Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
VCO
profiilit
VCO
VCO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yritin+vähän+kaivella+tilastoja+ja+esimerkiksi+Ranskassa+niitä+arvioitiin+alkuvuodesta+2014+olleen+jo+370000+joten+nykyään+jo+varmasti+paljon+enemmän.+Jos+jaksaisi+vähän+enemmän+kaivella,+niin+varmasti+jonkinlaista+arviota+kokonaismäärästä+voisi+tehdä.
03.05.2018 22:26
Totta+kyllä+tuokin.+Varsinkin+Venäjältä+postataan+YouTubeen+melkoinen+määrä+videoita+bolideista.+Se+selittyy+suurella+määrällä+kojelautakameroita+jotka+sillä+suunnalla+ovat+kuulemma+miltei+välttämättömiä+autoilijan+oikeusturvan+takia.+On+niitä+toki+muissakin+maissa+ja+minullakin+on+autossani+navigaattorissa+kamera+joka+kuvaa+eteenpäin+ja+takana+vielä+toinen+joka+kuvaa+taaksepäin.+Eipä+vain+hyviä+ufovideoita+oikein+ole+niilläkään+saatu+kuvattua.+Hyvällä+tarkoitan+selkeää+päivällä+kuvattua+otosta.+Kyllä+niitä+on,+mutta+tajunnan+räjäyttäviä+ei+ole+minun+silmiini+osunut.+Tuollaisen+kameran+etu+on+tietysti+se,+että+se+kuvaa+koko+ajan.+Tavallisen+kameran+kanssa+on+se+ongelma,+että+eihän+se+ole+silloin+mukana+kun+jotain+mielenkiintoista+tapahtuu+ja+kännykän+kanssakin+menee+ainakin+hetki+kun+sen+kaivaa+taskusta.
Taivaanvahdit+toki+nekin+hyvä+esimerkki+kameroista+joihin+luulisi+jotain+tarttuvan.
03.05.2018 21:50
Asiallinen+keskustelu+tällä+palstalla+on+nykyään+niin+suuri+merkkitapaus,+että+kyllä+minä+tänne+jäin+roikkumaan+ja+selainta+päivittämään.+:)
Jatkan+vielä+edellistä+postausta.+Ainakin+minun+on+hyvin+vaikea+uskoa,+että+kaukaa+aurinkokuntamme+ulkopuolelta+tulevat+vierailijat+pörräisivät+täällä+vuodesta+ja+vuosikymmenestä+toiseen+miltei+joka+päivä.+Voisin+toki+uskoa,+että+täällä+on+planeetan+historian+aikana+vierailtu+kerran+tai+vaikka+muutamankin+kerran,+mutta+se+ei+riitä+selittämään+ufohavaintoja+siinä+laajuudessa+miten+ne+yleensä+ufogenressä+ymmärretään.
Toisaalta+tilanne+muuttuu+aivan+toiseksi+jos+ne+vierailijat+asustavat+tässä+aurinkokunnassa+tai+peräti+omalla+planeetallamme.+Jupiterikin+on+varsin+kaukana+alivalonnopeudella+matkustamista+ajatellen,+mutta+ehkä+sieltä+lähdetään+tasaisin+väliajoin+"työmatkalle"+tänne.+Jossain+lähempänä+saattaa+olla+häivetekniikalla+piilotettu+avaruusasema+josta+sitten+tullaan+lentämään+planeettamme+ilmakehässä.
Ilman+todisteita+tämä+on+tietysti+ihan+yhtä+tyhjää+käsienheiluttelua+kuin+muutkin+ufotarinat+vaikka+se+minun+silmissäni+on+vähän+uskottavampaa.
03.05.2018 21:25
Ufologia+tuo+vain+ei+lohduta+kun+pitää+pystyä+selittämään+keitä+juuri+tällä+hetkellä+pörrää+taivaalla+ufoaluksillaan.+Sen+siluurikauden+sivilisaation+voi+ajatella+paenneen+planeettaa+kohdannutta+kosmista+katastrofia+syvälle+merenpohjan+alle+rakennettuihin+kaupunkeihin+ja+samalla+tulee+USOtkin+selitetyksi+tai+vaikkapa+Jupiterin+kuuhun+perustettuun+siirtokuntaan.
Tietysti+skeptikko+voi+kysyä+voisiko+kokonainen+sivilisaatio+asustaa+merenpohjan+alla+niin+ettei+sitä+huomattaisi?+Siis+pois+lukien+ufohavainnot+tietysti+jotka+vain+valveutuneet+ufologit+osaavat+yhdistää+tähän+mystiseen+sivilisaatioon.
03.05.2018 20:01
Siitä+onkin+aikaa+kun+villakäärme+on+tällä+palstalla+vieraillut.+:)
Jostain+olen+lukenut,+että+keraamiset+tuhkauurnat+saattavat+säilyä+vuosituhansia+ja+tästä+on+jopa+tullut+ongelma+sillä+tuhkauurnan+pitäisi+maatua+15+vuodessa.+Vessanpönttöjen+maatumisesta+en+ole+tilastoja+nähnyt.+Lasin+kerrotaan+vähän+lähteestä+riippuen+säilyvän+jopa+miljoona+vuotta+tai+olevan+peräti+ikuista.+Veikkaan+lasin+osalta,+että+ensimmäinen+vaihtoehto+on+lähempänä+totuutta.+Siluurikaudesta+on+reilusti+yli+400+miljoonaa+vuotta+joten+jos+tuon+sivilisaation+sijoittaa+sinne,+niin+mahtaako+wc-istuimet+niin+pitkään+säilyä?
03.05.2018 19:13
Luuletko+etten+ole+lukenut?+Sinä+saat+minun+puolestani+uskoa+vaikka+joulupukkiin,+mikä+minä+sitä+olen+kieltämään.+Minun+silmissäni+Elizondo+on+ihan+puhdas+huijari+tai+vanhemmiten+päästänsä+lahonnut+ja+siksi+en+uhraa+hänen+pulinoilleen+enempää+aikaani.+Muut+saavat+toki+olla+hänestä+ihan+mitä+mieltä+ikinä+haluavat.+En+kiellä+ketään+rukoilemasta+ufojumaliaan+joten+turhaan+siellä+uliset.
03.05.2018 14:46
Olkoon+vaikka+millainen+ufojeesus,+mutta+täyttä+kukkua+näyttää+suoltavan+kun+muutaman+"haastattelun"+googlen+avustamana+luin.+Ei+jatkoon+tämä+kaveri+vaikka+olisi+ollut+Aku-Ankan+kannessa+naamansa+kanssa.
02.05.2018 22:48
Samainen+kaveri+väittää+esimerkiksi+ufojen+antigravitaatioteknologian+olevan+lähes+selvitetty.+Eipä+ole+kovin+uskottava+heppu+minun+silmissäni.+Tyypin+höpinöitä+näkyy+olevan+ainakin+Daily+Star+nimisessä+verkkojulkaisussa+tämän+vuoden+helmikuulta.+Löytyy+kun+googlaa:+Luis+Elizondo.
02.05.2018 22:08
Sinulta+se+edelleen+puuttuu+tuo+lukutaito+tai+sitten+et+vain+ymmärrä+lukemaasi.+Palataan+asiaan+kun+olet+opetellut+lukemaan.+Otin+kantaa+vain+kaverin+ikään.
02.05.2018 21:58
Peter+H.+Johansson+on+syntynyt+1978+ja+väitellyt+tohtoriksi+2006+joten+ufohömelön+on+ihan+turha+ulista+vanhasta+proffasta.
02.05.2018 21:33
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/talous-yhteiskunta/ufot-vaistyivat-enkelikokemusten-ja-ekokatastrofin-tielta
Tässä+linkki+avauksessa+mainittuun+artikkeliin.+Lainaan+tekstistä+pienen+makupalan.+Käykää+lukekemassa+loput+linkin+takaa.
"—+Opiskelijoiden+keskuudessa+ufohommista+laskettiin+jatkuvasti+vitsiä.+Joku+kysyi,+saako+avaruussäteilyltä+suojaavan+foliohatun+pukea+ylleen+tentin+ajaksi+—+ihan+varmuuden+vuoksi.+Olihan+se+toki+hämmentävääkin,+että+ufo-ohjelmia+lähetettiin+Yleisradion+kanavilla.+Enää+sellainen+ei+olisi+mahdollista.
1990-luvun+uutuus,+internet,+toi+ihmisten+ulottuville+valtavasti+tietoa.+Verkossa+surffailua+harjoittelevien+lähdekriittinen+ote+oli+aluksi+haparoivaa.+Ei+välttämättä+mietitty+tietokoneen+tarjoaman+tiedon+luotettavuutta.
—+Ehkä+taustalla+vaikutti+myös+Neuvostoliiton+kaatuminen.+Iso+uhka+oli+poistunut,+ja+tilalle+keksittiin+uusi,+pelottavat+ufot,+Johansson+pohtii."
02.05.2018 20:27
Joo+tuossa+todetaan+ettei+sellaisesta+sivilisaatiosta+välttämättä+jäisi+mitään+merkkejä.+Mielenkiinnolla+minäkin+seuraan+mitä+aiheesta+jatkossa+kirjoitetaan.
02.05.2018 20:14
Astrobiologia+terminä+on+syntynyt+1953+joten+ei+tässä+kovin+uudesta+asiasta+ole+kyse.+Suomessa+Turun+yliopisto+otti+sen+opetusohjelmaansa+niinkin+myöhään+kuin+2001.+Voisiko+yhtenä+ensimmäisistä+oikeista+astrobiologeista+pitää+molekyylibiologi+Joshua+Lederbergiä+josta+tuli+kai+niitä+maailman+ensimmäisiä+exobiologeja+joskus+1950-luvun+loppupuolella+tai+1960-luvun+alkupuolella,+miten+nyt+sitten+haluaa+asian+nähdä.+Fakta+on+kuitenkin+se,+että+ufohihhulien+on+aivan+turha+väittää+tämän+olevan+jotenkin+uusi+asia.
02.05.2018 20:10
https://arxiv.org/abs/1804.03748
Linkin+takaa+löytyy+aloituksessa+mainittu+paperi+luettavaksi.+Oikeasta+yläkulmasta+PDF+niin+pääsee+sitä+lukemaan.
02.05.2018 19:07
https://arxiv.org/abs/1804.03748
Linkin+takaa+löytyy+aloituksessa+mainittu+dokumentti+luettavaksi.
02.05.2018 15:13
Valitan,+mutta+minulla+ei+ole+edelleenkään+vähäisintäkään+halua+alkaa+kaltaistasi+trollia+syöttämään.
"Muun+muassa+Helsingin+yliopiston+tutkijat+aikovat+selvittää,+miltä+suomalainen+sielunmaisema+näyttää+Suomi24-palvelussa+ja+miten+eri+puheenaiheet+nousevat+siellä+keskusteluun.+Aineisto+kattaa+kaikki+Suomi24.fi:n+keskustelut+viidentoista+vuoden+ajalta.
Kuin+mosaiikkikeskustelu.+Näin+luonnehtii+Aller+Median+suosittua+Suomi24-nettipalvelua+Helsingin+yliopiston+tutkija+Minna+Ruckenstein."
Tuossa+ylhäällä+lainaus+YLE:n+uutisesta.+Lähinnä+todisteeksi+siitä,+että+Suomi24:n+keskustelupalstoja+on+käytetty+tieteellisen+tutkimuksen+lähdemateriaalina.+Eipä+siinä+kai+mitään+erikoista+sinällään+ole.+Yli+70+miljoonaa+yksittäistä+viestiä+ilmaiseksi+ja+vieläpä+elektronisessa+muodossa.+Onhan+se+varmasti+melkoinen+aarreaitta+tutkijalle.+Muistaakseni+näitä+uskontopalstojakin+on+käytetty+uskontotieteellisessä+tutkimuksessa+apuna.+En+tiedä+onko+Närvä+käyttänyt+tätä+tai+SUTin+entistä+foorumia+oman+väitöskirjansa+materiaalina.+Sitä+voisi+vaikka+joku+häneltä+kysyä.
29.04.2018 22:03
Et+varmasti+ole+ainoa+joka+seuraa+nettikeskusteluja+opiskelutarkoituksessa.+Niistä+kun+on+saatu+aineistoa+ihan+väitöskirjojakin+varten.+Vähän+olen+skeptinen+sen+suhteen+onko+ufopalstoilla+mitään+annettavaa+lääketieteelle,+mutta+esimerkiksi+uskontotiede+on+jo+ihan+toinen+juttu.+Miksei+jokin+psykologiaankin+liittyvä+tutkimus+voisi+näistä+saada+materiaalia+näistä+tutkiessaan+ihmisten+käyttäytymistä.
28.04.2018 16:03
Aika+turhaa+taitaa++olla+kirjoittelu+tälle+foorumille+kun+tästäkin+avauksesta+syntynyttä+"keskustelua"+seuraa..
Mitä+veikkaatte+onko+tuossa+Nobel-palkinnon+paikka?+Jos+tuo+tutkimus+poikii+sovelluksia,+niin+ehkä?+Veikkaan+kyllä+että+ne+eivät+ole+ufologisia,+mutta+ehkä+kvanttisalaukseen+tai+kvanttitietokoneisiin+liittyviä.
Sipilä+kavereineen+ei+ilmeisesti+ihan+kokonaan+ole+onnistunut+tuhoamaan+tutkimusta+ja+koulutusta+tässä+maassa+vaikka+yritystä+on+kyllä+ollut.
28.04.2018 15:20
Eikö+olisi+parempi+käyttää+niitä+Pennistonin+binaareja+joita+täällä+niin+kovin+hehkutetaan?+Monimutkaiseenkin+kertolaskuun+riittäisi+kun+osaisi+kaksi+numeroa+nollan+ja+ykkösen.+Vähemmänkin+koulunpenkkejä+kuluttanut+ufotutkija+osaa+laskea+yksi+plus+yksi+ainakin+pienen+kertauksen+jälkeen+ja+juuri+muuta+siinä+ei+sitten+enää+tarvita.
27.04.2018 08:35
Älä+väheksy+yhteen-+ja+vähennyslaskua.+Turing+täydellinen+kone+voidaan+toteuttaa+jopa+OISC+arkkitehtuurilla.
26.04.2018 22:07
5 / 31