Halu tehdä pahaa

Anonyymi

Minä haluan tehdä pahaa. Olen raivoissani ja kyllästynyt kääntämään posken.
Haluan hyvitystä menetyksistäni. Haluan tiettyjen ihmisten kärsivän.
Nyt voit siteerata sitten raamatunlauseilla, kuinka kaikki on väärin ja pitää antaa anteeksi. Luulempa ettet ole joutunutkaan tilanteeseen jossa uskosi koetellaan.
Minä olen ollut siinä tilanteessa jo kolme vuotta ja olen luovuttanut. Jumalia ei halua mitään hyvää minulle vaan tuhoaa elämääni.
Haluan pahoinpidellä ex-vaimoni nykyisen miehen. Mitä hän on minulle tehnyt?
Hän tuli vaimoni elämään vaikka emme vielä olleet eronneetkaan vielä. Nykyisin hän on olevinaan joku isäpuoli lapsilleni ja minun pitäisi tämä kaikki niellä.
Joka päivä kiroan tämän ihmisen ja hänen sukunsa.

121

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllähän se voi ottaa syvältä ja päästä ja vaikka mistä.

      Tulee halu tehdä pahaa, kun on itsellä niin paha olla!! Tuo on minusta ymmärrettävää ja inhimillistä.

      En kuitenkaan usko, että olosi helpottuisi kostosta?
      Mutta uskon kyllä, että tuolkainen tilanne tuntuu äärettömän pahalta ja epäoikeudenmukaiselta.

      Oman itsesikin kannalta ja kaikkien muidenkin kannalta yritä koota ajatuksesi hyvään ja ankkuroitua siihen. Välillä varmasti tulee siltikin aallonpohjia ja mieli tummuu pahoille teille, kun on joutunut kokemaan saman kuin sinä.

      Tiedän myös naisia, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Pettäminen on väärin. Sitä ei voi selittää muutoin. Se on aina väärin.

      • Anonyymi

        Minulla naisena tilanne,niin "uskossa"oleva mies,voimakas ylistäjä ja rukoilija,pettänyt minua monta vuotta.Nainen saa lapsen hänelle!!Viha ja raivo on valtava.Kuinka joku voi rukoilla ja ylistää monta tuntia,harjoittaen haureutta,kuvitellen ettei Jumala näe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla naisena tilanne,niin "uskossa"oleva mies,voimakas ylistäjä ja rukoilija,pettänyt minua monta vuotta.Nainen saa lapsen hänelle!!Viha ja raivo on valtava.Kuinka joku voi rukoilla ja ylistää monta tuntia,harjoittaen haureutta,kuvitellen ettei Jumala näe!

        Paatuneella omallatunnolla. Jokainen vastaa itse teoistaan Jumalan edessä. Ei voi silloin sanoa, että vaimo petti tai mies petti tai käärme petti.

        On ikävää ja huolestuttavaa tietää mihin tuollainen pettäjän elämä johtaa jos ei tee parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla naisena tilanne,niin "uskossa"oleva mies,voimakas ylistäjä ja rukoilija,pettänyt minua monta vuotta.Nainen saa lapsen hänelle!!Viha ja raivo on valtava.Kuinka joku voi rukoilla ja ylistää monta tuntia,harjoittaen haureutta,kuvitellen ettei Jumala näe!

        Jumalalle tuollaisen miehen/naisen ylistys on kauhistus! Saastaiset saastuvat edelleen...ja helvetissä on todella KUUMA.


      • Anonyymi

        Tunge sinä sadisti se helvetti persesilmääsi.


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajan tunteet.

      Mene ja vedä turpaan sitä vaimosi nykyistä miestä. Sillai, tuntuvasti, muttei liian lujaa. 😖 Sano sille, että löin sua, koska veit multa vaimon, mäntti!

      Olosi tuntuu sen jälkeen varmasti paljon paremmalta ja lapsesikin huomaavat, että heillä on oikea isä. 🤗

      • Anonyymi

        Pitäähän sitä naistakin rangaista,miksi meni antamaan toiselle miehelle!!!


      • Anonyymi

        Eiköhän Jumala rankaise heitä tuosta. Harmi kun syyllistyivät tuollaiseen tekoon. Säälittäviä.


      • Anonyymi

        Toivottavasti saavat pelastuksen armon vielä ja oikeasti tulisivat heränneelle omalletunnolle siis oikeasti ja tosissaan muuten käy köpelösti.


    • Olen menettänyt miehen, omaisuuden, kodin toiselle naiselle. Teki jopa lapsen mieheni kanssa. Ei Jumala ole syyllinen jos ihmiset teevät huorin. Koin minäkin vihaa ja pettymystä kun Jumala ei pakottanut miestäni muuttamaan mieltä. Jumalakin on murheellinen kun perhe hajoaa ja tulee syntiä. Minulla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa vihani Jumalalle. En halua helvettiin katkeruuden vuoksi. Ja jos teet pahaa, joudut lusimaan vankilassa. Onko sekään elämää. Hyvä että tunnustat vihasi.

      • Minun mies ei ollut uskossa eikä se nainenkaan. Olen vapautunut täysin ja uskon että Jumala on oikeudenmukainen. Olen jättänyt heidät Korkeimman tuomion varaan. Usko avioliittoon on kyllä kohdallani mennyt. Ei oikein jaksa uskoa ikuiseen uskollisuuteen kun uskovaton helposti eroavat.


      • salopuu kirjoitti:

        Minun mies ei ollut uskossa eikä se nainenkaan. Olen vapautunut täysin ja uskon että Jumala on oikeudenmukainen. Olen jättänyt heidät Korkeimman tuomion varaan. Usko avioliittoon on kyllä kohdallani mennyt. Ei oikein jaksa uskoa ikuiseen uskollisuuteen kun uskovaton helposti eroavat.

        Ikävä lukea, kun uskotaan olemattomiin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, että olet tehnyt tietoisen valinnan olla antamatta anteeksi.
      Anteeksi antamattomuutesi ja katkeruutesi vahingoittavat eniten sinua itseäsi.
      Sinä itse olet se, joka siitä eniten joutuu kärsimään. Sinun tulisi jo itsesi ja
      oman hyvinvointisi tähden antaa anteeksi ja jättää asia Jumalalle. Luovu
      vihasta ja katekruudesta ja kostonhalusta. Luovuta ne kaikki Jeesukselle.

      Ja kehotan tämän ajatellen sinua itseäsi ja omaa hyvinvointiasi.
      Ei ole viisasta elää katekruudessa ja anteeksiantamattomuudessa. Se on
      kuin syöpä joka jäytää olemustasi ja lopulta tuhoaa sinut täysin.
      Vielä voit antaa katkeruutesi Jumalalle ja päästä vapauteen.

      • Anonyymi

        Kun näkisi sen päivän,että Jumala kostaa,niin olo helpottuisi.Aina uskikset saarnaa anteeksiantamattomuudesta ja katkeruudesta.Rikoksesta kuuluu rangaistus.Tänä päivänä on jatkuvasti oikeudessa jos jonkinsorttista juttua,kunnianloukkausta,seksuaalista häirintää ym.Suuria korvauksia vaaditaan.Miksi uskovan pitäisi olla marttyyri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkisi sen päivän,että Jumala kostaa,niin olo helpottuisi.Aina uskikset saarnaa anteeksiantamattomuudesta ja katkeruudesta.Rikoksesta kuuluu rangaistus.Tänä päivänä on jatkuvasti oikeudessa jos jonkinsorttista juttua,kunnianloukkausta,seksuaalista häirintää ym.Suuria korvauksia vaaditaan.Miksi uskovan pitäisi olla marttyyri?

        Jälleen ymmärrän tuskasi. Noin minäkin olen ajatellut.

        Sitten itkun, katkeruuden ja rukousten sijasta / lisäksi aloin lopulta myös itse toimia. Kostan tavallani, haen itse oikeuteni. En enää vaikene kokemistani vääryyksistä, ja niitä on ollut erilaisia, ja paljon. Kerron - voimieni mukaan - ääneen kaiken sen mitä olen kokenut ja mitä ajattelen. Jauhan asiat selviksi, kunnes vihollinen morttelissani on silkkaa murua. 📃🔪🎙️📢

        ”Ken vaivojansa vaikertaa, / On vaivojensa vanki. / Ei oikeutta maassa saa, / Ken itse sit' ei hanki.” 🔪

        Wiki:
        "Ilkka on Kaarlo Kramsun kirjoittama runo, joka kertoo nuijasodan kapinapäälliköstä Jaakko Ilkasta. Runon tunnetuimmat säkeet ovat sananparreksi muodostuneet. Runossa Kramsu esittää nuijasodan kansallisena sekä yhteiskunnallisena vapaustaisteluna ja Ilkan Suomen kansan aatteellisena herättäjänä. Tekstin on katsottu muovanneen suomalaista identiteettiä."
        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkisi sen päivän,että Jumala kostaa,niin olo helpottuisi.Aina uskikset saarnaa anteeksiantamattomuudesta ja katkeruudesta.Rikoksesta kuuluu rangaistus.Tänä päivänä on jatkuvasti oikeudessa jos jonkinsorttista juttua,kunnianloukkausta,seksuaalista häirintää ym.Suuria korvauksia vaaditaan.Miksi uskovan pitäisi olla marttyyri?

        >>>Miksi uskovan pitäisi olla marttyyri?<<<

        Ei tarvitse olla marttyyri mutta tarvitsee pysäyttää vihollisen vahingonteko.
        Siihen vain sinä kykenet kun on kyse sinun omasta elämästäsi ja valinnoista.
        Kun rukouksessa viet asian Herralle Jeesukselle ja sanot, että vaikka et nyt
        kykene antamaan anteeksi ja siunaamaan sitä heppua, sinä kuitenkin tahdot
        kyetä antaa anteeksi ja siunata jo oman itsesi tähden. Pyydä Jeesukselta voimaa antaa anteeksi. Omassa voimassa se voi olla jopa mahdotonta mutta ei Jumalan voimassa.

        Jumalan rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tulen hehku. Kun
        tämä rakkaus valtaa ihmisen, hän kykenee antamaan anteeksi mitkä teot
        tahansa. Ajattele Jeesusta ristillä. Hän rukoilee Isältä anteeksiantamusta
        niille, jotka vaativat Hänet ristiinnaulittavaksi ja naulitsivat hänet ristille,
        pilkkasivat Häntä ristillä ja sylkivät Häntä kasvoille halveksien Häntä.
        Sen Hän teki Jumalan rakkauden voiman kautta.


      • Anonyymi

        Särkynyttä, toistuvasti petetyn sielua ja mieltä ei vaan anteeksianto paranna. Varsinkin kun uskovainen mies sen tekee, johon on luottanut. Hän vaatii että kaiken pitäisi olla ennallaan kun Jumala hänelle antoi anteeksi. En saisi muistaa, mutta kun se sairastutti minut loppuelämäksi. Miten unohdan? Elän helvetin tuskassa mieleni kanssa joka päivän. Ei ole voimaa muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Särkynyttä, toistuvasti petetyn sielua ja mieltä ei vaan anteeksianto paranna. Varsinkin kun uskovainen mies sen tekee, johon on luottanut. Hän vaatii että kaiken pitäisi olla ennallaan kun Jumala hänelle antoi anteeksi. En saisi muistaa, mutta kun se sairastutti minut loppuelämäksi. Miten unohdan? Elän helvetin tuskassa mieleni kanssa joka päivän. Ei ole voimaa muuhun.

        Jumala parantaa. Anteeksianto on ensimmäinen askel parantumisen tiellä. Sen lisäksi asia on työstettävä pohjia myöten. Alkaen siitä miksi tuntee vetoa epäluotettaviin ihmisiin. Ei ole sattumaa, jos samat asiat toistuvat elämässä yhä uudelleen.

        Ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta. Ja parantuminen on mahdollista vain, jos pystyy katsomaan rehellisesti myös omaa osuuttaan tilanteeseen. Jos sitä ei tee, niin samat virheet toistuvat. Uhriutuminen ansa, joka estää parantumisen ja eteenpäin menon. Puhun kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala parantaa. Anteeksianto on ensimmäinen askel parantumisen tiellä. Sen lisäksi asia on työstettävä pohjia myöten. Alkaen siitä miksi tuntee vetoa epäluotettaviin ihmisiin. Ei ole sattumaa, jos samat asiat toistuvat elämässä yhä uudelleen.

        Ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta. Ja parantuminen on mahdollista vain, jos pystyy katsomaan rehellisesti myös omaa osuuttaan tilanteeseen. Jos sitä ei tee, niin samat virheet toistuvat. Uhriutuminen ansa, joka estää parantumisen ja eteenpäin menon. Puhun kokemuksesta.

        Et tainnut ymmärtää. En ole uhriutunut, asiat käyty läpi asiantuntijoiden avustuksella ja puhuttu vuosikymmenet. Mies lupaa aina mutta ei pidä lupauksiaan. Kyseessä on sama mies, johon olen halunnut luottaa. Meillä on myös yhteinen lapsi, jolta en ole halunnut viedä isää enkä perhettä. En tunne vetoa epäluotettavien enkä enää muihinkaan miehiin. Psyykkinen sairastuminen voi viedä sinulta voimat puolustautua. Voi käydä kenelle tahansa. Minäkö olen syyllinen mielestäsi siihen että mies pettää? En todellakaan löydä syytä itsestäni eikä sitä ole kukaan muukaan sanonut löytävänsä. Ei pettäjä itsekään. Sinä tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun näkisi sen päivän,että Jumala kostaa,niin olo helpottuisi.Aina uskikset saarnaa anteeksiantamattomuudesta ja katkeruudesta.Rikoksesta kuuluu rangaistus.Tänä päivänä on jatkuvasti oikeudessa jos jonkinsorttista juttua,kunnianloukkausta,seksuaalista häirintää ym.Suuria korvauksia vaaditaan.Miksi uskovan pitäisi olla marttyyri?

        En ensimmäiseksi puhuisi noin: TÄYTYY antaa anteeksi, täytyy hyväksyä.
        Jokaisella on oltava oikeus kertoa tunteensa.
        En vihannut entistä miestä. Kellekään on turha puhua oikeudenmukaisuudesta silloin kun todella rakastaa, hänen sydämensä on kuitenkin jossain muualla. Mutta yritin miettiä hänen hyviä puoliaan ja kuinka hyväsydäminen hän oli oikeasti.

        Näistä sen sijaan olen usein loukkaantunut, kun joku korostaa: meillä on, sinullapas ei. Nyt tahdon senkin tehdä tyhjäksi.
        Kaikilla on samat asiat ja oikeudet, joku vain tarvitsee mielikuvaa miten omasta mielestään onnekkaampi.

        Kamalinta on tunneriepotus, katkeransuloinen draama, rationaalinen ja järkevä ihminen voi ainakin yrittää pelastaa toisen vaikka ei niin rakastakaan.
        Jumala ei tarkoittanut meistä draamatyperyksiä.
        Iankaikkisuudessa olemme kykeneviä asettumaan kaiken yläpuolelle.


    • Anonyymi

      Joo, kyllä on paljon pettämistä maailmassa ja uskovissakin. En tiedä miten he sammuttavat omantuntonsa ja oikeuttavat käytöksensä.
      Minua erikoisesti raivostutti Tänään, kun näin exän nykyisen taluttavan mun poikaa.
      Ei sillä ole oikeutta mun lapsiin. On väärin että exä tuo uuden isäehdokkaan lasteni elämään. Eroa haluavan tulisi luopua oikeuksistaan lapsiinsa

      • Anonyymi

        Synti tuo paljon kärsimyksiä ihmisten elämään, kuten olet havainnut.
        Sinulla on kuitenkin valta pysäyttää synti ja sen valta omassa elämässäsi.
        Älä siis pane vahinkoa kiertämään vaan pysäytä se nyt Jeesuksen nimessä.


      • Anonyymi

        Ei paranna rikkinäistä sairastunutta mieltäni mikään hoito eikä anteeksipyyntö enää. Yritetty on. En saisi muistaa ettei miehen tarvitse kärsiä virheistään loppuikäänsä. Valehtelija ja paatunut pettäjä vuosikaudet. Olen vanki monella tapaa, ei voimaa eikä vaihtoehtoja. Elämä mennyt hukkaan, uskovan miehen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paranna rikkinäistä sairastunutta mieltäni mikään hoito eikä anteeksipyyntö enää. Yritetty on. En saisi muistaa ettei miehen tarvitse kärsiä virheistään loppuikäänsä. Valehtelija ja paatunut pettäjä vuosikaudet. Olen vanki monella tapaa, ei voimaa eikä vaihtoehtoja. Elämä mennyt hukkaan, uskovan miehen takia.

        Olet vanki vain niin kauan, kuin haluat olla sitä. Jeesus on vankien vapauttaja. Avaimet vankilan oveen ovat jo kädessäsi. Mutta et halua käyttää niitä, sillä se vaatii katkeruudesta luopumista. Katkeruus on parantumisesi este numero yksi.

        Anteeksiannolla ei ole mitään tekemistä miehesi kanssa. Sen tarkoitus on vapauttaa sinut. Leikillisesti sanottuna se on oikeastaan paras "kosto". Sillä niin kauan kuin et anna anteeksi, olet näkymättömillä siteillä kiinni petturimiehessäsi!

        Et tietenkään unohda mitä tapahtui - ellei tule Alzheimeria. Kaikki tapahtunut varastoituu muistiin. Mutta jos pystyt antamaan anteeksi ja päästämään irti, niin muistoilla ei ole enää valtaa sinuun. Ne eivät estä sinua jatkamasta elämää, eivätkä myrkytä kehoasi stressihormoneilla.

        Jos luulet etten tiedä mistä puhun, niin minun ex-miehelläni on 5 lasta toisen kanssa.:) Mutta ei se minua häiritse, sillä Jumala on vapauttanut minut.


      • Anonyymi

        Onko lapset hankittu, kun olet ollut naimisissa tuon miehen kanssa?


      • Anonyymi

        Olen antanut anteeksi, mutta sairastuin psyykkisesti tuossa rytäkässä, koska se oli shokki minulle. Mies ei ole halunnut erota. Yhteinen lapsi hankittiin kahden pettämiepisodin välillä. Hänen takiaan olen jatkanut, enkä koe olevani uhri. Olen herkkä ihminen ja uskoin, että uskovaan mieheen voin luottaa. Nuo hänen syrjähyppynsä eivät olleet mitään yhden illan juttuja, vaan kumpikin kesti salassa vuosia. Itse olen ollut uskollinen ja elänyt mielestäni normaalia elämää, paitsi seksiä en ole saanut kolmeenkymmeneen vuoteen. En ole pihdannut. Lapsi koeputkihedelmöityksellä molempien yhteisestä vapaasta toiveesta, hän ei muuten olisi saanut.


      • Anonyymi

        Jatkoa.... Enkä ole edelleenkään varma siitä mitä hän tekee selkäni takana. Ei enää haittaakaan, mutta tunnen että elämäni meni hukkaan. Seurakunnassa aina painotettu että erota ei saa. Eroaja ei peri taivaan valtakuntaa. Mies ei haluakaan erota, jos siihen päin olen vihjannutkin, hän alkaa lahjoa ja tekee kaikkensa etten lähtisi, Lupaukset kuitenkin unohtuu hyvin pian, eikä hän pidä minua ajan tasalla mistään asioista. Ärsyyntyy jos kysyn arkipäivän asioista.


      • On miehiä joilla naisesta on päällä äitihuorasyndrooma. Kotona pitää olla uhrautuva, kodin kunnossa pitävä äitihahmo ja sitten on seksiä varten kaunis nuori rakastajatar, jonka kanssa pitää iloa, ryypätä. naida ja tanssia ja viettää vapaata. Mieheni kertoi että hänellä on tällainen mieskaveri jolla on kaksi naista eri rooleissa. Oikean vaimon kanssa on lapset mutta vähän avioelämää. Yleemsä mies ei ala elämään uskottoman naisen kanssa. Tunnen kolme tapusta lähipiirissäni että asia on ollut kerrasta poikki vaimon tai avokin pettäessä. Me naiset olemme osaltamme typeriä ja sallimme miehen juoksut pitämällä yllä kotia johon petturi saa aina palata paikkaamaan turkkiaan tai olemme niin hölmöjä jotta uskomme vakuuttut parannuksesta. Ja kyllähän aviorikkojasta saa erota. Ei Raamattu kiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lapset hankittu, kun olet ollut naimisissa tuon miehen kanssa?

        Ei kai kukaan täysissä järjissä oleva nainen katso vierestä kun aviomies hankkii 5 lasta toisen kanssa? Ensimmäisen tulokkaan pitäisi olla jo tarpeeksi vahva viesti, että on aika päästää irti. Ja parempi tehdä se oman mielenterveytensä vuoksi ilman katkeruutta.


    • Anonyymi

      Olet persu?

      • Anonyymi

        Ei vaan Mersu kansaa.


    • Anonyymi

      Hyvin inhimmillinen reaktio aloittajalla. Ei häntä voi moittia.

      Katkeruus ja viha kuitenkin vain jäytää sisältä ja tuhoaa ihmisen. Se pitäisi saaada loppumaan. En tiedä miten. Ehkä Jumala tietää.

    • Anonyymi

      Raivostuttavaa, kun seurakunta hyväksyy myös tämänkaltaisen synnin. He otetaan seurakunnassa uutena parina. Kukaan ei tunnu muistavan mitä on tapahtunut.
      Siellä ne onnellisina nauravat vailla huolta ihmisistä joita ovat pettäneet.
      Tyypillinen tapa eronneilla tuoda uusi kumppani seurakuntaan on tälläinen: ensin erotaan ja sitten ollaan vuosi pari pois seurakunnasta. Kun pöly on laskeutunut tullaan takaisin seurakuntaan ja mahdollisesti kerrotaan vaikeuksista elämässä ja uskossa. Siinä sitten samalla on löytynyt uusi kumppani. Ihmiset eivät tuomitse, kun ajattelevat, että hänhän oli lähes luopio vähän aikaan. Eihän silloin ymmärrä edes pettämistä taikka vääryyttä.
      Myös yhteiset ystävät, jotka aluksi olivat puolellani ovat nyt ystäviä tämän uuden kumppanin kanssa.

      • Anonyymi

        Jeesus oli ystävä myös Juudakselle.
        Mutta Juudas petti Herran eikä ollut Herran ystävä.
        Siitä huolimatta Jeesus oli Hänelle ystävä loppuun asti.


      • Anonyymi

        Just tuo on niin oksettavaa näissä valheellisissa lahkoissa.Kaikki on hyväksyttävää,siunausta,siunausta näille väärintekijöille.Uhria rangaistaan,hänen pitää antaa anteeksi ja siunata tätä uutta paria.Teeskentelijöitä!!!Raippoja väärintekijöille!En aio olla ristillä marttyyrina,Jeesus sanoi,se on täytetty.Hän raivostui ja kaatoi rahanvaihtajien pöydät.Sota alkakoot teeskentelijöitä vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuo on niin oksettavaa näissä valheellisissa lahkoissa.Kaikki on hyväksyttävää,siunausta,siunausta näille väärintekijöille.Uhria rangaistaan,hänen pitää antaa anteeksi ja siunata tätä uutta paria.Teeskentelijöitä!!!Raippoja väärintekijöille!En aio olla ristillä marttyyrina,Jeesus sanoi,se on täytetty.Hän raivostui ja kaatoi rahanvaihtajien pöydät.Sota alkakoot teeskentelijöitä vastaan!

        Ei meillä ole sota lihaa vastaan vaan väärää henkeä vastaan. Sivusta tämä.

        Raamatussa kehoitetaan nuhtelemaan synnintekijää ja varomaan ettei itse samaan lankeaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä ole sota lihaa vastaan vaan väärää henkeä vastaan. Sivusta tämä.

        Raamatussa kehoitetaan nuhtelemaan synnintekijää ja varomaan ettei itse samaan lankeaisi.

        Katso, että teet oikeat valinnat. Mitkä valinnat teet, ratkaisevat sinun tulevaisuutesi ja onnesi tai onnettomuutesi. Sinulla on edessäsi valittavana elämä tai kuolema. Niin vakavasta asiasta tässä nyt on kysymys. Siksi valitse elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso, että teet oikeat valinnat. Mitkä valinnat teet, ratkaisevat sinun tulevaisuutesi ja onnesi tai onnettomuutesi. Sinulla on edessäsi valittavana elämä tai kuolema. Niin vakavasta asiasta tässä nyt on kysymys. Siksi valitse elämä.

        Viiesti oli tarkoitettu vastaukseksi tähän:
        Anonyymi
        19.5.2019 0:33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso, että teet oikeat valinnat. Mitkä valinnat teet, ratkaisevat sinun tulevaisuutesi ja onnesi tai onnettomuutesi. Sinulla on edessäsi valittavana elämä tai kuolema. Niin vakavasta asiasta tässä nyt on kysymys. Siksi valitse elämä.

        En nyt ymmärtänyt yhtään tätä kommenttia?Ihan oli niin osuva kommentti,johon vastasit.Raippoja teeskentelijöille!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ymmärtänyt yhtään tätä kommenttia?Ihan oli niin osuva kommentti,johon vastasit.Raippoja teeskentelijöille!!!!

        Anteeksiantamattomuus ja katkeruus vievät kuolemaan koska ne ovat Pahasta. Anteeksi antaminen ja siunaus vie elämään koska ne ovat Elämästä: Jumalasta.

        Sinä kerroit, että OLET VALINNUT olla antamatta anteeksi. Samalla tavalla sinä voit VALITA ANTAA ANTEEKSI. Ja jos tämä tuntuu mahdottomalta, sinun ei tarvitse tehdä sitä omassa voimassasi. Jeesus on vierelläsi ja tahtoo antaa sinulle voiman antaa anteeksi. Mutta jos sinä kieltäydyt tuomasta asiaa Jeesukselle ja valitset olla antamatta anteeksi, Hän ei voi auttaa sinua.

        Valitsemalla antaa anteeksi, sinä valitset siis elämän. Valitsemalla olla antamatta anteeksi, sinä valitset kuoleman. Olet tässä ketjussa lukenut todistuksia siitä, mitä anteeksi antaminen on saanut aikaiseksi anteeksi antajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso, että teet oikeat valinnat. Mitkä valinnat teet, ratkaisevat sinun tulevaisuutesi ja onnesi tai onnettomuutesi. Sinulla on edessäsi valittavana elämä tai kuolema. Niin vakavasta asiasta tässä nyt on kysymys. Siksi valitse elämä.

        Osaatko itse aina tehdä suorilta sen oikean valinnan? Jos et niin olet kadotettu, vai? Ei armoa, sitä se usko on sitten.


    • Anonyymi

      Et ole vastussa pahuudensta. Käännä selkä ja anna anteeksi. He vastaavat itse omista pahuuksistaan.
      Sinä voit löytää oman elämäsi ja olla onnellinen siinä.
      Rukoile Jumalalta voimia ja muista, että itseään ei kannata tuhota muiden tuhon takia.
      Jokainen joutuu vastuuseen teoistaan. Niin eukkosi, kun sen ukko kun kaikki.
      Sinäkin, joten oleppa tarkkana siinä, että annat vaan anteeksi heille heidän tyhmyytensä.
      Jumala sanoo, että hän hoitelee kyllä pahuudet.
      Ota oma elämäsi itsellesi ja luota Jumalaan. Muuta ei ole.
      En ole helluntalainen vaan ystävä .. ihmisten joukossa.

      • Anonyymi

        Ei se Jumala mitään hoitele.Itse on hommat hoidettava.Tykkään vanhasta testamentista,siellä Jumalan miehet kostivat.


      • Anonyymi

        Anteeksianto ei paranna petettyä. Varsinkin kun uskova pettäjä toistaa tekoaan anteeksi pyydettyään ja vaatii, ettei vaimo saa muistaa. Hän joutuu kuulemma kärsimään virheistään koko elämänsä, ellen ole kuin ennenkin. Mutta sairastuin, itken, kärsin, valvon, olen masentunut lopun ikäni. Hoidot vuosien aikana eivät ole auttaneet eikä rukouskaan. Yhtä tuskaa.


    • Anonyymi

      Kovin kivuliaassa limapussitulehduksessa ja sarvennoisen kipuoireyhtymässä edellä mainitut hoitotoimet eivät yleensä ole riittäviä. Tällöin tehokkain hoito on paikallinen ruiske, jossa 1 ml glukokortikoidia eli kortisonia ja 2–3 ml lyhytvaikutteista puudutetta ruiskutetaan limapussiin tai sarvennoisen takaosaan lihasten kiinnitysalueelle. Lääke on ruiskutettava tarpeeksi syvälle. Jos yksi ruiske ei riitä, ruiske kannattaa uusia 3–4 viikon kuluttua. Yleensä kolmea ruisketta enempää ei tarvita tai pidäkään käyttää. Hoidettu alue voi ruiskeen jälkeen ohimenevästi kipeytyä. Muut haitat ruiskeesta ovat harvinaisia.

    • Anonyymi

      Olet saanut hyviä kommentteja. Useimmat ihmiset ymmärtävät tunteesi, koska avioero on luonnotonta ja synti. Se on Jumalan tahtoa vastaan. Kuitenkin Raamatussa sanotaan, että huorintehneestä puolisosta saa erota. Tuskin tosissasi edes haluaisit sinua pettäneen naisen asumaan luoksesi? Jos saisit pakotettua hänet palaamaan yhteiseen kotiinne, kostaisitko hänelle loputtomiin hänen pahan tekonsa? Vai antaisitko anteeksi? Anteeksi voit antaa nytkin. Rukoile heidän molempien puolesta. Usko pois, se vapauttaa, sinut. He tekevät omat rikoksensa ja vääryytensä ja tekopyhyytensä ja syntinsä. Mitä sinä teet, on sinun vallassasi. Vihasi on ymmärrettävää, mutta valitettavasti et voi pakottaa huorintehnyttä entistä vaimoasi tulemaan takaisin luoksesi. Haluaisitko edes elää sellaisessa maassa, jossa sellainen pakko olisi voimassa.

      Voitko kuvitella pitäväsi puheen seurakunnassasi aiheesta aviorikos? Se voisi olla huomattavasti tehokkaampaa kuin huoripukin mukilointi. Tai kirjoita traktaatti Raamatunlauseineen ja jaa sitä seurakuntalaisille. Pyydä saarnaajaa puhumaan aviorikoksesta, ja jos hän ei suostu, etsi kristittyjen yhteisö, jossa ei hyssytellä syntiä.

      Itselläni ei ole lapsia, mutta luulen, että osaan kuvitella, miten katkeraa sinun on tavata lapsiasi, kun joudut jatkuvasti silmittäin tuon parin kanssa. Avioero on yksi elämän suurimpia traumoja, jopa suurempi kuin leskeksi jääminen, väittävät. Itsekin olen kokenut eron. Rakastan entistä miestäni edelleen, mutta en enää palaisi hänen luokseen, vaikka hän muuttaisi mielensä. Yritän olla vihaamatta hänen nykyistä kumppaniaan. Hän oli jo aikaisemmin ollut avioliitossa, joten siltä osin meidän avioliittommekin oli Raamattua vastaan. En ollut uskossa silloin, enkä ymmärtänyt.

      Olen aikoinani vapautunut vihasta muutamia ihmisiä kohtaan sillä, että rukoilin heille Jumalan anteeksiantoa ja siunausta ja annoin itse heille anteeksi. Tei mielessäni listan inhokeistani ja annoin heille kullekin anteeksi. Se oli sellainen 'lampaiden laskemis' -keino saada unta, kun ajatukset muuten olisivat pitäneet hereillä.

      Ymmärtäisin, jos mukiloisit heidät, mutta tekisit siinä itsesi naurettavaksi tuttaviesi ja lastesi silmissä. Vihasta voi vapautua. Jopa oikeutetusta vihasta, kuten sinun tapauksessasi. Ja voitko toisaalta pohtia niitä syitäkin eroon, joita entinen vaimosi on muistanut sinulle luetella? Ehkä tosiaan voisit jossain asioissa parantaa itseäsi? Kukapa meistä täydellinen olisi, mutta jokainen voi kehittyä.

    • Kannattaa ajatella ja toimia myös järjen kanssa. Avioero, se että rakkain ja läheisin pettää ja jättää ja sotkee vielä lasten elämän on kovimpia koetuksia. Ei taloudellinen petos ole mitään sen rinnalla. Kyllä kokee vihaa, raivoa, avuttomuutta ja että elämä on tuhottu. Sitten meinaa tulla uupumus ja masennus. Itseäni siinä vaiheessa rohkaistiin että uutta älä nyt vain ala katselemaan ja kun ei olisi voinut edes vähemmän kiinnostaa. Minulla meni työpaikkakin yrityksen jäädessä. Olin koditon ja tyhjän päällä. Tunnen muutaman elämässään katkeroituneen niin uskovaisen kuin uskomattoman. He jauhavat menneisyyttään itsesäälissä pysyen paikallaan. Kylkiäisenä on kaikki sairaudet, ylipaino, masennus ja jopa päihteet. Halu kostaa on yhä päällä. Ja jos pystyisi vaikka pahoinpitelemään esän ja sen uuden niin ei se enää entistä takaisin tuo. Kun olen valinnut Jumalan sanan neuvon niin olen saanut elää ja jopa nauttia siitä terveenä ainakin 15 vuotta. En vaihda osaani katkeroituneiden kanssa. Jo itsenä hyvinvoinnin kannalta sovinto menneen kanssa kannattaa.

      • Anonyymi

        Ja huorinteko kuolettaa pyhän avioliiton (Jumalan silmissä), huorintehnyt osapuoli ei enää saisikaan "palata aviopuolisonsa luo". Loppu mikä lopu. Stig åpp och gå UT!


      • Jos huorintekijä todella katuu ja palaa ja osapuolet sopivat, niin kyllä jatko mahdollista. On vaihtoehto sopia tai erota. Jos ymmärtää luonteensa heikoksi ja on mustasukkaisuuteen taipuvainen, on paras ero. Ei ole helppo elää jos ei luottaa ja kunnuoitus toista kohtaan on mennyt.


      • Anonyymi

        Siunausta Salopuu. Juuri noin on toimittava, ellei halua pilata loppuelämäänsä. Eikä toista osapuolta ole myöskään pakko loppuelämäänsä vihata. Aika parantaa haavat. Olen nykyään hyvissä väleissä ex-miehen perheen kanssa. Miksi olisin katkera, sillä minulla on ollut avioeron jälkeen parempi elämä, kuin aviossa ollessa.


    • Anonyymi

      Älä kiroa.
      Rukoile ja siunaa ennemmin. Näin sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle.

    • Pitkään uskossa olleena on kokenut kaikkea ja intohimoni on lukea elämäkertoja. Ja on se vain niin että ei ole koettelematonta uskoa. Jokaiselle sallitaan vaikeuksia omaksi tarpeeksi. Ja varsinkin he, joilla on edessä haastava ja pitkä tehtävä koetellaan kovasti. Samaa luemme Raamatun lehdiltä. Job sai pitää vain vaimonsa, mutta kaiken muun hän menetti. Hän pyysi miestään siunaamaan ja vaikka kuolemaan. Usein on käännetty vaimon sanat väärin. Evankelistat joutuvat usein perheen hylkäämiksi, heitä vainotaan. Kun on elämä itsellä helppoa on hienoa kuunnella raamattutunteja uskonsankareista mutta entäs kun koetukset tulevat omalle kohdalle. Onneksi Jumala ei hylkää hetkellä kun ihminen ei jaksa. On aika käydä pettymyksen ja vihan tunteet. Ja eiköhän mustasukkaisuus ole voimakkain vihan tunne, mitä ihminen kokee. Olen minäkin ollut joskus tilanteessa että tavaratalon portaikossa olisi tehnyt mieli läjäyttää kolmatta pyörää maiharilla takalistoon. Kyllä se raivo on sitä luokkaa kun lukee toisen kasvoilla vielä muka voittajan ilmeen. Onneksi tunteet voi kokea, käsitellä ja asioissa edetä järkevämmälläkin tasolla. Ja kyllä Jumala auttaa, antaa voiman. Hän on oikeudenmukainen ja uskon että hoitelee palkanmaksut ja kostotkin ajallaan. Ei siitä siunausta tule jos ryöstää toisen puolison. Ja onko sitten siunaus elää petturin kanssa. Jos on ollut kerran uskoton on helppo olla sitä toisenkin kertaa.

      • Anonyymi

        On mahdollista, että elämän vaikeudet lisäävät luottamusta Jumalaan. Taaksepäin katsoen näkee miten Jumala kaikesta huolimatta auttaa ja johdattaa. Ja kääntänyt hyväksi nekin asiat, mitkä saatana oli tarkoittanut kompastuskiveksi. Mutta Jumala ei tee mitään väkisin. Hän tekee vain sen, minkä ihminen sallii. Jos olisin juuttunut katkeruuteen ja itsesääliin, niin elämäni tarina saattaisi olla hyvin erilainen.


      • Anonyymi

        (KJV) Job 2:9 kertoo Jobin vaimon sanoneen: 'Kiroa Jumala ja kuole.' Mistä satanistisesta väännöksestä olet lukenut tuon tulkinnan, että kiroaminen olisikin siunaamista?


    • Anonyymi

      Jotkut ihmiset luulevat, että anteeksipyyntö korjaa aiheutetun vahingon. Se ei korjaa mitään. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Anteeksipyytely on tekopyhyyttä ja jolla syyllinen yrittää vain pedata itsensä ulos tekojensa vastuusta.

      Teon uhri sensijaan kärsii monesti hyvinkin kauan, ehkä loppuelämänsä, kuten aloittajan ja monien muidenkin kohdalla on.

      Jeesus ei käskenyt rikollisia "pyytämään anteeksi" vaan "sopimaan asia riitapuolen kanssa". Tällainen, aito, juridinen sopiminen on muuta kuin pari heppoista sanaa. Siinä tarjotaan mm. korvaukset teon uhrille. Tilanne yritetään palauttaa ennalleen, hetkeen ennenkuin rikollinen asteli kuvioihin. Syy on yksin hänen, hänessä henkilöityi ja henkilöytyy pahuus, joka nyt tulisi mitätöidä. Siinä onkin työ.

      Samoin on sanallisten loukkausten kanssa: loukataan verisesti, saadaan siitä mielihyvä ja sitten tekohurskaasti vaaditaan loukatulta anteeksianto. Tiedän eräänkin tällaisen muka-"uskovaisen", jolle muiden loukkaamiset ovat nopeita iskuja ja sitten kohta muka-kadutaan. Tämä helluntailainen ei ole koskaan tehnyt todellista parannusta ja häiritsee höpötyksillään ja jo pelkällä olemassaolollaankin muiden elämää ja elämänlaatua.

      Hänen olisi parempi hypätä järveen, hänen läheltään jopa löytyy iso sellainen.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä,tämä antoi minulle voimaa.Ei mitään jonninjoutavaa höpötystä.


    • Anonyymi

      Pitääkö Jumala huolen myös taloudellisesti jos lähden parantumattoman uskovaisen petturin luota. Saan pienen sairauseläkkeen, kun jouduin lopettamaan yritykseni masennuttuani pettämisten jälkeen. Mies armosta elättää nyt, kun ei halua kulissien säilyttämiseksi erota. Hän keplottelisi omaisuudenkin itselleen jos eroaisin. Sanoo etten pärjää ilman häntä ja niinhän se onkin. Menetin työni hänen vuokseen monestakin syystä ja eläke jäi muutamaan sataseen. Hän ei kiellä tätä. Asiat eivät ole niin yksioikoisia, että anteeksi ja Jumala järjestää. Valittava pienempi paha ja kuoletettava tunteet.

      • Anonyymi

        Piti ainakin minusta.
        Vaihdoin pienipalkkaiseen työhön aika pian eron jälkeen. Sopeutin elämäni - käytin osamaksua hankintoihin ym. En saanut hyvitystä en halunnutkaan, mutta olen selviytynyt taloudellisesti.
        En ole koskaan ollut niin onnellinen, en edes tiennyt millaista on kotirauha, kuin vasta yksin ollessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti ainakin minusta.
        Vaihdoin pienipalkkaiseen työhön aika pian eron jälkeen. Sopeutin elämäni - käytin osamaksua hankintoihin ym. En saanut hyvitystä en halunnutkaan, mutta olen selviytynyt taloudellisesti.
        En ole koskaan ollut niin onnellinen, en edes tiennyt millaista on kotirauha, kuin vasta yksin ollessa.

        Minulla ei mahdollisuutta enää työelämään, joten alle tonnin eläkkeellä pitäisi pärjätä.


    • Anonyymi

      Tässä yhteiskuntajärjestelmässä, jos haluaa lisää itselleen ongelmia, niin asian ratkaisu väkivallalla, niin OK. siitähän sitä saa, jopa tiilenpäitä, lukemaan.

      Taas, jos ongelmat on kaatunut jo päälle, on parempi kääntää sivu - jättää se taakse, mikä mättää ja ottaa uusi elämänvaihe terveellä tavalla vastaan.

      Eihän jos liikenteessä tapahtuu kolari, sitä korjata silleen, että aletaan paukuttelemaan aina kärsä autosta tolppaan, sanoohan se jo järkikin. Tämä karkeana esityksenä, mutta tarjoitus on kääntää katse itsestä ja ongelmista esimerkkiin.

      Moni on vihan hierargiassa lyönyt kirveensä kiveen, niin kannattaako sitä samaa kohdalleen jatkaa. Valtamerilaivojakin kaatuu, mutta jos siitä on selvinnyt hengissä, jatkaa maissa matkaa. Ottaa kuivat vaatteet matkaan.

    • Anonyymi

      tekstilainaus tuolta ylempää:

      Jotkut ihmiset luulevat, että anteeksipyyntö korjaa aiheutetun vahingon. Se ei korjaa mitään. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Anteeksipyytely on tekopyhyyttä ja jolla syyllinen yrittää vain pedata itsensä ulos tekojensa vastuusta.

      Teon uhri sensijaan kärsii monesti hyvinkin kauan, ehkä loppuelämänsä, kuten aloittajan ja monien muidenkin kohdalla on.

      Jeesus ei käskenyt rikollisia "pyytämään anteeksi" vaan "sopimaan asia riitapuolen kanssa". Tällainen, aito, juridinen sopiminen on muuta kuin pari heppoista sanaa. Siinä tarjotaan mm. korvaukset teon uhrille. Tilanne yritetään palauttaa ennalleen, hetkeen ennenkuin rikollinen asteli kuvioihin. Syy on yksin hänen, hänessä henkilöityi ja henkilöytyy pahuus, joka nyt tulisi mitätöidä. Siinä onkin työ.

      Samoin on sanallisten loukkausten kanssa: loukataan verisesti, saadaan siitä mielihyvä ja sitten tekohurskaasti vaaditaan loukatulta anteeksianto. Tiedän eräänkin tällaisen muka-"uskovaisen", jolle muiden loukkaamiset ovat nopeita iskuja ja sitten kohta muka-kadutaan. Tämä helluntailainen ei ole koskaan tehnyt todellista parannusta ja häiritsee höpötyksillään ja jo pelkällä olemassaolollaankin muiden elämää ja elämänlaatua.

      Jättiaamen tähän. Kerrankin joku on realistinen.

      99,9% porukasta haluaa olla sitä mieltä, että annetaan vain anteeksi, vaikka pahantekijä ei edes olisi pyytänytkään, jatkaa vaan pahoja tekojaan. Pahojen tekojen kohteesta tulee pelkkä kynnysmatto. Mitä lähimmäisen rakkautta se on?

      • Anonyymi

        Sopiminen alkaa anteeksipyynnöstä. Muutoin sopimusta ei edes synny. Ja anteeksi annetaan oman itsen vuoksi, ei tekijän vuoksi.

        Anteeksiantamattomuus sitoo uhrin loppuiäksi vahingon tekijään. Eteenpäin voi mennä vain jos päästää vanhasta irti. Nämä ovat itse asiassa neuropsykologiaan, eikä vain uskontoon liittyviä tosiasioita.

        Katkeralle katkeruus on realistista, koska hän elää siitä. Negatiiviset tunteet tuottavat kuitenkin stressikemikaaleja, jotka sairastuttavat pitkällä aikavälillä. Katkeruus ei ole vaihtoehto sille, joka haluaa elää psyykkisesti ja fyysisesti mahdollisimman tervettä elämää.

        Mutta jokainen tietenkin tekee omat valintansa.


    • Anonyymi

      Usein se on vielä nainen, joka joutuu kynnysmatoksi. Hänet on sidottu parisuhteessa niin moniin asioihin, että jos siitä lähdet, niin et enää pärjääkään esim. taloudellisesti yksin. Olet hoitanut lapsia kotona pääsemättä työelämään jne. Mies hyppää huoraamassa mielensä mukaan ja mainostaa elättävänsä perheen. Mitätöi vaimon osuuden perheen eteenpäin viemisessä. Näitä on paljon.
      Erikseen ne itsenäiset naiset, jotka ymmärtävät pitää puolensa.

    • Anonyymi

      Minua suorastaan oksettaa sana avioliitto ja häät myös. En ikinä enää sitoisi itseäni noilla lupauksilla. Helluntalaiset painostivat naimisiin heti kun mies vieraili luonani. Ei ollut soveliasta olla yhdessä eli ei voinut tutustua toiseen kunnolla. Siinä sitten Herran ja seurakunnan edessä tehtiin vihkivalat suurin menoin. Kadun tuota niin syvästi, mutta olen uskonnon uhri lapsuudesta.
      Uskossa olo ei tee miehestä luotettavaa. Mitä suurimman petturin ja huoripukin nain. Lapselleni tahdon sanoa, että älä ikinä mene naimisiin, pidä aina taka-ovi auki. En kuitenkaan halua kertoa, miksi olen surrut ja itkenyt ja käynyt sairaalat hänen elämänsä aikana. Halusin antaa hänelle kodin ja vanhemmat, isänkin, joka minulta oli pois. En halunnut mustamaalata hänen isäänsä.
      En ikinä, en ikinä menisi naimisiin. Voin pahoin.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä kanssasi. Minuakin oksettaa kaikki mikä liittyy ihmisten pariutumiseen. En ole pystynyt eroni jälkeen menemään edes siskoni häätilaisuuteen. En vain usko avioliittoon tai rakkauteen yleensäkään.
        En myöskään katso elokuvia missä on romantiikkaa, koska se on niin kuvottavaa.
        Lisäksi haluan jollain kierolla tapaa loukata heitä joille edellä mainitut asiat jotain merkkaa. Minusta he eivät ymmärrä asiaa niinkuin tulisi. Halveksin myös jokaista avioparia ja toivon muillekin eroja. Se saisi oloni paremmaksi. Varsinkin toivon eroja läheisilleni, jotka eivät ymmärrä tilannettani, koska eivät ole kokeneet vastaavaa. Toivon heille avioeroja, jotka murskaavat heidän elämänsä. Sitten voin luetella heille kaikenlaisia latteuksia ja raamatun paikkoja.
        Suurin haaveeni olisi että saisin voimia mennä seurakuntaan. Siellä haluaisin sanoa jokaiselle eronneille, että se on väärin ja he joutuvat helvettiin.
        Vielä yksi toive. Haluan että joku nainen ihastuu minuun ja minä luonnollisesti annan ymmärtää että olen myös ihastunut. Kun hän luulee olevansa rakastettu ja turvassa kanssani, niin hylkään hänet kylmästi ja sanon etten koskaan ole hänestä välittänyt.
        Haluan sanoa myös Jumalalle että minusta tuli tälläinen, koska hän salli kaiken pahan tapahtuvan elämässäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Minuakin oksettaa kaikki mikä liittyy ihmisten pariutumiseen. En ole pystynyt eroni jälkeen menemään edes siskoni häätilaisuuteen. En vain usko avioliittoon tai rakkauteen yleensäkään.
        En myöskään katso elokuvia missä on romantiikkaa, koska se on niin kuvottavaa.
        Lisäksi haluan jollain kierolla tapaa loukata heitä joille edellä mainitut asiat jotain merkkaa. Minusta he eivät ymmärrä asiaa niinkuin tulisi. Halveksin myös jokaista avioparia ja toivon muillekin eroja. Se saisi oloni paremmaksi. Varsinkin toivon eroja läheisilleni, jotka eivät ymmärrä tilannettani, koska eivät ole kokeneet vastaavaa. Toivon heille avioeroja, jotka murskaavat heidän elämänsä. Sitten voin luetella heille kaikenlaisia latteuksia ja raamatun paikkoja.
        Suurin haaveeni olisi että saisin voimia mennä seurakuntaan. Siellä haluaisin sanoa jokaiselle eronneille, että se on väärin ja he joutuvat helvettiin.
        Vielä yksi toive. Haluan että joku nainen ihastuu minuun ja minä luonnollisesti annan ymmärtää että olen myös ihastunut. Kun hän luulee olevansa rakastettu ja turvassa kanssani, niin hylkään hänet kylmästi ja sanon etten koskaan ole hänestä välittänyt.
        Haluan sanoa myös Jumalalle että minusta tuli tälläinen, koska hän salli kaiken pahan tapahtuvan elämässäni.

        Kiitos tästä kommentista siltä osin, että kuulen ensimmäisen kerran jonkun muunkin inhoavan pariutumisriittejä ja avioliittoa, se sanakin on kuin kirosana. En olekaan ainoa. Mitään todellista luotettavaa liittoa ei ole, vaikka missä nimissä solmittaisiin. Olen niin karvaasti saanut sen kokea. Säästin itseäni ” puhtaana”, mitä se sitten onkin, tulevalle miehelleni ja tämä uskovana käytti vuosikymmenet huoraamiseen selkäni takana luvattuaan seurakunnan edessä olla uskollinen. Siinä se syy. Sanon kaikille, älkää koskaan luottako, älkää sitoko itseänne mihinkään!!!


    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen. Olen myös salannut kaiken tuon ja suojellut miestäni monen pettämisen jälkeenkin. Perheeni ei tiedä, seurakunta ei tiedä, mutta voi olla, että kylillä tiedetään miehen kyläpaikat ja tanssit.
      Kukaan ei edes uskoisi seurakunnassa jos puhuisin. Minua hävettäisi mieheni puolesta. Joskus ajattelen, että tulee päivä kun julkaisen kaiken lähipiirille. Psyykkisen sairastamiseni syy yllättäen paljastuisi. Hulluudellekin yleensä löytyy järkevä syy.

    • Anonyymi

      Täällä on halveksittu monella tapaa naisia. Tunnen uskovan naisen. Hän on ollut kolmen lapsen ollessa pieniä ja teinejä kotiäitinä. Mies on hyväpalkkainen ja oli alussa mieltä että vaimo hoitaa kodin ja lapset. Jokin vuosi sitten mies alkoi huoraaamasn, ajaisi vaimon pois kotoa tyhjin käsin. Väittää että nainen ei ole tehnyt mitään, elänyt vain miehensä siivellä vaikka alussa kannusti vaimoaan jäämään kotiäitiksi. Nyt keski-iässä vaimo on onneksi päässyt töhin siivousfirmaan lyhyen koulutuksen kautta ja ei ole suostunut.lähtemään kodistaan. Älkää naiset olko liian hyväuskoisia vaan hankkikaa jo nuorena ammatti ja pitäkää yllä valmius työelämään. Mitä nuorena luvattiin,. ei välttämättä ole voimassa enää parin vuosikymmenen kuluttua.

    • Anonyymi

      Minusta eronnut ei saa etsiä uutta kumppania. Varsinkin jos on lapsia. Lapset kärsivät, kun joutuvat jonkun isä-/äitipuolen kasvatettavaksi. Lisäksi osoittaa suurta itsekkyyttä että laittaa omat halunsa lasten etujen edelle. Parempi olisi tälläiselle että laitettaisiin myllynkivi kaulaan ja korotettaisiin mereen. Eronnut ei tarvitse toista tilaisuutta onneen. En todellakaan ymmärrä tämänkaltaisia ihmisiä jotka näin toimivat. He ovat itsekkäitä paskiaisia ja heillä on huono loppu elämässään.

    • Anonyymi

      Ihan sama mitä etsii tai on etsimättä, Ihminen on eläin. En usko perheisiin, täyttä kurjuutta ja näytelmää kaikki. Kannatan avointa liittoa. Meillä muuttui sellaiseksi vaikka virallisesti avioliitto. Pidän oikeutenani myös huorata kenen kanssa vaan kun huvittaa, koska uskovainen miehenikin pitää. Ei kuitenkaan satu huvittamaan.

      • Anonyymi

        Ei silloin voi olla uskovaisesta miehestä kysymys jos pitää oikeutenaan huorata kenen kanssa

        vaan.

        Sellaista oikeutta ei uskovilla ole, eikä Jeesusta vilpittömästi seuraava halua sellaista edes

        sydämessään pitää eli päästää perkelettä sydämeensä ja sanoa ei Jeesukselle.

        Tahallaan huoraavat seuraavat perkelettä.

        Joh 8
        8:42 Jeesus sanoi heille: Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

        8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.

        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


    • Anonyymi

      Annan kehoituksen niille, joilla on vaikea, hankala ja pitkäkestoinen ongelmatilanne avioliitossa , mutta silti en väitä, että neuvoni olisi erehtymätön ja aina toimiva,sillä olen vain erehtyväinen ihminen.

      Etenkin niin,että toinen osapuoli kohtelee sinua välinpitämättömästi ja kuin esineenä huomioimatta tunteitasi ja ei halua olla kanssasi siten,että teillä olisi hyvä olla yhdessä, vaan käytöksellään pitää yllä etäisyyttä.Mielestäni aviopuolison voi tavallaan "hylätä" myös emotionaalisesti.Jos näin on todennäköisesti puolisoasi sitoo haureudenhenki tavalla tai toisella tai katkeruus."Uskovia" miehiäkin toisia sitoo silmien kautta tuleva haureus kun katselevat haureellisesti himoiten muita naisia.Luulevat,etteivät tee huorin kun eivät makaa kenenkään kanssa fyysisesti.Jos siitä ei tee parannusta niin se todennäköisesti johtanee pikkuhiljaa fyysiseenkin haureuteen tai erilaisiin perversioihin kuten itsetyydytykseen ym.Haureudenhengen läsnäolo avioliitossa tuhoaa koko ajan liittoa ja nakertaa sitä rikki.Haureuden tietoisesti valinnut voi syyllistää sinua ja manipuloida tavalla ja toisella.Haureudenhenki on eksyttäväinen ja haureellinen himoissaan voi uskoa omia valheitaankin ja selitellä ja puolustella valehdellen itselleenkin.Hankalaa on kun tämä kaikki tapahtuu salassa ja haureellinen luulee ettei kukaan näe ja tiedä, ei edes Jumala.

      Jos on tällainen vaikea pattitilanne, niin älä ala ratkaista ongelmia olemalla uskoton ja hakemaan lievitystä tilanteeseesi tekemällä itse väärin.Rukoile asian puolesta Jumalalta apua.Jos tilanne tosi hankala voit muuttaa erilleen asumaan, mutta et ota eroa ja pysyt naimattomana niin kauan kunnes asiat selviävät. Jos nimittäin itse rikot liiton avioliiton voimassaoloaikana, niin asiat mutkistuvat jatkon kannalta, että onko sinulla oikeutta avioitua uudelleen mikäli tahtoisit ja sikäli jos nyt tulisi ratkaisuna ero puolisostasi ja selkeät eronmahdollisuuden kriteerit täyttyvät eli puolisosi on rikkonut liiton ja haluat erota.Myös asioiden sopiminen on mahdollista mikäli molemmat haluavat pysyä yhdessä ja asiat selvitetään myös Jumalan kanssa.

      Kaikkein paras on tietenkin asioista sopinen ja avioliiton säilyttäminen jos se on mahdollista.
      Ne joiden puoliso on ollut uskoton ja selkeä ero ja teillä on taustanne puolesta mahdollisuus avioitua uudestaan ja niin haluatte niin etsikää uusi puoliso.
      Ne jotka eivät uskalla enää luottaa kehenkään ja sitoutua uuteen avioliittoon, vaikka yksinolokaan ei niin hyvä, niin voihan siitä uudestakin erota jos hän on haureellinen.Ei kannata luottaa täysin kehenkään ihmiseen vaan ainoastaan Jumalaan.Karu, mutta vapauttava totuun ja niin sitä jaksaa Jumalan kanssa vaeltaa eteenpäin ja jättää taakse itseään ja himojaan rakastavien "aviopuolisoiden" tekojen tuomat vaivat ja ahdistukset.Hän ei ollut sitä miltä näytti , mitä esitti ja mitä luulit, mutta Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.Hänen suojassaan olet turvassa.

      Haureelliselle kehoitus, tehkää parannus.

      Elämä on valintoja ja niiden valintojan mukanaan tuomia seurauksia niin hyviä kuin huonojakin riippuen asioista ja valinnoista.

      Jumala on oikeudenmukainen.

      Hesekiel 13

      22 Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
      23 sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.

      Jumala valitsee AJAN jos tarvetta tuomita.

      Psalmi 75

      3 Vaikka minä valitsenkin ajan, minä tuomitsen OIKEIN.

      2 Mooses 23

      7 Pysy erilläsi väärästä asiasta, äläkä surmaa viatonta ja syytöntä, sillä minä en julista syyllistä syyttömäksi.

      Meidän uskovien tulee kilvoittella ja Jumalan voimalla antaa todellakin anteeksi ettei oma sydän saastu katkeruudesta.Vaikeat asiat ja murheet on pakko heittää Jeesuksen päälle.Emme jaksa niitä kantaa yksin.Tai jos yritämme niin katkerana kostonhimoisena hampaat irvessä olisi se tapamme joka jo oman hyvinvointimme tähden tulee hylätä.

      Jumalalla on KAIKKI VALTA, VOIMA ja KUNNIA ja Hän hoitaa asiat ja takuuvarmaasti oikein ja omalla ajallaan ja tavallaan.

      Jaakob 1

      1:20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

      Room 12

      12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra.

      Joudumme siis kovasti kilvoittelemaan ja taistelemaan ettemme katkeroidu ja ala itse kostamaan ottaen ohjat käsiimme.

      Luukas 13

      13:24 Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

    • Anonyymi

      Ota oma elämäsi haltuun. Hiiteen kaikki anteeksiannot ja muu teennäinen potaska, saat olla antamatta anteeksi vaikka koko elämäsi ajan. Katkeruus on myrkkyä, siitä kannattaa hankkiutua eroon kaikin keinoin, mutta anteeksiantoa siitä pääseminen ei tarkoita.
      Ja jätä kaikki, jotka tunkevat Raamattua ja muka hurskaita neuvojaan, miten sinun pitäisi tehdä sitä ja tätä ja plaa plaa plaa. Sellaiset ihmiset ovat itsekkäitä pelkureita ja myrkkyä elämälle.

      Minä en ole antanut anteeksi, enkä ole antamassakaan, enkä silti ole tippaakaan katkera. Elämä alkoi hymyillä kun heivasin seurakunnankin elämästäni. Koetelkaa kaikki, luki Raamatussa, ja minä koettelin. Siinähän siunailevat, uhkailevat ja toistelevat Raamattujaan, se kaikki on punnittu ja köykäiseksi todettu, pelkkää tyhjää sananhelinää, pelkoa ja psykoottista sekoilua.

      • Anonyymi

        Näin olen minäkin tehnyt.Vuosikymmeniä elin sairaassa uskonnollislahkossa kärsijänä,marttyyrinä,ei mitään oikeuksia.Nyt on toisin,haistatan p...kat näille hirviöille.Oikein oksetus on raamattu kädessä oleva "uskonsisareni",ällöttävä sanakin.Oikein hurskaan näköisenä sanoo,voi voi,miten kovat kärsimykset sinulla on ja on niin onnellinen,että saa henkisiä orgasmeja.Daavid rukoili,kosta minun vainoojilleni ja niin teen minäkin.Se tunne ,kun tämän oivalsin,ei tarvitse olla räsynukke jolle ei anneta mitään arvoa on ollut elämäni käännekohta.


      • Anonyymi

        Tottakai elämänsä saa tuhota anteeksiantamattomuudella. Kunhan ymmärtää, ettei sillä tee muille kiusaa kuin itselleen. Katkerien neuvot ovat katkeria, eiväthän he muuta todellisuutta tunne.

        Ihminen löytää toki lukemattomia syitä jäädä kurjuuteensa. Ja kyse on viimekädessä siitä arvostaako enemmän vapautta ja mielenrauhaa kuin kaikkia luettelemiaan syitä pahan olon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai elämänsä saa tuhota anteeksiantamattomuudella. Kunhan ymmärtää, ettei sillä tee muille kiusaa kuin itselleen. Katkerien neuvot ovat katkeria, eiväthän he muuta todellisuutta tunne.

        Ihminen löytää toki lukemattomia syitä jäädä kurjuuteensa. Ja kyse on viimekädessä siitä arvostaako enemmän vapautta ja mielenrauhaa kuin kaikkia luettelemiaan syitä pahan olon kanssa.

        Haista sinä pitkä p...ska.Olen tänään onnellisempi kuin koskaan.Ennen olin näiden siunausta toivottavien,kärsi niin kirkkaamman kruunun saat,farisealaisten talutusnuorassa.Se on loppu nyt,nousen korkeuksiin kuin kotka.Daavid rukoili,kosta minun vainoojilleni ja niin teen,eikä kysymys ole anteeksiantamattomuudesta,eikä katkeruudesta vaan viisastumisesta.


    • Anonyymi

      On mielenkiintoista,että Jeesus antaa luvan erota jos puoliso on rikkonut haureudensynnillä liiton. Tässä ei ole kysymys siitä,ettei anna anteeksi liiton rikkoneelle ja siksi erotaan vaan ilmeisesti liittoa on aika mahdoton jatkaa enää , koska toinen on niin syvästi ja perusteellisesti loukannut ja osoittanut, ettei arvosta puolisoaan vaan jotakin muuta ihmistä tai pornoa ym. seksuaalista esim. maksulliseen seksiin liittyvää toimintaa puolison läheisyyden ulkopuolella joka toiminta on haureutta. Rauhaan Jumala on kutsunut ja ei tarvitse teeskennellyssä liitossa jatkaa .Syytön saa erota ja avioitua uudestaan niin halutessaan. Haureus aiheuttaa myös uskottavuusongelman ja pettäneeseen on hyvin vaikeaa enää luottaa.

      Kuitenkin aina olisi parempi mikäli aitoon sopuun päästäisiin, ettei tarvitsisi erota.

      Meidän tulee kilvoitella ja antaa anteeksi. Jos ei ole antanut anteeksi on anteeksiantamattomalla sydämellä ja sellainen sydän on kova sydän.

      Matteus 6
      12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;

      6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

      6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

    • Ja aloittajalla tuntuu olevan kauna sitä väliin tunkevaa miestä kohtaan. Jos jotenkin kiristämällä saisit vielä vaimosi takaisin niin tuskin voisit enää niin anteeksiannossa ettei petos kirvelisi. Voisi sortua ainakin ajatusten tasolla mieltämään huorana. Vai pidätkö vaimoasi niin vastuuttomana ja typeränä että hän on kuin kaksipääkelkka että menee sinne minne pukataan. Eri asia on jos aviorikkoja itse tulee mielenmuutokseen, tunnustaa katuen sortuneensa syntiin.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin en enää halua entistä kumppania takaisin, enkä myöskään halua olla tekemisessä muidenkaan naisten kanssa. Nainen on luomakunnan kirous.
        Ex-vaimoni nykyinen kumppani olisi voinut vähän miettiä ennekuin rupeaa varatun kanssa säätämään. Tietenkin olen iloinen että hän joutuu helvettiin. Negatiivinen suhtautumiseni ex-puoliso nykyiseen kumppaniin on myös kosto ex-puolisolleni. Toivon että kun lapseni kasvavat aikuisiksi he huomaavat miten itsekkäästi heidän äitinsä on toiminut ja laittavat välit poikki äitinsä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin en enää halua entistä kumppania takaisin, enkä myöskään halua olla tekemisessä muidenkaan naisten kanssa. Nainen on luomakunnan kirous.
        Ex-vaimoni nykyinen kumppani olisi voinut vähän miettiä ennekuin rupeaa varatun kanssa säätämään. Tietenkin olen iloinen että hän joutuu helvettiin. Negatiivinen suhtautumiseni ex-puoliso nykyiseen kumppaniin on myös kosto ex-puolisolleni. Toivon että kun lapseni kasvavat aikuisiksi he huomaavat miten itsekkäästi heidän äitinsä on toiminut ja laittavat välit poikki äitinsä kanssa.

        Jeesus neuvoi avionrikkojanaisen kivittämistä suunnittelevia: Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Kaikki luikkivat paikalta häntä koipien välissä. Meistä kun ei kukaan ole synnitön. Ilman Jeesusta niin sinä kuin minä kuin entinen vaimosi ja hänen uusi partnerinsa olemme matkalla helvettiin. Uskoon tultuaankin jokainen tekee yhä syntiä. Vai olenko tässä väärässä? Jostain muistuu mieleen jae, jossa sanottaisiin, että kristitty ei tee syntiä.

        Katkeruus kalvaa sisältä. Lapset tulevat joskus kunnioittamaan sinua, jos olet rakastava ja annat anteeksi, niin kuin Jumala on antanut sinulle anteeksi. Katkeruudellasi vain vahvistat entisen puolison käsitystä, että olit mahdoton kumppani ja oli lapsillekin parempi, että erositte. Antamalla itsesi kokoat hiiliä hänen päänsä päälle, saat lapsesi ihailemaan itseäsi ja vapaudut itse. Kauna voi aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia.

        En tarkoita anteeksi antamisella tosiasioiden salailua. Puhu rehellisesti vaimosi aviorikoksesta, avioeron synnistä, mutta myös omista vioistasi, joiden takia vaimosi ei ollut kanssasi onnellinen. Mutta jotkut asiat ovat yksityisiä. Ei lasten ihan joka yksityiskohtaa tarvitse kuulla.


    • Omasta erosta on yli 20 vuotta. Jos miehen nykyien kumppani kuolisi ja mies olisi tulossa takaisin, niin en kyllä enää huolisi. Kyllä se haureus rikkoo miehen ja naisen välisen liiton ja tunnesiteen. Ei hän ole enää aviomieheni.

    • Anonyymi

      Avioliittosäädökset koskevat uskovia ja uskoisin,että jos on aviossa ei uskovan kanssa niin siinäkin

      pätee avioliiton kunnioittaminen eli ei uskovan tulee olla uskollinen. Kuka uskova nyt haluaa

      jonkun huoripukin kanssa olla yhdessä jos sen tietää.Uskoisin, että jos uskomaton haluaa asua

      uskovan puolisonsa kanssa, niin suostuu myös olemaan uskollinen.Jos haluaa asua uskovan kanssa

      niin pitäisi tälle ei uskovallekin selvittää mitä sisältää avioliitto uskovan kanssa.Ihmiset

      eivät usein ymmärrä määritellä ja keskustella keskenään näistä avioliittouskolisuuden perus-

      totuuksista.Ongelma tulee silloin sen puolison kautta, jolle aviouskollisuus on epäselvä häilyvä

      veteenpiirretty viiva.Hän siirtää ongelman myös avioliittoon ja uskollisen puolison kärsittäväksi.

      Jeesus antaa luvan erota jos puoliso on rikkonut liiton ja tehnyt huorin.Asiat voi myös selvittää

      ja sopia, jos se vielä onnistuu avioliittokarrilleajon jälkeen.

      Nämä syyllisyysasiat eivät kuitenkaan ole aina niin yksiselitteisiä.Avioliitossa pitkäaikaisesti

      huonostikäyttäytyvä mies tai nainen voi aiheuttaa ns.syyttömälle henkisiä emotionaalisia

      ongelmia.

      Huonostikäyttäytyvä voi olla myös jonkinasteen itsekäs, ylpeä narsisti, psykopaatti jolla

      ei omatunto toimi kunnolla tai ollenkaan ja hän valehtelee paljon.

      Pornografiaa on helposti miehille kuin naisillekin saatavana ja sen vaikutuksesta itsetyydytys voi

      lisääntyä eli seksuaalinen toiminta kohdistuen muuhun kuin oman puolison kanssa .Tätä ei aina

      mielletä pettämiseksi ja ymmärretä ,että ollaan yhteydessä haureudenhengen kanssa eli saatanan

      kanssa mikä yhteys varmasti tuhoaa koko ajan liittoa, niin fyysytä kuin henkistä puolta.

      Ei muu auta kuin parannuksen teko .Avioliitot eheytyvät tai kariutuvat lopullisesti riippuen

      taustoista.

      Tulee kilvoitella, jotta ei ole katkera ja luottaa Jumalan oikeamielisyyteen vaikka ei aina sitä

      ymmärtäisikään.Tulee kiittää jokatilassa.Ei kurjuudesta, vaan että Jumalan jotenkin auttaa ja

      vie voittoon ja perille Taivaivaaseen ikävistä matkanaikana tapahtuneista asioista huolimatta.

      Taivaassa ei enää ne ikävät asiat koskaan muistu mieleen ja kaikki entinen on mennyt.

      Älkää katkeroituko Jumalalle.Hän on ainoa todellinen auttaja ja Hänellä on rehellinen puhdas aito

      rakkaus auttaa ihmisiä.

      Jumala ei voi ketään pakoittaa eläämään avioliitossa oikein Hänen tahtonsa mukaan.Jumalan

      tahdon tekeminen on vapaaehtoista.

      Jumala ei tee vääryyttä ja kaikkivaltias ei vääristä oikeutta.Hän valitsee ajan ja tuomitsee oikein.

      Jumala auttaa pääsemään yli toisten ihmisten aiheuttamista ongelmistä kun Häneen turvaa ja

      johdattaa kun kuljemme rukoillen.

      Mitä ihminen kylvää sitä myös niittää.Haureellisesta elämästä ei koskaan seuraa mitään

      pysyvää hyvää ja haureus on vain hetken huuma joka katoaa ja tuhoaa vie hävittää paljon kaunista

      ja hyvää mitä olisi voinut olla.

      Filippiläisille 3

      12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
      13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
      14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

    • Anonyymi

      Mäkin tahtoisin vaan runnoa ja särkeä ja hajottaa, kyllästynyt olemaan yli kiltti ja tallattu. Miksi ei jumala tule elämääni? Miks just narsistiset, ihmiset jotka tahtoo pahoittaa esim toisen mielen ja saada tuntemaan surua ja vihaa ja katkeruutta saa olla uudestisyntynyt ja kuulla jumalan äänen? Tai se että paha vaan menestyy mut kiltit joutui maksamaan elämä kun antaa turpiin vaikka kuinka pyytäisi apua ylhäältä

      • Anonyymi

        "Mäkin tahtoisin vaan runnoa ja särkeä ja hajottaa, kyllästynyt olemaan yli kiltti ja tallattu."

        Niin kaikki lapset haluavat. Kasva aikuiseksi ja opettele sanomaan ei. Huomaat, että maailma ei lakkaa pyörimästä. Eikä kukaan edes inhoa sinua jos sanot sanottavasi asiallisesti.:)


    • Anonyymi

      Aloittajalle:

      On siinä vaimossakin olut vikaa kun on lähtenyt vieraan miehen mukaan.

      Et saa luovuttaa pitää alkaa taistelemaan edelleen ja voittoon Jeesuksen Kristuksen kanssa.

      En vähättele kuitenkaan mitenkään sieluntuskaasi.Sinun on hyvä hakea vertaistukea ja keskustella

      ja purkaa tunteita.

      Eronneiden miesten selviytymistarinoita.

      https://eromiehet.wordpress.com/

      https://apuaeroon.fi/palveluhaku/nain_selvisin/

    • Anonyymi

      Mittee ruikutat minä tansssin kissan polkkaa kun pääsin entisestä vaimostani eroon! Lottovoitto!

      • Anonyymi

        Anonyymi kirjoitti:
        22.5.2019 15:23

        UUSI
        Mittee ruikutat minä tansssin kissan polkkaa kun pääsin entisestä vaimostani eroon! Lottovoitto!

        Vastaus:

        Ihmiset kokevat asioita eritavoin sekä joillekin voi toisen lähteminen ja avioero tulla täytetä

        yllätyksenä ja he järkyttävät ja täytyy koota ajatukset ja selvittää mitä on tapahtunut ja miksi

        sekä miten tästä eteenpäin jos on asuntovelat, pienet lapset ja jos vielä on täysin luottanut

        toiseen ja rakastanut sekä luullut että toinenkin rakastaa.Sitten vaan yhtäkkiä poksastaa koko

        kupla ja kaikki onkin ollut valhetta ja rysähtää koko sekamelska selvitettäväksi.

        Ihan ymmärrettävää ,ettei kaikkilla ihan ensimmäiseksi tule mieleen alkaa tanssia

        kissanpolkkaa, että niin ne asiat selviää.

        Vertaistukiryhmät ovat ihan hyvä alku selviytymiseen ja siellä huomaa,että on niitä paljon

        muitakin, jotka ovat tulleet kaltoinkohdelluiksi kierojen, taitavien manipuloijien ja

        epärehellisten ihmisten toiminnan kautta.


    • Ryyppy murheeseen ja perse turpeeseen.

    • Anonyymi

      Aviorikos on rikos ja pahin isku uskolliselle puolisolle. Siitä toipuminen saattaa kestää kymmeniäkin vuosia. On hyvä muistaa, että jokainen yksilö vastaa teoistaan Jumalalle. Kyllä Jumala näkee särkyneen sydämen ja auttaa selviytymään. Täytyy yrittää löytää jotain tärkeää tekemistä ja ponnistella jo lasten vuoksi.
      Malakian 2: 13-17 kertoo, miten Jumala suhtautuu petolliseen aviopuolisisoon. Ja on varmaa, että oikeudenmukaisuus voittaa lopulta. Katkera mieli kuluttaa suunnattomasti ihmistä ja jopa sairastuttaa sen. Siksi, vaikka anteeksianto onkin hyvin vaikeaa, eikä Jumala varmaan odotakkaan sitä, on oman ja lasten hyvinvoinnin vuoksi ponnisteltava eteenpäin. Kyllä niitä hyviäkin päiviä vielä tulee. Yksi hyvä keino on muuttaa kauemmas, ettei näe ex puolisoa uuden ystävänsä kanssa, se auttaa hieman haavaa paranemaan. Hanki uusia hyviä ystäviä ja pyydä Jumalalta apua selviytymiseen.
      Tunteet ovat hyvin voimakkaat eron jälkeen ja 'kuonoon veto' on hyvin luonnollinen tunne, jopa pahan toivominenkin. Pettänyt puoliso vie usein heikkoutensa uuteenkin liittoon ja sama kierre jatkuu. Onhan se itsekästä ja sydämetöntä toimintaa ja täytyy lohduttaa sillä, ettei tarvitse enää elää epävarmuudessa. Aviorikos lopettaa Raamatun mukaan avioliiton ja viaton puoliso on vapaa menemään uuteen avioliittoon. Se ei ehkä lohduta heti, eikä sitä kannata käyttää kostaakseen. Voihan se jossain vaiheessa jo tuntua mahdolliselta ja kyllä niitä uskollisiakin puolisoita on olemassa.
      On hyvä tietää, että Jumala vihaa petollisuutta. Siksi ihminenkin tuntee vihaa petollista puolisoaan kohtaan.

      • Anonyymi

        Anonyymi kirjoitti
        23.5.2019 3:03
        On hyvä tietää, että Jumala vihaa petollisuutta. Siksi ihminenkin tuntee vihaa petollista puolisoaan kohtaan.

        ___________________________________________________

        Vihastua saa, mutta ei tehdä syntiä ja se tarkoittanee ettemme saa kostaa, olla katkeria jne. Ihmisen viha on uskoisin kuitenkin erilaista kuin Jumalan viha ja siksi ihmisen on väärin ja kun vihaa tekee syntiä, koska Raamatussa on kohta.

        Raamatunkäännös 33/38

        Jaakob 1

        19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
        20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

        Ei ole muuta mahdollisuutta kuin kilvoitella ja mennä ahtaasta portista sisälle.Pysyvä katkeruus ja kaunaisuus on kadotuksen tiellä, siksi pitää pyytää apua vaikeissa elämäntilanteissa.
        Ei varmasti ollut Jeesuksella helppoa kun Juudas Hänet petti, mutta Jeesus rukoili Isältä voimaa ja sai ja selvisi.

        Saa vihastua ja osoittaa tunteensa, mutta tuomio on Jumalan.


    • Anonyymi

      Kokemus osoitti, kerran pettänyt mies tekee sen toisen kerran ja kolmannenkin, niin monta kertaa kuin haluaa. Vaikka joka kerta lupaa ettei enää koskaan. Kysymys ei ole yhden illan jutuista millään kertaa. Minä en kuulemma armahda jos kysynkin jotain menoista ja selvistä valheista. Syy minun kun uskova puoliso kohtelee minua kuin haaskaa.
      Olen ollut ja itkenyt vuosikaudet. En jaksa huolehtia itsestäni enää. En ole pihdannut seksiä enkä pettänyt. Olen mielestäni elänyt kuin vaimon pitääkin. Nyt ei rakkautta enää ole minunkaan puoleltani. Hän kuulemma rakastaa eikä jaksa jos lähden. Minä taas en pärjää taloudellisesti jos lähden, hän pitää siitä huolen. Rukoilee kuulemma. En luota keneenkään enää ikinä, luvatkoon mitä vaan.

      • Anonyymi

        Mitä teen???


      • Anonyymi

        Rahan ja toimeentulon tähden ei voida nykyaikana ketään vaatia pysymään suhteessa. Joten olet vapaa palvelemaan Jumalaa yksinkin.
        Kun tiedostat ettet enää rakasta häntä, olet velvollinen huolehtimaan vain itsestäsi.
        Sovella Paavalin opetusta, ettet ole orjuutettu.


      • Anonyymi

        Sanon vaan ,että törkeä jätkä ja munansa palvoja. Soveltaa Jumalan armoa väärin.

        Syyllistää omistä synneistään sinua.Näin toimii mielestäni VALEHTELIJAT.

        Jos todella rakastaa ja haluaa saada anteeksi ei enää saa jatkaa huoraamista.

        Miten ihmeesä hän voi sinua rakastaa, jos paneskee muiden kanssa.Ihan kiero yhdestelmä

        ja näkemys rakastamisesta.Jos haluaa huorata saa lyhytaikaista nautintoa synnistä, mutta se

        maksaa ja se hinta on avioliiton tuhoutuminen ja kadotukseen joutuminen .

        Sielunsa vielä voi pelastaa, jos saa armon tehdä parannuksen, mutta jos on törkeästi

        ylenkatsonut avioliittouskollisuuden ja kohdellut epäkunnioittavasti puolisoaan ei

        avioliitto enää välttämättä pysy kassassa vaan mitätöityy ja loppuu.

        Väittääkö hän olevansa uskossa?Onko teillä lapsia?

        Voi olla,että ei halua menettää mainettaan jos tulee ilmi syy lähdöllesi.

        Kyllä ihmetyttää jos sinua rakastaa ,että miksi ei ole TOSISSAAN pyytänyt apua Jumalalta

        jotta saisi lihansa kuriin.

        Sehän on emävale ,ettei Jumala muka vapauta himosta muihin naisiin jos mies totissaan haluaa

        tehdä parannuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vaan ,että törkeä jätkä ja munansa palvoja. Soveltaa Jumalan armoa väärin.

        Syyllistää omistä synneistään sinua.Näin toimii mielestäni VALEHTELIJAT.

        Jos todella rakastaa ja haluaa saada anteeksi ei enää saa jatkaa huoraamista.

        Miten ihmeesä hän voi sinua rakastaa, jos paneskee muiden kanssa.Ihan kiero yhdestelmä

        ja näkemys rakastamisesta.Jos haluaa huorata saa lyhytaikaista nautintoa synnistä, mutta se

        maksaa ja se hinta on avioliiton tuhoutuminen ja kadotukseen joutuminen .

        Sielunsa vielä voi pelastaa, jos saa armon tehdä parannuksen, mutta jos on törkeästi

        ylenkatsonut avioliittouskollisuuden ja kohdellut epäkunnioittavasti puolisoaan ei

        avioliitto enää välttämättä pysy kassassa vaan mitätöityy ja loppuu.

        Väittääkö hän olevansa uskossa?Onko teillä lapsia?

        Voi olla,että ei halua menettää mainettaan jos tulee ilmi syy lähdöllesi.

        Kyllä ihmetyttää jos sinua rakastaa ,että miksi ei ole TOSISSAAN pyytänyt apua Jumalalta

        jotta saisi lihansa kuriin.

        Sehän on emävale ,ettei Jumala muka vapauta himosta muihin naisiin jos mies totissaan haluaa

        tehdä parannuksen.

        On lapsia, siinäpä se. En halua särkeä lasten sydämiä, he ovat minulle kaikki kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On lapsia, siinäpä se. En halua särkeä lasten sydämiä, he ovat minulle kaikki kaikessa.

        Voimia sinulle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja tietenkin Jumala voi tehdä ihmeitä ja nöyryyttää tuon sinun hulttio ukonkin.Ei auta muu kuin kiittää joka tilassa, Ei kurjuudesta vaan siitä että Jumala kotenkin armollaan auttaa ja vie voittoon ja Taivaassa ei enää nuo ikävät asiat IKINÄ mieleen muistu ja KAIKKI entinen on mennyt.Siellä ainakin Jumala on KAIKEN tehnyt uudeksi.

        Maallinen elämä on hetki ja Taivas on aina.Tämä maallinen elämä on vain silmänräpäys jos sitäkään verrattuna ikuisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia sinulle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja tietenkin Jumala voi tehdä ihmeitä ja nöyryyttää tuon sinun hulttio ukonkin.Ei auta muu kuin kiittää joka tilassa, Ei kurjuudesta vaan siitä että Jumala kotenkin armollaan auttaa ja vie voittoon ja Taivaassa ei enää nuo ikävät asiat IKINÄ mieleen muistu ja KAIKKI entinen on mennyt.Siellä ainakin Jumala on KAIKEN tehnyt uudeksi.

        Maallinen elämä on hetki ja Taivas on aina.Tämä maallinen elämä on vain silmänräpäys jos sitäkään verrattuna ikuisuuteen.

        Jumala voi tehdä ihmeitä, ei vaan kannata toivoa kenenkään nöyryytystä.
        Päättelin näin, aloitin ex-miehen kanssa hyvin nuorena, miellän edelleenkin olevani kiitollisuuden velassa hänelle, koska en saanut mistään apua.
        Asuminen, kaikki riippui hänestä.
        Monet sanoivat: olisi pitänyt erota aikaisemmin, kun hän kuitenkin oli toiseen rakastunut.
        Joka jää kärsimään, on vaarassa muuttua itse pirulliseksi, kostonhaluiseksi.
        Miksi haluaa kostaa omalle hyväntekijälleen?

        Siihen aikaan naisten olikin toimeentulon tähden jäätävä kurjuuteen.
        Nykyään ei tarvitse. Tähän kannattaa tarttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi tehdä ihmeitä, ei vaan kannata toivoa kenenkään nöyryytystä.
        Päättelin näin, aloitin ex-miehen kanssa hyvin nuorena, miellän edelleenkin olevani kiitollisuuden velassa hänelle, koska en saanut mistään apua.
        Asuminen, kaikki riippui hänestä.
        Monet sanoivat: olisi pitänyt erota aikaisemmin, kun hän kuitenkin oli toiseen rakastunut.
        Joka jää kärsimään, on vaarassa muuttua itse pirulliseksi, kostonhaluiseksi.
        Miksi haluaa kostaa omalle hyväntekijälleen?

        Siihen aikaan naisten olikin toimeentulon tähden jäätävä kurjuuteen.
        Nykyään ei tarvitse. Tähän kannattaa tarttua.

        Miten niin ei kannata toivoa nöyryyttämistä!!!Juuri sitähän pettäjä tarvitsee.Jumsla on ylpeitä vastaan,mutta nöyrille hän antaa armon.Muutenkin ajatusmaailmasi on outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei kannata toivoa nöyryyttämistä!!!Juuri sitähän pettäjä tarvitsee.Jumsla on ylpeitä vastaan,mutta nöyrille hän antaa armon.Muutenkin ajatusmaailmasi on outo.

        Kukaan ei nöyrry siksi että nöyryytetään, vain hyvästä tahdosta tai Jumalan sallimuksesta.
        Jos ei ole rakastanut, ei silloin voi toistakaan velvoittaa, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei nöyrry siksi että nöyryytetään, vain hyvästä tahdosta tai Jumalan sallimuksesta.
        Jos ei ole rakastanut, ei silloin voi toistakaan velvoittaa, vai?

        Ja taas niin outo kommentti.No,mitä voi odottaa 😋..,..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas niin outo kommentti.No,mitä voi odottaa 😋..,..

        Selitä millä tavalla? Tietenkin puhun tässä ominaisuudessa että omasta asiasta pitkä aika, en ihmettele kun erotaan mainitussa tapauksessa.
        Me olemme enemmän kuin ihmisiä sitten kun Jumala armahtaa. Siksi se mitä elämässä tapahtui, ei merkitse enää niin paljon.
        Tahdot ajatella joku on outo?


    • Anonyymi

      Helluntalaisten avioliitot on täyttä paskas

    • Anonyymi

      Ymmärrän, että petetyt kokevat monenlaisia kielteisiä tunteita ja toiveita .

      Uskon päämäärä on sielujen pelastuminen.

      Unohtuu usein,ettei meillä ei ole sota lijhaa ja verta vastaan vaan taivaan

      avaruuksissa olevia henkivaltoja vastaan eli perkelettä.

      Perkele villitsee ihmisiä haureellisiin tekoihin.Ikävää on,että oma puoliso ei

      monelle ole niin rakas ja Jumalan tahdossa eläminen,vaan perkeleen houtukset

      ovat mielenkiintoisemmat. Tässä aviouskollisuudessa itseasiassa on kysymys

      valitseeko ihminen Jumalan ja totuuden vai saatanen ja valheen.Tämä on sielun-

      pelastuskysymys.

      On varmaankin tapauksia, jotka tosissaan ihan teoistaan järkyttyneenä ja

      tosissaan katuen tekevät parannuksen, mutta varmasti myös niitä jotka

      puolisydämisesti tekevät parannuksen ja jatkavat haureuden harjoittamista

      tavalla tai toisella eli eivät anna Jumalalle koko sydäntään.

    • Anonyymi

      Miten saan apua? En jaksa yksin. Petettynä toistamisiin

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on Raamatun mukaan valehtelija,mutta jos haluaa tehda totuuden

      ja oikein niin Jeesus Kristus auttaa ja antaa voimaa.

      Petolliset , valehtelevat ihmiset jotka jatkavat ja uusivat vääriä mielettömyyksiää

      ja pettävät lähimmäsensä eivät tahdo toimia oikein vaan rakastavat itseään ja

      omis himojaan eivätkä välitä niiden muille aiheuttamista seuraamuksista.

      Kun avioliitossa uskollista puolisoa näytellyt valehtelija paljastuu aivan

      toiseksi ihmiseksi kuin on esittänyt ja näytellyt olevansa on sen paljastuminen

      tietenkim järkyty toiselle puolisolle. Usein tilannetta vielä pahentaa,ettei

      väärintekijä vaikuta usein kovin katuvaiselta voi jopa jatkaa pettämistä ja

      jää toistamiseen kiini jossakin vaiheessa.Tästä ei voi tehdä muuta johtopäätöstä

      kuin että on kysymys sydämen paatumisesta ja omatunto ei enää toimi.

      Tässä linkkejä ,jotta järkyttyneet ja petetyt saavat vertaistukea.Eroaminen ei

      välttämättä ole ratkaisu,mutta kannattaa käydä jossain keskusteluryhmässä

      esimerkiksi .Usein jo puhuminenkin ja kuuntelu auttaa akuutimmassa hetkessä.

      Jospa näistä löytyisi jotain sopivaa.

      https://apuaeroon.fi/palveluhaku/nain_selvisin/

      https://ensijaturvakotienliitto.fi/tietoa-liitosta/nain-me-autamme/eroauttaminen/

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/30/selviytymispolku-juuri-eronneelle

      https://www.terveyskyla.fi/vertaistalo/etsi-vertaistukea

    • Anonyymi

      Enpä vaan pääse tuosta petturimiehestä eroon. Hän tekee kaikkensa estääkseen sen, jopa uhkaa lopettaa yrityksensä, siis työnsä, myydä kaiken ja lopettaa itsensä jos lähden. Hän ei jaksa ilman minua. Minkäänlaista avoimuutta hänestä ei saa esille. Olen niin tietämätön aina kaikesta, raha-asioistakin. Mitään ei uskalla oikein kysyä kun hän hermostuu. Minulla ei ole elämää eikä paljon voimia enää. Kaikki terapiat ym käyty läpi.

    • Anonyymi

      Oletko yksin käynyt terapiassa vai oliko miehesikin mukana?Jos oli mukana niin puhuiko hän totta terapiassa vai puolitotuuksia?

      Jotenkin sellainen tuntuma,että avioliitto-ongelmat eivät selviä, vaikka niitä kuinka yritetään selvittää jos aviopuolisot tai toinen puolisoista ei puhu totta ja valehdellaan silloin kun asioita yritetään selvittää.

      Onko miehesi ollut koskaan uskossa tai miten nämä hengelliset asiat ovat olleet sinulla ja miehelläsi?Uskokaan ei tietenkään mitään auta, jos Raamatun neuvojen mukaan ei halua elää.

      Muossa vielä tieto hankaliin elämäntilanteisiin.

      https://ensijaturvakotienliitto.fi/tietoa-liitosta/nain-me-autamme/

      • Anonyymi

        Mies on ollut uskossa koko avioliiton ajan ja ennen sitäkin. Terapiaa on kokeiltu yhdessä, mutta hän sanoo, että kyllä me yhdessä keskenään selvitään nämä asiat ja rakastetaan toisiamme. Muutaman käyntikerran jälkeen hän on niin loukkaantunut, että kieltäytyy tulemasta. Tosiasioita ei kestä nähdä päivänvalossa.
        Minulla sitä terapiaa on sitten riittänytkin yksin ja lääkityksiä, sairaalajaksoja, masennusta. Tämä pettämisasia on tehnyt minut sairaaksi, muuten olisin psyykkisesti terve. Ei ole voimaa muuhun. Mies haluaa säilyttää kulissit, yrittää lahjoa ym. kun jotain tulee esille. On selvitelty jo kahden naisenkin kanssa, kun ovat paljastuneet vuosia kestäneestä suhteesta. Minut nähtyään he kauhistuivat, kun olivat saaneet niin erilaisen käsityksen minusta. Mies mustamaalasi aiheetta. En ole paha ihminen, olen rikkoutunut ja tarvitsen rakkautta Toinen sanoi, että jos tälläista vielä tapahtuu, niin se ei ole hän ainakaan.


      • Anonyymi

        Jatkoa sen verran, että väkivalta on henkistä, mitätöintiä. Järjestänyt minua sellaisiin tilanteisiin esim. lasten tai sukulaisten kanssa, etten voi lähteä siitä, ja itse häipynyt naisten perään. Jälkeenpäin tilanteet selvinneet, että peittääkseen toiminut näin. Olen ollut niin pohjattoman yksin. Hän tietää että olen niin vastuuntuntoinen, etten jä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa sen verran, että väkivalta on henkistä, mitätöintiä. Järjestänyt minua sellaisiin tilanteisiin esim. lasten tai sukulaisten kanssa, etten voi lähteä siitä, ja itse häipynyt naisten perään. Jälkeenpäin tilanteet selvinneet, että peittääkseen toiminut näin. Olen ollut niin pohjattoman yksin. Hän tietää että olen niin vastuuntuntoinen, etten jä

        etten jättäisi lapsia enkä peruisi sopimiani juttuja muiden kanssa. Joskus kun olen halunnut mukaan, hän on raivostunut. Sitten taas tulee ja sanoo, että mennäänkö nyt sinne ja sinne, hyvittelee. Tiedän käytöksestä kun jotain sopimatonta on tehty. Osaan jo lukea, kun sellaisen koulun olen käynyt.


      • Anonyymi

        Ompa hankala tilanne.Vaikea mieltää miestäsi uskovaksi. Sinulla on tuon avioliittotaustasi perusteella Raamatun mukaan täydet oikeudet erota ja avioitua uudelleen, jos niin haluat.Olen ymmärtänyt, ettei sinulla ole ollut avioliiton voimassaoloaikana muita sukupuolisuhteita. Olen ymmärtänyt ,että taloudellisista syistä se on haastavaa.Miehesi haureellisen usein toistuneen haureellisen toiminnan vuoksi myös sinun tunteesi häntä kohtaan ovat hiipuneet.

        Totuushan on ,ettei tuo mies ole mikään MIES varsinaisessa sanan merkityksessä jo tuon haureellisen käytöksen vuoksi, sekä että ei ole valmis vastaamaan tekojensa seuraamuksista vaan piinaa sinua ja pitää suojakilpenä ja kulissina peitelläkseen tekojaan.

        Pitäisiköhän sinun alkaa hakea ammattiapua ja vertaistukea eromiseen ja miten se tällaisessa tilanteessa toteutetaan ja miten käytäntö menee.Miehesihän tietä, että hänelle lankeavat maksettavaksi elatusmaksut mikäli lapsenne ovat alaikäisiä ja siksi uhkailee kaikenlaista.Hän pitää huolen omasta pärjäämisestään, mutta ei vaikuta välittävän ,että miten sinä henkisesti pärjäät tuolaisen huoripukin kanssa.Hän ei siis vaikuta välittävän kuin itsestään.

        Onko terapiassa käynyt ilmi,että psyykkinen pahoinvointisi johtuu avioliittotilanteestasi ja eikö siellä ole neuvottua sinua,että olisi ehkä mahdolliseti järkevää erota ja eikö sinua ole ohjattu , neuvottu miten se mahdoliseti tällaisessa tilanteessa totetutetaan.Ero ei taloudellisesti ajatellen varmaankaan ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta aina ei voi sitäkään ajatelle kun tuo henkinenkin hyvinvointikin on tärkeää.

        On olemassa monenlaista kuntouttavaa toimintaa ja vertaistaistukea.Jos kaikki terapiat on käyty läpi niin ei tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa.Jäädä tai lähteä.Ethän sinä lopultakaan ole vastuussa miehesi haureellisen elämäntyylin seurauksista.Hän vastaa itse miten aikoo pärjätä.Jos muut naiset ovat olleet hänelle rakkaampia ja tärkeämpiä kuin oma vaimo ja lapset niin se vaellus kaatuu hönen itsensä päälle.Mitä ihminen kylvää sitä niittää.Aina kuitenkin on se anteeksiannon mahdollisuus ja sopinen tietenkin, mutta koska Jeesus antaa aviorikoksen tapahduttua luvan erota niin lienee siis sellaisia tapauksia ,että sopinenkaan ei enää tilannetta korjaa.

        Mikäli asiat etenevät niin että ero tulee ja pitäisi jotenkin selventää asiaa läheisille ym. lähipiirissä oleville niin jos kykenet olla hiljaa eron syistä voit jättää selittelyt miehesi hoidettavaksi.Voit kuitata ihmisille lyhyesti,että sinulla on ollut Raamatulliset oikeudet eroon ja olet kokenut sen parhaaksi ratkaisuksi elämäsi tilanteessa.

        Tällaisessa tilanteessa usein monet odottavat,että lapset kasvat riittävän ikäisiksi, jotta ero on helpompi toteuttaa.Samoin monet kotona vuosia olleet naiset kouluttautuvat esim. lyhyellä kurssituksella tai mvs. tai menevät pidemmäksi aikaa opiskelemaan.Sinun tulee nyt rukoillen miettiä mitä teet.

        https://ensijaturvakotienliitto.fi/tukea-ammattilaiselle/ero-lapsiperheessa/


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tunne että tämä keskustelu on ennenkin käyty.
      Aina vaan vaikeampaa on saada elämä raiteilleen mitä kauemmin siirtää ratkaisua.
      Yksin oloa ei pidä pelätä.
      Nyt olen vanha mutta muistan edelleen miten ihana tunne oli kun viimein oli kotirauha 35- vuotiaana.
      Jokainen on velvoitettu huolehtimaan myös itsestään.

    • Anonyymi

      Hyvä että sinä selvisit, mutta sama ratkaisu ei sovi jokaiselle. Ollaan yksilöitä ja tilanteet ja olosuhteet henkilökohtaiset. Jokainen käsittelee ajallaan asioita, et ole tehnyt sitä toisten puolesta.

    • Anonyymi

      Ei ole kysymys yksinolon pelosta vaan siitä, että selviytyy terveenä pois ahdistavasta perhehelvetistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Elämänilo on mennyt pettäjän vuoksi. Haavat aukeavat yhä uudelleen kymmenien vuosien jälkeenkin. Aina joku tilanne väläyttää saman helvetin esiin, mielessäni. Vastaava tilanne, jossa olin silloin kun minua oltiin pettämässä, riittää saamaan sen aikaan. Kun jäät yksin kotiin yöksi pienten lasten kanssa, ja nyt lapsenlasten kanssa, kun mies lähtee, tai ainakin sanoo lähtevänsä työmatkalle.
      Yksinäisyys ja hätä on valtava, et pääse lasten vuoksi minnekään ja toinen pettää sillä välin.

    • Anonyymi

      Oletko jihadisti? Oletko hankkinut luvattomia aseita? Entä kotitekoisia pommeja?
      Oletko suunnitellut ihmisten tappamista? Oletko massa-murhanhimoinen?

      EPÄonneksi olkoon - pääsit juuri poliisin erityistarkkailuun: Olet VALITTU yksilö !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe