Vapaa kuvaus

Aloituksia

31

Kommenttia

136

  1. Ajankohtainen+asia+edelleen!
  2. Rakas+ihminen!+Älä+mene+kouluun+jos+ei+kiusaamista+saada+loppumaan+kohtuullisessa+ajassa!+sano+että+tulet+sitten+kun+kiusaaminen+loppuu!+Tai+jotain!+Sanonpahan+vaan+että+koko+peruskoulu+ei+oo+sen+arvonen+juttu,+et+sen+takia+kannattais+kärsiä+tollasta.+Mahdollisuuksia+kyllä+tulee+jopa+ilman+peruskoulua,+tai+senkin+voi+opiskella+kotona.+Lisäksi+useimmat+unohtavat+jossain+vaiheessa+kumminkin+suunnilleen+kaiken+koulussa+oppimassa,+joten+mitä+väliä?+Osaat+selvästikin+jo+lukea+ja+kirjoitta+ja+se+on+varmaan+se+koulun+pääasia,+muun+voi+oppia+muualta+tai+itse+asiassa+myös+sen+kirjoittamisen.+Nykyset+koulut+on+pilattu+kiusaajilla+ja+voi+olla+että+ne+kannattaa+jättää+omaan+arvottomuuteensa.+:(+Mene+johonkin+alueesi+seurakunnan+nuorten+toimintaan+mukaan,+luterilaiseen,+helluntailaiseen+tai+vapaakirkon+esim.+Sieltä+löydät+mukavia+ihmisiä+joista+voit+saada+hyviä+ystäviäkin.+Kristityt+tietää+että+jokaista+ihmistä+pitää+kunnioittaa,+me+ollaan+kaikki+Jumalan+kuvia+ja+sellaisina+hyvin+arvokkaita,+eikä+kenelläkään+ole+oikeutta+satuttaa/kiusata/vahingoittaa+toista.+Opettele+rukoilemaan+ja+seurakunnassa+voit+rukoilla+kaverinkin+kanssa,+se+on+vahva+keino+saada+elämäsi+asiat+kuntoon!+Tutustu+Jumalaan,+hän+on+särjettyjen+ihmisten+ystävä!+Jumalan+eteen+saat+tulla+rehellisesti+omana+itsenäsi,+ja+sitä+hän+juuri+sinulta+toivookin!+Että+vuodatat+sydämesi+tuskat+hänelle+ja+hän+saa+auttaa+sinua+ja+ilmestyä+elämässäsi+ja+tehdä+kiusaamisestasi+stopin...+tavalla+tai+toisella.+Jumala+tietää+miten+hän+voi+sinua+auttaa!+Sinun+tehtäväsi+on+etsiä+häntä...+tutustua+häneen+Raamatun+kautta+ja+seurakunta+auttaa+tässä+paljon...+Raamattu+löytyy+netistäkin:+www.evl.fi/raamattu+Aloita+Uudesta+Testamentista,+ehkä+evankeliumeista+kannattaa,+niissä+kerrotaan+Jeesuksesta.+Sit+tää+opetuslapseuskoulu+on+tosi+hyvä+ja+todella+terapeuttista+kuunneltavaa:+http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0TVarsinki+Tapani+on+hyvä.+Siunausta+rakas+ihminen+rukoilen+puolestasi!
  3. Tääki+on+vielä+ihan+mahtava+kohta:""Jos+kuulet+Herran,+sinun+Jumalasi,+ääntä+ja+pidät+tarkoin+kaikki+hänen+käskynsä,+jotka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+niin+Herra,+sinun+Jumalasi,+asettaa+sinut+korkeammaksi+kaikkia+kansoja+maan+päällä.+2.+Ja+kaikki+nämä+siunaukset+tulevat+sinun+osaksesi+ja+saavuttavat+sinut,+jos+kuulet+Herran,+sinun+Jumalasi,+ääntä.+3.+Siunattu+olet+sinä+kaupungissa+ja+siunattu+olet+kedolla.+4.+Siunattu+on+sinun+kohtusi+hedelmä+ja+maasi+hedelmä+ja+sinun+karjasi+hedelmä,+raavaittesi+vasikat+ja+lampaittesi+karitsat.+5.+Siunattu+on+sinun+korisi+ja+sinun+taikinakaukalosi.+6.+Siunattu+olet+tullessasi+ja+siunattu+olet+lähtiessäsi.+7.+Herra+antaa+sinun+voittaa+vihollisesi,+jotka+nousevat+sinua+vastaan;+yhtä+tietä+he+lähtevät+sinua+vastaan,+mutta+seitsemää+tietä+he+sinua+pakenevat.+8.+Herra+käskee+siunauksen+seurata+sinua+jyväaitoissasi+ja+kaikessa,+mihin+ryhdyt;+hän+siunaa+sinua+siinä+maassa,+jonka+Herra,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa.+9.+Herra+korottaa+sinut+hänelle+pyhitetyksi+kansaksi,+niinkuin+hän+valalla+vannoen+on+sinulle+luvannut,+jos+sinä+noudatat+Herran,+sinun+Jumalasi,+käskyjä+ja+vaellat+hänen+teitänsä.+10.+Ja+kaikki+kansat+maan+päällä+näkevät,+että+Herra+on+ottanut+sinut+nimiinsä;+ja+he+pelkäävät+sinua.+11.+Ja+Herra+antaa+sinulle+ylen+runsaasti+hyvää,+tekee+sinun+kohtusi+hedelmän,+karjasi+hedelmän+ja+maasi+hedelmän+ylen+runsaaksi+siinä+maassa,+jonka+Herra+sinun+isillesi+vannotulla+valalla+on+luvannut+antaa+sinulle.+12.+Herra+avaa+sinulle+rikkaan+aarrekammionsa,+taivaan,+antaakseen+sinun+maallesi+sateen+aikanansa+ja+siunatakseen+kaikki+sinun+kättesi+työt;+ja+sinä+lainaat+monelle+kansalle,+mutta+sinun+itsesi+ei+tarvitse+lainaa+ottaa.+13.+Ja+Herra+tekee+sinut+pääksi+eikä+hännäksi;+sinä+aina+vain+ylenet+etkä+koskaan+alene,+jos+tottelet+Herran,+sinun+Jumalasi,+käskyjä,+jotka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+että+ne+tarkoin+pitäisit,+14.+etkä+poikkea+oikealle+etkä+vasemmalle+yhdestäkään+niistä+sanoista,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+et+seuraa+muita+jumalia+etkä+palvele+niitä."+(5.+Moos.+28.)
  4. Jumala+on+heikkojen+puolella+ja+sorrettujen+ja+murrettujen+ihmisten+ystävä:+"Ne+uhrit,+jotka+Jumalalle+kelpaavat,+ovat+murheellinen+henki:+ahdistettua+ja+särjettyä+sydäntä+et+sinä,+Jumala,+hylkää."+(Psalmi+51:17)"Särjettyä+ruokoa+ei+hänen+pidä+murentaman,+ja+suitsevaista+kynttilän+sydäntä+ei+pidä+hänen+sammuttaman;+hän+saattaa+oikeuden+totuudella."+(Jesaja+42:3)JA+TÄÄ+ON+IHAN+PARAS:"Sillä+Jumalan+hulluus+on+viisaampi+kuin+ihmiset,+ja+Jumalan+heikkous+on+väkevämpi+kuin+ihmiset.+26.+Sillä+katsokaa,+veljet,+omaa+kutsumistanne:+ei+ole+monta+inhimillisesti+viisasta,+ei+monta+mahtavaa,+ei+monta+jalosukuista,+27.+vaan+sen,+mikä+on+hulluutta+maailmalle,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+viisaat+häpeään,+ja+sen,+mikä+on+heikkoa+maailmassa,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+sen,+mikä+väkevää+on,+häpeään,+28.+ja+sen,+mikä+maailmassa+on+halpasukuista+ja+halveksittua,+sen+Jumala+valitsi,+sen,+joka+ei+mitään+ole,+tehdäksensä+mitättömäksi+sen,+joka+jotakin+on,+29.+ettei+mikään+liha+voisi+kerskata+Jumalan+edessä.+30.+Mutta+hänestä+on+teidän+olemisenne+Kristuksessa+Jeesuksessa,+joka+on+tullut+meille+viisaudeksi+Jumalalta+ja+vanhurskaudeksi+ja+pyhitykseksi+ja+lunastukseksi,+31.+että+kävisi,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Joka+kerskaa,+sen+kerskauksena+olkoon+Herra".+(Ensimmäinen+kirje+korinttolaisille,+luku1.)+JA+TÄÄ:"Ja+hän+sanoi+minulle:+"Minun+armossani+on+sinulle+kyllin;+sillä+minun+voimani+tulee+täydelliseksi+heikkoudessa".+Sentähden+minä+mieluimmin+kerskaan+heikkoudestani,+että+Kristuksen+voima+asettuisi+minuun+asumaan.+Sentähden+minä+olen+mielistynyt+heikkouteen,+pahoinpitelyihin,+hätään,+vainoihin,+ahdistuksiin,+Kristuksen+tähden;+sillä+kun+olen+heikko,+silloin+minä+olen+väkevä."+(Toinen+kirje+korinttolaisille,+luku+12+jakeet+9-10)Jumalan+edessä+ei+heikkous+haittaa,+vaan+se+on+pikemminkin+vahvuus!+Heikoissa+Jumala+usein+pystyy+paljon+nopeammin+ja+voimallisemmin+tekemään+työtään!+Hän+suorastaan+odottaa+meiltä+sitä,+että+tiedostamme+oman+heikkoutemme!+Kaikki+ihmiset+ovat+loppujen+lopuksi+heikkoja,+no,+ainakin+Jumalaan+verrattuna.
  5. Pääset+hyvin+vauhtiin+uuden+elämäsi+kanssa+Jumalan+lapsena+esim.+tämän+opetuslapseuskoulun+avulla:+http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0TTuo+Tapani+Suonto+varsinkin+on+aivan+todella+hyvä+hengellinen+opettaja.+:)+Olisi+tärkeää+löytää+sinulle+jonkinlainen+seurakuntaporukka,+joku+nuorten+ryhmä+esimerkiksi.+Tai+nuorempien+vielä,+sen+mukaan+minkä+ikäinen+olet.+:)+Yhteinen+rukous+toisten+Jumalaan+uskovien+ja+turvautuvien+kanssa+on+myös+todella+voimallinen+ase.+"Minä+sanon+teille:+mitä+tahansa+asiaa+kaksi+teistä+yhdessä+sopien+maan+päällä+rukoilee,+sen+he+saavat+minun+Isältäni,+joka+on+taivaissa.+Sillä+missä+kaksi+tai+kolme+on+koolla+minun+nimessäni,+siellä+minä+olen+heidän+keskellään."+(Matteuksen+evankeliumi,+luku+18.+jakeet+19-20)Tärkeää+on+myös+lukea+itse+Raamattua.+Se+löytyy+ainakin+netistä:+www.evl.fi/raamattuKannattaa+aloittaa+Uudesta+Testamentista+ja+ehkä+erityisesti+evankeliumeista,+joissa+kerrotaan+Jeesuksesta.+Rukoile.+Saat+vuodattaa+sydämesi+tuskat+Jumalan+eteen+just+sellaisina+kuin+ne+ovat,+täysin+rehellisesti,+yhtään+ei+tarvitse+kaunistella.+Hän+odottaa+ja+toivoo+sitä,+että+uskomme+kaikki+murheemme+ja+tuskamme+hänelle.+Hän+odottaa,+että+saa+auttaa+meitä+meidän+hädissämme!+Annetaan+hänelle+siihen+tilaisuus!+Jumalaa+miellyttävä+asia,+jonka+takia+hän+on+tässä+maailmassa+vuosituhansien+aikana+ihmeitään+tehnyt,+on+se,+että+julkisesti+tunnustamme+uskomme+häneen.+Että+sekin+on+eräs+"keino".+Yksi+helppo+tapa+tähän+on+pitää+ristiä+kaulassa.+Mulla+on+aina+kaulassani+iso+krusifiksikoru.
  6. "Niin+pitäkää+kaikki+käskyt,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+että+te+tulisitte+voimakkaiksi,+menisitte+ja+ottaisitte+omaksenne+sen+maan,+jota+nyt+menette+omaksenne+ottamaan,+9.+ja+että+te+kauan+eläisitte+siinä+maassa,+jonka+Herra+teidän+isillenne+vannotulla+valalla+on+luvannut+antaa+heille+ja+heidän+jälkeläisillensä,+maan,+joka+vuotaa+maitoa+ja+mettä.+10.+Sillä+se+maa,+jota+sinä+menet+omaksesi+ottamaan,+ei+ole+niinkuin+Egyptin+maa,+josta+te+olette+lähteneet+ja+jota+sinä,+siemenesi+siihen+kylvettyäsi,+jalalla+polkien+kastelit+niinkuin+vihannestarhaa.+11.+Vaan+se+maa,+jota+te+menette+omaksenne+ottamaan,+on+maa,+jossa+on+vuoria+ja+laaksoja+ja+joka+juo+vettä+taivaan+sateesta,+12.+maa,+josta+Herra,+sinun+Jumalasi,+pitää+huolen+ja+jota+Herran,+sinun+Jumalasi,+silmät+aina+katsovat,+vuoden+alusta+sen+loppuun+saakka.+13.+Ja+jos+nyt+tottelette+minun+käskyjäni,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+niin+että+rakastatte+Herraa,+teidän+Jumalaanne,+ja+palvelette+häntä+kaikesta+sydämestänne+ja+kaikesta+sielustanne,+14.+niin+minä+annan+teidän+maallenne+sateen+ajallansa,+syyssateen+ja+kevätsateen,+ja+sinä+saat+korjata+viljasi+ja+viinisi+ja+öljysi.+15.+Ja+minä+annan+sinun+karjallesi+ruohoa+kedoillasi;+ja+sinä+syöt+ja+tulet+ravituksi.+16.+Varokaa,+ettei+teidän+sydämenne+antaudu+vieteltäväksi,+niin+että+poikkeatte+pois+ja+palvelette+muita+jumalia+ja+niitä+kumarratte;+17.+muutoin+Herran+viha+syttyy+teitä+kohtaan,+ja+hän+sulkee+taivaan,+niin+ettei+tule+sadetta+eikä+maa+anna+satoansa,+ja+te+häviätte+pian+siitä+hyvästä+maasta,+jonka+Herra+teille+antaa.+18.+Painakaa+siis+nämä+minun+sanani+sydämeenne+ja+mieleenne+ja+sitokaa+ne+merkiksi+käteenne,+ja+ne+olkoot+muistolauseena+otsallanne;+19.+ja+opettakaa+ne+lapsillenne,+niin+että+puhut+niistä+kotona+istuessasi+ja+tietä+käydessäsi,+maata+pannessasi+ja+ylös+noustessasi.+20.+Ja+kirjoita+ne+talosi+pihtipieliin+ja+portteihisi,+21.+että+te+ja+teidän+lapsenne+kauan+eläisitte+siinä+maassa,+jonka+Herra+teidän+isillenne+vannotulla+valalla+lupasi+antaa+heille,+niin+kauan+kuin+taivas+maan+yli+kaareutuu.+22.+Sillä+jos+te+pidätte+kaikki+nämä+käskyt,+jotka+minä+teille+annan,+ja+seuraatte+niitä,+niin+että+rakastatte+Herraa,+teidän+Jumalaanne,+ja+aina+vaellatte+hänen+teitänsä+ja+riiputte+hänessä+kiinni,+23.+niin+Herra+karkoittaa+kaikki+nämä+kansat+teidän+tieltänne,+ja+te+laskette+valtanne+alle+kansoja,+jotka+ovat+teitä+suuremmat+ja+väkevämmät.+24.+Mihin+paikkaan+te+jalkanne+astutte,+se+on+oleva+teidän.+Erämaasta+ja+Libanonista,+virrasta,+Eufrat-virrasta,+aina+Länsimereen+saakka+on+teidän+alueenne+ulottuva.+25.+Ei+kukaan+kestä+teidän+edessänne.+Kauhuun+ja+peljästykseen+teidän+edessänne+on+Herra+saattava+koko+sen+maan,+johon+te+astutte,+niinkuin+hän+on+teille+puhunut.+26.+Katso,+minä+asetan+tänä+päivänä+teidän+eteenne+siunauksen+ja+kirouksen:+27.+siunauksen,+jos+te+tottelette+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+jotka+minä+tänä+päivänä+teille+annan,+28.+mutta+kirouksen,+jos+te+ette+tottele+Herran,+teidän+Jumalanne,+käskyjä,+vaan+poikkeatte+siltä+tieltä,+jota+minä+tänä+päivänä+käsken+teidän+vaeltaa,+ja+seuraatte+muita+jumalia,+joita+te+ette+tunne."+(Viides+Mooseksen+kirja+luku+11.+)+Sinun+kiusaajasi+tuskin+uskovat+Jumalaan,+koska+jos+uskoisivat,+he+eivät+kiusaisi+sinua.+Hän+ei+siis+ole+heidän+puolellaan,+mutta+jos+sinä+turvaudut+Jumalaan,+hän+voi+hyvinkin+olla+sinun+puolellasi.+:)+Herra+elää+ja+tekee+ihmeitä+tänäkin+päivänä!+Se+on+vaan+aika+harvinaista,+koska++niin+vähän+on+ihmisiä,+jotka+tosissaan+turvautuisivat+häneen+ja+haluaisivat+antaa+elämänsä+hänen+haltuunsa.+Jumala+ylipäänsä+haluaa+antaa+meille+hyvän+ja+rauhantäyteisen+ja+onnellisen,+merkityksellisen+elämän.+Hän+pystyy+tekemään+sinut+onnelliseksi.+Siihen+ei+tarvita+sinulta+suuria+voimia+tai+mitään+sen+ihmeellisempää+kuin+päätöstä+seurata+Herraa+ja+elää+hänen+läheisyydessään.+Tänä+aikana+todella+kaivattaisiin+ihmisiä,+joiden+kautta+Jumala+voi+näyttää+meille+hänen+voimansa!+Ryhdy+sinäkin+siis+Jeesuksen+opetuslapseksi,+hänellä+on+sinulle+paljon+hyvää+annettavaa+ja+hän+varmasti+auttaa+sinua+kiusaajiesi+kanssa+tavalla+tai+toisella.+Rukoile+vaikka+näin:+"Rakas+Herra+Jeesus,+sinä+näet+minun+tilanteeni+ja+kuinka+äärimmäisen+väsynyt+olen+siihen.+Kiitos+Jeesus,+että+sinä+olet+heikkojen+ja+väsyneitten+ja+särkyneitten+ihmisten+auttaja.+Herra,+auta+siis+minuakin+tässä+tilanteessani.+Auta+minua!+Haluan+tulla+sinun+seuraajaksesi+ja+antaa+koko+elämäni+ja+itseni+sinulle.+Anna+minulle+kaikki+syntini+anteeksi+ja+anna+minulle+sinun+ihmeellinen+voimasi+ja+johdatuksesi.+Anna+minun+saada+kasvaa+sinun+tuntemisessasi."
  7. Kerro+opettajille+asiasta+ja+sano,+että'+jos+ei+kiusaamista+saada+heti+loppumaan,+sinä+et+enää+kouluun+mene.+Sitten+voit+kuluttaa+aikasi+jotenkin+paremmin,+sinun+ikäinenhän+pärjää+jo+omissa+puuhissaankin.+:)+Itse+ehdottaisin+jotain+paikkakuntasi+seurakunnan+varhaisnuorten+toimintaa+tai+millä+nimellä+sitä+nyt+sinun+ikäisillesi+löytyykin.+Kenenkään+ei+tarvi+mennä+haukuttavaksi+ja+sietää+sellaista,+kyllä+ihmisellä+on+oikeus+vaihtaa+huono+seura+parempaan.+Eli+tee+normaalijutut,+kerro+opettajallesi+ja+mielellään+ehkä+muillelkin+aikuisille,+kuten+kuraattorille+tai+terveydenhoitajalle,+kerro+varmasta+pinnaamisaikeestasi+elleivät+he+saa+kiusaamista+loppumaan+ja+sitten+se+varmaan+loppuu,+mutta+jos+ei,+niin+ala+ideoida+mitä+muuta+voisit+tehdä+samalla+kun+muut+ovat+koulussa.+Jos+tiedät+jonkun+toisen+kiusatun,+voisit+vaikka+ehdottaa,+että+pinnaatte+yhdessä+ja+teette+jotain+kivaa!+Saisitte+ainakin+hermolepoa+kiusaamisesta+joksikin+aikaa.+Ja+turvaudu+Jumalaan!+Ala+lukea+Raamattua+Uuden+Testamentin+puolelta+(huomaat+tämän+jaottelun,+kun+avaat+Raamatun+ja+katsot+sen+sisällysluetteloa,+tai+sitten+jos++et+muualta+löydä+niin+netistä+löytyy:+www.evl.fi/raamattu+)+Tätä+raamatunlukupuuhaakin+varten+olisi+hyvä+olla+seurakuntayhteys+olemassa.+Tiedätkö+mitään+seurakuntaa+lähiseudultasi?+:)+Jumala+on+kaikkivaltias+ja+haluaa+auttaa+ihmeellisesti+häneen+turvautuvia+ihmisiä.+Hän+haluaa+näyttää,+mihin+pystyy,+ja+siitä+on+monta+lupausta+Raamatussa.+"Tulkaa+minun+tyköni,+kaikki+työtätekeväiset+ja+raskautetut,+niin+minä+annan+teille+levon.+Ottakaa+minun+ikeeni+päällenne+ja+oppikaa+minusta,+sillä+minä+olen+hiljainen+ja+nöyrä+sydämeltä;+niin+te+löydätte+levon+sielullenne.+Sillä+minun+ikeeni+on+sovelias,+ja+minun+kuormani+on+keveä."+(Matteuksen+evankeliumi,+luku+11.+loppuosa)"Teitä+ei+ole+kohdannut+muu+kuin+inhimillinen+kiusaus;+ja+Jumala+on+uskollinen,+hän+ei+salli+teitä+kiusattavan+yli+voimienne,+vaan+salliessaan+kiusauksen+hän+valmistaa+myös+pääsyn+siitä,+niin+että+voitte+sen+kestää."+(1.+Kor.+10:13)Rukoilen+puolestasi!+Yritä+löytää+kavereita+muualta+kuin+koulusta,+just+se+seurakuntajuttu+vois+olla+tosi+hyvä,+kokeile!+Seurakunnissa+uskotaan+ihmisen+arvoon,+joka+perustuu+siihen,+että+me+kaikki+ollaan+tasa-arvoisesti+Jumalan+kuvia!