niitä+ei+enää+tullut.+Lähetystyöntekijät+kohtaavat+moniavioisuutta+vieläkin+alkukantaisheimoissa.+Jos+puolisoita+on+useampi+ja+perhe+tulee+uskoon,+niin+asia+ratkaistaan+niin+ettei+jo+olevia+puolisoita+ei++pidä+hylätä+ja+jättää+heitteille+mutta+lisää+ei+saa+ottaa.+Vanhan+testamentinkin+aikaan+juutalaisten+tuli+pitää+huoli+vaimoistaan+ja+jälkeläisistään.++Ja+ei+se+ihan+tyhjätaskun+homma+ollut+ylläpitää+monen+naisen+tuottamaa+lapsikatrasta.+++Syntiinlankeemuksessa+tuli+ihmiskuntaa+kaikenlaista+haittaa+joka+ei+ollut+Jumalan+alkuperäinen+suunnitelma.++Alussa+ei+syöty+lihaa+ja+lihansyöminen+tuli+Jumalan+säädöksenä+vasta+vedenpaisumuksen+jälkeen.++Eiköhän+miehellä+ole+pärjäämistä+jo+yhdenkin+vaimon+kanssa.+Kyllä+monivaimoisuus+kitkaa+teki+ja+naiset+kiistelivät+keskenään.+Tuskin+siinä+perheenpäällä+on+helppoa+ollut.
15.05.2019 09:00
Tunnusta+Jeesukselle+nuo+tunteet+ja+kerro+että+olet+voimaton+niistä+vapautumaan.+Jumalan+Sanan+perusteella++tiedät+niiden+olevan+syntiä.+Kerro+Jumalalle+että+halut+vapautua+ja+pyydä+anteeksi+että+olet+vaalinut+niitä.+Pyydä+voimaa+vapautua+ja+antaa+anteeksi.+Ala+rukoilemaan+ja+siunaaaan+vihan+kohteita.+Huomaat+että+alkaa+tulla+muutos+ja+et+enää+koko+ajan+vatvo+asioita+mielessäsi.
14.05.2019 23:41
Ei+tuo+nyt+Ilmestyskirjan+ennustama+pedonkuva+ole,+mutta+jos+kuva+puhuu+niin+demoni+on+asialla.
14.05.2019 21:52
On+totta+ettei+uskovassa+kodissa+kasvanut+välttämättä+tule+uskoon.+Olen+tullut+hell.srk:taan+maallisesta+uskomattomasta+perheestä+80-luvulla.+Se+oli+aikaa+jolloin+muotojumalisia+tai+uskomattomia+tuli+uskoon+++ja+ovat+olleet+ns.+ensimmäisen+polven+hellareita.+Heidän+lapsiaan+on+tullut+uskoon+aidostikin+jo+nuorena+jääden+seurakunnan+aktiiveiksi++ja+sitten+on+heitä+jotka+vieraantuvat+mutta+keski-iässä+ja+60-kymppisinä+uudistuvat.++Ei+kaikki+tule+uskoon+koskaan.++Usein+myös+
seurakuntaan+tulee+jäseniä+jotka+eivät+ole+ennen+kokeneet++uskoontuloa+vaikka+lapsuus+kului+hellareissa.+Samoin+on+luterilaisuudessa.+Jos+koti+on+ollut+aktiivi+seurakunnassa,+nuoret+osallistuvat+kerhoihin+nuoren+toimintaan+mutta+voivat+aikuisena+jäädä+pois+tai+sitten+iän+myötä+usko+jälleen+elpyy.+Ja+kun+verrataan+kirkollisia+herätyksiä,+esim.+körttiläisyyttä+niin+onhan+sekin+liike+erilaista+mitä+Ukkopaavon+aikoihin.+Jumala+antaa+kansallisia+herätyksiä+mutta+ei+usko+kulje+isältä+pojalle+vaan+se+on+Jumalan+ja+aina+ihmisen+välinen+asia.+Paljon+vaikuttaa+onko+evankeliuin+siemen+saatu+nuorena+ja+lapsena+ja+tokkai+lapsuuden+seurakunnalla+on+merkityksensä.+Kun+asun+ikääntyvällä+muuttotappioseudulla+niin+ei+ole+tietoa+mistä+nuorten+aikuisten+kansoittamat+seurakuntien+jäsenet+tulevat.++Ainakin+somessa+liilkuu+paljon+niitä+jotka+ovat+uskossa+mutta+heillä+ei+ole+kiinteää++jäsenyyttä+seurakuntiin+oli+sitten+vapaataustainen+tai+kirkollinen.++Nykyihminen+ei+osaa+sitoutua+ihmisuhteisiin,+seurakuntiin+ja+asuinpaikatkin+vaihtelevat.+Pääasia+olisi+uudestisyntyä+ja+pysyä+uskossa+iankaikkisuuden+kannalta.
13.05.2019 10:41
Kyllä+muuten+ainakin+Sleyssä+niin+opetetaan+ja+yleensä+radiohartauksissa+julistetaan+että+sinut+on+kasteessa+jumalanlapseksi+otettu+tai+kehotetaan+kääntymään+kasteen+armoon.++Mitä+tämä+muuta+voi+tarkoittaa?
13.05.2019 10:10
En+kerro+missä+tapahtui+ja+oliko+edes+helluntaiseurakunnan+jutusta+kysymys.+Oli+suuri+hengellinen+tapahuma+ja+ruokailukin+oli+++voimia+vaativa+ponnistus.+Kettiötiimille+tuli+pottuja+isoissa+säkeissä.++Säkkejä+autosta+oli+vastaanottamassa+hentoinen+jo+iäkäs+sisar.++No+ei+hän+oikein+jaksanut+niitä+siitä+kantaa.+Ohi+sattui+kävelemään+saarnaajana+toimiva+mies+ja+tietenkin+sisaraparka+siinä+jo+aikatalun+painaessa+päälle+oli+pyytänyt+veljeä+apuun.+No+sananjulistaja+oli+vain+terästänyt+ryhtiään+ja+maininnut+että+enhän+minä+voi+kun+olen+pastori.++Siihen+jo+täti++kimpaantuneena+tuhahti+että+jos+täällä+meinataan+tänään+syödä+niin+säkkiin++on+syytä+tarttua+vaikka+on++pastori.+Oli+kai+ne+perunam+tuojat+olleet+myöhässä.+Sitä+en+muista+miten+siinä+sitten+kävi+kun+kuulin+kohtauksen+keittiöhenkilökunnalta.++Kyllähän+Sanan+opettajien+pitää+antaa+paneutua+tehtäväänsä+mutta+jos+asenne+on+tällainen+niin+ei+ole+ihme+jos+tullokset+ovat+laihanlaiset+ja+sieluja+ei+pelastu.
11.05.2019 16:41
32 / 39