Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Mitä+ihmeen+tekemistä+tässä+on+pettymyksillä?+En+ymmärrä+taaskaan+ajatuksenjuoksuasi+lainkaan.+Tosiasia+vain+sattuu+kuitenkin+olemaan´se,+että+ihmisistä+varsin+suuri+osa+ei+pidättäydy+seksistä+ennen+avioliittoa.+Minä+en+tehnyt+niin.+Käytännössä+yksikään+tuntemistani+aviopareista+ei+liene+tehnyt+niin.+Osa+on+yhdessä+pysynyt,+osa+ei.+Itse+asiassa,+tiedänkin+yhden+uskovaisen+nuoren+parin+-+vaimoni+sukulaisia+-+joiden+häissä+olimme.+He+ilmeisesti+eivät+harrastaneet+seksiä+ennen+avioliittoa.+Ero+jysähti+tulla+varsin+nopeasti.+Ei+minusta+mikään+kiva+asia,+mutta+niin+vain+kävi.+En+ole+puuttunut+jälkikasvuni+sukupuolielämään+muuten+kuin+kerran+niin,+että+pistin+tyttäreni+poikaystävän+ja+tyttäreni+menemään+muualle,+kun+tytär+toi+poikaa+yöksi+meille+sopimatta+minun+kanssani+etukäteen.+Yhdessä+ovat+silti+pysyneet.+En+usko,+että+pystyn+pettymyksiltä+ketään+suojelemaan.+Jos+niitä+tulee,+nekin+kuuluvat+elämään.+Aikuisia+ihmisiä+en+pysty+kaikelta+enää+suojaamaan.+Pitää+luottaa+siihen,+mitä+olemme+vaimon+kanssa+aikaisemmin+tehneet.+Erilaiset+neitsytlupaukset+eivät+minun+silmissäni+ole+mikään+synonyymi+hyvälle+kasvatukselle.+Periaattessa+aika+pervo+juttu,+jos+suoraan+sanon.+"Reppana".+Mielenkiintoinen+sana,+ottaen+varsinkin+huomioon+sen,+että+Sinä+et+minusta+juuri+mitään+tiedä.+Et+tiedä,+miten+elämä+on+minua+kuljettanut+tai+miten+vaikeaa+itse+kunkin+elämä+on+ollut.+Mitään+humaania+en+näe+siinä,+että+alat+räkyttää+minulle+vain+siksi,+että+olen+eri+mieltä+kuin+Sinä.+Ainoa+perustelu+tuollaiselle+käytökselle+on+pyrkimys+tietoiseen+ärsyttämiseen+ja+loukkaamiseen.+Sekö+on+sitä+humaaniutta?Tosiasia+vain+sattuu+olemaan+se,+että+suurella+osalla+abortin+vastustajista+on+taustallaan+uskonnollisuus.+Realiteetti+sattuu+olemaan+se,+että+uskonnollisten+ja+ei-uskovaisten+maailmankuvat+ovat+yhä+etäämmälle+toisistaan+menossa.+Tämä+on+ollut+jo+kauan+nähtävillä.+En+pyri+mitenkään+loukkaamaan+enkä+vähättelemään+ihmisten+uskonnollisuutta.+On+vain+tosiasia,+että+jos+ihminen+varsinkin+Suomessa+abortteja+vastustaa,+selittäjä+löytyy+usein+uskonnosta.+Ei+tietenkään+aina.+Tuon+väittämän+toteamisen+ei+kai+pitäisi+olla+rikos?+Samoin+voin+omalta+kohdaltani+sanoa,+että+maallistuminen+selittää+monia+minun+ajatuksiani.+Liberaalikin+olen+-+joiltakin+osin.+Jos+joku+sen+toteaa,+en+näe+aihetta+siitä+hermostua.+En+ymmärrä+syytöksiäsi+katkeruudesta.+Olen+kuules+aika+tyytyväinen+elämääni.+Onnellinen+avioliitto+saman+naisen+kanssa+jo+yli+20+vuotta.+Yhdessä+kohta+30+vuotta.+Jälkikasvu+maailmalla+turvallisesti+opiskelemassa+yliopistossa.+Paljon+heikommin+kasvatettuja+lapsia+olen+nähnyt+ja+ihan+hurskaissa+uskovaisten+perheissä!+Mitäs+siitä+sanot?Minun+taustani+on+kova+-+on+ihme,+että+olen+tässä+ja+kohtuullisessa+ammatissa.+Puheet+siitä,+miten+jotkut+eivät+"talenttejaan"+oikein+käytä,+tuntuvat+irvokkailta.+Epäilisin+tietäväni+aiheesta+Sinua+enemmän.+Enempää+en+Sinulle+selitä.+Minua+jossakin+määrin+ärsyttää,+että+kaltaisesi+mustavalkoinen+ihminen+alkaa+aukoa+päätä+kuin+olisin+jonkin+hyvinkin+pahan+rikoksen+tehnyt.+No,+netin+ihanuus+mahdollistaa+tämän.+Nauti+siitä.+Propagandisti.+Huoh.+Onneksi+Sinä+et+lainkaan+liioittele+etkä+kärjistä.
  2. "Jos+sinulla+sellaisia+olisi,+eivät+varmasti+usc.altaisi+tulla+cerd.omaan+näitä+totuuksia+sinulle,+tietäen+kantasi+ja+minkä+coht.auksen+sellainen+voisi+aiheuttaa."Oletatko+todellakin,+että+meidän+perheessämme+abortti+on+joka+päivä+huulilla?+Olen+itse+asiassa+puhunut+opiskelemassa+olevan+tyttäreni+kanssa+aiheesta+kerran+-+muistaakseni+noin+yhden+repliikin+verran.+Kysyin+häneltä+mielipidettä+abortista+ehkä+pari+vuotta+sitten.++Hänen+kantansa+oli+yksiselitteinen:+"se+on+jokaisen+oma+asia!"+Keskustelumme+hyytyi+siihen.+Lähinnä+perheessämme+tiedetään+mielipiteeni+uskonnoista+ja+abortistakin,+mutta+ihan+muut+aiheet+kyllä+ovat+keskusteltavina.+"No+jossain+muuallahan+on+kyllä+vaikuttanut+ja+laki+on+ihan+toinen..+ups,+taisit+siis+puhua+idsesi+sievästi+pussiin.+;)+Sinä+taas+pyrit+jadc.uvasti+vähättelemään+tai+jopa+täysin+cield.ämään+abortin+eettisen+puolen,+mikä+on+kyllä+melko+eb.ä+toivoista.+Jos+se+on+pelkkä+rutiininomainen+"ehkäisevä"+toimenpide+ja+jopa+upea+naisen+oiceus,+niin+miksi+siitä+käydään+niin+paljon+ciistaa,+ja+sillä+on+massoittain+vastustajia+(eikä+puhuta+pelkästään+Suomesta)?"Olen+loputtoman+monia+kertoja+pyytänyt+Sinultakin+esimerkkejä+maista,+joissa+uskonnollisuus+ei+vaikuta+aborttilainsäädäntöön.+Millään+niitä+ei+ole+esille+tullut.+Käytännössä+kireimpien+aborttilakien+maissa+on+seliitäjänä+uskonnon+vahva+aema+maassa.+Kun+katsotaan+noita+maita,+niistä+useissa+on+ongelmia+myös+naisen+aseman+suhteen.+Juuri+Suomessa+niitä+"massoja"+ei+ole.+Ne+ovat+kuvitelmaasi.+Mikäli+toisin+on,+siitä+vain+antamaan+esimerkkejä+niiden+Suomen+"massojen"+liikehdinnästä!"Milloin+vihdoin+taj.uat+että+kaikki+vuosikausien+rähj.äämisesi+täällä+on+ollut+lopultakin+täysin+turh.aa+ajanhaasc.austa,+ja+totuudet+on+ja+pysyy+sen+jälc.eenkin?"Olen+täysin+selvillä+siitä,+että+näin+on.+Pulmasi+on+kuitenkin+se,+että+Sinä+olet+se,+joka+haluaa+sitä+muutosta.+Minusta+nykinen+lainsäädäntö+on+ok.+Mitäs+aiot+tehdä?
  3. "Tähänkin+kuten+kaikkeen+muuhunkin+janc.uddamaasi+on+vastattu+jo+monet+cerrat."Ei+ole+vastattu.+Käytännössä+vain+toteat,+että+on+vastattu+ja+se+siitä+sitten.+Jauhat+samat+sanat+loputtoman+monta+kertaa+eri+järjestyksessä.+"Miksi+sin.ä+oletat,+että+enemmistö+haluaisi+sinun+tavoin+ennemmin+olla+lasten+muc.avuus+t-pp.amisen+kuin+siltä+suoj.elemisen+puolella?+Ihan+cäs.ittämätöntähän+se+olisi,+eikä+tähän+tietysti+ole+vieläkään+saatu+selv.yyttä.+Väität+myös+ihan+suoraan+asian+olevan+näin,+toisin+kuin+minä.+Niitäkään+todisteita+vaan+ei+ole+cosc.aan+nähty."Minä+väitän,+että+jos+suomalaisista+merkittävä+osa+suhtautuisi+aborttiin+ja+seksuaalisuuteen+laajemminkin+konservatiivisesti+ja+Sinun+laillasi,+se+takuuvarmasti+näkyisi!+Mutta+kun+ei+vain+näy+-+ei+sitten+millään+eikä+missään.+Suomalaisten+suuri+enemmistö+ei+hirveästi+aborttia+pohdi.+Aika+moni+ajattelee+luultavasti+kuitenkin+niin,+että+kyseessä+on+henkilökohtainen+ratkaisu.+On+täysin+selvää,+että+lähinnä+uskovaiset+kokevat+oikeudekseen+puuttua+ihmisten+valintoihin.+Jos+Sinä+väität,+että+on+olemassa+jokin+mystinen+"hiljainen+enemmistö",+on+SINUN+ongelmasi+esittää+siitä+asiasta+todisteita.+On+mieletöntä+ajatella,+että+minun+täytyisi+jotenkin+todistaa,+että+jotakin+EI+ole+olemassa!+Logiikkasi+on+pielessä+ja+pahasti.+"Esität+sellaisia+pelcc.ien+mutujesi+pohjalta,+joten+niillä+ei+ole+mitään+merkitystä."Höpön+höpön.+Sinä+tässä+mutuilet!+Jankkaat,+että+suomalaiset+ovat+tiettyä+mieltä,+mutta+et+pysty+löytämään+ensimmäistäkään+todistetta+sen+tueksi,+että+niin+olisi!+Et+yhtään+mitään!+Ei+ole+näkyvissä+minkäänlaista+merkittävää+toimintaa,+mikä+viittaisi+siihen,+että+moni+haluaisi+muuttaa+aborttilakia.+Jos+olisi,+se+näkyisi.+"Ei+niin,+silloinhan+lakia+jouduttaisiin+oic.easti+muuttamaan+kansan+tahdon+mukaiseksi.+Ja+tässä+ycs.i+syy,+coska+eihän+viher+vass.areiden+tr.endi-ideologian+aiv.o+pesemä+edustajiston+enemmistö+näin+halua+tehdä."TAAS+täyttä+roskaa+ja+tietoista+valehtelua.+Meillä+oli+nykyistä+ennen+vallassa+oikeistohallitus.+Soinin+riekkumista+lukuunottamatta+mitään+ei+tapahtunut.+Esimerkiksi+Persujen+Halla-ahokin+kannattaa+aborttioikeutta.+Sonille+olisi+käynyt+köpelösti,+jos+jo+lähes+kadonnut+Siniset+ei+olisi+tehnyt+hänen+luottamuksestaan+hallituskysymystä.+Tämäkin+on+täällä+monissa+ketjuissa+esillä.+Kommenteissasi+lähinnä+kiertelet+ja+väistelet+ja+länkytät+joutavia.+"Mistä+minä+sellaisia+heidän+puolestaan+tietäisin?+Sitä+sinun+on+kysyttävä+heiltä."Minä+arvasin+tuon+vastauksesi.+Olet+suossa+ja+tiedät+sen.+Räsänen+tietää+vallan+hyvin,+että+pyrkimys+kiristää+aborttilakeja+ei+etene.+Hän+ei+ole+vakavissaan+ponnistellut+asian+vuoksi+edes+silloin,+kun+KD+on+ollut+hallituksessa.+Räsänen+tietää+vallan+hyvin,+miten+selkeästi+suomalaiset+asiasta+ajattelet.+Uskonnollinen+konservatiivisuus+ei+ole+Suomessa+järin+suosittua.