- Olen kanssasi samaa mieltä, että kateus vie kalatkin järvestä. Tämä paistaa kommenteistasi hyvin läpi. Aika ihmeellistä, että Sipin kannattaa pitää puolen tusinaa henkilökuntaa palkkalistoillaan vaikka mielestäsi siellä ei käy asiakkaita.
Siljamäki tietää, ettei hän miellytä kaikkia maanmiehiä. Hän sanoo sen olevan ikävää, mutta ravintolabisneksessä siitä ei hänen mukaansa ole haittaa.
– Alusta alkaen tein työtä sen eteen, ettei ravintola profiloituisi vain suomalaiseksi.
Ei ole profiloitunut.
Hua Hinissa on varsinainen suomalaissiirtokunta, ja sellaiset tapaavat olla riitaisia.
Ravintolassa työskentelee lisäksi puolentusinaa paikallista tarjoilijaa. - Maailma on muuttunut sitten vuodesta 2011 kun kyselijä on ketjun aloittanut. Nyt on näköjään kusipäiset häiriköt tulleen mukaan.
Savon_Ossi
26.1.2019 9:31
Uusi
Minä maksan pippelillä.
PippeliPääasia
26.1.2019 9:40
Kuten 2010 hampurilainen munalla ja maito rahalla, sitten pataan jonossa olijoita maksaen hampaita 10.000. - Persesilmälläkö katsoit kun et nähnyt asiakkaita, vaiko peräti googlasit? Ehkä olet niitä öykkäröiviä juoppolalleja joista Sipi on halunnut päästä eroon ja myös onnistunut siinä. Luultavasti olet niitä kateellisia maanmiehiä joita riittää joka lähtöön missä suomalaisia on.
- Sipi on luultavasti lopettanut kokonaan vapaaehtoisen turistipoliisin toimintansa. Viimeksi kun kävin hänen ravintolassaan niin hän kertoili kuinka on pelastanut monia Suomalaisia kännikaloja heidän jouduttua vaikeuksiin hölmöillessään Hua Hinissä.
Onneksi Sipi on pystynyt estämään ravintolansa profiloiutumisen pelkästään Suomalaisten kännikalojen juottolaksi ja saanut ravintolansa menestymään vaikeuksien jälkeen. - Olin Siĕm Réabitissa heinäkuussa 2018, joten minulla on omakohtaisia kokemuksia Cambodiasta.
Koko päivän retki vankkuritaksilla kiertäessämme temppelialueella oli mielestäni hinnaltaan kohtuullinen, 15 taalaa. Aikaa kului noin seitsemän tuntia.
Sade yllätti kerran yhdellä temppialueella. Kuljettaja laski sadesuojat alas ja lähti kävelemään poispäin. Pyysin häntä istumaan kanssamme vankkureihin ja hän suostui ilomielin. Siinä hän kertoili omasta elämästään tällä hetkellä ja kertoi myös mitä tapahtui PolPotin aikana. Palatessamme hotelliin kuljettaja vei meidät yhdelle temppelille, jossa oli kuvattuna PolPotin aikanaan tekemää kansanmurhaa. Yhdessä rakennuksessa oli kuvia esiinkaivetuista haudoista. Samassa rakennuksessa oli myös kammioita, joissa oli ihmisten pääkalloja ja sääriluita.
Iltaisin tuli käveltyä yömarkkinoilla ja katseltua paikallista yöelämää. Yhtään baarien sisäänheittäjää en nähnyt, enkä myöskään etsinyt "antavaisia" tyttöjä enkä myöskään heitä nähnyt.
Ravintoloissa oli hinnat dollareissa, joilla myös maksoin. Missään ravinlosaa ei yritetty kusettaa millän lailla. Päin vastoin , hovimesrit kävivät kyselemäss onko kaikki hyvin. Johtuneeko tämä siitä, että pyysin taksikuski kanssamme syömään ravintolaan ja maksoin myös hänen ruokansa. Automaatista otin rahaa ainoastaan dollareissa.
Yllätyksenä katselin paikallista autokantaa ja suosituin auto näkyi olevan Lexuksen katumaasturi.
Kaiken kaikkiaan miellyttävä matka Cambodiaan, joten voin suositella toisillekin.
Matkailu avartaa ja kun on kohtelias paikallisille niin saa takaisin samaa kohteliaisuutta. Niin metsä vasta, kuin sinne huudetaan. - Bussilla Koh Changiin ja pari päivää Bangkokissa ennen kotimatkaa. Sinne voi myös lentää.
https://minnethaimaassa.com/koh-chang/ - Oman kokemuksen mukaan dollarit kannattaa vaihtaa Suomessa. Ota pieniä seteleitä mukaasi niin ei tule vaikeuksia saada rahasta takaisin. Vaihdoin myös euroja dollareiksi ja hyvin meni. Bateja ei kannata vaihtaa dollareiksi, kurssitappioita.
- Viisumi lentokentältä 30 taalaa. Meinasi unohtua.
- Viime heinäkuussa olin Siem Reapissa kolme päivää. Hotelli kolme yötä 46 dollaria yhteensä, sisältäen aamupalan. Ei kallis. Hotellissa uima-allas katolla ja kolme tähteä. Hotellin sisäpuolella ei saanut muuten kulkea kengät jalassa. todella siisti hotelli. Päivän skootteritaksi 15 dollaria. Temppelilippu päiväksi 37 dollaria. Kentältä hotelliin 5 taalaa. Takaisin sama hinta. Kolme kilometriä tuktukilla 2 taalaa. Ei paha.
Iltaisin tuli käveltyä markkinapaikalla. Kaikki on halpaa ja ihmiset ystävällisiä. - thaimaanystävä
3.10.2018 19:07
Kesllä lensin Siem reapiin ja lentokentältä ostin viisumin. Aikaa kului noin 5 minuuttia. Ennen passin tarkastusta oli viisumitiski, jonka ääressä istui neljä virkailijaa ja seinällä näkyi erilaisten viisumien hinta. Ensimäiselle virkailijalle luovutin etukäteen täytetyn viisumihakemuksen (lentoemäntä antoi koneessa kaavakkeen), värillisen passikuvan ja passini. Virkailija kysyi kauanko olen Cambodiassa. Viisumin hinta oli 30 dollaria. Viisumin kirjoittaminen kesti noin 5 minuuttia ja toinen virkailija luovutti minulle passin takaisin viisumeineen. Helppoa kuin heinänteko. En suosittele nettiviisumia, koska paikan päällä viisumin saanti on näin helppoa. - Tässä vielä sinulle osoite. Googlaamalla saat lisääö tietoa.
Silverlake Winery
4,112 Google-arvostelua
Viinitarha
Osoite: Na Chom Thian, Sattahip District, Chon Buri 20250, Thaimaa
Aukioloajat: Suljettu ⋅ Avataan 11.00
Puh.: 66 2 261 6565
Ehdota muokkausta · Omistatko tämän yrityksen?
Tiedätkö tämän paikan?Vastaa nopeasti kysymyksiin
Kysymyksiä ja vastauksia
Esitä kysymys ensimmäisenä. - Käy ostamassa viinisi Pattayan lähellä sijaitsevalta viinitilalta nimeltään Silver Lake. Viinit ovat aivan hyviä ja tuotettu Thaimaassa. Voin suositella omakohtaisella kokemuksella, koska vierailin siellä lokakuussa.
- Thai ruoka on niin hyvää, ettei sanotuksi saa.
- Pakko kirjoitta toisella nimimerkillä kun muuten olisin menettänyt tekstini
- Ei huolta huomisesta. Matkustelen täällä Thai vaimoni kanssa.
Pattajan rantaa kunnostetaan okein urakalla. Hiekkaa tuodaan autokuormittain ja kaivinkoneita näkyy olevan töissä. Ketkä tulevat tänne talvea viettämään niin saavat nauttia kunnostetusta rannasta, jos rantaelämä
kiinnostaa. - ”Kylymääol”
Respan tyttö kertoi unohdettuja tavaroita säilytettävän kolme kuukautta. - Minä lopetan tämän taruolennolennon etsiskelyn tähän paikkaan ja toivon Luojan tai Pirun korjaavan omansa pikaisesti pois. Walking streetillä näin ihmisiä vauvasta vaariin ja kaikki näyttivät iloisista.
Terminaali21 kohdalla, siellä lentokoneiden puoleisessa päässä rotta käveli kadulla vastaan, joten voin hyvällä omalla tunnolla sanoa nähneeni Pattayalla rotan.. - Kävin terminaali21:ssa ustoksilla. Todella upea ostari. Sisällä oli mm MG autojen näyttely ja myynti. Kiinnitin huomioni yhteen autoon jonka hinta oli 390000 THB. Vaihtokurssi oli tänään 37,25. Myynnissä oli myös uuden rakennettavan talon huoneistoja hintaan 2400 €/m2. Todella upea talo.
- Tulin tänään tänne Pattyalle bussilla Suoraan lentokentältä. Kävelin Walking streetin päästä päähän kaksi kertaa ja etsiskelin tätä pallomahaa. Missähän loukussa tämä pallomaha mahtaa piileskellä kun en löytänyt. Tämä pallomaha mahtaa olla jonkun todella sairaan olion hengentuotetta ja taruolento.
- Olen huomenna 7.11 Pattayalla. Missä voin tavata tämän pallomahan ja todeta hänen olevan oikea ihminen, eikä mikään sairaan ihmisen kuvittelema taruolento?