Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. En+minä+kysynyt+tuota.Etkö+halua+tai+uskalla+vastata+vai+mikä+taas+aiheuttaa+kiemurtelusi?Eikö+teidän+Oikeiden+Uskovien+pitäisi+olla+rohkeita+eikä+väistellä+ja+kierrellä?
  2. On+kummallista,+että+penäät+lisäselityksiä,+koska+minähän+jo+esitin+oman+tulkintani:+Jeesus+ei+ilmiselvästi+halunnut+politikoida+eikä+ottaa+poliittista+kantaa,+vaikka+juuri+se+poliittinen+tilanne+oli+hänen+kotimaassaan+vähintäänkin+kireä."Patmos+ei+politikoi+yhtään+sen+enempää+kuin+esim.+evl.kirkko."Tuo+lauseesi+on+omitunen+ja+epätosi.+Kirkko+sinänsä+ei+kyllä+ota+poliittisia+kantoja+-+toisin+kuin+Ahvio.+Toki+Patmos+hurskaasti+antaa+ymmärtää,+että+Ahvio+ja+muut+Patmoksen+keulakuvat+vain+esittävät+omia+mielipiteitään,+mutta+tuon+tyyppinen+väite+on+varsin+epärehellinen.+Ahvio+on+ihan+selvällä+suomen+kielellä+julistanutkin,+mitä+"kristityn+ihmisen"+mistäkin+pitää+ajatella.+Ahvion+tekstit+ovat+myös+siirtyneet+poliittisesti+yhä+oikeammalle.+Sinä+kuitenkin+olet+EPÄILEMÄTTÄ+lukenut+Ahvion+tekstit+huolella,+vai+mitä?+Ovatko+ne+Sinusta+täysin+epäpoliittisia?+Onko+Ahvio+totaalisen+irti+Patmoksesta+mielipiteitään+esittäessään?+Kenellekäänkö+ei+voi+tulla+sellaista+mielikuvaa,+että+Patmoksella+olisi+jokin+virallinen+poliittinen+kanta?+Siellä+vain+"satuu"+olemaan+esillä+tietynlaisia+mielipiteitä?MIKÄ+osa+minun+mielipiteistäni+siis+on+väärin,+kun+Sinun+taas+pitää+aloittaa+hyökkäys?+Kertoisitko?+JOS+olen+väärässä,+mikä+on+totuus+asiasta?+ONKO+politiikan+ja+uskon+sekoittaminen+Sinusta+ihan+asiallista?+Onko+ihmisen+oltava+poliittisesti+tietyllä+linjalla+ollakseen+kunnon+uskova?Muistaa+täytyy+myös+sekin,+että+Patmos+on+toimijana+paljon+kirkkoa+pienempi.+Käytännössä+Patmos+henkilöityy+kyllä+muutamaan+ihmisen.