Vapaa kuvaus

Aloituksia

706

Kommenttia

3584

  1. http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/48120/title/Infographic--Plant-Methylation-Basics/Tässä+linkki.+Erittäin+mielenkiintoista+luettavaa.
  2. Kuten+olen+jo+aiemminkin+kertonut,+maapallon+iällä+ei+ole+minulle+kovinkaan+suurta+merkitystä.+On+mahdollista,+että+maapallo+on+miljoonia+vuosia+vanha.+Mutta+nykytieteen+havainnot+eliömaailman+ja+erityisesti+ihmisen+genomin+rappeutumisesta+puhuvat+varsin+nuoren+luomakunnan+puolesta.+Ja+sitä+ovat+vahvistaneet+evoluutioteorialle+kiusalliset+löydöt,+kuten+T.+Rexin+punasolut,+pehmeät+verisuonet+ja+muut+kudokset,+haisevat+luut,+DNA:n+pätkät+jne.++Jopa+ns.+Kambrin+'fossiileista'+on+löydetty+pehmeitä+kudoksia,+mikä+tukee+raamatullista+luomista,+joka+tapahtui+n.+6000+vuotta+sitten.Eliöt+varioituvat+ja+adaptoituvat+erittäin+nopeasti.+Biologista+informaatiota+katoaa+koko+ajan.+Epigeneettinen+sopeutumistarve+aiheuttaa+geenivirheitä,+jotka+johtavat+kromatiinin+pakkautumiseen,+uudelleenjärjestelyyn+ja+kromosomimäärien+laskuun.+Olen+havainnut,+että+kromosomikato+ohjaa+eläimen+ravintotottumuksia+siten,+että+paljon+kromosomeja+menettäneen+lajin+on+alettava+syömään+monipuolisempaa+ravintoa,+koska+sen+genomi+ei+enää+kestä+ravintotyypin+vaihdoksia.+Hyvä+esimerkki+on+intianmuntjakki+(2n=6),+josta+on+tullut+kaikkiruokainen.+Kromosomikato+siis+ajaa+kohti+kaikkiruokaisuutta.+Ja+toisaalta+kaikkiruokaisuus+suojaa+genomia+mutaatioilta.+Näitä+havaintoja+voi+rinnastaa+esim.+darwininsirkkuihin,+joiden+morfologia+on+muuttunut+ravintotyypin+vaihdoksista+johtuen.+Se+on+aiheuttanut+muutoksia+myös+niiden+kromosomimääriin.Varioitumisella+on+siis+looginen+syy-+ja+seuraussuhde.+Muutokset+eivät+tapahdu+sattumalta.+Siksi+evoluutioteoria+on+aikamme+vakavin+harhaoppi.
  3. Niin+kertoo.+Mutaatiosta,+joka+aiheuttaa+sairautta+ja+kuolemaa.+Mutta+se+kertoo+myös+siitä,+että+proteiinituotantoa+säädellään+analogisen+informaation+periaatteiden+mukaisesti.+Tuo+sairaus+voidaan+parantaa+käyttämällä+proteiinituotantoon+vaikuttavia+lääkkeitä,+joten+geneettinen+mutaatio+voidaan+unohtaa.+On+mielenkiintoista+huomata,+että+tiede+menee+eteenpäin.++Ihan+kuin+olisivat+lukeneet+artikkeleitani.