Aitouskovat ovat ihania ihmisiä!

Anonyymi

He ovat uskollisia Jumalan sanalle ja julistavat evankeliumia joka tilanteessa.

273

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri siksi he ovat äärimmäisen pimeitä...

• Anonyymi

Vain todella pimeä ihminen kirjoittaa kuten sinä.

• Anonyymi

Vanhempasiko opettivat puhumaan noin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempasiko opettivat puhumaan noin?

He juuri. Olen sateenkaariperheestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He juuri. Olen sateenkaariperheestä.

Arvasin sen.

• Anonyymi

Aamen, kiitos myös palstan aitouskoville jotka jaksalle olla täällä ateistien syljettävänä.

• Anonyymi

Olen ihaillut heitä jo pitkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ihaillut heitä jo pitkään.

Kuka ei itseään ihailisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka ei itseään ihailisi.

Rehelliset ihmiset.

• Kuten viisas TT-ystäväni sanoi noin tuhannen (lähinnä lahko)uskovaisen tuntemisen kokemuksella:

"Uskovaiset ovat kauheita ihmisiä, paitsi Sakari Orava."

• Anonyymi

Oletko sinä omasta mielstäsi miellyttävä ihminen?

• Anonyymi

Kahta asiaa pelkään. Suomessa vanhenemista ja uskovaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kahta asiaa pelkään. Suomessa vanhenemista ja uskovaisia.

Mitä niissä pelkäät?

• Anonyymi

Mikä on TT? Minä olen niin pihalla näistä uskonasioista.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on TT? Minä olen niin pihalla näistä uskonasioista.

Teologian tohtori.

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Teologian tohtori.

Ahaa.

Onko siis ArtoTT TT? Mä luulin että se tarkoitti Tavallinen Tallustaja? Tykkään Tanuksesta? Täysillä Taivaaseen?

👍

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa.

Onko siis ArtoTT TT? Mä luulin että se tarkoitti Tavallinen Tallustaja? Tykkään Tanuksesta? Täysillä Taivaaseen?

👍

Archie on TTT eli Tohtorien Tohtori Teologiassa.

• Anonyymi

Archie on TTT eli Tohtorien Tohtori Teologiassa.

Eikös usko./usko_ ollut myös kaikkien alojen asiantuntija? Samoin Korkkiruuvi? Ja Räyhis?

Mikä onkaan Jumalan suopea armolahja ollut, että meitä on siunattu nimenomaan tällä palstalla niin monilla viisailla älyn jättiläisillä!

👍

• Anonyymi

Onko mielestäsi mainitsemiesi nimimerkkien takana yksi henkilö vai useampia?

• Anonyymi

Kaikki on mahdollista tyypille, joka on ollut täällä jäkättämässä kohta 20 vuotta - modena tai muuten vaan... Joten 3 sotua on nähdäkseni yläkanttiin, jos 20 rekatulla nikillä mennään erään ajatusmaailmassa normisti...

Hänelle on ollut ylitsepääsemättömän kova pala tuo hyvää yötä -ketju, koska siinä parodioin hänen toimintatapojaan :D Ihmettelen, kuinka hermo on kestänyt, ettei ole poistattanut keskustelua.

👍

• Anonyymi

Aitouskovat ovat vaarallisia saalistajia jotka vaanivat kaikkia jotka osoittavat alentunutta harkintakykyä. Heille kelpaavat saaliiksi niin surun murtamat lesket kuin vanhuuden höperöt vanhukset tai viinalla elämänsä tuhonneet deekut. He eivät saalistaessaan säästä eivätkä sääli ketään. Armotonta porukkaa jolla on aina esitäytetty testamenttilomake povarissa odottamassa allekirjoitusta.

• Anonyymi

Juuri näin. Näiden tärkein käsky kuluu : "On rikollista antaa tyhmien pitää rahansa"

• Anonyymi

Onko sinun alentunut harkinatkykysi synnynnäistä vai geeneissä?

• Anonyymi

No emme ole armottomia mutta ahkeria ja tosiaan saamme saaliiksi ihmisiä Kristukselle kuten Jeesus Pietarille totesi ...

Luuk. 5:10

ja samoin myös Simonin kalastuskumppanit, Jaakobin ja Johanneksen, Sebedeuksen pojat. Mutta Jeesus sanoi Simonille: "Älä pelkää, tästedes sinä saat saaliiksi ihmisiä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinun alentunut harkinatkykysi synnynnäistä vai geeneissä?

Isä kulta, tietysti se on sinulta peritty. Olenhan itsekin sinun pettäneen harkintakykysi tulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isä kulta, tietysti se on sinulta peritty. Olenhan itsekin sinun pettäneen harkintakykysi tulos.

Minä olen nainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nainen.

Kuka tällaisia viestejä peukuttaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nainen.

Varmaan, mutta nimimerkkiäsi käyttää >10 000 muutakin ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sellainen, jotka ei muuten pääse naisen kanssa kontaktiin. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nainen.

Oletko ollut koko ikäsi, vai alkanut vasta äskettäin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nainen.

Kävit sitten viimein siinä korjausleikkauksessa. Ilmeisesti harkitsit asian sitten loppuun asti, vai pettikö harkintakykysi sinut jälleen kerran?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen nainen.

Toivottavasti konsultoit ArtoTT:ä asiasta ennen kuin korjausleikkaukseen menit, üskø-vainen.

• Anonyymi

Ketkä on ketkä ei - ihania.

• Anonyymi

Minulle on muodostunut se kuva, että "aitouskovaisten" tärkeimmät arvot/puheenaiheet ovat seksuaalisuus ja muiden uskonsuuntien nimittäminen harhaanjohdetuiksi.

• Anonyymi

Luterilaisen kirkon tärkein aihe on seksuaalisuus. Ja tämä on luterilaisuus palsta.

• Anonyymi

"Minulle on muodostunut se kuva, että "aitouskovaisten" tärkeimmät arvot/puheenaiheet ovat seksuaalisuus ja muiden uskonsuuntien nimittäminen harhaanjohdetuiksi."

Oikeastaan seksuaalisuusteema tulee esiin niin usein kun meitä haastetaan tässä asiassa. Seksuaalista vapautta tyydyttää omia himojaan tivataan uskovilta koko ajan. Sinänsä hyvä asia kun tivataan, näin saamme tilaisuuden tuoda esiin Jumalan tahto. Se tässä ihmetyttää että kirkon liberaalien pappien luvat tehdä ihan mitä tahtoo ei näköjään riitä jumalattomille ihmisille yhtään, vaan sitä lupaa tivataan AINA aidoilta uskovilta.

Tuossa olet oikeassa, että muut uskonsuunnat ovat harhaanjohdettuja ja harhaanjohtajia. Vain yksi Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus, armo ja anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

"Minulle on muodostunut se kuva, että "aitouskovaisten" tärkeimmät arvot/puheenaiheet ovat seksuaalisuus ja muiden uskonsuuntien nimittäminen harhaanjohdetuiksi."

Oikeastaan seksuaalisuusteema tulee esiin niin usein kun meitä haastetaan tässä asiassa. Seksuaalista vapautta tyydyttää omia himojaan tivataan uskovilta koko ajan. Sinänsä hyvä asia kun tivataan, näin saamme tilaisuuden tuoda esiin Jumalan tahto. Se tässä ihmetyttää että kirkon liberaalien pappien luvat tehdä ihan mitä tahtoo ei näköjään riitä jumalattomille ihmisille yhtään, vaan sitä lupaa tivataan AINA aidoilta uskovilta.

Tuossa olet oikeassa, että muut uskonsuunnat ovat harhaanjohdettuja ja harhaanjohtajia. Vain yksi Jeesuksessa Kristuksessa on pelastus, armo ja anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Amen

>Tuossa olet oikeassa, että muut uskonsuunnat ovat harhaanjohdettuja ja harhaanjohtajia

Hän ei tietenkään sanonut lainkaan noin, mutta olet oikeassa siinä että hän kyllä oli oikeassa.

• Ja sitten kun edes se "vapaa" himojen tyydyttäminen ei ole edes jokaisen vastaantulevan, sukupuolesta tai eläinlajista riippumatonta välistä seksuaalista kanssakäymistä. Vaikka niin voisi näden horinoihin uskova kuvitella.

Eli se harkinta pelaa yleisesti ottaen varsin hyvin. Jokaista ei panna, jota voisi. Miettikööt sitten nuo miksi.

• a-teisti kirjoitti:

Ja sitten kun edes se "vapaa" himojen tyydyttäminen ei ole edes jokaisen vastaantulevan, sukupuolesta tai eläinlajista riippumatonta välistä seksuaalista kanssakäymistä. Vaikka niin voisi näden horinoihin uskova kuvitella.

Eli se harkinta pelaa yleisesti ottaen varsin hyvin. Jokaista ei panna, jota voisi. Miettikööt sitten nuo miksi.

Niin, useimmilla kontrolli pelaa oikein hyvin ja pienellä vähemmistöllä taas sitten huonommin.

Aitouskoville se pieni vähemmistö, suunnilleen heidän oman joukkonsa suuruinen, edustaa koko heidän ulkopuolelleen jäävää immeiskuntaa, koska Lopun ajat.

• Anonyymi

Niin, useimmilla kontrolli pelaa oikein hyvin ja pienellä vähemmistöllä taas sitten huonommin.

Aitouskoville se pieni vähemmistö, suunnilleen heidän oman joukkonsa suuruinen, edustaa koko heidän ulkopuolelleen jäävää immeiskuntaa, koska Lopun ajat.

Miksi vainoat tuota pientä vähemmistöä?

• Anonyymi

Uskovia se varmaan haittaa, koska heillä on samat himot. Tosin uskolla tulahdetut.
        Tuomitaan ne, jotka uskaltavat toteuttaa seksiaalisuuttaan.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Ja sitten kun edes se "vapaa" himojen tyydyttäminen ei ole edes jokaisen vastaantulevan, sukupuolesta tai eläinlajista riippumatonta välistä seksuaalista kanssakäymistä. Vaikka niin voisi näden horinoihin uskova kuvitella.

Niin mutta osaako sellainen oikein paatunut ja himokas ateisti valita edes yhden likimainkaan oikein?

Ehditään jo lapsetkin maailmaan äheltää kun huomataan, että eihän tästä mitään tule ja sitten hommataan lisää lapsia jonkun toisen kanssa. Sitten lapsiraukkoja retuutetaan milloin turvakotiin, milloin millekin kolkalle Suomea etävanhemman luo, joista kukaan ei pysy laskuissa mikä lapsista on kenenkin, niin että alkoholismiin kuolevien velat osattaisiin jakaa oikealla tavalla epätasan kaikkien kesken.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta osaako sellainen oikein paatunut ja himokas ateisti valita edes yhden likimainkaan oikein?

Ehditään jo lapsetkin maailmaan äheltää kun huomataan, että eihän tästä mitään tule ja sitten hommataan lisää lapsia jonkun toisen kanssa. Sitten lapsiraukkoja retuutetaan milloin turvakotiin, milloin millekin kolkalle Suomea etävanhemman luo, joista kukaan ei pysy laskuissa mikä lapsista on kenenkin, niin että alkoholismiin kuolevien velat osattaisiin jakaa oikealla tavalla epätasan kaikkien kesken.

Osaavat ne Jeesukseen uskovatkin yhtä jos toista:

"Hämeenlinnassa asuva 26-vuotias Anette odottaa seitsemättä lastaan. Vauva sai alkunsa hetken huumasta. Vanhimmat Aneten lapsista asuvat sijaisperheessä ja lapsia on yhteensä viiden eri isän kanssa. Anette pitää jokaista lastaan siunauksena ja luottaa vaikeuksissa uskoon ja Jumalaan."

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/d3b9ac6a-f8df-4394-81e0-6b8700e95ebc

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Osaavat ne Jeesukseen uskovatkin yhtä jos toista:

"Hämeenlinnassa asuva 26-vuotias Anette odottaa seitsemättä lastaan. Vauva sai alkunsa hetken huumasta. Vanhimmat Aneten lapsista asuvat sijaisperheessä ja lapsia on yhteensä viiden eri isän kanssa. Anette pitää jokaista lastaan siunauksena ja luottaa vaikeuksissa uskoon ja Jumalaan."

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/d3b9ac6a-f8df-4394-81e0-6b8700e95ebc

Tämä tapaus ei liity kristinuskoon. Mut voihan sitä tuollakin yrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jee, taas aito "No True Scotsman" argumentti. Kyllä te uskikset sitten osaatte.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jee, taas aito "No True Scotsman" argumentti. Kyllä te uskikset sitten osaatte.....

Tuo kun nyt vaan ei liity kristinuskoon. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, millä perusteella kuvittelet Anetten kristityksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuinka niin ei liity? Omalta osaltaan vain täyttää Raamatun kehotusta lisääntyä ja täyttää maa. Uskossa kun on. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo kun nyt vaan ei liity kristinuskoon. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää, millä perusteella kuvittelet Anetten kristityksi?

Aitouskova usko.vainen (sinäkö?) on kertonut seksuaalisuuttaan toteuttavan homoseksuaalinkin voivan olla Jeesukseen uskova. Ja toki luotamme aitouskovan sanaan tässä. Kukapa tuota paremmin tietäisi?

Miksi ei siis römpsästään höveli seitsemän lapsen yh-äitikin (vaikkakin osa sijoituskodissa) voisi sitä olla?

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Kuinka niin ei liity? Omalta osaltaan vain täyttää Raamatun kehotusta lisääntyä ja täyttää maa. Uskossa kun on. 😀

Ei liity kristinuskoon, koska hän ei ole kristitty. Määritteletkö ihmisen kristityksi sillä perusteella, että hänellä on keskimääräistä enemmän lapsia?

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Aitouskova usko.vainen (sinäkö?) on kertonut seksuaalisuuttaan toteuttavan homoseksuaalinkin voivan olla Jeesukseen uskova. Ja toki luotamme aitouskovan sanaan tässä. Kukapa tuota paremmin tietäisi?

Miksi ei siis römpsästään höveli seitsemän lapsen yh-äitikin (vaikkakin osa sijoituskodissa) voisi sitä olla?

En ole ko. nimimerkki. Mikä siis on se perusteesi, jolla kuvittelin Anetten olevan kristitty?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei liity kristinuskoon, koska hän ei ole kristitty. Määritteletkö ihmisen kristityksi sillä perusteella, että hänellä on keskimääräistä enemmän lapsia?

En vaan sillä perusteella, että hän itse kertoo uskovansa ja luottavansa Jumalaan.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

En vaan sillä perusteella, että hän itse kertoo uskovansa ja luottavansa Jumalaan.

Kristitylle tärkeintä on Jeesus ja uskovan oma henkilökohtainen suhde Jeesukseen.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Anetten käytös ja ulkonökö muistuttaa lähinnä paholaisen palvontaa. Hedelmistään puu tunnnetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristitylle tärkeintä on Jeesus ja uskovan oma henkilökohtainen suhde Jeesukseen.

Ja sinäkö sen arvioit viiden eri isän ja lapsiluvun perusteella? Et voi arvioida kenenkään suhdetta Jeesukseen. Liha on heikko ja ihminen syntinen. Ja jos ehkäisykin unohtuu ja on helposti sikiävää sorttia tai jopa hekumallisuuteen alvariinsa lankeileva voi käydä kuten Anettelle. Vaikka lujasti uskoisikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Anetten käytös ja ulkonökö muistuttaa lähinnä paholaisen palvontaa. Hedelmistään puu tunnnetaan.

Kukaan, ei edes aitouskova ole synnitön. Päivi Räsänenkin on kertonut olevansa varsinainen syntisäkki. Missä se raja siis menee? Missä kulkee viiva, jonka yläpuolella olevat ovat niitä Jeesuksen syvästi rakastamia ja alapuolella olevat sitten kadotustuomion ansainneita?

Kerro missä se raja menee? Omalla kohdallasiko? Valitettavan usein se tuntuu nimittäin juuri niin olevan.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Ahaa. Noin sitä ihminen erehtyy. Anette ei ole kristitty, vaikka kertoo uskovansa ja luottavansa Jumalaan.

• Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

Kukaan, ei edes aitouskova ole synnitön. Päivi Räsänenkin on kertonut olevansa varsinainen syntisäkki. Missä se raja siis menee? Missä kulkee viiva, jonka yläpuolella olevat ovat niitä Jeesuksen syvästi rakastamia ja alapuolella olevat sitten kadotustuomion ansainneita?

Kerro missä se raja menee? Omalla kohdallasiko? Valitettavan usein se tuntuu nimittäin juuri niin olevan.

Eihän kukaan väitäkään olevansa synnitön.
        Raja menee tasan siinä kuka tunnustaa syntinsä, katuu niitä ja tekee parannusta ja ottaa Jeesuksen syntien sovituksen vastaan ja kuka ei.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole ko. nimimerkki. Mikä siis on se perusteesi, jolla kuvittelin Anetten olevan kristitty?

Vain sinä itse tiedät, millä perusteella noin kuvittelit.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä ainakin kuvittelisin sillä perusteella, että kun Suomessa joku sanoo uskovansa Jumalaan, hän yli 95 %:n todennäköisyyksin tarkoittaa kristinuskon Jumalaa.

Vaikkapa Jemenissä hän taas tarkoittaisi islamin mukaista Kaikkivaltiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiopin mukaan varmaan joo. Suomessa kuitenkin edustatte henkilökohtaisine suhteinenne vain noin kymmenesosaa kristityistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa. Noin sitä ihminen erehtyy. Anette ei ole kristitty, vaikka kertoo uskovansa ja luottavansa Jumalaan.

Mikä siis on tuo uskonto, joka ei ole kristinuskoa mutta jossa uskotaan sen Jumalaan? Teologia ei sellaista tunne.

Taidat nyt rakennella omia olkiukkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan väitäkään olevansa synnitön.
        Raja menee tasan siinä kuka tunnustaa syntinsä, katuu niitä ja tekee parannusta ja ottaa Jeesuksen syntien sovituksen vastaan ja kuka ei.

Mistä sinä tiedät onko hän katunut? Voi olla ja vain langennut. Lankeavat uskovatkin jatkuvasti synteihin.

• Anonyymi

Mikä siis on tuo uskonto, joka ei ole kristinuskoa mutta jossa uskotaan sen Jumalaan? Teologia ei sellaista tunne.

Taidat nyt rakennella omia olkiukkoja.

Kyse ei ole kristinuskon Jumalasta. Hän varmasti kertoo sen itse tarkemmin mihin uskoo, mikäli kokee tarpeelliseksi.

• "Tuossa olet oikeassa, että muut uskonsuunnat ovat harhaanjohdettuja ja harhaanjohtajia."

Kummallista kun kyse on (vain) uskonnosta niin kuinka voit väittää , että juuri se uskon suunta on se ainoa oikea.
      Piispat ja papit puhuvat ekumeniasta mutta uskova kansa lyö eri tavalla uskovaa kuin vierasta sikaa. Siitä on usein seurannut traaginen sotatila.

• Anonyymi

No, Stalin oli pappi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, Stalin oli pappi !

Ei ollut vaikka teologiaa olikin opiskellut.

• Olen usein kysellyt sitä, että mikä tekee uskostasi tai jumalastasi sen ainoan oikean?
        En ole saanut edes alkeellista selitystä siitä miksi se on se "aito asia".

Puhuvat, että Jumala on rakkaus mutta se on ilmeisesti sen lauseen lausujan pään sisäinen jumala se oikea.

• Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

Olen usein kysellyt sitä, että mikä tekee uskostasi tai jumalastasi sen ainoan oikean?

Puhuvat, että Jumala on rakkaus mutta se on ilmeisesti sen lauseen lausujan pään sisäinen jumala se oikea.

Niin? Lisäksi kun olen koittanut saada selville mitä kyseisille ihmisille Rakkaus on, ei selkeää vastausta ole vielä tullut. Viitataan eri Raamatunkohtiin ja vieläpä mainittu miten Rakkautta on pitää lainkohdat jotka Jumala on antanut... sitten riitelevät pitääkö täyttää Mooseksen laki kaikkinensa vai vain osittain tai pelkästään kymmenen käskyä vai Rakkauden kaksoiskäsky... osa väittää täyttävänsä lain koska se ei kai ole vaikeaa... ja kuitenkaan ei ole tullut selväksi mitä jää tekemättä ja missä onnistuu jos yleensä onnistuu missään...
        ja edelleen Rakkaus tuntuu olevan etäinen käsite uskovaisuudessa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Lisäksi kun olen koittanut saada selville mitä kyseisille ihmisille Rakkaus on, ei selkeää vastausta ole vielä tullut. Viitataan eri Raamatunkohtiin ja vieläpä mainittu miten Rakkautta on pitää lainkohdat jotka Jumala on antanut... sitten riitelevät pitääkö täyttää Mooseksen laki kaikkinensa vai vain osittain tai pelkästään kymmenen käskyä vai Rakkauden kaksoiskäsky... osa väittää täyttävänsä lain koska se ei kai ole vaikeaa... ja kuitenkaan ei ole tullut selväksi mitä jää tekemättä ja missä onnistuu jos yleensä onnistuu missään...
        ja edelleen Rakkaus tuntuu olevan etäinen käsite uskovaisuudessa...

Rakkaus on ydinasia uskovaisuudessa. Uskovaiset rakastavat sinuakin.

• Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

Olen usein kysellyt sitä, että mikä tekee uskostasi tai jumalastasi sen ainoan oikean?

Minä ymmärrän oikein hyvin, ette sinä uskosta osattoman sitä kykene koskaan ymmärtämään.

• epikuros kirjoitti:

Kattos, viestini poistatettiin! Täällähän hieno meininki on nykyään. Vai olisiko sana ku*li ollut liikaa botille?

Korkkiruuvin Jumala on sellainen rakkaus, että rakastaminen konkretisoituu vasta kun ihminen on muuttunut Korkkiruuvin kaltaiseksi. Ei missään tapauksessa ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus on ydinasia uskovaisuudessa. Uskovaiset rakastavat sinuakin.

Ai jaa kiitos vaan, ihana kuulla miten Rakkautta riittää teiltä jakoon...
        Kuten tuossa aiemmin kommentoin, niin palstalla ei oikein ole osattu kertoa mitä Rakkaus on, voisitko sinä jelpata ja kertoa?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä ymmärrän oikein hyvin, ette sinä uskosta osattoman sitä kykene koskaan ymmärtämään.

Ei ette, vaan ettet. Ei osattoman, vaan osattomana. Näin, usko.vainen. 😊

Juuri uskosta osattomille kai pitäisi kyetä selittämään asiat ymmärrettävästi? Eihän heistä muuten uskovaisia tule, paitsi tietysti jos ovat sössineet kaikki asiansa ja sillä lailla valmista kauraa. Useimmat eivät ole, ja siksi lahkonne kutistuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa aiemmin kommentoin, niin palstalla ei oikein ole osattu kertoa mitä Rakkaus on, voisitko sinä jelpata ja kertoa?

Rakkaus on Jumalan tahdon toteutumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...mitä Rakkaus on, voisitko sinä jelpata ja kertoa?"

Tuossa eräs selvitys rakkauden kemiasta. Silmiä avaava podcasti.

https://areena.yle.fi/1-50014716

• Anonyymi

Ei ette, vaan ettet. Ei osattoman, vaan osattomana. Näin, usko.vainen. 😊

Juuri uskosta osattomille kai pitäisi kyetä selittämään asiat ymmärrettävästi? Eihän heistä muuten uskovaisia tule, paitsi tietysti jos ovat sössineet kaikki asiansa ja sillä lailla valmista kauraa. Useimmat eivät ole, ja siksi lahkonne kutistuvat.

Niin mutta kun oikein periateistit ymmärtää aina vaan kaiken juuri väärin, vaikka selität kuinka. Varsinkin täällä netissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan tahto toteutuu aina, koska Häntä ei voi kukaan estää.

Rakkaus taas on muun muassa sitä, että olet valmis auttamaan ja tukemaan toista kaikessa (laillisessa) mihin hän apua pyytää. Omasta mukavuudestasi piittaamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...mitä Rakkaus on, voisitko sinä jelpata ja kertoa?"

Tuossa eräs selvitys rakkauden kemiasta. Silmiä avaava podcasti.

https://areena.yle.fi/1-50014716

Niin? Joku joskus sanoi Rakkauden olevan tuskien täyttämä tie Onneen, ketkä sinne asti sitten jaksavatkin. Rakkauden vuoksi sanotaan tehdyn henkirikoksia ja itsemurhia, miten sellainen sopii ketjussa nyt käsiteltyyn Jumalan Rakkauteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko hieman tarkentaa, mitä Rakkaus silloin on kun se on Jumalan tahdon toteutumista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut vaikka teologiaa olikin opiskellut.

Näinpä, Jumalattomien liitto (myöhemmin taistelevien jumalattomien liitto) toimi Neuvostoliiton kommunistisen puolueen tiukassa ohjauksessa ja tuolloin kommunistisen puolueen ylimpänä suvereenina diktatoorisena johtajana toimi Josef Stalin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko hieman tarkentaa, mitä Rakkaus silloin on kun se on Jumalan tahdon toteutumista?

Se on juuri sitä. Jos et ymmärrä en voi sinua auttaa.

• Anonyymi

Kuinka usko_vaisesta saisi tuollaisen vai voiko ateisti muuttua pilkkaajasta kristityksi?

• Anonyymi

Sinun pitää ensin osoittaa, ettei ole jo sallainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet tehnyt sen itse. Lue vaikka "keskustelujasi" torren kanssa tai kommentointiasi RepeRuutikallolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet tehnyt sen itse. Lue vaikka "keskustelujasi" torren kanssa tai kommentointiasi RepeRuutikallolle.

Minä en ole usko_vainen enkä kommentoi koskaan kummallekaan mainitsemallesi nikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole usko_vainen enkä kommentoi koskaan kummallekaan mainitsemallesi nikille.

Minäkin kommentoin vain Anonyymille koska hän on sanansa mittainen mies/nainen/eiosaasanoa, jii-haa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin kommentoin vain Anonyymille koska hän on sanansa mittainen mies/nainen/eiosaasanoa, jii-haa!

Minun kaksi lähisukulaista on uskovaisia. Molempiin olen sanonut sukulaisuuden irti. Molemmat on Päivi Räsäsen porukkaa. Hulluja molemmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun kaksi lähisukulaista on uskovaisia. Molempiin olen sanonut sukulaisuuden irti. Molemmat on Päivi Räsäsen porukkaa. Hulluja molemmat.

Vain sairas ihminen puhuu tosista noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle sinä kommentoit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Koetan keksiä sille jotain käyttöä.

• Olikohan sinulla jotain asiaa minulle 😃❓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siitä ollut ennenkin esimerkkejä, että karttaminen kuuluu ateismiin. Olen kuullut, että UUT ei auta ateismin uhreja, vaikka pitäisi.

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Olikohan sinulla jotain asiaa minulle 😃❓

Vain tämä: en kaipaa sinun osallistumistasi tähän keskusteluun, koska haluan tämän pysyvän asiallisena. Huomionkipeänä et kuintenkaan pysty olemaan osallistumatta ja pilaamatta tätäkin keskustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain tämä: en kaipaa sinun osallistumistasi tähän keskusteluun, koska haluan tämän pysyvän asiallisena. Huomionkipeänä et kuintenkaan pysty olemaan osallistumatta ja pilaamatta tätäkin keskustelua.

Ja mikähän olisi nyt se keskustelun aihe?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla on aina sama. Haukkua uskovia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On parempi ettet osallistu keskusteluun, johon jo osallistuttuasi et tiedä keskustelun aihetta edes siinä vaiheessa, kun siihen on kirjoitettu yli 80 viestiä. Tässä sinun pitäisi ymmärtää, että kyse on siitä, onko mahdollista, että sinustakin tulisi uskollinen Jumalan sanalle ja julistaisit evankeliumia joka tilanteessa, sen sijaan, että suurimmassa osassa viesteistäsi mm. huomauttelet toisen keskustelijan seksuaalisesta suuntautumisesta tai kommentoisit hänen yksityisiä asioitaan, etenkin silloin kun ne eivät liity keskustelun aiheeseen eikä edeltäviin kommentteihin.

Jostain syystä kommentit, jotka alkavat sanalla "Ja" antavat kirjoittajasta melko yksinkertaisen kuvan.

• Anonyymi

No voi. Tarkoitatko nyt kristittyjä vai jotain muita uskovia. Onko sinulla näyttää jotain esimerkkiä? Hyvin muistit kyllä tätäkin viestiäsi peukuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sallainen" ja 4 peukutusta osoittaa aika selkeästi kenestä puhutaan...

👍

• Anonyymi kirjoitti:

En minkään kaipaa sinua ja yleensä skippaan kaikki kommenttisi 😃

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

En minkään kaipaa sinua ja yleensä skippaan kaikki kommenttisi 😃

Outoa. Aika usein peukutat niitä, varsinkin jos kirjoitan Pe.kusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Outoa. Aika usein peukutat niitä, varsinkin jos kirjoitan Pe.kusta.

Outoa, että sinä näet peukuttajat 😂

• Anonyymi

Aitouskovaiset ovat siitä ihania ihmisiä ehtymättömässä omahyväisyydessään, että heillä on tapana omaa nöyryyttään ja vilpittömyyttään korostaakseen keksiä sanoja ja sanontoja, jotka loistavat Raamatussa poissaolollaan. Yksi tällaisista mielikkisanoista on "aitouskovainen". :D :D :D

• Anonyymi

Nuo väitteesi vaativat kyllä jo näyttöä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo väitteesi vaativat kyllä jo näyttöä!

a) En esitä yllä kuin yhden väitteen, joka on kommentista suoraan luettavissa.
        b) Haluaisin löytää sen aitouskovaisen, joka löytää Raamatusta sanan "aitouskovainen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

b) Haluaisin löytää sen aitouskovaisen, joka löytää Raamatusta sanan "aitouskovainen".

a) todista s e väitteesi
        b) onko joku väittänyt, että se sana tai ateisti löytyisi Raamatusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

a) todista s e väitteesi
        b) onko joku väittänyt, että se sana tai ateisti löytyisi Raamatusta?

a) Todistin jo.
        b) Mitenkä tämä kysymys liittyy yhtikäs mihinkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Haluaisin löytää sen aitouskovaisen, joka löytää Raamatusta sanan "aitouskovainen"."

Etsi itse - nimittäin jos asia enää kiinnostaa :))

Aitouskovaisen määritelmä kyllä löytyy Uudesta Testamentista ...

Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Joh. 11:25
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Joh. 11:26
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Nämä kaksi viimeistä ovat eräät parhaimmat määritelmistä. Jos uskoo ettei ikinä kuole, niin on taatusti aitouskovainen.

Sitten vielä aika hyvä määritelmä lopuksi näin kellokeskiviikkona, kun vedettiin kellot ja huollettiin karjojen kilikilikellot.

Joh. 14:12

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Jokainen voi nyt luodata itseensä uskooko aidosti Jeesukseen ja sen mukaan sitten elää elämäänsä evankeliumin ja lähimmäistyön parissa.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä.

• Anonyymi

Paavikin järjästi vankilasta ulos kardinaalin niin että sujahti. Eipä riittänyt pedofiilin uhrin todistus kun itse pääpiru puuttu oikeus käytäntöön. Koskaan en ole ymmärtänyt esim. sitä että tyrkyttää omaa mielipidettään yksikin sanoi lukeneensa raamatun seitsämän kertaa läpi niin mitä sitten eihän ne itsekkään sitä kirjaa noudata. Minä en tosiaankaan usko jumalaan.

• Anonyymi

Olen tosiuskova.Minulla on täysjärkisen paperit,samoin kaikilla muillakin tuntemilla uskovilla.Teille saatanan käskyläisille on julistettava suoraan,kun ette itse huomaa lankeamustanne.En moiti teitä ilkeyttäni,vaan rakkaudesta.Tiedät tasan tarkkaan, että Jumala ja Jeesus ja Pyhähenki on totta, samoin helvetti. Tämän enempää en saarnaa, sillä on oma asianne missä vietätte ikuisuutenne. Mutta Jeesus rakastaa teitäkin ja näkee sen pienen lapsen saastakuorenne sisällä. Hän voi pestä teidänkin löyhkäävän sonnan täysin, kuten sadoilta kaltaisilta on pessyt ja tehnyt heistä kelpo julistajia itselleen. Teidän on itse alettava janota parempaa.Jeesuksen armo on aina tarjolla.

• Anonyymi

Ateistit ja liberaalit ovat niin kiinni synnissä, että heitä ravisteltava rajusti irti siitä. Tulinen ja jyrisevä saarna on paikallaan sellaisille ja helvetin pelkoa ne tarvitsevat holtittomaan elämäänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ateistit ja liberaalit ovat niin kiinni synnissä, että heitä ravisteltava rajusti irti siitä. Tulinen ja jyrisevä saarna on paikallaan sellaisille ja helvetin pelkoa ne tarvitsevat holtittomaan elämäänsä.

Ethän sitten ihmettele, jos täysin sopimattoman käytöksesi seurauksena löydät kurkustasi oman hampaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisellako sinä sovitit uskovaisen miehen seksuaalisen väkivallan pientä lasta kohtaan?
        >>... ravisteltava rajusti irti siitä. Tulinen ja jyrisevä saarna on paikallaan sellaisille ja helvetin pelkoa ne tarvitsevat holtittomaan elämäänsä...

Miten sinä auttaisit sitä lasta selviytymään elämässään, jonka kyseinen mies on tuhonnut, pakotat pyytämään anteeksi tekijältä tulisen saarnan ohessa ehkä?

Nyt vastuullisuutta siihen saarnaamiseen ja lähimmäisten kohtaamiseen, tuollainen uhoaminen voi itsestäsi vaikuttaa miehekkäältä... toivottavasti se ei kuitenkaan edusta muuta kuin palstaluterilaisuutta... eli pelkkiä suuria puheita.

• Anonyymi

Aloituksen kuvauksesta päätellen voivat olla ihania ihmisiä. Missä heitä voisi tavata, palstalle ei ole koskaan eksynyt?

• Anonyymi

Ihanaa lahkolaista ainakaan helluntailaista ei kukaan ole tavannut reaalimaailmassakaan. Ihana helluntailainen ihminen on täysin mahdoton jo ajatuksenakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanaa lahkolaista ainakaan helluntailaista ei kukaan ole tavannut reaalimaailmassakaan. Ihana helluntailainen ihminen on täysin mahdoton jo ajatuksenakin.

Ei näin piinaviikolla vihaviestintää - pyydän! Kiitos!

• Anonyymi

Heitä on täällä vaikka kuinka monta, mutta sinä vihaat heitä silti.

• Anonyymi

Johtuisko sinusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuisko sinusta?

Varmaan johtuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei näin piinaviikolla vihaviestintää - pyydän! Kiitos!

Korkkiruuvin mielestä on vihaa, jos häntä ei pidetä ihanana. Tämä selitykseksi niille jotka eivät oikein pysy kärryillä.

• Anonyymi

Kellokeskiviikon saarna. Tuolla edellä kysyttiin aitouskovan määritelmää että löytyykö sanaa "aitouskovainen" Raamatusta. Sanaa ei tietääkseni löydy, mutta aitouskovaisen määritelmä löytyy. Ja siitä seuraavassa ...

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Nämä kaksi viimeistä ovat eräät parhaimmat määritelmistä. Jos uskoo ettei ikinä kuole, niin on taatusti aitouskovainen.

Vielä eräs aika hyvä määritelmä lopuksi näin kellokeskiviikkona, kun vedettiin kellot ja huollettiin karjojen kilikilikellot.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Jokainen voi nyt luodata itseensä uskooko aidosti Jeesukseen ja sen mukaan sitten elää elämäänsä evankeliumin ja lähimmäistyön parissa.

Room. 10:4
      Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Tämä kohta on lohdullinen. Jeesus ei lopettanut lakia, mutta Hän täytti lain. Eli kun olemme Kristuksessa, niin me olemme myös täyttäneet lain eli Jumalan tahdon ja käskyt ja näin olemme vanhurskautuneet uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Amen

• Anonyymi

Niin tuota, miiäköhän mieli on puhua olemassa olemattoman sanan määritelmästä? Jospa nyt sitten määrittelisit UT:n avulla saman tien myös kiihkouskovaisen, öyhöuskovaisen, sunnuntaiuskovaisen ja maanantaiuskovaisen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tuota, miiäköhän mieli on puhua olemassa olemattoman sanan määritelmästä? Jospa nyt sitten määrittelisit UT:n avulla saman tien myös kiihkouskovaisen, öyhöuskovaisen, sunnuntaiuskovaisen ja maanantaiuskovaisen?

Nimittelit mutta pystytkö myös kertomaan miten nuo eroavat toisistaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimittelit mutta pystytkö myös kertomaan miten nuo eroavat toisistaan?

Pystyn vain nimittelyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystyn vain nimittelyyn.

Kiitos rehellisyydestäsi.

• Anonyymi

Minustakin sellaiset ihmiset olisivat ihania jotka uskaltaisivat olla uskollisia Jumalan Sanalle ja julistaisivat Evankeliumia niin kuin se on kirjoitettu, lisäilemättä Jumalan Sanoiksi omia tulkintojaan ja selityksiään.

• Anonyymi

Niinkö ,laita sitten pari esimerkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö ,laita sitten pari esimerkkiä.

Tässä nyt yksi esimerkki: julistamme evankeliumia myös koronaviruksellekin, joka havaintojemme mukaan on ottanut sen hyvin auliisti vastaan.

• Anonyymi

"Minustakin sellaiset ihmiset olisivat ihania jotka uskaltaisivat olla uskollisia Jumalan Sanalle ja julistaisivat Evankeliumia niin kuin se on kirjoitettu, lisäilemättä Jumalan Sanoiksi omia tulkintojaan ja selityksiään."

Tulkinnat tappaa - rakkaus rakentaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minustakin sellaiset ihmiset olisivat ihania jotka uskaltaisivat olla uskollisia Jumalan Sanalle ja julistaisivat Evankeliumia niin kuin se on kirjoitettu, lisäilemättä Jumalan Sanoiksi omia tulkintojaan ja selityksiään."

Ateistille rakkaus on kauhistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa mitä Rakkaus on ja mitä se merkitsee sinulle?
        Miten sinun rakastumisesi näyttäytyy sinulle itsellesi ja miten haluat osoittaa sen kohteellesi sekä muille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sinun rakastumisesi näyttäytyy sinulle itsellesi ja miten haluat osoittaa sen kohteellesi sekä muille?

Minä en halua kertoa sinulle yhtään mittään koska odotat vain, että pääset rääpimään vastaustani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt sekoita hihhulin päätä enempää, koska hänelle on juuri jankattu loputtomiin, että samansukupuolisten rakkaus on kauhistus ja .🌈 on kauhistus ja kaduilla marssiminen on kauhistus ja korona on kauhistus ja Räsäsen kommentit ovat kauhistus.

Vähemmästäkin kauhistuu, vaikka olisi kuinka ihana ihminen.

👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt sekoita hihhulin päätä enempää, koska hänelle on juuri jankattu loputtomiin, että samansukupuolisten rakkaus on kauhistus ja .🌈 on kauhistus ja kaduilla marssiminen on kauhistus ja korona on kauhistus ja Räsäsen kommentit ovat kauhistus.

Vähemmästäkin kauhistuu, vaikka olisi kuinka ihana ihminen.

👍

Onko tuo käytöksesi kotikasvatusta vai ihan omaa fiksuuttasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaus on sitä kun kesken rankan S24-päivystysduunin, jankkamisen ja Jumalan galluppien toivottaa kaikille, ihan tuntemattomillekin, hyvää yötä.

👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Minustakin sellaiset ihmiset olisivat ihania jotka uskaltaisivat olla uskollisia Jumalan Sanalle ja julistaisivat Evankeliumia niin kuin se on kirjoitettu, lisäilemättä Jumalan Sanoiksi omia tulkintojaan ja selityksiään."

Tulkinnat tappaa - rakkaus rakentaa!"

Siksi on tärkeää mennä elävän Jumalan Sanan ääreen, missä tulkintoja ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotikasvatusta, olen syyntakeeton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä että. Nerouteni ilmeni varsin aikaisin ja olen sitä jalostanut vuosien varrella neuvomalla ihmisiä netissä.

👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä että. Nerouteni ilmeni varsin aikaisin ja olen sitä jalostanut vuosien varrella neuvomalla ihmisiä netissä.

👍

Vain hullut sanovat itseään neroiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain hullut sanovat itseään neroiksi.

Trumppi sanoi itseään tasapainoiseksi neroksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trumppi sanoi itseään tasapainoiseksi neroksi.

Linkki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linkki!

Sanoi muun muassa lehdistötilaisuudessa, jonka piti viime syksynä yhdessä Sauli Niinistön kanssa. Ja sitten ennen on esimerkiksi twiitannut, että on erittäin tasapainoinen nero.

ttps://twitter.com/realDonaldTrump/status/949619270631256064?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^949619270631256064|twgr^393535353b636f6e74726f6c&ref_url=https://www.thedailybeast.com/trump-im-like-really-smart-a-very-stable-genius

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoi muun muassa lehdistötilaisuudessa, jonka piti viime syksynä yhdessä Sauli Niinistön kanssa. Ja sitten ennen on esimerkiksi twiitannut, että on erittäin tasapainoinen nero.

ttps://twitter.com/realDonaldTrump/status/949619270631256064?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed|twterm^949619270631256064|twgr^393535353b636f6e74726f6c&ref_url=https://www.thedailybeast.com/trump-im-like-really-smart-a-very-stable-genius

Laitetaan twiitti vielä uudestaan, jos et osaa englantia, niin käytä google kääntäjää.
        https://twitter.com/realDonaldTrump/status/949619270631256064

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en halua kertoa sinulle yhtään mittään koska odotat vain, että pääset rääpimään vastaustani.

Voihan sen tietysti noinkin ilmaista ettei tiedä jotakin asiaa, ei kannata kuitenkaan huolestua... palstalla ei tunnu kukaan mukaan tietävän mitä Rakkaus on... mutta tietävinään on moni...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Minustakin sellaiset ihmiset olisivat ihania jotka uskaltaisivat olla uskollisia Jumalan Sanalle ja julistaisivat Evankeliumia niin kuin se on kirjoitettu, lisäilemättä Jumalan Sanoiksi omia tulkintojaan ja selityksiään."

Tulkinnat tappaa - rakkaus rakentaa!"

Siksi on tärkeää mennä elävän Jumalan Sanan ääreen, missä tulkintoja ei ole.

Niin? Menetkö kuulemaan vai tulkitsemaan kuulemaasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valaisepa itse omaa rakkauskäsitettäsi tälle palstalle, jotta voimme yhdessä muiden palstalaisten kanssa purkaa osiin sen sotkun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valaisepa itse omaa rakkauskäsitettäsi tälle palstalle, jotta voimme yhdessä muiden palstalaisten kanssa purkaa osiin sen sotkun.

Minähän en tiedä Rakkaudesta mitään, tässäkin ketjussa siitä kirjoitetaan aivan kuin se olisi itsestäänselvyys.
        Ehkä olisi heidän aika kertoa jotka aiheesta jotakin tietävät, eikö sinustakin?

• Anonyymi

Ne eivät ole aitouskovia, jotka ovat kokoajan puhumassa homoista ja pilailemassa maahanmuuttajien ahdingolla.

• Anonyymi

Miten muka nuo eivät sopisi yhteen?

• Anonyymi

Perussuomalaiset ovat kovin häilyviä, eivät aina usko Yleenkään, paitsi silloin kun Ylen galluppi näyttää kovia kannatuslukuja, niin silloin Yle ei olekaan heille valemedia ;D

👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perussuomalaiset ovat kovin häilyviä, eivät aina usko Yleenkään, paitsi silloin kun Ylen galluppi näyttää kovia kannatuslukuja, niin silloin Yle ei olekaan heille valemedia ;D

👍

Höpöhöpö!

• Anonyymi

Niin on, ja on ihan hyväksi olla omituinen.

• Anonyymi

Kellokeskiviikon saarna. Tuolla edellä kysyttiin aitouskovan määritelmää että löytyykö sanaa "aitouskovainen" Raamatusta. Sanaa ei tietääkseni löydy, mutta aitouskovaisen määritelmä löytyy. Ja siitä seuraavassa ...

Vielä eräs aika hyvä määritelmä lopuksi näin kellokeskiviikkona, kun vedettiin kellot ja huollettiin karjojen kilikilikellot.

Room. 10:4
      Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Tämä kohta on lohdullinen. Jeesus ei lopettanut lakia, mutta Hän täytti lain. Eli kun olemme Kristuksessa, niin me olemme myös täyttäneet lain eli Jumalan tahdon ja käskyt ja näin olemme vanhurskautuneet uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Amen

• Anonyymi

Jotta voitaisiin määritellä joki sana tai käsite,tuo sana/käsite tulee olla kyseisessä kontekstissa olemassa. Raamatussa ei esiinny aitouskovainen-sanaa. On niin ollen täysin mieletöntä ryhtyä Raamatun avulla määrittelemään sanaa (ja käsitettä), jota ei Raamatussa esiiinny. Jokohan nyt meni perille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta voitaisiin määritellä joki sana tai käsite,tuo sana/käsite tulee olla kyseisessä kontekstissa olemassa. Raamatussa ei esiinny aitouskovainen-sanaa. On niin ollen täysin mieletöntä ryhtyä Raamatun avulla määrittelemään sanaa (ja käsitettä), jota ei Raamatussa esiiinny. Jokohan nyt meni perille?

"On niin ollen täysin mieletöntä ryhtyä Raamatun avulla määrittelemään sanaa (ja käsitettä), jota ei Raamatussa esiiinny. "

Tuossa on nyt ainakin määritelty käsite mikä tulee esiin noista jakeista :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On niin ollen täysin mieletöntä ryhtyä Raamatun avulla määrittelemään sanaa (ja käsitettä), jota ei Raamatussa esiiinny. "

Eli ei mennyt perille. No, olkoon niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnittelen jos löysit itsesi kyseisistä jakeista? Olisit ensimmäinen suomalainen josta on kirjoitettu Raamatussa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnittelen jos löysit itsesi kyseisistä jakeista? Olisit ensimmäinen suomalainen josta on kirjoitettu Raamatussa :)

Kommenttisi on valittu Euroopan edustajaksi Las Vegasin vuotuiseen Tökeroimmät, Irrallisimmat ja Noloimmat Nettikommentit -kilpasarjaan. Norwegian lentää Las Vegasiin viikon välein. Tervemenoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi on valittu Euroopan edustajaksi Las Vegasin vuotuiseen Tökeroimmät, Irrallisimmat ja Noloimmat Nettikommentit -kilpasarjaan. Norwegian lentää Las Vegasiin viikon välein. Tervemenoa.

Kiito, tämä on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei mennyt perille. No, olkoon niin.

Haluat taas vain vängätä :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat taas vain vängätä :(

Niin haluankiiiii.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ei, sattuiko totuus?
        Kun nyt kuitenkin markkinoit tuollaista, niin laitatko yhteystiedot mistä voin noutaa TINN -kilpasarjasi kustantaman lentolipun mainitsemaasi paikkaan edustamaan...

-pääsenkö kerrankin ilmaiseksi Amerikkaan, vai elätkö valheiden maailmassa?-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minä nyt sentään ensimmäinen suomalainen joka on uskossa Jeesukseen.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Rakastan Jumalalle kuuliaisuutta ja kuuliaisia kristittyjä. Haluan rakastaa myös kristittyjen vainoajien puolesta. Suomessa tapahtuu jo kristittyjen vainoamista. On vainoa joutua kuulusteluun uskonsa takia, johon kuitenkin on uskonvapaus.

Commandohauis

• Anonyymi

99,5 % kaikista avauksista ja kommenteista Kristinusko-yläotsikon alla esitetään näkökulmasta, jonka esittäjä ei ole kulkenut roomalaiskirjeen 7. luvun ahtaan portin läpi (vielä).
        Esittääkö roomalaiskirjeen 7. luvun kirjoittaja, että hän löytää itsestään rakkautta Jumalaa, tämän käskyjä tai jotakin ylevää kristillistä ominaisuutta, kuten kuuliaisuutta, kohtaan? Kuinka korkealle tai kuinka innostavaksi tai myönteiseksi asiaksi hän arvioi itsessään oman tahtomisensa tehdä hyvää? Ilmaiseeko hän rakastavansa tai ihailevansa tätä ominaisuutta itsessään ja/tai toisissa kristityissä? Nouseeko tuon tahdon olemassaolon toteamisesta hänen kohdallaan riemu ja ilo?

On uskomatonta, että nykykristityt ovat niin pinnallisia, että he kykenevät näkemään jotakin ilahduttavaa ja kohottavaa siinä, mikä ajoi Paavalin TÄYDELLISEEN epätoivoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

99,5 % kaikista avauksista ja kommenteista Kristinusko-yläotsikon alla esitetään näkökulmasta, jonka esittäjä ei ole kulkenut roomalaiskirjeen 7. luvun ahtaan portin läpi (vielä).
        Esittääkö roomalaiskirjeen 7. luvun kirjoittaja, että hän löytää itsestään rakkautta Jumalaa, tämän käskyjä tai jotakin ylevää kristillistä ominaisuutta, kuten kuuliaisuutta, kohtaan? Kuinka korkealle tai kuinka innostavaksi tai myönteiseksi asiaksi hän arvioi itsessään oman tahtomisensa tehdä hyvää? Ilmaiseeko hän rakastavansa tai ihailevansa tätä ominaisuutta itsessään ja/tai toisissa kristityissä? Nouseeko tuon tahdon olemassaolon toteamisesta hänen kohdallaan riemu ja ilo?

On uskomatonta, että nykykristityt ovat niin pinnallisia, että he kykenevät näkemään jotakin ilahduttavaa ja kohottavaa siinä, mikä ajoi Paavalin TÄYDELLISEEN epätoivoon.

Jatkan: tämä antipaavalilainen asenne ei toki ole kenenkään yksilökristityn "oma vika" vaan kumpuaa luokattoman huonosta ja pinnallisesta opetuksesta, jossa Kristuksen ja kristityn kertakaikkinen kuolema ristillä sivuutetaan ja näperrellään sen sijaan jonninjoutavuuksien parissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esittääkö roomalaiskirjeen 7. luvun kirjoittaja, että ..."

Paavali ei esitä siinä yhtään mitään, mutta Jeesuksen lähettämä Pyhä henki tuo Sanaa miten Jeesus asian näkee. Amen

Paavali ei näe lihassaan mitään hyvää, mutta Jeesuksessa Paavali on täydellinen kaikessa rakkaudessaan ja Jumalan tahdossa.

Tässä on tärkeää tiedostaa, että Jeesukseen uskova ei ole enää lihallinen ihminen, vaikka lihan mieli pyrkiikin täysillä vaikuttamaan. Jeesukseen uskova on jumalalinen persoona siinä mielessä , että Kristus asuu hänessä ja toimii miten Jumala toimii.

Tietenkin myös uskovainen lihallinen kun on niin häilyy tässä välimaastossa vielä koska pahuuden voimat käy raivolla hänen kimppuunsa sekä lihan mielen kautta että myös ulkoapäin kuten tämä foorumi niin järkyttävällä tavalla esiintuo, mutta tärkeää tässä on että ne pahuuden voimat eivät pääse voitolle eikä tuhoamaan tätä Jeesuksen omaa. Ja tässä on ratkaiseva voima Jeesus Kristus, joka valvoo ja huolehtii omastaan aivan varmasti. TIetenkin tämä tietoisuus panee meidät uskovat nöyrälle paikalle mikä ei koskaan näy jumalattomille ihmisille, koska heihin päin meillä on Jeesuksen käsky ja asenne evankelioivat ja tuomme esiin puhdasta Jumalan tahtoa, mitä taasen liberaalit teologit ja papit, ja jumalattomat ihmiset ja nimikristityt vihaavat enemmän kuin sydämensä pohjasta. Tässä ristipaineessa elämme mutta uskomme ja luottomme Jeesukseen ja Hänen tahtoonsa olla meidän kanssamme on vankka ja horjumaton. Ja tästäkin lankeaa kiitos Jumalalle. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Esittääkö roomalaiskirjeen 7. luvun kirjoittaja, että ..."

Paavali ei esitä siinä yhtään mitään, mutta Jeesuksen lähettämä Pyhä henki tuo Sanaa miten Jeesus asian näkee. Amen

Paavali ei näe lihassaan mitään hyvää, mutta Jeesuksessa Paavali on täydellinen kaikessa rakkaudessaan ja Jumalan tahdossa.

Tässä on tärkeää tiedostaa, että Jeesukseen uskova ei ole enää lihallinen ihminen, vaikka lihan mieli pyrkiikin täysillä vaikuttamaan. Jeesukseen uskova on jumalalinen persoona siinä mielessä , että Kristus asuu hänessä ja toimii miten Jumala toimii.

Tietenkin myös uskovainen lihallinen kun on niin häilyy tässä välimaastossa vielä koska pahuuden voimat käy raivolla hänen kimppuunsa sekä lihan mielen kautta että myös ulkoapäin kuten tämä foorumi niin järkyttävällä tavalla esiintuo, mutta tärkeää tässä on että ne pahuuden voimat eivät pääse voitolle eikä tuhoamaan tätä Jeesuksen omaa. Ja tässä on ratkaiseva voima Jeesus Kristus, joka valvoo ja huolehtii omastaan aivan varmasti. TIetenkin tämä tietoisuus panee meidät uskovat nöyrälle paikalle mikä ei koskaan näy jumalattomille ihmisille, koska heihin päin meillä on Jeesuksen käsky ja asenne evankelioivat ja tuomme esiin puhdasta Jumalan tahtoa, mitä taasen liberaalit teologit ja papit, ja jumalattomat ihmiset ja nimikristityt vihaavat enemmän kuin sydämensä pohjasta. Tässä ristipaineessa elämme mutta uskomme ja luottomme Jeesukseen ja Hänen tahtoonsa olla meidän kanssamme on vankka ja horjumaton. Ja tästäkin lankeaa kiitos Jumalalle. Amen

Jatkan vielä tuosta aiheesta sitoutuen kohtaan Roomalaiskirjeen 7:

"20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Tässä Paavali tuo esiin sen kahtiajaon uskovan elämässä mistä kirjoitin edellä. Lihallinen ihminen myös uskovassa on itse p-keleestä mutta se Kristuksen Henki ja mieli on voitolla ja ratkaiseva. Uskovassa asuu siis Jeesus Kristus tuottaen sitä hyvää mikä edustaa Jumalan tahtoa ja Jumalan rakkautta. Lihan mieli kuitenkin sotii voimalla sekä uskovassa itsessään että ulkoapäin tätä Kristuksen mieltä vastaan, mutta ei pääse voitolle. Uskovat lankeamme mutta vaikka lankeamme niin emme anna synnille valtaa - me nousemme ja teemme parannuksen ja menemme itseemme Jumalan voimassa. Amen

Tästä Paavalikin voi todeta, että "minä siis TÄMMÖISENÄNI palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Vaikka siis olemme vain TÄLLÄISIA lihallisia ihmisiä niin palvelemme kuitenkin Jumalan lakia ja siis tahtoa vaikka lihan mieli koko ajan tekee sitä omaansa pahaa. Jopa kuolin vuoteellakin pahuus kiusaa Kristuksen omaa mutta Jeesus ei omastaan luovu missään olosuhteissa. Hän on niin hyvä ja voimakas!!! Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Tässä Paavali tuo esiin sen kahtiajaon uskovan elämässä mistä kirjoitin edellä. Lihallinen ihminen myös uskovassa on itse p-keleestä mutta se Kristuksen Henki ja mieli on voitolla ja ratkaiseva. Uskovassa asuu siis Jeesus Kristus tuottaen sitä hyvää mikä edustaa Jumalan tahtoa ja Jumalan rakkautta. Lihan mieli kuitenkin sotii voimalla sekä uskovassa itsessään että ulkoapäin tätä Kristuksen mieltä vastaan, mutta ei pääse voitolle. Uskovat lankeamme mutta vaikka lankeamme niin emme anna synnille valtaa - me nousemme ja teemme parannuksen ja menemme itseemme Jumalan voimassa. Amen

Tästä Paavalikin voi todeta, että "minä siis TÄMMÖISENÄNI palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Vaikka siis olemme vain TÄLLÄISIA lihallisia ihmisiä niin palvelemme kuitenkin Jumalan lakia ja siis tahtoa vaikka lihan mieli koko ajan tekee sitä omaansa pahaa. Jopa kuolin vuoteellakin pahuus kiusaa Kristuksen omaa mutta Jeesus ei omastaan luovu missään olosuhteissa. Hän on niin hyvä ja voimakas!!! Amen

Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esittämäsi kommentit mukaan uskovainen mies joka hyväksikäytti (raiskasi) pientä lasta, ei kuitenkaan antanut synnille valtaa...
        >> ...Uskovat lankeamme mutta vaikka lankeamme niin emme anna synnille valtaa...<<

Ihanko sinä vakavissasi yrität oikeuttaa toisille ihmisille pahantekemisen tuollaisilla "pyhillä puheilla"?
        Pienen lapsen elämän pilaamisenkin te tuon mukaan sovitatte tekemällä itse parannuksen?
        -suo nyt anteeksi, mä en vaan ymmärrä-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esittämäsi kommentit mukaan uskovainen mies joka hyväksikäytti (raiskasi) pientä lasta, ei kuitenkaan antanut synnille valtaa...
        >> ...Uskovat lankeamme mutta vaikka lankeamme niin emme anna synnille valtaa...<<

Ihanko sinä vakavissasi yrität oikeuttaa toisille ihmisille pahantekemisen tuollaisilla "pyhillä puheilla"?
        Pienen lapsen elämän pilaamisenkin te tuon mukaan sovitatte tekemällä itse parannuksen?
        -suo nyt anteeksi, mä en vaan ymmärrä-

Näin se menee! Lankeemuksen jälkeen nousemme ylös emmekä enää syntiä tee kuten Jeesus käski.

Uskovainen ei saata tehdä tahallista syntiä koska Jumalan henki estää.

Jos uskova aikoo käyttää pientä lasta hyväkseen, niin Jumala tulee väliin ja estää teon kertakaikkiaan. Sama koskee myös muita syntejä. Kristuksen henki uskovassa varoittaa.

Jos joku kuitenkin käyttää lasta hyväkseen, niin hänellä on mahdollisuus anteeksisaamiseen mutta se on pitkä katumuksen tie ja syntihän tulee tunnustaa ja tuoda valkeuteen eli julkisuuteen, ja kärsiä seuraamukset sitten. Se on niin vakava rikos lasta kohtaan kuten näköjään itsekin ymmärrät. Jos hän kuitenkin jatkaa tekojaan niin hän ei ole koskaan aidossa uskossa ollutkaan ja Jumala on jo jättänyt hänet paatumuksen tilaan tuhoutumaan jo täällä maan päällä moraalisesti ja lopulta myös fyysisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se menee! Lankeemuksen jälkeen nousemme ylös emmekä enää syntiä tee kuten Jeesus käski.

Jos uskova aikoo käyttää pientä lasta hyväkseen, niin Jumala tulee väliin ja estää teon kertakaikkiaan. Sama koskee myös muita syntejä. Kristuksen henki uskovassa varoittaa.

Jos joku kuitenkin käyttää lasta hyväkseen, niin hänellä on mahdollisuus anteeksisaamiseen mutta se on pitkä katumuksen tie ja syntihän tulee tunnustaa ja tuoda valkeuteen eli julkisuuteen, ja kärsiä seuraamukset sitten. Se on niin vakava rikos lasta kohtaan kuten näköjään itsekin ymmärrät. Jos hän kuitenkin jatkaa tekojaan niin hän ei ole koskaan aidossa uskossa ollutkaan ja Jumala on jo jättänyt hänet paatumuksen tilaan tuhoutumaan jo täällä maan päällä moraalisesti ja lopulta myös fyysisesti.

Vai niinkö meinaat? Miten tuo "anteeksisaaminen" sitten tulee vaikuttaa seuraamuksiin? Tuleeko niiden olla "hellemmät" kuin ilman "anteeksisaamista"? N yt pitää mysö kysyä että millainen olisi sellainen yhteiskunata jossa aitouskovia olisi enemmistö?

Eli esim vaaleissa aitouskovien puolue saisi äänistä 60 prosenttia? Miten se muuttaisi yhteiskuntaa? Miten se oli parempi kuin nykyinen yhteiskunta? Olkaa hyvä aitouskovat ja vastatkaa. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat yleviä sanoja seksuaalirikoksen tekijän anteeksisaamisesta, voitko laittaa esimerkkejä miten seurakunta käytännössä on tukenut lapsen toipumista ja selviytymistä elämässään?
        Jotenkin jää mielikuva, että mahdatkohan sinä ymmärtää kyseisen rikoksen merkitystä lapsen elämään... tuhottu... pilalla... ja yleensä kukaan ei auta, pilkkaa ja ylenkatsontaa ellet julkisesti anna anteeksi tekijälle. Rikoksen uhria nöyryytetään kovalla tavalla...

Lisäksi Mooseksen lain mukaan jos perheenisän tekemän seksuaalisen väkivallan uhri on pikkupoika, niin molempien oikeus elämään on evätty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat yleviä sanoja seksuaalirikoksen tekijän anteeksisaamisesta, voitko laittaa esimerkkejä miten seurakunta käytännössä on tukenut lapsen toipumista ja selviytymistä elämässään?
        Jotenkin jää mielikuva, että mahdatkohan sinä ymmärtää kyseisen rikoksen merkitystä lapsen elämään... tuhottu... pilalla... ja yleensä kukaan ei auta, pilkkaa ja ylenkatsontaa ellet julkisesti anna anteeksi tekijälle. Rikoksen uhria nöyryytetään kovalla tavalla...

Lisäksi Mooseksen lain mukaan jos perheenisän tekemän seksuaalisen väkivallan uhri on pikkupoika, niin molempien oikeus elämään on evätty.

Mooseksen laki koski vain Israelin kanssa määrätyn ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Minusta o surkuhupaissaa kun täällä Raamatusta puhuvat nekin jotka eivät edes tunne koko teosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Minusta o surkuhupaissaa kun täällä Raamatusta puhuvat nekin jotka eivät edes tunne koko teosta.

Niin juuri 🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kirjoitat yleviä sanoja seksuaalirikoksen tekijän anteeksisaamisesta, voitko laittaa esimerkkejä miten seurakunta käytännössä on tukenut lapsen toipumista ja selviytymistä elämässään?"

Seurakunnassamme ei ole törmätty tällaiseen ongelmaan. Täysin suljetuissa yhteisöissä tätä kylläkin esiintyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jotenkin jää mielikuva, että mahdatkohan sinä ymmärtää kyseisen rikoksen merkitystä lapsen elämään... tuhottu... pilalla... ja ..."

Lapsi on vammautettu eliniäksi. Tämän jälkeen hän voi kyllä elää elämäänsä jos tulee uskoon Jeesukseen ja saa sielunhoitoa, mutta vamma ei poistu - sen tuhoava vaikutus elämään voidaan kyllä estää. Homoseksuaalit ja ex-homoseksuaalit ovat näistä paljon kertoilleet ja heidän tapauksistaan on tehty paljonkin raportteja, myös tieteen kautta, mutta nykyään tähän asiaan liittyen ei enää saa puhua totta ilman että joutuu syytettyjen penkille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin palstalla on useasti viitattu aitoina uskovina esiintyvien toimesta juuri Mooseksenlakiin keskusteltaessa homoseksuaalisuudesta... uskovat ihmiset siis vedonneet lakiin jolla ei ole merkitystä...
        -sä olet hassu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että jokainen joka viittaa Mooseksenlakiin keskusteluissa homoseksuaalisuudesta on surkuhupaisa... palstalla vellovien homokeskustelujen pohjalta voipi sitten havainnoida teitä uskovia siihen kategoriaan sitten mahtuvankin...
        -olettepa te hassuja-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin palstalla on useasti viitattu aitoina uskovina esiintyvien toimesta juuri Mooseksenlakiin keskusteltaessa homoseksuaalisuudesta... uskovat ihmiset siis vedonneet lakiin jolla ei ole merkitystä...
        -sä olet hassu-

Homoseksuaalisuus tuomitaan kautta koko Raamatun.

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Niin juuri 🤓

Voi miten ihanasti kompattu, aina kiva nähdä tuollainen suoraselkäinen paappa tukemassa sielunveljeään. Kivat silmät sulla, sopii tohon nenään niin kauniisti...

• Anonyymi kirjoitti:

Voi miten ihanasti kompattu, aina kiva nähdä tuollainen suoraselkäinen paappa tukemassa sielunveljeään. Kivat silmät sulla, sopii tohon nenään niin kauniisti...

Et todellakaan näe minua 😃 koska arviosi meni taas täysin pieleen, Honey.

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Et todellakaan näe minua 😃 koska arviosi meni taas täysin pieleen, Honey.

Ai, eikö se söpö pieni kellertävä kuva ollutkaan näköiskuvasi, ehkä siitä puuttui miehekkäiden piirteidesi tunnusmerkkinä viisitoista hiusta päälaelta ja suusta hammasteknikon muotoilemat tekohampaat...
        Olet sitten nuorentanut kuvatustasi, kumpiko nyt kuvastaa sinua ja pääsi sisäistä olotilaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homoseksuaalisuus tuomitaan kautta koko Raamatun.

Ai jaa, nytkö koko Raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden vaikka siitä ei näyttäisi olevan kirjoitettu Raamattuun mitään... aiemmissa kommenteissahan todettiin; >>Mooseksen laki koski vain Israelin kanssa määrätyn ajan.<<
        ...nyt sinun mukaasi kautta Raamatun homoseksuaalisuus tuomitaan kuitenkin...
        Ihan heterona en lakkaa ihmettelemästä tuollaista intohimoa pistää omiaan Raamatun Kirjoituksiin, pitäisitkö sinä luotettavana ihmistä joka muuttelee Raamatun Kirjoituksia?
        -sä olet hassu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kirjoitat yleviä sanoja seksuaalirikoksen tekijän anteeksisaamisesta, voitko laittaa esimerkkejä miten seurakunta käytännössä on tukenut lapsen toipumista ja selviytymistä elämässään?"

Seurakunnassamme ei ole törmätty tällaiseen ongelmaan. Täysin suljetuissa yhteisöissä tätä kylläkin esiintyy.

Niin? Ehkä seksuaalinen väkivalta lasta kohtaan ei ole teille ongelma, mutta Suomen lain mukaan se on rikos ja kaiken lisäksi minusta se on törkeä ihmisoikeusloukkaus puolustuskyvytöntä pientä ihmistä kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai, eikö se söpö pieni kellertävä kuva ollutkaan näköiskuvasi, ehkä siitä puuttui miehekkäiden piirteidesi tunnusmerkkinä viisitoista hiusta päälaelta ja suusta hammasteknikon muotoilemat tekohampaat...
        Olet sitten nuorentanut kuvatustasi, kumpiko nyt kuvastaa sinua ja pääsi sisäistä olotilaa?

Oletpa lapsellinen 😃

• Anonyymi kirjoitti:

Ai jaa, nytkö koko Raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden vaikka siitä ei näyttäisi olevan kirjoitettu Raamattuun mitään... aiemmissa kommenteissahan todettiin; >>Mooseksen laki koski vain Israelin kanssa määrätyn ajan.<<
        ...nyt sinun mukaasi kautta Raamatun homoseksuaalisuus tuomitaan kuitenkin...
        Ihan heterona en lakkaa ihmettelemästä tuollaista intohimoa pistää omiaan Raamatun Kirjoituksiin, pitäisitkö sinä luotettavana ihmistä joka muuttelee Raamatun Kirjoituksia?
        -sä olet hassu-

Tiedät oikein hyvin millä nimellä homoseksiä kutsutaan Raamatussa.

Älä viitsi taas aloittaa jankutustasi 😃

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Sinun avauksistasi ja kommenteistasi herää muutama kysymys: ymmärrätkö sinä, mitä on olla Kristuksessa? Mitä se pitää sisällään? Miksi sinä et puhu siitä, mitä on olla Kristuksessa?
        -GF-

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Oletpa lapsellinen 😃

Kiitos kauniista sanoistasi, lapsenikin sanovat usein samalla tavalla. Mitä sinun lapsesi sanovat sinusta?

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Todellakaan en tiedä! Jos vertaan sanakirjan määritelmää homoseksuaalista palstalla esitettyihin Raamatunkohtien sanamuotoihin joissa sinä ja ikätoverisi väitätte olevan kyse homoseksuaalisuudesta, niin verrannollisuus ei ole sama.

Luottaisitko sinä ihmiseen, joka väittää Raamatussa lukevan sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu?

Voitko nyt kertoa miksi sinä väität Raamatussa lukevan sellaista mitä Kirjoitusten sanamuotojen perusteella sinne ei ole kirjoitettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakaan en tiedä! Jos vertaan sanakirjan määritelmää homoseksuaalista palstalla esitettyihin Raamatunkohtien sanamuotoihin joissa sinä ja ikätoverisi väitätte olevan kyse homoseksuaalisuudesta, niin verrannollisuus ei ole sama.

Luottaisitko sinä ihmiseen, joka väittää Raamatussa lukevan sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu?

Voitko nyt kertoa miksi sinä väität Raamatussa lukevan sellaista mitä Kirjoitusten sanamuotojen perusteella sinne ei ole kirjoitettu?

Laita Googleen hakusanoiksi homous Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi, lapsenikin sanovat usein samalla tavalla. Mitä sinun lapsesi sanovat sinusta?

Voi lapsi raukkojasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät ainakaan lapselliseksi 😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laita Googleen hakusanoiksi homous Raamatussa.

Niin? Raamatussa on viittauksia seksuaalisiin tekoihin, joiden nykypäivänä katsotaan liittyvän homoseksuaaliseen ihmissuhteeseen.

Minulle palstalla esitetyt kohdat eivät avaudu homoseksuaalisina, ehkä siksi kun olen hetero ja kohdissa käytetyt sanamuodot eivät tue sitä kuvaa mikä minulla on homoseksuaalisista ihmisistä.

Mikäli korvataan käytetyt sanamuodot mielikuvituksella tai jonkun toisen tekemällä tulkinnalla niin kriittisen ajattelun puute kaikessa yksinkertaisuudessaan luo illuusion joka tuottaa luonnollisesti sellaisen vastauksen joka jokaiselle itselleen on miellyttävä.

Siis minua kiinnostaa mikä on se perimmäinen syy, miksi sanamuodoista poikkeavia tulkintoja muodostetaan Raamatunkohdista?
        Jos ajatellaan ihmisen kaikella tekemisellä olevan jokin mieli, niin mikä mieli on osoittaa homoseksuaalit ihmiset syypäiksi tekoihin joita tekevät pääsääntöisesti muun seksuaalisen suuntauksen omaavat ihmiset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi lapsi raukkojasi.

Enpä ole heidän kuullut sanovan sinusta mitään, ehkä nyt hieman liioittelet omaa tärkeyttäsi tässä maailmankaikkeuden kolkassa?

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Eivät ainakaan lapselliseksi 😃

Uhmaiässä rajojaan etsivät lapset nimittelevät vanhempiaan monin eri tavoin, tietysti johdantona tulee opittu malli joltakin läheiseltä ihmiseltä :)

• Anonyymi kirjoitti:

Uhmaiässä rajojaan etsivät lapset nimittelevät vanhempiaan monin eri tavoin, tietysti johdantona tulee opittu malli joltakin läheiseltä ihmiseltä :)

Onneksi minulla ei ole uhmaikäisiä lapsia 😃 mutta totta, lapsehan ovat aikuisten peilejä ja kaikuja?

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole uhmaikäisiä lapsia 😃 mutta totta, lapsehan ovat aikuisten peilejä ja kaikuja?

Tokikaan en edes olettanut sinulla olevan tuolla iällä enää uhmaikäisiä lapsia.
        Lastemme uhmaikä antaa mielestäni meille aikuisille oivan tilaisuuden kasvaa ihmisinä kohti sitä parempaa ihmisistä jota emme ehkä milloinkaan löytäisi itsestämme ilman lapsiamme.

• Anonyymi kirjoitti:

Lastemme uhmaikä antaa mielestäni meille aikuisille oivan tilaisuuden kasvaa ihmisinä kohti sitä parempaa ihmisistä jota emme ehkä milloinkaan löytäisi itsestämme ilman lapsiamme.

Minulla ei VIELÄ ole uhmaikäisiä lapsia 😃 entä sinulla❓

• Vaari 😃 kunhan nyt ensin keksi-ikäinenkin.

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Vaari 😃 kunhan nyt ensin keksi-ikäinenkin.

Niin varmasti ja hyvää Pääsiäistä sinulle :)

• Anonyymi kirjoitti:

Niin varmasti ja hyvää Pääsiäistä sinulle :)

Et saanut nyt minulta vertaistukea, mutta oikein hyvää Pääsiäistä 🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, totta puhuen, ei usko_ kykene vanhemmuuteen koskaan, jos kaikki valveillaoloaika menee netissä pätemiseen. Paitsi, että hän on täysin toivoton hakemaan seuraa edes 14 varapersoonalla, niin ei siinä nettipeukutuksen keskellä riitä aikaa tavata vastakkaista sukupuolta edes 5 minuutin lapsentekosession ajan, eikä siihenkään ole uskiksen Raamatussa ohjeita, kuinka se tehdään, ettei se olisi kauhistus ;D

Lapsi yksinkertaisesti veisi hänen elämästään liikaa aikaa maailman tärkeimmältä asialta eli S24-päivystykseltä, joten parempi olla ihan ilman ja tyytyä meihin lapsellisiin aikuisiin vertaistukena.

👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Raamatussa on viittauksia seksuaalisiin tekoihin, joiden nykypäivänä katsotaan liittyvän homoseksuaaliseen ihmissuhteeseen.

Minulle palstalla esitetyt kohdat eivät avaudu homoseksuaalisina, ehkä siksi kun olen hetero ja kohdissa käytetyt sanamuodot eivät tue sitä kuvaa mikä minulla on homoseksuaalisista ihmisistä.

Mikäli korvataan käytetyt sanamuodot mielikuvituksella tai jonkun toisen tekemällä tulkinnalla niin kriittisen ajattelun puute kaikessa yksinkertaisuudessaan luo illuusion joka tuottaa luonnollisesti sellaisen vastauksen joka jokaiselle itselleen on miellyttävä.

Siis minua kiinnostaa mikä on se perimmäinen syy, miksi sanamuodoista poikkeavia tulkintoja muodostetaan Raamatunkohdista?
        Jos ajatellaan ihmisen kaikella tekemisellä olevan jokin mieli, niin mikä mieli on osoittaa homoseksuaalit ihmiset syypäiksi tekoihin joita tekevät pääsääntöisesti muun seksuaalisen suuntauksen omaavat ihmiset?

Jos et halua ymmärtää niin et ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et halua ymmärtää niin et ymmärrä.

Onko Raamatun Kirjoitukset annettu meille muunneltavaksi sellaisiksi kuin itsekukin haluaa? Mielestäni omia mielipiteitään ei pitäisi kenenkään verhota Raamatun Sanoilla.

Olisiko sinulla ymmärrystä kertoa, miksi Raamatun sanamuodoista poikkeavia tulkintoja muodostetaan Raamatunkohdista?

• Anonyymi
        usko_vainen kirjoitti:

Et saanut nyt minulta vertaistukea, mutta oikein hyvää Pääsiäistä 🤓

Hyvin kuitattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se riittää että tietää siitä olelleellisen: kamelikuskien kirjoittama satukirja.

• Anonyymi

Olen täysin samaa mieltä.

• Anonyymi

Siis olet aloituksen kanssa samaa mieltä? Nyt pitää sinultakin sitten kysyä että millainen olisi sellainen yhteiskunata jossa aitouskovia olisi enemmistö?

Eli esim vaaleissa aitouskovien puolue saisi äänistä 60 prosenttia? Miten se muuttaisi yhteiskuntaa? Miten se oli parempi kuin nykyinen yhteiskunta? Ole hyvä ja vastaa. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis olet aloituksen kanssa samaa mieltä? Nyt pitää sinultakin sitten kysyä että millainen olisi sellainen yhteiskunata jossa aitouskovia olisi enemmistö?

Eli esim vaaleissa aitouskovien puolue saisi äänistä 60 prosenttia? Miten se muuttaisi yhteiskuntaa? Miten se oli parempi kuin nykyinen yhteiskunta? Ole hyvä ja vastaa. Kiitos.

Sellainen yhteiskunta olisi korkeamoraalinen ja täynnä rakkautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen yhteiskunta olisi korkeamoraalinen ja täynnä rakkautta.

Tuolla aiemmin käsitellyssä kohdassa jäi jonkin verran avoimeksi mitä ja millaista Rakkaus on? Osaatko sinä kertoa mitä Rakkaus on, jos kerran unelmayhteiskuntasi olisi täynnä rakkautta?

• Anonyymi

Minäkin olen täysin samaa mieltä, että sinä olet täysin samaa mieltä. Oletko kanssani samaa mieltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla aiemmin käsitellyssä kohdassa jäi jonkin verran avoimeksi mitä ja millaista Rakkaus on? Osaatko sinä kertoa mitä Rakkaus on, jos kerran unelmayhteiskuntasi olisi täynnä rakkautta?

Rakkaus on Jumalan tahdon toteuttamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin määritelty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen!

Niin? Jos olen oikein ymmärtänyt niin yhtä lukuunottamatta ilmeisesti yksikään ihminen ei Hänen tahtoaan ole kyennyt toteuttamaan... tarkoittaako se ettei Jeesusta lukuunottamatta yksikään kykene Rakastamaan aidosti?

• ”Aitouskovat ovat ihania ihmisiä!”

Niin uskovissa on ihania ihmisiä. Mutta myös varsin ikäviä ihmisiä. Sillä ihmisiä he kaikki tyynni ovat, hyvine ja huonoine piirteineen.

Mutta mitä tekee tuo alkuosa ”aito”, tässä yhteydessä?

Onko se tapa, jolla rajataan uskovia ja rakennetaan niitä omia leirejä?
      Vai onko se tapa ilmaista, että vain saman mieliset hyväksytään ja muut karkotetaan? Sitten ollaan vain mukavia niitä kohtaan, jotka ovat samassa leirissä ja ikäviä niitä kohtaan, jotka sieltä karkotetaan?

Matt. 5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

Matt. 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

• Anonyymi

Sinussa ei ainakaan ole mitään hyvää.

• Anonyymi

Tuomitsit juuri itsesi!

• Anonyymi

mummomuori yrittää lyödä uskovia Raamatulla päähän, mutta lyökin omaan nilkkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mummomuori yrittää lyödä uskovia Raamatulla päähän, mutta lyökin omaan nilkkaansa.

Juuri niin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussa ei ainakaan ole mitään hyvää.

Mummon kirjoituksessa Hän antaa valtavan paljon hyvää opittavaa meille jokaiselle.
        Ehkä omaelämänkertasi paljastaa sinulle oman kielteisyytesi itseäsi kohtaan... I hope so :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomitsit juuri itsesi!

Sen mitä katsot itsellesi oikeudeksi, osoitat toisille vääryydeksi...
        -sä olet hassu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa mummo elämänkokemuksellaan edes haluaa ketään Raamatulla päähän lyödä, ainahan voit vilkaista peilistäsi näkyvää kuvatusta jos sinusta tuntuu siltä.
        Ja please kerro ihmeessä mitä sinä siellä peilissä näet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin!

Voi miten ihanasti kompattu, sinä sitten osaat ilmaista ajatuksiasi todellisuudentajuisesti ja älykkäästi. Minäkin oikeasti taisin ymmärtää mitä mieltä sinä olit kommentoimasi kommentin sisällöstä joka tosin ei mulle avaudu noin kuin rakkaalle poikakaverillesi.
        Kivoja ja yhteisiä hetkiä teille karanteenissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Todellakaan en olisi uskonut näin moneen totuuden sattuneen, uskottava kai se sitten on.

• Anonyymi

Matt. 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

Tämä kohta on aitojen uskovien kannalta tärkeää. Tulee rakastaa kaikkia ihmisiä eikä yhtään tule toimia kuten liberaalit, että jätetään esim. homoseksuaalit oman onnensa ja oman mielensä varaan tekemään asioita joita Jumala ei hyväksy. Meidän uskovien tulee olla ystävällinen ihan kaikille ihmisille myös tällä foorumilla missä saamme torjuntaa, vihaa ja vainoa aina tappamisuhkauksiin saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa mummo elämänkokemuksellaan edes haluaa ketään Raamatulla päähän lyödä, ainahan voit vilkaista peilistäsi näkyvää kuvatusta jos sinusta tuntuu siltä.
        Ja please kerro ihmeessä mitä sinä siellä peilissä näet?

Sankoinkin, että mummo YRITTÄÄ.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sankoinkin, että mummo YRITTÄÄ.....

Sanoinkin....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummon kirjoituksessa Hän antaa valtavan paljon hyvää opittavaa meille jokaiselle.
        Ehkä omaelämänkertasi paljastaa sinulle oman kielteisyytesi itseäsi kohtaan... I hope so :)

mummolla ei ole mitään sanottavaa uskoville mutta teihin ateisteihin iskee kuin kuuma veitsi voihin. Mieti sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mummolla ei ole mitään sanottavaa uskoville mutta teihin ateisteihin iskee kuin kuuma veitsi voihin. Mieti sitä.

Tottakai mummolla on meille uskoville sanottavaa, sinusta en tiedä mutta toivon ettet yritä yleistää omaa avuttomuuttasi lukea naisen aitoon elämänkokemukseen perustuvia kommentteja.
        Ymmärrän toki miehisen tarpeen yrittää aina olla naisen yläpuolella ja mummon kanssa se ei vaan aina käy niin... mutta huomaa, Hän ei ylennä itseään siten kuin kaltaisesi toimivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoinkin....

No niin vänrikki, yritetäänpä vielä kerran. Mennäänpäs tuon suon yli niin että heilahtaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai mummolla on meille uskoville sanottavaa, sinusta en tiedä mutta toivon ettet yritä yleistää omaa avuttomuuttasi lukea naisen aitoon elämänkokemukseen perustuvia kommentteja.
        Ymmärrän toki miehisen tarpeen yrittää aina olla naisen yläpuolella ja mummon kanssa se ei vaan aina käy niin... mutta huomaa, Hän ei ylennä itseään siten kuin kaltaisesi toimivat.

Kerrohan siitä uskostasi vähän enemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan siitä uskostasi vähän enemmän.

Jaha, tenttaaminen alkaa. Voisit rohkeasti aloittaa kertomalla omasta uskostasi ensin ja jatketaan sitten vasta minuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaha, tenttaaminen alkaa. Voisit rohkeasti aloittaa kertomalla omasta uskostasi ensin ja jatketaan sitten vasta minuun?

Minä en ole uskossa mutta sinä väität olevasi. Joten vain sinulla on kerrottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori on ateistien suosikki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummomuori on ateistien suosikki!

Tottakai, koska mummomuori ei ole kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai, koska mummomuori ei ole kristitty.

Tämä selvä. Aidot uskovat tunnistaa siitä, että ateistit ovat koko ajan rääpimässä heitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole uskossa mutta sinä väität olevasi. Joten vain sinulla on kerrottavaa.

Kerro ihmeessä käsityksestäsi jonka mukaan Jumalaa ei ole olemassa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä selvä. Aidot uskovat tunnistaa siitä, että ateistit ovat koko ajan rääpimässä heitä.

Mark.16:ssa on kerrottu Jeesuksen sanomana tunnusmerkit joista oikeat uskovat tunnistaa.
        Puhuvat kielillä, kantavat käärmeitä käsissään, juovat myrkkyä vahingoittumatta ja parantavat sairaita laittamalla käden heidän päänsä päälle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark.16:ssa on kerrottu Jeesuksen sanomana tunnusmerkit joista oikeat uskovat tunnistaa.
        Puhuvat kielillä, kantavat käärmeitä käsissään, juovat myrkkyä vahingoittumatta ja parantavat sairaita laittamalla käden heidän päänsä päälle...

Aion pysyä tapakristittynä edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aion pysyä tapakristittynä edelleen.

Kukaan ei kiellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei tarkoita, että itseä pitäisi tieten tahtoen altistaa käärmeiden puremille, juoda mitä tahansa vähät välittämättä mitä juo tai toivoa parannnusta kaikille paatuneille huijareille ja rikollisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei tarkoita, että itseä pitäisi tieten tahtoen altistaa käärmeiden puremille, juoda mitä tahansa vähät välittämättä mitä juo tai toivoa parannnusta kaikille paatuneille huijareille ja rikollisille.

Siitäkö Jeesuksen seuraajan tunnistaakin ettei hän koske käärmeisiin, juo myrkyllistä ainetta, eikä paranna laittamalla käden sairaan pään päälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitäkö Jeesuksen seuraajan tunnistaakin ettei hän koske käärmeisiin, juo myrkyllistä ainetta, eikä paranna laittamalla käden sairaan pään päälle?

Tarvittaessa tekee niin, ei sirkustemppuna sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvittaessa tekee niin, ei sirkustemppuna sinulle.

Suomessakin vaikuttaisi olevan todellista tarvetta noille tunnusteoille tänäänkin, luokitellessasi tehohoidossa olevien parantamistarpeen sirkustemppuiluksi niin mitä se kertoo sinusta?

• Anonyymi

Jumala on asettanut meidät Kristukseen. Tämä tapahtui melkein 2000 vuotta sitten, kun koko aadamillinen ihmissuku yhdistettiin Jeesukseen Kristukseen hänen ristillään, minkä jälkeen ihmissuku kuoli yhdessä Kristuksen kanssa ja haudattiin hänen kanssaan, ja kolmen päivän kulutttua Jeesus Kristus heräsi kuolleista uuden luomakunnan ja ihmiskunnan Päänä. Meidät on toisin sanoen uudestisynnytetty HÄNEN KUOLLEISTANOUSEMISENSA KAUTTA, ei mitään muuta kautta (esim.uskoontulon kautta tai kasteen kautta).
      Kristuksessa oleminen merkitsee sitä, että ns. vanha ihmisemme hävitettiin ristillä ja Kristuksen haudassa. Jeesus Kristus kuoli synnille kerta kaikkiaan ja Hänessä myös me. Ja nyt me olemme tismallleeen yhtä eläviä Jumalalle kuin Hän, koska me olemme Hänessä ja Hän on meissä; yhteys tai pikemminkin YHTEYS on täydellinen.
      Tällä hetkellä me olemme taivaallisissa Jeesuksessa Kristuksessa Isän oikealla puolella. Tämä on meidän nykyhetkinen todellinen ja peruuttamaton hengellinen olotilamme ja asemamme.
      Siksi kristityn on mieletöntä pyöritellä esim. jotakin seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvää asiaa, koska Jeesuksessa Kristuksessa ei ole meistä eikä naista, vaan me olemme Hänessä YKSI ja sen tähden toinen toistemme jäseniä. Kristitty, joka kuvittelee siveytensä ja heteroutensa takia olevansa jotenkin turvatummassa asemassa kuin vaikkapa homokristitty, on käsittänyt täysin väärin oman Kristuksessa olemisensa. Sellainen kristiitty ei itse asiassa ole käsittänyt oikeastaan vielä edes Kristuksessa olemisen alkeita. Mutta SEKÄÄN ei tee hänestää yhtään vähemmän Kristuksessa olevaa, vaan hän on Kristuksessa yhtä peruuttamattomasti kuin kuka tahansa muu.

• Anonyymi

Amen!

• Anonyymi

Hyvin kirjoitat.

• Anonyymi

Sanoma Jeesuksesta on niin tärkeä kaikille ihmisille, että tätä julisttamme vaikka vastaanotto on aina ollut nurjaa. Luonnollinen ihminen ei hyväksy rakkautta sitten millään mitä Jumala ihmisille tarjoaa. Mutta pääsiäisen jälkeenkin julistamme Jumalan rakkautta ihmisille ja teemme lähimmäistyötä. Amen

• Anonyymi

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa." 1.Kor.6:9-10

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa." 1.Kor.6:9-10

Hyvää Sanomaa kirkon johdolle! Ovat ilmeisesti unohtaneet tämän jakeen ja myös jakeen ...

"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (=homoseksuaalit), eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa." 1.Kor.6:9-10

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoma Jeesuksesta on niin tärkeä kaikille ihmisille, että tätä julisttamme vaikka vastaanotto on aina ollut nurjaa. Luonnollinen ihminen ei hyväksy rakkautta sitten millään mitä Jumala ihmisille tarjoaa. Mutta pääsiäisen jälkeenkin julistamme Jumalan rakkautta ihmisille ja teemme lähimmäistyötä. Amen

Sinulle on ilmeisesti hyvä, että kuulut siihen parhaaseen ja oikeaan Jeesus joukkueeseen. Onnittelemme.

Mutta Telluksen populaatiosta noin 80% luulee uskovansa johonkin muuhun todistamattomaan hahmoon tai ei ukso mihinkään taruolentoon.

Kyllä, kyllä minäkin uskon monee hyvään asiaan mutta uskonnollinen ole mihinkään suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää Sanomaa kirkon johdolle! Ovat ilmeisesti unohtaneet tämän jakeen ja myös jakeen ...

"Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset (=homoseksuaalit), eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa." 1.Kor.6:9-10

Niin? Onnittelen, jos löysit itsesi ensimmäisestä kommentissasi mainitsemastasi Raamatunkohdasta ja jos olet rehellinen niin onko sinusta yksikään meistä palstalla kirjoittavista kelvollinen sydämemme todistuksen pohjalta oikeutettu jälkimmäiseen...

Hyvää Sanomaa ihan meille jokaiselle, ketään toista sormella osoittamatta voimme ihailla peilistämme kauniita kasvojamme... heti osoittaessamme toista peilikuva särkyy ja tilalle astuu itse kultaamamme kuvatus omasta erinomaisuudestamme...

Siltikään esitettyjen Sanojen sisältämä informaatio ei muutu, ainoastaan peilimme kuvajainen heijastuu epätodellisemmin meille itsellemme...

• Anonyymi

Olen ihan samaa mieltä.

• Saisinko Sinulta esimerkkejä siitä, miten täällä on joku "aitouskova" ollut hyvä muita ihmisiä kohtaan?

• Anonyymi

Et saa koska alat vain kinata ja väittää vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Et saa koska alat vain kinata ja väittää vastaan.

Palstan "tosiuskovat" eivät juuri positiivisia asioita sano. Sinun siis on vaikea löytää esimerkkejä. Se on selvä se. Hyvä esimerkki edellinenkin kommenttisi. Tuolta se "tosiusko" täällä useimmiten näyttää.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Palstan "tosiuskovat" eivät juuri positiivisia asioita sano. Sinun siis on vaikea löytää esimerkkejä. Se on selvä se. Hyvä esimerkki edellinenkin kommenttisi. Tuolta se "tosiusko" täällä useimmiten näyttää.

Kts edellinen vastaukseni

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Eilen abortti-palstalla, tänään luterilaisuus-palstalla, on kai vaikea olla pottuilematta ihmisille päivästä toiseen ja aina tulee turpiin. Ei hjummarra. Mutta tuota se ateismi on, vihaisuutta kaikkia normaaleja ihmisisä kohtaan. Jankutusta jankutuksen perään, sitä se opettajuus ja viha tekee, ei rauhan päivää sydämessä. Mutta on hyvä, että voit purkaa frustraatiosi täällä. Me kyllä ymmärrämme ja pyrimme olemaan helliä sinua kohtaan. Toivottavasti osaat sitten kohdella lapsia pitkämielisesti. He kun osaavat kyllä nykyisin käsitellä tuollaisia opettajia varsin kovakouraisesti.

Paljonn iloisia kirjoitustuokioita sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Eilen abortti-palstalla, tänään luterilaisuus-palstalla, on kai vaikea olla pottuilematta ihmisille päivästä toiseen ja aina tulee turpiin. Ei hjummarra. Mutta tuota se ateismi on, vihaisuutta kaikkia normaaleja ihmisisä kohtaan. Jankutusta jankutuksen perään, sitä se opettajuus ja viha tekee, ei rauhan päivää sydämessä. Mutta on hyvä, että voit purkaa frustraatiosi täällä. Me kyllä ymmärrämme ja pyrimme olemaan helliä sinua kohtaan. Toivottavasti osaat sitten kohdella lapsia pitkämielisesti. He kun osaavat kyllä nykyisin käsitellä tuollaisia opettajia varsin kovakouraisesti.

Kts. ed. vastaukseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta on hyvä, että voit purkaa frustraatiosi täällä. Me kyllä ymmärrämme ja pyrimme olemaan helliä sinua kohtaan. Toivottavasti osaat sitten kohdella lapsia pitkämielisesti. "

Olemme kärsivällisiä myös kiusaavia jankuttajia ja ilkeitä ansoittavia kysymyksiä esittäviä kohtaan mikä on se eräs hyvä työ mitä myös täällä teemme. Sitähän tässä peräänkuulutettiinkin :))

Itsessämme ei ole sitä kärsivällisyyttä, mutta Jeesus antaa voimaa ja siitä kiitos Hänelle.

Jaak. 5:7
        Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

Jaak. 5:8
        Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

1. Piet. 2:20
        Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta on hyvä, että voit purkaa frustraatiosi täällä. Me kyllä ymmärrämme ja pyrimme olemaan helliä sinua kohtaan. Toivottavasti osaat sitten kohdella lapsia pitkämielisesti. "

Olemme kärsivällisiä myös kiusaavia jankuttajia ja ilkeitä ansoittavia kysymyksiä esittäviä kohtaan mikä on se eräs hyvä työ mitä myös täällä teemme. Sitähän tässä peräänkuulutettiinkin :))

Itsessämme ei ole sitä kärsivällisyyttä, mutta Jeesus antaa voimaa ja siitä kiitos Hänelle.

Jaak. 5:7
        Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

Jaak. 5:8
        Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.

1. Piet. 2:20
        Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen!

Voi miten hienosti kompattu sinulta, kiltti poika :)
        Minusta IR ei ole vaikuttanut frustraatio-oireiselta, ennemminkin komppaamassasi ja häntä edeltävässä kommentoijassa on ehkä nähtävillä jonkinlaista epätoivoista selittelyä omasta tilanteesta ja taustavoimasta, jota uskossaan vahvan ihmisen ei yleensä ole tarpeen osoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin kirjoitit!

• Anonyymi

Niin ovatkii!!!!

• Anonyymi

Minulla on sama kokemus.

• Anonyymi

Minullakin on ihan sama kokemus.

Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6038
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2837
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1382
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      299
      1375
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1307
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1236
    Aihe