Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pähkäilijä
profiilit
pähkäilijä
pähkäilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
1650
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"...palloteoriassa+tähtiä+ei+saisi+zoomattua+noin+isoksi+kiekoksi+näytölle"
Niin,+lättägurut+opettavat+Youtubessa,+että+sen,+mikä+näkyy+zoomissa+isona,+täytyy+olla+lähellä.+Muutenhan+se+ei+voisi+näkyä+isona.
27.11.2018 15:10
Tuota+rakettivoimaa+trvitaan+vain+taipaleen+alussa+oikean+suunnan+määräämiseen.+Mutta+en+nyt+tiedä,+annetaanko+luotaimelle+samalla+lisävauhtia,+eiköhän+sitäkin+tarvita.
26.11.2018 20:28
Niin,+Maan+vauhti+radallaan+on+30+km/s,+ja+sen+luotain+siis+saa+ilmaiseksi+matkaevääksi.+Mutta+se+tietysti+toimii+vain+Maan+radan+suuntaan.+Poikkeamiseen+Marsin+ulommalle+radalle+tarvitaan+sitten+rakettivoimaa.+Mars+tavoitetaan+ajan+mittaan,+koska+ulomman+planeetan+vauhti+on+aina+hitaampi.+Siten+myös+luotaimen+vauhti+hidastuu+sen+lähestyessä+Marsia.
26.11.2018 20:25
Koronan+lämpö+on+itse+Auringosta+peräisin,+se+on+ainostaan+välivaihe+energian+kulussa+Auringosta+avaruuteen+ja+Maahan.+Itse+asiassa+se+lämpömäärä+on+vähäinen.+Syy+selviää+tästä:
https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/avaruus/2009-09-17/Syy-Auringon-koronan-hillittömään-kuumuuteen-selvisi-3278905.html
Tuosta+selviää+myös+se,+miksi+Maan+kuuma+termosfääri+ei+estä+avaruusmatkoja.
24.11.2018 17:51
Näkömuistinen+(kuten+minä)+tarvitsee+tekstin+jaottelua+(mm.++erillisiä+aukeamia+(kirjoissa)+ja+otsikoita)++sekä+kuvia+ja+grafiikkaa.+Yhtenäisestä+tekstipötköstä+ei+jää+hänelle+juuri+mitään+mieleen,+ellei+jokin+kohta+herätä+erityisesti+hänen+kiinnostustaan.
24.11.2018 07:03
Ja+on+suosittava+suomen+kieltä,+sillä+vanhemmissa+ikäluokissa+vieraiden+(eikä+toisen+kotimaisen)+kielten+taito+ei+ole+läheskään+kattava.+Esimerkiksi+täällä
http://hemportalen.fi/juhwestm/A+kuukirja/E-LIIKE.htm
on+mielenkiintoista+tietoa.Kielemme+kelpaa+vielä+syvällistenkin+ja+monimutkaisten+asioiden+esittämiseen.+Kuten+viime+aikoina+on+julkisuudessa+painotettu,+sitä+täytyy+suosia+ja+yhä+kehittää.
24.11.2018 06:33
Mutta+tosiaan+liian+pitkä+ja+yksitoikkoinen+Internetin+lukijalle.
24.11.2018 06:27
Sekä+auringolla+että+kuulla+on+kyseisessä+suhteessa+ensisijaista+niiden+korkeus+taivaalla.+Sen+vaihteluista+johtuvat+sitten+nousu/laskuaikojen+ja+-paikkojen+muutokset.
Auringon+korkeus+vaihtelee+vuoden+jaksossa,+mutta+kuun+vajaan+kuukauden+jaksossa.+Siksi+kuun+nousu-+ja+laskupaikat+vaihtelevat+paljon+nopeammin+kuin+auringon.
23.11.2018 15:08
Puolustan+sananvapautta,+varsinkin+nimimerkkien.
22.11.2018 14:29
Vain+jos+tietää+nimimerkin+henkilöllisyyden.
22.11.2018 12:19
Tässä+kyllä+on+kysymys+nimimerkkirekisteristä.+Lieneekö+niistä+vielä+säännöksiä.
22.11.2018 09:07
Minäkö+huolissani?+Päinvastoin,+sillä++olin+myönteisesti+liikuttunut+ykkössijastani+siinä+ketjussa,+joka+sitten+salaperäisesti+katosi.+Ainakaan+minä+en+ollut+siinä+puuhamiehenä.+Olin+jopa+pettynyt+omasta+puolestani.+Toivottavasti+kukaan+ei+tällä+kertaa+sabotoi+tämän+saavutukseni+julkistamista.
22.11.2018 06:32
Nyt+tarkastelin+maanpäällistä+pistemäistä+valoa+"sillä+silmällä"+ja+suurehkolla+zoomilla.+Kun+kuva+ei+ollut+tarkentuneena,+näkyi+suurehko+väreilevä+pallo.+Mutta+nappia+painettaessa+tarkennuksen+täytyy+olla+poissa+päältä+tai+lukittuneena+johonkin+läheiseen+kohteeseen.
Vähänkin+kokenut+kuvaaja+huomaa,+mistä+on+kysymys.+Joten+onkohan+noissa+"tähtikuvissa"+kysymys+tahallisesta+harhaanjohtamisesta?
21.11.2018 08:28
Tulee+ihan+tippa+silmään.+Muualla+minulla+ei+ole+ollut+onnea+(tai+kykyä),+mutta+täällä+minä+pääsen+vihdoin+esille+ja+loistamaan.+Mutta+se+pelottaa,+että+joku+vielä+kiilaa+ohitse+kärkeen.+Mitähän+voisi+vielä+tehdä,+että+ykkössija+olisi+turvattu?
20.11.2018 06:45
Kiitos+kunniasta,+sillä+minä+pyrin++kukoksi+joka+tunkiolla.
20.11.2018 06:41
Aurinko+on+se+toinen+vaikuttaja.+Se+on+kaukana,+mutta+sen+massa+ja+sen+myötä+vetovoima+on+sitä+suurempi.+Opettaja+on+siis+ollut+likinäköinen.
https://www.wikiwand.com/fi/Vuorovesi
18.11.2018 17:41
Ei+pidä+takertua+yksityiskohtiin,+sillä+suuri+kuva+asiasta+on+se,+että+kuussakäynti+tuli+jo+aikanaan+todistetuksi.+Siksi+en+minäkään+ole+innokas+kaivelemaan+ja+etsimään+selityksiä+tällaisiin+yksittäisiiin+seikkoihin.+Niillehän+täytyy+löytyä+selitys,+kun+Kuussa+tosiaan+käytiin.+Teidänkin+kannattaisi+etsiä+oikeaa+selitystä+sille,+miksi+maailmanjulkisuus+piti+silloin+ja+pitää+yhä+kuulentoja+tosiasiana.+Suuret+salaliitot+mm.+suurvaltojen+kesken+eivät+näet+ole+lainkaan+uskottavia,+vaan+niitä+on+pidettävä+hätäselityksinä+(-valheina)..
16.11.2018 06:50
Amerikkalaisten+videoiden+vastustushenki+näkyy+olevan+vahvasti+uskonnollista.+Viha+Yhdysvaltoja+kohtaan+vaikuttaa+luonnollisesti+enemmän+ulkomailla.
Tympeintä+ovat+henkilökohtaiset+hyökkäykset+astronautteja+vastaan.+Oikeaa+vihapuhettakin+on+joukossa.
16.11.2018 06:42
Eihän+se+ole+uskon+asia,+kuulentojen+kiistäminen+sen+sijaan+on.
15.11.2018 15:15
Kyllähän+Raamatun+maailmassa+elävistä+näyttänee+koko+nykymaailma+oudolta.
15.11.2018 06:39
24 / 83