Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muutamat+avaukseen+tulleet+kommentit+osoittavatkin+hyvin+selkeästi+sen,+miksi+en+ole+täällä+juuri+viitsinyt+aikaani+hukata.+Se,+että+aikuiset+ihmiset+(?)+lähtevät+heti+tuolle+linjalle,+kertoo+paljon+siitä,+mitkä+asiat+ovat+Suomi24:n+ongelmia.+Ilmeisesti+tuo+nyt+sitten+on+sitä+tuikitarpeellista+"sananvapautta"?
Enempää+en+aio+tähän+kommentoida.+Voin+illempana+vilkaista,+onko+tähän+mitään+asiallista+kommentiksi+tullut.+Mukavaa+loppupäivää+vain+kaikille+aktiivisille+kirjoittajille.
24.11.2019 14:00
Sinun+kannattaakin+siis+suunnata+kritiikkisi+sitä+toisen+avauksen+tekijää+kohtaan.
17.11.2019 10:51
Muista+nyt+kuitenkin,+että+Sinun+oma+antisi+tälle+palstalle+on+huomattavasti+mummoa+mitättömämpi.
17.11.2019 10:44
Uskon-+ja+uskonnonvapaus+ovat+suhteellisia+käsitteitä.+Voisi+olla+hyvinkin+hedelmällistä+pohtia+vaikkapa+sitä,+onko+Suomessa+lopulta+ollut+ikinä+varsinaista+vapautta+uskoa+mihin+ja+miten+tahansa.+Kyseessähän+on+ollut+loppujen+lopuksi+vain+illuusio:+enemmistö+määrittelee+sen,+mitä+hyväksyy.+Nyt+kyse+on+siitä,+hyväksyykö+se+enemmistö+enää+vaikkapa+sitä,+että+seksuaalisia+vähemmistöjä+pyritään+loukkaamaan+loputtomasti.
17.11.2019 10:44
Raamattu+on+vain+kuva+tietyn+ajan+ihmisten+näkemyksistä.+Se+sisältää+paljon+viisautta+ja+hyviä+ajatuksia,+mutta+yhtä+hyvin+myös+juutalaisten+perinteitä+ja+uskonnollista+propagandaakin.
17.11.2019 10:40
Kuulehan.+
Olen+siis+työkseni+opettaja+ja+iloksesi+voin+kertoa,+että+en+tunne+kovinkaan+monia+opettajia,+jotka+olisivat+innoissaan+siitä,+että+muutama+nipottaja+ottaa+esim.+yhteyttä+AVI:iin+siksi,+että+jokin+koulu+pitää+joulujuhlansa+kirkossa.+Jos+ihmiset+samalla+tarmolla+paneutuisivat+oikeasti+TÄRKEISIIN+asioihin,+moni+asia+olisi+vaikkapa+nyt+sitten+koulussa+paljon+paremmin!
Oli+länsimainen+kulttuuri+sitten+kasvamassa+"ulos+kristillisyydestä"+tai+ei+-+itsekin+uskon+aika+pitkälti+niin+käyvän+-+asiat+eivät+tapahdu+ulkoisesta+pakosta.+Kaikki+tapahtuu+omaa+tahtiaan+ja+jos+jotakin+olen+historiasta+oppinut,+niin+se+on+tämä:+trendit+kaikesta+huolimatta+vaihtelevat.+Asiat+voivat+mennä+toisinkin+kuin+kuvittelemme+tai+ehkä+toivomme.+
Kyse+on+minun+ajattelussani+ihan+yksinomaan+siitä,+että+näen+niuhotuksen+kirkollisuuden+pienistä+vilahduksista+lähinnä+naurettavana.+Periaatteessa+tulkitsen+myöskin+niin,+että+tässä+asiassa+jotkut+niuhottavat+siksi,+että+kirkko+ja+maallistuneet+ihmiset+ovat+helppo+ja+jopa+jotenkin+turvallinen+maali.+Ainakin+minä+itse+näen+paljon+ongelmallisempana+sen,+mitä+erilaisissa+fundamentalistipiireissä+tehdään.+Ensin+siis+pitäisi+korjata+ne+OIKEAT,+SUURET+epäkohdat+ja+lähteä+vasta+sitten+takertumaan+lillukanvarsiin.+
Viime+kädessä+pidän+ongelmana+myös+sitä,+että+kun+niuhotus+tehoaa+ja+uskonnot+ajetaan+selkeästi+piiloon+ja+pois+vaikkapa+nyt+sitten+kouluista,+koulujen+kuitenkin+suhteellisen+neutraalien+opetus-+ja+toimintatapojen+tilalle+tulevat+fundamentalistit.+Tiettyjen+perheiden+lapset+siis+eivät+saa+uskonnollisuudesta+muuta+kuvaa+kuin+vain+sen,+mikä+heille+kodeissa+annetaan.+Jos+OIKEIN+kovasti+älyäs+käyttää,+tämänkin+kyllä+käsittänee.+
Tiedän,+etttä+Suomi24:llä+kaikenlainen+maalaisjärki+on+pannassa+ja+vain+äärilaitojen+korostajat+riekkuvat+asiassa+kuin+asiassa.+Minun+näkemykselläni+siis+lienee+hyvin+vähän+merkitystä.+Mitäs+sitä+nyt+25+vuotta+peruskoulujärjestelmässä+työskennellyt+voisi+koulusta+ymmärtää!
Minun+puolestani+tämä+keskustelu+oli+tässä.
13.11.2019 18:34
Olen+täysin+maallistunut+ja+oikeastaan+suhtaudun+varsinkin+tiukkapipoisempaan+uskonnollisuuteen+äärimmäisen+negatiivisesti+-+minkä+itse+kukin+voi+täälläkin+keskustelujeni+pohjalta+päätellä.+
Kokonaan+toinen+juttu+on+sitten+s,+onko+uskonnollisuus+itsessään+automaattisesti+negatiivinen+asia.+Se,+mitä+minä+EN+ymmärrä,+on+se,+kun+pitää+alkaa+julistaa+omaa+uskontovastaista+sanomaansa+ja+kohteena+ovat+tuikitavalliset+tapauskovaiset.+Minä+en+MILLÄÄN+ymmärrä,+mitä+negatiivista+on+siinä,+jos+ihminen+esim.+käy+kirkossa+tai+peräti+osallistuu+jotenkin+kirkon+toimintaan+ihan+vain+tavan+vuoksi.+
Mikään+ei+ole+niin+tärkeää+kuin+se,+että+ihminen+tietää+menneisyytensä+ja+siinä+sivussa+myös+Suomenkin+menneisyyden.+Kristinusko+on+omalla+tavallaan+vaikuttanut+kuitenkin+tämän+maan+asioihin+ja+vaikka+se+on+vaikuttanut+muutenkin+kuin+vain+hyvässä,+asiat+kuitenkin+voisivat+huonomminkin+olla.+En+näe+mitään+väärää+tietyissä+kristillisissä+perinteissä.+Jos+joku+kokee+esim.+Suvivirren+tai+Joulukuvaelman+pelkästään+negatiivisina+asioina,+syytä+peiliin+katsomiselle+on+-+ja+kovasti.+
Se,+mitä+minä+EN+ymmärrä,+on+juuri+se+JOUTAVA+niuhottaminen,+joka+tuntuu+olevan+pääpuuhaa+tietyille+uskonnottomille.+Koululaitoksessa+on+oikeitakin+epäkohtia,+mutta+jotkut+aikuiset+katsovat+tarpeelliseksi+vetää+herneen+nenäänsä+siitä,+että+jokin+juhla+on+kirkossa.+Lainsäädäntö+on+kurallaan,+jos+pieni+enemmistö+vinkumisellaan+ja+niuhottamisellaan+vaikuttaa+muidenkin+juhliin.
13.11.2019 17:38
Eipä+maailmasta+taida+kovin+montaa+suurvaltaa+tai+imperiumia+löytyä,+joka+olisi+loputtomasti+kukoistanut.+Roomankin+tuhon+syyt+löytyvät+kyllä+ihan+helposti+ja+pitkäänhään+kaaokseenhan+Länsi-Rooman+tuhoutuminen+Euroopan+ajoikin.+
Pelottavaa+on+se,+että+esim.+tämän+päivän+USA+omine+lähes+mielipuolisine+"keisareineen"+näyttää+olevan+tiellä+kohti+hajoamista.+Se+sotku+onkin+sitten+kiitos+ydinaseiden+melkoinen!
11.11.2019 18:30
AlfaTV:n+ongelmat+ovat+päivänselvät+ja+monia+kertoja+todetut:+se+haluaa+olla+konservatiivinen+-+mitä+sekin+sitten+tarkoittaa+-+mutta+pakko+on+mukaan+ottaa+maallistakin+ohjelmistoa,+jotta+katsojia+ja+mainostuloja+tulee.+Kanavan+ns.+keskusteluohjelmissa+katsojan+niskaan+vyörytetään+pääosin+puhdasta+fundamentalistien+propagandaa.+Olisin+olettanut+Pakarisenkin+kykenevän+ottamaaan+selvää+asioista+jo+ennen+töihin+kanavalle+menoa.+
Syytä+toki+on+muistaa+sekin,+että+Pakarinen+EI+ole+minkään+laji+toimittaja+vaan+entinen+tangokuningatar,+joka+ei+ihan+suosionsa+huipulla+tällä+hetkellä+ole.
11.11.2019 18:28
Niinpä+niin...+Nyt+en+enää+viitsi+jatkaa+tätä.
10.11.2019 19:14
Niin.+Varmastikin+lainsäädäntö+on+aukkoja+sisältävä.+Tai,+ihmiset+siis+vain+eivät+lakeja+noudata.+Siksi+on+luotu+sanktiot.+Olet+kuullut+varmaankin?
10.11.2019 19:13
Muista+nyt+kuitenkin+liittään+alkuun+se+"Minä+uskon,+että..."
10.11.2019 19:11
Itse+asiassa+laki+koskee+lähinnä+haja-asutusalueella+asuvia.+Siitä+johtuen+suomalaisten+enemmistöä+ei+Jätevesiasetus+juuri+koske+-+tai+ainakaan+se+ei+elämään+vaikuta.
10.11.2019 19:11
MV-lehti+näyttää+olevan+selkeän+kriittinen+niin+USA:ta+kuin+esim.+Jumalan+Valittua+Trumpiakin+kohtaan.+Epäilemättä+kaikkein+hurskaimmat+palstamme+kristityt+joutuvat+pohtimaan,+onko+jokin+muuttunut+sillä+sektorilla...
10.11.2019 19:09
Lainsäädäntö+syntyy+vaikkapa+tarpeesta+tehdä+asioille+jotakin.+Annan+Sinulle+yhden+hyvän+esimerkin:+Jätevesiasetus+-+joka+muuten+taisi+olla+täysi+susi.+
Hyviä+esimerkkejä+voisit+löytää+esim.+potilasturvan+puolelta.+On+siis+todettu,+että+potilaiden+asemaa+on+turvattava+ja+siksi+syntyi+lainsäädäntöä,+jota+ei+Raamatun+aikoina+ollut.+
Minua+taas+koskee+lainsäädäntö,+joka+liittyy+kouluun.+
Oliko+Sinulla+muuta?
10.11.2019 19:05
"ME"+viittaa+ihan+kaikkiin,+MEIHIN.+Ihmisillä+voi+olla+siis+erilaisia+näkemyksiä+siitä,+mihin+suuntaan+yhteiskunnan+tulee+kehittyä.+Enemmistö+sitten+lopulta+sen+kuitenkin+ratkaisee,+ellei+vähemmistö+vaikkapa+asein+valtaa+itselleen+jotenkin+ota.
10.11.2019 19:02
Uskonto+on+kuitenkin+vain+uskontoa.+Lainsäädäntö+on+maallinen+Suomen+kaltaisessa+maassa.+Emme+ole+teokratia.
10.11.2019 19:01
Missä+kohtaa+Raamatussa+todetaan+sillä+lailla+kuin+väität?
Jos+nimittäin+todetaan,+se+on+hyvin+ongelmallista:+kun+Raamattuun+tekstejä+kirjoitettiin,+ei+ollut+tietoa+siitä,+että+niistä+teksteistä+tulisi+joskus+jokin+yhtenäinen+kokonaisuus.++Näin+ollen,+tuollaisen+toteamuksen+pitäisi+olla+myöhemmin+kirjoitettu.+
Suomen+laki+joka+tapauksessa+määrittelee+ne+puitteet,+joissa+ihmisten+on+toimittava.+Uskonnolla+voi+toki+mitä+vain+koettaa+perustella,+mutta+eri+asia+on+sitten+se,+miten+muu+yhteiskunta+siihen+suhtautuu.
10.11.2019 19:00
Niinkö?+Hän+siis+vain+KYSYI,+eikä+esittänyt+omaa+näkemystään+lainkaan?
Nyt+TOTISESTI+ymmärrän...
10.11.2019 18:57
Et+ole+tutustunut+prpsesseihin,+joiden+kautta+lait+syntyvät+nykyisin?
10.11.2019 18:14
89 / 730