Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
salopuu
profiilit
salopuu
salopuu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
56
Kommenttia
769
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä+kannattaa+kuunnella+salaliittoteorioista.+++MIksi+uskovat++takertuvat+ihmisiin+ja++lempijulistajiin.++++Toisille+Mauno+Mattila+on+melkein+Kristuksen+sijainen+maan+päällä+ja+toisille+Petri+Paavola.+En+mene+sanomaan+etteikö+nämä+olisi+uskossa+ja+puhuisi+asiaakin,+mutta++ei+hekään+erehtymättömiä+ole.+Jokaisella+julistajalla+on+oma++nimikkopainotuksensa+ja+armoituksensa.++Usko+alkaa+ohjautua+oppisän+tai++-äidin++mukaan+ja+kokonaisuus+on+kapea-alaista,+jos++vain+yhtä+ja+samaa+kuuntelee.++Ja+ikävimmässä+tapauksessa+syntyy+jopa+oma+oma+uskonsuunta+tai+lahko.+Tätä+on+kirkkohistoria+täynnä.++https://youtu.be/DDSbTgN2Vg4
11.04.2020 09:02
Kuunelkaa+Juhani+Laukkosen+puhe+youtubesta+salaliittoteorioista.+Puhuu+tästäkin!
10.04.2020 16:11
En+välitä+ollenkaan+pilkasta+uskon+vuoksi.+Se+on+luonnollinen+palaute+maailmalta.
10.04.2020 14:21
Sitä+saa+ihmetellä+kun+jopa+raamatunopettajana+toimivat+henkilöt+tulevat+mustamaalaamaan+mielestään+harhaoppisia+tällaiseen+foorumiin,+jossa+ei+edes+monta+uskovaa+käy.+Korkeintaan+joku+etsijän+paikalla+voi+tänne+tulla.+Täällä+ei+ole+sääntöjä+ja+voi+huudella+puun+takaa+anonyyminä.+Ovat+porukkaa,+jotka+heitetään+facebook-ryhmistä+käyttelyssä+ulos.++Jos+olet+Jumalaa+etsivä,+hyvä+linkki+alkuun+on.++www.tuleuskoon.fi++++ja++uskotv
10.04.2020 11:22
Näin+on.+Jumala+toimii+kolmessa+persoonassa!+Pyhä+Henki+edustaa+ja+kirkastaa+Kristusta+jonka+Isä+lähetti+Jeesuksen+nimessä!
10.04.2020 11:15
Älkää+mistään+murehtiko+vaan+kaikessa+saattakaa+pyyntönne+rukouksella+ja+anomisella+kiitoksen+kanssa+Jumalalle+tiettäväksi+ja+Jumalan+rauha,+joka+on+kaikkea+ymmärrystä+ylempi+on+varjeleva+sydämenne+ja+ajatuksenne+Kristuksessa+Jeesuksessa.+Filp.+4:+6.-7.+Tämä+on+Sanan+lääke+levottomalle.
10.04.2020 11:12
Jaakobin+kirjeen+toisessa+luvussa+kehotetaan+pitämään+pelkkänä+ilona,+kun+uskon+takia+puhutaan+valhetellen+pahaa.+Tietenkin+täytyy+tuntia+itseään,+että+onko+syytä+parannukseeen+ja+onko+puheissa++perää.+Jos+kokee+omassatunnossa,+että+on+elänyt+ja++vaeltanut+rehellisesti,+niin+kannattaa+vain+jättää+asia+Jumalalle+ja+rukoilla+ja+siuntata+panettelijaa++ja+mustamaalaajaa.++Filippiläiskirjeen+4:+luvussa++kehotetaan+olemaan+murehtimatta+mistään.++Apostoleita+ja+jopa+Jeesuksesta+puhuttiin+kaikkea+pahaa!
09.04.2020 21:26
Kyllä+ihmisiä+tulee+vielä+uskoon+niin+Suomessa+ja+erityisesti+lähetyskentillä.+Ihana+seurata+nuorta+aikuista,+joka+on+tullut+uskoon+muutama+kuukausi+sitten,+vaikka+tulee+täysin+maailmallisesta+kodista.+Jumalan+työ+näkyy+selvänä+hänen+elämässä+ja+ilo+olla+rinnalla+tukijana.++Tämä+foorumi+on+vihollisen+temmellyskenttä+ja+ihan+toivoisi+ettei+tänne+herkät+eksyisi.+Joskus+ajattelen,+että+pitäisikö+tämä+jättää+kun+on+vain+pilkkaajia++ja+rienaajia.+Surullista+että+uskovaisetkin+sortuvat+kirjoittelemaan+täällä+sellaista,+joka+ei+edistä+evankeliumin+asiaa+vaan+antaa+uskovista+ristiriitaisen+kuvan.+++On+niitä+jotka+lyövät+toisia+uskovia.+Minun+motiivi+on+se+että+kerron+evankeliumia+niille+jotka+ehkä+etsivät+pelastusta.+Kun+foorumin+nimi+on+helluntailaisuus,+niin+kyllä+joku+uskomatonkin+voi+aloituksia+silmäillä.+Yleensä+en++edes+lue++vastustajien+kommentteja.++Uskon+ettei+rukouksin+ja+uskollisesti+jaettu+Sana+tyhjänä+palaja.++Jeesus+sinua+väsynyt+kanssamatkaaja+siumatkoon.+Jos+et+jaksa+tätä+seurata,+niin+muista+joskus+rukoillen!
09.04.2020 19:11
Kyllä+pitää+rukoilla+hallituksen+ja+päättäjien+puolesta.+Jumala+voi+ohjata+jumalattomankin+kättä+ja+toimia.+Nyt+aletaan+niittää+satoa+jota+ateismi+on+kylvänyt.+Ei+enää+jahkuta+ohjelman+sisällöstä+mitä+esitetään+koulujen+päättöjuhlissa,+ei+vainota+Päivi+Räsästä.++Nyt+raahataan+ruumiskontteja+ja+keskustellaan+kasvomaskeista.
08.04.2020 08:42
Suomen+kansa+on+kääntänyt+selkänsä+Jumalalalle.+Rukoilkaa+nyt+ettei+vielä+pahempaa+tapahtuisi+kuin+kuolema.++Jeremian+kirja+on+muistutus+siitä,+ettei++Jumala+perunut+enää+rangaistuksia+vaan+tuomio+tuli.+Vanhassa+Testamentissa+on+kuvauksia+siitä+että+kuolleita+tuli+niin+paljon+ettei+pidetty+enää+valittajaisia.+Tätä+alkaa+olla+nyt+Suomessa.+Ihmisiä+kuoleen+niin+paljon+että+säilytystilat+loppuvat+ja+ei+voida+pitää+muistojuhlia.++Tärkeintä+on+nyt+sielun+pelastus.
08.04.2020 08:26
Olen+ollut+paljon+kirpparin+kassalla.+Vuosien+varrella+on+tullut+huomaamaan+miten+ostaminen+voi+olla+pakkomielle.+Onneksi+harrastus+ei+vie+leipärahaa+niin+kuin+pelihimo,+koska+ostokset+ovat+halpoja.+Viikottain+haetaan+kassillisia+vaatteita+ja+roinaa++tai+jopa+useammann+kerran+viikossa+on+ostettava+euron+parin+edestä.+Kirpparit+ovat+paikkoja,+joissa+tavataan+tuttuja+ja+kulutetaan+aikaa.+Tulee+mieleen,+että+mitten+nyt+aika+kuluu,+kun+myymälät+ovat+kiinni.
07.04.2020 07:55
Vielä+70-luvulla+ajateltiin+luonnollisena+asiana+kuolla+70-vuotiaana.+Lääketieteen+ansiosta+on+elinikä+saatu+nousemaan+15-20+vuotta,+mutta+onko+siitä+monelle+hyötyä.+Silloin+iäkkäämmät+sairastuivat+ja+kuolivat.+Nyt+he+viettävät+vuosia+asunnoissaan+ja+dementoituessa+joutuvat+laitoksiin+seuralaisenaan+kivut,+kaventunut+elämänpiiri+ja+ysinäisyys.+++Hoivakodeissa+oli+elämää+ja+asukkaat+keittelivät++kahvia+ja+leipoiva++kukkoja.+Olivat+hyväkuntoisia+ja+kävivät++kyläilemässä+ja+asioilla.+Olen+hoitanut+vanhuksia+ja+vieläkin+käyn+kahden+luona+osatöissä+ja+ystäväpiirissä+on+vanhuksia.++Ei+se+olemassaolo+aina+herkkua+ole.+Sen+olen+huomannut,+että+usko+ja+turva+Jumalassa+on+paras+voimavara+ja+ihmisuhteet++Tulee+mieleen+Jumalan+oma+lupaus.++"+Sillä+minä+tunnen+ajatukseni,+jotka+minulla+on+teitä+kohtaan,+sanoo+Herra:+rauhan+eikä+turmion+ajatukset;+minä+annan+teille+tulevaisuuden+ja+toivon.+"+(Jer.+29:11)+Salopuu
07.04.2020 07:46
Eipä+täällä+tila+ole+kortilla.+En+vie+palstatilaa+toisilta.++Ja+ei+taida+olla+enää+paljon+tässä+foorumilla.+Ovat+siirtyneet+muualle+someen.+Lähden+tässä++happuhypylle!+Siunattua+iltaa!
06.04.2020 19:25
Minun+ei+kuuluisi+tähän+vastata.+kun+en+ole+koskaan+luopunut+uskosta+vaikka+taipaleeseen+sisältyy+parisen+jaksoa,+jolloin+ajauduin+ns.+kylmälle+paikalle.++Tunnen+kyllä+monia,+jotka+ovat+olleet+vuosia+maailmassa+ja+varsinkin+niitä,+jotka+ovat+jättäneet+uskon+ja+seurakunnan+lapsuuden+ja+nuoruusvuosien+jälkeen,+mutta+löytäneet++uskon+keski-iässä+tai+iäkkäämpänä.+Olen+ollut+uskossa+pian+50+vuotta.+On+kyllä+valtava+pääoma+ja+aarre+rauha+Jumalassa+tänä+aikana.+Vaikka+maailmassa+näkyy+uhkapilviä+ja+ei+tule+olemaan+helppoa+ja+aika+muuttuu+entistä+vakavammaksi,+niin+ainakin+itselläni+on+sisisimmässä++rauha.+Se+on+se+Jumalan+rauha,+joka+on+kaiken+ymmärryksen+yläpuolella.+Filp.+4.+++Mikä+tässä+on+ollessa,+kun+Herra+on+kaiken+Sanassaan+jo+ennalta+ilmoittanut!+Jeesukseen+turvaavalle+käy+joka+tapauksessa+hyvin!
06.04.2020 19:12
Kuuuntelin+äskettäin+Juhani+Laukkosen+opetusta.+Ymmärrän+hänen+tulkitsemalla+tavalla.+Pääaasia+että+ollaan+valmiita+tänään.+Jeesus+voi+tulla+ja+myös+ajallinen+lähtä+kuoleman+kautta.
06.04.2020 13:23
No+eihän+uskova+kuole.+Jos+ajallinen+vaellus+päättyy,+niin+kuolema+on+voitto.++Ei+itsemurhaa+pidä+tehdä+ja+on+synti+olla+varomatta,+mutta+jos+tehtävä+on+loppuun+suoritettu+niin+lähtö+voi+tulla+vaikka+koronan+kautta.
05.04.2020 20:50
Tuossa+on+kyllä+järkeä+että+jos+vieressä+makaa+ateisti+niin+uskova++voisi+antaa+paikkansa+sille+ateistille.++Jos+vaikka+hän+saisi+vielä+armonaikaa+miettiä,+minne+on+menossa+kun+ajallinen+taival+päätyy.+Tehohoitokaan+ei+aina+takaa+paljoa+pitempää+armonaikaa,+mutta++voi+hieman+pitempää+vaikka+muutaman+päivän+meittiä+iankaikkisuuttaan.
05.04.2020 20:47
Mutta+tehohoidon+kautta+moni+nuori+ja+vielä+keski-ikäinen+saa+jatkaa++jopa+kymmeniä+vuosia++elämää+maan+päällä!+Voivat+tehdä+vielä+paljon+tehtäviä+ja+asioita.
05.04.2020 15:28
Sosiaaliset+kontaktit+oat+vähentyneet,+mutta+tapaan+muutamaa+seurakunnan+jäsentä+pari+kertaa+vikkossa+kun+haemme+marketista+elintarvikkeet+ruokajakelua+varten.++Kirpparilla+on+yksi+työharjoittelija+jolle+käyn+antamassa+neuvoja+ja+ohjeita+kun+lajittelee,+silittelee+ja+tekee+sesonkivaihtohommia.+Siellä+käy+joskus+muitakin.+Tapaan+yhtä+ystävää,+jolle+käyn+kaupassa.++Kaksi+kolme+kertaa+käyn+avustamassa+iäkästä+paria++työn+merkeissä+vaikka+olen+jo+eläkkeellä.+Ja+lenkillä+tapaa+usein+tuttuja+ja+voi+jutustella++metrienkin+päästä.++Kaupassa+tulee+käytyä.+Tietenkin+vaihdetaan+kuulumisa+taloyhtiön+asukasten+kanssa+ulkona,+ym.++Ja+puhelimessa+voi+jutella.+En+ihan+erakkona++olen+vaikka+varovainen+olen+itseni+ja++toisten+suhteen!
05.04.2020 12:55
MInun+allae++alle+80-kymppinen+uskossa+oleva+monisairas,+kaikki+mahdollinen+mikäli+korona+yllättää.+Hänellä+on+jo+elvytyskielto+ja+on++ei+pelkää+kuolemaa.+Vein+kauppakassin+ja+otti+kylään.+No+hänestä+ei+mikään+tartu+kun+vain+kotisairaanhoitaja+käy+kerran+viikossa+parissa.++On+sanonut+että+jos+et+itse+pelkää+niin+ei+syytä+jos+minä+kuljetan+sen+pöpön.+Ei+aio+tehopaikkaa+viedä+jos+virus+kohdalle+siirtyy.+Oli+pienessä+leikkauksessa+parisen+kuukautta+sitten.+Lääkäri+oli+kysynyt+että+edelleenkö+on+elvytyskielto+voimassa+jos+sydän+pysähtyy+(pallolaajennus).+Vastaus+oli+ollut+että+anti+sitten+mennä:+leivän+maku+on+muistissa!+Ei+kaikki+pelkää+kuolemaa!
05.04.2020 12:39
6 / 39