Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

212

1. Hyvä shadow, olen - jopa julkisesti näillä keskustelusivulla - ilmoittanut veli Markille, että hän on ylittänyt kaiken kuviteltavissa olevan toimivaltansa niin kukkuramitoin, että paholaisen kanssa tekemäni sopimuksen mukaisesti hän joutuu kuoltuaan kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin ilman valitusoikeutta.

Sinulla ei sensijaan ole viimeisellä tuomiolla mitään pelättävää.
  2. Kuulehan Mark-bebis, kuka sinä olet määrittelemään mikä on totuus? Maailmassa on erilaisia totuuksia ja sinä ilmeisesti kuvittelet, että juuri sinun käsityksesi totuudesta on jonkinlainen ainoa oikea totuus. Totisesti, poikani, sinun on syytä pitää vaarin sanoistasi, sillä sinä olet käärmeen vallassa ja vaarallisen pitkällä sillä epärehellisyyden tiellä, joka johtaa sinut kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.

Ja jos sinä sanot, ettei sinun totuuttasi tarvitse todistella tieteellisesti, minkä oikeuden kuvittelet itselläsi olevan, jonka nojalla juuri sinulle pitäisi todistella tieteellisesti sellaiset asiat, jotka jopa paatunut ateisti tajuaa itsestäänselvyyksiksi? Muistathan omat sanasi: "Meillä on selkeä vaihtoehto ja se on Jumalan luomistyö. Mutta jos joku ei sitä halua hyväksyä, hänen velvollisuutensa on todistaa, kuinka maailmankaikkeus ja luonnonlait ovat voineet luoda itse itsensä tyhjästä ja olemattomuudesta ilman Jumalaa."

Ei kukaan ole sinulle todistusvelvollinen mistään niin kauan kuin katsot itse olevasi vapaa kaikista todistusvelvollisuuksista. Eikä varsinkaan ole kukaan todistusvelvollinen mistään tuon väitteesi kaltaisista hulluuksista. Totisesti sanon sinulle, ettei Jumalan pilkkasi ja kanssaihmisten väheksymisesi saa jatkua enää pitkään! Kärsivällisyydellä on rajansa ja sinä viet niin paljon minun aikaani, etten kohta enää suvaitse sitä. Varo itseäsi ja puheitasi, sillä minulla on valta päättää sinun elämästäsi ja kuolemastasi.