Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voit+väittää+mitä+vain,+mutta+väitteesi+on+merkityksetön+ja+lähinnä+lapsellinen,+jos+se+perustuu+pelkkiin+uskomuksiin.+
En+myöskään+oikeastaan+usko,+että+Jeesus+ainakaan+tarinoiden+valossa+rajasi+viisautensa+ja+apunsa+pelkkiin+tosiuskoviin.+Oletko+eri+mieltä?
13.04.2020 10:37
Jokainen+saa+uskoa+ihan+mihin+ja+miten+vain.+Siitä+vain.+
Jos+ihminen+makaa+tajuttomana+Koronan+kourissa+hengityslaitteissa,+uskolla+ei+merkitystä+ole.
13.04.2020 10:35
Saisinko+Sinulta+esimerkkejä+siitä,+miten+täällä+on+joku+"aitouskova"+ollut+hyvä+muita+ihmisiä+kohtaan?
13.04.2020 10:33
Kts.+edellinen+vastaukseni.
13.04.2020 10:32
Oletko+Sinä+itse+suvaitseva+muita+kohtaan?
Jos+ET+ole,+millä+oikeudella+puhiset+muille+aiheesta?
13.04.2020 10:31
Ei+missään.+
Kyse+on+siitä,+että+ei+kannata+lähteä+jakamaan+ihmisiä+sen+mukaan,+uskooko+joku+samoin+kuin+Sinä+vaiko+ei.+
Kai+käsität+sen?
13.04.2020 10:31
Sinäkö+siis+olet+se+taho,+joka+jakaa+ihmiset+oikeisiin+ja+vääriin+uskoviin?
Entä+onko+sen+Oikean+Uskovan+viittaus+Wikipediaan+luotettavampi+kuin+muiden?
13.04.2020 10:29
Ei+taida+sairastaa+jokainen+muukaan?
Voit+ihan+itse+miettiä+esim.+sitä,+miten+moni+uskova+kuoli+vaikkapa+Mustaan+Surmaan,+yksin+tai+ei.
13.04.2020 10:28
Patmos+ei+ole+poliittinen+järjestö,+mutta+sen+suojissa+politikoi+lähinnä+Ahvio.+Hän+on+alkanut+saada+kritiikkiä+omiltaankin,+minkä+selvästi+näkee+keskusteluissa+hänen+blogitekstiensä+perässä.+
Minä+en+vaivaudu+tekemään+MITÄÄN+SInun+pyynnöstäsi,+Rakas+Ystäväni.+Vasta+siinä+vaiheeessa,+kun+kykenet+normaaliin+vuorovaikutukseen+ja+lopetat+anona+pelleilyt,+otan+Sinut+vakavasti.+Siihen+saakka+olet+lähinnä+rasite+tälle+keskustelulle.
13.04.2020 10:27
Onko+tuo+raamatullinen+näkemys?
13.04.2020 10:24
Entä+mummomuori?
13.04.2020 10:22
Onko+se+"turvautuminen"+jotenkin+auttanut+taudin+suhteen?
Onko+se+jotakin+uutta,+että+fundamentalistit+etsivät+apua+yliluonnolliselta+taholta?
13.04.2020 10:21
Siten+niin,+että+Korona+näyttää+iskevän+ihmisiin+jaottelematta.
13.04.2020 10:20
KEITÄ+kristittyjä+täällä+on+haukuttu?
Entä+NE+kristityt,+jotka+ovat+eri+mieltä+kuin+Sinä?+Saako+heitä+haukkua?
13.04.2020 10:19
Jumalako+rankaisee+uskoviakin+siis+Koronalla?
13.04.2020 10:18
Jutussasi+on+monia+virheitä.+Saavutus+sekin+viidessä+sanassa!
1.+Mummomuori+ei+ole+ateisti.+
2.+Minä+en+ole+puhdasoppinen+ateisti.+
3.+Vaikka+olisimmekin+ateisteja,+mitä+se+asiaan+liittyy?
13.04.2020 10:17
En+malta+olla+kommentoimatta.+
Ongelmasi+näyttää+olevan+tosiasiassa+miehesi.+HÄNEN+kanssaan+Sinun+pitäisi+keskustella+siitä,+miten+te+kuviotanne+pyöritätte.+Itse+asiassa,+se+keskustelu+olisi+pitänyt+jo+ajat+sitten+käydä.+
Viime+kädessä+te+kummatkin+joudutte+arvottamaan+asioita:+Sinä+joudut+pohtimaan+sitä,+onko+suhteenne+niin+tärkeä,+että+hyväksyt+miehesi+holtittomuuden,+joka+ilmeisesti+ei+muutu+ja+miehesi+samoin+sitä,+rohkeneeko+hän+asettaa+rajat+omille+lapsilleen.
Tilannehan+on+selkeä:+miehesi+lapset+käyttävät+hyväkseen+sitä,+että+heidän+vanhempansa+eivät+kykene+puhumaan+(?)+Sehän+lienee+taustalla.+Ero+on+ilmeisesti+bielä+liian+lähellä+ja+siksi+toista+osapuolta+lyödään,+kun+se+mahdollista+on.+
Ongelmanne+on+tyypillinen+uusperheen+pulma.+Lopputulos+on+joka+tapauksessa+se,+että+joudutte+miettimään+suhteenne+jatkoa+ja+pelisääntöjä+ihan+kunnolla.+Helppoahan+uusperheen+pyörittäminen+ei+ole.+Siksi+asioista+pitäisi+puhua+jo+ennen+yhteen+muuttamista.
13.04.2020 10:15
Minulla+ainakin+on+useita+syitä+ESITTÄÄ+KRITIIKKIÄ+tiettyjen+Patmoksen+piirissä+olevien+ihmisten+juttuja+kohtaan.+
Tässä+pari:+
Yksi+syy+on+liikkeen+politikoiminen.+Varsinkin+Juha+Ahvio+näyttää+olevan+poliittisesti+niin+oikealla,+että+se+jo+kammottaa.+
Toinen+syy+on+väärän+tiedon+syöttäminen.
13.04.2020 10:06
Sinänsä+outoa+on,+että+nojaudut+Wikipediaan,+kun+kuitenkin+esim.+nimimerkki+mummomuori+saa+jatkuvasti+negatiivista+palautetta+aiheesta+eräiltä+palstan+Suurimmilta+Ajattelijoilta?
Itse+aiheesta:+tasapuolisempaa+olisi+kertoa+sekin,+miten+paljon+ihmisiä+on+maailmanhistorian+aikana+eri+tavoin+kidutettu,+alistettu+ja+tapettu+niin+kristinuskon+kuin+muidenkin+uskontojen+nimissä.
13.04.2020 10:03
Yksinkertaistat+asioita+joistakin+(esim.+uskonnollisista?)+syistä.+
Lääketieteen+kehittyminen+on+vaikuttanut+valtavasti+niin+lapsi-+kuin+äitiyskuolemiinkin.+Se+on+vaikuttanut+myös+ihmisen+keskimääräisen+elinikäodotteen+nousuun,+joskin+viimeaikaiset+muutokset+esim.+someriippuvuuksineen+ja+liikunnan+vähenemisineen+voivat+vaikuttaa+päinvastoinkin.+
Edellä+luettelemasi+asiat+liittyvät+nekin+siihen,+että+ymmärryksemme+asioista+on+lisääntynyt.+Niin+lääketiede+kuin+muutkin+tietet+ovat+tuottaneet+meille+kykyä+ymmärtää,+että+joitakin+asioita+on+järkevä+tehdä.+Niillä+alueilla,+missä+yleissivistys+on+matalampaa+ja+vaikkapa+uskonnot+vaikuttavat+voimakkaasti+perinnäisten+käsitysten+seassa,+meno+on+villimpää.+
Yksinkertaistat+asiaa+myös+siinä+suhteessa,+että+moderni+lääketiede+kyllä+ihan+tosiasiallisesti+auttaa+rajusti+varsinkin+heitä,+jotka+nyt+sairastuvat+vaikkapa+vakavasti.+Jos+Sinun+on+vaikea+hahmottaa+asiaa+Koronan+suhteen,+voit+ottaa+esille+ihan+niinkin+tutun+ilmiön+kuin+erilaiset+syövät:+todella+moni+syöpälaji+ei+ole+enää+kuolemantuomio+kuten+se+aikanaan+on+ollut.+
Edellisten+tosiasioiden+valossa+näkemyksesi+olivat+aika+lailla+omituisia.
13.04.2020 10:00
29 / 730