Nimi JEESUS - ja voimakas vastareaktio!

Anonyymi

Nimi Jeesus ja uskon Jeesukseen tunnustaminen saa aikaan hyvin voimakkaitakin vastareaktioita, mitkä tälläkin palstalla ilmenee osasta kommentoijia.

Kysynkin sinulta, jossa nimi Jeesus saa aikaan vastareaktion, mikä on se perimmäinen syy, mistä reaktiosi kumpuaa?

Siis mikä on se perimmäinen tekijöä sinussa, joka saa sinut kirjoittamaan JEESUS-nimeä vastaan?

Usko Toivonen

74

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarvitse kysyä he-malta möhömahalta eikä kts- palelta. Voin vastata heidän puolestaan; siksi koska heissä on riivaaja.

• Jeesuksen nimi ei aiheuta minussa MINKÄÄNLAISIA vastareaktioita. Sen sijaan se aiheuttaa kylläkin vastareaktioita tiukan linjan juutalaisissa sekä vielä pahempaa niissä IiiCeeEeeJiin ja wannabeejudaistien puljuissa, jotka eivät voi SIETÄÄ sitä että joku alkaisi puhumaan juutalaisille Jeesuksesta!

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Jeesuksen nimi ei aiheuta minussa MINKÄÄNLAISIA vastareaktioita. Sen sijaan se aiheuttaa kylläkin vastareaktioita tiukan linjan juutalaisissa sekä vielä pahempaa niissä IiiCeeEeeJiin ja wannabeejudaistien puljuissa, jotka eivät voi SIETÄÄ sitä että joku alkaisi puhumaan juutalaisille Jeesuksesta!

Kuulkkaa kuulkkaa kuin riivaaja puhhu ja seliittää taas satujaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulkkaa kuulkkaa kuin riivaaja puhhu ja seliittää taas satujaan!

Ei ole satuja. Myös Leo Meller on sanout pari valittua sanaa näistä IiiCeeEeeJiin puljuista ja moni muu:

http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Ei ole satuja. Myös Leo Meller on sanout pari valittua sanaa näistä IiiCeeEeeJiin puljuista ja moni muu:

http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html

Ettäs kehtaat, ja kyllähän tuollainen kehtaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ettäs kehtaat, ja kyllähän tuollainen kehtaa.

Kyllä me kristityt kehtaamme toimia antikristillisiä vastaan!

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Kyllä me kristityt kehtaamme toimia antikristillisiä vastaan!

Israelin vihollinen on valekristitty

• Anonyymi kirjoitti:

Israelin vihollinen on valekristitty

Kyse ei ole Israelin vihaamisesta vaan päinvastoin henkivaltojen taistelusta.

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Kyse ei ole Israelin vihaamisesta vaan päinvastoin henkivaltojen taistelusta.

Musta enkeli pukeutuu näemmä valkoisiin

• Anonyymi kirjoitti:

Musta enkeli pukeutuu näemmä valkoisiin

Jos olet sitä mieltä että tuon vetoomuksen allekirjoittajat Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustila Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo Norjanen ja Jouni Turtiainen eivät olekaan kristittyjä niin olet kyllä selkeästi pimeyden puolesi valinnut.

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä että tuon vetoomuksen allekirjoittajat Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustila Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo Norjanen ja Jouni Turtiainen eivät olekaan kristittyjä niin olet kyllä selkeästi pimeyden puolesi valinnut.

Ka mitä sitten? Israelin ystäviä kaikki tyynni.

• Anonyymi kirjoitti:

Ka mitä sitten? Israelin ystäviä kaikki tyynni.

Mutta vastustavat kristillistä sionismia henkeen ja vereen ja hyvä niin!

• Niin se on. Tämä tulee vastaan ihan kaikkialla. Jokin korkeampi voima, sallminus, kohtalo ja enkelit ja jopa Jumalakin vielä hyväksytään, mutta kun alkaa puhumaan että Jeesus Krstus on Herrra, Kuningasten Kuningas, Messias ja hänen nimessä ja veressä on voitto, alkaa valtavat raivon puuskat. Sen on henkivaltojen taistelu. Saatana hermostuu kun tuoli ja valta on uhattuna.

• Anonyymi

Salopuu..mitä tekstiä!hahhahahaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salopuu..mitä tekstiä!hahhahahaa!

Salopuu on taaskin harvinaisen oikeassa. Naurusi paljastaa sen. Henkivallat.

• Anonyymi

Totuus ei pala tulessakaan! Kiitos JEESUS minka teit meidan syntisten edesta!

• Anonyymi

Uskoisin Raamatun Sanan perusteella, että ihminen, jossa Jeesus nimi
      synnyttää vastareaktioita, vastenmielisyyttä tai jopa vihaa, ei rakasta
      Jumalaa. Isää rakastava ihminen rakastaa myös Isän Poikaa.
      Uskosta osaton ihminen ei ole Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi.
      Hän on paholaisen hengen vaikutuksessa ja hallinnassa (Ef 2:2). Siksi hän
      reagoi paholaisen kanssa samalla tavalla Jeesuksen nimeen ja persoonaa.

Paholainen vihaa Herraa Jeesusta Kristusta yli kaiken vihattavan.
      Siksi se vihaa Jeesuksen nimeä ja Jeesuksesta todistamista ja Jeesuksen omia.

Joh 8:42-45 "Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden."

Joh 15:18 -19 "Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa."

Ef 2:1-3 "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme" ...

• Voisiko nim. Usko Toivonen tarkentaa, mitä hän tarkoittaa "voimakkaalla vastareaktiolla".

• Anonyymi

Toki, voimakkaasta reagoinnista on mielestäni silloin kysymys, kun usko Jeesukseen tuodaan esille ja se aikaansaa kuulijassa, kommentin lukijassa, reagoinnin Jeesus-nimen vuoksi uskon kohteena.

Ei siis sellainen tilanne, missä Jeesus-nimeä käytetään puhekielessä muussa tarkoituksessa, halveksivassa tai muuten omaksutun tavan mukaan, kuten kiroileminenkin yms.

Reagointi tulee esille esim. uskovaan kohdistettavila termeillä "vähä-älyinen" "mielisairas" jne..

Lähinnä kysymykseni kohdistuu siihen, kuinka Jeesus-nimeen voimakkaasti vastareaktion saavat ajattelevat sen, että mikä on se tekijä hänessä, joka nostaa vastareaktion, mikä on vastareaktion kumpuamisen perimmäinen syy, tekijä?

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Toki, voimakkaasta reagoinnista on mielestäni silloin kysymys, kun usko Jeesukseen tuodaan esille ja se aikaansaa kuulijassa, kommentin lukijassa, reagoinnin Jeesus-nimen vuoksi uskon kohteena.

Ei siis sellainen tilanne, missä Jeesus-nimeä käytetään puhekielessä muussa tarkoituksessa, halveksivassa tai muuten omaksutun tavan mukaan, kuten kiroileminenkin yms.

Reagointi tulee esille esim. uskovaan kohdistettavila termeillä "vähä-älyinen" "mielisairas" jne..

Lähinnä kysymykseni kohdistuu siihen, kuinka Jeesus-nimeen voimakkaasti vastareaktion saavat ajattelevat sen, että mikä on se tekijä hänessä, joka nostaa vastareaktion, mikä on vastareaktion kumpuamisen perimmäinen syy, tekijä?

Usko Toivonen

En tunnista moista reaktiota itsessäni vaan päinvastoin laitalahkolaisissa, meshiaanisissa jeshualaisissa ja wannabejuutalaisissa

• Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

>>> Reagointi tulee esille esim. uskovaan kohdistettavila termeillä "vähä-älyinen" "mielisairas" jne..

Tiedätkö, mitä tarkoittaa mekaniikan eli Newtonin kolmas laki? Se tarkoittaa sitä, että jokaiseen voimaan löytyy (vähintäänkin yhtä suuri) vastavoima. Tätä universumin tärkeimpiin kuuluvaa lakia voi laajentaa koskemaan myös arkielämää ja ihmisten tapaa kommunikoida. En halua puolustella ala-arvoisia ja itse henkilöön kohdistettuja termejä, mutta minusta tuntuu, että kyse saattaa olla uskovien tavasta leimata muita esim. "Jumalan vastustajiksi", "pahasti demonien otteessa oleviksi" jne. Kun kysyit perimmäistä syytä, niin se syy on heikosta itsetunnosta johtuva itsepuolustus, puolin ja toisin, joka johtaa lopulta verbaalisiin yhteenottoihin.

• Anonyymi

Aloittaja on kirjoittanut hyvän kysymyksen ja ilmeisesti ihan vilpittömästä mielenkiinnosta ja halusta ymmärtää. Tässä minun vilpitön vastaukseni.

Olen siinä mielessä erittäin onnekkaassa asemassa, että minulla on ollut mahdollisuus opiskella elämässäni jo kaksi tutkintoa. Olen työni ohessa pian saamassa kasaan kolmannen tutkintoni korkeakoulusta. Olen runsaiden opintojen ja työnteon kautta nähnyt, kokenut ja ymmärtänyt maailmaa laajemmin, kuin mitä monella muulla valitettavasti on koskaan mahdollista. Olen siis silkan onnenkantamoisen johdosta pärjännyt aika kivasti. Tämä kaikki oppi ja ymmärrys on antanut minulle seesteisen, jäsentyneen ja runsaan tiedon varaan rakentuvan kuvan maailmasta. Lapsuuteni uskonnolliseseta kasvatuksesta huolimatta, olen ymmärtänyt, että uskonnot ovat karkeasti sanoen satua. En siis usko sen enemää Jumalaan, Jeesukseen, Allahiin, Zeukseen kuin Joulupukkiinkaan. Ne ovat kaikki minun silmissäni kaikki samalla mielikuvitusmaailman viivalla.

Kun kohtaan aikuisen, joka uskoo johonkin näihin mytologisiin uskomuksiin, en yleensä pidä aisiaa kovin keskeisenä elementtinä vuorovaikutuksessamme. Harvemmin sillä onkaan mitään väliä mitä ihminen yksityiselämässään uskoo. Jossain kriittisissä tehtävissä sillä mielestäni kuitenkin on väliä, ja silloin suhtaudun asiaan varauksellisemmin, jos toisella on taipumusta maagiseen ajatteluun.

Joskus jos käy niin, että kuulen ihmisen puhuvan ääneen uskomuksistaan tai peräti markkinoivan niitä. Silloin sisälläni tuntuu usein voimakkaampi reaktio. Harmittomissa tapauksissa se on lähinnä huvittuneisuutta, joka kumpuaa siitä, että on vain hieman hassua, että joku aikuinen uskoo mytologioihin ja taruolentoihin. Joskus tunne voi olla suuttumuskin, jos uskomusten tuputtamisen kohteena on esimerkiksi lapsi tai joku, joka muusta syystä ei oikein ole kyvykäs kriittisesti itse arvioimaan saamansa tuputetun tiedon arvoa.

Olen huomannut, että se suuttumuksen tunne on parempi kanavoida huumorin ja huvittuneisuuden kautta. Harva uskovainen esimerkiksi itse on lukenut raamattua alusta loppuun saakka, eivätkä he siten tunne kirjan hullua sisältöä. Tämä tarjoaa lukuisia mahdolisuuksia esiintuoda komiikan keinoin sitä, miten vähän uskonsa tuputtaja oikeasti edes tietää aiheesta.

Summatakeni hieman tuota kirjoittamaani, sanoisin että ehkä pohjimmaisena vaikuttimena uskontokielteiselle reaktiolle on tietoon perustuva ymmärrys uskontojen taruolentojen typeryydesta ja tarppeettomuudesta. Reaktion laatu sitten vaihtelee sen mukaan, missä muodossa niitä satuja joutuu kohtaamaan.

Toivottavasti tämä vastaus auttaa asian ymmärtämistä! Hyvää kevättä!

• Anonyymi

Olet kaikesta näennäisestä sivistyksestäsi ja oppimääristäsi sekä näennäisestä ulkoa opetellusta nöyryydestäsi huolimatta patologinen narsisti, tyhjä kuori, sekä olet Jumalan vastustaja sekä pahasti demonien otteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kaikesta näennäisestä sivistyksestäsi ja oppimääristäsi sekä näennäisestä ulkoa opetellusta nöyryydestäsi huolimatta patologinen narsisti, tyhjä kuori, sekä olet Jumalan vastustaja sekä pahasti demonien otteessa.

Joopa joo. Olisiko yksi syy tämä. Jeesuksen nimessä esiintyjät käyttäytyvät joskus ylimielisesti ja huonosti. Jeesuksen nimellä on myös usein yritetetty myydä pelastukseen liittymättömiä asioita.

Minäkin muistan lapsena kuulleeni, että Jeesus antaa ikuisen onnen, parantaa kaikki sairaudet ja pelastaa ihan kaikesta elämään liittyvästä pahasta. Jos asiattomuuksia ei kykene suodattamaan pois, niin uskontoon ja uskovaisiin voi pettyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa joo. Olisiko yksi syy tämä. Jeesuksen nimessä esiintyjät käyttäytyvät joskus ylimielisesti ja huonosti. Jeesuksen nimellä on myös usein yritetetty myydä pelastukseen liittymättömiä asioita.

Minäkin muistan lapsena kuulleeni, että Jeesus antaa ikuisen onnen, parantaa kaikki sairaudet ja pelastaa ihan kaikesta elämään liittyvästä pahasta. Jos asiattomuuksia ei kykene suodattamaan pois, niin uskontoon ja uskovaisiin voi pettyä.

Kyllä, elämässä on liian monta muuttujaa jotta yhdenkään ihmisen elämä voitaisiin luvata vapaiksi kärsimyksistä. Itse kuitenkin todistan, väkevästi, että Jeesuksen seurassa kärsiväkin kestää. Eikä ainoastaan kestä vaan voittaa. Hallelujjaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

se on totta: että Jeesus- nimessä "myydään" taakoitetaan monia ihmisiä asioilla, joilla ei Jeesuksen ristin sovituksessa "mitään merkitystä" Ihmisten silmissä kylläkin merkitystä. . .

raamatusta lukenut: "että ihmiset heitä katselisivat"

• Anonyymi

>> Summatakeni hieman tuota kirjoittamaani, sanoisin että ehkä pohjimmaisena vaikuttimena uskontokielteiselle reaktiolle on tietoon perustuva ymmärrys uskontojen taruolentojen typeryydesta ja tarppeettomuudesta. Reaktion laatu sitten vaihtelee sen mukaan, missä muodossa niitä satuja joutuu kohtaamaan. >>

Aivan, tämä taitaa olla useankin ihmisen näkemys, mikä perustuu "oppineisuuteen" "tietoon".
        Ja se ikään kuin antaa oikeuden omasta näkökulmasta käsin luokitella uskova "typeräksi, oppimattomaksi".

Sinulla tosin kommentissasi on mainittu muitakin, mitä luokittelet mielikuvitusolennoiksi, kuten joulupukkikin.

Mutta kuinka on, ollaksesi rehellinen vastauksessasi, saako joulupukki sinussa aikaan yhtä voimakkaan vastareaktion, kuin Jeesus?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Summatakeni hieman tuota kirjoittamaani, sanoisin että ehkä pohjimmaisena vaikuttimena uskontokielteiselle reaktiolle on tietoon perustuva ymmärrys uskontojen taruolentojen typeryydesta ja tarppeettomuudesta. Reaktion laatu sitten vaihtelee sen mukaan, missä muodossa niitä satuja joutuu kohtaamaan. >>

Aivan, tämä taitaa olla useankin ihmisen näkemys, mikä perustuu "oppineisuuteen" "tietoon".
        Ja se ikään kuin antaa oikeuden omasta näkökulmasta käsin luokitella uskova "typeräksi, oppimattomaksi".

Sinulla tosin kommentissasi on mainittu muitakin, mitä luokittelet mielikuvitusolennoiksi, kuten joulupukkikin.

Mutta kuinka on, ollaksesi rehellinen vastauksessasi, saako joulupukki sinussa aikaan yhtä voimakkaan vastareaktion, kuin Jeesus?

Usko Toivonen

Joulupukki ja Jeesus ovat minun kirjanpidossa ihan samalla viivalla. Ero tulee siitä, mitä niiden satuolentojen varjolla tehdään.

Joulupukkiin liittyvä "väärinkäyttö" ja ihmisten riistäminen on mitä enimmissä määrin kaupallista. Sillä on kieltämättä omat haittavaikutuksensa (ympäristön kuormittuminen, tarpeeton krääsä, materialismi, kaukomaiden hikipajat ym. ym).

Joulupukkiin liittyviä uskomuksia ei kuitenkaan ole tietääkseni koskaan käytetty sodan julistamiseen tai kansan jakamiseen sisällissotaa varten. En ole myöskään koskaan kuullut pedofiilijoulupukeista, joten ne lienevät harvinaisempia kuin vastaavalla tavalla toimivat papit ja saarnaajat.

Toisen mytologian avulla tehdään pahempia asioita kuin toisen. Satuolennot ovat saman arvoisia mutta mahdollinen negatiivisempi suhtautuminen kumpuaa siitä, mitä pahaa kyseisen mytologian avulla tehdään.

• Anonyymi

Joo, kristityillä on oma jeesus joka ei ole sama kuin raamatussa Lait antanut Kaikkivaltias Jeesus...
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

• Anonyymi

Kusipäisyydestä tulee aina huomauttaa. Koko ha-me on yhtä valhetta.

• Anonyymi

"jeesuksia" on nykyään niin monia !!

• Anonyymi kirjoitti:

Kusipäisyydestä tulee aina huomauttaa. Koko ha-me on yhtä valhetta.

Saitko jesusianistisen lähimmäisenrakkauskohtauksen?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Saitko jesusianistisen lähimmäisenrakkauskohtauksen?

Minä kerron totuuden. Ei ole rakkautta vailla totuutta, ja päinvastoin päin.

• Anonyymi

>> Valehtelusta pitää aina huomauttaa.

Koko jeesusmyytti on valhetta. >>

En oikein usko tuon olevan perimmäinen syy, miksi Jeesus-nimi saa sinussa aikaan vastareaktion.

Jos valhe olisi syy, niin reagoisit samalla tavalla kaikkeen valheeseen, mutta sellaista ei kommentiesi perusteella voi nähdä.

On siis jokin erityinen tekijä, miksi nimi Jeesus saa sinut voimakkaasti reagoimaan Hänen nimeensä.

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

>> Valehtelusta pitää aina huomauttaa.

Koko jeesusmyytti on valhetta. >>

En oikein usko tuon olevan perimmäinen syy, miksi Jeesus-nimi saa sinussa aikaan vastareaktion.

Jos valhe olisi syy, niin reagoisit samalla tavalla kaikkeen valheeseen, mutta sellaista ei kommentiesi perusteella voi nähdä.

On siis jokin erityinen tekijä, miksi nimi Jeesus saa sinut voimakkaasti reagoimaan Hänen nimeensä.

Usko Toivonen

Otan kyllä kantaa myös muihin valheisiin. Ennustelijoihin, muhammadanisminharhaisten valheisiin sekä poliittisiin valheisiin.

Tässä oli nyt kyse tuosta satuolento jeesuksesta, josta uskonharhaiset valehtelevat tuntematta minkäänlaista häpeää.

Muistutan taas, ettei yhtään aikalaismainintaa tai silminnäkijätodistusta ole olemassa edes jeesus-nimisen ihmisen elämästä. Kaikki sadut kirjoitettiin vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

Todisteiden puuttuminen sairaita muka parantaneesta, kuolleita herättäneestä ja muutenkin satumaisesta hyypiöstä osoittaa jeesuksen isoksi VALHEEKSI!

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Otan kyllä kantaa myös muihin valheisiin. Ennustelijoihin, muhammadanisminharhaisten valheisiin sekä poliittisiin valheisiin.

Tässä oli nyt kyse tuosta satuolento jeesuksesta, josta uskonharhaiset valehtelevat tuntematta minkäänlaista häpeää.

Muistutan taas, ettei yhtään aikalaismainintaa tai silminnäkijätodistusta ole olemassa edes jeesus-nimisen ihmisen elämästä. Kaikki sadut kirjoitettiin vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

Todisteiden puuttuminen sairaita muka parantaneesta, kuolleita herättäneestä ja muutenkin satumaisesta hyypiöstä osoittaa jeesuksen isoksi VALHEEKSI!

Mitenpä todistat aina oikeassa olevasi? Et millään. Idiootti hurmahenki riivattu sinä olet.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Niin, ajattelehan vaikka nkemyksesi Jeesuksesta on mikä on ja vaikka vastaavanlaista vastustusta Jeesusta kohtaan on ollut jo n. 2000 vuotta sitten, niin nimi Jeesus yhä elää nykyaikaisessa maailmassakin.

Mutta sehän on Raamatussa ilmoitettukin, että mikä on Jumalasta, niin sitä ei ihminen voi pysäyttää.

38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

Ihmeellinen asia tämä kaikenkaikkiaan, vai mitä.

Mitä mieltä olet ennustaja Voltairesta, joka ennusti että hanen ajastaan sadan vuoden päästä Raamattua ei löytyisi enää kuin korkeintaan museosta?
        Mutta eikös Raamattu ole edelleenkin aika suosittu?

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Mitenpä todistat aina oikeassa olevasi? Et millään. Idiootti hurmahenki riivattu sinä olet.

Ei näin!

Annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi etkä ollenkaan ajattele taivaspaikkaasi.

Sinuna olisin vimmaisesti rukoilleen googlannut todisteita epäjumalastasi, mutta lähimmäisenrakkaudenraivonpuuska sai sinut avautumaan asian vierestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ajattelehan vaikka nkemyksesi Jeesuksesta on mikä on ja vaikka vastaavanlaista vastustusta Jeesusta kohtaan on ollut jo n. 2000 vuotta sitten, niin nimi Jeesus yhä elää nykyaikaisessa maailmassakin.

Mutta sehän on Raamatussa ilmoitettukin, että mikä on Jumalasta, niin sitä ei ihminen voi pysäyttää.

38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

Ihmeellinen asia tämä kaikenkaikkiaan, vai mitä.

Mitä mieltä olet ennustaja Voltairesta, joka ennusti että hanen ajastaan sadan vuoden päästä Raamattua ei löytyisi enää kuin korkeintaan museosta?
        Mutta eikös Raamattu ole edelleenkin aika suosittu?

Usko Toivonen

Oletko koskaan laskenut kärpästen määrää lehmän jättämän läjän ympärillä?

Vähällä järjellä varustettu innostuu suunnattomasti selvästi paskalta haisevasta, -näyttävästä ja -maistuvastakin.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Ei näin!

Annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi etkä ollenkaan ajattele taivaspaikkaasi.

Sinuna olisin vimmaisesti rukoilleen googlannut todisteita epäjumalastasi, mutta lähimmäisenrakkaudenraivonpuuska sai sinut avautumaan asian vierestä.

Sanoo itseään täynnä oleva sokea narsisti persläpi. Yhteiskunnan syöpä. Todistusvastuu on sinulla. Syyttäjällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoo itseään täynnä oleva sokea narsisti persläpi. Yhteiskunnan syöpä. Todistusvastuu on sinulla. Syyttäjällä.

Johan minä todistin.

Sinulla ei ole mitään annettavaa epäjumasi olemassaolon tueksi, joten vaihdat puheenaihetta.

Sinua saa hävetä koko uskonharhainen maailma, sinä itse sekä epäjumalasi.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Johan minä todistin.

Sinulla ei ole mitään annettavaa epäjumasi olemassaolon tueksi, joten vaihdat puheenaihetta.

Sinua saa hävetä koko uskonharhainen maailma, sinä itse sekä epäjumalasi.

Sinä todistat itsestäsi ja omasta erinomaisuudestasi. Sinun todistuksesi ei ole pätevä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Oletko koskaan laskenut kärpästen määrää lehmän jättämän läjän ympärillä?

Vähällä järjellä varustettu innostuu suunnattomasti selvästi paskalta haisevasta, -näyttävästä ja -maistuvastakin.

Lapsuudesta on hyvinkin tuttua, kuinka lehmänläjässä olleet kärpäset lähti lentoon, kun kuljimme laidunten kautta. Tuttua on.

Ja selvää on myös, että nimi Jeesus saa aikaan melkoisen vastareaktion sinussa.

Mutta sen vuoksihan aloituksen teinkin, että sellaiset henkilöt, joissa nimi Jeesus, uskon tunnustaminen Jeesukseen, kertoisivat mikä on perimmäinen syy, tekijä, mikä saa aikaan moisen käyttäytymisen.

No, minulle reagoinnit vain vahvistavat Raamatun ilmoituksen luetettavuutta.

Niinhän Herra Jeesus jo edeltäpäin ilmoitti, että minun nimeni tähden ...

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsuudesta on hyvinkin tuttua, kuinka lehmänläjässä olleet kärpäset lähti lentoon, kun kuljimme laidunten kautta. Tuttua on.

Ja selvää on myös, että nimi Jeesus saa aikaan melkoisen vastareaktion sinussa.

Mutta sen vuoksihan aloituksen teinkin, että sellaiset henkilöt, joissa nimi Jeesus, uskon tunnustaminen Jeesukseen, kertoisivat mikä on perimmäinen syy, tekijä, mikä saa aikaan moisen käyttäytymisen.

No, minulle reagoinnit vain vahvistavat Raamatun ilmoituksen luetettavuutta.

Niinhän Herra Jeesus jo edeltäpäin ilmoitti, että minun nimeni tähden ...

Usko Toivonen

Et kuitenkaan edes yritä löytää todisteita tuon paskaläjäsi olemassaolosta.

Melko noloa pyöriä olemattoman paskaläjän ympärillä vain siksi, että sinulle on kerrottu siinä olevan läjä paskaa.

No, samaa tekevät muutkin taikauskoiset, esimerkiksi muhammadanisminharhaiset tahollaan.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Et kuitenkaan edes yritä löytää todisteita tuon paskaläjäsi olemassaolosta.

Melko noloa pyöriä olemattoman paskaläjän ympärillä vain siksi, että sinulle on kerrottu siinä olevan läjä paskaa.

No, samaa tekevät muutkin taikauskoiset, esimerkiksi muhammadanisminharhaiset tahollaan.

Kuten edellä jo kirjoitin, sinun reagointisi Jeesus-nimessä on vahva todiste Raamatun ilmoituksen luotettavuudesta, Jeesus ilmoitti asian jo edeltäpäin.

Jeesus sanoi, että minun nimessäni, Jeesus-nimessä, Häneen uskovia tullaan vainoamaan.

Ei olematon voi ilmoittaa sellaista, mikä osoittautuu todeksi, vielä n. 2000 vuotta ilmoituksen jälkeen.

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten edellä jo kirjoitin, sinun reagointisi Jeesus-nimessä on vahva todiste Raamatun ilmoituksen luotettavuudesta, Jeesus ilmoitti asian jo edeltäpäin.

Jeesus sanoi, että minun nimessäni, Jeesus-nimessä, Häneen uskovia tullaan vainoamaan.

Ei olematon voi ilmoittaa sellaista, mikä osoittautuu todeksi, vielä n. 2000 vuotta ilmoituksen jälkeen.

Usko Toivonen

On todellakin yllättävää että valehtelu oli tuttua jo 2000 vuotta sitten, vai onko oikeasti?

Oliko vaikea ennustaa, että valhe elää ikuisesti? Varsinkin jumalvalhe tuntuu elävän vaikka mitään todisteita tuota valhetta tukemaan ei löydy.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

On todellakin yllättävää että valehtelu oli tuttua jo 2000 vuotta sitten, vai onko oikeasti?

Oliko vaikea ennustaa, että valhe elää ikuisesti? Varsinkin jumalvalhe tuntuu elävän vaikka mitään todisteita tuota valhetta tukemaan ei löydy.

Eihän tuo Herran Jeesuksen ilmoitus ole osoittautunut valheeksi.

Hän ilmoitti tuon asian, minkä sinäkin olet todistanut paikkansa pitäväksi.

Jeesus ilmoitti sen todellakin jo n. 2000 vuotta sitten, minun nimeni vuoksi, minun nimessäni ..

Usko Toivonen

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo Herran Jeesuksen ilmoitus ole osoittautunut valheeksi.

Hän ilmoitti tuon asian, minkä sinäkin olet todistanut paikkansa pitäväksi.

Jeesus ilmoitti sen todellakin jo n. 2000 vuotta sitten, minun nimeni vuoksi, minun nimessäni ..

Usko Toivonen

Niin sinäkin jatkat valehtelua, mutta eihän se mikään yllätys ole.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Niin sinäkin jatkat valehtelua, mutta eihän se mikään yllätys ole.

Eihän tuo ole valehtelua, senhän voit itsekin Raamatusta tarkastaa.

Herra Jeesus todella on ilmoittanut etukäteen, että Hänen nimessään joutuu vainotuksi.
        Joten sehän on niin totta, kuin vain olla voi.

Usko Toivonen

• Anonyymi

"Kysynkin sinulta, jossa nimi Jeesus saa aikaan vastareaktion, mikä on se perimmäinen syy, mistä reaktiosi kumpuaa?"

Sen sijaan että ihmiset olisivat uskoneet Jeesusta ja ymmärtäneet sitä mitä hän opetti, he ovat hylänneet hänet ja tehneet hänestä henkilökohtaisen pelastajan.

""Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua."

• Anonyymi

”Kumpi on helpompaa, sanoa: ’Sinun syntisi annetaan anteeksi’, vai sanoa: ’Nouse ja kävele’? Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi» – hän puhui nyt halvaantuneelle – »nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.» Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa. Tämän nähdessään kansa pelästyi ja ylisti Jumalaa, joka oli antanut ihmisille sellaisen vallan.”
        ‭‭Matteus‬ ‭9:5-8‬ ‭

• Anonyymi

"Sen sijaan että ihmiset olisivat uskoneet Jeesusta ja ymmärtäneet sitä mitä hän opetti, he ovat hylänneet hänet ja tehneet hänestä henkilökohtaisen pelastajan."

Jeesus on sielun pelastaja, mutta Hän ei toki ole elämältä pelastaja. Olisiko vika myös opettajissa, jos tätä ei ymmärretä? Liian monet uskovaiset luulevat pystyvänsä opettamaan, vaikka eväät ovat heppoiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Kumpi on helpompaa, sanoa: ’Sinun syntisi annetaan anteeksi’, vai sanoa: ’Nouse ja kävele’? Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi» – hän puhui nyt halvaantuneelle – »nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.» Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa. Tämän nähdessään kansa pelästyi ja ylisti Jumalaa, joka oli antanut ihmisille sellaisen vallan.”
        ‭‭Matteus‬ ‭9:5-8‬ ‭

Niinhän Matteuksessa lukee.
        Yhtä asiaa en vain ymmärrä,ja se on miksi ihmeessä miesparan täytyi maata halvaantuneena 40 vuotta bethesdan lammikon äärellä,ennenkuin Herra tätä auttoi??!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhtä asiaa en vain ymmärrä,ja se on miksi ihmeessä miesparan täytyi maata halvaantuneena 40 vuotta bethesdan lammikon äärellä,ennenkuin Herra tätä auttoi??!!

Jotta Jumalan armo ja suuruus, sekä rakkaus ihmisiä kohtaan tulisi hänen, halvatun, kautta tiettäväksi koko kansalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta Jumalan armo ja suuruus, sekä rakkaus ihmisiä kohtaan tulisi hänen, halvatun, kautta tiettäväksi koko kansalle.

itse en luota "pelkkä Jeesus nimi", raamatussahan Jeesus itse varoittaa: "monta tulee minun nimessäni"
        vaan: "Jumalan Poika, Jeesus Kristus, vapahtajamme"

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän sitä opetetaan, mutta kyllä tuossa tapauksessaa tulivat enemmäkin ilmi mielen pienuus, välinpitämättömyys ja itsekeskeisyys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Yhtä asiaa en vain ymmärrä,ja se on miksi ihmeessä miesparan täytyi maata halvaantuneena 40 vuotta bethesdan lammikon äärellä,ennenkuin Herra tätä auttoi??!!<<<

Tämä miesparka kärsi 40 vuotta. Voi kauhea sentään!!!

Nyt hän nauttii täysin siemauksin elämästä täysin terveenä Jumalan luona Hänen kanssaan. Jumala on korvannut hänelle, maksanut vahingonkorvausta, kärsimyksistä, niin paljon, että hän ei varmasti sure sitä, että joutui kärsimään niin pitkään. Hän nauttii "korvauksista" ikuisesti, ei miljadi vuotta eikä edes tuhat miljardia, tai tuhat miljardia biljoonaa vuotta, vaan - IKUISESTI!!!

Jumalalla on millä maksaa maksimaaliset "vahingonkorvaukset".

• Anonyymi

Mielessäni pyöri montakin teoriaa miksi Jeesuksen nimen lausuminen tosiaankin herättää vahvoja reaktioita. Mutta parempi etten tuo niitä julki, koska raamatussa se on kerrottu. Niinkuin ylläolevissa viesteissä on siteerattu.

• Salopuu yms.jeesuksen nimi otetaan esiin yleensä ei-uskovan ja uskovan välillä siksi koska jompikumpi tahtoo käännyttää toisen ajattelemaan ja tuntemaan samoin kuin itse oikeana pitää.
        Se on siis riidanhaastamista.
        Uskova lähtee siitä olettamuksesta että toinen ei usko ja on itsensä Jumalan tuomion alainen.
        Eiuskova miettii että mistä sinä uskisparka tiedät sen...se voi olla ihan vaan pelkoa ja puolustusreaktio.
        Eiuskova saattaa lähteä eri lähtökohdista että hän uskoo mutta piilottaa sen.uskova tulee siihen ikäänkuin pilaamaan sen ja viestittää kaikkea muuta kuin Jeesuksen rakkautta.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Salopuu yms.jeesuksen nimi otetaan esiin yleensä ei-uskovan ja uskovan välillä siksi koska jompikumpi tahtoo käännyttää toisen ajattelemaan ja tuntemaan samoin kuin itse oikeana pitää.
        Se on siis riidanhaastamista.
        Uskova lähtee siitä olettamuksesta että toinen ei usko ja on itsensä Jumalan tuomion alainen.
        Eiuskova miettii että mistä sinä uskisparka tiedät sen...se voi olla ihan vaan pelkoa ja puolustusreaktio.
        Eiuskova saattaa lähteä eri lähtökohdista että hän uskoo mutta piilottaa sen.uskova tulee siihen ikäänkuin pilaamaan sen ja viestittää kaikkea muuta kuin Jeesuksen rakkautta.

Sanoitta voittaminen on vaikea laji, vielä vaikeammaksi se käy anonyymilla keskustelupalstalla..

• Anonyymi

Tuntemattomana toimien on turvallista olla uskovainen ja lausua Jeesus niemeä. Edes keksitty nimi ei muuta asiaa.

Usko Toivosen naapuri

• Anonyymi

No tulehan pistäytymään, niin voimme keskustella aiheesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tulehan pistäytymään, niin voimme keskustella aiheesta.

Usko Toivonen

Jatkammeko pitkäänkin tätä mielikuvitus leikkiäsi??

Usko Toivosen naapuri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkammeko pitkäänkin tätä mielikuvitus leikkiäsi??

Usko Toivosen naapuri

Mistähän mielikuvitusleikistä on mielestäsi kysymys?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistähän mielikuvitusleikistä on mielestäsi kysymys?

Usko Toivonen

Ai mistäkö? Tunnistamattomat ihmiset tarinoivat kuin tunnisteut. Sinä vielä näytellen tietämätöntä. Heittäisit edes Jeesuksen mainitsemisen pois!!!!!!!!!!! Jumalattomille sopii nämä mielikuvitusleikit..............Salatut Elämät

Usko Toivosen naapuri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mistäkö? Tunnistamattomat ihmiset tarinoivat kuin tunnisteut. Sinä vielä näytellen tietämätöntä. Heittäisit edes Jeesuksen mainitsemisen pois!!!!!!!!!!! Jumalattomille sopii nämä mielikuvitusleikit..............Salatut Elämät

Usko Toivosen naapuri

Nyt alkoi väkevä Usko Toivosen opetus Jeesuksesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usko Toivosen toinen naapuri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt alkoi väkevä Usko Toivosen opetus Jeesuksesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usko Toivosen toinen naapuri

Onpa mukava huomata, että naapurit ovat aiheesta kiinnostuneita.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa mukava huomata, että naapurit ovat aiheesta kiinnostuneita.

Usko Toivonen

Nyt on väkevää todistamista Usko Toivosella.

Usko Toivosen naapuri

• Anonyymi

Jeesuksia on monenlaisia. Ollut jo Raamatun aikoina. Ja Jeesuksen poikakin siellä mainitaan.

• Anonyymi

Ei mainita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mainita

Kannattaa lukea sitä Raamattua:

Apostolien teot:
        13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus (bar = poika).

• Anonyymi

Kysehän on pelkästään psykologiasta sillä kuka nyt mitään välittäisi jos joku sanoisi uskovansa Tarzaniin, Mustanaamioon, Joulupukkiin jne. koska TIEDÄMME ne mielikuvitusolennoiksi.

No mitä tapahtuu, kun joku sanoo uskovansa Jeesukseen? Asiaa ei enää voidakaan sivuuttaa pelkällä olan kohautuksella sillä vaikka itse olisikin sitä mieltä että Jeesuskin kuuluu näihin satuolentoihin NIIN asiasta jää kuitenkin varteenotettava epäilys, eihän sitä muuten niin raivokkaasti tarvitsisi todistella!

• Erittäin hyvä aloitus Usko Toivoselta.
      Ketju on vanhetessaan osoittanut juuri todeksi sen, että Herran Jeesuksen nimi aiheuttaa voimakasta vastareaktiota niissä, joille Hän on kompastuskivenä.
      Näille henkilöille Jeesus Kristus ja raitis, Raamatun totuuden rakkaudessa, julistettu sana Hänestä on suoranaista myrkkyä, eikä saa, niinkuin sen tulisi saada, heissä aikaan elämää, vaan yhä syvempää paatumusta.

18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
      20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
      22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
      23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
      24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      ( 1 Kor. 1 )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      375
      4975
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      354
      2870
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2531
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      93
      2133
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      468
      1879
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1604
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1436
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1392
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1332
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1233
    Aihe