Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinulla+kun+torre+oli+Korona,+niin+pakko+kysyä+-+vaikka+taisin+aikaisemminkin+kysyä:
millainen+tauti+se+oli?+Olitteko+pitkään+kipeitä?+Selvisittekö+ilman+sairaalaa?+Oletteko+nyt+ok+kunnossa?
28.04.2020 18:59
Niinkö?
Antaisitko+esimerkkejä+Raamatun+ihmeitä+sisältävistä+kohdista,+jotka+on+tieteellisesti+todistettu+paikkansapitäviksi?
28.04.2020 18:57
Oliko+hän+nyt+sitten+Oikea+Uskova?
Sanoiko+hän+olevansa+kreationisti+ja+muistuttiko+hän+siitä,+että+naispapit+ovat+Paholaisen+asialla?
Oliko+hän+huolestunut+seksuaalisten+vähemmistöjen+hyökyaallosta+kohti+avioliittoa?
28.04.2020 18:55
Enpä+tiedä.+Tuosta+olen+eri+linjoilla.+Meillä+on+esimerkkejä+ihan+Maapallolla+siitä,+miten+teknologisesti+etevämpi+sivilisaatio+on+kohdellut+toisia.+
Maapallolla+kyse+on+aina+ollut+sodissa+lopulta+resursseista+ja+luonnonvaroista.+Jos+mahdollinen+vieras+sivilisaatio+on+yhtään+ihmisen+tyyppinen+aggressiivinen+olento,+vieraaseen+sivilisaatioon+tutustuminen+voi+olla+hyvinkin+mielenkiintoinen+tapahtuma.+
Scifin+ystävänä+olen+tutustunut+lukuisiin+erilaisiin+kuvitelmiin+siitä,+mitä+tapahtuisi+eri+sivilisaatioiden+kohdatessa+toisensa.+Itse+olen+hieman+pessimisti.+En+usko+siihen,+että+kaikilla+kehittyneillä+sivilisaatioilla+olisi+aina+jokin+yleishumaani+asenne+toisia+kohtaan.+Toki+jotkut+lähtevät+siitäkin+oletuksesta,+että+eri+olentojen+on+vain+jotenkin+mystisesti+kasvettava+yli+aggressioistaan,+tai+ne+tuhoutuvat+vääjäämättä.+Olisihan+ihmiskuntakin+periaatteessa+voinut+käytännössä+ainakin+suuren+osan+itsestään+tuhota+Kylmän+Sodan+aikana+useampaankin+otteeseen.+
En+tiedä.+Itsestään+selvänä+en+mitään+pidä.+Se+on+syytä+muistaa,+että+kun+ihminen+avaruuteen+hamuaa,+siellä+kiinnostavat+suuresti+myös+mahdolliset+luonnonvarat.
28.04.2020 18:53
Onko+Sinulla+Mark+kaikki+hyvin?
28.04.2020 18:46
Odotetaanpas+sitten+vain+sitä+Suurta+Herätystä...
28.04.2020 18:40
Ja+jos+yhteiskunta+sitten+ajautuu+ongelmiin,+kun+on+liian+kauan+jumissa,+Sinä+syytät+siitä+hallitusta?+Eikö+niin?
28.04.2020 18:39
MITÄ+hän+siis+tarkalleen+ottaen+sanoi+sellaista,+mikä+on+jotenkin+erikoista+ja+ainutlaatuista?
28.04.2020 18:37
Käytännössä+millään+uskonnolla+ei+taida+olla+todisteita+väitteilleen.
28.04.2020 18:35
Rakas+Ystäväni:+ainakin+minulle+on+täysin+merkityksetöntä,+vaikka+koko+Vapaa-ajattelijoiden+pulju+menisi+konkurssiin.+Olen+muutamaan+otteeseen+keskusteltuani+siinä+osaassa+tätä+Ihanaa+Suomi24:ää+huomannut,+että+he+ovat+asenteissaan+joiltakin+osin+yhtä+mustavalkoisia+kuin+uskovaiset+opponenttinsakin.+Siksi+minua+ei+kiinnosta,+miten+heillä+menee.
28.04.2020 18:34
Lue+linjaukseni+tästä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16373149/muutamia-linjauksia
28.04.2020 16:35
Ihminen+voi+olla+ainakin+hetkellisesti+ääripäässä+jollakin+akselilla+-+tai+ainakin+luulla+niin.+
Eri+juttu+on+sitten+se,+että+olisi+olemassa+jonkinlainen+absoluuttinen+Hyvä+ja+Paha.
27.04.2020 18:03
Höpön+höpön.+On+täysin+absurdia+väittää,+että+"täytyy"+olla+olemassa+jotakin+absoluuttisia+ääripäitä.+Ei+mitään+"täydy"+olla.
27.04.2020 17:59
Olen+itse+aika+vakuuttunut+siitä,+että+lähinnä+Etelä-Suomen+opettajat+huutavat+kovimpaan+ääneen+asian+tiimoilta+niin+OAJ:ssä+kuin+vaikkapa+Luokanopettajaliitossakin.+En+tunne+itse+yhtäkään+opettajaa,+joka+olisi+tästä+järjestelystä+innoissaan+ja+haluaisi+sitä+jatkaa.+
Totta+kai+ymmärrän+huolen+niissä+tapauksissa,+kun+perheessä+on+riskiryhmiin+kuuluvia.+Kyse+on+kuitenkin+siitä,+että+heidän+ongelmansa+joka+tapauksssa+ovat+AINA+olemassa+lasten+kanssa:+eivät+lapset+terveitä+aina+ole.+He+sairastavat+paljon.+
Minä+näen+selkeästi+tämän+siis+eräänlaisena+aluepolitiikkana+ja+niin+näkee+moni+muukin+tuttavapiireissäni.+Asia+on+päivänselvä.+Sitä+vain+ei+ääneen+sanota.
27.04.2020 17:57
Hyvä+suoritus!+Kolme+tekstiä+minuuttiin!
Tuppaa+hieman+huvittamaan...
27.04.2020 17:41
Hyvä.+Alat+oppia!+Olen+täysin+samaa+mieltä.+
Jos+alkaisin+nähdä+asiat+toisin,+olisin+huolestunut.
27.04.2020 17:40
Minun+nähdäkseni+koulut+ainakin+Etelä-Suomen+ulkopuolella+olisivat+voineet+toimia+koko+ajan.+Olen+opettajana+Etelä-Pohjanmaalla+ja+tautiin+sairastuneita+on+varsin+vähän.+
Kyse+on+lähinnä+siitä,+että+tässä+pelataan+eräänlaista+aluepolitiikkaa:+eteläisen+Suomen+ihmisille+ei+haluta+lähteä+perustelemaan+sitä,+että+muualla+arki+pyörisi+normaalimmin.+
Enemmän+vahinkoa+tästä+sulusta+tulee+kuin+hyötyä.
27.04.2020 17:39
Fundamentalismin+ikävät+seurauksethan+näkee+maailmalta+jokainen.
27.04.2020 17:34
Tyypillistä+mitäänsanomatonta+roskaretoriikkaa,+jonka+asiasisältö+on+nolla.+Kaunista+kuorrutusta+ja+jos+taakse+kurkistaa,+siellä+ei+ole+mitään.
27.04.2020 17:33
Muistahan,+Rakas+Ystäväni,+että+en+noteeraa+noita+asiattomuuksiasi.+Kirjoittelet+niitä+turhaan.
27.04.2020 17:31
13 / 730