Miksi Jumala vaatii palvontaa?

Anonyymi

Tämä ja pari muuta kummastuksen aihetta on, mihin toivioisin vastauksia uskovaisilta itseltään.

Miksi Jumala vaatii, että häntä palvotaan?
Miksi Jumalalle on tärkeää se tapa millä seksiä harrastetaan?
Miksi Jumalaa yleensä kiinnostaa toisten tapa osoittaa läheisyyttä?
Mitä se Jumalaa liikuttaa?
Miksi Jumala luo (ihmisten mielestä) epätäydellisyyttä ja sitten rankaisee näitä omien tekojensa tuotteita vaikka ihmiset, ne epätäydelliset ei ole siihen syypäitä?
Miksi Jumala kehottaa tappamaan ja sitten taas käskyttää että älä tapa?
Miksi Jumala on kostonhimoinen?`
Miksi Jumala on pikkumainen?
Miksi Jumala kehittää teatteria tyyliin: Tapampa poikani Jeesuksen, joka ei oikeastaan kuole koska hän on minä itse. Jeesus tekokuoli. Ketä varten pitää tapattaa oma poika, kun ihmisten asian olisi voinut hoitaa toisinkin.

47

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siksi, että ihmiset ovat kehitelleet tuollaisia tarinoita päässään. Niiden avulla on mahdollista ohjata ihmisiä. Uskontoihin liittyy aina vallankäyttö. Niin on alusta saakka ollut.

• Anonyymi

Koska olet tullut uskoon?

• Anonyymi kirjoitti:

Koska olet tullut uskoon?

Miksi moista kysyt? Jos jotakin haluat sanoa, sano se äkkiä! Menen syömään ja en heti palaa.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Miksi moista kysyt? Jos jotakin haluat sanoa, sano se äkkiä! Menen syömään ja en heti palaa.

Lue aloitus.

• Anonyymi

Lue aloitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Lue aloitus.

Luin. Ymmärsin sen. Sinäkö et???

• Anonyymi

Luin. Ymmärsin sen. Sinäkö et???

” toivioisin vastauksia uskovaisilta itseltään.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hupsis... puhuiko joku itsensä "pussiin"? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas paljastui yksi piilouskovainen... rohkeasti vaan tervetuloa joukkoon ihan omana itsenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hupsis... puhuiko joku itsensä "pussiin"? :)

En ole itse uskovainen ja voidakseni uskoa nämä muutamat seikat tulisi selvittää mitä olen kysynyt. Nämä pitäis olla järjellä selitettävä tai usko on heikoissa kantimissss jkoska mihin tahansa älyttömyyksiin voi lähtee mukaan jos ei selvitetä asioita ensin. Totuudenhan pitää kestää ja jos Raamatti ja Jumala on totta niin nää pitäis selittää.

Kuka loi Jumalan muuten? Ennen kun oli mitään? Mitä oli aikana kun ei ollut mitään?

• Anonyymi

"Miksi Jumala vaatii, että häntä palvotaan?"
      -koska se on kivaa?

Miksi Jumalalle on tärkeää se tapa millä seksiä harrastetaan?
      -onko niin sanottu?

Miksi Jumalaa yleensä kiinnostaa toisten tapa osoittaa läheisyyttä?
      -koska se on rakkaus, kaikki ei ole rakkautta

Mitä se Jumalaa liikuttaa?
      -toisia ei saa satuttaa synnillä

"Miksi Jumala luo (ihmisten mielestä) epätäydellisyyttä ja sitten rankaisee näitä omien tekojensa tuotteita vaikka ihmiset, ne epätäydelliset ei ole siihen syypäitä?"
      -en tiedä

Miksi Jumala kehottaa tappamaan ja sitten taas käskyttää että älä tapa?
      -ei ole kehoittanut tappamaan, vanhassa testamentissa "tappokehoitukset" ovat olleet vain siinä tilanteessa sopivia ja siihen tilanteeseen annettuja

"Miksi Jumala on kostonhimoinen?`"
      -koska jumalallakin on tunteet jotka voivat loukkaantua

"Miksi Jumala on pikkumainen?"
      -en koe että jumala olisi pikkumainen

"Miksi Jumala kehittää teatteria tyyliin: Tapampa poikani Jeesuksen, joka ei oikeastaan kuole koska hän on minä itse. Jeesus tekokuoli. Ketä varten pitää tapattaa oma poika, kun ihmisten asian olisi voinut hoitaa toisinkin."
      -ei jeesus ole luoja, vaan luojan poika joka on myös erikseen jumala koska on jumalan poika aivan kuten ihmisen poika on ihminen.. tämä on harhaoppi

• Anonyymi

ei kai palvominen pakollista ole, vaan kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan voimme mennä kirkkoon ja osoittaa kunnioitusta Jumalalle

"Hän antoi Ainokaisen Poikansa ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"

lahkot on tuoneet omasta mielestäni paljon "raskaita taakkoja joita eivät tahdo itse sormenpäilläänkään koskea"
        niitä lahkojen traumatisoituja on ollut aina ja on yhäkin, siitäkin Jeesus varoittaa raamatussa

• Heh. Älä tapa.

Mutta nyt saatte tappaa. Ja itsekin tappoi kaikki Egyptin esikoiset.

Käsky voisi olla, että "tapa".

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Heh. Älä tapa.

Mutta nyt saatte tappaa. Ja itsekin tappoi kaikki Egyptin esikoiset.

Käsky voisi olla, että "tapa".

Ihmiset eivät saa tappaa. Jumala saa tehdä kuten parhaaksi näkee.

• Anonyymi

Monesti käskyistä on terveydelle oleelliset seikat,esim oikea tapa harrastaa seksiä on ihmiselle tervettä,ihmisen henki vaurioituu vääränlaisen seksin kautta,eikä Jumala voi antaa ikuista elämää silloin,palvonta ohjaa ihmisen henkistä puolta oikeaan suuntaan eli terveempää suuntaan,esim omenan syönti hän oli juutalaisten oppineiden mukaan sukupuoliyhteys apinan tapaisen eläimen kanssa,siitä seurasi kartoitus paratiisista,esim Homoilu aiheuttaa toisenlaista henkeä ihmiseen joka on vasta henkeä Jumalan hengen kanssa,Johan maailmanmesrari nyrkeilijä sanoi että homot kun saavat oikeuksia se on maailmanlopun merkki,tämä on totuus.kaikissa käskyistä on tarkoitus terveempää elämään ,kohti täyttä terveyttä eli ikuista elämää.

• Anonyymi

Jos esim Amerikan pressaa yritetään tappaa alkaa väistämättä koneisto etsiä syyllistä.samoin jumalassa on olennaisesti oleva osa samanlainen jos tekee esim Pyhän hengen pilkan,lähtee koneisto etsimään ja tuhoamaan tekijän,kuolema kuuluu Jumalan koneistoon ja kirjoituksiin siitä ei ole epäselvyyttä,samoin ihmisen toimintaan.

• Anonyymi

"esim oikea tapa harrastaa seksiä on ihmiselle tervettä,ihmisen henki vaurioituu vääränlaisen seksin kautta,"

Täh? Että kun nauttii niin henki vaurioituu? Miksi Jumala loi tämän nautinnon? Jos henki vaurioituu niin se tarkoittaa ettei nauti itse. Siis henki = psyyke. Esim jos nainen jostain syystä ei nauti seksistä eikä mies osaa mitään ja nainen miehen mieliks teeskentelee niin *ituttaahan se. Ja mieli pahenee ja henki vaurioituu ja alkaa katteleen muita. Kaikki mikä aikuisia ihmisiä nautituttaa vapaasta tahdosta on hyvä ja vie lähemmäs Jumalaa.

• Anonyymi

onks uskovaisten ajatukset aina seksissä ??

• Anonyymi

Itse en "palvo" Jumalaa, Hän ei ole epäjumala, joku puu-ukko, jonka edessä täytyisi kumarrella, huojutella tai heilutella käsiä ilmassa. Hän on aivan järkevä Henkilö, joka pyytää vain asiallista ja kunnioittavaa suhdetta Häneen.

Jeesus, Itse Jumalan Poika, opetti meille Isä Meidän-rukouksen.✨

Nuo karismaatikkojen palvontamenot ovat peräisin pakanuudesta, teosofiaa ja new agea, etenkin idän uskonnoista ja Amerikan intiaaneilta matkittua ja johdettua. Mm. nk. mannalaput: kiinalaiset "onnen keksit". Vapaidensuuntien (helluntailaiset) lähetyssaarnaajien pakanoilta matkimaa.

Käsittääkseni Raamatun Jumala, JHWH, odottaa siis, että me kääntyisimme Hänen puoleensa luottavaisina, kuin lapset Isänsä puoleen, ilman liioiteltuja ja valheellisia ylistysmenoja. Puhuisimme Hänelle ja Hän vastaisi meille.✨

Taivaassa on kylläkin enkelit, serafit ja kerubit, jotka suorittavat ylistysmenoja Jumalan Valtaistuimen edessä. Meidän ei pidä ryhtyä meille kuulumattomiin temppuiluihin, vaan käyttäytyä asiallisesti, evankeliumin mukaisesti.

Näin minä tämän asian ymmärrän.
      ~

• Anonyymi

En tiedä, mistä aloittaja puhuu ja mistä tuollaisen käsityksen on saanut, mutta esimerkiksi jumalanpalveluksissa Jumala palvelee meitä sanalla ja sakramenteilla ja elämämme polkuja vaeltaessamme palvelee meitä suojaamalla vaaroilta ja vahingoilta. Meidän tehtävänämme taas on kunnioittaa elämäme antajaa ja polkumme vartijaa.

Olisiko TAAS KERRAN ap. kirjoittajalla mielessä levittää jonkinlaista disinformaatiota?

• Anonyymi

Minä vain kysyin mihin Jumala kaikkea tätä tarvii? Mitä ketun disinformaatiosta höläjät? Olet käsittänyt ko. termin nyt väärin. Joidenkin mielestä uskonnot on sitä ihtiään just.

Siis Jumala on teille uskiksille tavallaan marionettiteatterin pitäjä joka liikuttelee nukkeja naruista ja keksii kaikkea leikkejä nukeille. Mut mikä Jumalan tai nukkienliikuttelija tarkoitus on? Hupi? Nauttiiko Jumala kärsimyksistä esim sairauksista ja onnettomuuksista? Vapaata tahtohan ei ole koska ihminen ei esim valitse sairauksiakaan ja älykkyyttä, millä tajuaisi jotain alkeellisempaakaan tieteen lainalaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä vain kysyin mihin Jumala kaikkea tätä tarvii? Mitä ketun disinformaatiosta höläjät? Olet käsittänyt ko. termin nyt väärin. Joidenkin mielestä uskonnot on sitä ihtiään just.

Siis Jumala on teille uskiksille tavallaan marionettiteatterin pitäjä joka liikuttelee nukkeja naruista ja keksii kaikkea leikkejä nukeille. Mut mikä Jumalan tai nukkienliikuttelija tarkoitus on? Hupi? Nauttiiko Jumala kärsimyksistä esim sairauksista ja onnettomuuksista? Vapaata tahtohan ei ole koska ihminen ei esim valitse sairauksiakaan ja älykkyyttä, millä tajuaisi jotain alkeellisempaakaan tieteen lainalaisuutta.

Disinformaatiota on, että väität Jumalan vaativan palvontaamme. Ei Hän sitä vaadi, kunnioittavaa käyttäytymistä kylläkin elämääme antajana ja ylläpitäjänä. Se on vain sinun väitteesi vailla mitään totuutta eli on disinformaatiota eikä se vähene tuolla hyökkäävällä tyylilläsi yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalanpalvelua on se, että teet hyvän teon lähimmäisellesi. Miksi Jumalan pitäisi tehdä asioita, joihin ihminen pystyy itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Disinformaatiota on, että väität Jumalan vaativan palvontaamme. Ei Hän sitä vaadi, kunnioittavaa käyttäytymistä kylläkin elämääme antajana ja ylläpitäjänä. Se on vain sinun väitteesi vailla mitään totuutta eli on disinformaatiota eikä se vähene tuolla hyökkäävällä tyylilläsi yhtään.

Aivan, Jeesuskin on sanonut "en minä tullut maan päälle palveltavaksi vaan palvelemaan".

• Anonyymi

"Jumala palvelee meitä"

Siis Jumalaa ei tarvi palvella eikä palvoakaan? Oletkos sinä Jumalaa korkeampi kun Jumalakin palvelee sinua😯

• Anonyymi

Ei tarvii palvella jumalaa, kaikki pääsevät tuonpuoleiseen joka on tuossa vieressä. Siellä ei ole mitään jumalaa eikä jeesusta vaan ns. Neuvostoja . He tukevat meitä kuolemanjälkeisessä maailmassa ja opastavat seuraavaan lihaantumiseen. Mitään uskontoja ei tarvita, pidetään vain mielessä Kung Futsen kultainen sääntö ja karman laki.

• Anonyymi

Palvella ja palvoa ovat kaksi eri asiaa.

Palvoa = suorittaa jonkinlaisia, fyysisiä, nk. palvontamenoja, jotka yleensä liitetään pakanuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvella ja palvoa ovat kaksi eri asiaa.

Palvoa = suorittaa jonkinlaisia, fyysisiä, nk. palvontamenoja, jotka yleensä liitetään pakanuuteen.

Lainattua tekstiä:"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

• Anonyymi

Aloittaja vain pyrkii syyllistämään Jumalaa. Hän ei ole tutustunut aiheeseen kunnolla eikä ole edes yrittänyt käsittää yksinkertaisia asioita. Miksi kenenkään pitäisi vastata tuollaiselle ihmiselle?

• Anonyymi

Ei olematonta voi syyllistää.
        Mutta uskovia voi syyllistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olematonta voi syyllistää.
        Mutta uskovia voi syyllistää.

"Mutta uskovia voi syyllistää."
        Ei voi, kun me saamme pahat tekomme anteeksi, kun me tunnustamme ne!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan saatte pahat tekonne anteeksi vasta kun olette hyvittäneet jumalanne tekemät vääryydet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen takia teettekin paljon pahoja tekoja, kun saatte ne anteeksi.
        Ateisteilla on onneksi omatunto. Lisäksi ateistit tietävät olevansa vastuussa teoistaan.

LippuHelvettiinKiitos

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kiitos jeesus kiitos kiitos, mitä helvettiä se kiitoksella tekee.

• Anonyymi

Antaa kissalleen. Kissa kiitoksella elää.

• Anonyymi

Jumaluudet tarvitsevat palvontaa elääkseen. Historia on täynnä palvonnan puutteeseen menehtyneitä jumaluuksia.

• Anonyymi

uskontotieteellinen näkökulma. ns luonnonuskoissa ei ole helvettiä eikä taivasta. ihmiset kuollessaan liittyvät osaksi luonnon kiertokulkua jonakin henkenä tai vastaavana.

ns. lakiuskonnot syntyivät kun ihmisille alkoi kertyä omaisuutta ja vakituinen asuinpaikka. syntyi eroa rikkaiden ja köyhien välille. syntyi hallinto. silloin tarvittiin säännöt siihen että toisen omaisuutta ei saanut ottaa.

tarvittiin sääntö siihen että hallitsijaa pitää totella. yksinkertaisin tapa oli tällöin luoda syntikäsitys sekä rankaiseva jumala, joka antaa piiskaa jos rikkoo sääntöjä. joutuu helvettiin....

• Anonyymi

Palvonta tulee uskovan omasta halusta,kun hän on ymmärtänyt Jumalan valtavan rakkauden. Jumala loi sukupuolet,jotta ihmiset näin täydentäisivät toisiaan perheenä. Tästä poikkeava käytös on luonnotonta. Jumala loi täydelliset ihmiset vapaine tahtoineen,mutta ihmiset valitsivat väärin,kuten Aatami ja Eeva. Jumalan sana on pyhä ja synnin rangaistus, kuolema piti sovittaa.Jeesus otti maailman synnit päälleen ja sovitti ihmisenä rangaistuksen, antaen siten meille mahdollisuuden ikuiseen elämään. Jumala on Pyhä ja rankaisee lopullisesti paatuneita ankarasti,elleivät he tee parannusta Jeesukseen vedoten. Jumalan tuomiot ovat vanhurskaita ja ehdottoma oikeudenmukaisia.Tietenkin saatanan mielestä kostonhimoisia ja pikkumaisia, vaikka ne ovat Jumalallisen viisaita. Jeesuksen sovitustyön vuoksi sinullakin on nyt mahdollisuus ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa,jos sitä vapaasta tahdostasi haluat.

• Anonyymi

"Tästä poikkeava käytös on luonnotonta."

Miksi Jumala luo luonnotonta? Eihän luonnossa oleva asia voi olla luonnotonta. Jumala on kai luonut luonnon ja ihmiset? Homoseksuaalisuus esimerkiksi esiintyy luonnossa aivan normaalisti. On suvuttomasti lisääntyviä jne.

Kenen kanssa ekat ihmiset lisääntyi, kun ei ollut kuin aatami ja eeva ja näiden lapset? Olivatko he pedofiileja? Siinä tapauksessa ihmiset olis degeneroituneet jo alkumerteillä eri sairauksiin ja kuolleet sukupuuttoon.

Miksei Jumala luonut miehestä suvuttomasti lisääntyvää, silloin ei olisi tarvinnut luoda epätäydellistä naista, jota Jumalan luvalla saa sortaa ja alistaa?

Abortinvastustajat sanoo, että raiskauksestakin syntynyt raskaus on Jumalan tahto. Siis onko raiskaus Jumalan tahto silloin? Raamatussahan raiskattiin naisia ja se oli ihan jees, eikä Jumala suuttunut siitä vaan siitä jos ei raiskaaja maksanu miehelle rahakorvausta pilaamastaan tavarasta.

Miksi Jumala luo lapsen, joka on pienestä asti sairas? Onko se rankaisu lapsen synneistä vai vanhempien synneistä?

Mitä viettäisit aikaasi Jeesuksen kanssa?

Miksei seksihalut ole olemassa vain avioliitossa vaan ihan riippumatta siitä mikä on siviilisääty, avioliitto päin vaston monesti tappaa halut.

Miksi itsetyydytys on synti, vaikka se on erittäin terveellistä eikä vahingoita ketään?

• Anonyymi

> Miksi Jumala vaatii palvontaa?

Millä perusteella Jumala vaatii palvontaa?

Minun tietääkseni asia on näin:

"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken."
      Apostolien teot 17:24-25

Jumalaa kiinnostaa, että meillä on hyvin asiat, siksi Hän on antanut ohjeita miten kannattaa käyttäytyä.

• Anonyymi

Koska ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Mielipuoleksi ja narsistiksi hän ne loi. Siitä puhe mistä puute, esinahoista alkaen.
      Sittemmin mielikuvitusjumalat lisääntyivät ja täyttivät maan.

• Anonyymi

SAATANA SE VASTA PALVONTAA VAATIIKIN. SE NÄKYY TÄLLÄKIN PALSTALLA.

• Anonyymi

Matt.10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa pokaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias. 1Kor.8:3 mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.

• Anonyymi

Hienoa, että luet Raamattua, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, jos luet vain jakeen sieltä ja toisen täältä. Esimerkkinä voin lukea sinulle: "Juudas meni ja hirtti itsensä. Mene ja tee sinä samoin. Minkä teet, tee se pian." Kolme Raamatun lausetta yhdistetty mielivaltaisesti.

Lue kokonaisuus: Matt 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
        10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
        10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
        10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
        10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
        10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
        10:41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan.
        10:42 Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille." Kysehän oli ote Jeesuksen opetuksesta, jossa hän opettaa mielenlaadusta, ei käskyistä.

• Anonyymi

"Miksi Jumala vaatii, että häntä palvotaan?"

Kyse ei ole palvonnasta. Vaan siitä, että mikä on meille ihmisille kaikkein tärkeintä. Jla haluaa, että pidämme häntä kaikkein tärkeimpänä, ettemme palvoisi epäjumalia, kuten pakanauskonnoissa, eikä esim "mammonaa" eli materialistimia -konkreettisemmin rahaa.

"Miksi Jumalalle on tärkeää se tapa millä seksiä harrastetaan?"

Siksi, että meidän tulisi kunnioittaa sitä elämän lahjaa, jonka Luojamme on meille antanut.
      Kunnioita siis myös sitä seksuallisuuden lahjaa, jonka Luoja on sinuun luonut, ja käytä sitä oikein.

"Miksi Jumalaa yleensä kiinnostaa toisten tapa osoittaa läheisyyttä?"

Suurin Jlan käsky on "Rakasta Jlaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
      Jla haluaisi, että meillä täällä maan päällä olisi hyvä elää. Siksi on tärkeää millä tavalla käyttäydymme ja osoitamme rakkautta toisillemme kokonaisvaltaisella tavalla kestävin periaattein.

"Mitä se Jumalaa liikuttaa?"
      Siksi, että Jlan rakastaa meitä kaikkia ihmisiä erittäin paljon, ja haluaisi, että meillä olisi hyvä elää. On hienoa tuntea, että minusta välitetään - ei jätetä yksin.

"Miksi Jumala luo (ihmisten mielestä) epätäydellisyyttä ja sitten rankaisee näitä omien tekojensa tuotteita vaikka ihmiset, ne epätäydelliset ei ole siihen syypäitä?"

Siksi, että Jla ei rakentanut ihmisestä robottia.
      Vaan loi ihmisen itsenäiseksi olennoksi, jolla on vapaa tahto tehdä mitä haluaa.
      Jla haluaa vapaaehtoista kunnioitusta ja rakkautta meiltä. Jla ei pakota ketään.
      Jeesuskin kysyi ensin: "Mitä tahdot, että mitä minä sinulle tekisin?"
      Mutta ihminen rikkoi ainoan käskyn, joka testasi ihmisen lojaalisuutta: "Älä syö hyvän ja pahan tiedon puusta".
      Rikkomisesta seurasi kuolema.

"Miksi Jumala kehottaa tappamaan ja sitten taas käskyttää että älä tapa?"

Miksi ihmisten tuomionistuimissa langetetut rangaistukset pitää laittaa täytäntöön?
      Kyse on siis tuomion täytäntöönpanosta.
      Mutta ihmisen tulee aina kunnioittaa elämää, eikä murhata tai tappaa toisia.
      Elämän kunnioittamisen periaatteen tulisi meillä ulottua myös kaikkiin muihinkin luontokappaleisiin - koko luontoon - ja maapallosta huolehtimiseen.

"Miksi Jumala on kostonhimoinen?`"

Ei Jla ole kostonhimoinen.
      Me ihmiset koemme usein epäoikeudenmukaista kohtelua ja me ihmiset olemme useimmiten kostonhimoisia.
      Jla haluaa ja opastaa Raamatussa ihmisiä jättämään koston ajatuksensa Jlan hoidettavaksi. Jla tietää paremman tavan hoitaa asia kuin vajavainen ihminen.

"Miksi Jumala on pikkumainen?"
      Ei Jla ole pikkumainen.
      Mutta hän on tarkka ja huolellinen.
      Ihmisenkin tulee olla tarkka ja huolellinen, jos aikaa menestyä. Oli sitten kyse matkasta kuuhun ja vielä takaisinkin tai vaikkapa Corona-virustaudin ehkäisystä.
      Samoin käyttäytymisessämme toisia ihmisiä kohtaan. Hyvin helposti loukkaamme toista, vaikka emme sitä haluaisi.

"Miksi Jumala kehittää teatteria tyyliin: Tapampa poikani Jeesuksen, joka ei oikeastaan kuole koska hän on minä itse. Jeesus tekokuoli. Ketä varten pitää tapattaa oma poika, kun ihmisten asian olisi voinut hoitaa toisinkin."

Kyse ei ole teatterista, vaan hyvin isojen ongelmien ratkaisemisesta ja siten vakavista tapahtumista.
      Siksi, että synnin palkka on kuolema. Se tuli ihmisen osaksi jo Aadamin ja Eevan synnin seurauksena.
      Saamme todella olla kiitollisia, että hän tarjoaa meille vaihtoehdoksi rangaistuksemme sijaiskärsijän - Jeesuksen.
      Jeesus kuoli meidän rikkomustemme takia.
      Jla rakkaudessaan herätti hänet kuolleista.
      Jla on luvannut myös herättää kuolleista häneen uskovat.
      Ano siis viisumia iankaikkiseen elämään!

• Anonyymi

Näin me nyt sitten kärsimme koronaviruksen muodossa, Adamin ja Evan törkeästä irstailusta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      132
      2524
    2. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      100
      2085
    3. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      38
      1720
    4. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      38
      1570
    5. Kyllä mies pakit kestää

Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n
      Ikävä
      53
      1407
    6. Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä

Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään
      Kankaanpää
      26
      1104
    7. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      58
      1100
    8. Kuka on Farmi Suomi Riiko?

Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe
      Tv-sarjat
      9
      1056
    9. Vastuuhenkilöt

Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.
      Lapua
      62
      1030
    10. Pelataanko sivistyslautakunnan päätöksissä reilua ja avointa peliä?

Huomasin, että sivistyslautakunta on tehnyt viikko sitten isoja miljoona päätöksiä lastemme koulukuljetuksissa ja kaup
      Ähtäri
      30
      726
    Aihe